#آموزشی
💡یادگیری توزیعی چیست؟⁉️⁉️
🛠یک تکنیک مفید دیگر برای یادگیری، یادگیری توزیعی نامیده می شود.
👤کری این تکنیک را به آب دادن باغچه تشبیه می کند. هم می توان باغچه را یک بار در هفته و به مدت ۹۰ دقیقه آبیاری کرد و هم اینکه ۳ بار در هفته و هر بار ۳۰ دقیقه به آن آب داد. 🌿
👀اگر این کار را امتحان کنید خواهید دید که توزیع دفعات آبیاری در طول هفته باغچه ی شما را در طول زمان سرسبز تر خواهد کرد.🎋
📚مطالعات نشان داده اند برای آنکه افراد اطلاعات تازه ای مثل رخداد های تاریخی، واژگان جدید یا تعاریف علمی را یاد بگیرند و در ذهن خود نگه دارند، بهترین کار این است که یک تا دو روز بعد از اولین مطالعه، اطلاعات جدید را مرور کنند. 🍃
📌 یک نظریه این است که مغز در واقع در دوره های کوتاه یادگیری توجه کمتری به اطلاعات جدید نشان می دهد.🌿
🔐 بنابراین تکرار این اطلاعات در یک بازه ی طولانی مدت دار، مثلاً چند روز تا یک هفته پس از بار اول به جای چند بار پشت سر هم، سیگنال قدرتمند تری به مغز می فرستد و اهمیت نگهداری از اطلاعات تازه را به آن یادآور می شود.🌱
🍀☘🌿🌱🍁🍂🍃🎋🎍🍀☘🌿🌱
@madrese_yar
بسم الله الرحمن الرحیم
هست کلید در گنج حکیم
❇️ روش اجرای املای مگس کشی👇👇👇
♦️معلم در زنگی که قصد گرفتن چنین املایی را دارد زنگ تفریح در کلاس می ماند و کلمات سخت املایی را بر روی تخته می نویسد.
کلمات را باید بصورت ریز، درشت، برعکس و...نوشت تا هیجان کار بالا رود.👌
▪️از روی لیست کلاسی، دو نفر دو نفر به پای تخته می آیند و معلم کلمه مورد نظر را بیان می کند. هر کدام که زودتر با مگس کش بر روی کلمه مورد نظر زد برنده مسابقه است و دانش آموز بازنده می نشیند و نفر بعدی با دانش آموز برنده مسابقه می دهد و به همین صورت تا آخرین دانش آموز ادامه پیدا می کند. 👌
توجه:
چون دانش آموزان با مگس کش بر روی تخته می زنند،کلماتی نظیر خدا، پیامبر، رسول،الله و.... را بر روی تخته ننویسید تا خدای نکرده هتک حرمتی صورت نگیرد.🙏
❌ ضمنا مگس کش ها رو خود معلم بیاره نه دانش آموز👌
✍️ همکار گرامی جناب صادق خیری. قم
@madrese_yar
13.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#خلاقیت_معلمی
#آموزش_ابتدایی
#کلیپ_معلمی
#املای مگس کشی😳
توصیه راهبردی:👇
✔️ مراقب دردسرهای این روش بعد از اتمام کلاس باشین و ابزار کمک آموزشی مگس کش را از دانش آموزان دور کنین... چون ممکنه به جای مگس زنی، آدم زنی راه بیفته😊
👌جدی گفتم هاااااا🤓🤓
🕹🎞🕹🎞🕹🎞🕹🎞🕹🎞🕹🎞🕹
🎥 از کلاس خلاق و پویا همکار ارجمند جناب آقای صادق خیری. قم. 🌹👌
@madrese_yar
#معلم_پژوهنده
#کارگاه_آموزشی
✅مدرسه آنلاین مهارت های پژوهش موفق
🔴برگزارکننده: انجمن علمی معارف دانشگاه شهید بهشتی با همکاری انجمن های علمی
✔️با حضور ۱۸ استاد برجسته دانشگاه
📌ارائه ۳۵ کارگاه در پنج پک آموزشی: ۱-روش نگارش مقاله علمی ۲-روش نگارش پروپوزال و پایان نامه ۳-فنون ویرایش متون علمی ۴-روش های پیشرفته پژوهش ۵-روش مطالعه و پژوهش در فلسفه اسلامی
📅زمان: ۱۹ آذر تا ۸ دی ماه
👈سامانه ثبت نام (ابتدا در سایت ثبت نام کرده سپس کارگاه موردنظر را انتخاب کنید): https://evnd.co/W13GS
#کارگاه #دوره #پژوهش #مدرسه #مهارت #مقاله_نویسی
📌@Modaresi_scientific_sbu
💠انجمن علمی معارف دانشگاه شهید بهشتی💠
@madrese_yar
جزو کدام دسته از معلم ها هستید؟.pdf
100.5K
#مهارت_معلمی
❇️ مهارت #تحلیل محتوای کتاب درسی
♦️داستانواره ای درباره ضرورت تحلیل محتوای کتاب درسی👆👆👌🌹
🗓مقاله کوتاه ۲ صفحه ای🙏
⁉️شما جزو کدام دسته از معلمان هستید؟😳⁉️⁉️
✍معلم؛ علی اسعدی
@madrese_yar
مدرسه آموزشی مهارت های پژوهش. انجمن معارف(2).pdf
548.3K
♦️جزئیات کارگاه های مدرسه مهارت های پژوهش موفق
@madrese_yar
#پوستر_معلمی
#هویت_معلمی
♨️ معلم، گاهی نقشی پر رنگ تر از خانواده دارد.👌
♦️تشکیل هویت نسل جدید به دست معلم است.
@madrese_yar
▪️عیادت شیخین از حضرت زهرا (علیها السلام) بعنوان حلالیّت طلبی، اما بدون آنکه حاضر به برگرداندن حق و پایان دادن به غصب باشند!
شیخ صدوق به دو سند از امیرالمؤمنین و امام حسین (علیهما السلام) روایت کرده که فرموند:
هنگامی که بیماری حضرت زهرا (س) شدت گرفت زنان مهاجرین و انصار گرد ایشان آمدند و جویای حال ایشان شدند. حضرت در پاسخ آن احوالپرسی بیاناتی فرمود که گویای شدت نارضایتی ایشان از سستی و کوتاهی مردانشان بود.
زنان بیانات حضرت را به مردانشان رساندند، و در نتیجه عدهای از مردان مهاجرین و انصار جهت عذرخواهی نزد حضرت آمدند و گفتند: ای سرور بانوان، اگر ابوالحسن این امر را پیش از آنکه این حکومت تثبیت شود و استحکام یابد به ما میگفت هرگز از او به دیگری عدول نمیکردیم!
حضرت (س) فرمود: از من دور شوید! که با این عذر آوردنهای دروغینتان پذیرش عذری نیست، و با این سستی شما چارهای نیست و کاری از پیش نمیرود.
و شاید همین قضایا بود که شیخین را به تلاش برای ملاقات و عیادت حضرت برانگیخت.
خبر عیادت را سُلیم بن قیس هلالی از ابن عباس، و شیخ صدوق با سلسله سندش از امام صادق (علیه السلام) روایت نموده که همراه با جزئیات بیشتری است. امام (ع) فرمود:
هنگامی که فاطمه بیمار شد.. آن دو برای عیادتِ حضرت اذن خواستند اما حضرت نپذیرفت به آنها اذن دهد. پس ابوبکر با خدا پیمان بست که سقف خانهای بر او سایه نیاندازد تا آنکه نزد فاطمه برسد و از وی رضایت بطلبد! و یک شب را در بقیع گذراند!
پس عُمر نزد علی (علیه السلام) آمد و گفت: بدرستی که ابوبکر همراه پیامبر خدا (صلّی الله علیه و آله) در غار بود پس یار پیامبر است، و او پیرمردی دل نازک است! و چندین بار آمدیم که از فاطمه اذن ورود بگیریم تا رضایت بطلبیم! اما او نپذیرفت که به ما اذن ورود دهد. پس اگر مصلحت میدانی برایمان از او اذن ورود بگیر.
حضرت گفت: باشد.
پس علی بر فاطمه وارد شد و به ایشان گفت: ای دختر پیامبر خدا، از این دو نفر کارهایی سر زده که خود شاهد بودهای، و چندین بار آمدهاند و ردشان کردهای و بهشان اذن ندادهای، و از من خواستند که برایشان اذن بگیرم.
حضرت زهرا گفت: بخدا به آنها اذن نخواهم داد و کلمهای با آنها سخن نخواهم گفت تا پدرم را ملاقات کنم و شکایت و دادخواهی از این دو را نزد او برم بخاطر آنچه انجام دادند و نسبت به من مرتکب شدند!
علی (ع) گفت: پس من برایشان ضمانت کردم که اذن بگیرم!
حضرت گفت: اگر چیزی را برایشان ضمانت کردهای خانه خانهی توست و زنان تابع مردانند، در چیزی با شما مخالفت نمیکنم، پس به هرکه خواهی اذن بده!
پس علی(علیه السلام) خارج شد و به آن دو اذن داد، [پس وارد شدند] و هنگامی که چشمشان بر فاطمه(علیه السلام) افتاد بر وی سلام کردند، اما حضرت جواب سلامشان را نداد بلکه رویش را از آن دو برگرداند. پس آن دو به سمت روی حضرت رفتند..
پس حضرت(س) به علی(علیه السلام) گفت: جامه را از من بگردان!
و زنانی در اطراف حضرت بودند پس حضرت به آنها گفت: صورتم را بگردانید!
پس هنگامی که روی حضرت را برگرداندند آن دو نیز به سمت روی حضرت رفتند و ابوبکر گفت:
ای دختر پیامبر خدا، جز این نیست که نزدت آمدهایم برای حلالیت طلبی و دوری از خشم و غضبت، از شما میخواهیم که ما را ببخشی و از آنچه از ما نسبت به شما رخ داده بگذری!
پس حضرت(س) به آن دو گفت: هرگز یک کلمه با شما سخن نخواهم گفت تا پدرم را ملاقات کنم و شکایت شما دو نفر را نزد او برم و از آنچه کردید و انجام دادید و نسبت به من مرتکب شدید دادخواهی کنم!
آن دو گفتند: پس ما برای عذرخواهی آمدهایم و رضایتت را میطلبیم؛ ببخش و از ما در گذر و ما را به آنچه از ما سر زده مؤاخذه مکن!
پس حضرت بسوی علی(علیه السلام) رو نمود و به ایشان فرمود:
من با این دو نفر کلمهای سخن نخواهم گفت تا از آنها دربارۀ چیزی که آنرا از پیامبر خدا شنیدهاند بپرسم، پس اگر با صداقت پاسخم را دادند میبینم نظرم چه میشود!
آن دو گفتند: خدایا!، باشد!، و ما جز حق نخواهیم گفت و گواهی نخواهیم داد مگر به صداقت!
پس حضرت گفت: شما را به خدا قسم میدهم آیا شنیدید پیامبر را که میگفت:
«فاطمه پارۀ تن من است و من از اویم، هرکه او را بیازارد پس حقا که مرا آزرده و هرکه مرا بیازارد پس به حق که خدا را آزرده، و هرکه او را پس از مرگم بیازارد همچون کسی است که او را در حیاتم آزرده، و هرکه در حیاتم او را بیازارد همچون کسی است که پس از مرگم او را آزرده»؟
گفتند: خدایا، بله.
حضرت گفت: الحمد لله.
سپس حضرت گفت: خدایا من تو را گواه میگیرم -و شاهد باشید ای کسانی که در اینجا حاضرید- که این دو مرا در حیاتم و در هنگام مرگم آزردند!
بخدا کلمهای با شما دو نفر سخن نگویم تا پروردگارم را ملاقات کنم و شکایتتان را از آنچه کردید و نسبت به من مرتکب شدید نزد او برم!
پس ابوبکر گفت: ای وای بر من! ای کاش مادرم مرا نزاییده بود!
اما عمر ..
(ادامه در ص 2)
(ادامه از ص 1)
اما عمر به او گفت: عجب از مردم، چطور ولایت امورشان را به تو دادهاند در حالی که تو پیرمردی هستی که خرفت و کودن شدهای!؛ از خشم یک زن اندوهگین و بیقرار میشوی و از رضایتش خوشحال! مگر چه کرده کسی که زنی را خشمناک کند؟!
و برخاستند و خارج شدند.
این خبر را ابن قُتیبه با این تتمه روایت کرده:
حضرت گفت: پس من خدا و فرشتگان را گواه می.گیرم که شما دو نفر خشمناکم کردید و راضی و خشنودم نکردید، و هنگامی که پیامبر را ملاقات میکنم شکایتتان را نزد او میبرم!
پس ابوبکر گفت: من پناه میبرم به خدای تعالی از خشمش و خشم تو ای فاطمه.
سپس ابوبکر گریهی سختی کرد و گریان خارج شد در حالی که حضرت به او میگفت:
بخدا در هر نمازم نفرینت میکنم.
و در پیام امیرالمؤمنین (علیه السلام) به فرستادهی عمویش عباس در آخرین روزهای حیات حضرت زهراء (علیها السلام) اینگونه آمده است:
«.. و بدرستی که فاطمه دختر پیامبر خدا (صلّی الله علیه و آله) هنوز همچنان ستمدیده است، از حقش محروم، و از میراثش رانده شده. به سفارش پیامبر خدا (صلّى الله عليه وآله) دربارهی وی عمل نشد، و حق و احترام پیامبر و حق خدای عزّوجلّ نسبت به او مراعات نشد؛ و کفایت میکند که خدا حاکم است و کیفر دهنده و انتقام گیرنده از ظالمین!».
📚 موسوعة التاريخ الإسلامي؛ ج ۴ ص ۱۴۲.
@madrese_yar
🎁 هدیه PDF رایگان کتاب «پرسمان معاد» از انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
🌀 کاری از نمایندگی مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی در اصفهان
📗 دریافت کتاب: dte.bz/aaff
🆔 @madrese_yar
پاسخ اغتشاشات.pdf
2.3M
📚 فایل pdf پاسخ به شبهات مربوط به اغتشاشات اخیر
✍ کاری از مرکز «مطالعات و پاسخگویی به شبهات» حوزههای علمیه
🆔 @madrese_yar