ثمرِ درختِ بی وَلاٰ ...🔥🍂
استبداد و استثمار در حکومت اسلامی، نتیجه کنار زدن حجت خدا حضرت علی علیه السلام
عمر، نظرات و افکار استبدادی خود را که از یهود گرفته بود بر حکومت اسلامی تحمیل کرد.
او بر این باور بود که نمی شود بیت المال را بین مردم به تساوی⚖تقسیم کرد.
چون عده ای برای اسلام زحمت بیشتری کشیده اند و عده ای زحمت کمتر، یک عده به پیغمبر (صلی الله علیه وآله وسلّم) نزدیک ترند و عده ای نسبت دورتری دارند.
ده سال این سیاست ادامه پیدا کرد و باعث اختلاف هایی میان مهاجر و انصار و ایجاد طبقه ی رفاه طلب از صحابه ای شد که که جز به رفاه خود به چیز دیگری فکر نمی کردند.
حتی نسبت به از بین رفتن حکومتی 👑که برای بدست آوردن آن اینقدر تلاش کردند بی اهمیت شده بودند.
و این سنت انحرافی در زمان عثمان ومعاویه به اوج خود رسید، به گونه ای که ثمره ی آن واقعه جان گداز کربلا شد🚩.
🆔 @khooshbakt
#مدرسه_علمیه_نمونه🍀
کانال مخصوص معرفی مدرسه :
🔶 @moarefimadresenemone
کانال مدرسه :
🔶🅾️ @madresenemone
ثبت نام اینترنتی :
✏️ https://go2l.ir/V2n7C
اگر نخبگان ...
#رهبر_معظم_انقلاب :
🔹 قضیّهی تاریخی تحریم تنباکو، که سرآغاز یک مبارزهی مردمی و آگاهانه بر علیه تسلّط غرب بود، نام میرزای شیرازی مطرح است، که اگر همان حرکت میرزای شیرازی (رضواناللهعلیه) ادامه پیدا میکرد و سیاستمداران و نخبگان کشور همان خط را دنبال میکردند، سرنوشت ایران غیر از آن چیزی میشد که اتّفاق افتاد. ۱۳۹۰/۲/۳
@t_manzome_f_r
#مدرسه_علمیه_نمونه
کانال مخصوص معرفی مدرسه :
🔶 @moarefimadresenemone
کانال مدرسه :
🔶🅾️ @madresenemone
ثبت نام اینترنتی :
✏️ https://go2l.ir/V2n7C
🎥 فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با نمایندگان تشکلهای دانشجویی منتشر شد.
📥 دریافت نسخه با کیفیت از آپارات:
https://www.aparat.com/v/nqQ1h
#مدرسه_علمیه_نمونه
کانال مخصوص معرفی مدرسه :
🔶 @moarefimadresenemone
کانال مدرسه :
🔶🅾️ @madresenemone
ثبت نام اینترنتی :
✏️ https://go2l.ir/V2n7C
6.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥⚠️"بُرد_بُرد" اونم با دشمن؟!
♨️تنها جایی که میشه به دشمن حق تجاوز به حقوق خودتون رو بدید دیپلماسی، اونم از نوع شاعرانهی لیبرال هاست.
🔴استاد حسن عباسی از چهره های موجّه و اتو کشیده دیپلماتهای دولت روحانی میگوید.
@Afsaran_ir
#مدرسه_علمیه_نمونه
کانال مخصوص معرفی مدرسه :
🔶 @moarefimadresenemone
کانال مدرسه :
🔶🅾️ @madresenemone
ثبت نام اینترنتی :
✏️ https://go2l.ir/V2n7C
🔺مثلث خیانت🔻
پیامبر اکرم صلیالله علیه و آله:
آنکه ریاستی را به عهده بگیرد ، در حالی که بهتر از او وجود دارد، به
#خدا و #پیامبر و #مسلمانان
خیانت کرده است.
📚الغدیر؛ ج ۸ ، ص ۲۹۱
☑️ @enghlaabi
#مدرسه_علمیه_نمونه🍀
کانال مخصوص معرفی مدرسه :
🔶 @moarefimadresenemone
کانال مدرسه :
🔶🅾️ @madresenemone
ثبت نام اینترنتی :
✏️ https://go2l.ir/V2n7C
💢#مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه
🔆با بهره مندی از بیانات #مقام_معظم_رهبری دام ظله العالی
🔶41. #پرهیز_از_حفظ_محوری
✅اساس کار طلبگی 1️⃣#فکر_کردن و 2️⃣#دقت_کردن و 3️⃣#مطالعه_کردن است نه #حفظ_کردن.
#حفظ_محوری همان چیزی است که امروز بلای #تعلیم_و_تربیت جدید ماست و ما مدت هاست که داریم با آن مقابله و مبارزه می کنیم و هنوز هم رو به راه نشده است و باید رو به راه شود.
🔊 بیانات #مقام_معظم_رهبری در دیدار طلاب فضلا و اساتید حوزه علمیه قم - 1389/07/29
#مدرسه_علمیه_نمونه
کانال مخصوص معرفی مدرسه :
🔶 @moarefimadresenemone
کانال مدرسه :
🔶🅾️ @madresenemone
ثبت نام اینترنتی :
✏️ https://go2l.ir/V2n7C
11.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آداب تبلیغات انتخاباتی در نگاه #ولی_مقتدر
#مدرسه_علمیه_نمونه
کانال مخصوص معرفی مدرسه :
🔶 @moarefimadresenemone
کانال مدرسه :
🔶🅾️ @madresenemone
ثبت نام اینترنتی :
✏️ https://go2l.ir/V2n7C
🔰آیا می شود سرنوشت را با کارهای خوب، تغییر داد؟
✍️پاسخ:
✅استاد مطهرى مى گويد: «اگر مقصود از سرنوشت و قضا و قدر الهي،انكار اسباب و مسببات و از آن جمله قوه و نيرو و اراده و اختيار بشر است، چنين قضا و قدر و سرنوشتى وجود ندارد و نمى تواند وجود داشته باشد». (1)
🌿بايد دانست در عين حال كه دست تقدير الهي در زندگي انسان است و قضا و قدر الهي مردود نيست، نقش انسان در تعيين سرنوشت زندگي پذيرفتني است. در حقيقت نقش انسان نه تنها مغاير با سرنوشت نيست، بلكه جزئي از همان سرنوشت است. در سرنوشت و تقدير انسان - چه مومن باشد و چه كافر- چنين است كه او سرنوشت خود را تعيين نمايد. در واقع اختيار داشتن انسان جزئي از تقديرات الهي است.
💥بشر هميشه خود را در سر چهار راه هايي ميبيند. هيچ گونه اجباري كه فقط يكي از آنها را انتخاب كند ندارد و ساير راهها بر او بسته نيست. انتخاب يكي از آنها به نظر و فكر و اراده او مربوط است؛ يعني طرز فكر و انتخاب او است كه يك راه خاص را معيّن ميكند. (2)
☘️ اين كه از يك طرف مسئله تقدير الهي مطرح است و از طرف ديگر اختيار انسان، به اين معنا است كه خداوند مقرّر كرده كه انسان با اختيار و اراده خود، يكي از راهها را انتخاب كند و آن راهي كه انسان با ارادة خود انتخاب كرده، همان است كه مقدّر است. خداوند به قضا و قدر مقرّر كرده كه انسان با اختيار خود، آن راهي كه خداوند از ازل ميداند، انتخاب كند. پس تقدير خداوندي اين است كه بشر افعال خود را از روي اختيار انجام دهد، نه اين كه تقدير او را به انجام يك طرف مجبور سازد.
🔷اميرالمؤمنين (ع) از كنار ديوار شكسته و كجى برخاست. پرسيدند: از قضاى الهى فرار مى كني؟ فرمود: از قضاى الهى به قدر او پناه مى برم. (3) «يعنى درست است كه تا قانون عليت كه منتهى به فرمان خداست، نباشد، ديوار شكسته سقوط نخواهد كرد، اما همان خداوند به من عقلى داده كه آن خود يك حلقه از سلسله قانون عليت است و يك عامل بازدارنده در برابر اين گونه حوادث.
🔸 البته ديوار عقل و شعور ندارد و بدون اعلام قبلى سقوط مى كند. اما من مى توانم به قدر الهى پناه ببرم؛ يعنى با عقل خود چنان محل نشستن را اندازه گيرى كنم كه اگر ديوار سقوط كند روى من نيفتد».(4)
🔹در قرآن آيات زيادى وجود دارد كه به صراحت اختيار انسان و نقش اراده او را بيان داشته است؛ مانند آيه: « لَيْسَ لِلْإِنْسانِ إِلاَّ ما سَعى؛ براى انسان چيزى جز حاصل سعى او نيست». (5) و : « ِ إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ؛ (6) خداوند سرنوشت هيچ قومى را تغيير نمى دهد. مگر خودشان آن را تغيير دهند». از آنچه ذكر شد امكان تغيير قضا و قدر درموارد خاص به خوبي روشن شد. اما تغيير قضا و قدر يا تبديل سرنوشت در روايات متعدد هم بيان شده است كه يكي از مهمترين ابعاد و عوامل اين تغيير مقوله دعا است.
📚پينوشتها :
1. شهيد مطهري، مجموعةآثار، انتشارات صدرا، تهران، 1374ش، ج1، ص 384.
2. همان، ص 385 .
3. شيخ صدوق، التوحيد، انتشارات جامعه مدرسين قم، 1398 ه ق ، ص 369.
4. ناصر مكارم شيرازي، پيدايش مذاهب، ص 31.
5. نجم (53) آية 39.
6. رعد (13) آية 11.
🆔 @balagh_ir
#مدرسه_علمیه_نمونه🍀
کانال مخصوص معرفی مدرسه :
🔶 @moarefimadresenemone
کانال مدرسه :
🔶🅾️ @madresenemone
ثبت نام اینترنتی :
✏️ https://go2l.ir/V2n7C
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میشه #کمیت رو کم کرد ولی #کیفیت رو افزایش داد؟
#مدرسه_علمیه_نمونه
کانال مخصوص معرفی مدرسه :
@moarefimadresenemone
کانال مدرسه :
🔶🅾️ @madresenemone
ثبت نام اینترنتی :
✏️ https://go2l.ir/V2n7C
💥#مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه
💠با بهره مندی از بیانات #مقام_معظم_رهبری دام ظله العالی
‼️42. #مدارس_پیش_حوزوی
1️⃣واقعاً برای ورود در آن درسها، وجود چنین مدرسهیی لازم است؛ کمااینکه در دنیا هم وجود #مدارس_مقدماتی دانشگاهها بهعنوان مدارس و دبیرستانهای ️پیشدانشگاهی معمول است.
2️⃣در اینجا هم باید با همان روال و در همان جهت حوزه، دانشآموزان را بارآورند.
3️⃣اگر برای من میسور بود، همهی فرزندان خودم و کسانی را که به آنها دسترسی داشتم یا با من مشورت میکردند، توصیه میکردم در چنین مدرسههایی تحصیل کنند.
🔊 بیانات #مقام_معظم_رهبری در دیدار مدرّسان و مسئولان دبیرستان علوم و معارف اسلامی شهید مطهری - 1386/12/27
#مدرسه_علمیه_نمونه🍀
کانال مخصوص معرفی مدرسه :
🔶 @moarefimadresenemone
کانال مدرسه :
🔶🅾️ @madresenemone
ثبت نام اینترنتی :
✏️ https://go2l.ir/V2n7C2