اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
🏴 فرارسیدن سالروز شهادت مظلومانه امام حسین(ع) و یاران با وفایشان تسلیت باد
eitaa.com/mafaz_news
هدایت شده از مفازمدیا
7.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ویدیویی از عزاداری مناطق شیعه نشین عربستان سعودی
↙️ مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و جریانهای انحرافی
@mafaz_media
@mafaz_news
کشتن کودکان مسلمان؛ تفریح بهائیان در شبهایی چون عاشورا
آیتالله مسعودی خمینی در خاطرات خود از یکی از جنایات بهائیان در شب عاشورا در قم پرده برداشته و درباره جلسه شبانه #بهائیان در باغ اویسی قم مینویسد:
حدود سالهای ۱۳۳۹ و ۴۰، بهائیان در باغ (ارتشبد غلامعلی) اویسی در قم محفلهای شبانه داشتند. گاهی اوقات برنامههایی داشتند که بسیار فجیع و دلخراش بود؛ از جمله شبهای #عاشورا، یک بچهمسلمان را با خود به باغ میبردند و او را در حین جشن و پایکوبی به قتل می رساندند و #هلهله میکردند. بنده با یک واسطه از فرد که خود شاهد این ماجرا بوده نقل میکنم که میگفت: یکبار در یکی از این محافل، عده زیادی از بهائیان جمع شده بودند و چند نفر سرهنگ هم از تهران به قم آمده بودند و در آنجا حضور داشتند. آنان پسربچهای حدوداً ۱۰ سالهای را در تهران ربوده و با خود به قم آورده بودند.
این ماجرا را رئيس ژاندارمری قم برای رفیق ناقلِ خبر گفته بود که شب عاشورا بود و من در محل کارم در ژاندارمری نشسته بودم که یکی از دوستانم آمد و گفت: محفلی در باغ اویسی برقرار است آیا مایلی برای تماشا برویم؟ من موافقت کردم و بهاتفاق به باغ رفتیم و از پشت ساختمان نظاره کردیم. دیدیم که دختر و پسر میزنند و میرقصند و غلقلهای است و پسری را هم وسطه صحنه روی زمین گذاشتهاند و تمام افرادی که دور میز هستند، هر کدام درفشی در اختیار دارند و همزمان با میگساری و خوانندگی، ضربهای هم به تن پسر میزنند.
من (رئیس ژاندارمری) دیدم که در آن جماعت، سرهنگی نشسته است که گویا از همه بیشتر خوش به حالش است! یک لحظه فکر کردم که الآن برخی از مردم در مجالس #عزای_امام_حسین (علیهالسلام) دارند به سر و سینه میزنند و یک عده از خدا بیخبر هم در اینجا مشغول عیش و عشرتند. با این اندیشه خونم به جوش آمد و کنترل از دستم خارج شد. به رفیقم گفتم: علی الله! هر چه باداباد! بعد تفنگ کشیدم و یک گلوله در مغز سرهنگ خالی کردم! سرهنگ نقش بر زمین شد و جماعت جیغ کشیدند و محفل بههم خورد.
بعد به اتفاق دوستم جلو رفتیم و افراد را با اسلحه تهدید کردیم. در همان حال که دستانشان را به نشانه تسلیم بالا گرفته بودند، آنان را در یکی از اتاقهای باغ زندانی کردیم و در را بستیم. بعد نگران شدیم که چه بلایی سر جنازه سرهنگ بیاوریم. اینجا بود که او را زیر مقادیر زیادی کود که در باغ تلنبار کرده بودند، پنهان کردیم. بچهمسلمان مصدوم را به تهران فرستادیم تا به پدر و مادرش بسپارند. بعد با خیال راحت به یکی از مجالس روضه ابیعبدالله (علیهالسلام) رفتیم! صبح روز بعد سر کارمان حاضر شدیم؛ انگار نه انگار! مدتی بعد افرادی با داد و قال وارد شدند و گفتند: «یک مشت آدم گم کردهایم! شما ندیدهاید؟» گفتیم: «نه! مگر دست ما سپرده بودید؟» در نهایت هم نتوانستند قتل سرهنگ بهائی را به دوش ما بیندازند.
پ.ن: جواد امامی، خاطرات آیتالله مسعودی خمینی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، چاپ اول، پاییز ۱۳۸۱، صص ۲۲۹ و ۲۳۰
💥پایگاه خبری مفاز💥
eitaa.com/mafaz_news
هدایت شده از مفازمدیا
10.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اگر حسین برای ما بود…
اشعار نزار فرانسيس، شاعر #مسیحی لبنانی برای امام حسین علیهالسلام
↙️ مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و جریانهای انحرافی
@mafaz_media
@mafaz_news
بيت العدل و عاشورای ۸۸؛ تشکیلاتی برانداز
✍فرايند حضور #بهائيت در فتنه سياسي سال ۸۸، از انتخابات مجلس هشتم آغاز شد و با اين رويكرد كه كاركرد مجلس براي عمران و آبادي جامعه است،بيت العدل مجوز ورود به شركت در تبليغاتي انتخاباتي مجلس هشتم را به بهائيان داد.
✍در بيانيه ۲۵ دسامبر ۲۰۰۷ بيتالعدل آمده است: «شايسته است كه شما عزيزان به كمال استقامت و اطمينان و با اجتناب از مداخله در سياست حزبي، هر فرصتي را براي همكاري با هموطنان عزيز خود در پيشبرد آرمانهايي كه موجب ترقي و سعادت وطن عزيزمان است مغتنم شماريد.»و به دنبال آن،خط ارتباطگيري و تماس با نمايندگان ،براي تأثير گذاري بر برخي از آنان را دنبال كردند.
✍در انتخابات دوره دهم رياست جمهوري پس از ورود #بيتالعدل به فاز سياسي و صدور اعلاميههايي رسمي عليه نظام، جامعه بهائي نيز با اين توهم كه جريان فتنه نظام جمهوري اسلامي را ساقط خواهد كرد،ابتدا با بيان هويت خود، درخواست حضور در ستاد برخي از كانديداها را كردند كه با توجه به سوابق اين فرقه، حضور آنها بيشتر به صورت كمك مالي منصور است البته پس از آن در متينگهاي كانديداهاي مذكور نيز شركت كردند و براي اولين بار با حمل پلاكارهايي در خصوص حقوق از دست رفته اقليتها و دانشجويان محروم از تحصيل، هويت خود را مطرح كردند و با حضور در جمع به اصطلاح معترضان ضمن توجيه اقدامات خود، مبادرت به حساسيتزدايي از هويت بهائي خود كردند.
🖇️در وبسایت مفاز بخوانید
@mafaz_news
چه کسی پشت عصر طلایی تروریسم در خاورمیانه است؟/ ایدههای رادیکال داعش همچنان پابرجاست؟
داعش در اوج خود یک سوم سوریه و حدود ۴۰ درصد از عراق را تحت کنترل داشت. گروههای مختلف در آفریقا به رهبری آن اعلام وفاداری کردند و هستههای سازمان حملاتی را در قلب اروپا تشکیل دادند. بازیگران مختلف محلی، منطقهای و بینالمللی تلاشهایی را برای مهار این سرطان انجام دادند اما امروز ایدههای رادیکال آنها همچنان پابرجاست.
شیخ محمد التمیمی هنوز ژوئن سال ۲۰۱۴ را به یاد می آورد، زمانی که ابوبکر البغدادی، رهبر وقت داعش از تأسیس خلافت امتدادی از حلب در سوریه تا دیالی در عراق خبر داد. در آن روزها، التمیمی یکی از فرماندهان نیروهای گروه فیلق الواعد الصادق، یک گروه مقاومت شیعه بود که در ابتدا برای دفاع از عراق در برابر اشغال آمریکا و بریتانیا در سال ۲۰۰۳ تأسیس شد اما بعداً به نیرویی برای حفظ عراق و سوریه از تهدید داعش تبدیل شد، بود.
التمیمی از سال ۲۰۱۴ در نبردهای زیادی شرکت کرده و در این نبردها به همراه رزمندگانش با تروریستهای داعش روبرو شدند.
برای مثال، در ژوئن ۲۰۱۴، او اولین عملیات فرود هوایی خود را در پایگاه هوایی اسپیچر در استان صلاح الدین با هدف نجات گروهی از فرماندهان، افسران و جنگجویان محاصره شده در منطقه انجام داد، کاری که او و ۲۵۰ جنگندهاش با موفقیت انجام دادند. در اواخر همان ماه، او عملیاتی را برای آزادی صدها گروگان در دانشگاه تکریت رهبری کرد.
💥پایگاه خبری مفاز💥
eitaa.com/mafaz_news
بررسی نقش پنهانی یهود در واقعه خونین کربلا
🔹موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) به منظور تبیین و تصریح عوامل موثر بر شهادت امام حسین علیه السلام و تلاش یهودیان برای از بین بردن دین مبین اسلام و فرهنگ تشیع، یکصد و شصت و پنجمین نشست ماهانه فرهنگ مهدوی را به «نقش پنهانی یهود در واقعه خونین کربلا» با سخنرانی حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید حسین آقامیری اختصاص داده است.
🔹این نشست روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه ساعت ۱۵:۳۰ در سالن سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد.
🔹در حاشیه این مراسم از کتاب «بابل» آخرین اثر اسماعیل شفیعی سروستانی از مجموعه کتابهای تاریخ فرهنگی قبیله لعنت، و پادکست «اسم رمز»، پروندهای ویژه درباره «حضرت عباس ابن علی» که طی ۱۰ پرده، بازه زمانی میلاد سراسر سعادت آن حضرت تا رجعت نورانی اش را روایت میکند، رونمایی خواهد شد.
💥پایگاه خبری مفاز💥
eitaa.com/mafaz_news
هدایت شده از مفازمدیا
6.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حداقل ۲۰ کشته و ۵۰ زحمی در حادثه تروریستی حمله به مسجد امام علی (ع) منطقه وادی الکبیر عمان گزارش شده است که بیشتر آنان شیعیان پاکستانی بودند.
↙️ مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و جریانهای انحرافی
@mafaz_media
@mafaz_news
نقدی بر جهانبینی انجمن حجتیه
آیتالله جوادی آملی: اوصاف سهگانهای که ما در باب حضرت معتقدیم، وظایفی را هم متوجه ما میسازد. ما به مهدی «قائم قائد» معتقدیم. فرق ما با جریان انجمن حجتیه نیز در همین است. آن کسی که به «غایب» معتقد است اگر آن حضرت ظهور کند، در برابر ایشان میایستد –همانطور که در برابر ایشان [امام خمینی] ایستادند [منظور انجمن حجتیه]. این در حالی است که ما به کسی معتقدیم که هماکنون قائم است و ما را به قیام دعوت میکند و اگر قیاممان به کمال برسد و شبیه قیام یک امت در برابر رهبر قائم شود، آنوقت غیبت آن رهبر به حضور و ظهور تبدیل میشود. هر وقت ما راغب شدیم، او ظهور میکند و این امر به عقل جمعی و عمل جمعی ما وابسته است. فرق انجمن حجتیه با سایر منتظران این است؛ انجمن حجتیه به یک امامی که در دسترس نیست معتقد است وگرنه یکی از آن ۳۱۳ نفر یار امام همین امام خمینی (ره) بود. آن ۳۱۳ تنی که بههمراه حضرت ولی عصر (عج) قیام میکنند، شاگردان آن حضرت هستند که وجود مبارک امام راحل میتوانست یکی از آن ۳۱۳ نفر باشد. حضرت ۳۱۳ شاگرد –افرادی مانند امام خمینی- دارد تا بتواند حکومتی جهانی تشکیل بدهد و این نظام هم گوشهای از آن حکومت است.
💥پایگاه خبری مفاز💥
eitaa.com/mafaz_news
🔻کارکرد بینالادیانی عاشورا
امام حسین(ع)؛ سرمایه الهی مشترک برای پیوند دینباوران
معرفی امام به عنوان میراثبر پیامبرانی همچون موسی کلیم الله و عیسی روح الله؛ در بندهایی از برخی زیارتنامهها به ویژه زیارت وارث، امام حسین(ع) به عنوان وارث همه پیامبران معرفی شده است که دو تن از این پیامبران حضرت موسی و حضرت عیسی؛ یعنی پیامبر یهودیان و مسیحیان هستند. در جایی دیگر آن حضرت وارث تورات و انجیل و زبور معرفی شده است. وقتی امام حسین(ع) به عنوان وارث پیامبران این دو دین بزرگ آسمانی و وارث کتاب آسمانی آنها معرفی شود، نقش الگو بودن آن امام در میان پیروان دیگر ادیان گسترده میشود و ظرفیت بسیار بزرگی برای همگرایی پیروان این ادیان با پیروان مکتب اهل بیت(ع) پدید میآید.
اثرپذیری بخشهایی از سنت عزاداری شیعیان از عزاداری #مسیحیان؛ در نگاه تاریخی وقتی بپذیریم که سنتهایی مانند عزاداری منجر به زخمیشدن بدن یا ریختهشدن خون از بدن از سنت عزاداری مسیحیان به جهان اسلام راه یافته باشد، میتوان ضمن هشدار نسبت به آمیختهشدن فرهنگ اسلامی با سنتهای ناپسند، از این موضوع به عنوان پیشنیه و پشتوانهای برای ارتباطات بین فرهنگی در آینده و یافتن راهی برای اثرگذاری متقابل بر مسیحیان بهره جست.
🖇️mafaz.ir/?p=65894
💥پایگاه خبری مفاز💥
eitaa.com/mafaz_news