┄═⊹❁❈【 ۲۱۹ 】 ❈❁⊹═┄
╔═════════
قَالَ قَدْ أُجِيبَتْ دَعْوَتُكُمَا فَاسْتَقِيمَا وَ لَا تَتَّبِعَانِّ سَبِيلَ الَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ ﴿ ۸۹ ﴾
خدا فرمود: «خواستهتان پذیرفته شد؛ پس در انجامدادن مأموریتتان ثابتقدم باشید و دنبال راه و روش نادانها نیفتید.»
۞ وَ جَاوَزْنَا بِبَنِي إِسْرَائِيلَ الْبَحْرَ فَأَتْبَعَهُمْ فِرْعَوْنُ وَ جُنُودُهُ بَغْيًا وَ عَدْوًا ۖ حَتَّىٰ إِذَا أَدْرَكَهُ الْغَرَقُ قَالَ آمَنْتُ أَنَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا الَّذِي آمَنَتْ بِهِ بَنُو إِسْرَائِيلَ وَ أَنَا مِنَ الْمُسْلِمِينَ ﴿ ۹۰ ﴾
بنیاسرائیل را از دریا 🌊 عبور دادیم. فرعون و سپاهیانش از روی سرکشی و دشمنی تعقیبشان کردند... تا اینکه وقتی فرعون داشت غرق میشد، گفت: «ایمان آوردم که معبودی نیست، جز همانی که بنیاسرائیل به او ایمان آوردهاند و من دیگر جزو آنهاییام که تسلیم محضاند!»
آلْآنَ وَ قَدْ عَصَيْتَ قَبْلُ وَ كُنْتَ مِنَ الْمُفْسِدِينَ ﴿ ۹۱ ﴾
حالا دیگر؟! در حالیکه قبلاً سخت نافرمانی میکردی و جزو خرابکارها بودی!
فَالْيَوْمَ نُنَجِّيكَ بِبَدَنِكَ لِتَكُونَ لِمَنْ خَلْفَكَ آيَةً ۚ وَ إِنَّ كَثِيرًا مِنَ النَّاسِ عَنْ آيَاتِنَا لَغَافِلُونَ ﴿ ۹۲ ﴾
امروز جنازهات را از آب بیرون میاندازیم تا عبرتی برای آیندگان باشی. بماند که خیلی از مردم از عبرتهای ما غافلاند.
وَ لَقَدْ بَوَّأْنَا بَنِي إِسْرَائِيلَ مُبَوَّأَ صِدْقٍ وَ رَزَقْنَاهُمْ مِنَ الطَّيِّبَاتِ فَمَا اخْتَلَفُوا حَتَّىٰ جَاءَهُمُ الْعِلْمُ ۚ إِنَّ رَبَّكَ يَقْضِي بَيْنَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فِيمَا كَانُوا فِيهِ يَخْتَلِفُونَ ﴿ ۹۳ ﴾
بنیاسرائیل را در منطقۀ حاصلخیز مصر و شامات سکونت دادیم و خوراکیهای پاکوپاکیزه روزیشان کردیم. اگر اختلافی هم داشتند، ابداً از سرِ ناآگاهی نبود. روز قیامت، خدا در هر چیزی که سرش اختلاف داشتند، بینشان داوری میکند.
فَإِنْ كُنْتَ فِي شَكٍّ مِمَّا أَنْزَلْنَا إِلَيْكَ فَاسْأَلِ الَّذِينَ يَقْرَءُونَ الْكِتَابَ مِنْ قَبْلِكَ ۚ لَقَدْ جَاءَكَ الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ ﴿ ۹۴ ﴾
اگر در مطالبی که در این سوره بهسویت فرستادیم، شک داری، از کسانی بپرس که قبل از تو کتابهای آسمانی را میخواندهاند، تا بدانی هرچه از طرف خدا به دستت رسیده، درست است؛ پس لحظهای حتی، شک به دلت راه نده
وَ لَا تَكُونَنَّ مِنَ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِ اللَّهِ فَتَكُونَ مِنَ الْخَاسِرِينَ ﴿ ۹۵ ﴾
و لحظهای حتی، از آن دسته افرادی نباش که آیههایمان را دروغ میدانند، که سرمایۀ عمرت را میبازی.
إِنَّ الَّذِينَ حَقَّتْ عَلَيْهِمْ كَلِمَتُ رَبِّكَ لَا يُؤْمِنُونَ ﴿ ۹۶ ﴾
کسانی که وعدۀ عذاب خدا دربارهشان حتمی شده است، ایمان نمیآورند؛
وَ لَوْ جَاءَتْهُمْ كُلُّ آيَةٍ حَتَّىٰ يَرَوُا الْعَذَابَ الْأَلِيمَ ﴿ ۹۷ ﴾
حتی بهفرض محال، تمام معجزهها هم برایشان بیاید! تا اینکه بالاخره عذاب زجرآور را با چشم خودشان ببینند!
══════❖•° 𑁍 °•❖══════
#قرار_روزانه | #تلاوت | #قرآن_کریم
🔗 مبـاحـث | فـقه و احـکام | تـلاوت |
🖱️ فـهرسـت سـور قـرآن کـریـم
╭══════════
✨ @Nafaahat
╰๛--- ‑ ‑ - -
مباحث
#لغات | #قرآن_کریم ❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄ 26 اَخ: برادر، رفیق، مصاحب. در اصل کسی را گویند که با دیگری در
#لغات | #قرآن_کریم
❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄
31 اِذْ: ظرف زمانی ماضی است و از گذشته خبر می دهد.
«وَ اِذْ اَخَذْنا میثاقَ بَنی اِسْرائیلَ» (83 / بقره)، یعنی: و (به یاد آورید) زمانی را که از بنی اسرائیل پیمان گرفتیم.
(تکرار: 239)
┅───────────────┅
32 اِذا: ظرف زمان مضارع است و از آینده خبر می دهد.
مثل «اِذا زُلْزِلَتِ الاَْرْضُ زِلْزالَها» (1 / زلزلة)، هنگامی که زمین شدیدا به لرزه درآید.
(تکرار: 355).
┅───────────────┅
33 اُذُن: گوش 👂
«وَ الاَْنْفَ بِالاَْنْفِ وَ الاُْذُنَ بِالاُْذُنِ» (45 / مائده)، یعنی: بینی در برابر بینی و گوش در مقابل گوش.
جمع آن اذان است که این کلمه 18 بار در قرآن مجید آمده است.
«اَمْ لَهُمْ اذانٌ یَسْمَعُونَ بِها» (195/اعراف)، یا گوش هایی دارند که با آن بشنوند.
و به کسی که زودباور است اُذُن گویند مثل: «وَ مِنْهُمُ الَّذینَ یُؤْذُونَ النَّبِیَّ وَ یَقُولُونَ هُوَ اُذُنٌ قُلْ اُذُنُ خَیْرٍ لَکُمْ یُؤْمِنُ بِاللّه وَ یُؤْمِنُ لِلْمُؤْمِنینَ» (61/توبه)، یعنی: بعضی از آنها پیغمبر را اذیت می کنند می گویند: او گوش است (زودباور است)، بگو برای شما گوش خوبی است خدا را تصدیق می کند و مؤمنان را تصدیق می کند.
از این ماده فعل اَذِنَ یَأْذَنُ از باب عَلِمَ یَعْلَمُ به معنی گوش دادن و اطاعت کردن آمده است. مانند «اِذَا السَّماءُ انْشَقَّتْ وَ اَذِنَتْ لِرَبِّها وَ حُقَّتْ» (1/انشقاق)، یعنی: آنگاه که آسمان شکافته شود و از فرمان پروردگارش پیروی کند و اطاعت آن حتمی است.
┅───────────────┅
34 اِذْن: در قرآن مجید به معنی اجازه، اراده، اعلام، اطاعت و علم به کار رفته.
«وَ ما کانَ لِنَفْسٍ اَنْ تَمُوتَ اِلاّ بِاِذْنِ اللّه»
(145/آل عمران)، یعنی: هیچ کَس جز با اجازه خدا نخواهد مرد.
آذَنَ در کریمه «آمَنْتُمْ بِه قَبْلَ اَنْ آذَنَ لَکُمْ» (123/اعراف)، و امثال آن به معنی اذن دادن است یعنی: آیا به او ایمان آوردی، پیش از آن که به شما اجازه دهند.
(تکرار: 39).
┅───────────────┅
35 اَذان: به معنی اعلام است.
«وَ اَذانٌ مِنَ اللّه وَ رَسُولِه اِلَی النّاسِ» (3 / توبه)، یعنی: و این اعلامی است از ناحیه خدا و پیامبرش به (عموم) مردم.
اذان اسلام را از آن جهت اَذان گفته اند که مؤذّن با صدای بلند فرارسیدن وقت نماز را اعلام می کند، مُؤَذِّن یعنی کسی که به ندا و صدای بلند اعلام می کند. «فَاَذَّنَ مُؤَذِّنٌ بَیْنَهُمْ» (44/اعراف)، یعنی: در این هنگام ندا دهنده ای در میان آنها ندا می دهد.
کلمه اَذان (تکرار: 1) و مُؤَذِّن (تکرار: 2) و آذَنَ (تکرار: 3).
┅───────────────┅
تَأَذُّن: به معنی اعلام و خبردادن است با قید کثرت و تکرار (قاموس). بنابراین، معنی کریمه «وَ اِذْ تَأَذَّنَ رَبُّکُمْ لَئِنْ شَکَرْتُمْ لاََزیدَنَّکُمْ» (7/ابراهیم)، یعنی: آن است که خدای شما مکرر اعلام کرده که در صورت شکر، نعمت خود را زیاد خواهد فرمود. (تکرار: 2).
┅───────────────┅
36 اِستیذان: یعنی طلب اذن.
«وَ یَسْتَأْذِنْ فَریقٌ مِنْهُمُ النَّبیَّ» (13/احزاب)، یعنی: و گروهی از آنان از پیامبر اجازه بازگشت می خواستند.
ناگفته نماند: تمام معانی اُذُن و اِذْن به معنی اجازه و گوش دادن بر می گردد و این دو معنی جامع تمام معانی است. (تکرار: 12).
┅───────────────┅
37 اِذا: آن گاه و آن وقت،
«اِنَّکُمْ اِذا مِثْلُهُمْ» (140 / نساء)، یعنی: شما آن وقت نظیر آنها هستید. در قرآن مجید همه جا با تنوین (اِذا) نوشته شده و محلی که با نون (اِذَن) نوشته شده باشد یافت نشد.
(تکرار: 31).
┅───────────────┅
38 اَذی: ناخوشایند، ناپسند، اذیّت.
«لا تُبْطِلُوا صَدَقاتِکُمْ بِالْمَنِّ وَ الاَْذی» (246/بقره)، یعنی: صدقات خود را با منت گذاردن و کار ناپسند باطل نکنید. «وَ ما کانَ لَکُمْ اَنْ تُؤْذُوا رَسُولَ اللّهِ» (53/ احزاب)، یعنی: شما را نرسد (سزاوار نباشد) که رسول خدا را اذیّت کنید.
(تکرار: 9).
┅───────────────┅
39 اِرْب: حاجت.
«وَ لِیَ فیها مَآرِبُ اُخْری» (18/طه)، یعنی: نیازهای دیگری را نیز با آن برطرف می کند. موسی به خدا عرض کرد:
مرا در آن عصا حاجت های دیگری است.
در مجمع البیان گوید: مَآرِب یعنی حوائج، مفرد آن مَأْرُبَة است.
(تکرار: 2).
┅───────────────┅
40 اَرض: زمین 🌍
«لَهُ ما فِی السَّمواتِ وَ ما فِی الاَْرْضِ» (255 / بقره)، یعنی: آنچه در آسمان ها و آنچه در زمین است از آن اوست.
(تکرار: 461)، امّا همیشه به لفظ مفرد.
━━━━━━•••••••••••••••••
#قرار_روزانه
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
مباحث
«٦» إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا سَواءٌ عَلَيْهِمْ أَ أَنْذَرْتَهُمْ أَمْ لَمْ تُنْذِرْهُمْ لا يُ
نكتهها:
«كفر»،به معناى پوشاندن و ناديده گرفتن است. به كشاورز و شب،كافر مىگويند؛ چون كشاورز دانه و هسته را زير خاك مىپوشاند و شب فضا را در برمىگيرد. كفران نعمت نيز به معنى ناديده گرفتن آن است. شخص منكر دين، به سبب اينكه حقايق و آيات الهى را كتمان مىكند و يا ناديده مىگيرد، كافر خوانده شده است.
قرآن، بعد از متّقين، گروهى از كفّار را معرّفى مىكند. آنها كه در گمراهى و كتمانِ حقّ، چنان سرسختند كه حاضر به پذيرش آيات الهى نيستند و در برابر دعوت پيامبران، زبان قال و حالشان اين بود: «سَواءٌ عَلَيْنا أَ وَعَظْتَ أَمْ لَمْ تَكُنْ مِنَ الْواعِظِينَ» براى ما وعظ و نصيحت تو اثرى ندارد،فرقى ندارد كه پند دهى يا از نصيحتدهندگان نباشى.
اگر زمينه مساعد و مناسب نباشد، دعوت انبيا نيز مؤثّر واقع نمىشود.
باران كه در لطافت طبعش،خلاف نيست
در باغ لاله رويد و در شورهزار، خَس
پيامها:
١- لجاجت و عناد و تعصّب جاهلانه، انسان را جماد گونه مىكند. «سَواءٌ عَلَيْهِمْ»
٢- روش تبليغ براى كفّار، انذار است. اگر انذار و هشدار در انسان اثر نكند، بشارت و وعدهها نيز اثر نخواهند كرد. «سَواءٌ عَلَيْهِمْ أَ أَنْذَرْتَهُمْ أَمْ لَمْ تُنْذِرْهُمْ»
٣- انتظار ايمان آوردنِ همهى مردم را نداشته باشيد. «...لا يُؤْمِنُونَ»
#در_محضر_تفسیر
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
مباحث
«٧» خَتَمَ اللّهُ عَلى قُلُوبِهِمْ وَ عَلى سَمْعِهِمْ وَ عَلى أَبْصارِهِمْ غِشاوَةٌ وَ لَهُ
نكتهها:
مُهر بدبختى كه خداوند بر دل كفّار مىزند، كيفر لجاجتهاى آنان است. چنانكه مىخوانيم: «يَطْبَعُ اللّهُ عَلى كُلِّ قَلْبِ مُتَكَبِّرٍ جَبّارٍ» خدا بر دل افراد متكبّر و ستمپيشه،مهر مىزند.
و در آيه ٢٣ سورهى جاثيه نيز مىخوانيم: خداوند بر دل كسانى كه با علم و آگاهى به سراغ هواپرستى مىروند مهر مىزند.
بنابراين مهر الهى نتيجهى انتخاب بدِ خود انسان است، نه آنكه يك عمل قهرى و جبرى از طرف خدا باشد.
مراد از قلب در قرآن، روح و مركز ادراكات است. سه نوع قلب را قرآن معرّفى مىكند:
١.قلب سليم، ٢.قلب منيب، ٣.قلب مريض.
ويژگىهاى قلب سليم 💚
الف: قلبى كه جز خدا در آن نيست. «ليس فيه احد سواه»
ب: قلبى كه پيرو راهنماى حقّ، توبهكننده از گناه و تسليم حقّ باشد.
ج: قلبى كه از حبّ دنيا،سالم باشد.
د: قلبى كه با ياد خدا،آرام گيرد.
ه: قلبى كه در برابر خداوند،خاشع است.
البتّه قلب مؤمن، هم با ياد خداوند آرام مىگيرد و هم از قهر او مىترسد. «إِذا ذُكِرَ اللّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ» همانند كودكى كه هم به والدين آرام مىگيرد و هم از آنان حساب مىبرد.
ويژگىهاى قلب مريض 🖤
الف: قلبى كه از خدا غافل است و لايق رهبرى نيست. «لا تُطِعْ مَنْ أَغْفَلْنا قَلْبَهُ»
ب: دلى كه دنبال فتنه و دستاويز مىگردد. «فَأَمَّا الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ ما تَشابَهَ مِنْهُ ابْتِغاءَ الْفِتْنَةِ»
ج: دلى كه قساوت دارد. «جَعَلْنا قُلُوبَهُمْ قاسِيَةً»
د: دلى كه زنگار گرفته است. «بَلْ رانَ عَلى قُلُوبِهِمْ ما كانُوا يَكْسِبُونَ»
ه: دلى كه مُهر خورده است. «طَبَعَ اللّهُ عَلَيْها بِكُفْرِهِمْ»
ويژگى قلب منيب 💔
قلب منيب،آن است كه بعد از توجّه به انحراف و خلاف، #توبه و انابه كرده و بهسوى خدا بازگردد.
ويژگى بارز آن تغيير حالات در رفتار و گفتار انسان است.
خداوند در آيات قرآنى، نه ويژگى براى قلب كفّار بيان كرده است:
الف: انكار حقايق. «قُلُوبُهُمْ مُنْكِرَةٌ»
ب: تعصّب. «فِي قُلُوبِهِمُ الْحَمِيَّةَ»
ج: انحراف و گمراهى. «صَرَفَ اللّهُ قُلُوبَهُمْ»
د: قساوت و سنگدلى. «فَوَيْلٌ لِلْقاسِيَةِ قُلُوبُهُمْ»
ه: موت. «لا تُسْمِعُ الْمَوْتى»
و: آلودگى و زنگار. «بَلْ رانَ عَلى قُلُوبِهِمْ» ز:مرض. «فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ»
ح:ضيق. «يَجْعَلْ صَدْرَهُ ضَيِّقاً»
ط:طبع. «طَبَعَ اللّهُ عَلَيْها بِكُفْرِهِمْ»
💓 قلب انسان، متغيّر و تأثيرپذير است؛ لذا مؤمنان اينچنين دعا مىكنند: «رَبَّنا لا تُزِغْ قُلُوبَنا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنا» خدايا! دلهاى ما را بعد از آنكه هدايت نمودى، منحرف مساز.
#امام_صادق عليه السلام فرمودند: اين جمله(آيه)را زياد بگوييد و خود را از انحراف ايمن و در امان ندانيد.
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
پيامها:
١- درك نكردن حقيقت، شايد بالاترين كيفرهاى الهى است. «خَتَمَ اللّهُ عَلى قُلُوبِهِمْ»
٢- كفر و الحاد، سبب مُهر خوردن دلها و گوشهاست. «اَلَّذِينَ كَفَرُوا... خَتَمَ اللّهُ»
٣- در اثر پافشارى بر كفر، امتيازات اساسى انسان(درك حقايق و واقعيّات) سلب مىشود. «اَلَّذِينَ كَفَرُوا... خَتَمَ اللّهُ»
٤- كيفر الهى، متناسب با عمل ماست. «اَلَّذِينَ كَفَرُوا... خَتَمَ اللّهُ»
آرى، جزاى كسى كه حقّ را فهميد و بر آن سرپوش گذاشت،آن است كه خدا هم بر چشم،گوش،روح و فكرش سرپوش گذارد. در واقع انسان، خود عامل بدبختى خويش را فراهم مىكند.
چنانكه امام رضا عليه السلام فرمود: مُهر خوردن،عقوبت كفر آنهاست.
#در_محضر_تفسیر
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى🤲
الاِمامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ
وَ حُجَّتِکَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَرْضِ
وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرى
الصِّدّیقِ الشَّهیدِ✨
صَلاةً کَثیرَةً تامَّةً زاکِیَةً
مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً
کَاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلى اَحَد مِنْ اَوْلِیائِکَ
#چهارشنبه_های_امام_رضایی
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
🗓️ ۳۱ خرداد، سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران گرامی باد.
#شهید_چمران
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
4_5807398088930758293.mp3
6.4M
🎙 صوت #بیانات آیت الله العظمی خامنهای مدظله العالی در اجتماع اقشار مختلف مردم به مناسبت شهادت دکتر مصطفیٰ چمران
🗓️ ۱۳۶۰/۰۴/۰۲
💻 Farsi.Khamenei.ir
#شهید_چمران
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
📝 متن بیانات آیتالله خامنهای در اجتماع اقشار مختلف مردم به مناسبت شهادت دکتر مصطفیٰ چمران
🔍 بخوانید:
https://khl.ink/f/50508
#شهید_چمران
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
🕊 شهید مصطفی چمران
👌 نخبه علمی و هنری که لباس رزم پوشید
🌠 فکر میکنین چی چمران رو به آسمان رسوند؟
🌷 #شهید_چمران
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #نماهنگ | چمران، سرباز اسلام
🔻 #رهبر_انقلاب: ما اگر از دکتر چمران تجلیل میکنیم، در حقیقت از خطّ اسلام و جهاد و مبارزهى براى حاکمیّت قوانین اسلامى با استفاده از شیوههاى اسلامى داریم تجلیل میکنیم؛ و این همان چیزى است که امروز ملّت ما باید متوجّه به آن باشد و امتحان عمومى ملّت ما این است.
🗓️ ۱۳۶۰/۰۴/۰۲
📥 سایر کیفیتها👇
https://khl.ink/f/50523
#شهید_چمران
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
🕊 شهید چمران هنرمندی الهی
🌷هنر آن است که بی هیاهوهای سیاسی و خودنمایی های شیطانی، برای خدا به جهاد برخیزد و خود را فدای هدف کند نه هوی، و این هنر مردان خداست.
📝 پیام حضرت #امام_خمینی رحمة الله علیه بمناسبت شهادت دکتر مصطفی چمران
#شهید_چمران
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
هدایت شده از 📚📖 مطالعه
بسم الله الرحمن الرحیم
انا للَّه و انا الیه راجعون
شهادت انسان ساز سردار پر افتخار اسلام و مجاهد بیدار و متعهد راه تعالی و پیوستن به ملأ اعلی، دکتر مصطفی چمران را به پیشگاه ولی عصر - ارواحنا فداه - تسلیت و تبریک عرض میکنم.
تسلیت از آنرو که ملت شهیدپرور ما سربازی را از دست داد که در جبهههای نبرد با باطل، چه در لبنان و چه در ایران حماسه میآفرید و سرلوحه مرام او #اسلام_عزیز و پیروزی حق بر باطل بود. او جنگجویی پرهیزکار و معلمی متعهد بود که کشور اسلامی ما به او و امثال او احتیاج مبرم داشت.
و تبریک از آنرو که اسلام بزرگ چنین فرزندانی تقدیم ملتها و تودههای مستضعف میکند و سردارانی همچون او در دامن تربیت خود پرورش میدهد. مگر چنین نیست که زندگی، عقیده و جهاد در راه آن است.
#چمران_عزیز با عقیده پاک خالص غیر وابسته به دستجات و گروههای سیاسی و عقیده به هدف بزرگ الهی، جهاد را در راه آن از آغاز زندگی شروع و با آن ختم کرد. (1) او در حیات، با نور معرفت و پیوستگی به خدا قدم نهاد و در راه آن به جهاد برخاست و جان خود را نثار کرد. او با سرافرازی زیست و با سرافرازی شهید شد و به حق رسید ..
هنر آن است که بیهیاهوهای سیاسی و خودنماییهای شیطانی برای خدا به جهاد برخیزد و خود را فدای هدف کند نه هوی، و این هنر مردان خداست.
او در پیشگاه خدای بزرگ با آبرو رفت. روانش شاد و یادش بخیر.
و اما؛ ما میتوانیم چنین هنری داشته باشیم؟ با خداست که دستمان را بگیرد و از ظلمات جهالت و نفسانیت برهاند. من این ضایعه را به ملت شریف ایران و لبنان، بلکه به ملتهای مسلمان و قوای مسلح و رزمندگان در راه حق و به خاندان این مجاهد عزیز تسلیت عرض میکنم و از خداوند تعالی رحمت برای او و صبر و اجر برای بازماندگان محترمش خواهانم.
روح الله الموسوی الخمینی
_________
(1)- ایشان در تاریخ 31 خرداد 1360 در جبهه سوسنگرد - دهلاویه، در نبرد با قوای متجاوز بعثی به شهادت رسید.
╭─────๛- - - 📖 ┅╮
│📚 @ghararemotalee
╰───────────
#ذی_الحجه
ذکر تهلیلهای دهه اول ماه ذی الحجه
(از #امیرالمؤمنین علیه السلام نقل شده: هر که این تهلیل ها را هر روز از این دهه بگوید، خدای عزوجل به ازای هر تهلیل، درجهای در بهشت از در و یاقوت میدهد که بین هر دو درجه...
لا اِلهَ اِلا اللّهُ عَدَدَ الّلَیالى وَ الدُّهُورِ
لا اِلهَ اِلا اللّهُ عَدَدَ اَمْواجِ الْبُحُورِ
لا اِلهَ اِلا اللّهُ و رَحْمَتُهُ خَیْرٌ مِما یَجْمَعُونَ
لا اِلهَ اِلا اللّهُ عَدَدَ الشَّوْکِ وَ الشَّجَرِ
لا اِلهَ اِلا اللّهُ عَدَدَ الشَّعْرِ وَ الْوَبَرِ
لا اِلهَ اِلا اللّهُ عَدَدَ الْحَجَرِ وَالْمَدَرِ
لا اِلهَ اِلا اللّهُ عَدَدَ لَمْحِ الْعُیُونِ
لا اِلهَ اِلا اللّهُ فِى الّلَیْلِ اِذا عَسْعَسَ وَ الصُّبْحِ اِذا تَنَفَّسَ
لا اِلهَ اِلا اللّهُ عَدَدَ الرِّیاحِ فِى الْبَرارى وَ الصُّخُورِ
لا اِلهَ اِلا اللّهُ مِنَ الْیَوْمِ اِلى یَوْمِ یُنْفَخُ فِى الصُّورِ
در روایت است که حضرت علی علیه السلام هر روز از دهه اول، ۱۰ بار این تهلیلها را میگفتهاند.)
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری #ذکر
🎥 اهمیت و آثار ذکر «لا اله الا الله»
قسمت اول
🎙 حجتالاسلام والمسلمین #ناصری دام عزه
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
#تشتت | #نفی_خواطر | #ذکر
📿 برای اشتغال به ذكر و عدم تشتت، بعضي از بزرگان مانند مرحوم آیت الله سيد احمد كربلائي و آیت الله شيخ محمد بهاري به اين كيفيت دستور ميداده اند كه بعد از نماز صبح بنشیند و ذکر بگوید.
🔹كافي است كه وقتي لا اله الا اللّه مي گويد پهلوي اين ذكر باشد و دل را حاضر کند، همين مقدار كافي است؛
با این کار هر چند اين كه روزي يک ثانيه توجه انسان ارتقا پيدا كند خيلي خوب است.
🔸براي مرحله بعد آن هم دستورات ديگري داشته اند.
قدم اول را «عدم فكر» و عدم تحريک قوای خيالی و وهمی می دانسته اند.
@nasery_ir
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────