eitaa logo
آیت‌الله ملک زاده
5.4هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
46 ویدیو
261 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم 🔶 مباحث: کانالی برای پاسخ به نیازهای طلبه پساانقلاب و تربیت مجتهد تمدن ساز 💥 اطلاع رسانی و ارائه دروس، سخنرانی‌ها، تالیفات، آراء و ... «آیت‌الله محمدحسین ملک زاده» توسط جمعی از شاگردان؛ 🔶 خادمان کانال: @seyyedifard @Zeini64
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ کتاب #نواندیشی_دینی و #نوآوری_فقهی ⏮ سال ۱۳۸۷ از سوى رهبر معظم انقلاب، سال #نوآورى و #شکوفايى ناميده شد. 🔶 در اين سال، #خبرگزارى_رسا مصاحبه هايى را با عنوان نوآورى هاى فقهى، با سه نفر از اساتيد فقه حوزه، آقايان صفائى بوشهرى، ابوالقاسم عليدوست و محمد حسين ملک زاده به انجام رساند. ✅ کتاب نوانديشى دينى و نوآورى فقهى متن کامل مصاحبه علمى، تخصصى و مفصل اين خبرگزارى با استاد ملک زاده است. ⏮ برخى از موضوعات مورد اشاره در اين کتاب: رابطه نوآورى فقهى با نوانديشى دينى - فقه و اصول مضاف - مبادى اجتهاد - #مراتب_پنجگانه_اجتهاد - #روش_شناسى_اجتهاد - ارکان نوآورى در فقه - #فقه_پويا - جمع ميان اصل و عصر - #مکتب_حله - #مقاصد_شريعت و ... http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
هدایت شده از برنامه اجتهاد
✅ #هدایت_تحصیلی 🔶 هدایت تحصیلی طلاب #درس_خارج ⏪ فائده #چهار 🔶 عدم اکتفاء به یک #استاد (منحصر نکردن خود در #درس یک استاد) ▪️ آیت الله ملک زاده http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
⏮ پایگاه تحلیلی خبری 👤 آیت‌الله ملک زاده ⏮ قسمت ✅ موضوع: مدیریت دانش در راستای دستیابی به علوم انسانی اسلامی 💥 لزوم تشکیل ستاد و شورای مراکز فعال در عرصه تولید علوم انسانی اسلامی؛ 🔶 به نظر می‌رسد که اکنون و با عنایت به تکثّر و تعدّد افراد و مراکز فعال در این زمینه و اختلاف نظرگاه‌ها یی که به مواردی از آن اشاره شد، مدیریت دانش ، اقتضا دارد که یک ستاد مرکزی یا شورای هماهنگی ِ واقعی، قدرتمند و بسیار فعال و مؤثر برای این امر شکل بگیرد. یک ستاد مرکزی که تمام این مراکز و اشخاص را شناسایی، احصاء و معرفیک ند، مرحله یا مراحلی که هر کدام از اینها در آن مشغول به فعالیت هستند را مشخص کند، کمک‌ها و هم‌افزایی‌هایی را که هر کدام نسبت به د یگری می‌تواند داشته باشد معلوم ن مای د، نقاط افتراق و اشتراک مراکز را معیّن کند و اثر هر کدام را در بخش برون ‌ داد ها مشخص کند؛ یعنی مشخص کند که با حرکت بر اساس هر کدام از مبانی و روش ‌ هاچه خروجی یا خروجی ‌ هایی به دست خواهد آمد. 🔶 اقدام دیگر این مجمع یا ستاد مرکزی این است که زمان تقریبی و تخمینی دست‌یابی به هدف بر اساس روش‌های مختلف را مشخص نماید. مثلاً بیان کند که خط مشیی که پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در پیش گرفته است سبب می ‌ شود که زمان تقریب ی رسیدن به مرحلۂ تولید گزارۂ علمی طبق دیدگاه این پژوهشگاه از زمان تقریبی مورد نیاز، متناسب با خط مشی بعضی مراکز دیگر کوتاه‌تر باشد. مستحضرید که بعضی از این مراکز آنقدر مبدء را بعید در نظر گرفته‌ اند که رسیدن به مرحلۂ تولید گزارۂ علمی طبق مبنا و روش آنها در زمانی کمتر از یک قرن محتمل نیست. 🔶 مثال دیگر، نظر ی است که بعضی اساتید [مثل دکتر رضا ] به آن قائل هستند و معتقدند علم و جامعه با هم قوام می‌یابند . مبتنی بر این رأی، به وجود آمدن علم اجتماعی، وابسته به وجود بستر اجتماعی ِ لازم است و علم اجتماعی اسلامی هم، منوط به شکل‌گیری مدینۀ اسلامی است. نخست باید عالمی با نظام اسلامی، نظم  اسلامی و غایات اسلامی ساخته شود تا آنگاه بتوان از علوم اجتماعی اسلامی سخن گفت . با مسامحه، شاید بتوان این دیدگاه را از جهاتی شبیه یا حتی تکرار بخشی از دیدگاه در کتاب اقتصادنا نیز تلقّی نمود، که البته توضیحش مجال دیگری می ‌طلبد. روشن است که این دیدگاه ، تولید را به پاره ای امور غیرمعرفتی گره می‌ زند و از این جهت، از سایرین متفاوت است. همچنین به لحاظ زمانی نیز مقدار زمانی که برای رسیدن به اسلامی بر اساس چنین دیدگاهی لازم است احتمالاً بسیار طولانی ‌ تر از برخی دیدگاه ‌ های دیگر است. 🔶 به معنای این نیست که مشخص کنیم کدام نظریه صحیح و کدام یک غلط است. اساساً در مدیریت دانش، اولاً و بالذات، به درست بودن و غلط بودن کاری نداریم بلکه به تفاوت‌ها توجه داریم و مشخص می‌کنیم که هر کدام به چه نوع برون دادی و تقریباً در چه بازۂ زمانی دست خواهند یافت و احتمالاً پاسخ کدام مسأله و نیاز و کدام جامعه هدف را می ‌ توانند بدهند. ✅ ترکیب اعضای ستاد و شورای مذکور 🔶 برای تشکیل ستاد، مجمع و یا شورایی برای هماهنگی میان مراکز ، اعم از حوزوی و دانشگاهی، پژوهشگاه‌ها، مؤسسات و ...، نخست باید به دنبال شناسایی مراکز و دانشگاه‌های پیشتاز، پیش‌آهنگ و خط‌شکن در زمینه علوم انسانی اسلامی بو د. سپس از اشخاص حقیقی که خارج از مؤسسات هستند نیز دعوت شود و در نهایت شورایی شکل بگیرد. طبیعتاً شکل‌گیری چنین شورایی نیازمند حمایت‌های جدی دستگاه حاکمیتی است. باید دبیرخانه‌ای وجود داشته باشد که هماهنگی‌ها را انجام دهد و همه را دور هم جمع کند. 🔶 ادامه دارد ... http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیت‌الله ملک زاده
✅ سلسله جلسات #هم‌اندیشی فقه نظام 🎤 با حضور: آیت الله سیدعلی‌اکبر حائری آیت الله محمدحسین احمدی فقی
✅ سلسله جلسات #هم‌اندیشی فقه نظام 🎤 با حضور: آیت الله سیدعلی‌اکبر حائری آیت الله محمدحسین احمدی فقیه یزدی آیت الله محمدحسین ملک‌زاده 🗓 زمان: چهارشنبه، ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ ⏮ آیت‌الله ملک‌زاده 🔶 قسمت #دو http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #فلسفه_فقه و #روش_شناسی_اجتهاد ⏮ #قوه_قدسیه در اجتهاد 🔶 علاوه بر همه اشکالاتی که بزرگان به قوه قدسیه به عنوان یکی از #مقدمات_اجتهاد یا خود اجتهاد وارد کرده‌اند، اشکال دیگر آن است که اساسا باب بحث علمی مُنسد می‌شود. یعنی وقتی به فقیهی گفته شود، چرا اینطور فتوا می‌دهی؟ می گوید «فهمتُ بالقوة القدسیة»؛ از دیگری سوال می‌شود تو چرا اینطور می‌گویی؟ او نیز می‌تواند پاسخ دهد «فهمتُ بالقوة القدسیة ایضاً». لذا لازمۀ آن #معنای_عرفانی که برخی از آقایان می‌خواهند از قوه قدسیه برداشت کنند، این است که از اول تا آخر کتاب فقه را ببندیم و فقیه در ابتدای کتاب خود بگوید همۀ مسائل را با قوه قدسیه فهمیدم و همه، از #اشراقات_الهیه بوده است. 🔶 بله، #امداد_غیبی و اینکه انسان فکر کند و خدا به ذهن انسان بیندازد و ... را اجمالا می‌شود پذیرفت و فی الجمله برای عموم آقایان این حاصل می‌شود. 🔶 گمان نشود که این مطلب (اعتقاد به قوه قدسیه به عنوان مقدمه اجتهاد) در حال حاضر قائل ندارد. علاوه بر تصریح در بیانات بعضی اشخاص، بنده شخصا با برخی از افرادی که جزء شخصیتهای وابسته به یکی از جریانات درون حوزه هستند بحث کردم و بطلان مطلبی را برای او اثبات کردم و او هم پذیرفت. اما آخرین پاسخی که او داد این بود که «چه کنیم، آقای فلانی این مطلب را گفته‌اند و ایشان اهل تهذیب نفس هستند!» ⏮ برگرفته از درس فلسفه فقه و روش شناسی اجتهاد ◾️ آیت‌الله ملک زاده http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
🔻 آیت الله ملک زاده در درس خارج «روابط خارجی در نظام سیاسی اسلام» مطرح کرد؛ ✅ امروزه با توجه به وضعیت کشورهای مسلمان چالشی که با آن روبرو هستیم تعدد دار الاسلام‌ است؛ به این معنا که دیگر با یک دار الاسلام مواجه نیستیم، بلکه چندین دارالاسلام در نقاط مختلف جهان وجود دارد. این مشکل را مترجمین در ترجمه عربی به فارسی این کلمه برطرف کرده‌اند؛ زیرا بجای لفظ دار الاسلام تعبیر جهان اسلام را بکار گرفته‌اند. ✅ کثرت مسلمانان یک منطقه به تنهایی دلیل بر اطلاق دارالاسلام به آن منطقه نمی‌شود. برای این کار علاوه بر کثرت جمعیت مسلمانان، وجود حکومت اسلامی نیز ضروری است. ✅ چالش دیگر وجود مرز میان دو یا چند حکومت شیعی است؛ به عبارت دیگر وجود چند دار الایمان چگونه قابل توجیه خواهد بود؟ این چالش به این معنی است که در یک دوره زمانی چند ولی فقیه وجود دارد. ✅ برای پاسخ به این مسئله در ابتدا از احکام اولیه استفاده می‌شود؛ از این رو باید گفت پهنه و قلمروی اعمال ولایت ولی فقیه محدود به دو حد است: حوزه بسط ید فقیه و تزاحم مورد؛ یعنی مصداق و قلمرو متعلق ولایت یک فقیه با فقیه دیگر. در واقع ولی فقیه فقط در این چارچوب می‌تواند ولایت خود را اعمال کند. ✅ حوزه بسط ید فقیه: به گستره مکانی و جغرافیایی که به لحاظ تحقق خارجی دست فقیه برای اجرای فرامین الهی باز بوده و فرامین وی فی الجمله مورد تبعیت قرار گرفته و به اجرا در می آید، گفته می‌شود؛ به عبارت دیگر این موضوع همان مسئله مقبولیت و مشرعیت است. ————————— 🔎@fiqhenezam_com
آیت‌الله ملک زاده
✅ #مصاحبه ⏮ پایگاه تحلیلی خبری #مفتاح 👤 آیت‌الله ملک زاده ⏮ قسمت #چهار ✅ موضوع: مدیریت دانش در
⏮ پایگاه تحلیلی خبری 👤 آیت‌الله ملک زاده ⏮ قسمت ✅ موضوع: مدیریت دانش در راستای دستیابی به علوم انسانی اسلامی 🔶 افزون بر حوزه علمیه، از مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه‌های ی که در این زمینه فعالیت می‌کنند می‌توان از دانشگاه امام صادق (ع)، دانشگاه امام حسین (ع)، دانشگاه آزاد اسلامی (معاونت علوم انسانی و هنر)، دانشگاه شاهد، دانشگاه عالی دفاع ملی، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه تهران، دانشگاه سوره و دانشگاه خوارزمی، در شهر تهران، همچنین مؤ سسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، دانشگاه باقرالعلوم (ع)، جامعة المصطفی (ص)، دانشگاه قم، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و دانشگاه معارف اسلامی (دانشگاه نهاد رهبری) ، در شهر قم، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و دانشگاه فردوسی در شهر مشهد، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در قزوین ، دانشگاه اصفهان، دانشگاه شیراز، دانشگاه تبریز ، دانشگاه باهنر کرمان و بعضی دانشگاه ‌ های بزرگ دیگر نام برد که هر کدام ظرفیت‌هایی د ارند که می‌توان از آنها بهره برد. 🔶 مراکزی نیز در این عرصه مشغول به فعالیت هستند که از جمله می‌توان به انجمن ‌ های علمی و برخی از مدارس و مراکز تخصصی حوزه علمیه قم، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامیو قطب ‌ های علمی دفتر تبلیغات اسلامی ، بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی، دفتر فرهنگستان علوم اسلامی، مرکز تحقیقات استراتژیک توسعه (رشد)، مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام، مؤسسه علوم انسانی اسلامی صدرا، مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)، مؤ سسه مفتاح و ... اشاره کرد. 🔶 شورای هماهنگ ی باید از مجموع این مراکز حوزوی، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه ‌ ها، مؤسس ات ، مراکز و غیره که در بحث تولید علوم انسانی اسلامی پیشتاز و خط‌شکن هستند یا این ظرفیت را دارند که به صورت جدی در این عرصه فعالیت کنند و نیز از اشخاص حقیقی ، اعم از اینکه این ا شخ ا ص حقیقی در یکی از دانشگاه‌ها و مؤسس ات فعالیت داشته باش ن د یا نه ، شکل بگیرد. درباره اشخاص حقیقی ِ عضو مراکز، این واقعیت وجود دارد که بعضی از آنها جایگاه و خصوصیات ی د ارند که فارغ از مر کزی که در آن مشغول به کار هستند قابل استفاده می‌باشند. 🔶 در سطح و لایه‌ای دیگر، آن دسته از اصحاب رسانه، نشریات، پایگاه‌ها و کانال‌های مجازی و بخش‌هایی از صدا و سیما مثل شبکه چهار سیما، که نسبت به علوم انسانی اسلامی و ساحت‌های نزدیک به آن اهتمام می‌ورزند دعوت شوند. 🔶 همچنین، فراخوان مجامع و اتحادیه ‌ های نشر و پخش کتاب و انتشاراتی‌ها و مراکز فعال در عرصه چاپ، نشر و توزیع آثار دینی، فرهنگی، تمدنی، فلسفی، معرفتی و علوم انسانی، به خصوص علوم انسانی اسلامی نیز نباید از قلم بیفتد و همه این مجموعه‌ها هم باید نمایندگانی در شورای مذکور داشته باشند. 🔶 ادامه دارد ... http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #بیان_نکته ⏪ #روشنفکری 🔶 جایگاه #کسروی در #روشنفکری ضد دین، گذشته و حال؛ 🔶 فعالیت های او علیه #اسلام و اعلام #دین_جدید ⏪ اجرای #حکم_اعدام او توسط #نواب_صفوی 🔶 آیت الله ملک زاده http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
🔊 #اطلاعیه 🔊 💥 با توجه به تجمع فردای طلاب و روحانیون برای اعلام انزجار از کشتار شیعیان افغانستان، در فیضه، ساعت ده صبح، درس #خارج_اصول آیت‌الله ملک زاده نیز تعطیل خواهد بود. ⏮ ان شاءالله ادامه درس، از روز دوشنبه برقرار خواهد بود.
✅ #مصاحبه ⏮ نشریه #رویش_اندیشه 👤 آیت‌الله محمدحسین ملک زاده 🔶 پرونده حقوق و روابط بین الملل 🔹 حکومتی واحد در یک کشور دارالإسلام، وضعیت آرمانی مسلمانان است؛ ↩️ صفحات ۱۴۴ تا ۱۵۵ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9 👇👇👇
طلبه 👤 آیت‌الله ملک زاده ✅ بخشی از سخنرانی در حوزه علمیه انوار طاها 🗓 ۲۲ مهر ۱۴۰۰ 🔶 طلبه باید از خود رجولیت نشان دهد! 🔹 همت بلند در پر کردن خلأهای حوزه علمیه قم، با وجود اعاظم فراوان در دورۂ ایشان؛ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیت‌الله ملک زاده
✅ #مصاحبه ⏮ پایگاه تحلیلی خبری #مفتاح 👤 آیت‌الله ملک زاده ⏮ قسمت #پنج ✅ موضوع: مدیریت دانش در ر
⏮ پایگاه تحلیلی خبری 👤 آیت‌الله ملک زاده ⏮ قسمت ✅ موضوع: مدیریت دانش در راستای دستیابی به علوم انسانی اسلامی ⏮ درباره وظیفه این شورا یا دبیرخانه یا مجمع و به طور کلی کارهایی که در قالب نظام مدیریت دانش برای رشد و توسعه علوم انسانی اسلامی باید انجام گیرد بیشتر توضیح دهید. 🔶 مواردی عرض شد. البته آن موارد عمدتاً ناظر به مرحله تولید علم بود. اما در نظام مدیریت دانش، افزون بر تولید باید برای توزیع علم هم خط ‌ مشی ‌گذاری، تصمیم ‌ گیری و برنامه ‌ ریزی وجود داشته باشد. 🔶 به هر صورت یکی از اموری که در مدیریت دانش برای دستیابی به علوم انسانی اسلامی مطرح است این است که دانشِ تولیدشده در جایی ارائه و عرضه شود. امروزه اگر دانش اسلامی تولید همشود جایی برای عرضه ندارد. عموم دانشگاه‌ها چنین محتوایی را ارائه نمی‌دهند مگر برخی دانشگاه‌های خاص و البته غیر دولتی یا نیمه دولتی،که با ا هد ا ف خاصی طراحی و تأسیس شده‌اند. در حالت عادی ، دانش تولیدشده جای و جایگاه ی برای عرضه ، به صورتی که دانشجویان موظف باشند این دروس را پشت سر بگذران ن د و بر اساس آن از آنها امتحان گرفته شود ، ندارند. یکی از مؤثرترین اقدامات در بخش توزیع دانش، آن است که این مراکز و دانشگاه‌ها موظف به فعال سازی این ظرفیت آموزشی شوند. 🔶 کارهای بسیار دیگری نیز مانند راه‌اندازی مجلات علمی - پژ و هشی در این حوزه، برگزاری همایش‌های مرتبط، قرار دادن جوایز سالانه و ... می‌توان انجام داد. 🔶 در این زمینه، پشتیبانی و حمایت لازم است. البته حمایت در حمایت‌های مادی خلاصه نمی‌شود بلکه بخشی از حمایت‌ها، معنوی است؛ یعنی اگر یک نظریه‌پردازی در عرصة علوم انسانی اسلامی نظریه‌ای را ارائه کرد، از او حمایت درخورِ علمی صورت بگیرد. 🔶 این را هم باید اضافه کنم که این حمایت و تشویق باید از طرق و مجاری مناسب خودش صورت گیرد. گاهی از برخی دانشمندان و نظریه‌پردازان در جایییا به طریقی تقدیر می‌شود که آنجا یا آن طریق هیچ ربط و تناسبی با امور علمی ندارد و حاشیه ها و جوانب دیگری برای آن مطرح است. این امر گاهی اوقات، موجب سرشکستگی پژوهشگر و تضعیف بُعد علمی کار او در نزد افکار عمومی و در مجامع علمی و نخبگانی می‌شود و بعضی مغرضین و فرصت ‌طلبان هم با برچسب سیاسی و فرمایشی زدن به آن پژوهش، طوری وانمود و تبلیغ می‌کنن د که گویا هیچگونه جنبه علمی در آن نبوده است . 🔶 همچنین باید بدانیم که پشتیبانی و حمایت فقط برگزاری جلسه تقدیر که در مواردی منجر به نشان‌دار شدن پژوهشگر هم می‌شود نیست بلکه یکی از راه های مهم و مؤثر حمایت ، به ویژه در گستره علوم انسانی، این است که برای نظریه تولید شده، اهمیت قائل شوند، در کتاب ‌ ها، مقالات و ابحاث علمی از آن یاد کنند و به آن ارجاع دهند یا در مقام کاربست، عملاً به آن توجه کنند و آن را به کار بگیرند . 🔶 یکی از مصادیق توجه کردن، اهمیت قائل شدن و بها دادن به یک نظریه یا نظرگاه علمی، واکاوی ابعاد و زوایای آن، نگاه تطبیقی و مقایسه ‌ای به آن، بررسی نتایج آن و حتی نقد آن، در قالب پایان‌نامه است. این در حالی است که شوربختانه، هم ‌ اکنوندر پایان‌نامه‌ها ی دانشگاهی، فقط نظریات دانشمندان غربی مورد بررسی قرار می ‌گیرند و مثلاً نظریه دو دانشمند غربی با هم مقایسه می‌شو ند و به دیدگاه اندیشمندان ایرانی و اسلامی، به ویژه معاصرین توجهی نمی‌شود. بعضی از اساتید و گروه ‌ های علمی در شماری از دانشگاه ‌ها، که خیلی تلاش کرده ‌اند ایرانی - اسلامی باشند و به علمای معاصر هم بپردازند، با احتیاط بسیار به اشخاص نادری در ردۀ علامه طباطبایی توجه می‌کنند ؛ [البته اکثراً از علامه هم، فقط به نظریۀ اعتباریات می ‌پردازند!]. و دیگر از این رده و مشخصاً از ایشان جلوتر نمی ‌آیند و اصلاً به مخیّله ‌شان هم خطور نمی ‌کند که به دانشجویان اجازه دهند که در پایان ‌نامه ‌های ارشد یا رساله ‌های دکتری به آراء و اندیشه های اندیشمندان و دانشمندان ایرانی و مسلمانِ در قید حیات بپردازند. 🔶 در حالی که در بسیاری از دانشگاه ‌ های معتبر دنیا اگر اندیشمندی در قید حیات و حتی جوان، نظریه‌ای ارائه دهد، به فاصلۀ زمانی اندکی، نظریة او در پایان ‌نامه ‌ ها و رساله‌های دانشجویان بازتاب می یابد ومورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد. ا ین یکی از مصادیق توجه و حمایت واقعی و اثربخش است که یک دانشمند، اندیشمند و نظریه ‌ پرداز به آن نیاز دارد و حیات، نشاط و پویایی علم و فضای علمی به آن وابسته است. 🔶 ادامه دارد ... http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #پرسش_پاسخ_طلبگی ⏮ #بیان_نکته 🔶 جمع بین #کار_اجرایی، #درس_خواندن و #اداره_زندگی؛ 🔶 اهمیت و جایگاه #اجتهاد نیاز فوری #انقلاب_اسلامی 🔶 دست نیاز #رهبری به سوی #طلاب و #حوزه_علمیه 🔶 آیت الله ملک زاده http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
هدایت شده از برنامه اجتهاد
✅ #سخنرانی 🔶 جبران کاستی های علمی ✅ موضوع: تقویت و تثبیت پایه های علمی طلاب؛ (جهت #جبران_کاستی_ها) 🔶 ادبیات ( #صرف، #نحو، #بلاغت و لغت) 🔶 #منطق؛ 🔶 #فقه و #اصول؛ 🔶 #رجال؛ 🔶 و ... آیت الله ملک زاده 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #بیان_نکته ⏪ #وحدت_اسلامی ✅ #لعن_علنی خلفا! 🔶 خواندن #زیارت_عاشورا ⏪ عظمت و جذب عملی افراد به تشیع با لعن یا الفت؟ آیت الله ملک زاده 👇👇👇 eitaa.ir/mabaheth
و 🔶 طلبه باید در درس خارج، حتما در مسأله مورد بحث اتخاذ مبنا کند. 🔶 بازگشت و بررسی دوبارۂ مسأله به ندرت پیش می آید. 🔶 اگر نظر استاد استحکام داشت و جای مخالفت نگذاشت! 🔶 فراهم کردن ؛ 🔶 دو توجیه برای عدم ارجاع یک دیدگاه به قائل اولیه اش در بین قدما؛ 💥 بیانات آیت‌الله ملک زاده در ابتدای درس خارج اصول 🗓 ۴ آبان ۱۴۰۰ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9