eitaa logo
مـَـبـْـنــٰا (مسابقه بزرگ نهج البلاغه)
201 دنبال‌کننده
27 عکس
0 ویدیو
2 فایل
اگه ساختمونِ زندگیمون کَجه «مـَـبـْـنـٰا» نداریم. خشت اول گر نهد معمار راست تا ثریا می رود دیوار راست برگزاری مسابقه بزرگ نهج البلاغه امیران کلام در: amiranekalam.ir اینستاگرام instagram.com/_u/amiranekalam خادم شما @hhatefi
مشاهده در ایتا
دانلود
✅مـَـبـْـنــٰا #مسابقه_بزرگ_نهج_البلاغه تمدید #مرحله12 تا نیمه شعبان 👌با جوایز ویژه💰 #نامه31، بخش 1 تا 4 amiranekalam.ir به جمع ما بپیوندید↙️ eitaa.com/joinchat/3596877825Cd030fca494
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🌼🍃 💠 روزگار دارد غربت نهج البلاغه را به خود می‌بیند که عاشقان امیرالمؤمنین علیه السلام در عمر خود حتی یک بار نهج البلاغه را ورق نزده‌اند. 📣 چرا باید جُرج جُرداق مسیحی 200 بار نهج البلاغه را مطالعه کند و من محروم از کلام ناب مولا باشم؟ 📢 می‌خواهیم همراه هم و با کمک هم، با زیباییِ کلام و معارف عمیق و ناب اهل بیت علیهم السلام آشنا شویم و مطالعه دست‌جمعی نهج البلاغه داشته باشیم و در حد خود از غربت کلام و مظلومیت امیرالمؤمنین علیه السلام بکاهیم. پس به جمع ما در کانال مـَـبـْـنــٰا بپیوندید: ⬇️ ⬇️ ⬇️ https://eitaa.com/mabna14 🍃🌼🍃
. 🍃🌻🍃 ۴۶۶ 🍃🌻🍃 قال امیرالمؤمنین علی علیه السلام: 🍃الْعَيْنُ وِكَاءُ السَّه. 🌼 چشم، نگهدارنده ی نشيمنگاه است. ✴ آیة الله : یک تشبيه عجيب؛ امام علی عليه السلام در اين جمله ی كوتاه و پرمعنا اشاره به نكته اى مى كند كه متن آن در واقع يك مسأله فقهى است و پيام آن يك مسأله اجتماعى و سياسى و اخلاقى. مى فرمايد: « چشم، نگهدارنده ی نشيمنگاه است » ; اشاره به اين كه هنگامى كه انسان به خواب مى رود بسيار مى شود كه وضوى او بر اثر خروج ريح باطل گردد. اين گفتار پرمعنى پيام مهمى در زمينه مسائل اجتماعى و اخلاقى و سياسى دارد و به ما مى گويد. اگر چشمانتان بسته باشد خطاهاى زيادى از شما سرمى زند. 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 ✔کانال مــَـبــنـا✔↙ @mabna14
🍃🌼🍃 صلی الله علیه و آله : 🍀 کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، به من نخواهد رسید. ، ص 80 ،ح 5 🍃🌼🍃 کانال مـَـبـْـنــٰا ↙ @mabna14
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅مـَـبـْـنــٰا #مسابقه_بزرگ_نهج_البلاغه آغاز #مرحله13 👌با جوایز ویژه💰 #نامه31، بخش 5تا7 amiranekalam.ir به جمع ما بپیوندید↙️ eitaa.com/joinchat/3596877825Cd030fca494
🍃🌸🍃 💠 صفات سعادتمندان امير المؤمنين عليه السلام می فرمايد : ✨وَعَزَل عَن النَّاسِ شَرَّه✨ 💠 خوشا به حال كسى كه آزار او به مردم نمى رسد. ✍ مفهوم و در شريعت در بیشتر موارد به معنای آزردن و ، در قالبهای مختلفی مثل ، ، استهزا (مثل شوخی های زننده)، ، ، ، دادن القاب زشت و… وارد شده است. ✔ در احاديث مكرّر آمده است كه ، با ايمان كسى است كه مسلمانان از شر او در امان باشند. 🍃🌸🍃 تمام لحظه هایی که فکر می کنی تا چگونه حرف بزنی ، چگونه سکوت کنی چگونه بیایی ،چگونه بروی چگونه نگاه کنی ، چگونه چشم بپوشی تا مبادا کسی را بیازاری بهشت را به زمین آورده ای در بهشت زیسته ای مگر بهشت غیر از اینست که کسی را نیازاری و آزار نبینی ؟ 🍃🌼🍃 کانال مـَـبـْـنــٰا ↙ @mabna14
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱🌼🌱 ۴۷۱ (علمی_اجتماعی) ✅ شناخت لاَ خَیْرَ فِی الصَّمْتِ عَنِ اَلْحُکْمِ کَمَا أَنَّهُ لاَ خَیْرَ فِی اَلْقَوْلِ بِالْجَهْلِ علیه السلام: 𒈯ر آنجا که باید سخن گفت، خاموشى سودى ندارد، و آنجا که باید خاموش ماند سخن گفتن خیرى نخواهد داشت.? 🌱🌼🌱 📚 در مورد برترى و در ميان دانشمندان گفتگوست: بعضى سكوت را ترجيح مى دهند زيرا خطرات و آفات زبان را بسيار مى دانند و در واقع نيز همين طور است چرا كه گناهان كبيره فراوانى (حدود سى گناه كبيره) با زبان انجام مى شود. از سوى ديگر، بدون سخن، تعليم و تربيت، امر به معروف و نهى از منكر، اجراى عدالت و فصل خصومت امكان پذير نيست. ازاين رو امام عليه السلام بيان ديگرى مى فرمايد كه موارد برترى سكوت و برترى سخن گفتن را در آن مشخص كرده است؛ آن جا كه گفتار حكيمانه مفيد و سودمند، راهنما و هدايت كننده است بايد سخن گفت و آن جا كه گفتار از سر جهل است، غيبت است، تهمت، افترا، دروغ، سخن چينى، مطالب بيهوده و لغو است سكوت ترجيح دارد. چگونه ممكن است خداوند نعمت بيان را به عنوان يكى از بزرگ ترين نعمت هايش بعد از نعمت آفرينش انسان در قرآن بيان كند،و با اين حال او را دعوت به سكوت نمايد؟ چرا از اين نعمت بزرگ الهى كه امتياز انسان نسبت به تمام جانداران است براى گفتن ذكر خدا و تسبيح و تقديس او، براى شكر نعمت هايش ، براى تعليم و تربيت خلق، براى امر به معروف و نهى از منكر، براى حمايت از مظلوم و مبارزه با ظالم استفاده نشود؟ و نيز چگونه ممكن است خداوند و اوليايش اجازه دهند كه از اين موهبت بى نظير در راه دروغ و تهمت و سخنان ركيك و اعانت ظالم و ظلم به بى گناهان بهره گيرى شود؟ (اين كلام شريف يک بار ديگر در نهج البلاغه در ۱۸۲ بدون كمترين تغییر _به دلیل احتمال سهو در ترتیب وتدوین سیدرضی ره_ آمده است.) 🌿🌻🌿🌻🌿 کانال مَــــبـْنـا↙ @mabna14
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 🌸 ✅ پرهیز از افراط و تفریط نسبت به امام علیه السّلام امام علی علیه السلام میفرمایند: 🍀 یَهْلِکُ فِیَّ رَجُلاَنِ مُحِبٌّ مُفْرِطٌ وَ بَاهِتٌ مُفْتَرٍ قال الرضی و هذا مثل قوله ع هَلَکَ فِیَّ رَجُلاَنِ مُحِبٌّ غَالٍ وَ مُبْغِضٌ قَالٍ امام علی علیه السلام: 🌿 دو کس نسبت به من هلاک میگردند، دوستى که زیاده روى کند، و دروغ پردازى که به راستى سخن نگوید. (این کلام مانند سخن دیگرى است که فرمود) دو تن نسبت به من هلاک گردند، دوستى که از حد گذراند، و دشمنى که بیهوده سخن گوید. درباره كمتر كسى (از امامان) اينگونه افراط و تفريط شده است. گروهى آن حضرت را خدا دانسته اند كه به غُلات معروف شده اند. شيخ مفيد مى گويد: كه از متظاهرين به اسلام بوده اند كسانى بوده اند كه اميرمؤمنان على عليه السلام و ائمه هدى عليهم السلام از فرزندان آن حضرت را به خدايى يا نبوت نسبت مى دادند و در بيان فضايل آن ها از حد گذشته و طريق افراط را پيموده اند. اين گروه در شمار گمراهان و كافران اند. حتى اميرمؤمنان على عليه السلام فرمان كشتن و سوزاندن آنان را صادر كرد و ائمه طاهرين عليهم السلام نيز در حق آن ها به و خروج از اسلام حكم كرده اند. نقطه مقابل ِغاليان، گروهى هستند كه به يا ها معروف شدند و آن ها كسانى بودند كه با آن حضرت عداوت و دشمنى مى كردند و نمونه آن در زمان آن حضرت، و گروهى از اهل شام بودند. و قابل توجه اين كه آن حضرت و امامان بعد از آن حضرت از هر دو گروه تبرى جستند و حكم به كفر هر دو كردند. 🌸 🌸🌸 کانال مــَــبــْـنـا↙ @mabna14