eitaa logo
مَدرَس/ ۸
1.7هزار دنبال‌کننده
220 عکس
100 ویدیو
11 فایل
﷽ 💠پایگاه تخصصی ادبیات [استاد مسعود یوسف پور] 👈 رسانه رواج: @ravaaj 👈 صفحه اشعار: @yosefpoor_ir 🔷 بالاترین هنرجو و درصد رضایت💯 🔷 سفر ما از #صفر_شاعری شروع میشه! 🔻 پشتیبانی: @Admine8 🔻 کانال اعتماد ما: @variz_madras8
مشاهده در ایتا
دانلود
وقتی نشری مثل زیاد حال و حوصلۀ ویراستاری ندارد! 📌 کانال تخصصی ادبیات در ایتا @madras8
♨️ کژتابی در شعر آئینی • استاد علی مقدم (عاصی) ✓ بخش اول: https://eitaa.com/sheikh_ali_moghaddam/4468 ✓ بخش دوم: https://eitaa.com/sheikh_ali_moghaddam/4469
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مَدرَس/ ۸
• در فرهنگ ژاپن کلمه‌ای وجود دارد که شگفت‌انگیز است: "ایکیگای". مفهوم این کلمه این است: «دلیلی که صبح ها برای آن برمی‌خیزم» نگاه کنید به خودتان، چرا امروز از خواب بیدار شدم، دلیلش را پیدا کنید، برایش راه بروید، نفس بکشید و زندگی کنید. 📕 ایکیگای/ هکتور گارسیا به «مدرس هشت» بپیوندید 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3396796779Ce195c412a0
هدایت شده از شعر هیأت
دوری تو را بهانه کردن خوب است شِکوِه ز غم زمانه کردن خوب است از دیده به جای اشک، خون می‌گریم یلداست... انار دانه کردن خوب است 📝 @ShereHeyat
هدایت شده از مَدرَس/ ۸
💠 | نزار قبانی قبانی در شعری، بسیار موجز و عذب، سوالی را در لباس یک واج آرایی بسیار دقیق مطرح می کند که: • وَلکن لا أحدَ یَعرفُ لِماذا لایوجَدُ باِلشّطرنجِ ملکةٌ  وَ یوجَدُ مَلِکٌ فقط؟ • و اما هیچ کس نمی داند چرا در شطرنج، ملکه ای نیست و تنها شاه وجود دارد... این تکرار واج لام که خود بر تاکید جنبه پرسشی دلالت دارد، سوالی ست که ممکن است برای کسی صورت وقوع نپذیرفته باشد و قبانی در واقع از یک امرِ پذیرفته، در جهت اعتلای مضمونی و محتوایی استفاده می کند. شعر همین است! عنتره وقتی برای اولین بار لفظ شعر را در معلقه بکار بست که: هل غادر الشعراء من متردمی... مقاییس می گوید به این جهت است که شاعر هیچ امری را بدون موشکافی رها نمی کند! قبانی نیز از دل مضامین یا تصاویر قدیم، روی به صورت جدید و نحو بی نظیری می آورد. جوابی می دهد خواندنی، کوبنده و قاطع که یقه ام را تا کنون رها نکرده... می گوید: • لأنَّ المرأةَ لاتُصلِحُ أن تَکون لُعبةً! • چون زن بازیچه نیست! ✍️ مسعود یوسف پور به «مدرس هشت» بپیوندید 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3396796779Ce195c412a0
فردا ظهر ساعت ۱۲ برداشته میشه تخفیف اگر تمایل دارید زودتر اقدام کنید
هدایت شده از بیدهای بی مجنون
مسعودیوسف پور را سال هاست که می شناسم.شاعری ست توانمند وپژوهشگری دقیقه یاب . کارگاه های آموزشی اش پربار وکاربردی ست. این فرصت های طلایی راازدست ندهید.
♨️ نکته عروضی • فلان استاد در نقد یکی از آثار فرمودند نمی‌توان هجای کشیده «روی» «سوی» یا امثالهم را کوتاه تلقی کرد به شکل «رُیِ» یا «سُیِ» شاید شما هم در بعضی محافل فعلی شنیده باشید. در جواب، فقط کافی‌ست به چند نمونه استناد کنم! • خمی که ابروی شوخ تو در کمان انداخت • جان دارویی که غم ببرد درده، ای صبی! • در لحد ماه کمان ابروی من منزل کرد 🏷️ حافظ • نیکویی را به روی معجزه‌ای دلبری را به زلف برهانی 🏷️ ادیب صابر • قالب خاکی سوی خاکی فکند • آن‌ها که همه میل سوی ملک تو کردند • چنان که اشتر ابله سوی کنام شده 🏷️ رودکی • ز خاور بر آید سوی باختر • سوی تخت شاه جهان کرد روی • شب آمد سوی باغ بنهاد روی 🏷️ فردوسی شاهد مثال بسیار فراوان است. قبل از باز کردن دهان، چشم را باز کنیم. 📝 تصویر: درس اختیارات عروض 📌 کانال تخصصی ادبیات در ایتا @madras8
از شوق رسیدنت، کما فی‌السابق تقویم زمستان زده‌ام شد عاشق گیسوی تو روی شال سبز افتاده‌است، یلدا وسط بهار؟ جلّ الخالق! دوری تو را بهانه کردن خوب است شکوه ز غم زمانه کردن خوب است از دیده به جای اشک، خون می‌گریم یلداست...انار دانه کردن خوب است ای کاش به سمت ما دری بگشایی دیوار کشیده دورمان، تنهایی ای صبح امید ما زمستانی‌ها! یلدا چه قدَر صبر کند می‌آیی؟