eitaa logo
مدرسه من
2.5هزار دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
3.9هزار ویدیو
3.3هزار فایل
مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی
مشاهده در ایتا
دانلود
📸 زیارت شبانگاهیِ جبل‌النور 🔹غار حرا محل فرود آمدن جبرئيل و محل نزول وحی است. در شب ۲۷ ماه رجب سال ۴۰ عام‌الفيل = ۶۱۰ ميلادی، جبرئيل بر قلّۀ اين كوه ظاهر شد و با ابلاغ سورۀ علق، آغاز رسالت پيامبر را اعلان كرد. ⏰جهت سفارش تبلیغ در مجموعه کانالهای بانوان و کودکان با ما در ارتباط باشید🧑‍💻 @Schoolteacher401 ↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️ @madrese_yar #پرورشی #امام_زمان #لبیک_یا_خامنه_ای
⭕️ مستند شهدای حادثه تروریستی گلزار کرمان ساخته می‌شود ◀️ رئیس مرکز طرح برنامه و بودجه سازمان صدا و سیما در دیدار با استاندار کرمان از ساخت مستند شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان خبر داد. ادامه خبر 👇 http://fna.ir/3h5jik ⏰جهت سفارش تبلیغ در مجموعه کانالهای بانوان و کودکان با ما در ارتباط باشید🧑‍💻 @Schoolteacher401 ↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️ @madrese_yar
📸 با فیلم‌های جشنوارۀ #فجر۴۲ آشنا شوید ⏰جهت سفارش تبلیغ در مجموعه کانالهای بانوان و کودکان با ما در ارتباط باشید🧑‍💻 @Schoolteacher401 ↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️ @madrese_yar #پرورشی #امام_زمان #لبیک_یا_خامنه_ای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️وقتی مثل یک دستمال کثیف به سطل آشغال انداخته میشی! ‌ ❌باش تا صبح دولتت بدمد ⏰جهت سفارش تبلیغ در مجموعه کانالهای بانوان و کودکان با ما در ارتباط باشید🧑‍💻 @Schoolteacher401 ↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️ @madrese_yar
☹️ | علائم هشدار‌دهنده خودکشی را بشناسید ‌ ⏰جهت سفارش تبلیغ در مجموعه کانالهای بانوان و کودکان با ما در ارتباط باشید🧑‍💻 @Schoolteacher401 ↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️ @madrese_yar
⭕️رشد خشونت در بین نوجوانان‌ 💢دوره نوجوانی یکی از دوره‌های حساس برای اکثر افراد است. دوره‌ای که با چالش‌های متعددی همراه است. پرخاشگری در این سن برای نوجوان یک اتفاق معمول و تا حدی طبیعی است. 💢 در این دوران نوجوانان دچار تغییرات جسمی، اجتماعی و عاطفی متعددی می‌شوند. این تغییرات ناگهانی، باعث ایجاد عدم اطمینان و سردرگمی در ذهن آنها می‌شود. 💢 در این سن، نوجوانان افزایش نیاز به حریم خصوصی را احساس می‌کنند و ممکن است شروع به کشف راه‌هایی برای فاصله‌گرفتن از خانواده خود کنند. 💢 در این بین ممکن است خانواده را تحت فشار قرار دهند و اگر والدین آنها محدودیت‌‌هایی را ایجاد کنند، احتمالا به‌شدت واکنش نشان خواهند داد. 💢 ممکن است که خشونت در نوجوانان ناشی از برخی رفتارها و مسائل در خانواده باشد و این‌که والدین چه رفتاری داشته باشند، بسیار حائز اهمیت است. 💢 عوامل مختلفی همچون خانوادگی،‌ اجتماعی و اقتصادی می‌تواند شرایطی را ایجاد کند که به خشونت در آنان منجر شود. این عوامل ممکن است شامل موقعیت‌های استرس‌زای خانوادگی مانند تک‌فرزندی، بیکاری والدین، فقر و محرومیت شدید باشد. 💢 البته نقش رسانه، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، بازی‌های رایانه‌ای، رفتار با گروه همسالان و محیط‌هایی که نوجوان در آن حضور دارد نیز در این خصوص بی‌تاثیر نیست. 💢مشاوره فردی یا صحبت با یک روان‌‌درمانگر می‌تواند کمک خوبی به نوجوان باشد. البته حضور و شرکت همه خانواده برای انجام یک مشاوره جمعی نیز تاثیر بسزایی در این امر دارد. 💢 ارائه قوانینی شفاف در خانه نیز بسیار کمک‌کننده است. بااین‌حال ارتباط درست با نوجوان به والدین کمک می‌کند تا اوضاع را بهتر میان خود و فرزندان‌شان حل کنند، چراکه نوجوان همیشه خشمگین نیست و زمانی که رفتار مناسبی دارد، می‌توان با او صحبت و از ویژگی‌های مثبتش تعریف کرد. ⏰جهت سفارش تبلیغ در مجموعه کانالهای بانوان و کودکان با ما در ارتباط باشید🧑‍💻 @Schoolteacher401 ↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️ @madrese_yar
⭕️مدرسه زندگی یا مرگ مدرسه!‌ 💢 مهم نیست اسمش چه باشد و چگونه تعریف شود؛ مهم این است که برای دانش‌آموزان جایی مطبوع و سرشار از شادی، نشاط و امید باشد .مدرسه شاد، مدرسه زندگی، مدرسه فردا، مدرسه امید، مدرسه آینده و... همه از یک خانواده و در یک کلام، بازی با کلمات است!‌ 💢 آنچه مهم است این که مدرسه باید جای آفرینش شادی ، فرداسازی، نشاط بخش و محل آماده شدن برای زندگی فردا و آینده باشد. 💢مدرسه اگر نتواند در این برهه تاریخی خودش را باز یابد و مطابق خواست، میل و اراده مخاطبان دلبری کند، نمی‌تواند مطلوب و محبوب مخاطبان خود باشد؛ مخاطبانی که سرمایه، ارزش، اعتبار و هویت مدرسه را می‌سازند.ناسازمندی بین مدرسه ودانش آموز؛ با هر سلیقه و مصلحتی که باشد، موجب طرد و جذب روحی و البته جسمانی دانش‌آموزان می‌شود. 💢 مدرسه‌ای که نتواند این جذابیت را بیافریند، نمی‌تواند هویت خود را در «خانه دوم» بودن احیا و حفظ و با خانه و خانواده رقابت کند. مدرسه مطلوب را باید فضا و محیطی دانست که دانش‌آموزان در آن احساس آرامش و امنیت می‌کنند و بی‌هیچ تکلف و رنجی، بودن در آن را برای خود آرامش بخش، نشاط آفرین و سرشار از هیجان می‌یابند. 💢مدرسه، مثل خانه و خانواده است؛ هم می‌تواند سرد و سخت باشد و اعضای خود را براند، آواره و بی‌خانمان سازد و هم می‌تواند گرم وگیرا وجذاب شود و جان وجسم دانش‌آموزان را سرشار از امید و انگیزه و تلاش کند. 💢 مدرسه هم می‌تواند گرفتار گسست عاطفی شود و همانند مجموعه‌ای بی‌روح و زمخت با اعضای خود سرد و سنگین، چهره در هم بکشد و اخم آلود و خسته کننده شود. 💢باید برای مدرسه‌ای که نتوانست و نمی‌تواند روی گشاده کند و آغوش بگشاید، زنگ هشدار را به صدا در آورد و برای مدیران و عوامل آن زنگ معکوس و سراشیبی، سقوط و پایان را بلند کرد! ✍ محمد ابراهیم محمدی | گروه جامعه روزنامه جام‌جم ⏰جهت سفارش تبلیغ در مجموعه کانالهای بانوان و کودکان با ما در ارتباط باشید🧑‍💻 @Schoolteacher401 ↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️ @madrese_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علم و ایمان مکمل و متمم یکدیگرند استاد مطهری بر این اعتقاد است که علم و ایمان مکمل و متمم یکدیگرند، نه متضاد با هم. علم نیمی از ما را می سازد و ایمان نیمی دیگر را. ⏰جهت سفارش تبلیغ در مجموعه کانالهای بانوان و کودکان با ما در ارتباط باشید🧑‍💻 @Schoolteacher401 ↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️ @madrese_yar
💢نقش های متعدد معلم در کلاس درس ✅نویسنده: علی پور علیرضا توتکله، کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی   ✍ معلم برای تدریس مؤثر و هدایت دانش آموزان باید قادر به ایفای نقش های متعددی در کلاس درس باشد. اجرای این نقش ها به معلم کمک می کند تا شناخت کافی از شاگردان خود پیدا کند و سپس با توجه به خصوصیات شخصیتی، رشد و تکامل آنها آموزشهای لازم را ارائه دهد. این مقاله نقش های متعدد معلم را در کلاس درس بررسی می کند. ✅معلم روانشناس   معلم زمانی می تواند بخوبی از عهده تدریس برآید که از اصول روانشناسی تربیتی آگاه باشد. یکی از وظایف روانشناسی تربیتی، بررسی و تحقیق درباره کارآمدترین و مؤثرترین شیوه تدیس است. معلم باید توانایی یادگیری و بکاربستن دانش، مهارت، اصول و نتایج حاصل از تحقیقات روانشناسی را در تدریس داشته باشد و قبل از شروع به تدریس، از خصوصیات جسمی و روانی دانش آموزان اطلاع حاصل نماید و مانند یک روانشناس در بررسی های خود به این مسئله بپردازد که هر پدیده و رویدادی که در کلاسش رخ می دهد، هر رفتاری که از دانش آموزان سر می زند، موفقیت ها، شکستها، دوستی و دشمنی های آنان دلیلی دارد که باید درصدد کشف آن برآید. از آنجا که معلم با فکر و اندیشه و روح و روان شاگردان سر و کار دارد، باید در و رنج آنان را بشناسد، در حفظ اسرار و جلب اعتماد و اطمینان آنها بکوشد، مسائل و مشکلاتشان را ببیند و سعی کند علت مشکلات را بررسی و کشف نماید و به ویژه به دنبال عواملی باشد که شاگردان را از درون متحول کند و به فعالیت و کوشش مناسب وادارد. معلم در نقش روانشناس باید به خوبی آگاه باشد که ممکن است عده ای از دانش آموزان به دلایل مختلف در اضطراب و نگرانی و ترس و بیم به سر برند و در نتیجه به دنبال امنیت روانی هستند، از این رو باید تمام تلاش خود را بکارگیرد تا با ایجاد جوی مناسب در کلاس برقراری ارتباط صحیح به دانش آموزان آرامش ببخشد و اعتماد به نفس آنها را افزایش دهد. معلم باید آگاه باشد که هر کدام از دانش آموزان از ویژگی های شناختی و عاطفی خاصی برخوردار هستند و در هر یک از دوره های تحصیلی نیازهای متفاوتی دارند و نکته آخر اینکه معلم باید بداند که مفهوم یادگیری چیست، چه ویژگی هایی دارد، چگونه حاصل می شود و چه شیوه ها، عملکردها و راهکارهایی در فرایند یاددهی – یادگیری تاثیر بیشتری می گذارند... ⏰جهت سفارش تبلیغ در مجموعه کانالهای بانوان و کودکان با ما در ارتباط باشید🧑‍💻 @Schoolteacher401 ↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️ @madrese_yar
هدایت شده از معلم یار
💠چگونه میتوانیم اقدام پژوهی را در کلاس درس اجرا کنیم؟ 🔸️اقدام پژوهی نیز مانند سایر روش های پژوهش مراحل متعددی دارد که باید مطابق آن عمل کرد. اما همیشه باید به یاد داشته باشیم که پژوهشگر اول معلم کلاس درس است و سپس پژوهشگر از سوی دیگر اقدام پژوهی نباید مانع فعالیت های یادگیری دانش آموزان و فعالیت های آموزشی معلم شود. 🔸️فرایند اقدام پژوهی هفت مرحله را شامل می شود که عبارت اند از: 1️⃣ مرحله اول: مشخص کردن سؤال یا مشکل: 🔸️ این مشکل یا سؤال باید با یادگیری دانش آموز در کلاس درستان مرتبط شود. برای مثال چه نوع از تکالیف درسی میتواند درک دانش آموزان از درس را بهبود ببخشد؟ چگونه میتوان نمرات درسی دانش آموزان را بهبود بخشید؟ تا چه اندازه یادگیری از طریق همکاری میتواند برای درک مفاهیم سطوح بالای یادگیری به دانش آموزان کمک کند؟ تا چه اندازه روش تدریس جدیدی که اختیار کرده ام در یادگیری دانش آموزان مؤثر است؟ 🔸️از آنجا که هدف از اقدام پژوهی در کلاس درس کمک به معلم در تصمیم گیری های آموزشی است. سؤال یا مشکل باید مواردی را شامل شود که تحت نظر و مدیریت معلم (مانند راهبردهای آموزشی تکالیف درسی و فعالیت های کلاس درس است. 🔸️مشکل باید به گونه ای انتخاب شود که شما به عنوان معلم قادر به تغییر آن باشید. از سوی دیگر، اگر شما بر اقدام پژوهی نظارت نداشته باشید و بر یافته های آن تأمل نکنید، انگار هیچ کاری نکرده اید. 🔸️نهایت اینکه سؤال یا مشکل باید با توجه به منابع تلاش و زمانی که در اختیار دارید، قابل بررسی و سرانجام گرفتن باشد به طور کلی، سؤال یا مشکل باید جنبه ای خاص و جزئی را شامل شود تا بتوان با توجه به شرایط و امکانات پاسخ آن را پیدا کرد و از نتایج آن در همان کلاس درس بهره برد. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
📸 والدین گرامی این کارها را زمان امتحانات جدی بگیرید! •┈┈••✾•🍃🌸🍃•✾••┈┈۰ ⏰جهت سفارش تبلیغ در مجموعه کانالهای بانوان و کودکان با ما در ارتباط باشید🧑‍💻 @Schoolteacher401 ↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️ @madrese_yar
؟ 👆درباره این مطالب تأمل کنید. ┅✿🇮🇷❀🇮🇷❀🇮🇷✿┅ ⏰جهت سفارش تبلیغ در مجموعه کانالهای بانوان و کودکان با ما در ارتباط باشید🧑‍💻 @Schoolteacher401 ↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️ @madrese_yar
حدیث 💢 غذای انسان های فاسق ✍️ پیامبر صلی الله علیه وآله فرمود: «لَا تَأْكُلْ طَعَامَ‏ الْفَاسِقِين‏؛ یعنی از غذای انسان های فاسق نخورید». 🟢 در زبان عربی «فسق» وصف زمانی است که هسته از خرما بیرون می آید؛ به همین تناسب زمانی که کسی به دلیلی از دین خارج می شود، فاسق نامیده می شود. ✍️ بنابراین مراد از انسان های فاسق، کسانی هستند که از دین خارج شده اند؛ هر چند معنای فاسق، مشکک و دارای مراتب است و شامل برخی گناهکاران نیز می شود. ✅ پس خوردن غذای کسانی که شیعه هستند؛ ولی مرتکب برخی گناهان مانند بی حجابی، غیبت، دروغ و... می شوند، اشکالی ندارد، چون به این ها فاسق گفته نمی شود. 📎 📎 ┅✿🇮🇷❀🇮🇷❀🇮🇷✿┅ ⏰جهت سفارش تبلیغ در مجموعه کانالهای بانوان و کودکان با ما در ارتباط باشید🧑‍💻 @Schoolteacher401 ↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️ @madrese_yar