eitaa logo
آیت‌الله ملک زاده
5.4هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
47 ویدیو
262 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم 🔶 مباحث: کانالی برای پاسخ به نیازهای طلبه پساانقلاب و تربیت مجتهد تمدن ساز 💥 اطلاع رسانی و ارائه دروس، سخنرانی‌ها، تالیفات، آراء و ... «آیت‌الله محمدحسین ملک زاده» توسط جمعی از شاگردان؛ 🔶 خادمان کانال: @seyyedifard @Zeini64
مشاهده در ایتا
دانلود
آیت‌الله ملک زاده
✅ فهرست مطالب 🔶 #پرونده_ویژه فصلنامه تخصصی علوم انسانی #صدرا پیرامون معرفی شخصیت و آثار استاد محمد
👤 دکتر اسحاق سلطانی 🔶 عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه شهيد بهشتی ⏪ فقیه در قامت پناهگاه اندیشه؛ مروری بر بخشی از مباحث استاد ملک‌زاده در باب و 💥 برگرفته از پرونده‌ ویژه شماره ۴۶ و ۴۷ فصلنامه تخصصی علوم انسانی 🔹 معرفی شخصیت و آثار آیت الله محمدحسین ، صاحب کلان نظریه http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
⏮ انتخاب کن! از اصحاب بهانه‎ای یا از اصحاب نتیجه؟! 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 یا بهانه یا نتیجه! انسان‎های موفق نتیجه می‎آورند و انسان‎های ناموفق، بهانه؛ جالب اینکه شخص ناموفق که بهانه می‎آورد گاهی نزد خودش خیلی خوشحال است و گمان می‎کند همینکه توانسته بهانۀ خوبی بیاورد، موفق شده؛ فرض کنید او مهمترین عذرها و بهانه‎های دنیا را هم داشته باشد و از ذوی الاعذار حقیقی باشد، اما بالاخره او نتوانسته نتیجه را به دست آورد و به هدف نرسیده است. 🔶 برخی از طلاب پس از اینکه پنجاه یا شصت سال از عمرشان می‎گذرد، به عمر رفتۀ خود نگاه می‎کنند و می‎گویند ما عمری در حوزه بودیم اما متأسفانه نشد و به جایی نرسیدیم، زیرا مشکلات زیاد بود. مشکلاتی از قبیل مدرسه، استاد، مدیر، فضای کلی حوزه، شهریه‎ها، اجاره‎خانه‎ها، بچه‎، پدر و مادر، شهر و ... وجود داشت. او عمری را بر باد داده است و به هیچ جایی نرسیده و مایه عبرت دیگران شده است! 🔶 آیا ما هم می‎خواهیم به بهانه‎ها فکر کنیم؟! بهانه به راحتی می‎آید. فکر نکنید خیلی ذهن جوّالی دارید و بهانه‎های جالب می‎آروید؛ خیر بهانه بسیار آسان می‎آید. انتخاب کن! بیست سال دیگر می‎خواهی بگویی من یک کلکسیون بهانه دارم یا به نتیجه رسیده‌ام؟ اگر به نتیجه نرسید، همۀ عالم را هم که محکوم کنی، نهایتا تو به جایی نرسیده‌ای! 💥 برگرفته از سخنرانی استاد در جمع طلاب استان کردستان، مرداد ۱۴۰۳ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیت‌الله ملک زاده
✅ فهرست مطالب 🔶 #پرونده_ویژه فصلنامه تخصصی علوم انسانی #صدرا پیرامون معرفی شخصیت و آثار استاد محمد
👤 دکتر نفیسه نصر 🔶 مدرس دانشگاه شهيد بهشتی ⏪ تصویر و تصوری کلی از تفقه جامع 💥 برگرفته از پرونده‌ ویژه شماره ۴۶ و ۴۷ فصلنامه تخصصی علوم انسانی 🔹 معرفی شخصیت و آثار آیت الله محمدحسین ، صاحب کلان نظریه http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
👤 آیت الله ملک زاده 🔶 یکی از اساتید ما مرحوم آیت الله میرزا جواد تبریزی می‎فرمودند زمانی که در قم مشغول تحصیل بودم، علاقه‌مند بودم برای تحصیل به نجف اشرف بروم اما توان و امکان مالی این کار را نداشتم. تاجری، متحمل و متکفل هزینه‎های تحصیل من شد. او به من کمک کرد تا در نجف خانه‎ای تهیه کردم و هزینه‎های زندگیم را تأمین کرد و من هم پیوسته مشغول تحصیل بودم. 🔶 این تاجر چه اجری پیش خداوند دارد! پولی که می‌شد صرف هر کاری شود، او در راهی صرف کرده که یک فقیه عظیم القدر و عالم بزرگ و خادم اسلام تحویل داده است. http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
👤 سید روح‌الله سیدی آقاملکی 🔶 طلبه درس خارج و دانشجوی دکتری علوم اجتماعی ⏪ تفقه جامع، و امکان مواجهه با و اجتماعی در اندیشه استاد ملک زاده 💥 برگرفته از پرونده‌ ویژه شماره ۴۶ و ۴۷ فصلنامه تخصصی علوم انسانی 🔹 معرفی شخصیت و آثار آیت الله محمدحسین ، صاحب کلان نظریه http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
کفران بزرگترین نعمت 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 برخی از طلاب پس از گذشت چند سال از طلبگی‌شان، کفران نعمت می‌کنند. یعنی بعد از آنکه خداوند بزرگترین نعمت هستی را بعد از اسلام و تشیع، به او داده است و او وارد سلک روحانیت شده و در طریق علوم و معارف اهل بیت قرار گرفته، و این لیاقت را پیدا کرده که امر قرآنی «لیتفقّهوا فی الدین و لینذروا قومهم اذا رجعوا الیهم» را تحقق ببخشد، این مسیر را رها می‌کند. چه کسی چنین لیاقتی را پیدا می‎کند؟ خداوند لطف کرده و بر سر او منّت گذاشته و او را وارد این مسیر کرده، اما او با کفران نعمت، طلبگی را رها می‎کند. http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
👤 حجت‌الاسلام دکتر سید عبدالکریم خوب‌بین خوش‌نظر 🔶 عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ⏪ جایگاه در هندسه معرفتی از منظر استاد ملک‌زاده 💥 برگرفته از پرونده‌ ویژه شماره ۴۶ و ۴۷ فصلنامه تخصصی علوم انسانی 🔹 معرفی شخصیت و آثار آیت الله محمدحسین ، صاحب کلان نظریه http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
⏮ آزادی مطلق در جهان وجود ندارد. 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 حتی در کشوری مانند آمریکا، به دست گرفتن در خیابان است و اگر پلیس ببیند، می‎تواند او را دستگیر کند. لذا مراکز فروش خمر موظفند که خبری که می‌فروشند را داخل چیزی بگذارند که استتار شود. 🔶 لذا اینکه غرب‎پرست‎ها و مسحورین غرب، یا به قول غربی‎ها کسانی که دارند، می‎گویند در دنیا یا آمریکا آزادی مطلق وجود دارد، حرف بی‌ربطی است. ما آزادی مطلق در هیچ جای دنیا نداریم، بلکه همه جا قانون و قاعده دارد. کسی نمی‎تواند با هر برهنه‎ای بیرون بیاید، و اگر برهنگی از حدی بگذرد پلیس آن شخص را دستگیر می‎کند، مگر این کار در مکان‎های خاصی که مخصوص چنین کارهایی تعبیه شده است، انجام شود. در موارد دیگر هم همین‎طور ممکن است قوانین متفاوت باشد، اما آزادی مطلق نداریم. 🔶 ممکن است قانونی در یک ایالت از آمریکا با ایالت دیگری متفاوت باشد. به طور مثال در یک ایالت، مجازات قتل است و در ایالت دیگر، حبس ابد و ممکن است در ایالتی دیگر، بیست سال زندان باشد. در بعضی از ایالات آمریکا حکم اعدام وجود دارد. حال، برخی در ایران شعار «نه به اعدام!» سر می‌دهند. تو که آمریکا پرست هستی، آمریکا هم بروی اعدام وجود دارد. http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
⏮ برای رسیدن به ضریح امام، فرامین امام را زیر پا نگذار! 🔶 هارون الرشید به زیارت رسول الله رفته بود و خطاب به پیامبر گفت یابن عمّ! امام کاظم در آنجا حضور داشتند و به پیامبر خدا خطاب کردند یا أبَ! 🔶 نقل شده که در دست امام صادق عصایی بود که ابوحنیفه به ایشان رسید. امام فرمودند می‎دانی این عصای در دست من، عصای رسول الله است که از ایشان به من به ارث رسیده است. ابوحنیفه روی زمین افتاد و اشک ریخت و دست به عصا می‎کشید و تبرک می‎جست. امام صادق فرمودند این چوبی است که از رسول الله به من رسیده، در حالی که تمام وجود من از رسول الله است و تو مرا رها کردی و به این چوب چسبیدی؟! در واقع امام با این بیانات هم بر او و هم بر دیگران، حجت را تمام می‎کنند. 🔶 روشن است که اصل، خود ائمه هستند ولی گاهی برای رسیدن به ضریح امام، فرامین امام را زیر پا می‎گذاریم! http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
و صلح یک طرفه 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 در زمانی که بحث برجام مطرح بود، در دروس فقهی به تناسب آن کتابی که تدریس می‌شد، فرع مطرح شد، یعنی یک طرف عقد، همه منافع را به دست آورد و طرف مقابل هیچ به دست نیاورد، آیا چنین چیزی ممکن است؟ مرحوم ماتن آن کتاب فقهی گفته بود بله، امکان دارد. برخی طلبه‎ها اشکال کردند که مگر می‎شود مصالحه‎ای باشد که یک طرف همه مزایا و امتیازات و منافع را ببرد و طرف مقابل چیزی به دست نیاورد. در جواب عرض شد مثال آن، همین برجام است. برجام مصالحه‎ای است که یک طرف همه چیز به دست آورد و طرف مقابل هیچ به دست نیاورد. چیزهایی که ادعا می‎کردند به دست می‎آوردند اموری خیالی و اوهامی مثل برداشته شدن سایه جنگ بود. اصلا جنگ و سایه‎ای وجود نداشت اما آنها می‎گفتند ما توانستیم سایه را برداریم! 💥 برگرفته از دوره فشرده فقه امامیه، تابستان ۱۴۰۳ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9