eitaa logo
مَدرَس/ ۸
1.7هزار دنبال‌کننده
217 عکس
100 ویدیو
11 فایل
﷽ 💠پایگاه تخصصی ادبیات [استاد مسعود یوسف پور] 👈 رسانه رواج: @ravaaj 👈 صفحه اشعار: @yosefpoor_ir 🔷 بالاترین هنرجو و درصد رضایت💯 🔷 سفر ما از #صفر_شاعری شروع میشه! 🔻 پشتیبانی: @Admine8 🔻 کانال اعتماد ما: @variz_madras8
مشاهده در ایتا
دانلود
الحمدلله رب العالمین... این پیام ها سند افتخار ماست! کاش میشد همه با این گوهرهای ادب عرب آشنا می‌شدند. علاقمندان به شرکت در دوره حتما به ادمین پیام بدهند. ‌‌┅═✧مدرس هشت | عضویت 👉✧═┅
جلسه اول. اسواق العرب.mp3
50.23M
💠 قسمت اول • بازارهای عرب و جایگاه آن در ادب [شکل‌گیری جریان معلقات سبع یا هفت آویز] ✧مدرس هشت | عضویت 👉✧
☝️این جلسه صرفا نمونه‌ای از نحوه برگزاری دوره است. 🏷️ سلسله مباحث دوره تا الان: • ۱_ مروری بر ده بازار مهم عرب | خیام نقد شعر • ۲_ جایگاه شاعران طبقه اول در قبایل سه گانه عربی | وحی و الهام چیست؟ • ۳_ مسئله خیال و موسیقی | ادب غنائی • ۴_ عصر صنعت | زهیر ابن ابی سُلمی • ۵_ پادشاه گمراهان | رتوریک در قفا نبک • ۶_ شعوبیه و جاحظ | مقلدات، حولیات، منقحات • ۷_ تخلص شاعران جاهلی | خاندان زهیر | بسط تصویر و تدبیج • ۸_ قاعده‌مندی ساختار قصیده | ویژگی ادبی کثیر در ملزمات | شروع عصر مخضرم • ۹_ حسان بن ثابت | جایگاه حسان در اسلام • ۱۰_ حسان عجم کیست؟ | قصائد نبویه | تشابهات حسان و خاقانی • ۱۱_ خنساء، بانوی قصائد محزون | خصیصه ضرب در تفعیله آخر 🏷️ شهریه کارگاه تنها ۱۱۰ تومان است و می‌توانید جهت شرکت و دریافت دوره با پشتیبان در ارتباط باشید: @Admine8 🏷️ این کارگاه از مهم‌ترین کارگاه‌های مدرس هشت است که چهار جلسه شناخت و تحلیل سید اسماعیل حمیری هم به آن ضمیمه شده و مباحث کارگاه هر هفته کامل می‌شود و جلسات جدید بارگذاری می‌شوند. 🏷️ شهریه کارگاه بعد از اتمام آن متغیر خواهد بود و پیشنهاد می‌کنیم به هیچ وجه این فرصت را از دست ندهید. ‌‌┅═✧مدرس هشت | عضویت 👉✧═┅
🔻 صفحات مسعود یوسف پور در ایتا: 🏷️ مدرس هشت | آموزش شعر: https://eitaa.com/madras8 🏷️ رسانۀ رواج | آموزش گرافیک: https://eitaa.com/ravaaj 🏷️ صفحه اشعار: https://eitaa.com/yosefpoor_ir 🏷️ کتابخانۀ قفسه: https://eitaa.com/ghafasehh
📌 سومین کارگاه نقد • با غزلی بسیار زیبا از یکی از شاعران نوجوان: چگونه می تواند تا به این حد مهربان باشد که با غرق گناهی هر زمانی هم زبان باشد  به ما آموخت هر کس پا به راه عشق بگذارد نباید فکر جان خویش یا فکر امان باشد به پایت اشک می ریزد گدا و خوب می داند که باید آخرش بر گریه هایش شادمان باشد شبی مهمان من باشی یقین پروانه می فهمد چگونه در کنار شمع باید جان فشان باشد چرا زلفی که پیغمبر نوازش کرده بود آن را درون مقتلی باید به دستان سنان باشد و اوج روضه آنجایی است که مداح می گوید که قاتل نیزه نه ، طرز نگاه دشمنان باشد بیاور نیزه را پایین که زیبا نیست بابایی کنار دختری روی زمین در آسمان باشد ═✧مدرس هشت | کارگاه شعر✧═
سومین کارگاه نقد.mp3
13.21M
📌 کارگاه نقد • نظریه مهم شکلوفسکی • در مورد فرم و محتوا مباحث اولین کارگاه نقد: https://eitaa.com/madras8/1130 مباحث دومین کارگاه: https://eitaa.com/madras8/1158 [مشاهده متن شعر] ═✧مدرس هشت | کارگاه شعر✧═
نشست صمیمی در منزل شیخ علی مقدم (عاصی خراسانی) ۱ ربیع الاول ۱۴۴۶ ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ عکس از شاعر ارجمند:
📌 دوره‌ های‌ ما • یکی از دلایل اینکه کارگاه نقد ویژه هنرجویان است، سهولت ارجاع است. ما خیلی از مباحث را قبلا در دوره ها گفتیم. منتها به علت حجم بالای مطالب دوره ها معمولا دوستان به خاطر ندارند. 🏷️ کارگاه جامع که شامل تمام دوره‌های ماست، تاکنون ۱۳۰ هنرجو دارد و به جرأت می‌توان گفت از سطح مقدماتی تا پیشرفته را پوشش داده‌ست. هزینه شرکت در کارگاه و دریافت دوره ها به صورت کاملا آفلاین. شهریه کارگاه جامع (همه دوره‌ها): 500 تومان • در مورد استاد: https://eitaa.com/madras8/1085 • در مورد صفر شاعری: https://eitaa.com/madras8/1087 • در مورد مترو معیار: https://eitaa.com/madras8/1105 • توضیحات مستقل دوره‌ها: https://eitaa.com/madras8/190 مشاوره/ ثبت نام و پشتیبانی: @Admine8 ✅ بالاترین و بهترین خروجی‌های ادبی ✅ امکان پرداخت اقساطی هزینه دوره ✅ شرایط بورسیه برای موارد خاص ✅ بالاترین میزان رضایت هنرجو ✅ بیش از پانصد هنرجو از سراسر کشور ✅ پوشش دادن صفر تا صد مسائل ادبی ✅ پشتیبانی و ارتباط با استاد ═✧مدرس هشت | کارگاه شعر✧═
🏷️ اگر به دنبال منبع مشخصی از آثار شکلوفسکی هستید، می‌توانید به کتاب او با عنوان "هنر به مثابه تکنیک" (Art as Technique) مراجعه کنید. در این اثر، او مفهوم "بیگانه‌سازی" (defamiliarization) را مطرح می‌کند که به نوعی به این ایده اشاره دارد. 🏷️ عبارت انگلیسی این نظریه به صورت زیر است: "A new form creates a new content." ═✧مدرس هشت | کارگاه شعر✧═
📌 تنباکوی هندی • نظیری غزلی کم‌نظیر دارد با این مطلع: حیاتی در گذر دارم، چه سود از بود و نابودش متاعِ روی، در نقصان چه سامان آید از سودش! 🏷️ راستش قبلا تعبیر «متاع روی دست» را زیاد شنیدم. مثل این بیت صائب: قماش دلپذیر ماه کنعان متاع روی بازارست امروز متاع سر دست، متاع روی بازار و متاع روی دست همه کنایه از کم ارزشی کالا دارد. یعنی مثلا این جنسِ روی دست است و پشت بازار متاع پنهانی معمولا ارزشمندتراست. 🏷️ حالا نظیری آمده و جزء مرکب یعنی دست را حذف کرده و به این تعبیر ما دو معنا داریم: معنای اول، همان کالای بی ارزش است به قرینه معنا و در این صورت، سود به معنای بهره و ربح است. معنای دوم نیز روی به معنای مس است و در این صورت، سود به معنای سیاهی است که در فروش مس تاثیری ندارد و آن را می‌زدایند از مس! در شکل دوم، بین سود مصراع اول و دوم، جناس تام رخ می‌دهد! کتاب تنباکوی هندی: https://eitaa.com/madras8/1162 ═✧مدرس هشت | کارگاه شعر✧═
مَدرَس/ ۸
📌 تنباکوی هندی • نظیری غزلی کم‌نظیر دارد با این مطلع: حیاتی در گذر دارم، چه سود از بود و نابودش مت
رخش شمعی است دود آن کمند عنبر آلودش عجب شمعی که از بالا به پایان می‌رود دودش 🔻محتشم کاشانی
📚 کتاب «تنباکوی هندی» در کانال کارگاه جامع شاعری بارگذاری شد! این کانال ویژه هنرجویانی‌ست که در کارگاه جامع یعنی تمام دوره‌های مدرس ۸ شرکت کردند.