چگونه «ابو ابراهیم القرشی» گروه تروریستی داعش را رهبری کرد؟
🔹به گزارش العربی الجدید، «جو بایدن»، رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا تاکید کرده که القرشی سرکرده داعش در شامگاه چهارشنبه-پنجشنبه در عملیات هلیبرن نیروهای ائتلاف بینالمللی در شمال ادلب به هلاکت رسیده است، وی دبر چندین عملیات در جهان از جمله زندان الصناعه در شمال شرق سوریه نظارت داشته است.
🔹ابو ابراهیم القرشی در ۱۹۷۶ میلادی در منطقه تلعفر در ۷۰ کیلومتری موصل در خانوادهای ترکمان متولد شد، این یک مورد استثنایی است که عضوی غیر عرب به سطح سرکردگان بلندپایه گروه تروریستی داعش ارتقا پیدا کند به طوری که سازمان ملل متحئ پیشتر احتمال داده بود که این انتخاب موقتی است.
👈ادامه مطلب را در وبسایت مفاز بخوانید
https://mafaz.ir/?p=28062
@mafaz_news
هدایت شده از مفازمدیا
21.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #کلیپ| انیمیشن در اوجِ اعتماد
🔸حذف مطالبی از کتب بهائیان توسط بیت العدل مانند حمام نرفتن یکسالۀ عبدالبهاء و بیاعتمادی بهائیان به بیت العدل در این خصوص!
@mafaz_media
پهلوی نخستین سیلی را از چه کسانی خورد/ نَه خلیفه کل ارامنه به کنسول آمریکا
✅ با تمام اعتقاد میتوان گفت؛ تبریز نقش تاریخی خود را در پیروزی انقلاب به موقع ایفا کرد و گام اول را برای نفی نظام سلطنتی از ایران برداشت بهطوریکه حضرت امام(ره) در اعلامیه خود آورده بودند، مردم تبریز نخستین سیلی را به طاغوت زدند.
سیدمحمد الهی خواهرزاده آیتالله قاضی طباطبایی و برادرزاده علامه طباطبایی می گوید:
🔻روز شنبه تعطیل عمومی اعلام شده بود، اصناف و مردم اطاعت کردند اما مراکز وابسته به دولت اطاعت نکرده بودند، بنابراین نخستین گام سرپیچی از فرآمین حکومتی و وابستگی به مرکز قم از تبریز شروع شد و گروههای دانشجویی هیأتهای حسینی اعم از بهنام و بینام بازاریان و سایر گروههای انقلابی موقعیت را غنیمت شمرده و مراکز دولتی را مورد حمله قرار دادند.
🔻ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح بود مردم در مسیر خیابان فردوسی، سر بازار، خیابان جمهوری اسلامی مراکز مالی و مظاهر حکومتی را مورد حمله قرار دادند.
🔻وضعیت تا ساعت ۱۲ ظهر به همین شکل ادامه یافت و کمی بعد افراد پلیس و ساواک و سایر ماموران حکومتی و دولتی در خیابانها نبودند و به پاسگاهها عقبنشینی کرده بودند. یعنی شهر سقوط کرده بود از مسیر دروازه تهران تا دروازه سردرود، شعب بانک صادرات کارخانه پپسی کولا، سینماها، مشروب فروشیها، مراکز فساد، کاخ جوانان، ساختمان حزب رستاخیز در میدان منجم و تمام جاهایی که از حکم مراجع تقلید سرپیچی کرده بودند به آتش کشیدند.
🔻 اوضاع به قدری با دقت و بصیرت رهبری شده بود که همشهریان ارامنه که ملزم به اطاعت از مراجع تقلید نبودند کوچکترین صدمه و آسیبی به آنها نرسیده بود مراکز کاری ارامنه اصلا خسارت ندید چون بنا به سفارش آیتالله قاضی آنها از قبل شناسایی شده بودند. وقتی کنسول آمریکا در تبریز از خلیفه ارامنه آذربایجان در مورد وضعیت نابسامان شهر میخواهد که شکایت کند، خلیفه ارامنه از این کار امتناع کرده و میگوید: اینجا از لبنان برای من امنتر است....
👈متن کامل گفته های سید محمدالهی را در مفاز بخوانید
https://mafaz.ir/?p=28121
@mafaz_news
دانشگاه رایگان مجازی؛ طرح تبلیغی تازه جریان تبشیر
🔺فرقه مسیحیتصهیونیستی در ادامه خط مشی و تحقق منویات خود در راستای پروژه مسیحیسازی مسلمانان با محوریت تبشیر حداکثری اقدام به راهاندازی فضاهایی موسوم به دانشگاه در شبکههای اجتماعی کرده و با تبلیغ پیرامون آن، از افراد برای حضور در این فضاها از طریق کانالهای تلگرامی و دیگر فضاهای مجازی، دعوت میکند.
🔺تأکید بر جنبههای مفرح، جو شاد و سرشار از محبت، رایگان بودن، امکان ارتباط با دیگری(دوستیابی) و... محور تبلیغ پیرامون این فضای موسوم به دانشگاه توسط جریان تبشیری فارسیزبان است که رسانه موسوم به «کلیسای ۷» در این زمینه پیشتاز بوده و تبلیغات مربوط به این فضا را در انواع شبکههای اجتماعی و فضای مجازی، گسترانده.
🔺تمرکز بر آموزش در جریان تبشیری با عناوینی چون «شاگردسازی»، پیشینهای دیرینه داشته و اکنون با اشاعه و نقش کلیدی #فضای_مجازی در حیات فردی-اجتماعی، تمرکز خود را در این بستر مضاعف ساخته؛ لذا آگاهسازی از پشتپرده این تبلیغات زیبا و فضاهای بهظاهر سرشار تفریح و محبت ميتواند نقش مؤثری در جلوگیری از تحقق منویات تبلیغی جریان مزبور ایفا نماید.
@mafaz_news
هدایت شده از مفازمدیا
5.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
توهین بی شرمانه استاد صفا به ایرانی ها
#مفاز
#موسسه_فرق_و_ادیان_زاهدان
#کشیش_مسیحی
#مسیحیت
#مسیحیان
#ایران
#مسیحیت_صهیونیستی
#مسیح
@mafaz_media
بررسی مظلوم نماییهای سریالی بهائیت در فصلنامه «روشنا»
✍تازهترین شماره از نخستین نشریه تخصصی فرق و ادیان «روشنا» با موضوعاتی متنوع منتشر شده و در اختیار علاقهمندان قرار گرفته است.
✍در این شماره نیز همچون شمارههای پیشین، مجموعه مقالات، گزارشات، یادداشتها، گفتار و مصاحبههایی در حوزههای ادیان، #بهائیت، انجمن #حجتیه، تصوف، #مسیحیت تبلیغی و فرقههای نوظهور، به تازهترین و مهمترین مسائل مربوط به جریانهای فرقهای و اقلیتهای دینی میپردازد. گفتوگوی ویژه این شماره با جناب آقای «آرا شاوردیان» نماینده ارامنه تهران و شمال میباشد.
✍در بخش ادیان این نشریه مطالبی با عنوان سلوکی عاشقانه، میهندوستی، شاخصه #ارامنه ایران، در سوئد چه میگذرد؟ آندرانیک؛ دوراهی اخلاقیِ مردِ خدا، همراه با شهدای پیروان ادیان توحیدی، تازههای نشر پیروان ادیان توحیدی، انجمن یهودیان خلیج فارس و احیای آرامستان دولاب منتشر شده است. در بخش بهائیت نیز مطالبی با عنوان «هدف» به مثابه دامی برای جذب، مظلوم نماییهای سریالی بهائیت، بهائیت، ناقض حقوق زنان، سازمانی بهنام بهائیت، انجمن حجتیه، مهدویت، ضرورتبخش حرکت، انجمن حجتیه؛ مطرود یا مقبول، شبهانجمنیها و وحدت و برائت در آینه عقل و نقل منتشر شده است.
✍مطالب بخش #تصوف شامل چالشهای عرفانی، نابغه معنویت، عرفان اجتماعی، خوشبختترین آدم روی زمین هستم، مسیحیت تبلیغی، داستان«بنیادگرایی»، روندشناسی استراتژیهای تبشیری، «کریستا دلفین»، نقدی بر مفهوم «تثلیث» کریسلام؛ مدلی میسیولوژی برای استحاله اسلام هستند. در بخش فرقههای #نوظهور نیز مطالبی با عنوان انجمنی سرّی، نگاهی نو به #معنویتهای_نوپدید، درسنامه نقد معنویتهای نوپدید، علم و قانون جذب و انتخاب محدود منتشر شده است.
@mafaz_news
سقوط محبوبیت حزب کارگر در میان مسلمانان انگلیس
یک نظرسنجی جدید نشان داد که رشد اسلام هراسی در انگلیس باعث شده است تا حمایت اقلیت مسلمان در انگلیس از حزب کارگر به شدت کاهش یابد.
این نظرسنجی که ۲۳ تا ۲۶ ژانویه به صورت آنلاین انجام شد، نظرات یک هزار و ۴۲ مسلمان ساکن انگلیس درباره این حزب کارگر را جمع آوری کرده است که در صورت برگزاری انتخاب به کدام حزب رای خواهند داد. همچنین دیدگاه هایشان را در مورد نحوه برخورد دولت و مخالفان با اسلام هراسی عنوان کردند.
براساس این نظرسنجی، آرای حزب کارگر کاهش چشمگیری داشته است و تنها ۳۸ درصد نظر موافق داشتند و ۴۰ درصد نسبت به به نتایج سال ۲۰۱۹ میلادی کاهش داشته است.
👈 بیشتر بخوانید
https://mafaz.ir/?p=28100
@mafaz_news
نسبت ناروای صوفیه به علمای ربانی
🔸واژه قشری و علمای ظاهر از مفاهیمی است که صوفیه به علما و فقهای شیعهی مخالف خود نسبت میدهند و این مطلب از آن جهت است که ایشان #تصوف را مغز دین میدانند و بزرگان خود را هدایت کنندگان به آن، درنتیجه ایشان علمای باطن و چونکه شریعت را همچون پوستهای برای مغز دین فرض کردهاند، فقها را علمای ظاهر یا قشری نام گذاردهاند[1]
🔹زیرا ایشان (علما) از نظر #صوفیه، فقط هدایت کنندگان مردم به پوسته دین هستند. در حالی که نکته حقیقی آن است که صوفیان به خاطر آنکه از روشنگری علمای ربانی شیعه، هراسان هستند، بدین نحو مریدان خود را از استماع موعظههای روحانیت منع میکنند تا همواره مریدان سادهلو از ارتباط با علمای دین دور باشند.
🔹«علامه امینی صاحب کتاب گرانقدر الغدیر میفرمود: عدهای از زائران تهرانی روزها به منزل ما میآمدند و یک نفر صوفی نیز همراه آنان بود. پس از دو جلسه آن شخص #صوفی دیگر نیامد، سراغ او را گرفتم، گفتند هر چه اصرار کردیم او حاضر به آمدن به منزل شما نشد و گفت: میترسم این آقا در من اثر بگذارد و ارادتم به آقای صالح علیشاه کم شود.»[2]
✍بنابراین نسبتی که صوفیه به علما و فقهای ربانی میدهند از روی عناد و خدعه و به جهت دور نگاه داشتن مریدان فریب خورده صوفیه از علما است.
پینوشت:
۱.لاهیجی محمد، مفاتیح الاعجاز، نشر علم، تهران، 1381، ص 731
۲.مدنی محمد، درخانقاه بیدخت چه میگذرد؟، راه نیکان، تهران، 1391، چاپ پنجم، ص 158/ روشنگر
@mafaz_news
⭕️ «تب زعفران» هندوها در اعتراض به حجاب دختران مسلمان
🔹در حالی که به بهانه «عدم تبلیغ دین»، مقامات ایالت کارناتاکا در #هند از ورود دختران محجبه مسلمان به مدارس و کالجها ممانعت میکنند، بسیاری از دانشآموزان دختر و پسر هندو این روزها در این ایالت آزادانه با انداختن شال زعفرانیرنگ، که نماد مذهبی #هندوها است، در مدارس حضور یافته و بدین شکل اعتراض خود را به #حجاب دختران مسلمان نشان میدهند.
🔹این اردوکشی هندوها در مدارس ایالت کارناتاکا به «تب زعفران» مشهور شده است و به بسیاری از شهرهای آن از جمله کونداپورا، حسان، چیکمنگلور، بلگاوی، اودوپی و بایاندور سرایت کرده است.
دولت دین
t.me/joinchat/SaLFLpltCV7hovrh