eitaa logo
مجمع الذاکرین مداحان کشوری و بخش پیربکران شهرستان فلاورجان اصفهان
3.3هزار دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
10.9هزار ویدیو
1.1هزار فایل
مجمع ذاکرین مداحان بخش پیربکران بسیج مداحان آموزش مداحی امام حسین(ع)محل کلاس پایگاه بسیج کرافشان حوزه شهید بهشتی چهارشنبه شبه ساعت ساعت ۱۹/۳۰ مداح اهل بیت مهدی عباسی شماره تماس مجتبی موسوی ونهری: 09130857625 لینک کانال: @madahanpirbakran
مشاهده در ایتا
دانلود
مجمع ذاکرین مداحان بخش پیربکران آموزش مداحی امام حسین(ع) تماس ۰۹۱۳۰۸۵۷۶۲۵ لینک کانال: @madahanpirbakran
حدیث✨ ✅دنیا تو را از نماز باز ندارد! ✍امام على عليه السلام فرمودند : هيچ عملى نزد خداوند، محبوب تر از نماز نيست، پس هيچ كار دنيايى شما را در وقت نماز به خود مشغول ندارد. 📚 خصال ص621 .
. ◾️خلاصه بحث جلسه اول ۱ ✔️آشنایی با قالب « » و ظرفیت‌های آن‌ ۱. «زمزمه» تنها قالبی است که ساختار نوحه دارد اما در بخش روضه‌خوانی استفاده می‌شود. ۲. درون‌مایۀ «زمزمه» مضامین عاطفی و مرثیه است. ۳. رسالت زمزمه، اشک است و بیان تعالیم اخلاقی، مفاهیم ارزشی و... جایی در این قالب ندارد. ۴. در دو بخش روضه‌خوانی می‌شود از قالب زمزمه استفاده کرد: الف) ابتدای روضه: که باید با یک ملودی آرام و بیان عاطفی و مضامین مناجاتی و توسل همراه باشد ب) در خلال یا پایان روضه: که محل استفاده از آن بستگی به چینش روضه توسط مداح، یا نوع بیان و چینش مضامین توسط شاعر دارد. ۵. معمولاً زمزمه را می‌توان در یکی دو قالب دیگر در سینه‌زنی هم اجرا کرد و بالعکس. ۶. تکیۀ بیش از حد روی زمزمه‌خوانی، مداح را در روضه‌خواندن تنبل می‌کند. ۷. زبان شعر زمزمه باید ساده، همه‌فهم و در عین حال زیبا باشد. ۸. بهتر است که ملودی زمزمه بیش از دو فراز (صنف) نباشد. ۹. برخی آثار در قالب زمزمه‌ ارائه می‌شود که قابل استفاده برای مداحان نیست؛ چرا که مضمون و ملودی با یکدیگر تناسب ندارند؛ مثلاً مضمون مرثیه است اما ملودی، متناسب با حرارت و حال و هوای روضه نیست و بالعکس. .
◾️خلاصه بحث جلسه اول کارگاه مجازی نوحه ✔روش‌های ساخت تصنیف(ملودی تصنیف) ۱. استفاده از ضمیر ناخودآگاه: بیشتر نغمه‌پردازان از این روش استفاده می‌کنند اما این روش دو نقطه ضعف دارد: الف) برخی از این تصنیف‌ها شباهت زیادی باهم دارند چون منبع تمام آنها، اثری بوده که فراگیر شده و در ذهن همه ثبت شده و فقط با شعری دیگر و گاهی با وزنی دیگر روی لب زمزمه می‌شود و به نظر نغمه‌پرداز خوش می‌آید و اثر خود را بر اساس آن می‌سازد. برای همین به لحاظ ریشه آهنگین _نه ساختار تصنیف_ برخی آثار به هم شباهت دارد. نقطه ضعف دیگری که این روش دارد این است که روزی تصنیف‌سرا احساس کمبود ملودی و آهنگ می‌کند و به تکرار می‌افتد؛ علت آن هم عدم دسترسی به یک منبع موسیقی علمی است. ۲. با استفاده از دستگاه‌های موسیقی: با این روش هم یک منبع آهنگ دارید، هم قدرت کنترل و هم قدرت انتخاب استفاده از محتواهای گوناگون. ۳. با استفاده از علم سلفژ(نت‌های موسیقی): مزیتی که این روش نسبت به دو روش قبلی دارد این است که شما با جزییاتی در ملودی آشنا می‌شوید که قبلا برایتان مبهم بوده، و از این جزییات می‌توان به‌عنوان تکنیک در ساخت یک اثر استفاده کرد. با این روش، یک پنجره‌ی جدید به روی شما گشوده خواهد شد.
. . مربع ترکیب مدح مولا علی ع و فرزندانش -(تا که نام تو به لوحی ز قلم نقش ببست) تا که نام تو به لوحی ز قلم نقش ببست دل محراب به شوق آمد و سجاده نشست مست شد سجده گه و رکن دل و دیده گسست بس که رخسار تو زیباست که آیینه شکست گوییا در دل مرآت خدا را دیدند تا ملائک به نظر روی شما را دیدند جلوه ی دلکش پیدا و نهان بهر خداست جمله ی ارض و سما هر دو جهان بهر خداست شوق دیدار و سخن از همگان بهر خداست کششِ ما به شما از دل و جان بهر خداست هر که شد عازم دیدار شما سوی خداست بر همه اِنس و ملک روی شما روی خداست وجه حق نیست مگر روی دل آرای شما جلوه ی حضرت رب چهره ی زیبای شما هر طرف قافله ای رفت به سودای شما خلقت ماست همه بهر تماشای شما همگی دل برُبایید چه جانانه ولی بیشتر از همه دل برد ز ما نام علی روزی از مکه طلوع رخ احمد دل بُرد تا که آمد علی و او ز محمد دل بُرد بعد هم فاطمه آمد که ز ایزد دل بُرد تا حسن از ره گلزار بیامد دل بُرد نوبت نام حسین آمد و محشرها کرد سخت تر کار همه عاشق و دلبرها کرد نامتان تا که رسد باز قلم می لرزد بر سر کوی شما وای قدم می لرزد پیشِ رو این همه هستی است عدم می لرزد دستِ خالیِ گدا وقت کرم می لرزد جرعه ای ریز که ما پیش تو محبوب شویم به دعایت مددی کن که همه خوب شویم صله ای باز دهیدم که خرابم سازد گر شدم دور کمی ، نقشِ بر آبم سازد میهمانِ میِ و پیمانه ی نابم سازد سایه ی نقطه ی باء ، بهر کتابم سازد تا سیه لشگر این لوح سپیدت گردیم پر گناهیم ولی غرق امیدم گردیم شود آیا به دل از عالم بالا گویید بهر پاکیِ سخن از جام طهورا گوید سخن از منقبت عترت طاها گوید تا که سلمان شده و جمله ی مِنّا گوید بهر یک جرعه ی کوثر همه بی تاب شویم با عنایات شما جام مِیِ ناب شویم آه اِی حضرت خورشید گدایت هستیم ای رخت چشمه ی مهتاب فدایت هستیم ای ستاره ، همگی غرق نوایت هستیم روز محشر همه مشغول ندایت هستیم تا که رو سوی خدا دست تو بالا باشد رمز آرامش ما و همه دل ها باشد به خدا سِرِّ خدا در دل تو پنهان است بودن تو هدف خلقت این انسان است کمترین معجزه ات بر همه بذل جان است روز و شب حضرت جبریل تو را مهمان است گر چه جبریل نیاورد برایت آیه تا که الهام بگیرد ، به تو شد همسایه به خدا هر چه مسیح است ز تو احیا شد به خدا هر چه گل از چهره ی تو زیبا شد به خدا هر چه دل از دیدن تو شیدا شد به خدا هر چه صفات ازلی پیدا شد همه را واسطه ی فیض خدا بودی تو گر چه عبدی ولی از حق نه جدا بودی تو شاعر: .
4_5807867868158624004.mp3
3.58M
🌺 بازم مجنونم و شیدا ❤️ سرود بسیار زیبا 🎤🎤 سید رضا نریمانی بازم مجنونم و شیدا هوای کوچه‌ی لیلا دل و دینم همه برده خیال زُلف تو آقا توی رؤیای شیرینم دارم اون روزو میبینم که تو اومدی و من هم کنارت یه لحظه میشینم بازم، توی کهکشونِ عشق تو گم میشه دلِ من بازم، خُماریه دیدنت میشه امشب حاصل من "یابن الحسن ، یابن الحسن" تو پایانِ شبِ تاری دلیل چشم بیماری میمیرم گر که سایه‌ت رو از سرم تو برداری غم عشقت به دل دارم هوای وصل تو یارم تمام عقل و هوشم رو ربوده از دل زارم دنیا چشم انتظارِ تو چشم عالم به راه تو کی اون جمعه میرسه که ببینم رخ ماهِ تو "یابن الحسن ، یابن الحسن" همه‌ی شهر چراغونه لبای همه خندونه ولی کی فکر این هست که دلت شاده و یا خونه انگاری ما همین روزا فقط یاد شما هستیم انگاری یادمون رفته چه عهدی با شما بستیم آقا تو بیا تا بگیره این قلبای مرده نفسی آقا با وجود تو میشه این دل رها از هر قفسی "یابن الحسن ، یابن الحسن" ❤️
4_5846136709665784279.mp3
16.25M
🌺 امشب مهمونتم مولا یابن الحسن ❤️ سرود بسیار زیبا 🎤🎤 سید رضا نریمانی "امشب مهمونتم، مولا یابن الحسن هستم سرباز تو، نذر تو جان من" پر میگیرم تا به آسمون شوری داره دل هر جوون دلبر اومد، عشق فاطمه، صاحب الزمون آقاجون تو روشنی‌بخشی توی دنیا به دل نوکر آقاجون یه عمره گداتم، مبتلاتم چی از این بهتر آقاجون تو این شبا از تو میخونم با مدد حیدر آقاجون ، آقاجون امشب مهمونتم، مولا یابن الحسن هستم سرباز تو، نذر تو جان من "یا صاحب الزمان ، یا صاحب الزمان" روی لبهات ذکر یا ربه عشقت آقا عمه زینبه نوکرت تا آخرین نفس پای مکتبه آقاجون تموم کسم ای نفسم باتو من آبادم آقاجون اسیر تو هستم نکن آقا منو آزادم آقاجون میخوام بذارم اسم‌تو روی همه اولادم آقاجون ، آقاجون نور ایمانمی ، آقا درمانمی مثل بابات علی ، آقا سلطانمی (امشب مهمونتم، مولا یابن الحسن هستم سرباز تو، نذر تو جان من) "یا صاحب الزمان ، یا صاحب الزمان" روز ظهور روز حاصله کفر و ظلمت دیگه باطله نقش پرچمِ روی دوش تو ابوفاضله آقاجون بیا تا ببینن همه دنیا یوسف زهرا آقاجون با هیبتی که داری همه دنیا میشه غوغا آقاجون بیا و بِکَن ریشه‌ی اسرائیل و آمریکا آقاجون ، آقاجون وقتی آقا بیای ، لبها غرق سرود چون که نابوده با تیغت آل سعود (امشب مهمونتم، مولا یابن الحسن هستم سرباز تو، نذر تو جان من) "یا صاحب الزمان ، یا صاحب الزمان" *شاعر : روح الله پیدایی ❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
راه حاجت گرفتن از حضرت ابوالفضل .mp3
1.65M
♦️توسل به حضرت ابوالفضل علیه السلام 🔷راههای حاجت گرفتن از حضرت ابوالفضل علیه السلام علیه السلام
Moghadam-MiladImamZaman1397[02].mp3
2.93M
🔸بازم شب یاره ، اونی که دلداره🔹 ❤️ مولودی (سرود) 🎤🎤 کربلایی جواد مقدم بازم شب یاره ، اونی که دلداره ذکر و دمش طعم عسل داره عزیز زهرا و عشق دل مولاست به به عموش هم که علمداره ای جان ، ای جان ، ای دلبر و جانان شب نیمه ی شعبان قمر گشته نمایان بُوَد محو رخش یوسف کنعان بیتاب و مجنونم ، مرغ غزل خونم من مِی نخورده مست مِیخونم تویی تو عشقم پس باید بگم اینو حضرت مهدی به فدات جونم مولا مولا ، ای حضرت لیلا دمت همچو مسیحا ، قرار همه دنیا بیا العجل ای یوسف زهرا
راه حاجت گرفتن از حضرت ابوالفضل .mp3
1.65M
♦️توسل به حضرت ابوالفضل علیه السلام 🔷راههای حاجت گرفتن از حضرت ابوالفضل علیه السلام علیه السلام