eitaa logo
آیت‌الله ملک زاده
5.4هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
46 ویدیو
261 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم 🔶 مباحث: کانالی برای پاسخ به نیازهای طلبه پساانقلاب و تربیت مجتهد تمدن ساز 💥 اطلاع رسانی و ارائه دروس، سخنرانی‌ها، تالیفات، آراء و ... «آیت‌الله محمدحسین ملک زاده» توسط جمعی از شاگردان؛ 🔶 خادمان کانال: @seyyedifard @Zeini64
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ سلسله جلسات: 🔶 پاسخگویی به پرسش های اعتقادی #دانشجویان ▪️ #تبلیغ_در_دانشگاه ⏪ #روش_پاسخگویی 🔶 جلسه #هشت 1⃣ مثالهای کاربردی 2⃣ پاسخ به برخی شبهات 3⃣ #ولایت_فقیه، #شبهه_دور در خبرگان، #برده_داری در اسلام، #ارتداد و ... 🔶 آیت الله ملک زاده ⏩ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9 ⏪
آیت‌الله ملک زاده
✅ #خارج_فقه ⏮ #الامر_بالمعروف و #النهی_عن_المنکر 🔶 جلسه #سه ◾️ ۲۴ شهریور ۹۹ ⏮ آیت‌الله ملک زاده
🔊 🔊 ✅ با توجه به تغییر ساعت رسمی، از امروز امر به معروف و نهی از منکر، آیت‌الله ملک زاده، ساعت 15 برگزار می شود؛ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #خارج_فقه ⏮ #الامر_بالمعروف و #النهی_عن_المنکر 🔶 جلسه #شش ◾️ ۳۱ شهریور ۹۹ ⏮ آیت‌الله ملک زاده 👇👇👇
🔶 آیت‌الله ملک زاده *⃣ ملاک تحقّقِ از یک : چگونه می‌توانیم بگوییم یک هستیم؟ آیا همین که تصمیم بگیریم از مرجعی تقلید کنیم کافی است یا حتماً باید رساله‌اش را هم تهیه کنیم تا از مقلّدان او به شمار آییم؟ 💥 به نظر می‌رسد که تقلید، از مقوله و از قبیل و عمل است یعنی در صورتی تحقق می‌یابد که عملاً در یک مسأله اختلافی، و فتوای یک مرجع مشخص، مورد پیروی قرار گیرد و بر طبق آن عمل شود، و با صِرف التزام و بناگذاری بر تقلید از وی، یا تهیه رساله و اموری از این دست، تقلید از آن مرجع، صدق نمی‌کند و تحقق نمی‌یابد. http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ سلسله جلسات: 🔶 پاسخگویی به پرسش های اعتقادی #دانشجویان ▪️ #تبلیغ_در_دانشگاه ⏪ #روش_پاسخگویی 🔶 جلسه #نه ⏪ نقد #فرقه های معنویت گرای #سکولار؛ 1⃣ #بودیسم 2⃣ #عرفانهای_هندی 3⃣ #عرفانهای_آمریکایی و ... ؛ 🔶 آیت الله ملک زاده ⏩ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9 ⏪
💥 خرید اینترنتی 💥 🔶 مژده به طلاب و دانش پژوهان غیرساکن در شهر قم؛ 📗 کتاب «برنامه درسی برای رسیدن به اجتهاد در شش سال» 🔶 مولف: آیت‌الله ملک زاده ✅ این کتاب را هم اکنون میتوانید از طریق «وبسایت پاتوق کتاب فردا»تهیه نمایید. ⏪ آدرس: https://bookroom.ir/book/80468 http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ سلسله جلسات: 🔶 پاسخگویی به پرسش های اعتقادی #دانشجویان ▪️ #تبلیغ_در_دانشگاه ⏪ #روش_پاسخگویی 🔶 جلسه #ده ⏪ معرفی منابع #مکاتب_وارداتی؛ ⏪ مقدمه #جریان_شناسی فکری فرهنگی بعد از #انقلاب_اسلامی؛ 🔶 آیت الله ملک زاده ⏩ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9 ⏪
🔊 #اطلاعیه 🔊 📚 درس هفتگی 🎙 آیت‌الله محمدحسین ملک زاده ✅ موضوع: #تمدن_مهدوی، #الگوی_حال - #بشارت_آینده 🗓 زمان: پنج‌شنبه ها ساعت ۱۹:۳۰ 🕌 مکان: #قم، مرکز #سلام 📲 جهت حضور با این شماره تماس بگیرید: 09193516865 http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #خارج_فقه ⏮ #الامر_بالمعروف و #النهی_عن_المنکر 🔶 جلسه #هفت ◾️ ۱ مهر ۹۹ ⏮ آیت‌الله ملک زاده 👇👇👇
💢آینده حوزه در اختیار نواندیشان حکمی و فقاهی است/ نمی‌توان از اندیشه و تفکر اسلام در جهان سخن گفت ولی نامی از شهید صدر نبرد 📌آیت‌الله محمدحسین ملک‌زاده در نشست روشنفکر مطهر، گفت: 🔹می‌توان از تعبیر روشنفکر دینی و حوزوی عبور کرده و از تعبیر نواندیشی دینی اصیل و اجتهادی استفاده کرد. نواندیش دینی اصیل حوزوی؛ اسلام‌شناس توانمند، زمان‌شناس و نوپردازی است که میان اصل و عصر جمع می‌کند آن هم جمعی از نوع سالم. 🔹ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، چه بدانیم و چه ندانیم در یک جنگ تاریخی تمدنی جدی قرار داریم. در ورای لبخندها، کنفرانس‌ها، همایش‌ها و احترام‌ها یک جنگ تمام عیار تاریخی تمدنی به شکل جدی برقرار است که جنگ نرم نیز به شمار می‌آید، اگر با آن ساده برخورد کنیم بلاشک باخته‌ایم و نه تنها باخته‌ایم که به عبرت تاریخ بدل می‌شویم. 📖 متن کامل در: 🌐 http://yon.ir/xwGFt ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ #آیت‌الله_ملک‌زاده 🔳 با #مفتاح همراه باشید 🆔 @meftaah_com
✅ سلسله جلسات: 🔶 پاسخگویی به پرسش های اعتقادی ▪️ 🔶 جلسه ⏪ نقد و بررسی جریان در ایران؛ ⏪ و ؛ ⏪ ؛ 🔶 آیت الله ملک زاده ⏩ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
هدایت شده از آیت‌الله ملک زاده
29.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. #اخبار_حوزه ▶️ اینکه تصور شود همه روایات طبی معتبر نیستند اشتباه است / روایات طبی و البته معتبر فراوانی نیز وجود دارد. 📣 بخشی از بیانات آیت الله ملک زاده، از اساتید درس خارج حوزه علمیه قم: 🌐 @tebona _________________________ 1⃣ اینکه می گویند روایات طبی ضعف سند دارند، این به نحو موجبه جزئیه است و نه موجبه کلیه. اگر ما ضعف و عدم اعتبار روایات رساله ذهبیه، طب الائمه ابنا بسطام و... را مطرح می کنیم، از آن سو هم روایات معتبر فراوانی نیز داریم. 2⃣ اگر بنا بر ”علی جمیع المبنانی” بگوییم خب روایات زیاد صحیح السندی در علم طب وجود دارد. اگر با نظر به ”علی بعض المبانی” بگوییم خب خیلی روایات حتی با سند ضعیف نقل شده اند اما چون در منبع معتبری مانند الکافی ذکر شده است، بنا بر اعتبار سنجی ”کتاب محوری” این روایت توثیق می شود. 🌐 @tebona 3⃣ عرض کردیم فقط در کتاب الکافی بیش از 2 هزار روایت طبی داریم. فلذا کسی تصور نکند که اگر رساله ذهبیه و طب الائمه از حجیت افتاد پس ما دیگر روایت نداریم. خیر. بلکه روایات فراوانی وجود دارد. 4⃣ اینکه گفته می شود حجیت در عرصه فقه به معنای معذریت و منجزیت است و در عرصه طب به معنای دیگری است، این حرف غلط است و نظر ما این نیست. نظر ما این است که حجیت در همه جا به یک معنا است ولکن آن معنا منجزیت و معذریت نیست. ______________________ . ⏮ موسسه طِبُنا؛ تخصصی فقه الطب 👌 با کانال طبنا در پیام رسان های ایرانی زیر همراه باشید: ☑️ ایتا: https://eitaa.com/tebona ☑️ سروش: https://sapp.ir/tebona .
✅ #خارج_فقه ⏮ #الامر_بالمعروف و #النهی_عن_المنکر 🔶 جلسه #هشت ◾️ ۶ مهر ۹۹ ⏮ آیت‌الله ملک زاده 👇👇👇
🔶 آیت‌الله ملک زاده ⏮ : آیا از هر مجتهدی می‌توان تقلید کرد، یا حتماً باید باشد؟ 💥 : در مسائل شرعی، تنها می‌توان از شخصی کرد که افزون بر برخورداری از ، اجتهاد و اسلام‌شناسیِ تخصصی، دارای شرایطی همچون بلوغ، عقل، ایمان، عدالت و ... باشد. ولی یعنی عالم‌تر بودن از بقیۀ فقها، جزء در مرجع تقلید نیست و بر اساس ادلّه، حجیّت نظر و فتوای یک فقیه، دائر مدار و او، البته به همراه سایر شرایطی است که اشاره شد، نه اَعلمیّتش. نکته مهم آن است که گذشته از ادلۀ جواز تقلید از عالِم و فقیه بدون قید اَعلمیّت، و مساوی بودنِ نسبت عالِم و اَعلم با عناوین وارد شده در ادله تقلید، آنچه به عنوان دلیل بر اشتراط اعلمیّت ذکر می‌شود عموماً مخدوش می‌باشد. 🔶 مثلاً سیره‌ای که در پیروی از متخصص‌ترین فرد در میان کارشناسان و متخصصان، در موارد علم به وجود اختلاف در بین آنها، مورد ادعا و استدلال قرار می‌گیرد، و از نظر بعضی از بزرگ‌ترین فقهای قائل به وجوب تقلید از اَعلم، صحیح و غیر قابل خدشه بر این حکم، همین است ، هم انعقادش به صورت عام و جریانش حتی در اموری که دائر مدار و هستند و نه واقع، محلّ اشکال است، و هم اتصالش به زمان (ع) و در نتیجه امضاء و تقریر این سیره به وسیله امامان معصوم (ع) قابل اثبات و پذیرش نیست. از جمله توجیهات عقلی یا عُقَلایی که برای عدم اکتفا به فتوای عالِم، و لزوم تقلید از اَعلم (عالم‌تر) ذکر می‌گردد، این است که درصد احتمال اصابت رأی اَعلم به واقع، بیش از عالِم است، و به اصطلاح، «اَقرب إلی الواقع» می‌باشد. و این در حالی است که علاوه بر خدشه‌ای که به اصل این ادّعا یعنی نزدیک‌تر بودن قول اعلم به واقع، به صورت بالفعل و نه شأنی و اقتضائی، وارد است و فقهای بزرگی، اشکالات صُغروی و کُبرویِ متعددی بر آن وارد کرده و آن را نپذیرفته‌اند، باید بدانیم که اگر این احتمال به عنوان مبنای سیره عقلا و توجیه انعقاد و جریان چنین سیره‌ای بیان گردد، به هیچ روی قابل پذیرش نیست؛ ◾️ چون عُقَلا بما هُم عُقَلا، در جایی که صِرف وجود یک حجّت و استناد به یک عذر قانونی، کافی دانسته شده و اساساً احتیاط در قِبال واقع از آنها خواسته نشده باشد، به هیچ وجه خود را ملزَم به کوشش برای دستیابی به واقع، و در نتیجه، موظف به یافتن اَعلم و رجوع و استناد به او نمی‌بینند. خلاصه آنکه نه تنها طبق نظر مشهور، رأی عالِم برای خودش حجّت است و برای او جایز نیست که از اَعلم تقلید نماید، تقلید از عالِم، با وجود علم به اختلاف فتوای او با اَعلم، مانعی ندارد. با این همه، و با وجود تساویِ فقها از نظر اصل جواز تقلید، به رغم اختلاف سطح علمی‌شان، شکّی در این نیست که در برخی موارد، تقلید از یک فقیه، اعمّ از آنکه اَعلم باشد یا غیر اَعلم، می‌تواند اَحوَط و اَرجَح باشد؛ از جمله در موردی که فتوای وی موافق نظر مشهور قُدَما و مطابق با احتیاط باشد، و در مقابل، فتوای فقیه دیگر، مخالف فتوای مشهورِ فقهای متقدّم و مخالف احتیاط باشد. 💥 اما دو پایانی: 🔶 بسیاری از فقهایی که لزوم تقلید از اَعلم را مطرح می‌کنند، این مطلب را هم متذکر می‌شوند که اگر فقیهِ اَعلم و غیر اَعلم، در مسأله‌ای فتوای کاملاً یکسانی داشتند، لازم نیست که مقلّدان در آن مسأله به صورت معیّن، اَعلم را به عنوان مرجع تقلید خویش در نظر بگیرند و مشخصّاً با استناد به فتوای او آن کار را انجام دهند، بلکه آنچه مهم است انجام کار مطابق آن فتوای مشترک میان اَعلم و غیر اَعلم است. 🔶 همچنین یکی از استثناءاتی که احیاناً برای سیرۀ ادعاییِ عقلا در رجوع به اَعلم، ذکر می‌شود موردی است که فتوای فقیهِ غیر اَعلم مطابق احتیاط باشد و فتوای اَعلم مخالف احتیاط، مثلاً فقیهِ اَعلم به جواز و اباحه فتوا داده باشد و فقیه دیگر که از نظر علمی در جایگاه پایین‌تری قرار دارد، در همان مسأله، قائل به یک حکم الزامی مثل وجوب یا حرمت شده باشد. در این صورت، ادعا می‌کنند که سیره عقلا این است که آنها به امید درک واقع و دستیابی به آن، تقلید از غیر اَعلم را بر تقلید اَعلم ترجیح می‌دهند. http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ سلسله جلسات: 🔶 پاسخگویی به پرسش های اعتقادی #دانشجویان ▪️ #تبلیغ_در_دانشگاه ⏪ #دانش_پاسخگویی 🔶 جلسه #یازده ⏪ #جریان_شناسی فکری فرهنگی بعد از #انقلاب_اسلامی؛ ⏪ #تحجر، #تجدد، #اسلام_ناب؛ 🔶 آیت الله ملک زاده ⏩ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9 ⏪
✅ #بیان_نکته 🔶 #امیرالمومنین علیه السلام. 🔶 علت عدم همراهی بسیاری از #بزرگان_شیعه با امیرالمؤمنین در #ماجرای_سقیفه؛ 🔶 وضعیت #جابر_بن_عبدلله_انصاری؛ ▪️ آیت الله ملک زاده http://eitaa.ir/mabaheth