💚امید یعنی بدونی
تا هستی میتونی تغییر کنی
و دنیا رو تغییر بدی.
🤍امید یعنی بدونی
خداوند دوستت داره و
اگه به تو زمان داده
معنیش اینه که
توی این فرصت میشه یه کارایی کرد.
💚امید یعنی این که
همیشه بخشش خداوند را
از اشتباه خود بزرگتر بدانیم.
🤍امید یعنی این که
اگر دانه ی زندگی صد بار
از دستمان رها شد
باز هم برای برداشتن و
به مقصد رساندن آن
به ابتدا برگردیم این بار
محکم تر گام برداریم..
💚امید یعنی پشتت به کسی
گرم باشه که نه میمیره نه فراموشت میکنه نه هیچ لحظه ای تنهات میزاره
🤍یا منتهی الرجایا
ای انتهای امیدواری❣
💚وَلَا تَيْأَسُوا مِن رَّوْحِ اللَّهِ إِنَّهُ لَا يَيْأَسُ مِن رَّوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْكَافِرُونَ
💌 ﻭ ﺍﺯ ﺭﺣﻤﺖ ﺧﺪﺍ ﻣﺄﻳﻮﺱ ﻧﺒﺎﺷﻴﺪ ; ﺯﻳﺮﺍ ﺟﺰ ﻣﺮﺩم ﻛﺎﻓﺮ ﺍﺯ ﺭﺣﻤﺖ ﺧﺪﺍ ﻣﺄﻳﻮﺱ ﻧﻤﻰ ﺷﻮﻧﺪ .(٨٧)
سوره یوسف🌿
#غدیر
#آرامش_با_قرآن
#اسرار_الهی_آرامش 🦋👇
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@mafateholjanan
🌺🌿🌺
🔻حدیث روز🔻
🔶رسول خدا صلی الله علیه و آله :
روز غدیر خم برترین عید هاى امت من است و آن روزى است که خداوند بزرگ دستور داد ؛ آن روز برادرم على بن ابى طالب را به عنوان پرچمدار ( و فرمانده ) امتم منصوب کنم ، تا بعد از من مردم توسط او هدیت شوند ، و آن روزى است که خداوند در آن روز دین را تکمیل و نعمت را بر امت من تمام کرد و اسلام را به عنوان دین براى آنان پسندید .
📚 امالى صدوق : 125، ح .8
🌹عید غدیر، عید ولایت بر شما مبارک باد 🌹
📆 امروز جمعه
16 تیر 1402
18 ذی الحجه 1444
7 جولای 2023
🌷ذکر امروز 100 مرتبه
اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلٰی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُم🌷
التماس دعا...
#عید_غدیر
@mafateholjanan
🍃🌹🍃
✅ اعمال و آداب عید سعید غدیر خم
#لبیک_یا_خامنه_ای
#عیدالله_اکبر
#عطر_ولایت
#غدیر
#عید_غدیر
#من_غدیری_ام
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔 @mafateholjanan
👈آدما وقتی #کودکندمیخواهند برای #مادرشان #هدیه بخرند ولی پول ندارند💔
👈وقتی که #بزرگترمیشوند #پول دارند ولی وقت هدیه خریدن ندارند❌
👈وقتی که پیر میشوند پول دارند وقت هم دارند ولی #مادر_ندارن
#قدر_بدانید
┏━ᬉ━ℒℴνℯ〰️🌺〰┓
@mafateholjanan
┗━〰️〰️〰️〰️〰〰━ ⃟ᬉ
هدایت شده از خبرگزاری بسیج استان همدان
#روز_مباهله روزى است كه پيامبر مكرّم اسلام، عزيزترين عناصر انسانى خود را به صحنه مىآورد. نكتهى مهم در باب مباهله اين است: «و انفسنا و انفسكم» در آن هست؛ «وَ نِسٰاءَنٰا وَ نِسٰاءَكُمْ» در آن هست؛ عزيزترين انسانها را پيغمبر اكرم انتخاب ميكند و به صحنه مىآورد براى محاجهاى كه در آن بايد مايز بين حق و باطل و شاخص روشنگر در معرض ديد همه قرار بگيرد. هيچ سابقه نداشته است كه در راه تبليغ دين و بيان حقيقت، پيغمبر دست عزيزان خود، فرزندان خود و دختر خود و اميرالمؤمنين را - كه برادر و جانشين خود است - بگيرد و بياورد وسط ميدان؛ استثنائى بودن روز مباهله به اين شكل است.
يعنى نشاندهندهى اين است كه بيان حقيقت، ابلاغ حقيقت، چقدر مهم است؛ مىآورد به ميدان با اين داعيه كه ميگويد بيائيم مباهله كنيم؛ هر كدام برحق بوديم، بماند، هر كدام بر خلاف حق بوديم، ريشهكن بشود با عذاب الهى.
📚 برشی از کتاب #۷۲_سخن_عاشورایی
@mafateholjanan
🌺به مناسبت روز #مباهله
مناظرهی جالب آلوسی و مرحوم کاشفالغطاء
🔆گویند در سفری که «شیخ محمود شکری آلوسی» از بزرگترین دانشمندان اهلسنت و صاحب تفسیر «روح المعانی» به نجفاشرف رفته بود، به درس «کاشف الغطاء» حاضر گشت و لابلای تدریس وی، سخنش را برید و گفت ای شیخ! گیرم که پذیرفتیم خدا ما را به پیروی علی علیه السلام امر فرموده است؛ ولی دیده نشده که از پیروی غیر او نهی کرده باشد و دلیل شما بر آنکه پیروی او مقتضی ترک پیروی غیر اوست، چیست؟!
🔶کاشف الغطا بیدرنگ فرمود: ما نهی از پیروی غیر علی علیه السلام را از این آیه فهمیدهایم:
«مَا کَان لاهِل المدینه و مَن حَولَهم مِن الاعراب اَن یَتَخَلفُوا عَن رسول الله و لایَرغبوا بانفسهم عَن نَفسِه...»
«مردم مدینه و پیرامونش را نرسد که از -فرمان- پیامبر صلی الله علیه وآله سر باز زنند و جان خود را عزیزتر ازجان او بدانند ... توبه/ ۱۲۰
🔶ایشان چنین ادامه داد:
جزء اصول و مسلمات زبان عربی است که هرگاه برای چیزی، اسم ظاهر بکار ببرند و برای بار دوم بخواهند از همان کس یاد کنند، با ضمیر از او یاد میکنند، نه با اسم یا صفت؛ اما در این آیه، خدای متعال «رسول الله» را ذکر کرده و سپس چنین فرموده «و لا یرغبوا بانفسهم عن نفسه» حال آنکه اگر مقصود خدای متعال فقط شخص رسول الله صلی الله علیه وآله بود، میبایست میفرمود «لایرغبوا بانفسهم عنه» پس چراگفت «عن نفسه»؟!!!
🔶آلوسی در پاسخ حیران شد و با خود گفت: اگر بگویم که قاعدهی مزبور نادرست است، باید بیشتر قواعد نحو و بالتبع، بخش اعظم تفسیر خود را نیز باطل اعلام نمایم؛ زیرا این تفسیر بر اساس همین قواعد مسلم عربی استوار است. و اگر صحت آن قاعده را بپذیرم، واجب بود که میفرمود «عنه». لذا از شیخ خواهش کرد که عبارت «عن نفسه» را تشریح کند.
🔶شیخ فرمود: «عن نفسه» یعنی علی بن ابیطالب علیه السلام؛ لذا در این آیه نهی فرموده است از آنکه مسلمانی خود را بر علی علیه السلام مقدم بدارد.
آلوسی پرسید این معنی را از کجا استنباط کردید؟! فرمود: از تعبیر «انفسنا و انفسکم» در آیهی شریفهی مباهله، آنجا که رسول الله و علی و زهرا و حسنین علیهم السلام برای مباهله رفته بودند؛ زهرا سلام الله علیها را نساء، و حسنین علیهما السلام را ابناء، و علی علیه السلام را نفس خود قرار داده است.
@mafateholjanan