eitaa logo
آیت‌الله ملک زاده
5.4هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
46 ویدیو
262 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم 🔶 مباحث: کانالی برای پاسخ به نیازهای طلبه پساانقلاب و تربیت مجتهد تمدن ساز 💥 اطلاع رسانی و ارائه دروس، سخنرانی‌ها، تالیفات، آراء و ... «آیت‌الله محمدحسین ملک زاده» توسط جمعی از شاگردان؛ 🔶 خادمان کانال: @seyyedifard @Zeini64
مشاهده در ایتا
دانلود
تبصرة المتعلمين۲۷.mp3
17.98M
✅ دوره فشرده فقه امامیه بر اساس کتاب 🔹 تألیف ⏪ جلسه 👤 آیت الله ملک زاده 🗓 زمان: تابستان ۱۴۰۳ 🕌 مکان: مدرسه علمیه فیضیه http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
توهم تعارض التقریرین لسکوت المعصوم تجاه المتنافیین 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 "قد یتوهم تعارضٌ بین التقریرین لسکوت المعصوم تجاه امرین متنافیین کسکوته تجاه فعل صادر من شخص و تجاه النهی عنه من قبل شخص آخر" شخصی در حضور معصوم کاری را انجام می‎دهد و معصوم علیه السلام در قبال آن سکوت می‎کند، سپس شخص دیگری به کار شخص اول اعتراض می‎کند که این کار جایز نیست باز هم معصوم سکوت می‎کند. حال بالاخره یا آن کار درست بوده یا نهی از آن کار درست بوده اما در هر دو حالت، معصوم سکوت کرده است آیا این حالت از قبیل تعارض التقریرین است؟ 🔶 عرض می‎شود اگر فاعل اول، فعلی را انجام داد که آن فعل، غیر مرضیّ عند الامام بود و بلافاصله شخص دیگری او را نهی از منکر کرد دیگر لزومی ندارد امام به او چیزی بگوید زیرا شخص دیگری او را نهی از منکر کرده و امام اتکالاً علی نهی الناهی خودشان نهی از منکر نکرده‎اند. لذا در اینجا می‎گوییم اساسا تقریری نسبت به فعل نفر اول و فعل نفر دوم صورت نگرفته و اگر اصرار شود که بالاخره امام سکوت کرده و تقریر صورت گرفته، می‎گوییم این تقریر ناظر به فعل دوم یعنی نهی ناهی است. 💥 برگرفته از سال سوم دوره سوم تدریس خارج اصول 🗓 زمان: ۱ آبان ۱۴۰۳ 🕌 مکان: مدرسه آیت الله العظمی تبریزی، مدرس ۱۱۳ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
📍تبیین نظریه حکمرانی اجتهادی / اهمیت حجیت دینی در تصمیم‌گیری‌های عمومی 🔻 آیت الله محمد حسین ملک زاده از اساتید درس خارج حوره علمیه قم، مطرح کرد؛ 🔹ولایت فقیه محور نظام سیاسی اسلام است و این محوریت به گونه‌ای است که می‌توان نظام سیاسی و حکومتی اسلام در عصر غیبت را "نظام ولایت فقیه" نامید. ولایت فقیه، عنصر بنیادین در نقش‌آفرینی دین در سرپرستی جامعه و مدیریت اجتماعی در دوران عدم دسترسی مستقیم به امام معصوم (علیه‌السلام) است. 🔹در حکمرانی اجتهادی، تدبیر امور عمومی باید به نحو اجتهادی صورت بگیرد، به این معنا که تمامی تصمیمات و مدیریت‌ها باید بر اساس اجتهاد و تفکر عمیق دینی انجام شود. تدبیر اجتهادی امور عمومی، مبنای حکمرانی اجتهادی است، و این تدبیر باید مبتنی بر تفکر عمیق و جامع دینی صورت گیرد. 🔹مهم‌ترین ویژگی حکمرانی اجتهادی، رویکرد خاص آن در حل مسئله است که به آن "روش اجتهادی" می‌گوییم. حل مسئله به روش اجتهادی به دقت و عمق نیاز دارد. در این روش، صرفاً شناخت اولیه از مسئله کافی نیست، بلکه پژوهش عمیق در مورد آن لازم است. به همین دلیل در میان علمای ما اصطلاح "تحقیق در مسئله" بسیار مطرح بوده است. 🌐 متن گزارش: https://ihkn.ir/?p=38625 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
آیت‌الله ملک زاده
✅ شیوه دستیابی به مکتب و نظام اسلامی بر اساس کتاب اقتصادنا 👤 آیت الله محمد حسین ملک زاده 🔶 جلسه #د
✅ شیوه دستیابی به مکتب و نظام اسلامی بر اساس کتاب اقتصادنا 👤 آیت الله محمد حسین ملک زاده 🔶 جلسه 🗓 زمان: ۱۹ مهر ۱۴۰۳ 🕌 مکان: صفائیه، کوچه ۲۳، پلاک۳۹ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
⏪ تراکم و 🔶 عبارت تجمیع یا ، که در ألسنه و أفواه، تداول یافته است، خالی از مسامحه نیست و اَنسب از ظنون، اَمارات است. اگر چه مِن حیث المجموع، تعبیر تراکم یا تجمّع قرائن، ادقّ از تعابیر دیگر به نظر می‌ رسد. 🔶 در واقع، در اینجا قرائن احتمالیه، با درجات ارزشمندیِ متفاوت، گرد هم می‌ آیند و از تجمّع و تراکم آنها، به طور مثال، یقین عقلائی و یا اطمینان، به اصطلاح مشهور، حاصل می‌ شود و اگر چنین یقین یا اطمینانی را حجّت بدانیم، که بنابر تحقیق، واجد اعتبار و حجیت هم هست، می‌ توانیم متّکی بر آن، تصمیم بگیریم و رأی صادر کنیم. ⏮ برگرفته از دروس استاد محمد حسین ملک زاده؛ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
تبصرة المتعلمين۲۸.mp3
11.22M
✅ دوره فشرده فقه امامیه بر اساس کتاب 🔹 تألیف ⏪ جلسه 👤 آیت الله ملک زاده 🗓 زمان: تابستان ۱۴۰۳ 🕌 مکان: مدرسه علمیه فیضیه http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
📚 النخبة من دروس في علم الأصول 📔 این دارای دو بخش است؛ یکی در متن و دیگری در پاورقی. 📌 در متن ، چکیده‌ای گویا، دقیق و فنی از حلقه ثالثه آمده است که با دقت بالای علمی، اهمّ مطالب مطرح شده به وسیله شهید صدر را به خواننده کتاب تقدیم می‌نماید. 📌 در این چکیده، تقریباً هیچ نکته مهمی از قلم نیفتاده و در عین حال، در هر جا لازم بوده با اندکی تغییر در شیوه بیان، مطالب عمیق اصولی، روان‌تر و سهل الوصول‌تر از کتاب اصلی عرضه شده است. 📌 اما پاورقی، به شرحی مختصر بر حلقه ثالثه اختصاص دارد که با بیان نکات تکمیلی و مطالب توضیحی و ذکر پاره‌ای مثال‌ها و یا اشاره به منابعی جهت مطالعه افزون‌ تر، هم برای محققین، اساتید ، فضلا و مدرسین حلقه ثالثه مفید است و هم برای طلاب و فراگیران این کتاب سترگ. 📌 در مجموع، مطالعه این کتاب، مهم‌ترین مطالب موجود در حلقه ثالثه را به همراه شرحی راهگشا از آن مطالب، در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. 🛒  با قیمتی بسیار مناسب به همراه تخفیف : قم، بوستان کتاب 🌐 با همان قیمت و تخفیف: از طریق سایت بوستان کتاب http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
🔶 تلبس به 🔶 با وجود مشکلات و برخی آزار و اذیت ها آیا شدن به لباس روحانیت برای لازم است؟ 👤 آیت‌الله ملک زاده eitaa.ir/mabaheth
بررسی تعبیر 🔹 توضیح اعتبار سندی روایات کافی شریف 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 برخی از تعابیر مانند «الکافی کاف لشیعتنا» در باب کتاب کافی شریف وجود دارد، که اولا بحث است که آیا چنین جمله‎ای از ناحیه مقدسه صاحب الزمان عج الله تعالی فرجه الشریف صادر شده یا خیر؛ لعل ما طریقی برای اثبات صدور این جمله از ناحیه مقدسه نداشته باشیم، ولکن لو کنا فرضنا أنّ هذا الکلام صدر عن المعصوم، باز هم این جمله لزوما به معنای «صحة کلّ ما فی الکافی» نیست، بلکه به این معنا است که «بقدر الکفایة لشیعتنا موجودٌ فی الکافی» یعنی اگر شخص شیعه بخواهد زندگی اسلامی ‎داشته باشد و عقائد، احکام زندگی و اخلاق اسلامی داشته باشد، در کافی به این مقدار روایت وجود دارد. 🔶 البته همانطور که در جای خود اثبات کرده‎ایم ما همۀ احادیث کافی را معتبر می‎دانیم، البته نه به معنای مشهور صحیح السند ‎که امروز گفته می‎شود بلکه می‎گوییم این روایات به لحاظ سندی، بررسی سندی نمی‎خواهد. لکن بحث ما در اینجا در مدلول تعبیر «الکافی کاف لشیعتنا» است که آیا ظهور چنین تاییدی به این معنا است که امام علیه السلام کلمه به کلمه آن را تایید کرده است؟ می‎گوییم خیر، خصوصا در باب کتابی مانند کافی که احیانا تهافت و تنافی میان مدالیل روایات آن هم مشاهده می‎شود که امکان ندارد همه اطراف آن را تایید کرده باشند، لذا ما نیز که قائل به اعتبار صدوری روایات کافی هستیم، احتمالات دیگر مانند احتمال وجود تقیه، احتمال سقط قرینه‎، احتمال نقص و زیادۀ کلمه و ... را انکار نمی‎کنیم و لذا جمع دلالی بین روایات کافی را لازم می‎دانیم. لعل مدلولی از روایات آن را نتوانیم بپذیریم زیرا با نصوص قرآن کریم یا سنت قطعیه مخالفت داشته باشد که آن را کنار می‎گذاریم و علم آن را به اهلش واگذار می‎کنیم. 💥 برگرفته از سال سوم از دوره سوم تدریس خارج اصول 🗓 زمان: ۸ آبان ۱۴۰۳ 🕌 مکان: مدرسه آیت الله العظمی تبریزی، مدرس ۱۱۳ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
 ⏪ بعنوان: الجانب الإيماني والروحاني في الحركة الإسلامية وقيادتها 🎙 بمشاركة: 👤  آية الله محمد حسين ملك زاده ┈••✾•◆❀◆•✾••┈ 🗓 الزمان: الخميس، ١٠ آبان ١٤٠٣ 📆  31/10/2024 ⏰  8:00 مساءً ┈••✾•◆❀◆•✾••┈ 🏫  مركز الإمام الخميني ↩️  العنوان: قم (دورشهر بين كوچه ۱۶ و ۱۸) كنارگذر - بلوار جعفر طيار ، کوچه٣۵، پلاك۵۰ 🔵 قناة تيليجرام: https://t.me/almabaheth http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیت‌الله ملک زاده
✅ شیوه دستیابی به مکتب و نظام اسلامی بر اساس کتاب اقتصادنا 👤 آیت الله محمد حسین ملک زاده 🔶 جلسه #س
✅ شیوه دستیابی به مکتب و نظام اسلامی بر اساس کتاب اقتصادنا 👤 آیت الله محمد حسین ملک زاده 🔶 جلسه 🗓 زمان: ۲ آبان ۱۴۰۳ 🕌 مکان: صفائیه، کوچه ۲۳، پلاک۳۹ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
 ⏪ بعنوان: الجانب الإيماني والروحاني في الحركة الإسلامية وقيادتها 🎙 بمشاركة: 👤  آية الله محمد حسين ملك زاده ┈••✾•◆❀◆•✾••┈ 🗓 الزمان: ١٠ آبان ١٤٠٣ 📆  31/10/2024 ┈••✾•◆❀◆•✾••┈ 🏫 المکان: قم المشرفة، مركز الإمام الخميني 🔵 قناة تيليجرام: https://t.me/almabaheth http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
⏮ إستبطان متعلق التقریر للإلزام 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 در باب باید توجه داشت که گاهی، آن فعل یا سیرۀ منعقده در درون خود مستبطن و متضمن الزام است و به نحو الزامی منعقد شده که در این صورت، اگر تقریر و امضای معصوم به چنین سیره یا بنای عقلا یا عرفی تعلق بگیرد، آن سیره و بنای عقلاء بما أنه مستبطن و متضمن للالزام، امضا می‎شود، لذا ما الزام را هم از تقریر استفاده می‎کنیم. 🔶 این نکته در علم اصول کاربرد زیادی دارد و دقت مضاعفی می‎طلبد که ببینیم معصومین به چه نحوی، یک سیره را امضا کرده‎اند. به عنوان تقریب به ذهن عرض می‎شود اگر یک عقد یا ایقاعی، مورد امضای شریعت قرار گیرد، این عقد با همه اجزاء و شرایطی که داشته و همان هیئت ترکیبیه‎ای که در میان عرف رایج بوده و به آن پایبند بوده‎اند، مورد امضا قرار گرفته و مشمول «أوفوا بالعقود» است، و حینما نشکّ فی صحة هذا العقد من دون تلک القیود و الشرایط لانستطیع إثبات شرعیته. 💥 برگرفته از سال سوم دوره سوم تدریس خارج اصول 🗓 زمان: ۱۲ آبان ۱۴۰۳ 🕌 مکان: مدرسه آیت الله العظمی تبریزی، مدرس ۱۱۳ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
و در اجتهاد 🔶 نگاه در میزان شهریه دادن به طلاب ایرانی و افغانستانی با توجه به تمرکز روی 🔶 نه افراط، نه تفریط! ادبیات به میزان لازم در اجتهاد؛ 💥 برگرفته از درس فلسفه فقه و روش شناسی اجتهاد آیت‌الله ملک زاده http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ فتنه ⏪ بخشى از بحث آیت‌الله ملک زاده در دوره تربيت مبلغ بين الملل در جامعة المرتضى 🔶 اهداف غربيان از طراحى پروژه شيطانى احمدالحسن: ۱. تحريف و تخريب انديشه مهدويت در افکار عمومى ۲. نابودسازى قدرت و عظمت شيعه با فرقه سازى و ايجاد تفرقه سياست انگليسى: فرق تسد ۳. ضربه زدن به جايگاه فقاهت، مرجعيت و ولايت فقيه 🔶 فتنه احمدالحسن، از جهاتى، نسخه بروزشده و تکامل يافته فتنه بهائيت، فتنه پروتستانتيزم اسلامى و فتنه اسلام منهاى روحانيت http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
💢سراج مفتخر است تا در هر فصل، اقدام به برگزاری نشست هایی در سه حوزهٔ «تحصیل، تدریس و تبلیغ» نماید. 📚نشست این فصل: مقايسه ساختار علم اصول در سه كتابِ كفايه، اصول مظفر و حلقات 🎤با ارائه ی آیت الله ملک زاده زید عزّه (استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم) ⏰سه شنبه 15 آبان 1403 از 9:00 الی 10:00 صبح 🕌حوزه مبارکه رضویه قم، مدرس امام خمینی ره «سراج، چراغی در مسیر تو» معاونت علمی پژوهشی بسیج @basijerazavieh
آیت‌الله ملک زاده
💢سراج مفتخر است تا در هر فصل، اقدام به برگزاری نشست هایی در سه حوزهٔ «تحصیل، تدریس و تبلیغ» نماید.
⏪ مقايسه در دو كتابِ و 👤 آیت الله ملک زاده 🔹 استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم 🗓 زمان: ۱۵ آبان ۱۴۰۳ 🕌 مکان: قم، حوزه مبارکه رضویه http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9