eitaa logo
مجمع الذاکرین مداحان کشوری و بخش پیربکران شهرستان فلاورجان اصفهان
3.3هزار دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
10.7هزار ویدیو
1.1هزار فایل
مجمع ذاکرین مداحان بخش پیربکران بسیج مداحان آموزش مداحی امام حسین(ع)محل کلاس پایگاه بسیج کرافشان حوزه شهید بهشتی چهارشنبه شبه ساعت ساعت ۱۹/۳۰ مداح اهل بیت مهدی عباسی شماره تماس مجتبی موسوی ونهری: 09130857625 لینک کانال: @madahanpirbakran
مشاهده در ایتا
دانلود
ولادت حضرت فاطمه ( س ) مبارک طلوع حُسنت ای زهرا چو پیدا شد درین عالم چکید از نام سرسبزت کران تا بیکران شبنم تو بودی پیش از اینها و حضورت را درین عالم گواهی می کند حوا ، شهادت می دهد آدم نه رنگی داشت نه بویی زمین و آسمان بی تو خدا آورد نامت را ، بهشتی شد جهان کم کم تو را زهره تو را زهرا بنامید و به عرشت بُرد وَ رُجحان داد نامت را کنار عصمت مریم قصور ماست این که پی نبردیم آسمانت را که بر کُنه مقاماتت بود تنها خدا اعلم بزرگی در مقامت می سزد اینگونه بودن را که حتی بوسه بر دستت زند پیغمبر اعظم از آنرو کوثرت گفتند ای جاری تر از دریا که بارانی و می باری گهی پُر جوش گه نم نم به یُمنت رایت خورشید را افراشت در دنیا خدا اینجاست در این سو همین جایی که زد پرچم به شوقت می نشیند اشک شوق و خنده ام بر لب در این بازار آوردم غم و شادیت را درهم تمام ذره ها زر شد به دست فضه ات آری ز درگاه کنیز تو گدایی می کند خاتم مگیر از دست هایم ریسمان مهر خود زهرا که پیوند دلم با تو شده زین ریسمان محکم جهان با یک تبسم فاطمه آغاز می گردد بیا ای شادی عالم بیا ای خنده ی خاتم جمادی ماه تابش بود بهر فاطمه ور نه ز اول خلقت او بود در آئینه ای مُبهم که اول فاطمه آمد - وَ یا احمد - وَ یا حیدر توان خواندن حدیث اش را ز قول حق تعالا هم نگردی تا که مَحرم راز خلقت را نگویندت وَ زهرا راز خلقت باشد و گویند با مَحرم حضور آفتاب است و طلوع سبز گل«یاسر» مبارک باد این محضر مبارک باد این مَقدَم ** حاج محمود تاری «یاسر»✍ .
. با حجت الاسلام 🎤 از فراقت چشم هایم غرق باران می شود عاشق هجران کشیده زود گریان می شود درد غفلت یک طرف ، درد جدایی یک طرف مشکلاتم یک به یک دارد فراوان می شود از خودم ناراضی ام از بس که دنیایی شدم دل اگر شد جای غیر از یار ، ویران می شود داروی این درد بی درمان فقط در دست توست درد من با بوسه بر پای تو درمان می شود یابن الزهرا چاره ای کن مرگ دارد می رسد آفتاب روی تو پس کی نمایان می شود؟ خوش به حال نوکری که پاک و بی آلایش است این چنین شخصی در آغوش تو مهمان می شود هر که از فعل حرام و شُبهه دوری می کند مور هم باشد اگر ، روزی سلیمان می شود سربلند از امتحان عاشقی آید برون عاشقی که همّت وصلش دو چندان می شود کوری چشم حسودانی که طعنه می زنند عاقبت می آیی و دنیا گلستان می شود جزء بکّائین شدی با گریه بر جدّت حسین اشک می ریزی و قلبت بیت الاحزان می شود هر کسی که مُنکِر گریه برای جدّ توست شک ندارم تغذیه از دست شیطان می شود تا نفس در سینه ام باقی ست گریه می کنم گریه ام خرج غم شاه شهیدان می شود 👇
. این تذکر برای همه بویژه خطبا و سخنرانان و معلمین، کاربردی است👇 🔴انتقاد و پیشنهاد علیرضا پناهیان دربارۀ روش آموزش دین در حوزه: 🔴 طلبه‌ها در حوزه بیشتر بیان برهانی یاد می‌گیرند؛ برهان حقایق را تبیین نمی‌کند فقط حقانیتشان را اثبات می‌کند 👈🏻 ضرورت تحول در ادبیات و روش تعلیم و تبلیغ دین(ج۲) ➖ برای تبیین حقایق دینی دو روش وجود دارد: «روش توصیفی» و «روش استدلالی» ➖ درس‌های معارف اسلامی، معمولاً در مقام استدلال‌ و پاسخ به شبهه‌اند نه توصیف حقایق دین ➖ ما امامت را برای مردم اثبات می‌کنیم و توصیف نمی‌کنیم، لذا عاشقش نمی‌شوند ➖ مردم اکثراً با مبانی دموکراسی کاری ندارند، بلکه با شنیدن توصیفش آن را می‌پذیرند ➖ اگر شیوۀ مدیریت ولایی و آثار آن به‌خوبی توصیف شود دلِ اهل عالم را می‌برد 🔻 برای تبیین یک حقیقت و برای اینکه کسی را متقاعد و انگیزه‌مند کنید تا عملی را انجام بدهد، دو روش وجود دارد: «روش توصیفی» و «روش برهانی و استدلالی» 🔻 مثلاً اینکه اثبات کنید «معاد هست» می‌شود روش برهانی. اما توصیف معاد این است که بگویید صحرای محشر چگونه است، چقدر طول می‌کشد، محاسبۀ اعمال چگونه است و... 🔻 شما یک‌وقت ولایت علی بن ابی‌طالب را با دلیل و برهان، اثبات می‌کنید و یک‌وقت توصیف می‌کنید و می‌گویید «ولیّ خدا این‌گونه جامعه را مدیریت می‌کند...» 🔻 طلبه‌ها در حوزه بیشتر روش متقاعدسازی و بیان برهانیِ دین را یاد می‌گیرند و روش بیان توصیفی دین را یاد نمی‌گیرند. کتاب‌های مدرسه و معارف اسلامی هم معمولاً در مقام پاسخ به شبهه و بیان استدلال است نه در مقام توصیف حقایق عالم و معارف دین. 🔻 بسیاری از درس‌هایی که در حوزه می‌خوانیم، برهانی است، درحالی‌که برهان، حقایق را تبیین نمی‌کند و فقط حقانیتشان را اثبات می‌کند. 🔻 برای اکثر مردم اگر توصیف کنیم که «امامت چیست و امام چه‌کار می‌کند؟» هم آن را می‌پذیرند هم عاشقش می‌شوند. ولی ما صرفاً امامت را برای مردم اثبات می‌کنیم ولی توصیف نمی‌کنیم، لذا عاشقش نمی‌شوند. از کتاب اثبات وحی و نبوت، و از کتاب اصول عقاید، عشق درنمی‌آید! 🔻 برهان، معمولاً برای مخاطب، تلخ است و دل نمی‌برد؛ فقط آدم را تسلیم می‌کند. اما توصیف، دل می‌برد، چون همۀ حقایق عالم زیباست و در توصیف، به زیبایی‌ها اشاره داریم، لذا توصیف، دل را بیدار می‌کند. 🔻 چرا بچه‌های ما زیاد از کلاس اصول عقاید، خوششان نمی‌آید؟ آنها می‌گویند «این‌قدر خدا را برایم اثبات نکن! خدا را برایم وصف کن، بگو قدرتش چگونه است؟ بگو چقدر مهربان است؟» 🔻 ما خدا را برای مردم و جوانان توصیف نمی‌کنیم اما برخی از بی‌دین‌های عالم، خدایان ساختگی خود را برای مردم توصیف می‌کنند و دل می‌برند. 🔻 مردم چرا دموکراسی را می‌پذیرند؟ برای اینکه یک توصیفی از دموکراسی و آثار آن می‌شنوند؛ با مبانیِ آن کاری ندارند. ولی ما برای توضیح ولایت‌فقیه صدها کتاب در اثبات ادلۀ ولایت‌فقیه و مبانی آن می‌نویسیم درحالی‌که بیشتر باید توصیفش کنیم. 🔻 اگر روش مدیریتی ولایت و آثار و کارکردهای آن به‌خوبی توصیف شود دلِ اهل عالم را می‌برد، حتی لازم نیست که مخاطب شما مسلمان باشد و مبانی شما را پذیرفته باشد. 🔻 برخی می‌گویند: «همه باید مبانی نظری را قبول کنند و از لحاظ عقلی، پذیرفته باشند و این با توصیف نمی‌شود...» توصیف اگر حکیمانه و عاقلانه باشد، سیراب‌کننده و بیدارکنندۀ عقل است! 🔻 در فلسفه و منطق می‌گویند «بعضی چیزها تصوّرش، تصدیقش را لامحاله به دنبال می‌آورد» کاری کنید که مخاطب شما این حقیقت را درست تصور بکند، آن‌وقت خودش تصدیق خواهد کرد. 🔻 اگر برای استدلال، نیاز به عقل و علم هست، برای اینکه بتوانی حقایق عالم را درست توصیف کنی، اتفاقاً عقل و علم بیشتری لازم است. 🔻 ما برای توصیف حقایق عالم باید «ادبیات» و «روان‌شناسی» بلد باشیم و حال این انسان مخاطب را مطالعه کرده باشیم. فرمود «مَنْ عَرَفَ نَفْسَهُ فَقَدْ عَرَفَ رَبَّه‏» جان آدمی را مطالعه کن تا معرفت به خدای او پیدا کنی و بتوانی خدای او را برایش وصف کنی. 🔻 ببینید امیرالمؤمنین(ع) در خطبۀ همام، چگونه نماز را توصیف می‌کند! شما این توصیف را حتی اگر به بی‌نمازها هم بگویید، اثرگذار است و می‌گویند: چقدر نماز قشنگ است... ولی اگر استدلال بیاورید که «چرا باید نماز بخوانیم؟» مدام از زیرش در می‌روند. 🔻 تبلیغ نیاز به کار علمی سنگین دارد. اما برخی فکر می‌کنند که تبلیغ دین، سواد نمی‌خواهد. مثلاً می‌پرسند «بروم سراغ تبلیغ یا بروم مجتهد بشوم؟» مگر کسی که مجتهد نباشد می‌تواند به خوبی تبلیغ کند؟! 🔻 آن اجتهاد علمی‌ای که برای تبلیغ نیاز هست، خیلی بیشتر است از اینکه شما بخواهی برای یک حکم عملی، فتوایی تولید کنی. اما اگر بخواهی به معنای اعمّ کلمه «فقیه» بشوی و حقایق دین را بفهمی و بعد منتقل کنی، این خیلی بیشتر کار می‌برد. 👤علیرضا پناهیان مصلای قم - ۱۴۰۰.۱۰.۱۵
. . الهی که من بوی تورو بدم مَلَک وقتی که بوم میکنه علی چه سریه تو اسم تو که منو از این رو به اون روم میکنه علی تو ذکر وداع من و تو حُسن ختام منی جایی ندارم که برم آقا تو امام منی جای خودم جای همه گذشته ها من به نیابتم میگم جانم علی یادت نره من رو شب اول قبر واسه قیامتم میگم جانم علی ... جانم علی ، جانم علی ، جانم علی ... نمیخوام چیزایی که تو زندگیم منو از تو محروم میکنه علی چه سریه تو اسم تو که منو از این رو به اون روم میکنه علی بر شام سیاه دلم میتابی و ماه منی من بی کس بی کسم و تنها تو پناه منی یه روز میاد میبینم اون جمالتو وقت زیارتم میگم جانم علی یادت نره من رو شب اول قبر واسه قیامتم میگم جانم علی ... جانم علی ، جانم علی ، جانم علی ... خدا هم اهالی بهشتشو با حب تو معلوم میکنه علی چه سریه تو اسم تو که منو از این رو به اون روم میکنه علی تو مالک جان منی ، آقا و امیر منی یک عمره خدا میدونه عشق بی نظیر منی یه عمره که اسمت آقا رو لبمه خوش به سعادتم میگم جانم علی یادت نره من رو شب اول قبر واسه قیامتم میگم جانم علی ... جانم علی ، جانم علی ، جانم علی ... شاعر : محمدرضا شعبانی✍ .👇
4_5967814159658650421.mp3
10.68M
🎧الهی که من بوی تو رو بدم..... 🎤 📆 جمعه ۱۷ دی ماه ۱۴۰۰ - شب پنجم مراسم عزاداری دهه دوم ۱۴۴۳
narimani-52.mp3
9.12M
گفتگوی دوطرفه حضرت ام البنین و حضرت زینب ‍ کربلایی (س) زینب بیا روضه بخون از کربلا برام بگو۳ از موقعی که آب نبود ازشاه تشنه‌کام بگو از کربلا برام بگو۲ بگو ببینم ، از نور عینم چجوری دشمن ، سر رو برید وقتی میرفتی ، اینجور نبودی چرا عزیزم ، قدت خمید بگو ببینم ، کجاست حسینم علی اکبر ، علی اصغر کجاها رفتی ، چیا رو دیدی چرا نمیگی ، چی شده معجر زینبم بگو از کرببلا از اون جسارت ، خیمه و غارت دارم میمیرم وقتی میبینم لباس پاره‌ت ، 'رفتی اسارت۲' " واویلتا واویلتا ، واویلتا واویلتا " خوب شد نبودی کربلا بگم برات چیا دیدم۳ از مردم کوفه و شام گوشه‌کنایه شنیدم گوشه‌کنایه شنیدم۲ بذار بگم از ، سر حسینم کجاهارفته ، کجاها بوده بزم شراب و ، تنور خولی همه‌ش سوار نیزه‌ها بوده بذار بگم از ، دست ابالفضل که هردوتا از ، تن جدا شد عمود آهن ، زدن به فرقش از پیشونی تا ، به ابرو وا شد وقتی عباست، رو زمین افتاد نیزه آوردن ، نیزه آوردن گوشواره بردن، گهواره بردن علم رو بردن۳ " واویلتا واویلتا ، واویلتا واویلتا " ام‌البنین تو میدونی من اسوه‌ی حجاب بودم۳ اما بگم کجا بودم تومجلس شراب بودم تومجلس شراب بودم۲ ماهارو بردن ، به شهر شام و دم درِ دروازه‌ی ساعات گفتن که اینها ، خارجی هستن اصلا نکردن ، با ما مراعات توکوچه بازار ، مارو کشوندن از پشت‌بوما میزدن سنگ به صورت بچه‌های معصوم‌ مردم شهر هی ، میزدن چنگ چوب خیزرون به لب و دندون میزد میخندید۳
4_5963064733283126187.mp3
21.99M
چهار شنبه۱۵دی۱۴۰۰ | ۲جمادی‌‌الثانی۱۴۴۳ مداح : - بزرگ مدینه بزرگ همه دعای قنوت شب فاطمه بیا خانه را آب و جارو زدم به عشقت خودم پشت در آمدم خودم آمدم تا سلامت کنم به جای همه احترامت کنم بیا احترامت فقط با من است جواب سلامت فقط با من است تو خورشید زهرای این خانه ای عزیزم تو آقای این خانه ای مهیای تو خانه را ساختم علی جان بیا سفره انداختم بیا سیر امشب نگاهت کنم تماشای رخسار ماهت کنم نگاه تو را از خدا خواستم من از دار دنیا تو را خواستم تمنای دستان سرد منی تو دلگرمی من تو مرد منی بیا چاره ی حال پروانه کن بیا گیسوان مرا شانه کن اگر گیسوانم بهم ریخته کمی کار خانه سرم ریخته سرم را اگر پیش تو بسته ام اگر گریه کردم کمی خسته ام خیال تو راحت رویم زرد نیست اگر گریه هم کردم از درد نیست که اینگونه دلگیر کرده تو را چه کس اینچنین پیر کرده تو را به امر پیمبر عمل میکنی بمیرم که زانو بغل میکنی ببینم تو را رو به راهی علی بمیرم برایت الهی علی غمت را روی شانه ام برده ام نگو از غریبی مگر مرده ام مدینه اگر نیست گریان تو منو بچه هایم به قربان تو به دنیا پرستی عمل میکنند شنیدم تو را کم محل میکنند اگر بی قراری به مسجد نرو اگر غصه داری به مسجد نرو کنار منو بچه هایت بمان همین جا نماز جماعت بخوان تو مولای والا مقام منی بدان تا قیامت امام منی اگر چه دره خانه ات هم شکست علی خانه تو بهشت من است یل خیبر اینقدر گریه نکن جلوی در اینقدر گریه نکن من از اشک مردانه دق میکنم همین گوشه ی خانه دق میکنم مگر مرده باشم تو گریه کنی زمین خورده باشم تو گریه کنی
4_5963064733283126173.mp3
9.35M
| به دعای مادرونه ی تو محتاجم شب سوم عزاداری حضـرت زهـرا سه شنبه۱۴دی۱۴۰۰ | ۳۰جمادی‌الاول۱۴۴۳ مداح : - به دعای مادرونه تو محتاجم به توسل دره خونه تو محتاجم دلم قرصه و پشتم گرمه مادری مثل تو دارم رسیدی تو به دادم هر بار گره افتاده به کارم شب اول قبرم به امام رضا سفارشم کنی ممنونم تموم زندگیمو به تو و نوکری حسین تو مدیونم ممنونم ای مادر ممنونم اسممو میون گریه کنات مینویسن هر دقیقش برا من حسنات مینویسن نخ چادر تو بس باشه برای نجات عالم چه ترسی از قیامت وقتی میرسی به داد ما هم خدا خیر منو خواست شب و روز زندگیم گذشت دره این خونه چی کار دارم با دنیا فقط این حسین حسیناست که برام میمونه ای مادر ممنونم .