تجلی وحدت شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در پای صندوقهای اخذ رأی
شیعه و سنی سیستان و بلوچستان با مشارکت گسترده در انتخابات، وحدت همیشگی خود را به جهانیان نشان داده و همچون گذشته با هر برگ رای تجدید بیعتشان با آرمانهای انقلاب و اسلام را اعلام کردند.
💥پایگاه خبری مفاز💥
eitaa.com/mafaz_news
تلقین در تلقین؛ ردپای یک فرقهی ضد معاد در آثار کریستوفر نولان
شاید «تلقین» فقط در حد یک فیلم بلاک باستر تابستانی ۱۷۰ میلیوندلاری در پسِ حافظهتان خاک بخورد، اما اگر ذرهبین بهدست شوید، میتوانید سرنخ فرقهی دیرسالِ تائو و القائات شبهمعنویاش را از داخل هزارتوی مهگرفتهی دنیای کریستوفر نولان بیرون بکشید.
۲۵۰۰ سال پیش، لائوتسه، حکیم چینی، فرقهی تائوئیسم را میعالَمَد و پیروانی جمع میکند و کمکم این زبانهی باریک و گیراننده، حجیمتر میشود تا به الان که اندیشهاش، تک و توک دامنگیر نبیرههاش است. فرقهای که فلسفهاش را به بستر یک رودخانهی کمعمق، شبیه میداند. و دَرَش این اندیشه غلبه دارد؛ جریانبودگی. از این بابت عرفان تائو بر دو کرسیِ بیآغاز و انجامبودن و ناواقعی بودن این دنیا، تکیه زده است.
عملا تکیهزدن بر همچو کرسیای، یک اصل و ساختار ارگانیک را در انسان میمیراند؛ معاد و میچسبد به یک معنویت ادعایی و یک درهمریختگی جهانشمول از انرژیدرمانی و خواب و مناسک و ایدهی ضدمعاد. ایدهای که جانمایه و موتیف اصلی فیلم تلقین است؛ خواببودگی و عدم مرگ و واقعیت.
👈متن کامل یادداشت ا در وبسایت مفاز بخوانید
🆔 @mafaz_news
نگاهی به عرفان مسیحی
سیر عرفان مسیحی به اتحاد با خدا به واسطهی کلمه او، مسیح است. همانطور که مسیح با خدا متحد است، انسانها نیز میتوانند با خدا متحد شوند. فقط با این تفاوت که #وحدت مسیح، ذاتی است؛ ولی وحدت مؤمنان وفقی و با واسطه، فرق این دو عبارت از یکی بودن و یکی شدن است.
بر این اساس، هرچند انسان هیچ تناسبی با خداوند ندارد، تا با او اتحاد یابد، زیرا مانع بزرگ گناه ذاتی نیز در میان است؛ اما به واسطهی خدای پسر انسان میتواند به اتحاد با خداوند یکتا نایل گردد.
🖇️mafaz.ir/?p=64742
💥پایگاه خبری مفاز💥
@mafaz_news
هدایت شده از مفازمدیا
6.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موج اسلامگرایی در جهان؛
🎥 لحظهی زیبای مسلمان شدن دختر جوان سوئدی
↙️ مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و جریانهای انحرافی
@mafaz_media
@mafaz_news
کیواِنان؛ ترسناکترین پدیدۀ فرقهایِ رسانههای اجتماعی
قابلملاحظهترین و ترسناکترین پدیدۀ فرقهایِ رسانههای اجتماعی، تا به امروز (۲۰۲۱)، کیواِنان بوده است. برخی ناظران معتقدند که چون جنبش کیوانان رهبر مشخص و پرجذبهای ندارد، پس فرقه محسوب نمیشود. #دونالد_ترامپ قهرمان این جنبش است، ولی گردانندۀ آن نیست. شخصی به نام «کیو» که پُستهای معماگونهاش در فضای مجازی اساس داستانهای کیوانان را به وجود آورده ظاهراً بهنوعی رهبر گروه قلمداد میشود، اما لشکر «گوروها» و «حامیانی» که گفتههای کیو را رمزگشایی و تفسیر میکنند و آب و تاب میدهند نشان دادهاند که در غیاب رهنمودهای کیو کاملاً آمادگی این را دارند که تعالیم صادر کنند و خشونت را برانگیزند (کیو از ماه دسامبر به این سو چیزی منتشر نکرده است، اما پیشبینیها و توطئهها روزبهروز افزایش یافتهاند). شاید تعاریف سنتیِ فرقه را باید متناسب با عصر اینترنت و الگوی جدید فرقهها که مبتنی بر جمعسپاری است روزآمد کنیم.
لیبرالها حق دارند نگران بُرد سیاسیِ کیوانان باشند. مؤسسۀ پژوهشیِ مذهب عمومی در ماه مه نتایج نظرسنجیای را منتشر کرد که نشان میداد ۱۵ درصد آمریکاییها با ادعای اصلی کیوانان، مبنی بر اینکه دولت آمریکا را باندِ شیطانپرستانِ بچهباز میگرداند، موافق هستند و ۲۰ درصد مردم معتقدند «بهزودی طوفانی برپا خواهد شد که نخبگانِ رأس قدرت را از میان خواهد برد و رهبرانِ بر حق را باز خواهد گرداند».
اما نگرانیِ ناشی از این جنبش را سفاهت اعضای آن از بین میبرَد. برخی از وکلای طرفداران کیوانان که در حمله به ساختمان کنگره نقش داشتند همین سفاهت آنها را سپر اصلی دفاعیات خود قرار دادهاند. آلبرت واتکینز، وکیلِ جیکب چانسلی، همان «کیو شمنِ» برهنه، بهتازگی در مصاحبهای موکل خود و دیگر متهمان پرونده را «ناقصالعقل و عقبافتاده» معرفی کرده است.
💥پایگاه خبری مفاز💥
@mafaz_news
مطبوعات پهلوی؛ عرصهی تاخت و تاز بهائیان
فعالیت بهائیان در این عرصه را باید از زمان روی کار آمدن حکومت پهلوی و آزادی عملی که بهائیان در این دوران بدست آوردند، دانست. بهائیان در این زمان با انتشار مجلهای اخبار امری و سپس آهنگ بدیع قدم دراین راه نهادند. آنها بعدها با روی کار آمدن دولت هویدا، فعالیت در این عرصه را گسترش دادند. هویدا خود یکی از فعالان در عرصه مطبوعات بود به طوری که در زمان معاونت شرکت ملی نفت به انتشار مجله کاوش پرداخت و در زمان نخست وزیریاش مجله دیگری به نام تلاش را منتشر کرد که سردبیری آن را مجید رهنما برعهده داشت.
هویدا که همواره میکوشید روابط دوستانهاش با روشنفکران و نویسندگان برقرار کند، داوود رمزی را مجری برنامههای ادبی و معرفی کتاب در تلویزیون ثابت پاسال بود مأمور کرد تا به طریقی نویسندگان نامدار را برای گفتگو به نخست وزیری بکشاند.
🖇️mafaz.ir/?p=64390
💥پایگاه خبری مفاز💥
eitaa.com/mafaz_news
۹ واقعیت درباره کاتولیکهای آمریکا
🔹به گزارش مرکز تحقیقاتی پیو، بر اساس سالنامه آماری کلیسای واتیکان، آمریکا بیش از سه کشور دیگر – برزیل، مکزیک و فیلیپین – کاتولیک دارد. در اینجا با ۹ واقعیت کلیدی در مورد جمعیت کاتولیک ایالات متحده آشنا شوید:
۱. کاهش جمعیت کاتولیکها در امریکا
٢. کاهش جمعیت کاتولیکهای سفیدپوست
۳. پیری کاتولیکهای امریکایی نسبت به تبارهای دیگر
۴.پراکندگی نامتوازن کاتولیکها
۵. نسبت تحصیلات کاتولیکها
۶. مشارکت کاولیکها در مراسم کلیسا
۷. کاتولیکها و تعلق حزبی
۸. نگاه کاتولیکها به سقط جنین
🖇️mafaz.ir/?p=64809
💥پایگاه خبری مفاز💥
eitaa.com/mafaz_news
هدایت شده از مفازمدیا
20.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سرنوشت ما و اسرائیل همچون حلقههای یک رنجیر بهم ماصل هستند
↙️ کاری از مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و جریانهای انحرافی
@mafaz_media
@mafaz_news
معنویت تک بعدی چگونه سبب انحراف فکری می شود؟
یکی از روش های انحراف اینگونه است که به جای نگاه جامع و مجموعهای، نگاه مجزا وجزئی بر اندیشه و آموزه های یک جریان و شخص، حاکم است؛ «وَأَنْتُمْ سُکَارَیٰ» را کنار نهاده و فقط « لَا تَقْرَبُوا الصَّلَاةَ» را دلیل نماز نخواندن عنوان میکند.
روش نقد در مباحث #معنویتهای_نوظهور، نگاه سیستمی و مجموعهای است. یعنی باید مجموعه رفتار و گفتار و آموزههای یک شخص را بررسی کرد تا متوجه شد که وی در حال تبلیغ معنویت کاذب است یا معنویت صادق. گاهی یک مروج معنویت نوظهور، صحبت از مثبتاندیشی میکند. مخاطب هم بیان میدارد که این صحبت مشکلی ندارد و چرا منتقدان معنویتهای نوظهور، مطالب این شخص را انحرافی میدانند.
mafaz.ir/?p=65175
💥پایگاه خبری مفاز💥
eitaa.com/mafaz_news