eitaa logo
مدرسه من
2.5هزار دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
3.9هزار ویدیو
3.3هزار فایل
مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5807874662796886292.mp3
249.3K
نیمه شعبان شده(کودکانه) مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
1_1715286040.mp3
1.76M
کودکانه مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
شعر های معنوی خوندم براشون که با صاحب الزمان آشنا بشن👇👇 وقتی که مهدی بیاد. تاریکی رسوا میشه در های بسته همه. یکی یکی باز میشه وقتی که مهدی بیاد. زمین پر از نور میشه چشم اونا که بدن. از نور اون کور میشه وقتی که مهدی بیاد. همه میشن با خدا خدا به ما قول داده مهدی میاد ان شاالله مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
5844.mp3
2.23M
آقا سلام مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
👇👇👇 نامه نوشتیم براتون. سلام امام خوب ما نامه ما رو می خونی. نامه ای از اون دور دورا مامان میگه وقتی میای. ظالم رو از جا میکنی جنگها همه تموم میشه. باهات میاد صلح و صفا منتظریم ما بچه ها. مهربون مهربونا خدا کنه زودتر بیای. تموم شه انتظار ما بیا امام خوب ما قربون تو جانای ما ما همگی منتظریم. بیا. بیا. بیا. بیا مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
نیمه شعبان شده. شکوفه باران شده حضرت نرجس خاتون. خوشحال و خندان شده بوی گل و گلابه. چشمه عجب پر آبه هزار هزار فرشته. زمین مثل بهشته بچه ها جون بهاره. غم دیگه جا نداره مهدی زهرا اومد. منجی دلها اومد با صد درود صد تا کلوم. همه میگیم با یک کلوم خوش آمدی به دنیا. فرزند خوب زهرا امام خوب عسکری. با دیدن گل نبی به خنده گفت تو سروری. اهل جهان را تو رهبری مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
این شعر شادم با برف شادی دست زدن بچه ها خوندم:👇👇👇👇 سلام سلام به بچه ها. به نو گلای با صفا به بل بلای خوش نوا. به غنچه های دل ربا به روی ماه و نازشون. به گرمی نگاهشون نیمه شعبان رسیده. عیدتون مبارک خورشید عالم دمیده. عیدتون مبارک تولد امام ماست. عیدت مبارک مهدی ما سرور ماست. عیدت مبارک تموم بچه ها بگید همه به یک صدا بگید مبارک مبارک. تولد صاحب الزمان مبارک مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
کاردستی ، کارت پستال گل نرگس🌼🌼 مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
🔵🔵سوال ۴۱ سلام خداقوت استاد گرامی یه دانش اموز دارم دیر آموز طی ماهای اول خوب یاد می گرفت الان که حجم کلمات زیاد شد چه خوانداری و نوشتاری ضعیف کار می کنه دیکته می گیرم کنار دستم هس ولی باید گهگاهی کد باید به کلمات بدهم یا با کد هم می بینی اشتباه می نویسه چه راهکاری در نظر میگیرین براش. 🔴🔴پاسخ سلام. دانش آموز دیر آموز نیاز به حمایت و کمک خانواده را بیشتر از بقیه دانش آموزان را دارد و باید حتما در خانه تکرار و تمرین بیشتری صورت بگیرد و حتی اگه خانواده بتوانند در خانه معلم خصوصی برای او بگیرند تا با او کار کند چون این دانش آموزان مطالب را دیرتر از بقیه فرا میگیرند و حتما باید به صورت روزانه تکرار و تمرین بیشتری صورت گیرد. مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
🔵🔵سوال ۴۲ سلام ببخشید پسر من کلاس اول والان 5ماه ازسال که می‌ره نه داخل کلاس حواسش جمع می‌کنه که خوب یاد بگیره و نه تکالیف داخل کلاس انجام میده بعد تکالیف داخل خونه رو باید یک صفحه رو یک روز طول می کشه تا بخواد بنویسه و دوخط چند ساعت طول می کشد تا صدا بکشه من نمی‌دونم باید چیکار کنم لطفاً من رو راهنمایی کنید تا ازاین عذاب وفشار عصبی راحت بشم 🔴🔴پاسخ سلام. حتما برای ارزیابی و تشخیص مشکل او را نزد یک مشاور کودک یا مراکز اختلالات یادگیری ببرید چون ممکن است دچار نقص توجه و تمرکز باشد و به همین دلیل نمی‌تواند به درس و کلاس توجه لازم را نشان دهد و همچنین این دانش آموز وقتی توجه کافی در کلاس نداشته باشد چیزی را یاد نمی‌گیرد تا بتواند در منزل هم تکالیف را به موقع و درست انجام دهد و بشتر دچار یاس و سرخوردگی میشود . شناسایی و تشخیص به موقع مشکل یک بچه مهمترین کار برای یادگیری بهتر او می باشد. فرزانه ابراهیمی مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
🔵🔵سوال ۴۳ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید و پیامم رو در گروه قرار ندهید‌🙏🏼🙏🏻😥🙏🏻 پسری ۱۰ ساله دارم کلاس چهارم. تحت درمان توسط روانپزشک با تشخیص بیش فعالی و اختلال یادگیری و مصرف دارو داره برای تمرکز و خواب. تحت کار درمانی و رفتار درمانی هم هست. و معلم کار درمان بسیار ازش راضی و میگه روی روال هست و مشکلات قبل رو نداره. ولی همچنان در درس ضعیف هست.اصلا درک چندانی برای درس نداره. من مادر خودم حس میکنم بچم دوسال عقب تر از سن مدرسه ای هست. الان کتاب و تمربنهای کلاس دوم به راحتی انجام میده در صورتی که همین کتاب دوم در سال تحصیل مختص خود دوم بسیار زجر آور بود براش. الان چهارم خیلی به سختی میگذرونه. اصلا درک مطالب نداره و فقط حفظ میکنه. مثلا یه برگه سوال شاید ۲ تا ۳ درست بنویسه بقیه غلط. امسال خواستیم تکرار پایه بخوره متاسفانه مدرسه باهامون همکاری نکردند. منم علاوه بر معلم مدرسه معلم خصوصی براش گرفتم ازش راضی ولی تا بیاد خونه یا تا بخواد فردا بره مدرسه همه رو فراموش کرده. از درس زده شده و اصلا بی انگیزه. میخواستم برای ادامه مسیر راهنمایی بفرمایید. من از افسردگی و بیماری روانی آینده بچه میترسم. اصلا شاد نیست. همه بازی هاشو فراموش کرده. دایم با خودش حرف میزنه. از نظر سنی ۱۰ سالشه ولی مثل ۷ ۸ ساله ها رفتار میکنه. هم جسمی و هم عقلی مثل یه بچه ۸ ساله هست. بخوام صادقانه بگم اگه بچه من الان دوم بود بسبار بچه زرنگ و پابه پای کلاس بود. 🔴🔴پاسخ سلام. یک بچه در هر سنی که هست باید هم از نظر یادگیری و هم رفتاری متناسب با سن خود عمل کند حالا اگر چند ماه عقب تر باشد قابل چشمپوشی هست ولی این که یک دانش آموز کلاس چهارمی در حد یک دانش آموز کلاس دومی یاد میگیرد این نگران کننده هست و باید حتما از نظر هوشی هم بررسی شود چون شاید از نظر هوشی دارای مشکل می باشد و باید جلسات مراکز اختلالات یادگیری را ادامه بدهید تا به نتیجه برسید چون گاهی والدین میخواهند در چند جلسه کوتاه مدت مشکلات زیاد آنها برطرف شود در صورتی که اختلال بیش فعالی و یادگیری نیاز به صبوری بیشتر و پیگیری بیشتر دارد و نباید زود ناامید شد. و اگر واقعا فکر میکنید تکرار پایه برای او مفید است روی خواسته خود در مقابل مدرسه پافشاری کنید ولی برای این موضوع هم دقت کنید که ممکن است در روحیه فرزندتان تاثیر بگذارد و از دوستانش خجالت بکشد پس به این موارد هم دقت کنید و اگر خواستید چنین کاری انجام دهید مدرسه او را عوض کنید. و نباید آنها را به خاطر یاد نگرفتن و عقب بودن از بقیه سرزنش شوند چون این سرزنش ها و مقایسه ها شاید باعث ناامیدی و افسردگی در او شده است مشکلات او را بپذیرید و سعی کنید او را به سمت علایق و استعدادهای دیگرش سوق دهید چون هوش تک بعدی نیست و ممکن است در چیزهای دیگری استعداد و توانایی داشته باشد و با قرار گرفتن در آن مسیر ها با دیدن موفقیت و پیشرفت خود اعتماد به نفس او تقویت می شود و شادتر می شود . فرزانه ابراهیمی مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
❓سوال شماره 44 ✅چه راهکار هایی برای دانش آموزانی که "خا " را با "خوا " اشتباه میگیرند دارید ؟ ✴جواب : کلمات استثنا و کلماتی که خوا دارند و همچنین کلمات دارای حروف ث،ص،ض،ط،ظ،ذ هستند چون دارای قواعد خاصی برای نوشتن نیستند و در اختلال یادگیری و تحلیل دیکته مربوط به مشکلات آموزشی و مربوط به حافظه دیداری میشوند و باید شکل کلمه را حفظ کنند. بهترین راهکار ان است که ستون هایی برای نوشتن کلمات خط کشی کنیم و هر حرف را بالای هر ستون قرار دهیم و از کلماتی که دارای آن حرف هستند در ستون و زیر هم بنویسیم . مثلاً در ستون اول کلماتی را که دارای حروف صاد هستند مثل صدف و صف و صدا و فصل و این نکته را فراموش نکنیم که حرف صاد با رنگ قرمز نوشته شود و همینطور ستون های بعدی حروف و کلمات بعدی به همین ترتیب هستند . اعظم هاشمی مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
❓سوال شماره 45 ✅چگونه مشکل دانش آموزی که دفتر و کتاب هایش را خط خطی می کند را حل کنم و همچنین لکنت زبان و دو زبانه می باشد ؟ ✳جواب : با سلام شما در ابتدا نگفتید که این دانش آموز کلاس چندم می باشد؟ اما حتماً باید از گفتاردرمان کمک گرفته شود . چون مشکل رفتاری او به علت لکنت زبان زیاد می باشد( مشکل خط خطی کردن) . با والدین صحبت شود که برای کمک به مشکلات درسی او در منزل حتماً با زبان فارسی با کودک صحبت کنند اعظم هاشمی مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
❓سوال شماره 46 💠دانش آموزان با مشکلات یادگیری را برای مشاوره به کجا ارجاع بدهیم؟ 💠 با سلام، اگر در شهرستان یا شهر دیگری هستید مراکز اختلال یادگیری مراجعه میتوانند کنند و در شیراز من و همکارانم در خدمت شما و دانش آموزان تان هستیم و همچنین مراکز اختلال یادگیری و رفتاری ها در نواحی چهارگانه شیراز و مراکز خصوصی اختلال یادگیری نیز هستند. اعظم هاشمی مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
❓سوال شماره 47 🔴راهکار برای دانش آموزی که به جای حرف اول یا وسط از حروف آخر در وسط کلمات استفاده می کند چه چیزی میباشد؟ مثل قای ق_ کوه ن وردی؟ 🔴 جواب : به احتمال زیاد این دانش آموز در تشخیص صدای اول و صدای آخر مشکل دارد و یا اینکه در شناخت حروف مثلاً" ی" غیر از آخر و "ی"آخر در ذهنش ثبتی صورت نگرفته است و شما باید اول و آخر را برای کودک خوب آموزش بدهید. 🔴 در ابتدا از این تمرین شروع کنید که چند نفر از دانش آموزان به صف بایستند و از دانش آموزی که مشکل دارد می پرسیم که چه کسی در اول صفحه ایستاده است و چه کسی در آخر صف ایستاده است . 🔴همچنین می توانیم به او بگوییم که صدای" ی " اول همیشه در اول و یا وسط کلمه می آید و هیچ وقت این صدا در آخر کلمه نمی آید و صدای "ی "آخر همیشه در آخر کلمه می آید و هیچ وقت اول یا وسط نمی آید اعظم هاشمی مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
❓سوال شماره 48 🔵راه حل برای دانش آموزی که از لحاظ هوشی و استعداد خوب می باشد اما در کلاس کند است و از نوشتن جا می ماند و کلمات و تکالیف روی تابلو را نمی نویسد و بهانه می آورد چه چیزی می باشد؟ 🔵 جواب : این دانش آموز مشکل دیس گرافیا یا یا همان نوشتاری را دارد که راه کار و تمرین در یک جلسه برای شما توضیح داده خواهد شد اعظم هاشمی مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
❓سوال شماره 49 🟠راهکار برای دانش آموز دختر کلاس پنجم که زمانی که از او درس پرسیده می شود به صورت کلی فراموش می کند چیست؟ 🟠جواب : آیا این دانش آموز در تمام درسها این مشکل را دارد؟ و در امتحان چگونه عمل می کند؟ بررسی دقیق‌تر برای این دانش آموز لازم است تا جواب داده شود و اینکه استرس و اضطراب دانش آموز باید به صورت دقیق بررسی شود و ممکن است نیز مشکلی در حافظه داشته باشد و یا .... اعظم هاشمی مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
❓سوال شماره 50 🔹 مشکلات ی میانجی : 🔹 جواب : کلماتی که دارای حروف ه و اِ و ه چسبا اخر هستند را با این توضیح دانش آموزان آموزش میدهیم. 🔹 ابتدا دسته ای از کلمات را که دارای ه و ه چسبان هستند را روی تابلو می نویسیم و صدای آخر آنها را نمی گذاریم مثل پرد، نرد ،مدرس ، بعد می خوانیم و می‌گویم پرد معنی نمی دهد پس باید ه گذاشته شود همچنین نرد معنی نمی دهد پس باید ه گذاشته شود و مدرس معنی نمی دهد پس باید ه چسبان به آخر آن اضافه شود. همچنین فعل ها ه تنها می‌گیرند و برای مثال آورده ،خورده، رفته، بوده. اما کلمه مادر معنی میدهد پس نیاز به ه و ه چسبان ندارد و (-ِ) دوستی می گذاریم و بعد از شناخت (-ِ) غیر اول و ه تنها و ه چسبان می رویم به سراغ ی میانجی. 🔹 اینجا دانش آموزان به خوبی یاد گرفته‌اند که سای معنی نمی دهد پس باید حتما ه چسبان به آن اضافه شود و به سایه تبدیل شود و بعد ی میانجی را می گذاریم مثل این کلمه : سایه ی درخت یا خانه ی مریم اعظم هاشمی مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
❓سوال شماره 51 🔶دانش آموز کلاس اول در مدرسه چیزی نمی نویسد و دفتر و کتابش را خط خطی و پاره میکند ولی والدینش می گویند که مشکلی ندارد راه حل برای این دانش آموز چیست ؟ 🔶جواب : آیا این دانش آموز یادگیری دارد؟ و یا مشکل زبان دارد؟ و تکالیف خانه را می نویسد ؟ بررسی بیشتری باید صورت بگیرد تا راهکار اساسی داده شود . اعظم هاشمی مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
❓سوال شماره 52 🔹راهکار برای دانش آموزانی که زرنگ هستند اما بی دقت هستند چه چیزی میباشد دانش‌آموزها سال جا می‌گذارند و یا نقطه یا تشدید نمی گذارند؟ 🔹 جواب : دانش آموزان باهوش معمولاً سوالات و تمرینات سخت را به خوبی انجام می‌دهند.  اما در سوالات و تمرینات آسان بی‌دقت هستند. 🔹 راهکار : تمرینات تشخیص تفاوت ها و تمرینات پیدا کردن شباهت ها و پیدا کردن یک کلمه در متن و نوشتن کلمات بی نقطه و یک نقطه ای و دو نقطه ای می باشد اعظم هاشمی مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
❓سوال شماره 53 🔸دانش آموزی که نمی تواند به خوبی حرف بزنند و تکالیفش را انجام بدهد و خانواده حاضر به همکاری درمانی نیستند را چه کار باید کرد؟ 🔸 جواب : در این مورد باید شما از مشاور مدرسه و مدیر مدرسه کمک بگیرید اعظم هاشمی مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
❓سوال شماره 54 🔺دانش آموز کلاس اولی که هر چه سعی می کنم یادش دهم چیزی را یاد نمیگیرد و ده بار گفته می‌شود و در آخر از روی دست نوشته بقیه نگاه می کند چه مشکلی دارد؟ 🔺 جواب : این دانش آموز باید مورد ارزیابی قرار بگیرد تا اینکه ببینیم پیش نیازهای خواندن و نوشتن را یاد گرفته است؟ یا اینکه تست هوش از او گرفته شود تا مشخص شود که بهره هوشی او به چه اندازه است و اینکه آیا در گروه اختلالات قرار می‌گیرد یا خیر ؟ اعظم هاشمی مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
❓اگه به‌خاطر گرمى هوا يا دلیل دیگه‌ای، موقع مسح سر و پا، کف دست خشک شده باشه و رطوبتى نمونده باشه تا باهاش مسح بکشیم، تكليف چيه؟ 📚 همه مراجع (به‌جز زنجانی، وحید، رهبری و سیستانی): دستتون رو به بقیه اعضاى وضو بکشین، از اون‌ها رطوبت بگيرین و با اون مسح بکشین. 📚 مقام معظم رهبری: فقط می‌تونین از ریش‌ها و ابروها رطوبت بگيرین و با اون مسح بکشین. 📚 آيت‌الله سیستانی: فقط می‌تونین از ریش‌ها رطوبت بگيرین و با اون مسح بکشین. گرفتن رطوبت از سایر نقاط صورت (غیر از ریش)، مثل ابرو یا گونه‌ها، چه برای کسانی که ریش دارن و چه افرادی که ریش ندارن، بنابر احتیاط واجب، کافی نیست و وضو باطل می‌شه. 📚 آيت‌الله وحید: فقط می‌تونین از ریش‌هایی که داخل در حد صورته، رطوبت بگيرین (یعنی از رطوبت ریش پایین چونه نباشه). گرفتن رطوبت از غیر ریش بنابر احتیاط واجب، جایز نیست. 📚 آيت‌الله زنجانی: بنابر احتیاط واجب، فقط می‌تونین از ریش‌ها رطوبت بگيرین و با اون مسح بکشین. ⭕️ نکته مهم: حواستون باشه که این گرفتن آب از بقیه اعضا فقط در صورتیه که دست خشک شده باشه. در حالت عادی، نباید این کار رو بکنیم و ممکنه وضو باطل بشه. ⭕️ نکته: آيات عظام امام، رهبری، سیستانی و فاضل، نظرشون اینه که مسح سر رو می‌شه با تموم قسمت‌های دست از آرنج تا نوک انگشت کشید. بنابراین مقلدین این عزیزان، به‌شرطی باید برن سراغ رطوبت بقیه اعضا که کل دستشون از آرنج تا انگشت خشک شده باشه. ⭕️ نکته: احتیاط واجب، یعنی توی این مسئله می‌تونیم به نظر مرجع اعلم بعد از مرجع خودمون که فتوای قطعی داره، عمل کنیم. 🔺توضیح‌المسائل ۱۶مرجع، م۲۵۷، اجوبةالإستفتائات، س۱۱۳. مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
💠مکروهات حائض: ۱.مس حاشیه وجلد قرآن. ۲.همراه داشتن قرآن. ۳.خضاب کردن و رنگ کردن 📚امام خامنه ای/بیان نوین احکام بانوان/ ص۷۸ مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
💠حکم جلوگیری از بچه در ارتباط با قرآن: 🌺جلوگیری بچه و دیوانه از مسّ خط قرآن واجب نیست. ولی اگر مسّ نمودن آنان بی‌احترامی به قرآن باشد، باید از آنان جلوگیری کنند. 📚 پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم ‼️توجه: بی‌احترامی و هتک حرمت قرآن مثل موارد زیر می باشد: ▫️پاره کردن ▫️نشستن روی قرآن ▫️نجس‌کردن آن مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar