eitaa logo
مَدرَس/ ۸
1.7هزار دنبال‌کننده
220 عکس
99 ویدیو
11 فایل
﷽ 💠پایگاه تخصصی ادبیات [استاد مسعود یوسف پور] 👈 رسانه رواج: @ravaaj 👈 صفحه اشعار: @yosefpoor_ir 🔷 بالاترین هنرجو و درصد رضایت💯 🔷 سفر ما از #صفر_شاعری شروع میشه! 🔻 پشتیبانی: @Admine8 🔻 کانال اعتماد ما: @variz_madras8
مشاهده در ایتا
دانلود
16.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 هشت شوال | استاد مجاهدی • و قد یبلغ البیت البلیغ قصیدتا مطوله، لکن علی غیر طائلی • و از صائب: ندارد کوتهی در دلربایی، زلفش از عارض که مصرع چون رسا افتد به دیوان میزند پهلو! 🔻 پدر شعر آئینی، کسی ست که در مصرعی خلاصه معارف، تاریخ و اعتقادات را بیان می کند... استاد یوسف پور https://eitaa.com/madras_8
30.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧 پادشاه برکه ها منتشر شد! 💠 در این پادکست، سفری علمی به هایکوی ژاپن و سه مکتبش داریم. مکتب دانرین، تیمون و شفو. همچنین در مورد ماتسو باشوی بزرگ، ریتوریک ژاپن و ادبیاتش توضیحاتی دادیم... نخستین پادکست از مجموعه « مقولات » • استاد یوسف پور 👈 تخصصی ترین پایگاه ادبیات را دنبال کنید: https://eitaa.com/madras_8
33.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 مقدمه فصل دوم دوره پرمخاطب با بیشترین درصد رضایت هنرجو! 🔻مدرس دوره: استاد یوسف پور [ این دوره بروز رسانی خواهد شد ] • تعداد قسمت ها: 40 • فصل ها: دو فصل. منطوق | مضمون • فرمت ویدیوها: mp4 • میانگین زمان هر ویدیو: 15 دقیقه • پشتیبانی، تمرین، ارتباط با استاد: دارد • دریافت دوره
💠 | نردبان • این پیام، یعنی دوره ما برای کارشناسان ارشد ادبیات هم مفیده. و دوره ای که در فاز مقدماتی، هم برای عموم مردم و شاعران و هم برای معلمان ادبیات (نزدیک به چهار هنرجوی ما استاد ادبیات هستند) و هم برای دانشجویان این رشته مفید باشه، کیمیاست! 💠 «مدرس هشت» پایگاه تخصصی ادبیات https://eitaa.com/madras_8
💠 سیر تطور | مسعود یوسف پور آنچه این حقیر با بررسی سیر تطور مکاتب یافتم، مضمون در خراسانی به تعریف دکتر کامیار نزدیک است که گاه در منطوق رخ می دهد. آن هم به دلیل غنایی بودن بافت کلام است. مضمون در عراقی، طبق قول ژان پیر ریشارد؛ به نفس رابطه و موضوع اطلاق می شود. مضمون در هندی اما سه نوع متفاوت دارد؛ مضمون یابی ( صائب ) مضمون رسانی ( کلیم ) و مضمون بستن ( بیدل ). بیدل آنجا که بیت نتیجه یا مثل را به نحو درست کلام و دور از اغلاق ارائه داده، شاهکار آفریده... • به بیت زیر توجه کنید: آنجا که ادب قابل دیدار پرستی ست واکردن مژگان کم از آغوش نباشد مصراع اول، تابع قاعده خود بیدل است که از آن به طرز خیال یاد می شود. همه طرز خیال هم یعنی عقال بستن بر پای لفظ که درک معنا را عذب کند. ساحت ادب را قابل پرستیدن «دیدار» می داند و مصراع نتیجه آن یک امر فوق العاده ست...وا کردن مژگان کمتر از آغوش نیست! این یعنی رشد همان ادب عراقی در بستر ایماژیسم هندی! و ارتقاء سنت های رایج در یک مکتب. همان امری که دغدغه اش موجب شد پایان نامه دکتر قیصر امین پور برآن بنا شود. 👈 تخصصی ترین پایگاه ادبیات ولایی را دنبال کنید: https://eitaa.com/madras_8
💠 قریحه شاعر | ابن خلدون « بدان که قریحه چون پستان است، چندان که بدوشی اش شیر افزون گردد و چون فروگذاریش بخشکد!» مقدمه ابن خلدون، جلد دوم صفحه 1225. این نکته ذیل اصل یازدهم شعر و شاعری مطرح شده و در باب کثرت تمرین است. هدایت هم در باب نویسندگی « زیاد نوشتن و مشق کردن» را الزامی می داند. 💠 «مدرس هشت» پایگاه تخصصی ادبیات https://eitaa.com/madras_8
💠 | دوره امکان با فضل و لطف الهی، در مسیری خطیر قدم زدیم و شکر خدا لطف دوستان رفیق راه ماست. به نظر این هنرجوی بزرگوار، مشاهده دوره امکان بر اهل قلم واجب است!! 🔗 شرکت در دوره، مشاوره یا سوال 💠 «مدرس هشت» پایگاه تخصصی ادبیات https://eitaa.com/madras_8
💠 | نردبان دوره تخصصی نردبان در 23 قسمت، یکی از دوره های ویژه ادبیات است که برای عموم علاقمندان مفید و قابل استفاده است. جهت مشاهده نظرات، هشتگ را جستجو کنید
💠 | امکان دوره تخصصی امکان از دوره های ویژه ادبیات ولایی است و بزرگترین دانشنامه ولایی! جهت مشاهده نظرات، هشتگ را جستجو کنید
💠 | نردبان سرکار خانم سادات از کرج که پک فیزیکی سفارش داده بودند، بهمراه هدیه ای امروز به دستشان رسید. سرمایه ما همراهی شما و نظرات ارزنده شماست!
💠 اقتراح | بازی مضمونی در کتب از این دست طبع آزمایی ها آمده ست، مخصوصا از شاعران سبک هندی. مرحوم استاد شکوهی، در جمع ما بسیار از خواص «اقتراح» و «مطروحه» یاد می کردند و برای دوستان شاعری که میخواهند ساعاتی دور هم باشند، به جای مافیا یا بازی های عبث دیگر بسیار مفید است. می‌گویند وقتی ذهن در ترکیب کلمات بیگانه از هم متبحر شود قطعا در کلمات آشنا استاد خواهد شد. 🔻 عموما چهار واژه بیگانه از هم توسط افراد پیشنهاد می شود و شاعران طبق دقیقه معینی باید بیت یا رباعی بگویند. • در مجلسی به ملک الشعراء بهار این چهار لفظ پیشنهاد شد: تسبیح، چراغ، نمک، چنار • بهار سرود : با خرقه و تسبیح مرا دید چو یار گفتا ز چراغِ زهد ناید انوار کس شهد ندیده است در کام نمک کس میوه نچیده است از شاخ چنار 💠 «مدرس هشت» پایگاه تخصصی ادبیات https://eitaa.com/madras_8