eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
36.9هزار عکس
32.7هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 من که بین خودم و خدا، در این فکر بودم که جا دارد شیعه، فقط به ‌خاطر همین یک نعمت، سر به سجده بگذارد و دیگر برندارد! از اینکه خدایا، سلام الله علیها را آفریدی، از اینکه ای حضرت معصومه، آنقدر صبوری کردی و اینقدر جایگاه را نگاه داشتی که در رأس الگوهای هویتی عالم قرار گرفتی، 🔸 از اینکه در ارتباط و توسل به شما، کلیدی به دست بنده افتاده است که هر وقت حرفی داشته باشم، بیایم و به شما بگویم و انگار که به پدرت موسی بن جعفر علیهما السلام گفته‌ام، انگار به جدّت سیدالشهدا علیه السلام و امیرالمؤمنین علیه السلام و رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم گفته‌ام، انگار به مادرت فاطمه‌ی زهرا سلام الله علیها گفته‌ام و دیگر دغدغه ندارم. @nasery_ir ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
4_6001509453701055573.mp3
9.2M
🎧 موضوع: ماه ذی‌القعده، دهه اول ذی‌الحجه و علیه‌السلام 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین 🗓 تاریخ: ۱۳۹۷/۵/۲ ⏱ زمان: ۳۸ دقیقه @nasery_ir ‌ ‌ ‌╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
هر خانه اي كه در آن دختر باشد، هر روز دوازده بركت و رحمت از آسمان ارزاني اش ميشود و زيارت فرشتگان ازآن خانه قطع نمی گردد "پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله" "سلام الله علیها" | ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 نصایح | ✅ برکت سلام الله علیها و @ostadelahi ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
🎁
هدیه به دختر

💫 رسول اکرم ( صلی الله علیه وآله وسلم ) فرمود : هرکسی به بازار رود و تحفه ای بخرد و آن را برای خانواده اش ببرد، همانند حمل کننده صدقه به سوی نیازمندان است و باید را [ در دادن هدایا ] بر پسران مقدّم بدارد؛ زیرا هرکَس دخترش را خوشحال کند، مانند آن است که برده ای از نسل حضرت اسماعیل را آزاد ساخته است؛ همچنین آن حضرت فرمود : میان اولاد خود در دادن هدیّه به مساوات عمل کنید و اگر خواستی کسی را بیشتر هدیّه دهی به دختران بیشتر بده . 📚 مفاتیح الحیات، صفحه251. حفظه الله @a_javadiamoli_esra ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
32.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞️ | دختر خوب تو 🎛️ کاری از گروه سرود ساقی کوثر 🔹️تهیه کننده: سیدبهنام خدامی 🔹️کارگردان:رضا دهقان 🔹️سرپرست گروه:جواد البرزی 🔹️شاعر:علی عابدی 🎚️آهنگساز :مهدی جهانبخش 🔹️تهیه شده در گروه هنری طاها ═❁๑🍬๑🌸๑🍬๑❁═ 👈🏻در تبلیغ کانال ما رسانه باشید📲 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 همخوانی سرود دردونه خونه توسط دختران بهشتی با حاج میثم مطیعی ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
حفظ حجاب، اوجب واجبات ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
👈 لطفاً برای ساکت کردن اقلیت شهوت ران و‌ هوس باز، آینده ایران و فرزندانمان را تباه نکنید⛔ حکم خداست. ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
💥صحبتهایی صریح در خصوص لایحه عفاف و‌ حجاب👇 __________________________ ✍️ مهندس ستاری بعد از مدتها انتظار، لایحه عفاف و حجاب در دستور کار قرار گرفت و در کنار برخی مزیت ها، متأسفانه شامل ایرادات بسیار جدّی است که در صورت عدم اصلاح قطعاً کشور را دچار مشکل خواهد کرد!!! گویی آقایانِ مسئول قصد دارند؛ 🔸️ از یک طرف، عقب نشینی در برخورد با مظاهر علنی فساد در جامعه را با این لایحه، توجیه کنند. 🔹️ از طرفی دیگر، در مواجهه با مطالبات به حق اکثریت مؤمن و انقلابی،خود را موجه و پیگیرِ مسئله نشان دهند. بزرگترین ایراد به این لایحه، منحصر شدن برخورد با جرائم مشهودی همچون و برهنگی در((شناسائی از طریق دوربین های نظارتی شهری)) و‌ ((رها کردن عرصه عمومی جامعه)) برای جولان هرچه بیشتر گناهکاران است! ۱_ هیچ کجای دنیا، برخورد با جرایمی که آثار و تبعات اجتماعی و حیثیتی دارند را منحصر نمی کنند در یک شیوه خاص 👈 مثل اینکه دزدها را رها کنیم تا کارشان را انجام دهند و ما بعدا، از طریق شناسائی چهره، آنها را مجازات کنیم! 👈یا به جای این همه مأمور راهنمایی و رانندگی که در تمام نقاط شهر مسقر هستند، صرفا به دوربین های نظارتی برای ایجاد نظم در عبور و‌ مرور بسنده کنیم! ۲_ برای آن دسته از مجرمانی که از ماسک و آرایش در جهت فرار از دوربینهای نظارتی استفاده میکنند، چه تمهیدی در این لایحه در نظر گرفته شده؟ ۳_ به غیر از معدود مناطقی که از دوربین های نظارتی برخوردارند، آیا این طرح به معنای مصونیت بخشی به مجرمین در سایر نقاط شهر و‌ مناطق حاشیه ای نیست!؟ ۴_ حتی اگر بر فرض، تمام نقاط شهر نیز از دوربین های نظارتی برخوردار باشند و بتوانند از پشت ماسک و آرایش هم، مجرمین را شناسائی کنند؛ اما... به هیچ عنوان عقلانی نیست اجازه دهیم یک هنجار شکن با حضورش در جامعه، موجب(گناه افتادن بسیاری جوانان) ، (فروپاشی بسیاری خانواده ها) و (ترویج بی حیایی و بی عفتی)در جامعه شود و ما صرفاً در صورت شناسائی از طریق دوربین، آن هم بعد از طی مراحل (بخشش و‌ نصیحت و تعهد و... )بخواهیم مجازاتش کنیم! 👈 با آثار وضعی رواج گناه در جامعه می‌خواهیم چه کنیم!؟ ۵_ کشف حجاب ، جرم و حرام(شرعی و قانونی و سیاسی) است و پلیس به عنوان ضابط قضائی، وظیفه دارد در لحظه و در صحنه با جرم مشهود برخورد کند اما ((بواسطه این طرح)) هنجارشکنان به خود جرأت می دهند جلوی مأمور قانون کشف حجاب کنند! و ناامنی اخلاقی و روانی به وجود آورند! با این اطمینان خاطر که پلیس نمی تواند در لحظه با آنها برخورد نماید که این موضوع، بسیار خطرناک است و شان و اقتدار پلیس را لگد مال خواهد کرد!!!  ۶_ یکی دیگر از خروجی های ناخواسته و قطعی این طرح، افزایش تقابل و تعرض هنجار شکنان نسبت به مؤمنین و آمرین به معروف است! آنجا که می‌بینند هیچ مأموری حق ندارد در جامعه به آنها تذکر دهد! و مانع از عمل مجرمانه شان شود!، لذا در این شرایط، اگر یک شهروند عادی بخواهد بر اساس عمل به تکلیف الهی به آنها تذکر دهد، قطعاً کار به( تنش و درگیری های جدی) خواهد انجامید زیرا منحصر کردن برخورد با مظاهر علنی فساد در شناسائی دوربینی، این پیام غلط را به خاطیان می‌دهد که ((حق شما؛ انجام آزادانه گناه است)) و ((حق ما؛ صرفاً نظاره گر بودن و شناسائی))!!! ۷_ جمع شدن‌گشت ارشاد از ترس عربده کشی اقلیت گناه کار و منحصر کردن برخورد با مظاهر علنی فساد از طریق دوربین های نظارتی، این پیام را به هنجارشکنان منتقل میکند که برای رسیدن به سایر خواسته های نامشروعشان، مصمم تر عمل نمایند که این مسئله قطعاً آینده خطرناکی به دنبال خواهد داشت💥 در پایان، نصیحتی خیرخواهانه، محضر مسئولین محترم👇 ((راه رفتن بین حق و باطل و کوتاه آمدن از حق الله در پیشگاه خدایی که هرگز از نمیگذرد، قطعاً خطایی است بزرگ و نابخشودنی)) و تحمل این درد، زمانی سخت و دشوار تر میشود که در کنار؛گستاخی، بی حرمتی و تعرضات مکرر هنجار شکنان، نسبت به جان و‌مال و آبروی مؤمنین و آمرین به معروفی که با دلسوزانه ترین شیوه ها، به تکلیف شرعی و قانونی خود عمل میکنند مشاهده می‌کنیم؛ برخی آقایان مسئول، در هر سخنرانی و یا طرح و لایحه ای که در خصوص برخورد با هنجار شکنان مطرح میکنند، بر خود تکلیف میدانند بر اساس یک‌سری فرضیات و‌ توهمات و یا معدود موارد رفتار خطای بعضی ها در مواجهه با گناهکاران، طوری اعلام موضع کنند که اثر همان طرح های نیم بندشان در برخورد با گناهکاران نیز به حاشیه رفته و با اظهارات نسنجیده بهانه می‌دهند دست رسانه های دشمن و پادوهای داخلی؛ که ریختن یک سطل ماست بر سر یک خانم بیحجاب را، تبدیل به بحرانی ملی می‌کنند... اما موارد متعدد از رفتارهای داعش وار جماعت بی دین و هنجار شکن نسبت به نیروهای مومن و انقلابی را عادی جلوه داده و به حاشیه می‌رانند
👈 لطفاً برای ساکت کردن اقلیت شهوت ران و‌ هوس باز، آینده ایران و فرزندانمان را تباه نکنید⛔ حکم خداست. ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
مباحث
چهارم فرموده : هرگاه دنیا رو کرد بر قومی بپوشاند به ایشان محاسن غیر ایشان را و هرگاه پشت کرد بر ایشا
📖 ششم فرمود آن حضرت در وصیت خود به عبداللّه بن جندب: که ای پسر جندب ! کم کن خواب خود را در شب و کلام خود را در روز، همانا نیست در جسد چیزی که شکرش کمتر باشد از چشم 👀 و زبان 😛؛ پس به درستی که مادر سلیمان علیه السلام به سلیمان گفت ، ای پسرجان من ! بپرهیز از خواب، یعنی خواب زیاد؛ زیرا که آن محتاج می کند ترا در روزی که محتاجند مردم به اعمالشان.😴❌ و فرمود حضرت که قناعت کن به آنچه که خداوند قسمت تو کرده و نظر مکن به آن چیزی که نزد خود داری و آرزو مکن چیزی را که به آن نخواهی رسید، همانا کسی که قناعت ورزید سیر گردید و کسی که قناعت نکرد سیر نگشت و بگیر بهره خود را از آخرت خود، و در حال غنی و توانگری، تکبر و ناسپاسی مکن و در حال فقر و بی چیزی، جزع و بیتابی منما و فظّ غلیظ مباش که مردم نزدیک شدن به تو را کراهت داشته باشند و سست مباش که حقیر شمرد تو را کسی که بشناسد تو را و مخاصمه مکن با کسی که بالاتر از تو است و استهزاء و سخریه مکن با کسی که پست تر از تو است و منازعه مکن در امر و فرمان با کسی که اهل او است، و اطاعت مکن سفیهان و بی خردان را، و خوار مباش که هر کَس تو را تحت قرار دهد و اتکال و اعتماد مکن بر کفایت احدی، و بایست نزد هر کاری تا بشناسی راه داخل شدن در آن و راه خارج شدن از آن را پیش از آنکه داخل در آن کار شوی و پشیمان شوی. مؤ لف گوید: که مضمون فقره اخیر را شیخ نظامی به نظم درآورده فرموده : در سر کاری که درآیی نخست رخنه بیرون شدنش کن درست تا نکنی جای قدم استوار پای منه در طلب هیچ کار روایت شده که شخصی از حضرت رسول خدا صلی اللّه علیه و آله و سلم درخواست کرد که او را وصیتی فرماید، فرمود: وصیت می کنم تو را که هرگاه خواستی اقدام به امری کنی 🤔 کنی به عاقبت آن؛ پس اگر رشد و صلاح است اقدام کنی و اگر غیّ و ضلالت است اقدام نکنی. و نیز روایت است که مردی یهودی از آن حضرت مسأله ای پرسید، پیغمبر صلی اللّه علیه و آله و سلم ساعتی مکث کرد آنگاه او را جواب داد، یهودی پرسید: برای چه مکث فرمودید در چیزی که می دانستید؟ فرمود: برای توقیر و بزرگ داشتن حکمت. هفتم قالَ علیه السلام : ( مَعَ التَّثَبُّتِ تکُونُ السَّلامَهُ وَ مَعَ الْعَجَلَهِ تَکُونُ النَّدامَهُ وَ مَنِ ابْتَدَءَ بَعَمَلٍ فی غَیْرِ وَقْتِهِ کانَ بُلُوغُهُ فی غَیْرِ حینِهِ ) یعنی علیه السلام فرمود: سلامت در تأمل و تأنی است و با عجله ندامت و پشیمانی است و کسی که شروع کند به امری در غیر وقتش، خواهد بود رسیدن او در غیر وقتش. حاصل آنکه : مکن در مهمی که داری شتاب ز راه تأنّی عنان بر متاب که اندر تأنّی زیان کَس ندید ز تعجیل بسیار خجلت کشید
📖 هشتم فرمود که ما دوست می داریم هرکسی که بوده باشد، عاقل، با فهم، فقیه، حلیم، مدارا کننده، صبور، صدوق، وفا کننده. به درستی که حق تعالی مخصوص گردانید پیغمبران علیهم السلام را به مکارم اخلاق؛ پس هرکه دارای آنها باشد حمد کند خدا را بر آن و کسی که دارای آنها نباشد تضرع کند به سوی خدا و مسئلت کند آنها را، گفتند: آنها چیست ؟ فرمود: ورع و قناعت و صبر و شکر و حلم و و سخاوت و شجاعت و و راستگویی و نیکی کردن و ادای امانت و یقین و خوش خلقی و مروت. مؤلف گوید: روایت شده که از آن حضرت سؤال کردند که مروّت چیست ؟ فرمود: ( لایَراکَ اللّهُ حَیْثُ نَهاکَ وَ لا یَفْقُدُکَ مِنْ حَیْثُ اَمَرَکَ ) ؛ یعنی مروت آن است که نبیند تو را خداوند تعالی در جایی که نهی کرده تو را از آنجا و مفقود نکند تو را از جایی که امر کرد تو را به آنجا. و بدان که در این اخلاق شریفه ورع مقدم بر همه ذکر شده و شاید توان گفت که مرتبه اش از همه بالاتر باشد؛ زیرا که ورع که ترک محرمات و شبهات بلکه بعضی مباحات باشد مرتبه ای است بسیار رفیعه و درجه ای است بسیار عالیه که به سهولت همه کَس به آن مقام نخواهد رسید. لهذا بسیار شده که حضرت صادق علیه السلام شیعیان خود را به ورع توصیه فرمودند. روایت شده که عمرو بن سعید ثقفی خدمت آن حضرت عرض کرد که من همیشه شما را ملاقات نمی کنم پس چیزی به من بفرمایید که به آن رفتار کنم . حضرت فرمود: تو را وصیت می کنم به تقوی اللّه و ورع و اجتهاد، یعنی سعی و کوشش و اهتمام نمودن در عبادت و بدان که نفع نمی کند اجتهادی که ورع با آن نباشد. و روایت شده که به ابوالصّباح فرمود که چه بسیار کم است در میان شما کسی که متابعت جعفر نماید. همانا از اصحاب من نیست مگر کسی که ورعش شدید و عظیم باشد و از برای خالق و آفریدگارش عبادت کند و امید ثواب از او داشته باشد این جماعت اصحاب من اند. و در روایتی است که از آن حضرت پرسیدند که صاحب ورع از مردمان کیست ؟ فرمود: کسی که بپرهیزد از چیزهایی که خدا حرام کرده است. و هم از آن حضرت مروی است که فرمود: اورع مردم کسی است که توقف کند نزد شبهه. و نیز از آن حضرت مروی است که فرمود: بر شما باد به ورع و ترک محرمات و شبهات ، همانا ورع دینی است که ما پیوسته ملازم آن می باشیم و خدا را به آن عبادت می کنیم و آن را اراده می نماییم از موالیان و شیعیان خود پس ما را به تعب نیندازید در شفاعت خود به اینکه مرتکب محرمات شوید و بر ما دشوار باشد شما. و در روایت دیگر فرمودند که نیست شیعه جعفر مگر کسی که شکم و فرج خود را از حرام به عفت بدارد و سعی او در عبادت شدید باشد و برای آفریدگار خود کار کند و امید ثواب و ترس عقاب او داشته باشد؛ پس اگر این جماعت را ببینی ایشان شیعه من اند. و نیز روایت شده از آن حضرت که فرمود: سزاوارترین مردم به ورعِ آل محمّد صلی اللّه علیه و آله و سلم، شیعیان ایشانند به جهت آنکه رعیت اقتدا کنند به ایشان‌ و از کثرت ورع صفوان بن یحیی که از اصحاب حضرت امام موسی و امام رضا علیه السلام است نقل شده که یکی از همسایگانش در مکه دو دینار جزء اسباب من نبوده پس مهلت خواست و رفت از جمال (ساربان ) به جهت حمل آن اذن گرفت. و قریب به همین از مولانا الأردبیلی نقل شده و بیاید ذکرش در ضمن احوال صفوان بن یحیی در اصحاب حضرت امام رضا علیه السلام. و دمیری در ( حیاه الحیوان ) نقل کرده که عبداللّه بن مبارک در شام قلمی عاریه کرده؛ پس سفری برای او اتفاق افتاد. چون به انطاکیه رسید یادش آمد عاریه نزد او مانده پس پیاده مراجعت به شام کرد و قلم را رد کرد به صاحبش و برگشت. و شیخ بهائی رحمه اللّه در ( کشکول ) نقل کرده که مخلوط شد گوسفند غارتی با گوسفندان کوفه؛ پس یکی از اهل ورع که از عبّاد کوفه بود اجتناب کرد از خوردن گوشت گوسفند تا هفت سال به جهت آنکه پرسید: گوسفند چند مدت در دنیا می ماند؟ گفتند: هفت سال‌. و شیخ ما در ( کلمه طیبه ) نقل کرده از جناب سید بن طاووس که احتیاط فرموده از خوردن هر طعامی که از برای غیر خدا ترتیب داده شده به جهت آیه نهی از خوردن حیوانی که به غیر نام خدا کشته شده باشند‌. شیخ صدوق رحمه اللّه روایت کرده از حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام سؤال کردند که چیست باعث ثبات ایمان ؟ فرمود: ورع ، عرض کردند که چیست باعث زوال ایمان ؟ فرمود: طمع .
📖 نهم - فرمود آدمی جزع و بی تابی می کند از ذلت کم پس این جزع و عدم صبر او، داخل می کند او را در ذلت بزرگ شد. مؤ لف گوید: که این فرمایش از آن حضرت به ( مرازم ) است در آن شبی که منصور اجازه داد آن جناب را که از حیره به مدینه رود و حضرت حرکت فرمود با غلامش ( مصادف ) و ( مرازم ) که یکی از اصحابش است همین که رسیدند به نگهبانان ، در میان آنها یک نفر باج گیر بود. او متعرض حضرت شد و گفت نمی گذارم بروی. حضرت با زبان خوش و اصرار از او درخواست کرد که بگذار، بروند؛ آن مرد ابا داشت و نمی گذاشت . ( مصادف ) عرض کرد: فدایت شوم ! این سگ شما را اذیت کرد و می ترسم شما را برگرداند و مبتلای به منصور شوید. اذن بدهید من و مرازم او را بکشیم و در میان نهرش افکنیم و برویم ، فرمود: از این خیال، خود را باز دار. پس پیوسته با آن مرد در باب اجازه رفتن تکلم فرمود تا آنکه بیشتر شب گذشت آن وقت آن مرد اذن داد و حضرت تشریف برد؛ پس از آن فرمود: ای مرازم ! این چیزی که شما گفتید که کشتن آن مرد باشد بهتر بود یا این ؟ آن وقت فرمود آن کلام را که ذکر شد، حاصلش این است که مدارا با این مرد و معطل کردن او ما را ذلت کوچکی است؛ اما کشتن او سبب می شد که ما دچار ذلتهای بزرگ می شدیم برای تدارک آن ، انتهی. و از اینجا است که گفته اند: ( لایَقُومُ عِزُّ الْغَضَبِ بِذُلِّ الاِعْتِذارِ ) ؛ یعنی مقابلی نمی کند و نمی آرزد عزت غضب😡 به ذلت عذرخواهی🤗 آن . دهم - قالَ علیه السلام : ( لَیْسَ لإبْلیسَ جُنْدٌ اَشَدُّ مِنَ النِّساءِ وَ الْغَضَبِ ) ؛ فرمود: نیست از برای ابلیسِ لعین لشکری سخت تر از زنها و غضب. مؤلف گوید: که در حدیث یحیی پیغمبر علیه السلام و ابلیس است که آن حضرت از آن معلون پرسید که چه چیز بیشتر موجب سرور و روشنی چشم تو می گردد؟ گفت : زنان که ایشان تله ها و دامهای من اند، و چون نفرینها و لعنتهای صالحان بر من جمع می شود به نزد زنان می روم و از ایشان دلخوش می شوم. و در روایت اهل سنت است که ابلیس😈 به حضرت یحیی علیه السلام گفت که چیزی مثل زنان کمر مرا محکم نمی کند و چشم مرا روشن نمی نماید، ایشانند تله‌ها و دامهای من و تیری 🎯 که خطا نخواهم کرد به او. ( بِاَبی هُنَّ لَوْ لَمْ یَکُنَ هُنَّ ما اَطَقْتُ إضْلالَ اَدْنی آدمِی ) ؛ یعنی پدرم به قربان ایشان ! اگر چنانچه ایشان نبودند من طاقت نداشتم که پست ترین مردم را گمراه کنم ، چشم من به ایشان روشن است ، به واسطه ایشان من به مرادم می رسم و به سبب ایشان مردم را در مهلکه ها می افکنم. و از این نحو کلمات در حق زنان بسیار می گوید تا آنکه عرض می کند: ( فَهُنَّ سَیِّداتِی وَ عَلی عُنُقی سُکْناهُنَّ ) ؛ یعنی آنها خانمهای من اند و جای ایشان بر گردن من است و بر من است که آرزوهای ایشان را بدهم ، هرگاه آن زنی که از دامهای من است چیزی خواهش کند من به سر، عقب خواهش و حاجتهای او می روم؛ زیرا که ایشان امید من اند و قوت من و سند من و محل اعتماد و فریادرس من اند. فصل چهارم : در ذکر چند معجزه از امام جعفر صادق علیه السلام است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| ۴۲۸ 🏷️ عید واقعی ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ ❁• وَ قَالَ عليه‌السلام فِي بَعْضِ اَلْأَعْيَادِ إِنَّمَا هُوَ عِيدٌ لِمَنْ قَبِلَ اَللَّهُ صِيَامَهُ وَ شَكَرَ قِيَامَهُ وَ كُلُّ يَوْمٍ لاَ يُعْصَى اَللَّهُ فِيهِ فَهُوَ عِيدٌ ┅───────────────┅ ☜ و درود خدا بر او، فرمود: (در يكى از روزهاى عيد) اين عيد كسى است كه خدا روزه‌اش را پذيرفته و نماز او را ستوده است. و هر روز كه خدا را نافرمانى نكنند، آن روز عيد است. ─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─ ♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: امام عليه السّلام در يكى از عيدها (كه عيد روزه بوده دربارۀ عيد) فرموده است: امروز عيد كسى است كه خدا روزه‌اش را پذيرفته و نمازش را پاداش داده است (نه براى آنكه جامۀ نو پوشد و پيش خدا آبرو نداشته باشد) و هر روز كه خدا را در آن نافرمانى نكنند آنروز عيد (روز جشن و شادى) است. 🇯‌ 🇴‌ 🇮‌ 🇳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ‮امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه كه در يكى از اعياد (عيد فطر) فرموده، اشاره به نكتۀ مهمى دربارۀ عيد كرده، نخست مى‌فرمايد: «امروز تنها براى كسانى روز عيد است كه روزۀ آن‌ها مقبول درگاه پروردگار و عبادت‌هاى شبانۀ آنان مورد پذيرش او قرار گرفته باشد»؛ (فِي بَعْضِ‌ الْأَعْيَادِ: إِنَّمَا هُوَ عِيدٌ لِمَنْ‌ قَبِلَ‌ اللّٰهُ‌ صِيَامَهُ‌ وَ شَكَرَ قِيَامَهُ‌) سپس نتيجۀ گسترده و مهمى از آن گرفته، مى‌افزايد: «(بنابراين) هر روزى كه در آن عصيان خداوند نشود آن روز، عيد است»؛ (وَ كُلُّ‌ يَوْمٍ‌ لَا يُعْصَى اللّٰهُ‌ فِيهِ‌ فَهُوَ عِيدٌ). حقيقت اين است كه همۀ مردم جهان براى خود روزهاى شادى خاصى دارند كه آن را عيد مى‌نامند. اين روزها يا مانند عيد نوروز است كه تحول جالبى در جهان طبيعت رخ مى‌دهد؛ گياهان مى‌خندند، درختان شكوفه مى‌كنند و حيات و زندگى در طبيعت تجديد مى‌شود. يا اين‌كه در آن روز، فتح مهمى در تاريخ مردم يك منطقه واقع شده و يا تحول اجتماعى و علمى صورت گرفته كه ياد و خاطرۀ آن را زنده مى‌دارند و عيد مى‌شمرند. جالب اين‌كه در اسلام، اعياد به‌دنبال اطاعت اوامر مهم الهى قرار دارد. 🌙 در عيد فطر، ملت مسلمان بعد از يك ماه روزه داشتن به فرمان خدا و عبادات روزانه و شبانه و بر شيطان پيروز شدن، اين پيروزى را جشن مى‌گيرند؛ جشن اطاعت فرمان حق. 🐑 در عيد قربان كه دومين عيد اسلامى است بعد از انجام فريضۀ حج توسط زوار خانۀ خدا و به پايان رساندن قسمت عمدۀ اين فريضه، حاجيانى كه در مِنا هستند عيد مى‌گيرند و ساير مسلمانان نيز با آن‌ها هم‌صدا مى‌شوند و آن را روز عيد اعلام مى‌كنند كه آن هم عيد اطاعت است. از اين‌جا روشن مى‌شود، اين‌كه امام عليه السلام مى‌فرمايد: روز عيد فطر عيد براى كسانى است كه روزه و طاعات آن‌ها قبول شده، يك واقعيت است. ❌ كسانى كه خداى‌نكرده اصلاً روزه نگرفته‌اند و يا روزه‌هاى آن‌ها آلوده به گناهان و نافرمانى‌ها بوده و به همين دليل مقبول درگاه حق واقع نشده نمى‌توانند شاد و خوشحال باشند؛ شادى از آن كسانى است كه طاعاتشان مقبول درگاه حق شده است. بر اساس اين منطق هر روزى كه انسان در آن گناه نكند و از صبحگاهان تا آخر شب از معصيت پروردگار بپرهيزد آن روز، روز عيد او محسوب مى‌شود و به اين بيان، ما مى‌توانيم تمام ايام سال را ايام عيد خود قرار دهيم. ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 ویژه ⏰ شماره نهم | واقعیت نرمش قهرمانانه ✏️ رهبر انقلاب: حفظ اصول با امکان انعطاف با هم می‌سازند، میتوان یک جاهایی انعطاف به خرج داد. بنده یک وقتی چند سال قبل از این گفتم: «نرمش قهرمانانه»؛ بد فهمیده شد، هم بعضی‌ها در خارج بد فهمیدند، یک محاسبه‌ی دیگر کردند، در داخل هم بعضی از خودهایمان بد فهمیدند معنای این را. Farsi.Khamenei.ir ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
🎨 داستان مصور روایت حضرت آیت الله خامنه ای از رمز فتح خرمشهر با عنوان «رمز معادله فتح» 🔍 مروری بر دوران محنت، چاره‌جویی‌، تغییر معادله و زمانه‌ی فتح در جریان آزادی خرمشهر ✏️ رهبر انقلاب: روز سوّم خرداد هم از روزهای فراموش‌شدنی نیست؛ نماد پیروزی حق بر باطل و نماد قدرت الهی و دست قدرتی که امام بزرگوار فرمودند: دست قدرتی دارد ما را حمایت میکند. اگر كسى ادّعا كند كه خرّمشهر، پرچم سرافرازى و استقامت و پايدارى ملت ايران است، يقيناً اغراق نكرده است... همه‌ی دنیا در برابر چشم خود ببینند که چطور جوان ایرانی با سرمایه‌ی ایمان، با تکیه‌ی بر خدا، با اعتمادبه‌نفس وارد میدان نبرد میشود، پیچیده‌ترین تاکتیکهای جنگی را طراحی میکند و معجزه‌ای مثل فتح‌المبین و بیت‌المقدس در مقابل چشم دنیا میگذارد. 🔍 روایت مکتوب https://khl.ink/f/52911 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 معنای مصلحت در سیاست خارجی ✏️ برشی از بیانات روز گذشته رهبر انقلاب در دیدار مسئولان وزارت امور خارجه و سفیران جمهوری اسلامی ایران 🎥 | 💻 Farsi.Khamenei.ir
مباحث
📖 نهم - فرمود آدمی جزع و بی تابی می کند از ذلت کم پس این جزع و عدم صبر او، داخل می کند او را در ذلت
اول در اطلاع آن حضرت است بر غیب شیخ طوسی از داود بن کثیر رقّی روایت کرده که گفت : نشسته بودم خدمت حضرت صادق علیه السلام که ناگاه ابتدا از پیش خود به من فرمود: ای داود! به تحقیق که عرضه شد بر من عملهای شما روز پنجشنبه ، پس دیدم در بین اعمال تو صله و احسان تو را به پسر عمت فلان پس این مطلب مرا خشنود گردانید همانا صله تو مرا او را سبب شود که عمر او زود فانی و اجل او منقطع شود. داود گفت : مرا پسر عمی بود معاند و دشمن اهل بیت و مردی خبیث ، خبر به من رسید که او و عیالاتش بد می گذرانند، پس برای نفقه او براتی نوشتم و نزد او فرستادم پیش از آنکه به سوی مکه توجه کنم چون به مدینه رسیدم خبر داد مرا به این مطلب حضرت امام جعفر صادق علیه السلام . دوم در نشان دادن آن حضرت است علامت امام را به ابوبصیر در ( کشف الغمّه ) از ( دلائل حمیری ) نقل شده که ابوبصیر گفت : روزی در خدمت مولای خود حضرت صادق علیه السلام نشسته بودم که آن حضرت فرمود: ای ابومحمّد! آیا امامت را می شناسی ؟ گفتم : بلی ، وَاللّهِ الِّذی لا اِلهَ اِلاّ هُوَ، تویی امام من . و دست خود را بر زانو یا ران آن حضرت نهادم . فرمود: راست گفتی امام خود را می شناسی پس چنگ زن به دامان او و متمسک شو به او، پس گفتم : می خواهم که علامت امام را به من عطا فرمایید، فرمود: ای ابومحمّد! هنگامی که به کوفه مراجعت کردی خواهی یافت که اولادی از برای تو [متولد] شده به نام عیسی و بعد از او اولادی دیگر شود به نام محمّد و بعد از این دو پسر، دو دختر برای تو خواهد شد، و بدان که این دو پسر تو نامشان نوشته شده نزد ما در صحیفه جامعه در عدد اسامی شیعیان و نام پدران و مادران و اجداد و انساب ایشان و آنچه متولد شود تا روز قیامت . پس حضرت صحیفه ای بیرون آورد که رنگ آن زرد بود و به هم پیچیده بود.