eitaa logo
مَدرَس/ ۸
1.7هزار دنبال‌کننده
217 عکس
99 ویدیو
11 فایل
﷽ 💠پایگاه تخصصی ادبیات [استاد مسعود یوسف پور] 👈 رسانه رواج: @ravaaj 👈 صفحه اشعار: @yosefpoor_ir 🔷 بالاترین هنرجو و درصد رضایت💯 🔷 سفر ما از #صفر_شاعری شروع میشه! 🔻 پشتیبانی: @Admine8 🔻 کانال اعتماد ما: @variz_madras8
مشاهده در ایتا
دانلود
🪶 «حواصیل منتشر شد» [ وزن در مکاتب ادبی اسم عروض پارسی وزن و عروض کاربردی ] 👈 این رویداد ۱۰۰ دقیقه و تصویری است و مثل سایر دوره‌ها، آفلاین و با لینک دائمی_نیم‌بهاست. ثبت و دریافت رویداد: https://eitaa.com/Madras_Admin ایتا / تلگرام / اینستاگرام / سایت
مَدرَس/ ۸
👑 ارباب معانی [ مضمون در سبک هندی جهان‌بینی فاضل نظری فرم در کتاب گریه‌های امپراطور] 👈 این رویداد
دوستان عزیز! خیلی از مباحث این رویداد مثل « » در واقع بسیار عمیق و درازدامن است. ما سعی می‌کنیم بعضی از مقالات مرتبط را در کانال اختصاصی منتشر کنیم اما انتظار رفرنس دقیق نداشته باشید. مثلا همین مضمون پایه، استنباط من از بخش افول سبک هندی و پیدایش دورۀ بازگشت است که در کتاب سبک شناسی ملک الشعرا آمده، منتها تحت این عناوین نیست و باید مجموع چند کتاب و مقاله رصد شود تا بتوان به چیزی استنباط کرد. 📝 مسعود یوسف پور
💠 خمیازه | • کلیم: خمیازه در بهار ز گل بیشتر کشم! (ایهام؛ استعاره؛تناسب معناییِ یازه و کشیدن) • سلیم: عاشقان یک دو قدم رفتن و برگشتن را در ره کوی تو خمیازۀ پا می گویند ( ترکیب‌سازی ) • صائب: خمارآلود از خمیازه در خمیازه می افتد (مصرع مثل؛ واقع) •مگو پوچ تا نشنوی حرف پوچ که خمیازه خمیازه می آورد! (ساحت حِکمیِ مضمون) ایتا / تلگرام / اینستاگرام / سایت
1-عنصر جادویی.mp3
7.29M
🔥 پادکستِ جادوی عروض 🎙️ مسعود یوسف پور [ دوستانی که رویداد رو تهیه کردن، قبلش این پادکست ما رو بشنون. ] @madras8
38.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔞 تماس ناشناس قسمت آخر مجموعۀ «غیر قابل مشاهده» @madras8 | رسانه تخصصی ادبیات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
• میرغلامعلی آزاد بِلْگْرامی (1116 ـ 1200 هـ.ق) از شاعران قرن دوازدهم هجری: «الهی خانۀ توارد نابود شود! که چه آفت‌ها بر سر معنی‌آفرینان می‌آورد!» @madras8 | رسانه تخصصی ادبیات
❌ رویدادهای مدرس هشت، مقدماتی نیستند! فقط برای عزیزانی مناسبند که یا دوره‌هایی مثل نردبان و معادن را مشاهده کردند یا در سطوح پیشرفته‌ای از ادبیات هستند!
مَدرَس/ ۸
🪶 «حواصیل منتشر شد» [ وزن در مکاتب ادبی اسم عروض پارسی وزن و عروض کاربردی ] 👈 این رویداد ۱۰۰ دقیقه
💠 [ در این رویداد حدودا دو ساعته، سراغ بحرهای معروف و رمزگشایی و کاربرد آنها رفتیم ] دوستان شاعر اکثرا از اسم بحرها یا زحاف هنوز می‌ترسند که این رویداد خیلی می‌تواند مفید باشد. 👈 چرا بحر هزج مهم‌ترین بحر ادبیات پارسی است؟ 👈 زحاف‌ها چه قابلیتی به ارمغان می‌آورند؟ 👈 رابطه پدر و فرزندی در اوزان دوری و زحافات آن‌ها چیست؟ 👈 دلیل نامگذاری بحرها به رمل، مجتث، مضارع، خفیف، منسرح و... 👈 اختلاف روش خانلری 👈 علت نامگذاری زحاف‌هایی مثل حذف، قصر، اسباغ و... 🔥 ثبت و دریافت این رویداد: https://eitaa.com/Madras_Admin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 | رباعی • برای شاعران خصوصا شاعران آئینی، خواندن نمونه‌های عالی رباعی و حفظ آن از واجبات است! این کار باعث برانگیختگی طبع می‌شود. رباعی، سوانح اوقات است. هر شاعری که دل به سرایش رباعی ندهد، به گونه‌ای به طبع خود ستم کرده است. 📚 چلۀ شعر | مرتضی امیری اسفندقه @madras8 | رسانه تخصصی ادبیات
💠 چرا | ماریو بارگاس • بورخس همیشه از این پرسش که "فایده‌ی ادبیات چیست؟" برآشفته می‌شد. او این پرسش را ابلهانه می‌شمرد و در پاسخ آن می‌گفت "هیچ‌ کس نمی‌پرسد فایده‌ی آوازِ قناری و غروبِ زیبا چیست." اگر این چیزهای زیبا وجود دارند و اگر به یُمنِ وجودِ آن‌ها، زندگی در یک لحظه کمتر زشت و کمتر اندوه‌زا می‌شود، آیا جستجوی توجیهِ عملی برای آن‌ها کوته‌فکری نیست؟ @madras8 | رسانه تخصصی ادبیات