eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
36.3هزار عکس
32هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از فقه و احکام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 و باعث شده کشورها عقب‌مانده بشوند❓ 🎙️دکتر غلامی، جواب این مسئله را می‌دهد... ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
هدایت شده از فقه و احکام
46.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️ حجاب محدود کننده آزادی؟ 🎙️ دکتر غلامی: 🔹 میفرمایند آزادی یعنی عدم ایجاد مانع در راه رشد 🔸 خیلی اوقات ما خودمان را محدود میکنیم تا به رشد برسیم در واقع یک آزادی را میدهیم تا امتیازاتی بالاتر بگیریم... 🔹 حجاب هرگز جلوی رشد ما را نگرفت ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ | فلسفه 🔹 سوال خیلی هاست!! ″ لا اكراه فی الدین″ یعنی چه؟! خیلی عالی بیان می کند حتماً ببینید و در صورت نياز استدلال كنيد... ◀️ دکتر غلامی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مباحث | فقه و احکام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | صحبت های جذاب و چالشی استاد ازغدی با موضوع ❓ قانون حجاب حد الهی یا تعزیر؟ ❓ گشت ارشاد چه میکند؟ ❓ دستاورد 40 ساله قانون حجاب چیست؟ ❗ سفر استاد به هلند و جاهای منشوری که رفت! ❓ "لااکراه فی الدین" و حجاب اجباری تناقض ندارند؟ ❓ با بی حجابان هتاک چه باید کرد؟ ❓ کنترل اختلاس مهم تر است یا بی حجابی؟ ❓ جدال لفظی استاد با چند دانشجو ❓صحبت های جدید درباره اکبرگنجی و سروش ❓ فحشای قانون شکنانه بهتر است یا فساد آزاد زیر چتر قانون؟ 🔞 انواع جدید لباس های بی حجابان و عکس هایی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی نمایش داده شد... و... ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 «، اولین اثر فردی حجاب» 🔻غریزه جنسی یک بُعد جنسی دارد و یک بُعد روحی... 🔻بعد جسمی اشباع‌پذیر است؛ اما اگر بعد روحی با بدپوششی تحریک شد، در جامعه رقابتی آغاز خواهد شد که هیچ کسی در پیروزی نخواهد داشت... 🎙️ دکتر غلامی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 قابل توجه دخترانی که حاضر میشن به عنوان دوست دختر حتی چندسال با یک پسر دوست باشند و ... _______________________ ✍️ ممنون از عزیزی که زحمت ویرایشِ فایل ارسالی قبلی را کشیدند. ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ابراز وجود | ویترین نباشید ... 🧕🏻 کسی که زیبایی اندیشه داشته باشد، زیبایی بدنش رو نشون نمی ده 💅 🎙️ دکتر علی شریعتی @Clad_Girls @Mabaheeth | مباحث ╰──────────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 با بی‌حجابی چطور باید مقابله کرد؟ رابطۀ حجاب و عفاف و حیا چیست؟ پاسخ دکتر علی غلامی به این پرسش | ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
مباحث
شانزدهم | محمّد بن مسلم بن رباح یا (ریاح ) ابوجعفر ( الطحّان الثقفی الکوفی از بزرگان اصحاب باقرین ع
| هفدهم | معاذ بن کثیر الکسائی الکوفی که از شیوخ اصحاب حضرت صادق علیه السلام و از ثقات ایشان و از کسانی است که روایت کرده نص بر امامت حضرت موسی بن جعفر را از پدرش علیه السلام. و در روایت ( تهذیب ) است که او کرباس می فروخت ، وقتی ترک کسب کرد حضرت صادق علیه السلام احوال او را پرسید، گفتند: ترک کرده تجارت خود را، فرمود: ترک کسب ، عمل شیطان است هرکه ترک کند تجارت و کسب را دو ثلث عقلش می رود. و هم روایت است که وقتی معاذ در موقف عرفات نظر افکند به اهل موقف دید مردم بسیار به حج آمده اند خدمت حضرت صادق علیه السلام رسید و گفت : همانا اهل موقف بسیار می باشند! حضرت نظری به ایشان افکند پس فرمود: نزد من بیا یا اباعبداللّه ! آنگاه فرمود: ( یَاءتی بِهِ الْمَوْجُ مِنْ کُلُّ مَکان ) یعنی؛ نه به خدا قسم نیست حج مگر برای شما، نه به خدا قسم قبول نمی کند خدا مگر از شما.
هجدهم | معلی بن خُنیس بزّاز کوفی مولی ابی عبداللّه الصادق علیه السلام از روایات ظاهر می شود که او از اولیاء اللّه و از اهل بهشت است و حضرت صادق علیه السلام او را دوست می داشته و وکیل و قیّم بر نفقات عیال آن حضرت بوده. شیخ طوسی در ( کتاب غیبت ) فرموده : و از ممدوحین، معلی بن خنیس است و او از قوام حضرت صادق علیه السلام بود، و داود بن علی او را به این سبب کشت و او پسندیده بود نزد حضرت صادق علیه السلام و بر طریقه او گذشت. و روایت شده از ابوبصیر که گفت : چون داود بن علی، معلی را کشت و به دار کشید او را، بزرگ آمد این بر حضرت صادق علیه السلام و دشوار آمد بر او، به داود فرمود: ای داود! برای چه کشتی مولای مرا و وکیل مرا در مال و عیالم؟ به خدا سوگند که او وجیه تر بود از تو نزد خدا، و در آخر خبر است که فرمود: آگاه باش به خدا سوگند که او داخل بهشت گردید. ✍️ مؤلف گوید: از اخبار ظاهر می شود که حضرت صادق علیه السلام در وقت قتل معلی، در مکه بود. چون از مکه تشریف آورد، نزد داود رفت فرمود: مردی از اهل بهشت را بکشتی ، گفت : من نکشتم ، فرمود: کی کشت او را؟ گفت : سیرافی او را بکشت و سیرافی صاحب شرطه او بود، حضرت از او قصاص کرد و او را به عوض معلی بکشت‌. و از معتّب روایت است که حضرت صادق علیه السلام آن شب در سجده و قیام بود و در آخر شب نفرین کرد بر داود بن علی. به خدا سوگند که هنوز سر از سجده بر نداشته بود که صدای صیحه شنیدم و مردم گفتند: داود بن علی وفات کرد! حضرت فرمود: همانان من خواندم خدا را به دعا تا فرستاد خداوند به سوی او ملکی که عمودی بر سر او زد که مثانه او را شکافت. شیخ کلینی و طوسی ( به سند حسن کالصحیح ) از ولید بن صبیح نقل کرده اند که مردی خدمت حضرت صادق علیه السلام رسید و ادعا کرد بر معلی بن خنیس دینی را بر او، و گفت : معلی برد حق مرا، حضرت فرمود: حق تو را برد آن کسی که او را کشت؛ پس فرمود به ولید برخیز و بده حق این مرد را همانا می خواهم خنک کنم بر معلی پوست او را اگرچه خنک می باشد(یعنی حرارت جهنم به او نرسیده) و نیز کلینی روایت کرده از ولید بن صبیح که گفت: روزی خدمت حضرت صادق علیه السلام مشرّف شدم. افکند نزد من جامه هایی و فرمود: ای ولید! رد کن اینها را به نوردهای خود [یعنی خدمت آن حضرت پارچه های ندوخته بود که تاهش را باز کرده بودند. حضرت به او فرمود که آنها را بپیچید و تاه کند] ولید گفت : من برخاستم مقابل آن حضرت. فرمود: خدا رحمت کند معلی بن خنیس را! من گمان کردم که آن حضرت شبیه کرد ایستادن مرا مقابل خود به ایستادن معلی در خدمتش؛ پس فرمود: اف باد برای دنیا که خانه بلا است، مسلّط فرموده حق تعالی در دنیا دشمنش را بر ولیّش. و نیز شیخ کلینی روایت کرده از عقبه بن خالد که گفت : من و معلی و عثمان بن عمران مشرف شدیم خدمت حضرت صادق علیه السلام؛ همین که حضرت ما را دید فرمود: مرحبا مرحبا به شما! این صورتها دوست دارند ما را و ما دوست می داریم ایشان را ( جَعَلَکُمُ اللّهُ مَعَنا فِی الدُّنْیا وَ الآخِرَهِ ) ؛ قرار دهد شما را خداوند تعالی با ما در دنیا و آخرت. شیخ کشّی روایت کرده که چون روز عید می شد معلی بن خنیس بیرون می رفت به صحرا ژولیده مو و گردآلوده در زیّ ستمدیده حسرت خورنده. همین که خطیب منبر می رفت دست خود را به آسمان بلند می کرد و می گفت: ( اَللّهُمَّ هذا مَقامُ خُلَفائِکَ وَ اَصْفیائِکَ وَ مَواِضعُ اُمَنائِکَ الَّذینَ خَصَصْتَهُمُ ابْتَزُّوها ... الخ )
نوزدهم | هشام بن محمّد السّائب الکلبی ابوالمنذر عالم مشهور به فضل و علم، عارف به ایام و انساب از علمای مذهب ما است‌ گفت: علت بزرگی پیدا کردم به حدّی که علم خود را فراموش نمودم. خدمت امام جعفر صادق علیه السلام رسیدم؛ پس آشامانید به من علم را در کاسه ای، همین که آن کأس را نوشیدم علم به من عود کرد و حضرت صادق علیه السلام به او عنایت داشت و او را نزدیک خود می نشانید و با او، گشاده رویی و انبساط می فرمود و او کتب بسیار تألیف نموده در انساب و فتوحات و مثالب و مقاتل و غیره، و این همان کلبی نسّابه معروف است و پدرش محمّد بن سائب کلبی کوفی از اصحاب حضرت باقر علیه السلام و از علماء و صاحب تفسیر است. از سمعانی نقل شده که در ترجمه او گفته: ( اِنَّهُ صاحِبُ التَّفْسیرِ کانَ مِنْ اَهْلِ الْکُوفَهِ وَ قائِلا بِالرَّجْعَهِ وَ ابْنُهُ هِشامُ ذَانَسَبٍ عالٍ وَ فِی التَّشَیُّع غالٍ ) .
بیستم | یونس بن ظبیان کوفی که از روات اصحاب حضرت صادق علیه السلام است و اگر چه فضل بن شاذان او را از کذابین شمرده و نجاشی فرموده که او ضعیف است جدّاً و التفات کرده نمی شود بر روایات او و ابن غضائری گفته که او غالی و کذّاب و وضّاع حدیث است و لکن شیخ ما (عطّر اللّه مرقده) در خاتمه ( مستدرک ) فرموده : و دلالت می کند بر حُسن حال او و استقامت و علوّ مقام او و عدم غلوّ او اخبار بسیاری؛ پس آن اخبار را ذکر فرموده که از جمله کلام حضرت صادق علیه السلام است در حق او که در ( جامع بزنطی ) است که فرموده ( رَحِمَهُ اللّهُ وَ بَنی لَهُ بَیْتَا فِی الجَنَّهِ کانَ وَ اللّهِ مَاْمُونا عَلَی الْحَدیثِ ) و هم تعلیم کرد علیه السلام به او زیارت علیه السلام را به نحوی که شیخ در ( تهذیب ) و ابن قولویه در ( کامل ) روایت کرده ، و نیز تعلیم آن جناب به او دعای معروفی که در نجف باید خواند که اول آن ″ اَللّهُمَّ لابُدَّ مِنْ اَمْرِکَ ″ است که در تمام کتب مزاریه مذکور است و هم تعلیم او فرموده آن عوذه را که برای رفع درد چشم نافع است؛ الی غیر ذلک. و نیز شیخ ما جواب داده از اخباری که در مذمت او وارد شده به تفصیلی که مقام گنجایش ذکر ندارد، طالبین رجوع کنند به آن کتاب شریف. و گذشت در فیض بن المختار چیزی که متعلّق به او بود.
تذییل: مؤلف گوید: که شایسته دیدم در ذیل احوال اصحاب حضرت صادق علیه السلام این روایت را نقل کنم و این باب را به آن ختم کنم: 💭 نقل است که حضرت امام جعفر صادق علیه السلام را غلامی بود که هرگاه آن حضرت سواره به مسجد 🕌 می رفت آن غلام همراه بود، چون آن حضرت از استر پیاده می گشت و داخل مسجد می شد آن غلام استر را نگاه می داشت تا آن جناب مراجعت کند. اتفاقا در یکی از روزها که غلام بر در مسجد نشسته و استر را نگاه داشته بود چند نفر مسافر از اهل خراسان پیدا شدند، یکی از آنها رو کرد به او، گفت : ای غلام ! میل داری که از آقای خود حضرت صادق علیه السلام خواهش کنی که مرا مکان تو قرار دهد و من غلام او باشم و به جای تو بمانم و مالم را به تو بدهم و من مال بسیار از هرگونه دارم، تو برو و آن مالها را برای خود قبض کن و من به جای تو اینجا بمانم. غلام گفت : از آقای خود خواهش می کنم این را، پس رفت خدمت حضرت صادق علیه السلام و عرض کرد: فدایت شوم ! می دانی خدمت مرا نسبت به خود و طول خدمتم را، پس هرگاه حق تعالی خیری را برای من رسانیده باشد شما منع آن خواهید کرد؟ فرمود: من آن را به تو خواهم داد از نزد خودم و از غیر خودم منع می کنم تو را. پس غلام قصه آن مرد خراسانی را با خود برای آن جناب حکایت کرد. حضرت فرمود اگر تو بی میل شده ای در خدمت ما و آن مرد رغبت کرده به خدمت ما قبول کردیم ما او را و فرستادیم تو را. پس چون غلام پشت کرد به رفتن ، حضرت او را طلبید و فرمود: به جهت طول خدمت تو در نزدیک ما یک نصیحتی تو را بنمایم آن وقت مختاری در کار خود، و آن نصیحت این است که چون روز قیامت شود حضرت رسول صلی اللّه علیه و آله و سلم آویخته و چسبیده باشد به نوراللّه و علیه السلام آویخته باشد به رسول خدا صلی اللّه علیه و آله و سلم و شیعیان ما آویخته باشند به ما؛ پس داخل شوند در جایی که ما داخل شویم و وارد شوند آنجا که ما وارد شویم. غلام چون این را شنید عرض کرد: من از خدمت شما جایی نمی روم و در خدمت شما خواهم بود و اختیار می کنم آخرت را به دنیا و بیرون رفت به سوی آن مرد. آن مرد خراسانی گفت : ای غلام ! بیرون آمدی از نزد علیه السلام به غیر آن رویی که با آن خدمت آن حضرت رفتی؟ غلام کلام آن حضرت را برای او نقل کرد و او را برد خدمت آن جناب ، حضرت قبول فرمود ولاء او را و امر فرمود که هزار اشرفی (دینار) به غلام دادند. ابن فقیر( عباس قمی ) خدمت آن حضرت عرض می کنم : که ای آقای من ! من تا خود را شناخته ام خود را بر در خانه شما دیده ام و گوشت و پوست خود را از نعمت شما پروده ام، رجاء واثق و امید صادق که در این آخر عمر از من نگهداری فرمائید و از این در خانه مرا دور نفرمایید و من به لسان ذلت و افتقار پیوسته عرضه می دارم . شاها چه تو را سگی بباید گر من بوم آن سگ تو شاید هستم سگکی ز حبس جسته بر شاخ گل هوات بسته از مدح تو با قلاده زر زنجیر وفا به حلقم اندر خود را به خودی کشیده از جل پیش تو کشیده از سر ذلّ خود را به قبول رایگانت بستم به طویله سگانت افکن نظری بر این سگ خویش سنگم مزن و مرانم از پیش وَ اَقُولُ اَیْضَا : عَنْ حِماکُمْ کَیْفَ اَنْصَرِفُ وَ هَواکُمْ لی بِهِ شَرَفُ سَیّدِی لا عِشْتُ یَوْمَ اُری فی سِوی اَبْوابِکُمْ اَقِفُ
پایان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| ۴۴۶ 🏷️ اهمیت ادای حقوق مردم ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ ❁• وَ قَالَ عليه‌السلام لِغَالِبِ بْنِ صَعْصَعَةَ أَبِي اَلْفَرَزْدَقِ فِي كَلاَمٍ دَارَ بَيْنَهُمَا مَا فَعَلَتْ إِبِلُكَ اَلْكَثِيرَةُ قَالَ دَغْدَغَتْهَا اَلْحُقُوقُ يَا أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ فَقَالَ عليه‌السلام ذَلِكَ أَحْمَدُ سُبُلِهَا ┅───────────────┅ ☜ و درود خدا بر او، فرمود: (امام به پدر فرزدق، غالب بن صعصعه فرمود) شتران 🐫 فراوانت چه شده‌اند؟ (پاسخ داد، اى امير مؤمنان، پرداخت حقوق، آنها را پراكنده ساخت امام فرمود) اين بهترين راه مصرف آن بود. ─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─ ♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: امام عليه السّلام بغالب ابن صعصعة پدر فرزدق (شاعر) در بين اينكه گفتگو مى‌كردند فرمود: شترانِ بسيارت را چه كردى‌؟ غالب گفت: حقوق (مردم) آنها را پراكنده ساخت (در راههاى خير مانند صدقه، زكوة، ، اداء دين بكار رفت) آن حضرت عليه السّلام (در ستودن اداء حقوق مردم) فرمود: اين پراكندگى، ستوده‌ترين راههاى پراكنده شدن آن شتران است. 🇯‌ 🇴‌ 🇮‌ 🇳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 امام عليه السلام در اين گفتار نورانى كه در ميان او و پدر فرزدق، غالب بن صعصعه، رد و بدل شد چنين فرمود: «شتران فراوانت چه شدند؟ غالب عرض كرد: اى امير مؤمنان! حقوق واجب (اداى زكات)، آن‌ها را پراكنده ساخت (و چيز چندانى براى من باقى نمانده است). امام عليه السلام فرمود: اين بهترين راه مصرف آن‌ها بود»؛ (و قال عليه السلام لغالب بن صعصعة أبي الفرزدق، في كلام دار بينهما: مَا فَعَلَتْ‌ إِبِلُكَ‌ الْكَثِيرَةُ؟ قَالَ‌: ذَعْذَعَتْهَا الْحُقُوقُ‌ يَا أَمِيرَالْمُؤْمِنِينَ‌. فقال عليه السلام: ذٰلِكَ‌ أَحْمَدُ سُبُلِهَا 📗 در بسيارى از كتب و از جمله تاريخ مدينۀ دمشق (نوشتۀ ابن عساكر، متوفاى 571) اين ماجرا به‌صورت گسترده‌ترى نقل شده است. او مى‌نويسد: فرزدق (شاعر معروف) در طفوليت همراه پدرش خدمت امير مؤمنان على بن ابى‌طالب عليه السلام رسيد. فرزدق مى‌گويد: هنگامى كه با پدرم خدمت امام عليه السلام رسيديم در برابر او شمشيرهايى بود كه آن‌ها را آزمايش مى‌كرد. رو به پدرم كرد و فرمود: تو كيستى‌؟ پدرم گفت: غالب بن صعصعه. فرمود: تو همان كسى هستى كه شتران فراوان داشتى‌؟ عرض كرد: آرى. فرمود: با آن‌ها چه كردى‌؟ عرض كرد: مشكلات و حقوق (زكات)، آن‌ها را پراكنده ساخت. فرمود: اين بهترين راه مصرف آن‌ها بود. سپس فرمود: اين كودك كه با توست كيست‌؟ عرض كرد: فرزندم همام (فرزدق) است. او در اين سن و سال شعر مى‌گويد. فرمود: به او تعليم كن كه قرآن براى او بهتر است. ابن ابى الحديد اضافه‌اى بر اين سخن دارد و آن اين است كه فرزدق مى‌گويد: پيوسته سفارش على عليه السلام در ذهن من بود تا زمانى كه خود را مقيّد كردم و سوگند ياد كردم كه تا قرآن را حفظ نكنم دست برندارم. در بسيارى از نسخ نهج البلاغه و كتب ديگرى كه اين جمله در آن‌ها نقل شده است به‌جاى «دغدغة»، «ذعذعة» آمده كه ازنظر معنا تناسب بيشترى دارد؛ زيرا «دغدغة» به معناى تحريك كردن و قلقلك دادن است كه در اين‌جا تناسبى ندارد در حالى كه «ذعذعة» به معناى پراكنده كردن و متفرق ساختن است كه مناسب محل كلام مى‌باشد و به نظر مى‌رسد نسخۀ صبحى صالح در اين‌جا نادرست باشد. ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شیرزن اهل فراشبند استان فارس: ما این انقلاب را به بهای زر و زیور بدست نیاورده‌ایم بلکه به بهای خون بدست آورده‌ایم و تا آخر پای آن ایستاده‌ایم. ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
🔴 متن لایحه حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف ارسالی از دولت به مجلس منتشر شد 🔻 علی رغم بعضی تغییرات ولی متأسفانه همچنان مبتنی بر همان لایحه قبلی نوشته است که مجلس باید به دقت همه آنها را به نفع فعالین تغییر دهد و گرنه به نفع بی حجاب ها مخصوصا پولدارهایشان خواهد شد 🔻 متن کامل را در آدرس زیر بخوانید: mehrnews.com/x32mCr ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
🔴 در صورت پرداخت جریمه، زنان می توانند با شورت ورزشی و نیم تنه بیرون بیایند ! 🔻در بخشی از ماده 1، نسخه جدید لایحه عفاف و حجاب (اینجا) آمده است: « در صورت بخشی از بدن و یا پوشیدن لباس‌های نازک بدن نما و یا چسبان ملاً عام یا اماکن عمومی یا فضای مجازی مرتکب مطابق ترتیبات مقرر در بند (الف) در مرتبه اول مشمول جریمه ای معادل حداکثر جزای نقدی درجه هفت خواهد شد » 👈 آیا تدوین کنندگان لایحه در فضایی غیر از فضای جمهوری اسلامی هستند⁉️ اگر در جمهوری اسلامی، کسی به صورت نیم تنه در خیابان راه برود، با چندر غاز جریمه می خواهید مسأله تمام شود؟! میزان ما به این قضیه تا همین اندازه است؟! 🔻جالب اینجاست که در ادامه آمده است: « در صورت عدم توجه به تذکر و اصرار بر ادامه تخلّف یا تکرار، علاوه بر جریمه فوق، مرتکب به مرجع قضائی معرفی و به حداکثر جزای نقدی و محرومیت از حقوق اجتماعی درجه شش محکوم خواهد شد » 👈 یعنی اگر زنی با شورت ورزشی و نیم_تنه بیرون آمد و مثلاً در خیابان و وسط دسته عزاداران امام حسین علیه السلام قدم زد، حتی برای بار دوم ( که اصرار هم داشته) او را جریمه نقدی می کنند و از برخی خدمات اجتماعی محروم می کنند! البته برخی از این خدمات هم شاید هیچگاه مورد نیاز او نباشد❗️ ⬅️ فاجعه اینجاست که تدوین کنندگان این لایحه توجه ندارند که ما باید قانونی بنویسیم که جلوی این اتفاقات را با قاطعیت بگیرد، نه اینکه آن را نشان دهد و با پرداخت پول بتوان از آن در رفت! ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
🔴 ناراحت نباشید و اصلا حرص هم نخورید. قراره برای تک تکشون ارسال بشه و برن توی اتاقهاشون به کارای بدشون فکر کنن :)) ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────