eitaa logo
آیت‌الله ملک زاده
5.6هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
47 ویدیو
263 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم 🔶 مباحث: کانالی برای پاسخ به نیازهای طلبه پساانقلاب و تربیت مجتهد تمدن ساز 💥 اطلاع رسانی و ارائه دروس، سخنرانی‌ها، تالیفات، آراء و ... «آیت‌الله محمدحسین ملک زاده» توسط جمعی از شاگردان؛ 🔶 خادمان کانال: @seyyedifard @Zeini64
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ سلسله ⏪ موضوع: از لقاء امام تا لقاء خدا در سلوک عاشورایی 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 جلسه 🗓 زمان: دهه اول محرم ۱۴۰۳ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
سخنرانی - شب نهم.mp3
59.74M
🎧 سخنرانی | آیت الله محمد حسین 📆 شب نهم
👤 آیت الله ملک زاده ⏪ تغيير رويكرد و منطق محاسباتى انسان با لحاظ اصل قرآنى: إن أحسنتم أحسنتم لأنفسكم. 🗓 زمان: ۲۵ تیر ۱۴۰۳ (صبح ) http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ شماره ٤٦ و ٤٧ فصلنامه تخصصی علوم انسانی اسلامی (پاییز و زمستان ١٤٠٢) با مدیرمسئولی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر رضا غلامی و سردبیری دکتر امیر سیاهپوش منتشر شد. ⏪ در این شماره، طی پرونده‌ای ویژه به معرفی شخصیت و آثار آیت الله محمدحسین ملک‌زاده، صاحب کلان نظریه پرداخته شده است. 📝 متن خبر و فهرست مطالب این شماره: scih.ir/I50Z2 💻 علاقه‌مندان جهت دریافت نسخه pdf این نشریه می‌توانند به وبگاه نورمگز مراجعه فرمایند. http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
فهرست مطالب 🔶 فصلنامه تخصصی علوم انسانی پیرامون معرفی شخصیت و آثار استاد محمد حسین ملک زاده ⏪ معرفی شخصیت و آثار استاد محمدحسین ملک‌زاده ⏪ جایگاه تقریرالقرآن در هندسۀ معرفتی تفقه جامع از منظر استاد ملک‌زاده |87| گفت‌وگو با حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید کریم خوب‌بین خوش‌نظرجایگاه خِرَد در دین‌شناخت؛ بررسی مکتب تجمیع و رویکرد اعتدالی استاد ملک‌زاده |97| گفت‌وگو با با دکتر عطاءالله بیگدلی ⏪ برگ‌هایی از کتاب رهیافت اجتهادی به علوم انسانی اسلامی |111| محمدحسین ملک‌زادهتصویر و تصوری کلی از تفقّه جامع |119| دکتر نفیسه نصرایدۀ علم دینی در اندیشۀ استاد محمدحسین ملک‌زاده |126| دکتر سید علی سیدی فردمکتب اعتدال در اندیشۀ استاد محمدحسین ملک‌زاده |136| حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسین زمانیانفقیه در قامت پناهگاه اندیشه؛ مروری بر بخشی از مباحث استاد ملک‌زاده در باب ولایت فقیه و حکومت اسلامی |139| دکتر اسحاق سلطانیبازاندیشی در نسبت میان حکم اولی، ثانوی و حکومی و امتداد آن در ساحت اجتماع و حکومت |142| دیدگاه استاد محمد حسین ملک‌زاده ⏪ تاریخ و تاریخی‌نگری در کلان‌نظریه تفقه جامع |151| دکتر سید یاسر قزوینی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کثیریتفقه جامع، فقه‌الاجتماع و امکان مواجهه با علوم انسانی و اجتماعی در اندیشه استاد ملک‌زاده |154| سید روح‌الله سیدی آقاملکینخستین درس خارج فقه فضای مجازی در حوزۀ علمیه |160| حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صائغ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيهِ رَاجِعُونَ 🔶 خبر درگذشت عالم مجاهد "سید عبدالکریم حسینی قزوینی" از شاگردان نزدیک و همراهان صمیمیِ علاّمه فهّامه، نابغه مجاهد آیت الله شهید سید محمد باقر صدر مایه تألم و تأثر گردید. 🔶 تغمّده اللّه بواسع رحمته و أدخله فسيح جنّته و حشره مع أجداده، بحق محمّد و أهل بيته. 📌 عکس؛ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، بیت شریف قزوینی http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
در 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 حرمت ربا از ضروریات شریعت اسلام است. در شرایع پیشین نیز ربا حرام بوده، و این مسأله در بنی اسرائیل بسیار رواج داشته و پیامبران بنی اسرائیل مبارزه فراوانی با این مسأله می‎کرده‎اند. 🔶 در قرآن کریم و روایات معصومین (ع) نیز مسأله حرمت ربا، بسیار سخت و شدید بیان شده است. در آیات سوره مبارکه بقره خداوند می‎‏فرماید: «الَّذينَ يَأْكُلُونَ الرِّبا لا يَقُومُونَ إِلاَّ كَما يَقُومُ الَّذي يَتَخَبَّطُهُ الشَّيْطانُ مِنَ الْمَسِّ ذلِكَ بِأَنَّهُمْ قالُوا إِنَّمَا الْبَيْعُ مِثْلُ الرِّبا وَ أَحَلَّ اللَّهُ الْبَيْعَ وَ حَرَّمَ الرِّبا» در این آیه شریفه علت اینکه ربا در نظام اقتصادی اسلام جایگاهی ندارد، بیان شده است. این آیات، پیرامون بحث ربا ادامه دارد تا به آیه ۲۷۹ می‎رسد که خداوند می‎‏فرماید: «فَإِنْ لَمْ تَفْعَلُوا فَأْذَنُوا بِحَرْبٍ مِنَ اللَّهِ وَ رَسُولِه‏» 🔶 همچنین در روایات تعابیر بسیار سنگینی در باب حرمت شدید ربا داریم مثل روایتی که می‎فرماید: کسی که مرتکب ربا شود، مانند این است که هفتاد بار با محارم خود مرتکب زنا شده است. 💥 برگرفته از دوره فشرده فقه امامیه، تابستان ۱۴۰۳ 🗓 زمان: ۳۰ تیر ۱۴۰۳ 🕌 مکان: مدرسه علمیه فیضیه http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
⏮ پاسخ به شبهۀ اطلاق تعبیر به و در بیان فقها 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 مراد از تعبیر «حیوان» در فقه که شامل عبید و إماء می‎شود، معنای زیست‎شناسانه آن است که شامل انسان هم می‎شود. همانطور که در منطق نیز مطرح است جنس انسان، حیوان و فصل آن ناطق است، همانطور که می‎تواند حیوان ناهق یا حیوان مفترس یا ... با فصول دیگر باشد. 🔶 اکثر شبهاتی که اکنون در قبال دین مطرح می‎شود، در حوزه فقه الشریعه، یعنی احکام و فلسفه احکام است، مانند مسأله برده‎داری، حقوق زن و ... ؛ بخلاف تصور برخی که گمان می‎کنند شبهات را باید با فلسفه پاسخ دهند. 💥 برگرفته از دوره فشرده فقه امامیه، تابستان ۱۴۰۳ 🗓 زمان: ۳۱ تیر ۱۴۰۳ 🕌 مکان: مدرسه علیمه فیضیه http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9