eitaa logo
مدح و متن اهل بیت
9.7هزار دنبال‌کننده
19هزار عکس
21.2هزار ویدیو
1.5هزار فایل
@Yas4321 ارتباط با ادمین @Montazer98745 ارتباط با مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
مواضع سجده در سجده هفت عضو باید بر زمین باشد، یکی از آن ها قرار دادن دو انگشت بزرگ پا بر زمین است، ولی اگر سایر انگشتان پا بر زمین باشد، مانعی ندارد. گاه چنین برداشت می شود که جز دو انگشت بزرگ پا سایر انگشتان پا نباید به زمین برسد. توضیح المسائل مراجع ص591 م1045 و ص598 م1062 🌱 پرداخت نفقه در پرداخت نفقه، فقیر بودن و نیاز همسر شرط نیست. ولی برخی از مردان درآمد همسر را، بهانه ای برای نپرداختن کامل نفقه قرار می دهند و این در حالی است که، زن بر شوهر حق نفقه دارد، هر چند خودش درآمدی داشته و جزء بی نیازترین مردم باشد.1 1. تحریر الوسیله، ج 2، ص 319، م 19 🌱 اشکال دارد برخی از افراد وقتی در فتوای مرجع تقلید خود، با لفظ «اشكال دارد» یا «محل اشكال است» مواجه می شوند، مطابق دستور فوق عمل نمی کنند و با خود می گویند: اگر مشکلی داشت از کلمه "جایز نیست" استفاده می شد. در حالی که عبارات ياد شده به معناى «احتياط واجب» است كه مقلد، يا بايد مطابق آن رفتار كند و يا به فتواى مجتهد ديگر رجوع نمايد. توضيح المسائل مراجع، م 7 🌱 تاخیر در نماز بسیارند کسانی که بعد از اذان صبح با حالت احتلام از خواب بیدار شده و نماز خود را با هر توجیهی، تا نزدیک طلوع آفتاب به تأخیر انداخته و با تیمم نماز می خوانند. در حالی که به فتوای تمامی مراجع، اگر در این حالت نماز خود را به تأخیر اندازند، تا جایی که وقت تنگ شود، مرتکب گناه شده اند. ولی نمازشان صحیح است. العروه الوثقی، فصل فی التیمم، م26 🌱 پاشیدن آب به گربه بسیاری از مردم دیگران را از پاشیدن آب به گربه نهی کرده و عنوان می کنند که باعث پدید آمدن زگیل و یا اصطلاحا توتولی می شود! و ریشه این حرف را در وجود احادیثی که از این کار نهی شده، عنوان می کنند. در حالی که بايد گفت آب پاشيدن به گربه، هيچ ربطی به زگيل درآوردن ندارد، بلکه زگيل تنها نوعی اختلال سيستم ايمنی بدن است که بر اثر آلودگي با نوعی ويروس ايجاد می شود. و هیچگونه حدیثی نیز در این رابطه به ثبت نرسیده است. 🌱 نقد و نسیه بسیاری از مردم تصور می کنند خرید و فروش کالای نسیه به گران تر از نقد، ربا محسوب می شود. در حالی که ربا محسوب نمی شود. مسأله: اگر فروشنده به کسی که قیمت نقدی جنسی را می داند، نسیه بدهد و گرانتر حساب کند مثلا بگوید: جنسی را که به تو نسیه می دهم، تومانی یک ریال از قیمتی که نقد می فروشم، گرانتر حساب می کنم و او قبول کند، اشکالی ندارد. توضیح المسائل مراجع ج2 ص234 م2108 🌱 کم شمردن غذا بسیاری از مردم پس از کشیدن غذا برای میهمان، از عباراتی اینچنینی استفاده می کنند: [چیز قابل داری نیست، بفرمایید... قابل شمارو نداره... شرمنده بابت غذا اگه کم بود... و...] در حالی که استفاده از چنین عباراتی، مکروه است. متن دقیق: بر میزبان مکروه است که آنچه را برای میهمان آورده، کم بشمارد و برای ناچیز بودن غذا عذرخواهی کند. بر میهمان نیز کم شمردن غذای میزبان، کراهت دارد. ک. احکام زندگی، محمد حسین فلاح زاده 🌱 دق الباب برخی از مردم در شب اول ماه ربيع‌الاول از حدود نيمه‌ شب تا اذان صبح، با در دست داشتن شمع به پشت درب مساجد مراجعه و با كوبيدن به درب مساجد و خواندن اذكارى توسل جسته و حاجات خود را طلب مى‌نمايند و این عمل را تا هفت مسجد ادامه مى‌دهند و معتقد هستند بدينوسيله اتمام ماه صفر و آمدن ماه ربيع‌الاول را خبر مى‌دهند و خواهان دریافت عیدی از مادر سادات می باشند تا حاجات خود را برآورده نمایند. و این در حالی است که این عمل، به فرموده همه مراجع، مدرک معتبر روایی و دینی ندارند و از جمله اموری است که موجب انحراف از دین و منجر به بدعت در دین می گردد و انجام آن به عنوان یک عمل مستحب شرعی، جایز نیست.1 نکته: با وجود چنین خرافاتی سال هاست که واقعه مهم اول ربیع الاول یعنی همان واقعه تاریخی لیلة المبیت _خوابیدن امیرمؤمنان در بستر پیامبر _ و سنت روزه گرفتن، به شکرانه سلامتی پیامبر و امیرمؤمنان از گزند کفار و مشرکان و همچنین خواندن زیارت پیامبر ص، تحت الشعاع قرار گرفته و از یادها رفته است. 1. استفتاء از دفتر مراجع عظام: خامنه ای، مکارم، صافی، فاضل، تبریزی، بهجت، مشکینی و گلپایگانی 🌱
💢اگر با دشمنشان اینگونه اند با دوستشان چگونه اند ✅«ولید بن عقبه» ، کینه و دشمنی سختی با امام علی(ع) داشت. او در جمل و صفین، با امیرالمومنین جنگیده بود. امام حسن مجتبی(ع) یک روز متوجه شدند که ولید بیمار است و به ولید رفتند. ولید در پاسخ به بزرگواری امام حسن(ع) گفت: «از همه کارهای خود می‌کنم ولی از آنچه که میان من و پدرت بود، توبه نخواهم کرد» امام حسن(ع)، نه تنها کردند و پاسخی به گستاخی ولید ندادند، بلکه را هم برای ولیدبن‌عقبه فرستادند! 📚شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، ج ۱، ص ۳۶۴
💢 شهادت یا رحلت حضرت رسول صلی الله علیه و آله!؟ ✅کتابهای سیره و حدیث رسول خدا بوسیله سم را تایید کرده اند و آن را با احادیث متواتر ذکر کرده اند از جمله:  ابن سعد میگوید در روایتی آمده است: پیامبر ص مسموم درگذشت و شصت و سه ساله بود. این قول ابن عبده است.  📚المجدد فی الانساب. محمد بن محمد علوی ص۶ شیخ مفید میگوید: او در مدینه روز دوشنبه دوشب باقیمانده از ماه صفر در سال دهم هجری درگذشت درحالیکه شصت و سه سال داشت. 📚المقنعه شیخ مفید ص۴۵۶ و منتهی المطلب حلی ج۲ص۸۸۷ علامه حلی شهادت رسول خدا را به وسیله سم ذکر میکند. 📚منتهی المطلب حلی ج۲ ص۸۸۷ در کتاب جامع الرواه آمده است: پیامبر ص در مدینه مسموم درگذشت. 📚جامع الرواه محمد علی اردبیلی ج۲ص۴۶۳ شیخ طوسی میگوید: رسول خدا دو شب باقیمانده از ماه صفر در سال دهم هجری مسموم درگذشت.  📚تهذیب الاحکام ج۶ص۱ و بحار الانوار ج۲۲ص۵۱۴ بیهقی از عبدالله بن مسعود روایت کرده است که وی گفت: اگر ۹بار بخورم که رسول خدا کشته شده اشت برایم محبوبتر است از اینکه یکبار قسم بخورم که او کشته نشده است به جهت اینکه خداوند او را پیامبر شهید قرار داده است.  📚السیره النبویه ابن کثیر دمشقی ج۴ص۴۴۹ حاکم نیشابور شدن رسول خدا را تایید کرده است. آنجا که میگوید: شعبی گفته است: بخدا قسم رسول خدا و ابوبکر با سم کشته شدند و عمر و عثمان و علی بن ابیطالب با شمشیر کشته شدند و حسن بن علی با سم و حسین بن علی با شمشیر کشته شد.   📚المستدرک. ج۳ص۶۰ ابن مسعود شدن پیامبر در سنه ۱۱ هجری تایید و تاکید کرده است.  📚السیره نبویه ابن کثیر ج۴ص۴۴۹ و البدایه و النهایه ج۶ص۳۱۷و۳۲۲ رسول خدا ص فرمود: هیچ پیامبری یا وصی او نیست مگر آنکه میشود.  📚بصائر الدرجات ص۱۴۸ و همچنین فرمودند: هیچ کس از ما (اهل بیت) نیست مگر آنکه مسموم یا مقتول خواهد بود. 📚من لایحضره الفقیه ج۴ص۱۷
🔸پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند: این شش چیز را شما قبول کنید، ما هم در مقابل بهشت را برای شما قبول می‌کنیم👇 ◾️ إذَا حَدَّثْتُمْ فَلَا تَکْذِبُوا ◽️ [هرگاه سخن گفتید،] دروغ [مگویید.] ◾️ و إِذَا وَعَدْتُمْ فَلَا تُخْلِفُوا ◽️ [هر گاه وعده دادید، خُلف وعده نکنید.] ◾️ و إِذَا ائْتُمِنْتُمْ فَلَا تَخُونُوا ◽️ [هرگاه امین‌تان دانستند، خیانت نکنید. در] امانت مالی، امانت موقعیت و مسئولیت، امانت سخن و حرف و خبر خیانت نشود. ◾️ و غُضُّوا أَبْصَارَکُمْ ◽️ [چشمانتان را] از چیزهایی که خلاف محارم الهی است [فرو بندید.] ◾️ و احْفَظُوا فُرُوجَکُمْ ◽️ شهوت خودتان را نگه دارید. ◾️ و کُفُّوا أَیْدِیَکُمْ وَ أَلْسِنَتَکُمْ ◽️ زبان و دست خودتان را نگه دارید؛ یعنی در اختیار داشته باشید.
💢یک عمر زندگی میکنیم بدون تقوا و عمل، بعد میکنیم که ما را ببرند در نجف دفن کنند، کارمان میشود!! ✅اسلام ندارد. در قدیم بست بود و خوب شد آن بستها ور افتاد. کسی که جرمی مرتکب میشد و مأمورین میخواستند او را بگیرند، میرفت به خانه یک مرد متنفّذ، یک روحانی و آنجا مینشست و هیچ قدرتی نمیتوانست او را از بست خارج کند. ✅جرم مرتکب شده بود و به حکم قانون عرفی و باید محاکمه و مجازات شود، ولی نه، آقا رفته در فلان خانه بست نشسته و چه کسی جرئت میکند او را از بست بیرون بیاورد؟ ما خیال میکنیم در الهی هم از این بستهای موهوم وجود دارد! نه، این جور نیست. ✅قسم به خود حسین بن علی علیه السلام این جور نیست. به خود حضرت رضا علیه السلام این جور نیست. اصلًا این خلاف فکر حسین بن علی علیه السلام است، خلاف فکر علی بن ابیطالب علیه السلام است، خلاف فکر حضرت رضا علیه السلام است. ✅آنها در همه و در زندگی خودشان این حرفها را نپذیرفتند، آیا در مماتشان میپذیرند؟! شما وقتی نهج البلاغه را میکنید میبینید در این کتاب دو مطلب است که مرتب تکرار میشود: تقوا و عمل. ✅ما چشمهایمان را میبندیم و میگوییم اینها را قبول نداریم. ما نه به اعتقاد داریم و نه به عمل، یک عمر زندگی میکنیم و عمل، بعد وصیت میکنیم که ما را ببرند در نجف دفن کنند، کارمان درست میشود!! 📚احیای تفکر اسلامی، ص 46
اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا خاتَِمَ النَّبِیینَ ➖بی حبّ خاندان تو در خانه کَرَم  جایی نداشتیم و مهمان نمی شدیم         ➖ما امت تو ایم و علی هم کنار توست آئینه ات نبود نمایان نمی شدیم          ➖ما پای غربت نوه هایت نشسته ایم ورنه شبیه نم نم باران نمی شدیم         ➖هم ناله های امشب مولای امتیم  ما سوگوار رحلت بابای امتیم اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَا بْنَ اَميرِ الْمُؤْمِنينَ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَا بْنَ فاطِمَةَ الزَّهْراَّءِ  ➖هرکه آمد به در خانه او آقا شد ناز عشاق کشیدن ز مرام حسن است ➖حرم و نام و وجودش همه شد وقف حسین هر حسینیه که برپاست خیام حسن است ➖دست ما نیست اگر سینه‌زن اربابیم این مسلمانی ایران ز کلام حسن است ایام رحلت رسول اکرم صل الله علیه و آله و سلم و شهادت امام حسن علیه السلام تسلیت باد
السلام علیک يا اَبا مُحَمَّد يا حَسَنَ بْنَ عَلِىٍّ اَيُّهَا الُْمجْتَبى يَا بْنَ رَسُولِ اللهِ، يا حُجَّةَ اللهِ عَلى خَلْقِهِ يا سَيِّدَنا وَمَوْلانا اِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِكَ اِلَى اللهِ وَقَدَّمْناكَ بَيْنَ يَدَىْ حاجاتِنا يا وَجيهاً عِنْدَ اللهِ اِشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللهِ، هرمردى تو زندگيش هر دردى داشته باشه ، اول زنش خبردار مى شه ، من بميرم براى امام حسن عليه السلام كه توى خانه اش هم غريب بوده ، يك وقت صدا زد، كنيزها بگوئيد زينبم بيايد بى بى آمد، صدا زد: حسنم چه شده ؟ فرمود: خواهرم ، حالم منقلب است ، برو زود حسينم را خبر كن . بى بى آمد توى محله بنى هاشم ، دراين خانه رامى زند، حسينم داداش بيا، عباس بيا، عون بيا، جعفر بيا، همه بيايد، ببينيد حسنم … ؟ آمدند دور بسترامام حسن عليه السلام ، يك دفعه آقا صدا زد خواهرم ، زينبم برو برام يك طشت بيار، رفت يك طشت آورد، آقا سرش را توى طشت كرد، تا سر بلند كرد ديدند پاره هاى جگرش داخل طشت است اى اُف برتواى روزگار دو طشت به زينب نشان دادى ، ميان يك طشت پاره هاى جگر امام حسن عليه السلام ، حسينى ها بگم آتيش بگيرى ، ميان يك طشت هم سربريده حسين.امااین طشت ها یک فرقی باهم داشتند این جا تکه های جگربرادربیرون می امد آنجا سربریده برادر بود روای می گه تاسربرادررادرمیان طشت دید باصدایی حزین که دل همه روجریحه دارکرد فریادزد یاحسیناه،یاحبیب رسو ل الله ،یابن مکه ومنی،یابن فاطمه الزهرا سیدالنساء ،یابن بنت المصطفی روای میگه همه گریه کردند اما یزید ملعون برای این که حضرت زینب سلام الله علیها روساکت کنه باچوب خیزران … الالعنه الله علی القوم الظالمین
4_195873138880283288.mp3
1.91M
همه صدابزنید حسین حسین حسین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا