📩 نسبت به تبلیغ نگرانم / تبلیغ در نگاه حوزه علمیه باید در مرتبه اول باشد
✏️ رهبر انقلاب اسلامی هماکنون در دیدار مبلغان و طلاب حوزههای علمیه: با اطلاعاتی که به من میرسد از جهات مختلف، نسبت به تبلیغ نگرانم. این قدر ظرفیت تبلیغ در این کشور انبوه و متراکم و گسترده است که ما اگر چندین برابر آن مقداری که کار میکنیم هم کار کنیم، به نظرم این ظرفیت پر نمیشود.
✏️ هم به تبلیغ احتیاج داریم، هم به موعظه احتیاج داریم، هم به تحقیق احتیاج داریم. امروز نگاه رائج در حوزههای علمیه این است که تبلیغ در مرتبهی دوم قرار دارد، مرتبهی اول چیزهای دیگر است مقامات علمی و امثال اینها؛ مرتبهی دوم تبلیغ است و ما از این نگاه باید عبور کنیم؛ تبلیغ مرتبهی اول است. ۱۴۰۲/۴/۲۱
💻 Farsi.Khamenei.ir
محمد ابوی سانی | قیام🇵🇸
📩 نسبت به تبلیغ نگرانم / تبلیغ در نگاه حوزه علمیه باید در مرتبه اول باشد ✏️ رهبر انقلاب اسلامی هما
رونوشت به مسؤلین و مدیران تبلیغ در حوزه ی علمیه، اعم از مرکز مدیریت و سایر نهادهای مرتبط...
امام جامعه نگران هستند، حضرات مسؤل چطور؟!
@mabavi
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🚨مطالبه مهم رهبر انقلاب از مبلغین:
🔰پشت صحنه تبلیغات دشمن را بشناسید / در تبلیغ به مبانی فکری جبهه مقابل حمله کنید
✏️ رهبر انقلاب اسلامی ساعتی پیش در دیدار مبلغان و طلاب حوزههای علمیه:
تبلیغ صرفاً پاسخگویی به شبهه نیست، موضع دفاعی نیست.
این کار، لازم است. اما فقط این نیست. طرف مقابل مبانی فکری دارد باید به او حمله کرد
در تبلیغ موضع تهاجم لازم است.
این لازمهاش شناخت صحنه است یعنی شما باید بدانید که وقتی با انبوه شبهه در ذهن جوانها مواجه میشوید با کی طرفید، ما با کی طرفیم حالا فرض کنید که یک شبههای را فلان سرمقاله نویس یا فلان ستون نویس فلان روزنامه یا فلان مثلاً توئیتزن توی فلان شبکهی فلان یک چیزی را مطرح کرده ما با کی طرفیم؟ این کیست؟ آیا این خودش است که این کار را دارد میکند؟ احتمال قوی هست که اینجور نباشد، احتمال قوی هست که این یک پشت صحنهای داشته باشد. ۱۴۰۲/۴/۲۱
🖼 #بسته_خبری
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب: اگر در حوزه از اهمیت تبلیغ غفلت شود دچار استحالهٔ فرهنگی میشویم
ــــــــــــــــــــــــ
با اطلاعاتی که به من میرسد نسبت به تبلیغ نگرانم. این قدر ظرفیت تبلیغ گسترده است که ما اگر چندین برابر هم کار کنیم این ظرفیت پر نمیشود.
امروز نگاه رایج در حوزه این است که تبلیغ در مرتبهٔ دوم قرار دارد؛ ما از این نگاه باید عبور کنیم. تبلیغ مرتبهٔ اول است.
@mabavi
هدایت شده از کتاب شناسی علوم اسلامی استاد سابقی
معرفی کتاب اسرار مباهله
«اسرار مباهله» ماجرای عظیم مباهله بین پیامبر صلیاللهعلیهوآله و مسیحیان نجران و تاریخ هزار و چهارصد ساله آن به قلم محمد رضا انصاری( -۱۳۶۶) است.
جزئیات واقعه مباهله که بیش از یک ماه طول کشیده، برای نسل امروز ناشناخته است. «مباهله» یک ماجرای تاریخی بلند از وقایع سالهای آخر عمر پیامبر صلیاللهعلیهوآله است، که با نامهای از سوی آن حضرت به مسیحیان آغاز شد. پیرو آن در مجلسی عظیم و عمومی پیشگوییهای کتب آسمانی درباره حضرت توسط مسیحیان قرائت شد. سپس نمایندگان نجران به مدینه سفر کردند و پس از مناظره با پیامبر صلیاللهعلیهوآله محکوم شدند.
پس از آن قرار بر مباهله بین آن حضرت و نجرانیان شد، که اثبات حقانیت خود را به خدا واگذار کردند تا هر کدام حق را دانسته کتمان میکند به عذاب الهی گرفتار شود. آیه قرآن به عنوان دستور مباهله نازل شد، و مقام با عظمت اهل بیت علیهمالسلام را به همه فهمانید و علی علیهالسلام را نفس پیامبر صلیاللهعلیهوآله معرفی کرد، تا همه بدانند که جانشینی حضرتش مخصوص علی بن ابیطالب علیهالسلام است.
اینجا بود که مسیحیان چون صدق آن حضرت را به خوبی میدانستند، از مباهله و عذاب الهی وحشت کردند و سرباز زدند. اما پیامبر صلیاللهعلیهوآله آمادگی خود را اعلام کرد، و این گونه حقانیت اسلام نزد همگان ثابت شد.
در پایان ماجرا، مسیحیان که قدرت جنگ با مسلمانان را نداشتند و در مباهله هم شکست خورده بودند، پرداخت مبالغی برای حفظ جان خود در سایه پرچم اسلام را پذیرفتند، و حکم جزیه برای اولین بار در اسلام اجرا شد.
امام تبلیغ و تبلیغ امام
دیروز توفیق شد در جمع هزاران سرباز دلدادهی نظام، رهبر فرزانهی انقلاب را زیارت کنم.
حاشیههایی کوتاه را بر گفتار بلندش در ادامه میخوانید:
۱) زیباترین مدال؛
طلاب «مسئولان قلبی دین» هستند؛ (هشداری دلنشین به مسئولان رسمی دین، برای دیدن مسئولان مظلوم دین که بیشترِ بار تبلیغ را با دل و جان و البته با غربت و سختی به دوش میکشند.)
۲) الأهم فالأهم؛
تبلیغ اولویت اول حوزه است نه دوم؛ (تذکری جدی به بزرگان و اَعلامی که منبر و تبلیغ را فقط برای کمسوادها و کماستعدادهای حوزوی کنار گذاشتهاند!)
۳) راضی نیستم؛
امام جامعه که اتفاقاً امام تبلیغ هم هستند، از تبلیغ راضی نیستند؛(مقصر نخست، حوزه است.)
۴) منبر، افتخار است؛
بزرگانِ علما، منبر را کسر شأن نمی دانستند و با مردم سخن میگفتند؛ (حتی تصور اینکه مراجع و علمای بزرگ، دههی محرم منبر بروند، باز هم دلانگیز است و شوقانگیز.)
۵) تحجر در تبلیغ، ممنوع؛
استفاده از تنوع و راهکارهای نوین در تبلیغ، ضروری است؛ فضای مجازی، کارهای چندرسانهای، هوشمصنوعی و...(مصداقی جدید از امام حاضر برای تحجری که امام راحل در «منشور روحانیت» فرمود.)
۶) تبلیغ گام دوم؛
تبلیغ همیشه اولویت داشت، الان بیشتر؛ بخاطر حاکمیت یافتن اسلام.(چند درصد از خطباء برای تبلیغ در تراز نظام اسلامی، احساس تکلیف میکنند؟!)
۷) باز هم مردم همهکارهاند؛
پایهی قوام نظام مردماند و ایمان آنها؛ ایمان با تبلیغ استوار میشود؛ (و تبلیغ با حضور در میان مردم و بامردمبودن.)
۸) استحاله فرهنگی؛
غفلت از تبلیغ یعنی استحالهی فرهنگی و سیلی خوردن اسلام؛(استحالهی فرهنگی از تهاجم و شبیخون و ناتوی فرهنگی به مراتب خطرناکتر است! چرا هنوز عدهای احساس خطر نمیکنند؟!)
۹) میدانید با که سخن میگویید؟!
اگر مخاطب را نشناسید، تبلیغتان خنثی میشود.(شناخت با ارتباط همهجانبه حاصل میشود.)
۱۰) پدر، مادر! شما مقصرید!
در آشفتهبازار صداهای گوناگون، صدای انتقال معارف نسلی خانوادهها به انزوا رفتهاست؛(چقدر خانوادهها محتاجاند به روضههای خانگی!)
۱۱) رفیق بد در جیب جوان!
امروز همنشین بد، از هر زمانی به جوان نزدیکتر است؛(باز هم تعریض به مدیران ارشد نظام و متولیان فضای مجازی برای چندمین بار از تریبون رسمی و عمومی)
۱۲) بهترین دفاع، حمله است؛
باید صحنه را شناخت و به مبانی اصلی دشمن حمله کرد.(ای کاش حوزه، درسی ولو مطالعاتی برای دشمنشناسی بگذارد!)
۱۳) حیّ علی الجهاد؛
روحیهی جهادی همهجا جواب میدهد، بهویژه در تبلیغ؛ لازمهاش وسط میدانبودن و ناامیدنشدن است؛(کنج حجره و مدرسه نشستن و از مردم فاصلهگرفتن و با آنها نبودن، باعث انجام نشدن تکلیف و بالتبع دوری از خدا خواهدشد.)
۱۴) جوانان را دریابید؛
ابزار ترغیب جوانان را برای عملکردن به دین، فراهم کنید.(بهترین ابزار محبت است و درککردن)
۱۵) مسجد تراز یا خانهی سالمندان؟!
مسجد از جاذبههای تبلیغ است؛ مشروط به زندهبودن و شبانهروزیبودن!(حتی تصور این بیانات هم ذهن عدهای را خراش میدهد!)
۱۶) مهمترین نکته، کانونهای تبلیغی؛
قم جلودار شود برای تهیهی مواد تبلیغ و تنظیم شیوههای اثرگذار تبلیغ و تربیت مبلغ.(بعد از این همه سال، ایکاش متولیان حوزه کاری کنند که در سالهای بعد باعث خرسندی امام جامعه شویم.)
۱۷) میاندار اسلام؛
روحانیت باید وسط میدان باشد.(آیا ترغیب به آمدن وسط میدان بود یا تأکید بر ماندن در وسط میدان؟!)
«حجةالاسلام عباس بابائی»
@mabavi
سیلی به اسلام
سخنان رهبری همیشه پر نکته و مهم است اما گاهی به جز حکیمانه بودن، میخکوب کننده و حیرت آور است، شبیه سیلی است که به یک انسان خواب آلود در سرما میزنند تا نمیرد. این بار سخنان ایشان با حوزه علمیه، یکی از همین موارد بود. نهیبی که بر سر حوزه های علمیه زده شد، جدی بود. متفاوت بود. پر از درد بود. هشدار درباره «سیلی خوردن اسلام» و نقش حوزه در این ماجرا نکته ای نبود که بتوان به راحتی از کنار آن عبور کرد. او درباره تبلیغ به عنوان یکی از شوون جدی حوزه های علمیه به صراحت نالید که من «نگرانم». مساله را برای همه طلاب و حوزویان و علما و مراجع و نهادها و مسوولین حوزوی آشکارتر نمود و گفت تبلیغ در راس امور است. این یک سخن مهم و حیاتی بود.
باز عده ای سرشان را در لاک درس و بحث و هیات علمی و مدارج حوزوی و درسهای متداول روزانه شان فرو نکنند و خود را به نشنیدن نزنند و جملات او را تحریف نکنند و نگویند همین کارهایی که میکنیم خوب است.
حوزه باید بیدار شود. حوزه باید نطقش باز شود. حوزه بسیار جلو تر و ارتقا یافته تر از پیش از انقلاب است لکن بسیار عقبتر و جامانده تر از نیازهای امروز کشور.
در ماجرای اغتشاشات و حمله همه جانبه رسانه ای و فرهنگی دشمن سکوت علما و حوزویان و یا بیان سخنان دو پهلو و پر لکنت ، آزار دهنده بود. مساله های ذهن جوانان زیاد شده و تلاش ما عمامه به سر ها چند برابر نشده و باید نگران بود. نگران لعنتی بود که زمین و آسمان به عالمی میدهد که در هنگامه نیاز فکری جامعه، سکوت میکند.
راه چاره چیست؟ اولا باید باورهای خود را مرور کنیم. هویت طلبگی به پیشقراولی امت و امامت او است. همه امور دیگر شوون و لوازم همین هویت است. پس هر زمان نقشی اجتماعی پر رنگ تر میشود
ثانیا باید عموم طلاب و حوزویان «سبک زندگی» خود را بر این اساس ویرایش کنند. اگر در طول سال چند دهه خاص به تبلیغ اختصاص میدادند، اکنون باید برنامه ثابت روزانه برای تبلیغ در زندگی خود قرار دهند. همه طلاب کوچک و بزرگ.
ثالثا باید ارتباطات اجتماعی و فامیلی و خانوادگی خود را بر این اساس تشدید کنند و ارتباطات جدید اجتماعی ایجاد کنند.
رابعا باید حوزه های علمیه کاری کنند که همه مردم مبلغ شوند. جهاد تبیین یک جهاد همگانی است. حوزه باید این جهاد همگانی را حقیقتا فراگیر کند. هر کسی در این روزگار باید آنچه میداند و میفهمد در این جنگ شناختی مقابل دشمن بیان کند. روشنگری میتواند خطورات و وساوس را نابود کند.
خامسا نیاز به شناخت و اندیشه و زاویه نگاهی متفاوت و طلبگی به امور داریم. بدون زاویه نگاه درست قدرت تحلیل درست نخواهیم داشت، قدرت تهاجم به بنیادهای اندیشه غرب نخواهیم داشت. پس باید اندیشه متناسب با ماموریت جدید را بدست آورد. اگر جامعه محتاج «امید ایمانی» است معلوم است که زاویه نگاه عمیق و راهبردی توحیدی ضروری است. ویژگی فضای رسانه ای جدید، سطحی شدن و خالی شدن از پشتوانه های فکر و اندیشه است. باید صحنه از اندیشه های عمیق و راهبردی پر شود تا زاویه نگاه عمومی ارتقا یابد و قدرت تحلیل رشد کرده و فضا مملو از تبیین و بیان و نور شود.
حوزه باید در مستوای اندیشه رهبری جامعه وارد شود. اگر اسلام سیلی بخورد و از کبائر قدم به قدم قبح زدایی شود، شبیه علمای دوران سیدالشهدا متهم خواهیم بود. وقت برخاستن است. برخاستن همه خصوصا اهل علم....
«حجةالاسلام علی مهدیان»
@mabavi
هدایت شده از هم راه "بمان"
📌مراسم هفتگی
📆جمعه ۲۳ تیر ماه
🕰 راس ساعت ۷ صبح
📍مکان:
گلزارشهدای گمنام پارک ملت
نشانی دقیق
https://nshn.ir/172b1MKXYJFe2I
#محفل
#قرار_هفتگی
|هیئتی بمان|
#باشگاه_مجازی_های_انقلابی
@majazienghelabi
هدایت شده از ظهوریان
🔹جامعه شناس ما آنجایی که در خانه اندیشمندان،ملکی لوکس را رایگان یک دهه از شهرداری میگیرد، نه تنها نگران حکومتی شدن علوم اجتماعی نیست، که آن را حق الی الابد خود میداند.حالا در جشن غدیر که الگوی مشارکت دولت و مردم است،ناگهان با چرخش گشتالتی زاویه ورودش دغدغه حکومتی شدن دین میشود.
🔖📌 @zohurian
🔺 بله آقای ظریف! افراط در ضدیت و یا افراط در طرفداری تبعاتی دارد. همانگونه که تمام تخم مرغ ها را در سبد آمریکا گذاشتی و دستاوردت معادل هیچ شد، و همانطور که شرق را بطور کامل حذف کردی و باز هم جز هیچ چیزی به دست نیاوردی! این دولت ولی به کسی باج نمیدهد؛ همکاری میکند، اخطار هم میدهد!
«عبدالرحیم انصاری »
#دیپلماسی_عزت
#دولت_تبخیر_امید
#ریویزیونیست_ها
@mahavi