#تربیتفرزند...🌹
#دختر_پنج_ساله_ام_برادرش_رو_میزنه
سلام دختر من ۵ ساله خیلی برادرش که ۱۱ میزنه واذیت می کنه کلافه شدم نمیدونم چکار کنم
🐻🍃🐻
☘️سلام ،، احتمالا توجه تون به پسر 11 ساله تون زیاده،،
حسادت و رقابت خواهر و برادر طبیعی هست اما اگه باعث آزار و اذیت یکی از اونها بشه،،
یعنی گیر از والدینه😅
یه کم توجه مثبت و تعریف از کارهای خوب دخترتون رو بیشتر کنید.👉
و یه کم به پسرتون👈 با تشکر، مسئولیت دادن و احترام،،
اقتدار ببخشید. 👉
✅آگه این دو کار رو انجام بدین،، میزان زیادی از دعواها و تنش هاشون کم میشه ان شا الله
#آیتالله_حائری_شیرازی
⛔️ دروغگو پروری
❇️ اگر روش معلم این باشد که دانش آموز باید از او حساب ببرد، شاگرد به دروغ گفتن تشویق میشود و برای توجیه کاری که نکرده است [تکلیف انجام نداده]، دروغ میگوید؛ مثلاً دانشآموزی شب خوابیده یا به میهمانی رفته و تکلیفش را انجام نداده است،❎
👈 اگر راست بگوید معلم این را بهحساب پررویی او میگذارد؛ ولی اگر بهدروغ بگوید دیشب سرم درد میکرد، او را شاگردی میشناسد که از معلمش حساب برده است!
⚠️ وقتی اینطور میشود و معنی حساب بردن این باشد، کار دگرگون میشود. چون وقتی راست بگوید، چوب میخورد و حرف بد میشنود؛ ولی وقتی دروغ بگوید، معاف میشود و شخصیت او در امان میماند!
⚠️ این در رابطه پدر و مادری هم صادق است که کودک را به دلیل راستگویی، عقوبت میکنند. ازاینجا، کودک یا متربی ، بین دروغ و در امان ماندن از عقوبت، رابطه میبیند و دروغ را بهعنوان سپر بلای شخصیت خود، قبول میکند!
❓مهمترین رفتار تأثیرگذار پدر و مادر در تربیت فرزندان چیست؟
🔸مهمترین رفتار پدر و مادر که روی بچهها اثر دارد قدرت تحمل مشکلات یا همان «صبر» است. اینکه بتوانند دندان روی جگر بگذارند و درد را تحمل کنند، هر نوع دردی که باشد.
🔸شما کار خوب بکنی و بگویی من این کار را دوست دارم، این راهنمای خوبی برای بچهها نیست، آن چیزی که کلیدیترین عامل برای تربیت فرزند است زدن مهمترین عامل بیتربیتی انسان است و آن هم تحمل مشکلات است!
🔸مادرهای محترم هروقت عصبانی شدند هرچه از دهنشان درآمد نگویند! اگر جلوی بچهات عصبی شدی و دندان روی جگر نگذاشتی بچهات نابود میشود. با همین یکدانه عیب بچه نابود میشود، زیرا هیچ عیبی مثل بیصبری و هیچ خوبی مثل صبر نیست.
🔸وقتی بچه میفهمد مامان غمگین شده اما لبخند میزند و میگوید عیب ندارد، و یا تحمل بابا را میبیند و میداند بابا دارد زجر میکشد اما باز هم باادب برخورد میکند، دندان روی جگر گذاشتن را یاد میگیرد و جرعۀ صبر را با رنج مینوشد! اصلاً درجا ده سال بزرگ میشود.
☘ جایگاه صبر در تربیت فرزند محرم ۹۸
👤 استاد پناهیان
❌ شبهه ۷۰۶
با اذانی که باهاش آدم اعدام کنند، نماز خواندن خطاست!!
🆔 @shobhe_shenasi
✅ پاسخ
✍ حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
🔹 اولاً هیچگاه با اذان، کسی را اعدام نکردند، یعنی اعدام کردن آدابی مانند اذان گفتن یا چیز دیگری شبیه آن ندارد.
🔹 ثانیاً مخالفین اعدام (ندانسته و بعضاً آگاهانه) از بزرگترین مروجان و طرفداران اعدام و خشونت هستند. مجرم زمانی انگیزه مجرمانه پیدا میکند که در محاسبات سود و زیانِ ارتکاب جرم، میزان سود ( مادی یا غیر مادی؛ مادی مانند پول، غیر مادی مانند برتری طلبی و...) را بیش از مقدار ضرر ببیند. مثلاً وقتی یک دزد برای حملهی مسلحانه به مغازهی طلافروشی، احتمال موفقیت دزدی همراه با خشونت و قتل را مساوی با چند میلیارد ثروت ببیند و احتمال شکست را چند سال زندانی ببیند، به احتمال زیاد، این میزان ضرر احتمال را در آرزوی آن ثروت زیاد بپذیرد و به ارتکاب جرم که به احتمال زیاد همراه با خونریزی باشد مبادرت کند.
کسی با یک سطل ماست میخواست یک دریا دوغ درست کند!! وقتی به او گفتند: امکان ندارد، گفت: «میدانم نمیشه، اما اگه بشه، چی میشه!!!!» این شخص به این دلیل این عمل احمقانه را انجام میدهد که زیان آن را در حد یک سطل ماست میبیند، اما اگر زیان قابل توجهی متوجه او شود، حتی اگر دیوانه باشد، چنین فکری نمیکند. مجرمین هم که معمولاً افراد عاقلی هستند، به همین شکل رفتار مجرمانه خود را ناخودآگاه محاسبه میکنند ولذا مجازات قاطع تا حد زیادی از شکلگیری انگیزهی مجرمانه و خشونتهای ضمن آن پیشگیری میکند. به همین جهت است که قرآن میفرماید: «ولکم فی القصاص حیاة»
🔹نکتهی آخر اینکه اعدام کردن در صورتی که طبق دستور خالق انسان و حیات دهندهی انسان باشد، هیچ اشکالی ندارد. خدای سبحان، گاهی به یک میکروب یا یک غدهی سرطانی ماموریت میدهد که جان کسی گرفته شود، و گاهی انسان چنین مأموریتی پیدا میکند، تفاوت فقط این است که انسان با آگاهی و اراده و اختیار و در جهت تأمین مصالح اجتماعی مأمور میشود و بنابر ساختار وجودی یعنی اختیار خود، امکان سرپیچی از این دستور را دارد، اما میکروب، خود نمیداند چه میکند و اختیاری هم در این خصوص ندارد.
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
❌ شبهه ۷۶۶
شعار مرگ بر آمریکا عامل دشمنی آمریکا با ماست، اگه اینقدر مرگ بر آمریکا نگیم اینقدر دشمنی و مشکلات برای ما درست نمیشه!! بدبختی ما از وقتی شروع شد که یه عدهای از دیوار سفارت این کشور بالا رفتند.
✅ پاسخ
🆔 @shobhe_shenasi
🔹 کسانی که فکر میکنند دشمنی آمریکا با مردم ایران بعد از ۱۳ آبان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا پیدا شد، یا نمیدانند یا خود را به ندانستن زدهاند و دشمنیهایی مثل کودتای ۲۸ مرداد را فراموش کردند!! اون زمان نه شعار مرگ بر آمریکا بود و نه حکومت اسلامی و نه حتی یک دولت اسلامگرا، بلکه دولت مصدق که دولتی مردمی و نسبتاً مستقل بود را هم تاب نیاوردند و سرنگون کردند. ( در خصوص اعتراف سیا به نقشآفرینی در کودتای ۲۸ مرداد، به سایت بیبیسی مورخ ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ مراجعه کنید)
تحمیل قانون کاپیتولاسیون و گرفتن حق توحش برای مستشاران آمریکایی مستقر در ایران در زمان پهلوی نشانههای دیگری از دشمنی آشکار آمریکا نسبت به مردم ایران و روحیهی استکباری این کشور تمامیت خواه است.
همهی اینها، غیر از اسناد غیرقابل انکاری است که از لانهی جاسوسی آمریکا به دست آمد.
بنابراین شعار مرگ بر آمریکا و تسخیر لانه جاسوسی، نتیجهی دشمنی آمریکا با ایران است نه عامل دشمنی!
ــــــــــــــــ
🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش...
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
http://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
❌ شبهه
[فیلم: خانم دکتر م.ت.]
در هیچ جای قرآن، برای کسی که حجاب را رعایت نمیکند، مجازات تعیین نشده است همان طور که برای غیبت کردن تعیین نشده، چون اینها اصل اخلاقی اند و در اصول اخلاقی اجبار نمیشود....
اینکه مدام تاکید میشود موی زن، پای زن، بدن زن پیدا نشود، این باعث میشود تا به زن نه نگاه انسانی بلکه نگاه جنسیتی شود، باید با عدم تاکید بر این امور اجازه دهیم به زن نگاه انسانی شود نه جنسیتی. (خلاصه شده)
🆔 @Shobhe_ShenaSi
✅ پاسخ
✍ حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
🔹 اولا این منطق که فقط چیزهایی که در قرآن آمده قبول داریم، منطق کسانی است که برای غصب خلافت گفتند نیاز به اهل بیت علیهم السلام نیست و هرچه بخواهیم در قرآن هست (حسبنا کتاب الله) درحالیکه اگر شیعه باشیم که اساس اعتقاد ما این است که آنها مفسران قرآن هستند و برای فهم دین، در کنار ثقل اکبر یعنی قرآن، باید به ثقل اصغر یعنی روایات اهل بیت مراجعه نمود. اگر هم شیعه نباشیم این خود قرآن است که میفرماید؛
وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ (نحل ۴۴)
یعنی پیامبر وظیفه دارد که قرآن را برای مردم تبیین کند و نمیتوان بدون تبیین ایشان به فهم خودمان از قرآن اکتفا کنیم.
🔹 ثانیاً اینکه خانم دکتر میگوید اصول اخلاقی قابل اجبار نیست، نشانه بی اطلاعی ایشان از علم حقوق است. زیرا اصول اخلاقی وقتی نمود اجتماعی پیدا کند، در همهی نظام های حقوقی دنیا مورد قانونگذاری قرار میگیرند. مثلاً عفت کلام هم از اصول اخلاقی است؛ آیا میتوان به این بهانه از جرم انگاری توهین و ناسزاگویی به دیگران خودداری کرد؟ هرگز. چون این اصل اخلاقی نمود اجتماعی دارد. قانون گذاری در مورد لزوم حجاب هم به دلیل نمود اجتماعی آن، صلاحیت دارد تا مورد قانونگذاری قرار گیرد. اما ببینید، نماز نخواندن چون نمود اجتماعی ندارد، اجبار و مجازاتی هم در موردش نیست، اما در مقابل روزه علی رغم اینکه عبادتی فردی است و هیچ گونه نمودی حتی فردی هم ندارد، اما مقابل آن یعنی روزه خواری در ملأ عام، رفتار اجتماعی محسوب میشود، جرم انگاری شده است.
🔻 بعضی هم میگن شما یه مورد بگید که در زمان حکومت پیامبر به یه بیحجاب، تذکری داده شده باشد؛ به نظرم همین آیه قرآن کافی است:
يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ (59 احزاب)
حتما بودند کسانی که حجاب را رعایت نمی کردند و قرآن به پیامبر می گوید که به زنان دستور دهد حجاب خود را رعایت کنند.
در لحن آیه هم دقت کنید؛ خطاب آیه به خود زنان هم نیست تا زنان بگوید خدا به ما گفته و به کسی هم مربوط نیست که ما رعایت می کنیم یا نه، بلکه به حاکم و رهبر جامعه می گوید که به آنها دستور دهد تا حجاب را رعایت کنند (يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ...)
🔹 اما اینکه اگر بر حفظ حجاب تاکید نشود، نگاه به زن انسانی میشود، عجیب و ادعای کاملا خلاف واقع است. چون اتفاقا یکی از دلایل حجاب همین است که زن از وسیله لذت جویی خارج شود و به دیده یک انسان به اونگاه شود.
آیا واقعاً میتوان از واقعیت چشم پوشید و غریزه نیرومندی به نام غریزه جنسی را انکار کرد و گفت اگر بر حجاب تاکید و قانونگذاری نشود، کسی نگاه جنسی و شهوت آلود به زن نگاه نمیکند؟
👈 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
▫️ ﷽
❌شبهه
شیخی وارد شهری شد و سراغ مسجد را گرفت. به او گفتند که دراین شهر مسجدی وجود ندارد!
شیخ گفت: مگر شما خدا پرست نیستید؟ گفتند آری هستیم.
پرسید مگر عبادت خدا را بجا نمی آورید؟
گفتند آری خدا را عبادت میکنیم.
شیخ گفت اگر مسجد و یا عبادتگاهی ندارید پس چگونه خداوند را عبادت میکنید؟
شخصی به وی گفت: فردا صبح به میدان شهر بیا تا به تو نشان دهم چگونه خدا را عبادت میکنیم.
شیخ فردا صبح اول وقت به میدان شهر رفت و آن شخص او را با خود به محل کارش برد....
شیخ پرسید پس عبادت خداوند چه شد؟
آن مرد به او پاسخ داد: ما کار کردن را عبادت خداوند میدانیم بنابراین سعی میکنیم کار خود را به بهترین شکل انجام دهیم...
شیخ فریاد کشید و گفت: پس جهان آخرت چه؟ شما برای ثواب و آن دنیای خود چه میکنید؟ ....
(داستان شبهه آلود خلاصه شده است)
✅پاسخ
🆔 @shobhe_shenasi
هیچ آخوندی نیست که کار کردن را عبادت نداند مخصوصا اگر کسی کار خود را به نحو احسن و با هدف خدمت به خلق خدا انجام دهد. (روایت به این مضمون هم زیاد وجود دارد.)
اما باید دانست که کار کردن فقط بیل و کلنگ به دست گرفتن نیست.
فرض آنکه شیخ خیالی این قصه خوب بیل و کلنگ نزده یا زود خسته شده عجیب نیست، اکثر مردم هم کارگری ساختمان و مزرعه داری نکرده اند.
(در حالیکه نویسنده که خود آخوند است، هم کارگری ساختمان کرده و هم در مزرعه کار کرده است.)
همانطور که هیچ معلم یا استاد دانشگاه یا پزشکی چنین نکرده است و ممکن است کارگری را خوب انجام ندهند یا زود از اینگونه کارها خسته شوند.
مشکل بافنده داستان خیالی این است که نیاز انسان به متخصص و دانشمند برای علوم جسمی و نیازهای مادی را درک می کند، اما به هر دلیل از فهم اینکه مسایل دینی و معنوی هم نیاز به متخصص و دانشمند مخصوص دارد؛ عاجز است.
بنابراین همانطور که آب جای نان، و برعکس؛ نان جای آب را نمیگیرد، کار مادی و رسیدگی به حوایج مادی هم هرچند خوب و لازم است، اما جای امور معنوی را نمی گیرد. در واقع تقویت معنوی و روحی انسان هم منوط به مراقبتهای ویژهای است که خدای سبحان به وسیله انبیاء توصیههای لازم را به آگاهی بشر رسانده است.
ــــــــــــــــ
☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
9.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا درست است که اعراب برای تحقیر ما ایرانیان، اسم پارس را بر ما گذاشتند؟
🆔 @Shobhe_ShenaSi
⭕️ براى پستى اين دنيا همين بس كه تنهاجايى است كه معصيت خدا در آن مى شود، و براى رسيدن به پاداش هاى الهى راهى جز ترك آن نيست.
#نهج_البلاغه
حکمت ۳۸۵
👤 [نهج البلاغه]