eitaa logo
آیت‌الله ملک زاده
5.4هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
46 ویدیو
261 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم 🔶 مباحث: کانالی برای پاسخ به نیازهای طلبه پساانقلاب و تربیت مجتهد تمدن ساز 💥 اطلاع رسانی و ارائه دروس، سخنرانی‌ها، تالیفات، آراء و ... «آیت‌الله محمدحسین ملک زاده» توسط جمعی از شاگردان؛ 🔶 خادمان کانال: @seyyedifard @Zeini64
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ سلسله جلسات: 🔶 پاسخگویی به پرسش های اعتقادی #دانشجویان ▪️ #تبلیغ_در_دانشگاه ⏪ #دانش_پاسخگویی 🔶 جلسه #پانزده ⏪ #ولایت_فقیه، تاریخچه و پاسخ به شبهات #دانشجویان در دانشگاه 🔶 آیت الله ملک زاده ⏩ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9 ⏪
📚 درس هفتگی 🎙 آیت‌الله محمدحسین ملک زاده ✅ موضوع: #تمدن_مهدوی، #الگوی_حال - #بشارت_آینده 💥 جلسه #دو 🗓 زمان: پنج‌شنبه ۱۰ مهر ۹۹ 🕌 مکان: #قم، مرکز #سلام 📲 جهت حضور در جلسات بعدی با این شماره تماس بگیرید: 09193516865 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #انتشار_کتاب ⏮ عنوان: جایگاه روابط جنسی و ازدواج در #سبک_زندگی_اسلامی و غیر اسلامی؛ ✅ مروری بر دیدگاه اعتدالی #اسلام در زمینه #اخلاق_جنسی و پیوند زناشویی در مقایسه با برخی مکاتب و مذاهب دیگر ⏪ تالیف: آیت الله ملک زاده آدرس تهیه اینترنتی: https://bookroom.ir/book/69017 ⏪ پخش و توزیع: 09196151249 http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #مصاحبه 🔶 روزنامه #صبح_نو ⏪ #فقه_نظام با ابواب #فقه_سنتی منافات ندارد. 🔶 موضوع: نگاه منظومه ای به فقه 🔶 تاریخ: 18 آذر 97 ▪️ آیت الله ملک زاده http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
7 ⏮ منظور از 🔶 آیت‌الله ملک زاده ⏮ : منظور از چیست؟ 💥 : در شریعت و فقه اسلامی برای فقیه و ، که از جملۀ آن شرایط، عدالت و تقوا است، سه جایگاه، مسؤولیّت و مَنصِب، مطرح شده است که از این مناصب، مقامات، شؤون، وظایف و جایگاه‌ها با عنوان «وِلایت» نام برده می‌شود. این مناصب و ولایت‌های سه گانه عبارتند از: 1⃣ یا ولایت بر اِفتاء (فتوا دادن و بیان احکام و قوانین اسلامی) 2⃣ یا ولایت بر قضاء (قضاوت، حَکَمیّت و داوری کردن) 3⃣ ، ولایة الامر، ولایت بر اجرای احکام الهی در جامعه و زعامت سیاسی و اجتماعی (ولایتِ تصرّف در اموال و اَنفُس) 🔶 در همین زمینه، در کتاب البیع می‌گوید: «للفقیه الجامع للشرائط مناصب ثلاثة: أحدها: الإفتاء فیما یحتاج إلیها العامی فی عمله، و مورده المسائل الفرعیّة، و الموضوعات الإستنباطیّة من حیث ترتّب حکمٍ فرعیٍّ علیها ... ؛ الثانی: الحکومة، فله الحکم بما یراه حقّاً فی المُرافعات و غیرِها فی الجملة ... ؛ الثالث: ولایة التصرّف فی الأموال و الأنفس ... .» 🔶 بر مبنای و فقهای مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، اجتهاد و فقاهت به همراه عدالت و سایر شرایط معتبر در مجتهد و فقیه، شرط ضروری برای تصدّیِ مقام اِفتاء و حجّیّت قول و فتوا و نیز مشروعیّت قضاء و نفوذ حکم است؛ همچنان که اجتهاد و فقاهت، پایه و مایة اصلیِ نیابت عامّ حضرت ولیّ عصر (عج)، ولایت و بر امّت مسلمان و در عصر غیبت می‌باشد. در خور ذکر است که عنوان ولایت فقیه – به ویژه – به خودیِ خود و بنابر معنای عامّ فقهی‌اش شامل هر سه ولایت و مَنصِب – فتوا، قضاء و حکومت – می‌شود ولی معمولاً – به ویژه پس از نهضت و و تأسیس جمهوری اسلامی ایران که این تعبیر و اصطلاح از رواج و شهرت چشمگیری در گفتگوهای عمومی و در گفتارها و نوشتارها برخوردار شد – وقتی سخن از ولایت فقیه و ولیّ فقیه به میان می‌آید، منظور، منصب سوم یعنی و ولایت فقیه در عرصه حکومت‌داری، مدیریّت کلان جامعه اسلامی و اداره سیاسی و اجتماعیِ می‌باشد. http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
🔊 #یادآوری 🔊 ⏮ #شنبه ۱۹ مهر ✅ #سلسله_جلسات_علمی ⏮ موضوع: #فلسفه_فقه و #روش_شناسی_اجتهاد 🔶 مدرّس: آیت‌الله ملک زاده 🗓 زمان: شنبه ها، ساعت۱۶ تا ۱۸ ◾️ جلسه نخست: ۱۲مهر 🕌 مکان: قم، خیابان گلستان، خیابان اخلاقی، پلاک۱۱۰ ◾️ مرکز راهبردی #برهان 💥 ثبت نام جهت حضور در کلاس (با رعایت شیوه نامه های #بهداشتی) از طریق پیام رسان بله و ایتا: 09157401915 http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
📚 درس هفتگی 🎙 آیت‌الله محمدحسین ملک زاده ✅ موضوع: #تمدن_مهدوی، #الگوی_حال - #بشارت_آینده 💥 جلسه #سه 🗓 زمان: پنج‌شنبه ۱۷ مهر ۹۹ 🕌 مکان: #قم، مرکز #سلام 📲 جهت حضور در جلسات بعدی با این شماره تماس بگیرید: 09193516865 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
8 ⏮ و «بسم الله الرحمان الرحیم» در 🔶 آیت‌الله ملک زاده ⏮ : بعضی‌ها می‌گویند جزء نیست و فقط چون هر کاری را باید با شروع کنیم در ابتدای سوره‌های قرآن هم بسم الله می‌گوییم. به همین خاطر فرقی نمی‌کند در نماز بسم الله بگوییم یا نه، و یا آن را بلند بگوییم یا با صدای آهسته. می‌خواستم ببینم آیا این مطلب درست است؟ 💥 : «بسم الله الرحمان الرحیم» جزئی از قرآن کریم، بلکه یکی از مهم‌ترین و با فضیلت‌ترین است که به استثناء (برائت) در ابتدای همه سوره‌های کتاب الله مجید قرار دارد و خواندن آن در آغاز سوره حمد و هر سوره کامل دیگری که پس از سوره حمد در نماز خوانده شود، لازم و شرط است. 🔶 یکی از مسائلی که درباره قرائت «بسم الله الرحمان الرحیم» در نماز مطرح است، مسألۀ جهر و اخفاتِ آن است. جهر یعنی با صدای بلند خواندن (بلندی صدا به میزانی که در گفتگوهای معمولی وجود دارد.) و اخفات یعنی با صدای آهسته خواندن. باید بدانیم که حکم جهر و اخفاتِ «بسم الله الرحمان الرحیم»، تابع و اخفات نماز است؛ بدین صورت که در نمازهایی که قرائت حمد و سوره باید با صدای بلند باشد (صلوات جَهریّه) مانند نماز صبح، مغرب و عشاء، بسم الله الرحمان الرحیم هم همانند کلّ سوره با صدای بلند خوانده می‌شود و در نمازهایی که قرائت حمد و سوره باید با صدای آهسته باشد (صلوات اخفاتیّه یا هَمسیّه) مانند نماز ظهر و عصر، احتیاطاً باید بسم الله الرحمان الرحیم هم با صدایی آهسته خوانده شود. البته بهتر است که در نماز ظهر و عصر هم، بسم الله الرحمان الرحیم را با صدای بلند بخواند. 🔶 شایان ذکر است، اینکه انسان، نه تنها «بسم الله الرحمان الرحیم» را از ابتدای حمد و سورۀ نمازش حذف نکند، بلکه در جایگاه خودش یعنی جایی که لازم است، آن را با صدای بلند بخواند، در بعضی از احادیث به عنوان یکی از نامیده شده است؛ بر خلافِ کسانی که متأسفانه به پیروی از ، یا اساساً «بسم الله الرحمان الرحیم» را از ابتدای حمد و سورۀ نمازشان حذف می‌کردند و یا در نمازهای صبح، مغرب و عشا، با وجود آنکه حمد و سوره را بلند می‌خواندند ولی «بسم الله الرحمان الرحیم» را با صدایی آهسته قرائت می‌نمودند و در مجموع، احترام و اهمیت چندانی برای این جمله و آیه مهمّ قرآن قائل نبودند. ⏮ در مسأله فوق، تفاوتی میان و نیست، جز آنکه می‌فرمایند اگر خانم در جایی نماز می‌خواند که صدای او را می‌شنود، حتی اگر نمازش صبح، مغرب و یا عشا هم باشد، لازم است کلّ نماز خود، و از جمله «بسم الله الرحمان الرحیم» را با صدای آهسته بخواند. http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ تدریس ⏮ اثبات اصول اعتقادی به طریق فلسفی و علمی با روش مبتنی بر حساب احتمالات ⏮ جلسه شرح و توضیح مقدمه بحث؛ 🔶 آیت الله ملک زاده 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
9 ⏮ برای 🔶 آیت‌الله ملک زاده ⏮ : استفاده مردان از حلقه ازدواجی که از ساخته شده است چه حکمی دارد؟ و آیا حکم آن در و غیر نماز متفاوت است؟ 💥 : فرقی نمی‌کند که طلا در حلقه ازدواج آقایان باشد یا در اشیای زینتی دیگری همچون ، ، ، بند ساعت مچی و غیره، همچنان که نیز در حکم شرعی آن تأثیری ندارد؛ در هر صورت، طبق نظر و مراجع، استفاده از طلا به هر رنگی که باشد – زرد، سفید، سرخ و ... – برای مردان، است. 🔶 حال اگر مردی در حال از حلقه طلا یا دیگر زیورآلات ساخته شده از این فلز، استفاده نماید، افزون بر آن‌که مرتکب عمل حرام شده و گناه کرده است، نماز وی نیز می‌باشد. لازم به ذکر است، استفاده از که فلز دیگرى می‌باشد و یا هر فلز دیگری غیر از طلا، اشکالى ندارد. http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ تدریس 🔶 اثبات اصول اعتقادی به طریق فلسفی و علمی با روش مبتنی بر حساب احتمالات ⏮ جلسه تعیین روش و آن؛ 🔶 آیت الله ملک زاده 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیت‌الله ملک زاده
📚 درس هفتگی 🎙 آیت‌الله محمدحسین ملک زاده ✅ موضوع: #تمدن_مهدوی، #الگوی_حال - #بشارت_آینده 💥 جلسه
🔊 #اطلاعیه 🔊 📚 درس هفتگی 🎙 آیت‌الله محمدحسین ملک زاده ✅ موضوع: #تمدن_مهدوی، #الگوی_حال - #بشارت_آینده این هفته به مناسبت ایام #آخر_ماه_صفر تشکیل نمی شود؛ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ تدریس 🔶 ⏮ اثبات اصول اعتقادی به طریق فلسفی و علمی با روش مبتنی بر حساب احتمالات ⏮ جلسه توضیح و در اندیشه 🔶 آیت الله ملک زاده 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
10 ⏮ ، مانند : از نظر فقهی، بیت کوین چه حکمی دارد؟ 💥 : بنابر شناختی که تا به امروز نسبت به ارزهای رمزپایه حاصل شده است، و ، ، و از این ارزها به مثابه پول یا مال و دارایی، به خودی خود، منع و اشکال شرعی ندارد. البته اگر منعی نسبت به یکی از آنها – برای نمونه، بیت کوین یا یک رمزارز دیگر – متصوّر باشد، به لحاظ مضرّات و مُعتنابه (قابل توجهِ) ، ، و غیره خواهد بود که برای بهره‌برداری عمومی از چنین ارزهایی کشف شوند. و بر این اساس، واضح است که در صورت صدق برخی یا با لحاظ و تشخیص صلاح اسلام و مسلمین به وسیله که منجر به صدور می‌گردد، حکم این مسأله به گونه‌ای متفاوت با حکم اوّلی‌اش خواهد بود. همچنان که حتی اگر بر فرض، به لحاظ فقهی قائل به عدم جواز بهره‌گیری از ارزهای رمزپایه و معامله و تجارت با آنها می‌شدیم، باز هم، در صورت صلاحدید و ، مثلاً برای و یا احتیاطاً و برای آنکه کشور از منافع احتمالیِ استفاده از این ارزها در آینده بی‌بهره نماند، خرید، به دست آوردن و استفادۀ معاملی از آنها، لااقل به صورت محدود و برای مراکز و افرادی مشخص، جایز بود. http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ #بیان_نکته ⏮ #نزول_قرآن 🔶 نزول بالتجافی یا نزول بالتجلی؛ مندفع شدن اشکالات هرمنوتیکی در #نزول_آن_به_آن_قرآن ◾️ آیت‌الله ملک زاده http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9