eitaa logo
دیالمه کانال سلام فرمانده
122 دنبال‌کننده
10.9هزار عکس
8.2هزار ویدیو
436 فایل
ذو الفقار علی (ع) #امام_رضا بیمارم و از دوست شفا می‌خواهم از اهل کرم لطف و عطا می‌خواهم مشهد برسم کنار هر گلدسته هر چیز  ندارم از رضا می‌خواهم دوستان با ما باشید تا با بصیرت چشم فتنه را کور کنیم
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴پرسش: آیا بر بر معروف و از منکر شرط است⁉️ ✅ پاسخ: میدانیم که اگر آمر به معروف و ناهی از منکر، خودش فاعل معروف و تارک منکر باشد، حرفش اثر بیشتری در سایرین خواهد داشت. اما آیا بر آمر به معروف و ناهی از منکر، واجب است که حتما خودش تارک آن منکر و فاعل آن معروف باشد؟🤔 به عبارت دیگر، آیا تارک منکر و عامل معروف بودن، جزء شرایط وجوب امر به معروف و نهی از منکر است؟ یعنی انسان گناهکار، وظیفه ندارد دیگران را امر به همان معروف و نهی از همان منکر کند⁉️ ✅یکی ازمواردی که جزء شرایط امر به معروف و نهی از منکر نیست و بود و نبودش تکلیف را ساقط نمی کند، همین مطلب هست. امر به معروف و نهی از منکر بر کسی است که خودش تارک همان معروف و فاعل همان منکر است❗ 🔵فتوی دراین مورد: 🌹در امر به معروف ونهی از منکر شرط نیست که امر و نهی کننده به آنچه امر میکند عمل نماید و از آنچه نهی می کند اجتناب ورزد یعنی امر ونهی بر شخص هم است و او نمی تواند به عذر اینکه خود این گناه را می کند خود را از این ی بزرگ تبرئه سازد. این که در منابع دینی از افرادی که خود عمل نمیکنند و دیگران را به عمل وا میدارند و یا خود گناه میکنند و دیگران را از گناه باز میدارند مذمت ونکوهش بسیار شده برای این است که چرا خود عمل به وظیفه نکرده اند نه برای اینکه چرا امر ونهی کرده اند❗ 《رساله آموزشی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای جلد۱فصل هشتم درس۷۶ صفحه۲۸۱》 🔵فتوی دراین مورد: 🌹برامر ونهی کننده شرط نیست عادل باشد و یا به آنچه امرمیکندخودش عمل نماید و آنچه را نهی می نماید ترک کند و اگرخودش تارک واجب باشد، براو است که بااجتماع شرایط،دیگری رابه همان واجب نماید. کما اینکه واجب است با آن عمل نماید، و اگر مرتکب حرام می باشد براو است که دیگری را ازارتکاب آن نماید، کما اینکه ارتکاب آن برای خودش حرام است. 《تحریرالوسیله امام خمینی(ره)باب امر به معروف ونهی از منکر،بخش شرایط وجوب،پس از شرط چهارم،مساله ۲۰》 https://eitaa.com/joinchat/1163132988C3f6ba1c24d
🔴یادداشت/ ❇️اخلال در دماسنج اقتصادی 🔻سرمایه‌گذاری در بورس اهمیت زیادی در سامانه‌های اقتصادی کشورها دارد و به عبارتی به‌عنوان دماسنج اقتصادی کشورها عمل می‌کند. هدف از تشکیل بورس، جمع‌آوری سرمایه‌ها و هدایت آن به سمت فعالیت‌های اقتصادی است. بازار بورس به کسب‌وکارها و کارآفرینان کشور از طریق تزریق سرمایه به شرکت‌هایی که به آن نیاز دارند، می‌تواند کمک ‌کند. در یک اقتصاد سالم و پویا، با این روش می‌توان از حرکت سرمایه‌ها به‌سوی فعالیت‌های سفته‌بازانه جلوگیری نمود. ایجاد یک بازار سرمایه قوی و کارآمد، زیرساخت اساسی تأمین مالی بلندمدت هر کشور را تشکیل می‌دهد. شاید بتوان رسمی بودن، شفافیت و برخورداری از پشتوانه محکم قانونی را مهم‌ترین تفاوت‌های بازار بورس با بازارهای سنتی دانست. 🔺نکات تحلیلی: یکی از مهم‌ترین مزایای سرمایه‌گذاری در بورس، امنیت در سرمایه‌گذاری است. علت اهمیت بالای بورس در اقتصاد کشورها، تصویب و اجرای قوانین و مقررات متعدد در زمینه بورس و حمایت از سرمایه‌گذاران این بازار در همه جای دنیا است. هم‌چنین شرکت‌ها موظف هستند همه اطلاعات مهم خود مانند اطلاعات مالی، برنامه‌ها و ... را به بورس اعلام نمایند؛ اما در بورس ایران در روزهای اخیر شاهد چند تصمیم بودیم که به‌نوعی اعتماد سرمایه‌گذاران را نسبت به این بازار سست کرد و بسیاری از افرادی که به این بازار ورود کرده بودند، با ضررهای زیادی مواجه شدند. 1- تصمیمات لحظه‌ای و غیر کارشناسی، خصوصاً تغییر ساعت معاملات درست یک روز بعد از صعودی شدن شاخص، سبب بی‌اعتمادی سهامداران و ادامه روند افت بازار شد؛ 2- آزادسازی ۳۰ درصد دوم سهام عدالت؛ 3- اختلاف دو وزارتخانه نفت و اقتصاد بر سر عرضه دارا دوم؛ 4- کاهش سطح اعتبار کارگزاری‌ها برای اعطای اعتبار به مشتریان بزرگ؛ 5- مصوبه سازمان بورس مبنی بر کاهش سهم سهام در پرتفوی صندوق‌های با درآمد ثابت از ۱۰ به ۵ درصد؛ 6- رفتارهای هیجانی سهامداران بعد از ریزش‌ها در صف‌های فروش. 7- عدم ‌حمایت حقوقی‌ها از سهامداران حقیقی در زمان اصلاح قیمت سهام و یا ورود دیرهنگام حقوقی‌ها در تعادل‌بخشی به بازار ازجمله عوامل مهم در کاهش شاخص بورس در روزهای اخیر بود. 🔷نکته راهبردی: اگرچه باید منتظر بمانیم تا بازار جریان طبیعی خود را پیدا کند؛ اما ناظر بازار باید نقش تنظیم‌کننده خود را در شرایط مختلف رشد و صعود و سقوط شاخص ایفا کند و مضافاً از تصمیمات خلق‌الساعه و تعدد تصمیم‌گیری‌های غیرکارشناسی پرهیز نماید. دولت نیز نباید هیچ دخالتی در بورس بکند؛ زیرا نفع دولت در ثبات بازار، افزایش قدرت تأمین مالی برای بنگاه‌ها و افزایش محیط امن برای هدایت سپرده‌های خرد است.(ثامن) ✅ (نویسنده: علی قاسمی) https://eitaa.com/joinchat/1163132988C3f6ba1c24d
Tobe.mp3
2.9M
با صدای شهید حاج شيخ احمد ضيافتے كافے https://eitaa.com/joinchat/1163132988C3f6ba1c24d
سیاست یعنی معنویت..m4a
19.74M
🌿💐 اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ 🎙سخنرانی در جمع هیات عاشقان ثارالله ، رزمندگان اسلام درچه. 🏴 شب ششم محرم 🌿🌹 با موضوع : 🍃🌼 سیاست یعنی معنویت ❤ قلب بیانیه گام دوم اخلاق و معنویت است. 🤲 حسین، علیه السلام، را در نماز شبت فراموش نکن. https://eitaa.com/joinchat/1163132988C3f6ba1c24d
هدف اصلی؛ ترور نرم فرماندهان سپاه روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «آن ۱۹ ثانیه لعنتی!»، در خصوص هواپیمای اکراینی نوشت: «اگر قصور و تقصیری متوجه اپراتور پدافند هوایی باشد، فرماندهان نظامی بالادستی او نیز به همان میزان مقصر هستند. اتهامات و قصوری که شاید شفاف‌سازی تمام‌عیار آن‌ها تنها راه جلب دوباره اعتماد افکار عمومی باشد». این روزنامه در لفافه خواستار محاکمه فرماندهان سپاه شده است! یکی از اهداف رسانه‌ای دشمن از داغ نگه‌داشتن ماجرای هواپیمای اوکراینی، بهره‌گیری ابزاری از آن برای «ترور نرم سپاه» و در ادامه «ترور نرم فرماندهان ارشد سپاه»، ازجمله سردار حاجی‌زاده است. رسانه‌های معاند تلاش دارند در ماجرای هواپیمای اوکراینی، ضمن ترور نرم فرماندهان سپاه، نقش آمریکا در بروز این حادثه تلخ و همچنین تحقیر آمریکا در موشک‌باران پایگاه عین‌الأسد را به حاشیه ببرند. روزنامه اعتماد که در روزهای گذشته، یادداشت «مسعود بهنود» یکی از عناصر بدسابقه ضدانقلاب و کارمند رسمی بی‌بی‌سی فارسی را منتشر کرده بود و پیش از آن صراحتاً اعلام کرده بود که «باید حق براندازی در ایران به رسمیت شناخته شود»، حالا در گزارش مذکور، هشتگ ضدانقلاب با عنوان «چرا زدید؟» را بازنشر داده و غیورمردان سپاه پاسداران را آماج توهین و تخریب قرار می‌دهد. منبع: سایت بصیرت ثامن https://eitaa.com/joinchat/1163132988C3f6ba1c24d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥واکنش دکتر جاویدنیا به سانسور بخشی از صحبت های مقام معظم رهبری درباره مدیریت فضای مجازی ✍ دکتر جاوید نیا [ معاون دادستان کشور] شیعه از هلهله حافظان قرآن و سر به سجدگان و جانبازان صفین در کربلا برای نشنیدن حرف امام جامعه اصلا خاطره خوشی ندارد. 🔹از دو خبرنگار شاخص صدا و سیما و خبرگزاری میزان پرسیدم از رکوردشکنی پخش زنده هیئت سید مجید بنی فاطمه در روبیکای ایرانی مطلعید؟ پاسخ منفیشان اوج سانسور نوین جبهه انقلاب را بر سرم کوبید. 🔸این عمار؟ مسئولان به اصطلاح انقلابی مراکز مختل رسانه ای کجایند که بوقهای تبلیغاتی عبیدالله گوش ملت را کر کرده است؟ 🔹تا شما در بازی ترند و هشتک و لایوهای اینستاگرامی هیئتتان، سرتان گرم است، مبادا در گوشه دیگر فضای مجازی کربلایی به پا شده و سر حقیقت و ولایت را ببرند و شما در غفلت و بیخبری باشید. 🔸کاش حاج قاسم بود، کاش شهید بهشتی بود، کاش حاج همت بود، کاش چمران بود؟ ما را چه شده که هلهله کوفیان شروع شده و دریغ از ذره ای حرکت و غیرت و دفاع از ولایت؟ https://eitaa.com/joinchat/1163132988C3f6ba1c24d
💠ما هر چه داریم از این است این محرم را زنده نگه دارید. ما هر چه داریم از این محرم است و از این مجالس. مجالس تبلیغ ما هم از محرم است، از این قتل سید الشهداست و شهادت اوست. ما باید به عمق این شهادت و تاثیر این شهادت در عالم برسیم و توجه کنیم که تاثیر او امروز هم هست. اگر این مجالس وعظ و خطابه و عزاداری و اجتماعات سوگواری نبود، کشور ما پیروز نمی‌شد. همه در تحت بیرق امام حسین سلام الله علیه قیام کردند. 📚صحیفه نور، جلد ١٧،صفحه ۶٢ 👥کانال صحیفه نور امام خمینی(ره) https://eitaa.com/joinchat/1163132988C3f6ba1c24d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅آثار و عوامل سیاسی عاشورا✅ آثار کوتاه مدت قیام امام حسین از منظر تاریخی:  پس از شهادت امام حسین علیه السلام قیام­های مختلفی در حجاز و عراق اتفاق افتاد. از قیام های بعد از شهادت امام حسین دریافته می­شود که نبود بصیرت و یا اینکه نداشتن شجاعت و جرئت برای عمل بر اساس بصیرت این فاجعه را رقم زد و حتی تلفات بعدی و نبردهایی هم که با عنوان خون خواهی امام صورت گرفت تاثیر حمایت به موقع از امام حسین را نداشت.  با شهادت حسین بن علی (ع) در کربلا، صحنه سیاسی اجتماعی جامعه به نحو مشخصی دستخوش تغییر و تحول گشت. تغییر و تحولاتی که زمینه های بسیار مساعدی را برای جنبش های انقلابی هاشمی و کل هاشمیان فراهم ساخت و اقبال عمومی را متوجه آنان می کرد و همین اقبال و فضای مساعد عمومی است که عاشورا را نهضت پیروزی می­داند که هدفش تغییر مناسبات اجتماعی و سیاسی جامعه در وهله اول بوده است. همه این گرایش ها بر رژیم و علیه آن مبارزه می کنند و همه آنها کما بیش روش انقلابی دارند. زیدیه کمتر زیرزمینی بوده است . در زیر چند قیام بعد از عاشورا معرفی می شود:  1- قیام توابین: این انقلاب در کوفه بر پا گردید و واکنش مستقیم قتل امام بود، و انگیزه آن، احساس گناه به علت یارى نکردن امام پس از آنکه کتباً از او دعوت کردند به کوفه آید بود. لذا کوفیان خواستند ننگى را که مرتکب شده بودند با انتقام از قاتلان آن حضرت بشویند و دست به قیام زدند. این واقعه در سال 65 هجرى روى داد.  2- قیام مدینه: هدف این انقلاب خونخواهى نبود بلکه انقلابى بود علیه حکومت ستمکار بنى امیه. شرکت کنندگان در این قیام یک هزار تن بودند که به دست سپاهیان شام و با نهایت وحشیگرى سرکوب گردید.  3- قیام مختار ثقفى: این قیام در سال 66 هجرى در عراق به انگیزه خونخواهى امام حسین (ع) و انتقام از قاتلان او صورت گرفت. این انقلاب به رهبرى مختار توانست در یک روز دویست و هشتاد تن از قاتلان امام حسین (ع) را به قتل رساند.  4- قیام مطرف بن مغیره: وى در سال 77 هجرى بر علیه حجاج بن یوسف شورید و عبدالملک بن مروان را از خلافت خلع کرد.  5- قیام ابن اشعث: او نیز بر علیه حجاج در سال 81 هجرى شورید و عبدالملک مروان را از خلافت خلع کرد. این شورش تا سال 83 به طول انجامید . در آغاز، پیروزی­هاى نظامى به دست آورد اما بعدها شکست خورد.  6- قیام زید بن على: وى که از فرزندان امام زین‏العابدین (ع) بود در سال 122 هجرى در کوفه قیام کرد، اما بیدرنگ به وسیله سپاهیان شام که در آن هنگام در عراق بودند سرکوب گردید.  7- قیام حسین بن على، شهید فخ : «فخ» نام وادى و محلى است در قسمت غربى و یک فرسخى شهر مکه، و آن جایى است که حسین بن على (صاحب فخ) بر علیه حکومت عباسى در سال 169 هجرى قیام کرد و با یاران خویش به شهادت رسید. وى یکى از سادات و علماى اسلام بود که براى عظمت تشیع با خون خویش پس از حدود یک قرن از ماجراى کربلا اثرى عمیق در عالم تشیع برجاى گذاشت.  به جز قیام های بعد از شهادت امام حسین (ع) در طول تاریخ نهضت عاشورا الهام بخش شیعیان و حتی غیر مسلمانان برای آزادی خواهی دارد.  اقبال لاهوری، استقلال و نجات پاکستان را مرهون قیام عاشورا دانسته است. این شاعر مسلمان و انقلابی در این باره چنین می‌سراید: رمز قرآن از حسین آموختیم/ ز آتش او شعله‌ها افروختیم/ تا قیامت قطع استبداد کرد/ موج خون او چمن ایجاد کرد/ خون او تفسیر این اسرار کرد/ ملت خوابیده را بیدار کرد.  گاندی رهبر استقلال هند نیز، نهضت عاشورا را الهام‌بخش خود در رهایی هندوستان می‌داند. او درباره عاشورا می‏گوید: من زندگی امام حسین علیه‏السلام، آن شهید بزرگ اسلام را به دقت خوانده‏ام و توجه کافی به صفحات کربلا نموده‏ام و بر من روشن شده است که اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز گردد، بایستی از سرمشق امام حسین پیروی کند.  ما در روایات داریم که قیام قائم آل محمد هم با معرفی امام عصر (عج) به عنوان فرزند امام حسین شروع می­شود اینکه امام زمان منتقم خون امام حسین و بقیه ا... خوانده می­شوند از این منظر حایز اهمیت که ابعاد قیام سالار شهیدان را تا پایان تاریخ جهان امتداد می­دهد.