✅ #نظام_جامع اسلام شناسی تخصصی و فرایند دستیابی به معارف الهی و #علوم_اسلامی
⏮ برای پاسخگویی به #نیازها، مسائل و #پرسشهای_بشر
1⃣ #شناخت_پایه نسبت به اسلام
2⃣ #نظام_انتظارات
3⃣ #نظام_احتیاجات
4⃣ #نظام_مسائل
5⃣ #استنباط و استخراج #پاسخهای_دین به نیازها، مسائل و پرسشهای بشر؛
🔶 برگرفته از آثار و تألیفات آیتالله ملک زاده؛
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #روش_شناسى_اجتهاد در پايان نامه هاى #حوزوى و #دانشگاهى
⏮ در زمينه #روش_فقاهت و روش شناسى اجتهاد، چهار #پايان_نامه با #راهنمايى استاد محمدحسين ملک زاده و يک مورد هم با #مشاوره ايشان در حال به انجام رسيدن است.
🔶 اين پايان نامه ها در اين مقاطع و مراکز مى باشند:
1⃣ سطح سه #حوزه_علميه_قم
2⃣ سطح سه #جامعةالزهرا (س)
3⃣ کارشناسى ارشد #دانشگاه_امام_صادق (ع)
4⃣ و 5⃣ دکترى دانشگاه امام صادق (ع)
⏮ اميد است که با جدى تر گرفتن اين موضوع به وسيله #اساتيد، #فضلا و #طلاب، و همينطور #مراکز_حوزوى، شاهد #تحقيقات، #مقالات، #کتب و پايان نامه هاى بيشترى در اين عرصه باشيم.
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
🔶🔶بسم الله الرحمان الرحیم؛🔶🔶
📗📗📗
✅ #کتاب
⏪ برنامه #کوتاه_مدت، #کاربردی و #کارآمد
▪️ برای خواندن #دروس_حوزوی از آغاز تا ورود به #درس_خارج و دستیابی به مرتبه نخست #اجتهاد، حداکثر در مدت #شش_سال
🔶 مولف: آیت الله ملک زاده
✅ عنوان کتاب گویای بسیاری از محتوای آن می باشد.
✅ این کتاب #لبیک_عملی و نه شعاری، به منویات #مقام_معظم_رهبری در مورد #برنامه_درسی_حوزه علمیه می باشد.
✅ کتاب پس از #دوازده_سال پژوهش، مطالعه ده ها مصاحبه و مشورت با #علماء و #مراجع_تقلید و بهره گیری از #تجربیات_گذشتگان و معاصران و سال ها و بارها #آزمون_خطا توسط یکی از اساتید رسمی #درس_خارج_حوزه علمیه #قم تدوین و انتشار یافته است؛
✅ طبیعی ترین حق هر کتاب و مولف آن، در مورد #نقد و #نظر پیرامون کتاب، #قضاوت_نکردن_از_عنوان کتاب و خواندن حداقل یک دور کامل کتاب می باشد.
✅ تا کنون چندین #جلسه_عمومی و رسمی پیرامون کتاب همراه با #پرسش_و_پاسخ و ده ها جلسه غیر رسمی با #اساتید، روسای برخی حوزه های علمیه و #فضلا و #چند_هزار_جلسه با محوریت برنامه کتاب به صورت #مشاوره_تحصیلی برای #طلاب توسط نویسنده انجام شده است.
🔊 توصیه 🔊
✅ توصیه می شود قبل از خواندن کتاب #حتما به «توضیحی درباره کتاب» که ذیل همین مطلب آمده مراجعه شود؛
⏪ برنامه اجتهاد
⏩ @barnameijtihad
🔊 اطلاعیه 🔊
💥 پس از مشکلی که در پیام رسان #ایتا ایجاد شد، و بسیاری از فایلهای موجود در کانالها غیرقابل استفاده گردید، به درخواست مکرر کاربران صوتهای #حلقه_اولی در اختیار قرار گرفت.
✅ تذکر:
لازم به ذکر است که، استاد از سال 83 شمسی و همزمان با تدریس رسمی کتب #مکاسب #رسائل #کفایة_الاصول به توصیه استاد خویش، حضرت آیت الله #سید_کاظم_حائری (پس از دورهایی تدریس غیر رسمی) به تدریس رسمی کتاب گرانسنگ #حلقات (سه حلقه) در دورهای متعدد پرداخته اند.
⏮ دسترسی به صوت های حلقه اولی
@halgheh1
⏪ دسترسی به صوت های #حلقه_ثانیه
eitaa.ir/halghee2
⏪ دسترسی به صوت های #حلقه_ثالثه
sapp.ir/halgheh3
🔶 مباحث: کانالی برای پاسخ گویی به پرسش ها و نیازهای طلبه پسا انقلاب؛
eitaa.ir/mabaheth
✅ توجه: برای دسترسی آسانتر و تجمیعی به عمده مباحث کانال، به سایت
mabaheth.ir
مراجعه شود.
آیتالله ملک زاده
🔶🔶بسم الله الرحمان الرحیم؛🔶🔶 📗📗📗 ✅ #کتاب ⏪ برنامه #کوتاه_مدت، #کاربردی و #کارآمد ▪️ برای خواندن #د
💥 خرید اینترنتی 💥
🔶 مژده به طلاب و دانش پژوهان غیرساکن در شهر قم؛
📗 کتاب «برنامه درسی برای رسیدن به اجتهاد در شش سال»
🔶 مولف: آیتالله ملک زاده
✅ این کتاب را هم اکنون میتوانید از طریق «وبسایت پاتوق کتاب فردا»تهیه نمایید.
⏪ آدرس:
https://bookroom.ir/book/80468
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽📽📽
✅ #بیان_نکته
⏮ معنای احقاق #حق و ابطال #باطل (تحصیل حاصل مستحیل است)
🔶 کار انبیاء و رسل، تطبیق میان #مقام_حقیقت و #مقام_واقع
◾️ آیتالله ملک زاده
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیتالله ملک زاده
✅ #کلان_نظریه یا #فرا_نظریه ⏮ #تفقه_جامع 🔶 اسلام شناسی اجتهادی جامع؛ ◾️ تحقیق در #همه_دین، ناظر به
✅ #کلان_نظریه یا #فرا_نظریه #تفقه_جامع
🔶 تفقّه جامع، یک نظریه، بلکه یک کلاننظریه یا فرانظریه، در حوزه دینپژوهی، معرفت دینی و اسلامشناسی است.
توصیف این نظریه با عنوان کلاننظریه، به جهت گستردگیِ قلمرو آن است. و بهرهگیری از عنوان فرانظریه برای آن، با لحاظ این نکته است که تفقه جامع، خود به تنهایی دربردارنده نظریات متعددی در حوزه دینپژوهی و معرفت دینی و شامل طراحی چارچوبها و الگوهایی جهت جریان و تحقق دین در حیات فردی و اجتماعی بشر، و در واقع، یک بسته نظری، معرفتی و روشی، و مجموعهای از نظریات، چارچوبها، الگوها، تبیینها، تعریفها، بازتعریفها ، تقسیمها و صورتبندیها در زمینه اسلامپژوهی و اسلامشناسی تخصصی و اجتهادی، در گستردهترین پهنۀ ممکن است.
🔶 برای نمونه، شماری از نظریات، چارچوبها و الگوهایی که در ذیل تفقه جامع، تعریف میشوند بدین قرار میباشند:
1⃣ نظام مدیریت دانش و طبقهبندی علوم و معارف بشری با رویکرد اسلامی؛
2⃣ نظام جامع اسلامشناسی تخصصی: شامل مراحلی همچون نظام انتظارات، نظام احتیاجات، نظام مسائل و ...؛
3⃣ رهیافت اجتهادی به علوم انسانی اسلامی: نظریهای در باب علم دینی و الگویی برای دستیابی به علوم انسانی با رویکرد اسلامی است؛
4⃣ فقه قواعدی؛
5⃣ فقه مضاف: مشتمل بر تبیین مراحل تکوین فقه تخصصی، و مبانی و اصولی که این فقه، به شکل عام، بر آن مبتنی است، و قواعدی که در ساماندهی به آن باید رعایت شود، و خروجیهای آن که یکی از آنها نظریۀ فقهی است؛
6⃣ نظامسازی اسلامی: بیانگر مبانی، اصول و مراحل عملیاتیِ یافت و ساخت نظامهای اجتماعی بر پایه اندیشه، معارف و تعالیم اسلامی؛
7⃣ سبک زندگی اسلامی (زندگی، از معنا تا سبک)؛
8⃣ تمدنسازی اسلامی در عصر غیبت (نظریه برپاداشت تمدن قابل انتساب به اسلام در بازه زمانی میانۀ دو عصر ظهور معصومان (ع)؛
9⃣ الگوی حکمرانی اجتهادی؛
و ... .
🔶 در خور اشاره است که تاکنون در زبان فارسی، تعبیر کلاننظریه یا نظریۀ کلان، به صورت موردی و از سوی چند نویسنده، به عنوان معادلی برای «Grand Theory» و یا حتی «Paradigm»، و نیز در مواردی دیگر و از سوی نویسندگانی دیگر، برای اشاره به مصطلحات و مفاهیمی متفاوت به کار رفته است. همچنین تعبیر فرانظریه هم، گاهی به عنوان ترجمهای برای «Meta-Theory» مورد استفاده قرار گرفته است. اما در این کتاب، منظور از کلاننظریه و فرانظریه، همان است که در سطور پیشین و در وجه توصیف تفقه جامع به کلاننظریه یا فرانظریه بیان گردید، که چه بسا وجوه قرابت و تشابهی با تعریف اصطلاحی کلماتی همچون «Grand Theory»، «Paradigm» و «Meta-Theory» داشته باشد اما لزوماً با آنها یکی نیست.
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
هدایت شده از برنامه اجتهاد
✅ #برنامه_ریزی و #مدیریت_زمان
🔶 نکته #یک
⏪ ویژگی هایی که سبب شده، #عمر_انسان به منبعی منحصر به فرد و #بی_بدیل، تبدیل شود؛
🔶 بیان #هفت_ویژگی؛
▪️ آیت الله ملک زاده
http://eitaa.com/joinchat/1962278932Cb131348d00
💢آینده حوزه در اختیار نواندیشان حکمی و فقاهی است/ نمیتوان از اندیشه و تفکر اسلام در جهان سخن گفت ولی نامی از شهید صدر نبرد
📌آیتالله محمدحسین ملکزاده در نشست روشنفکر مطهر، گفت:
🔹میتوان از تعبیر روشنفکر دینی و حوزوی عبور کرده و از تعبیر نواندیشی دینی اصیل و اجتهادی استفاده کرد. نواندیش دینی اصیل حوزوی؛ اسلامشناس توانمند، زمانشناس و نوپردازی است که میان اصل و عصر جمع میکند آن هم جمعی از نوع سالم.
🔹ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، چه بدانیم و چه ندانیم در یک جنگ تاریخی تمدنی جدی قرار داریم. در ورای لبخندها، کنفرانسها، همایشها و احترامها یک جنگ تمام عیار تاریخی تمدنی به شکل جدی برقرار است که جنگ نرم نیز به شمار میآید، اگر با آن ساده برخورد کنیم بلاشک باختهایم و نه تنها باختهایم که به عبرت تاریخ بدل میشویم.
📖 متن کامل در:
🌐 http://yon.ir/xwGFt
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#آیتالله_ملکزاده
🔳 با #مفتاح همراه باشید
🆔 @meftaah_com
هدایت شده از برنامه اجتهاد
✅ #برنامه_ریزی و #مدیریت_زمان
🔶 نکته #دو
⏪ هشت دوره زندگی انسان؛
🔶 #بهار_زندگی، از ۱۵ تا ۴۰ سالگی؛
▪️ دوران #پختگی_عمر، از #چهل_سالگی به بعد؛
🔶 آیت الله ملک زاده 👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/1962278932Cb131348d00