eitaa logo
مدرسه من
2.2هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
3.4هزار ویدیو
3.1هزار فایل
مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی
مشاهده در ایتا
دانلود
🤔 چرا بعضی از ورزشکارا مخالف انقلاب هستند. اونا که اطلاعاتشون از ما خیلی بیشتره و حتما یه چیزی می دونن که ما نمی دونیم! 📍پاسخ کوتاه برخلاف غالب جامعه ورزشی کشور عزیزمان ایران، تعداد خیلی خیلی محدودی از ورزشکاران هم هستند که برای رسیدن به شهرت و ثروت بیشتر، در فضای مجازی اقدام به بارگذاری مطالب دروغ می کنند که نمیشه صرفاً به خاطر معروف بودن این افراد، اعمال و صحبت های آنان را ملاک قرار داد. 📍پاسخ بلند 1- غالب ورزشکاران عزیز کشورمان علاقمند به کشور و انقلاب هستند و در میدان‌های مختلف نشان داده اند که برای بالابردن پرچم ایران، تمام توان خود را به کار می‌گیرند و به دلیل حاشیه دار بود فضای مجازی بسیاری از ورزشکاران در آن فعالیتی ندارند و یا پس از مدتی از آن خارج شده اند. 2- عده ای از ورزشکاران که طرفدار دارند و در فضای مجازی حضور دارند، تحت تاثیر تبلیغات رسانه های خارجی و تحریک تعدادی از طرفداران و برای بیشتر دیده شدن، به خودشان اجازه می دهند که در رابطه با هر مطلبی، حتی مسائلی که به آن اشراف ندارند، اظهار نظر کنند؛ 3- تعدادی از همین ورزشکاران به دلیل کسب درآمد از فضای مجازی، در همه مباحث به ویژه مسائل غیر تخصصی اظهار نظر می کنند تا دنبال کننده بیشتری جذب کنند.در واقع شغل ورزشکاران به گونه ای نیست که به اطلاعات خاصی دسترسی داشته باشند؛ 4-بر اساس اعتراف بسیاری از ورزشکاران اکانت های ناشناس در برهه های حساس با ارسال پیام های گوناگون آن ها را تحت فشار قرار می دهند تا علیه نظام دست به توهین و اعتراض بزنند؛ 5- عذرخواهی ورزشکاران پس از مشخص شدن بسیاری از اظهار نظرها نشون میده حتی توانایی تشخیص ساده ترین دروغ ها در شبکه های مجازی را هم ندارند. 📌 و اما یه سوال می دانید؟ چه تعداد از ورزشکاران کشورمان در دوران انقلاب، حاضر شدند برای دفاع از انسانیت و اسلام در برابر حریفان اسرائیلی مبارزه نکنند و مدال 🏅 های جهانی را از دست بدهند. مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
🔵 شبهه: میگن آیا پیامبر هم تو اذان و نماز میفرمود اشهد انّ محمداََ عبده و رَسوله؟ یعنی شهادت میدم خودم رسول خدا هستم؟ یا مثلا به خودش صلوات و درود میفرسته؟ خنده‌دار نیست؟ 🔻پاسخ: پیامبر(ص) یه شخصیت حقیقی مثل همه مردم داره و یه شخصیت و مقام الهی که از طرف خدا به ایشان اعطا شده. حضرت وقتی از شخصیت حقیقی که مثل همه مردم هست صحبت میکنن، میفرمایند "اَنا بَشَرٌ مثلُکُم" من هم بشری مانند شما هستم. از خودشون تعریفی نمیکنن، هیچ برتری برای خودشون نسبت به مردم قائل نمیشن در خلقت جسمانی خودشون ولی در ادامه فرقی که با مردم معمولی دارن رو اینطور بیان میکنن "یوحی الیّ"، به من وحی می‌شود. شهادت دادن به مقام نبوت و رسالتی که خدا به ایشان داده یکی از شرایط مسلمانی هستش، یعنی اگه پیامبر به رسالت خودش که خدا بهش داده اقرار نمیکرد و به زبان نمی‌آورد نعوذ بالله مسلمونیش زیر سوال میرفت. خدا امر فرموده باید همه من‌جمله خود پیامبر(ص) هر روز این عبارت رو بیان و تکرار کنن. پیامبر هم مطیع دستور خداست. 🔻درباره صلوات هم همینطور اولا که خود خدا در آیات قرآن میفرماید منِ خدا به پیامبرم صلوات میفرستم، بعد دستور میدهد که همه مؤمنان هم این کارو بکنن در این آیه که همه بارها شنیدیم: إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا یکی از مؤمنین هم خود پیامبراکرم هستش که باید امر خدارو اجابت کنه و بر خودش سلام و صلوات بفرسته. درضمن ما خودمون تو نمازامون روزی ۵ بار به خودمون سلام میفرستیم. آخر نماز که میگیم السلام علینا.... ، سلام برما... دیگر انبیا هم به خودشون سلام میفرستادن، مثلا حضرت عیسی تو سوره مریم به خودش سلام میده و میفرماید، وَالسَّلَامُ عَلَيَّ يَوْمَ وُلِدْتُ وَيَوْمَ أَمُوتُ وَيَوْمَ أُبْعَثُ حَيًّا. این‌ها منیّت و تعریف از خود نیست. این سلام و صلوات فرستادن‌ها بخاطر ارج نهادن به اون مقام نبوت و رسالتی هست که خدا به ایشان اعطا کرده. حتی اگه تعریف از خود باشه هم مشکلی نداره، خود خداهم از خودش تعریف میکنه، اونجا که بعد از خلقت انسان میفرماید "فتبارَکَ اللّه اَحسنُ الخالقین" آفرین بر خدای که بهترین آفرینندگان است. مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
١ -تعداد انگشتان دست کسانی را که زنجير به دست دارند، بشماريد. ٢- تعداد انگشتان دست کسانی را که دستشان را روی سينه قرار داده اند، بشماريد. ٣- تعداد انگشتان دست کسانی را که پرچم يا علامت به دست دارند، بشماريد. ٤ -با کمک شمارش ۵ تا ۵ تا تعداد برگ های روی درخت را بشماريد. ٥- با کمک جمع چندتايی تعداد شکل های هندسی روی علامت را بشماريد. ٦- پرندگان لوحه چند بال دارند؟ دو تا دو تا بشماريد. ٧- چند چشم باز در لوحه می بينيد؟ دو تا دو تا بشماريد. ٨- چند انگشت برای سينه زدن بر روی سينه ها قرار داده شده اند؟ ۵ تا ۵ تا بشماريد.
١ -درک مفهوم عددهای بيشتر از ۲۰ به کمک شکل و جدول ارزش مکانی ٢- کامل کردن جدول ارزش مکانی با استفاده از شکل و خارج کردن اعداد دو رقمی از جدول ٣- تمرين ادامه دادن الگوی عددی ٤ -درک رابطه بين الگوی هندسی و عددی
١- توانايی شمارش اشياء به صورت پشت سر هم نوشتن عدد مربوط به تعداد اشياء ٢- توانايی بردن عدد داخل جدول ارزش مکانی ٣- توانايی ادامه دادن الگوهای عدد به ترتيب اعداد (يکی يکی ادامه دادن)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جمشیدی: عنوان:هنر هدف کلی :کارکردهای کاغذ و تا(اوریگامی ماهی 🐟) به روش آموزش عملی ساحت علمی و فناورانه وسایل مورد نیاز: کاغذ مکان: فضای مجازی
١ -تمرين ساخت دسته های ۱۰ تايی و کامل کردن جدول ارزش مکانی و خارج کردن عدد از جدول ٢- درک اعداد از ۲۰ تا ۹۹ با استفاده از جدول ارزش مکانی ٣ -ساختن عددهای ۲۰ تا ۹۹ با استفاده از دسته بندی
26.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عنوان:هنر هدف کلی : نقاشی تا شوی هدیه به مادر به روش آموزش عملی ساحت علمی و فناورانه وسایل مورد نیاز: کاغذ مکان: فضای مجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عنوان: فارسی درس نان هدف کلی : آشنایی با طرز تهیه نان،اهمیت نان در تغذیه،اصول استفاده و حفظ و نگهداری نان، لزوم شروع تغذیه با نام و یاد خداو اتمام با شکر گزاری و... ساحت اعتقادی اخلاقی به روش فعالیت محور و مشاهده عینی وسایل مورد نیاز:لوازم نانوایی مکان: نانوایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عنوان: فارسی هدف کلی :اجرای ببین و بگو به روش نمایشی ساحت علمی و فناورانه وسایل مورد نیاز: عروسک پرنده زخمی،باند،توپ مکان: کلاس درس
١- شمارش ۵ تا ۵ تا رو به جلو و عقب به کمک شکل ها ٢ -تمرين شمارش ۵ تا ۵ تا به صورت ذهنی بدون کمک شکل ٣- ترسيم اشکال متقارن نسبت به خط عمود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عنوان: فارسی هدف کلی : تقویت روانخوانی به روش تقویت حافظه دیداری ساحت علمی و فناورانه وسایل مورد نیاز:دوربین دست ساز مکان: کلاس درس
عنوان: ۲۲بهمن هدف کلی : آشنایی با اهداف انقلاب و ایجاد انس و الفت بیشتر با پرچم و انقلاب به روش اجرای پویش ساخت آدم برفی و نصب پرچم روی آدم برفی در اماکن عمومی و جلوی درب منزل و ... ساحت اعتقادی ، اخلاقی وسایل مورد نیاز: پرچم ،برف ،لوازم ساخت آدم برفی مکان: فضای باز
١ -تمرين کامل کردن شکل متقارن با تقارن های افقی و عمودی ٢ -درک اعداد ترتيبی و نسبت دادن آن به فعاليت های روزمره زندگی
مفاهيم: جلو، عقب؛ وسط، کنار، بين؛ حرکت صف با حفظ نظم آن؛ جلو، پشت مهار ت: رعايت نظم صف سينه زنی؛ پذيرايی از عزاداران؛ آداب حمل پرچم؛ آداب تماشا کردن عزاداری. نگرش ها: ١ تشويق به کار گروهی با ايجاد رقابت امکان پذير است. ٢ بازی ها و فعاليت هايی که توانايی بيشتر کار گروه را به نمايش می گذارند، دانش آموزان را به کار گروهی علاقه مند می کنند. تأثيرات بر ساختارشناختی: ١ شهود ساختارهای هندسی ٢ شهود ساختارهای عددی ٣ درک مفاهيم معنوی تم شناختی: آيين سوگواری: در مورد بزرگداشت و احترام به بزرگان دين نکاتی را که می دانيد به دانش آموزان بياموزيد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جمشیدی: عنوان: ریاضی هدف کلی :آموزش یکی دهتایی به روش اکتشافی و داستان گویی(مادر بزرگ تصمیم داشت که قاشق های داخل کشوی اشپزخانه رو مرتب کنه و نوه شون ریحانه جون در این کار به مادر بزرگ کمک می‌کنه تا اونها رو در دسته های ده تایی و یکی مرتب کنه) ساحت علمی و فناورانه وسایل مورد نیاز: عروسک کادر بزرگ ،نی،کش ،ماژیک مکان: کلاس
١- انجام عمليات جمع های چندتايی عددهای ۱۰ تايی يا ۵تايی به صورت ذهنی ٢- تمرين حل مسئله با استفاده از رسم شکل ٣- نوشتن جلونويسی برای پاسخ مسئله
عنوان: ریاضی/تقارن هدف کلی :آشنایی بیشتر با مبحث تقارن در ریاضی به روش مشارکتی و فعال ساحت علمی و فناورانه وسایل مورد نیاز: ماژیک و دانش آموز 😊 مکان: کلاس درس
عنوان: فارسی هدف کلی : تثبیت نشانه جدید با استفاده از حافظه دیداری به روش دست ورزی و تلفیق با هنر ساحت علمی و فناورانه وسایل مورد نیاز: مقوا رنگی مکان: کلاس درس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عنوان: فارسی هدف کلی : ایجاد انگیزه برای تدریس نشانه ایـ روش تدریس:فعالو دانش آموز محور طبق ساحت اعتقادی اخلاقی وسایل مورد نیاز:پرچم ،چفیه مکان:کلاس درس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ریاضی هدف کلی :آموزش جمع به روش دست ورزی و تلفیق با هنر ساحت زیبا شناختی ،علمی و فناورانه وسایل مورد نیاز: کاغذ رنگی، قیچی،نخ مکان: کلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عنوان:علوم هدف کلی :آشنایی با ریشه ها ساقه ها برگ های خوراکی به روش مشاهده عینی وسایل مورد نیاز:سیب زمینی ،پیاز،کلم،کرفس و... مکان: مغازه سبزیجات فروشی
10.pdf
17.8M
📚 طلایی 📒 بررسی خط به خط درسی 📒 های برگزیده کنکور ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar10
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹ریاضی هفتم 🔸حجم های منشوری 🔹اجزای منشور ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar11
48.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
درس ١ - ادامه جلسه قبل پایه رشته ریاضی فیزیک ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar10