eitaa logo
معبر البرز
386 دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
3.5هزار ویدیو
44 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قلعه‌نویی: امشب لطف خدا و اهل‌بیت شامل فوتبال ایران شد. ایران ۲ - ژاپن ۱ ❤️🇮🇷❤️🇮🇷❤️🇮🇷❤️🇮🇷❤️
جمعیت جوان مولفه ی قدرت....
اقتصاد ایران را پویا کنیم ، چگونه و از کجا باید شروع کنیم؟ چرا با اینهمه صادرات و واردات سفره های مردم هر سال کوچکتر میشوند؟!؟ شاید خواندن این جمله های عامیانه در اولین نگاه موجب شود شما این پیام را جدی نگیرید ، این جمله : قناعت توانگر کند مرد را یا: اسراف موجب خسران و زیان است یا: ربا موجب آتش در خانه میشود اینها جملاتی کلیدی هستند که در کرسیهای اقتصاد در دانشگاههای جهان به عناوین و مبانی متعدد در حال تدریس و در جوامع مختلف در حال اجرا هستند. اینها در ایران معمولاً نصایحی محسوب میشوند که مردم در خانواده ها و بازارها بین هم رد و بدل میکنند و ایرانیان موفق به مفاد این مفاهیم سراسر حکمت و علم عمل می کنند. متاسفانه باید گفت که در بین مدیران و کارگزاران شرکتهای خصولتی و تحت نظر دولت این مسائل کاربرد زیادی ندارند . وقت آن رسیده که دولت با تمام توان از شرکتهای زیر مجموعه خود شروع به حسابکشی نماید و با گزارشات رسانه ای مردم را در جریان اصلاح واقعی روند حاکم بر این شرکتها خصوصا در صنعت پتروشیمی ، فولاد و بانکها قرار دهد. مهمترین سرمایه نظام مردم هستند و حق آنها این است که شرکتهای متولی امور اقتصادی کشور که جزو اموال عمومی کشور جمهوری اسلامی ایران هستند سالم و دقیق برای مردم تلاش کنند و گزارش عملکردشان را بطور شفاف به مردم یعنی ولی نعمتهایشان ارائه نمایند. هزاران هزار میلیارد تومان و دهها میلیارد دلار توسط شرکتهای زیر مجموعه دولت در هر سال تولید و صادرات میشود ولی مردم از چگونگی ورود این ثروت به روند زندگی خود بی اطلاعند و نقش این عایدی هنگفت را در سفره خود مشاهده نمی‌کنند ؟!؟!
اهدای ثروت ایران به انگلیس، معادل با ارزش ۲۲ میلیون خانۀ ۱۰۰ متری در شمال تهران😳 رضاخان در قرارداد استعماری دارسی دوم موسوم به قرارداد نفتی ۱۹۳۳ حق برداشت نفت ایران را از ۱۳۱۲ تا ۱۳۷۲ به مدت ۶۰ سال به انگلیس واگذار کرده بود. دکتر مصدق در سال ۱۳۲۲ دربارۀ این خیانت رضاخان گفت: شاید مادر روزگار دیگر نزاید کسی را که به بیگانه چنین خدمتی کند (چنین باجی بدهد)!
7.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این کلیپ بسیار مفیده... تعدادی از ایرانیها در فکر این هستن که ایران باید کوتاه بیاد و کاری به کار اسرائیل نداشته باشه ، آخه اسرائیلیا که با ما کاری ندارن سپاهه که اونا رو وادار به تحرک خصمانه می‌کنه!؟ ولی واقعیت فراتر از چیزی هست که فکرش رو میکنیم. تقابل دو ایدئولوژی که دو واقعیت غیر قابل انکار در روی زمین هستن و ریشه این تقابل به جنگ حق و باطل و ۲۵۰۰ سال تاریخ ارتباط داره. بیشتر مطالعه کنیم تا بهتر فکر کنیم.
پیغمبر اکرم صلّى اللّه علیه و آله و سلّم: خدا را با چیزى برتر از عقل نمى‏توان عبادت کرد، مؤمن تا ده صفت نداشته باشد خردمند نیست: مردم به خیرش امیدوار، و از شرش در امان باشند، کار نیک دیگران را زیاد شمارد ولو کم باشد، کار نیک خود را کم شمارد ولو زیاد باشد، در همه‏ى عمر از تحصیل علم خسته نشود، و از انجام حوائج مراجعین بستوه نیاید، گمنامى و خمول را بیش از شهرت و احترام ظاهرى دوست بدارد، فقر در نظرش محبوب‏تر از توانگرى باشد، از دنیا تنها به یک قوت اکتفا کند، دهم که حائز اهمیت بسیارى است اینکه هر کس را به‏بیند گوید او از من بهتر و پرهیزگارتر است، چون مردم دو دسته‏اند: یا از او بهترند و یا بدتر، در برابر بهتر تواضع کند تا به او ملحق شود، و نسبت به آن هم که ظاهر خوشى ندارد گوید: ممکن است باطنش از من بهتر باشد، یا از انحراف بازگردد و عاقبتش بخیر شود، اگر کسى این جهات را رعایت کند مجد و عظمت خود را بازیافته و بر مردم دوران خویش فائق آمده است. نصایح، ص ۳۰۸
حضرت امام رضا علیه السلام: عقل شخص مسلمان کامل نیست مگر اینکه ده خصلت داشته باشد: ۱- از او امید خیر برود ۲- از شرّ و بدیِ او در امان باشند. ۳- خیر و کار خوب اندک دیگری را بسیار بشمارد ۴- کار خوب و خیر زیادِ خود را کم شمارد ۵- هر چه حاجت زیاد از او بخواهند دلتنگ و ملول نشود ۶- در همه عمر خود از طلب علم و دانش خسته نشود ۷- فقر در راه خدا از توانگری در نزد او محبوبتر باشد ۸- خواری در راه خدا از عزّت و آقایی که با دشمن خدا باشد نزد او محبوبتر است ۹- گمنامی را از شهرت بیشتر دوست داشته باشد ۱۰- سپس فرمود دهم و چیست دهم و چقدر مهمّ است؟ به آن حضرت عرض شد: دهمی کدام است؟ فرمود: هرگز احدی را نبیند مگر اینکه بگوید: او از من بهتر و با تقوی تر است. البحار ۷۸/۳۳۶- تحف العقول /۴۶۷
هفت آسمان و چند نکته ضروری که باید در مورد آسمان های هفتگانه بدانید! هفت آسمان کلمه ای است که در قرآن برای دلالت بر آسمان های هفت گانه به کار رفته است. ادیان دیگری چون یهودیت و مسیحیت نیز از هفت آسمان سخن‌ گفته اند. خداوند در قرآن به علاوه اینکه از آسمان‌های هفت گانه سخن گفته است، در سوره صافات آیه ۶ هم به آسمان دنیا که با ستارگان زینت داده شده است اشاره می‌کند و می‌گوید ستارگان را زیور آسمان قرار دادیم. مفهوم هفت آسمان به طور صریح هفت مرتبه در قرآن به کار رفته است و مسلمانان نظرات و دیدگاه‌های متفاوتی در مورد مراد و هدف قرآن از طرح آن بیان کرده اند. بر طبق آیات قرآن آفرینش آسمان‌ها به صورت تدریجی و در شش روز اتفاق افتاده است. بر طبق روایتی از امام باقر(ع) هدف از ملکوت آسمان‌ها که بر اساس قرآن به حضرت ابراهیم نشان داده شده، آسمان‌ها و زمین‌های هفت گانه و موجوداتی است که در آنها قرار دارد. بر اساس روایاتی که به معراج پیامبر مربوط می‌شود، ایشان در واقعۀ معراج به آسمان‌ها صعود کرده‌اند و تا آسمان هفتم نیز بالا رفته اند. هفت آسمان هفت آسمان در ادیان در همۀ دین‌های اسلام، یهود و مسیحیت از آسمان‌های هفت گانه سخن به میان آمده است. در قرآن خداوند هفت بار به طور صریح و دو مرتبه هم به کنایه از آسمان‌های هفت گانه یاد کرده است. سوره های بقره، اسراء، مؤمنون، فصّلت، ملک، نوح و طلاق سوره هایی هستند که در آنها از آسمان‌های هفت گانه سخن به میان آمده است. زمین های هفت گانه بر خلاف واژۀ سماء یا آسمان که در قرآن به صورت جمع و با عدد هفت به کار رفته است، واژۀ زمین یا أرض تنها و به صورت مفرد بیان شده است و به تعداد آن اشاره نشده است. برخی از مفسران گفته اند که بر طبق آیۀ “الله الذی خلق سبع سماوات و من الأرض مثلهن” یعنی (خدا همان کسی است که هفت آسمان و همانند آنها زمین را آفرید) دلالت می‌کند که از دیدگاه قرآن زمین نیز همانند آسمان هفت عدد است. در روایات تصریح شده است که عدد زمین ها نیز هفت است. از جمله آن روایات، ذکری است که طبق توضیح المسائل خواندن آن در قنوت مستحب است، عبارت، “الأرضین سبع” (زمین های هفت گانه). دیدگاه‌ اسلام پیرامون هفت آسمان بحث در خصوص اینکه هدف قرآن از مطرح کردن آسمان های هفت گانه چیست پیشینه‌ای طولانی در بین مسلمانان دارد و عالمان مسلمان دیدگاه‌های فراوان و متنوعی درباره آن مطرح کرده‌اند که از جملۀ آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرده: بعضی از آنها مسئله هفت آسمان را با نظریه‌های علمی رایج در زمان خود هماهنگ کرده‌ند. به عنوان مثال، تعداد آسمان ها ۹ است یعنی کرسی و عرش آسمان‌های هشتم و نهم هستند. علامه مجلسی و ملاهادی سبزواری بر طبق نظریه افلاک ۹ گانه بطلمیوس چنین نظری داشتند. یا فخر رازی اعلام کرد که هفت آسمان همان سیاره های هفت گانه هستند. زمانی که فخر رازی این نظریه را اعلام کرد هنوز نپتون، پلوتون و اورانوس کشف نشده بودند. مکارم شیرازی این نظریه را که هفت آسمان مادی هستند اما همه سیاره ها و ستارگان و کهکشان‌ها در آسمان اول می‌باشند و شش آسمان دیگر از دسترس دانش بشر خارج هستند را پذیرفته است. علامه طباطبایی هم در تفسیر المیزان عنوان کرده است که مراد از هفت آسمان، آسمان‌های مادی نیست، بلکه هدف امور معنوی از جمله قرب الهی می‌باشد. خداوند عدد هفت را در قرآن در مورد آسمان‌ها به معنای کثرت به کار برده است. در این صورت می‌توان گفت که هدف قرآن از هفت آسمان، آسمان‌های بسیار است. مقصود از هفت آسمان، آسمان‌های مادی است که به گفته قرآن در ابتدای آفرینش از گاز و یا به تعبیر قرآن همان دخان به وجود آمده اند. آفرینش هفت آسمان در در شش روز در قرآن هفت آیه به آفرینش آسمان ها و زمین در شش روز اشاره کرده است. بر اساس روایتی از امام باقر(ع) این سوال به وجود می‌آید که موقعی که هنوز آسمانها به وجود نیامده بودند، زمانی هم وجود نداشته است پس چگونه است که خداوند می‌گوید آنها را در شش روز آفریده است؟ پاسخی که به این سوال داده شده است این است که، آسمانی به نام فلک اعلی وجود دارد که زمان بر اساس آن بیان شده است. علت آفرینش تدریجی بر اساس حدیثی از امام رضا(ع) خداوند قدرت این را داشته است که آسمان ها و زمین را به صورت آنی و یکجا خلق کند، اما علت خلقت تدریجی آنها این بوده است که فرشتگان آفرینش تک تک موجودات را به ترتیب ببینند و از خلقت آنها بر وجود خداوند استدلال کنند. ساکنان هفت آسمان بر طبق روایات در هر یک از آسمان‌های هفت گانه موجوداتی چون فرشته‌ها و بعضی از پیامبران الهی زندگی می‌کنند. در تفسیر قمی در خصوص معراج پیامبر حدیثی آمده است که حضرت آدم و بعضی از فرشته‌ها از جلمه ملک‌الموت در آسمان اول هستند.
حضرت عیسی و حضرت یحیی در آسمان دوم، حضرت یوسف در آسمان سوم، حضرت ادریس در چهارمین آسمان، حضرت هارون در آسمان پنجم و حضرت موسی در آسمان ششم زندگی می‌کنند. صعود پیامبر به آسمان هفتم به صورت متواتر در کتاب‌های حدیثی از شیعه و سنی نقل شده است که پیامبر در حادثه معراج به آسمان‌ها صعود کرده و تا آسمان هفتم بالا رفته اند. قرآن هم در سوره های اسراء و نجم به آن اشاره فرموده است. در معراج میان خدا و پیامبر گفتگویی صورت گرفته است که به حدیث معراج مشهور می‌باشد. هفت آسمان هفت آسمان و کرسی الهی به نقل از منابع اهل سنت پیامبر اکرم(ص) نسبت هفت آسمان و کرسی را در وسعت و بزرگی به مانند حلقه‌ای در بیابان عنوان کرده است. ملکوت آسمان‌ها و زمین قرآن کریم در سوره انعام، آیه ۷۵ از اینکه خداوند ملکوت آسمان ها و زمین را به حضرت ابراهیم(ع) نشان داده است سخن به میان آورده. در روایات هدف این آیه را از آسمان‌ها همان آسمانی که به حضرت ابراهیم نشان داده شده. بر طبق حدیثی از امام باقر(ع)، مراد از این آیه این است که پروردگار، آسمان‌ها و زمین‌های هفت گانه را خلق کرده و مخلوقاتی که در آنها وجود داشته را به حضرت ابراهیم نشان داده است. بر اساس روایات این اتفاق برای پیامبر گرامی اسلام و أئمۀ اطهار نیز روی داده است.
قرآن کریم سوره ۲۴: النور - جزء ۱۸ اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكَاةٍ فِيهَا مِصْبَاحٌ الْمِصْبَاحُ فِي زُجَاجَةٍ الزُّجَاجَةُ كَأَنَّهَا كَوْكَبٌ دُرِّيٌّ يُوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبَارَكَةٍ زَيْتُونَةٍ لَا شَرْقِيَّةٍ وَلَا غَرْبِيَّةٍ يَكَادُ زَيْتُهَا يُضِيءُ وَلَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ نُورٌ عَلَى نُورٍ يَهْدِي اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ يَشَاءُ وَيَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ وَاللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ ﴿۳۵﴾ خدا نور آسمانها و زمين است مثل نور او چون چراغدانى است كه در آن چراغى و آن چراغ در شيشه‏ اى است آن شيشه گويى اخترى درخشان است كه از درخت‏ خجسته زيتونى كه نه شرقى است و نه غربى افروخته مى ‏شود نزديك است كه روغنش هر چند بدان آتشى نرسيده باشد روشنى بخشد روشنى بر روى روشنى است‏ خدا هر كه را بخواهد با نور خويش هدايت مى ‏كند و اين مثلها را خدا براى مردم مى‏ زند و خدا به هر چيزى داناست (۳۵) فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَيُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ يُسَبِّحُ لَهُ فِيهَا بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ ﴿۳۶﴾در خانه ‏هايى كه خدا رخصت داده كه [قدر و منزلت] آنها رفعت‏ يابد و نامش در آنها ياد شود در آن [خانه]ها هر بامداد و شامگاه او را نيايش مى كنند (۳۶) رِجَالٌ لَا تُلْهِيهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَيْعٌ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ وَإِقَامِ الصَّلَاةِ وَإِيتَاءِ الزَّكَاةِ يَخَافُونَ يَوْمًا تَتَقَلَّبُ فِيهِ الْقُلُوبُ وَالْأَبْصَارُ ﴿۳۷﴾مردانى كه نه تجارت و نه داد و ستدى آنان را از ياد خدا و برپا داشتن نماز و دادن زكات به خود مشغول نمى دارد و از روزى كه دلها و ديده ‏ها در آن زيرورو مى ‏شود مى‏ هراسند (۳۷) لِيَجْزِيَهُمُ اللَّهُ أَحْسَنَ مَا عَمِلُوا وَيَزِيدَهُمْ مِنْ فَضْلِهِ وَاللَّهُ يَرْزُقُ مَنْ يَشَاءُ بِغَيْرِ حِسَابٍ ﴿۳۸﴾تا خدا بهتر از آنچه انجام مى‏ دادند به ايشان جزا دهد و از فضل خود بر آنان بيفزايد و خدا[ست كه] هر كه را بخواهد بى‏حساب روزى مى‏ دهد
🚦دومین همایش ملی انقلاب اسلامی و افق تمدنی آینده؛ همراه با اعطای اولین 🗓دوشنبه۱۶ بهمن، ساعت۸ الی۱۲ 📍تالار حوزه هنری انقلاب اسلامی 🎙با حضور آیت‌الله اراکی / آیت‌الله میرباقری / دکتر رجبی دوانی / وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی / سخنگو و دبیر هیئت دولت و اساتید و تمدن پژوهان 📍برای شرکت در همایش به آی دی @mrkhodayi پیام دهید. ⭕️لینک حضور مجازی: https://www.skyroom.online/ch/sadr/irhfc 📲https://eitaa.com/irhfcconf •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🟥پژوهشکده شهید صدر (ره) 📲@sadr_ir 🌐https://sadr.ihu.ac.ir/