eitaa logo
مدح و متن اهل بیت
9.8هزار دنبال‌کننده
19هزار عکس
21.1هزار ویدیو
1.5هزار فایل
@Yas4321 ارتباط با ادمین @Montazer98745 ارتباط با مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸آرزویم این است که ✨صفحه غم و اندوه 🌸در دفتر زندگیتان ✨همیشه سفید بماند... 🌸اوقاتتون به وقت مهربانی ✨لبخندتون بـه رنگ عشق 🌸شبتون پر از آرامش 🌸🍃
💠🔹پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله⇩ 《فَنَیرِزُوا إن قَدَرتُم كُلَّ يَوم يَعنی تَهادَوا و تَواصَلُوا فِی اللهِ》 اگر می‌توانید هر روز را نوروز كنيد یعنی در راه خدا به يكديگر هديه بدهيد و با يكديگر پيوند داشته باشيد 📚✍🏻دعائم الإسلام، جلد۲، صفحه۳۲۶
👈 از جنبه ی و جهان تبدیل شد به یک ؛ اما در بخش اسلحه و مهمات و امور نظامی و حربی و امثال اینها، کلّ عالم تبدیل شد به یک . ده ها کلاهک هسته ای وجود دارد؛ صدها کلاهک هسته ای وجود دارد؛ اسرائیل، فقط بیش از دویست موشک با کلاهک هسته ای در انبارهایش موجود است. که هریک از اینها در یک محیطی منفجر بشود کیلومترها در کیلومترها، دهها کیلومتر و صدها کیلومتر در صدها کیلومتر را نابود می کند اصلاً. هیچ گیاهی در آنجا روییده نمی شود؛ هیچ فردی آنجا زنده نمی ماند. چند ثانیه مگر آن و آن بمباران امریکاییها واقع شد که بیش از دویست و پنجاه هزار آدم از بین رفتند؛ چند ثانیه. الآن که دیگر حرف یک کلاهک و ده تا و صدتا نیست؛ هزاران کلاهک هسته ای در جهان موجود است و حضرت بقیة الله اگر به فرض الآن قیام بفرمایند خب می خواهند « یملأ الله به قسطاً و عدلاً بعد ما مُلِئَت ظُلماً و جوراً » بعد می خواهند که کل زمین را پر از عدل و داد بفرمایند بعد از آنی که پر از ظلم و ستم و جور شده است، این همه دشمن. ببینید چه خبر است؟ ، و ، هواپیماهای مختلف با مدلهای گوناگون عجیب و غریب، و چندین هزار کیلومتر فضا را طی کن، همه مجهز به کلاهک هسته ای، چه اینکه الآن منطقه ی خود خلیج فارس ما هم بر اساس تحریک غربی ها و اروپایی ها، تمام سران عرب این منطقه و دول خلیج، که همه شان سلطنتی اند، هیچکدامشان بر اساس رأی اداره نمی شوند، همه موروثی سلطنتی شاهنشاهی اند، مثل عربستان سعودی که شاهزاده ها صف کشیده اند برای مساند حکومتی، اینها را که پولهای کلان این منطقه و ثروت عظیم خاورمیانه و منطقه ی خلیج به این عظمت اینها همه الآن دارد می رود توی امریکا و اروپا و از آنجا بصورت اسلحه و مهمات و موشک و هواپیماها و کشتی های جنگی و چه بسا هم به اینها حتی کلاهک های هسته ای هم بدهند و حرفش را هم نزنند؛ الآن منطقه تبدیل شده به یک منطقه ی باروت، کلا انگار اینکه اگر یک ثانیه، یک ساعت اگر جنگی بخواهد پیش بیاید در این منطقه تمام این کشورها به راحتی برای چند ساعت طول نمی کشد، محو می شوند. . این است که . « فیکونونَ مِن أنصاره» برای همه ی منابع نظامی دشمنان، باید از طریق همان ؛ ، برزخیات اند؛ بلکه منتها متمثل بشوند در هر جای عالم حضرت را کفایت کنند: « فیکونون من انصاره » خب اینها اگر کسی بگوید آیا اینها مگر می شود که واقع بشود؟ خب اینها چیزهایی است که در زمان رسول الله واقع شده است. همین فرشته ها آمدند به محضر آقا، عرض کردند آقا ما همان فرشته هایی هستیم که جدت رسول الله را در جنگها کمک کردیم؛ آن اجنه و افواجی از جن هم که به محضر آقا مشرف شدند آنها هم به آقا عرض کردند ما از شیعیان پدرت علی هستیم و در جنگهای جدّ بزرگوارت رسول اکرم حاضر شدیم؛ در جنگ احد، در جنگ بدر، در جنگ خندق، جنگهای دیگر؛ به محضرشان مشرف شدیم؛ « و ما رَمَیتَ إذ رمیتَ و لکنّ الله رمی» اینها همان کسانی بودند که در جنگها آقا را کمک می کردند، دشمن را به هزیمت می بردند و جناب رسول الله با کمترین افراد، با پر جمعیت ترین نیروهای دشمن می جنگید: « کَم مِن فِئَةٍ قلیلةٍ غلبَت فِئَةً کثیرةً بإذن الله » که بر علیه دشمن غلبه پیدا می کرد جناب رسول الله. آن فرشتگان « فیکونون من أنصاره » که الآن در نزد قبر حضرت ابی عبدالله اند اینها می مانند تا زمان حضرت بقیة الله و بعنوان انصار آن بزرگوار بتوانند کمک بکنند آقا را؛ یاری بدهند. خدای متعال به وسیله ی همین فرشتگان و دیگر قوای عالیه ی در نظام هستی که جزو مبادی عالیه ی عالم اند، تمام وجود مقدس حضرت بقیة الله را کفایت می کند ضمن اینکه احکام طبیعت هم در جای خودش باقی است. إن شاء الله توفیق داشته باشیم جزو سربازان آماده به رزم آن بزرگوار قرار بگیریم؛ اگر توفیق ادراک آن ظهور به ما دست داد که البته در این باب عرایض زیادی هست به جاهای دیگر موکول می کنیم. « فیکونون من أنصاره» شعارشان هم اینست: « یا لثارات الحسین » همه جا را این شعار می گیرد.
دروغ_چرا.... 👈حيف نیست دراین عالم به زیبایی و به این قشنگی یکپارچه پاکی و خوبی و نظافت و نزاکت جمال و جلال بله، عالمی به این زیبایی به این قشنگی همه نور ما بیاییم این همه موجودات این همه جا نداره ها و آن همه جهت بی‌جان می‌شود و بر حسب ظاهر قیاس می‌کنیم 👈و آنهمه و آنهمه و آنهمه آقا داره چی کار می کند آن با چه قیلی ولی آنقدر افکارش را مغزش را همه کج و کوله همه به چپ و چله می‌روند همینطور که ظاهر دارد انگشتانش را این طرف چشمش را آن طرف می کند پا را این طرف می کند اینها ظاهرا است تازه ظاهر است که می‌خواهد یک بازی در بیاورد یک خیانتی حالا ببین قوا در چه حالند 👈مغز تمام ذرات سرتاسر شرا شر ولی جود او همه کج و کوله شدند همه در هم برهم شدن همه هرج و مرج شدن همه هاج وواج روا شدند آقا داره خیانت میکنه دروغ می‌گوید 👈همان یک که می سازد و می گوید تمام اینها هاج و واج شده اند تمام، تمام از مسیرشان به در رفته اند چیکار دارید می‌کنید چرا، چرا می‌گویی چرا بگوییم چرا چه میدانم خیانت داشته باشیم چرا عجب داشته باشیم چرا تکبر داشته باشیم کی بر کی تکبر داشته باشد من تکبرم برشما چی هست 👈همه ما که اولمان معلوم آخرمان معلوم است که درست، همه که یک مشت مضطر بودیم که، من تکبرم بر شما چیست 👈این چه نخوتی است دچار من شده که چه بشود، چقدر می‌خواهد خودش را زحمت بدهد عنوان این تکبر، اسم این تکبر و این خود بینی این خودخواهی 👈 پس از آن چه بشود مگر بندگان خدا چطورند عیبشان چی هست تو باکی حرف داری بیچاره آواره دور شده مشرک، آن، اگر چه عرض کنم این نمرودها این فرعونها ان ربکم اعلی،، این بدتر است کثیف ِ آلوده چه می گویی؟
پاداش_صبردرمقابل_مشکلات 👈حضرت جواد الائمه 'ارواحنا له الفدا ' جناب امام نهم ما، به نثار روح مقدسش صلواتی عنایت بفرمایید، در این باره سر القدری را باز فرمود، حقیقتی را برای اهلش افشا کرد، بندگان خدا که در حوادث گوناگون روزگار قرار می گیرید، حرف، حرف می آورد حرفی بسیار سنگین و شریف، آقا فرمود امام فرمود امام نهم ما فرمود: 👈 که این مشکلاتی که برای شما پیش می آید، غم ها و اندوه که برای شما پیش می آید، عرض می کنم مطابق روایات دیگر، آن کسی که سِنّش به کهولت رسید‌ پیر شده، 🔸پیر، تنش شکسته 🔸پیر، دلش شکسته، پیر 🔸 از دنیا رو گردان شده و قهراً دنیا از دست او گرفته شد 🔸دیگه آن شوق و ذوق به دنیا را ندارد 🔸 دیگه کم کم به جایی می رسد که دنیا را آب ببرد او را خواب می برد 🔸و چقدر سنگ دنیا را به سینه می زد 🔸آنجا را بخرم 🔸 آنجا را بگیرم 🔸شب و روز با خیال خود محشور بود 🔸حالا دیگه تمام این خیالات می بیند نقش بر آب شد 🔸دیگه حالا تا دهنش توی گوره 👈 این تن شکسته و کوفته ی او بخواهد بخواهد بنشیند در رنج است بخواهد بخوابد در رنج است بخواهد راه برود در رنج هست، می خواهد غذا بخورد در رنج است، فعلاً زندگی برای او سخت است، ناگوار است، اما همه این ناگواری ها را به حسابش می آورند، همچو نیست که در اینجا، بنده ی خدا رنج ببیند و رنج او در نظام عالم به حساب سعادت و ثواب او نبوده باشد 👈جناب امام نهم به جنابعالی مومن، می فرماید، مومن که وقتی آن جایی شده، که در اینجا تلخی ها دیده، و نا گواری ها دیده و مشکلاتی را تحمل کرده، صبرها و بردباری ها داشته، در آنجا مقاماتی برای خود می بیند پاداش هایی را برای خود می بیند از ناحیه ی صبرش، از ناحیه ی بردباری اش، صبر کرد، تن به حرام نداد، روزه گرفت تا اینکه شهوت خودش را بشکند که مبادا... 👈فرمود، جناب رسول الله، درباره ی روزه گرفتن تعبیری، حال این زمان بگذار تا وقت دگر، روزه می گیرد تا شهوت خودش را بشکند که مبادا.. 👈می دانی این صبر او چقدر، برای او کار می رسد، نظام عالم را مشاهده می کند، عقل او می گوید که نظام، نظام خطا نیست و به دنبال خطا و غلط نمی رود، پیر یا جوان، می دانید توجه او برای او چقدر کار می رسد،. 👈جناب امام نهم فرمود، آنجایی می شود، وقتی پاداش صبر در مقابل آن مشکلاتش را، چه مشاهده می کند در آنجا تقاضایش این است: 👈 بار الها من بروم به دنیا و از این گونه مشکلات و بیشتر از این مشکلات را بچشم و صابر بوده باشم در راه رضای تو، 🔸 بگویم بنده ام 🔸حکم آنچه تو فرمایی 🔸لطف آنچه تو فرمایی 🔸حکم آنچه تو اندیشی 👈 تا در مقابل رضایم و تسلیم به قضای تو و فرمان تو صاحب این مقام بوده باشم.. 👈قدر خویش را بدان، برای این چند صباح، در تمام احوال سعی کن که رضای الهی را کسب کنی ...
💠 📕 امام زین العابدین علیه السلام ب ما فرمود: وقتی می بینید جنازه ای را دارند می برند، چشمت افتاد ب جنازه بگو: « ألحمدلله الذی لم یجعلنی من السّواد المُغتنم » إلهی من هنوز در این نشئه هستم. الهی لک الحمد. الحمدلله ک هنوز من هستم. این شکر برای چه؟ برای چه؟ می دانی برای چه؟ رسول الله فرمود: « تمنای مرگ نکنید. از سعادت مرد این است ک در اینجا عمری پیدا کند تا موفق شود. تا بیداری برایش دست بدهد. بیداری. شما نمی دانید چه در پیش دارید؛ خدایا مرگم را برسان. می خواهی خودت را نفرین کنی بگو خدایا توفیقم ده اینجا بیشتر باشم. ب گمانت ک خیلی چیز خوبی از خدا می خواهی. خیلی کار خوبیه. نمی دانی چه در پیش داری. شاید چند صباحی بیدار شدی متوجه شدی. شاید دل شکسته پیدا کردی. به یک حادثه. به یک واقعه. به یک ضرر. ب از دست دادن دوستی. ب یک مفارقتی. ب یک مسافرتی. انسان می بینی متنبه می شود. تمام واعظه را ، پند و اندرز دهنده را، تمام عبرتها را زیر پا گذاشته ایم.
🔰 ☘ ابن مَسکِویه در کتاب شریفش، طهارة الأعراق آورد که: رسم پیشینیان این مرز و بوم، مردم ایرانی، این بود ک وقتی فرزندانشان ب رشد و شعور و بلوغ می رسیدند، آنها را از خود دور می کردند، فرزندان را به دست استاد و مدرسه می دادند، در جایی دور از محیطشان، ک مبادا مال پدر، زعامت پدر، إمارت پدر، گیرودار پدر، زندگی پدر، حجابش شود و او را از کمالش باز بدارد. من ک دارم، این زندگی من است، این پول پدر من است، این املاک ماست، این باغهای ماست، این نقدینه ی ماست، طاقباز بخوابیم و زندگی کنیم، بسمان است، زیادمان هم می آید، برای اینکه اینها رهزنشان نشود، ب دست استاد می دادند، و از خود دور می کردند تا خودشان اهل فضل و کمال بشوند، از فضل پدر تو را چه حاصل؟ میراث پدر خواهی، علم پدر آموز کاین مال پدر خرج توان کرد ب یکروز
🔸 ب فکر روز میلاد فرزندانتان باشید، ک میلادشان ب سعادت، ب سلامت، ب سلام باشد، بطرف راستش اذان، ب طرف چپش اقامه، همین کودک، بچه ای ک تازه پا ب این نشئه نهاد، از همان وقت مُهر توحید به او بزنید، رنگ توحید ب او بدهید، همان وقت ألله أکبر، همان وقت أشهد أن لا إله إلا الله، همان وقت أشهد أن محمداً رسول الله. دیگر فصول اذان و اقامه، همانوقت. اسم خوب برای فرزندانتان بگذارید، ک بزرگ شدند از اسمشان خجالت نکشند، این دستور شرع مقدس ماست. در شیر او بسیار دقت کنید، پستان بدون گفتن بسم الله ب دهن طفل گذاشته نشود، شیر از هر غذایی فراهم نشود، شیر دهنده هر زنی نباشد، در هر حالی نباشد، مادر شیرش را از فرزندش باز ندارد، پیغمبر فرمود بهترین غذا برای طفل، شیر مادرش است، بگذارید فرزندان شما مهر مادری را بچشند، عطوفت پدری را ببینند، مراقبت بسیار از فرزند، در این مرحله ی اولای زندگی اش، راه علم و حقیقت واداشتن، ب کمالات عصر آشنا کردن، ب علم و تقوا سوق دادن، ب نام خوب نهادن، و آنهمه سفارشی ک در تربیت فرزند در شریعت مطهره ما آمده و از قدیم الدهر، قدیم الایام علمای ما، پیشینیان ما در این باره کتابها نوشته اند
🌺 👈 ما در قرآن کریم می بینیم ک خداوند سبحان، ملائکه را ک اسم می برد: « أولي اجنحة » ؛ اینها دارای بال هستند. 👈 این بالها ک ما در عالم ظاهر می بینیم، می بینیم مایه ی قوت طیران اند. بال (هستند). و انسان هوس می کند ک بال داشته باشد. این هم از أولي أجنحة بوده باشد ک پرواز کند .و قوت و قوا تعبیر ب أجنحة (شده است) ؛ أجنحة یعنی قوا. 👈 أولی أجنحة دارای قوا هستند ک طیران دارند. طیران ملکوتی قوای عالم. ملائکه ی عالم 👈 بال و پر کذایی، بال و پر این نشئه، آیتی است؛ نشانه ای است از قوا. مثل اینکه فرمودید آب اینجا مثالی است از علم و آنچه را ک در این نشئه است، مشاهده می فرمایید و اینهمه وحدت صنع و خوبی ک یکپارچه حُسن و زیبایی و زینت است، اینها از آن جمال مطلق فرود آمده و با ماده آمیخته است. و وقتی با ماده آمیخته شده آن حسن مطلق و جمال مطلق خودش را نشان نمی دهد چون مخلوط شده است ب غیر. 👈 و لذا اینجا را ب تعبیر خود قرآنی آیت می دانیم؛ آیت. نشانه. نمونه. و الا آنی ک اصل است ، آن زلالش چیز دیگری است. 👈آن إبصار زلال، غیر از آن إبصاری است که : این پرده های چشم است ب این صورت، با این وضع. و آن سمع و شنوایی ک زلال است غیر از اینست ک باید در صماخ گوش و با این وضع بوده باشد. آنی ک محض قوت و قدرت است، و هیچ آمیختگی با امور مادی ندارد.
🔸 🔻 خداوند ب اینها ( اقطاب، قطبها ) روزی فرمود ک معاشرینشان، مصاحبینشان عوام نیستند؛ جَهَله نیستند. 🔻 حشر با عوام، حشر با جُهّال، برای عالِم، برای عاقل عذابُ ألیم. و همنشینی با عالم، همنشینی با عاقل، همنشینی با ارباب دل، ارباب معرفت آدم را بالا می آورد. و همانطور ک محسوس آدم است، همنشینی با جاهل، با احمق، با آدم نفهم، با آدم دنیازده آدم را تیره می کند. همانطور ک آدم عاقل، می بینی از حرف او، یک روزنه از ملکوت عالم ب روی آدم باز شده؛ اینجا هم پیش جاهل نشستن، انسان را تیره می کند. نفس انسانی خوپذیر است. و یکی از مِنَن الهی بر اقطاب و انبیای الهی می بینید، همنشینانشان، مصاحبانشان اینگونه افراد هستند. حضرت وصی علیه السلام است بر خاتم. حضرت آصف است بر سلیمان. هارون است بر موسی. { و مِن جملة کمالاة الأقطاب و مِنَنِ الله علیهم أن لا یُبلیَهُم } خداوند اینها را مبتلا نکرده ب صحبت جُهلا. { بل یرزُقَهُم صُحبةَ العلماء الأمناء یحملون عنهم أثقالهم } عالم عاقل ک همنشین این عالم عاقل است، مشکلات اینها را ب دوش می گیرند. جاهل، بر مشکل می افزاید. جاهل، مشکل و باری از دوش عالم نگرفته، سربار می شود. مزاحمت بیشتر فراهم می کند. نوعاً هم ک جُهّال، دنیازده ها عالِم را می خواهند، برای دنیایشان می خواهند. نوعاً اینطور است. مردم ما را برای دنیایشان می خواهند. نوعاً....
♻️ ؟ 🔺 اجنّه عاقل اند. عقل دارند. ادراکات عقلانی دارند. و قرآنی ک دستورالعمل ماست، دستورالعمل آنها هم هست. یعنی جناب خاتم انبیا صلوات الله علیه و آله و علیهم، بر جنّ و انس مبعوث شده است. ک مستحضرید بحثش را تفاسیر و کتب کلامی عنوان فرمودند. 🔺و سوره ی الرحمن : { فبِأيّ آلاءِ ربّکما تکذّبان } خطاب ب جن و انس است. { یا معشر الجن و الإنس } خطاب کرد. { فبأي آلاء ربکما تکذبان } خطاب می فرماید. 🔺 خود سوره ی جن هم ک می بینید اینها صغری کبری تشکیل دادند: { إنّا سمعنا قرآناً یهدي إلی الرّشد فآمنّا به }( ما قرآنی شنیدیم ک ب سوی رشد هدایت می کرد؛ برای همین ب آن ایمان آوردیم). { یهدي إلی الرّشد } { و کلّ ما یهدي إلی الرّشد یجب أن یؤمن منه } ( و هرچه ک ب سوی رشد هدایت می کند، ایجاب می کند ک بدان ایمان آورده شود ) { فآمنّا به } ( چون ب سوی رشد هدایت می کرد، ب آن ایمان آوردیم ) 🔺 صغری کبری تشکیل دادند، نتیجه گرفتند. درست است. اما من حیث المجموع از آیات و روایات و اینها همه، پیداست [ خداوند درجات علامه طباطبایی را متعالی بفرماید ، این نکته از ایشان است که ] من حیث المجموع انسان جنبه ی عقلانی اش قوی تر از جن هست. 🔺 آنها هم عاقل اند؛ ادراکات عقلی دارند؛ حرفی نیست. تفکر دارند؛ تعقل دارند؛ ادراک دارند اما انسان قویتر از آنهاست و می بینید ک اینجا حضرت سلیمان بر آنها حاکم است. بر آنها قاهر است. 🔺 جایی نشنیده اید و نیست ک گفته باشد جن قاهر بوده باشد. پیغمبر جن، پیغمبر انس و جن بوده باشد.
: 🔹حدیث شریفی است برای کمّل، برای ابرار ک جناب طبرسی در ضمن سوره مبارکه هل أتی در تفسیر کریمه ی { وَ سَقاهُم رَبُّهُم شراباً طَهوُراً } از امام صادق نقل کرده و من در امت خاتم، از عرب و عجم، در طهارت غایت قصوای انسانی، کلامی ب این پایه نه از کسی دیده ام و نه شنیده ام. کسی ک اگر نقل کرده جایی می داند، خبر کند. ک از امام صادق نقل فرمود: { وَ سَقاهُم رَبُّهُم شراباً طَهوُراً } این « طهورا » ک مبالغه طاهر است، ایشان را شراب اینطور کرده ک جز خدا برایشان چیزی نگذاشت. آنها را از جز خدا شستشو داد. { سَقاهُم ربُّهُم شراباً طَهوُراً }؛ « أی یُطَهِّرَهُم عن کُلِّ شیءٍ سِوی الله إذ لا طاهِرَ مِن تَدَنُّسٍ بِشَیءٍ مِنَ الأکوانِ إلّا الله » خدا درجات آقای قزوینی را متعالی بفرماید، رضوان الله علیه می فرمود: حرف می افتد دست افراد زبان نفهم، برای دیگران کار درست می کنند و اینکه ساقی می گویند، شراب می گویند، این ساقی اسم فاعل « سقاهم » و شراب، این شراب ک قرَّة عین عارفین است و غایة آمال عارفین است... این کلمات، کلماتی است ک باید تابلو نوشته شود در ابتدای هر شهر واقع شود. این گونه کلمات قصار را در آن مدخل شهر، باب ورودی شهر تا چشم مردم بخورد ب یک چنین عباراتی و ترجمه اش این چی هست این کی هست؟ این آیه، تفسیر، حرف، از کی هست و مأخذش ؟ خیلی حرف است: « أی یُطَهِّرَهُم عن کُلِّ شیءٍ سِوی الله إذ لا طاهِرَ مِن تَدَنُّسٍ بِشَیءٍ مِنَ الأکوانِ إلّا الله » یک چنین حرفی را از محی الدین داشته باشید؛ از ملاصدرا داشته باشید؛ از فارابی داشته باشید؛ دیگران داشته باشید؛ اینهمه مشایخ، اینهمه بزرگان، اینهمه اعاظم داشته باشید و آنچه را ک از زبان اهل عرفان می شنوید بیننا و بین الله آن نحو أتمّ و أکمل و أرفع و اشمخ را ک به از آن را آدم نمی تواند ب تعبیر بیاورد و تصور شدنی نیست، از زبان ائمه دین می شنوید. بعد حالا اینجا یک ساقی می گوید، یک شراب می گوید، یک فرمایش می فرماید، آقا دست ب قلم می کند فرمایشاتی پیاده می کند و دیگر نمی گوید اینها چی هست.