eitaa logo
پایگاه خبری مفاز
2.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
2.5هزار ویدیو
286 فایل
﷽ پایگاه خبری مفاز؛ منبع اخبار فرق‌‌ضاله و ادیان انحرافی t.me/mafaz_news شامد: 1-2-757841-65-0-1 ارتباط با ما👇 @Pasokhgoo_mafaz سایت👇 www.mafaz.ir اینستاگرام👇 www.instagram.com/mafaz.ir سروش👇 sapp.ir/mafaz_news ایتا 👇 eitaa.com/mafaz_news
مشاهده در ایتا
دانلود
صراط مستقیم از نگاه در جمع‌بندی نهایی خود می‌نویسد: «بلند خواندن «بسم الله الرحمن الرحیم» توسط حضرت علی (علیه‌السلام) به تواتر به ما رسیده است و کسانی‌که در دین خود به علی بن ابی‌طالب (علیه‌السلام) اقتدا کنند، راه راست را انتخاب کرده‌اند و هدایت شده‌اند؛ زیرا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) درباره (علیه‌السلام) فرمود: «اللهم ادر الحق مع علی حیث دار؛ یعنی خدایا! حق را همیشه بر مدار او بگردان.»[1] : [1]. فخر رازی، التفسیر الکبیر، مکتب الاعلام الاسلامی، ج1، ص204 @ferghenews @mafaz_news
هدایت شده از کتابخانه مفاز
hokomate modara.pdf
1.98M
#کتاب #حکومت_مدارا تبیین معنا و لوازم وحدت اسلامی #نویسنده #مهدی_مسائلی #شیعه_شناسی #اسلام #شیعه #لعن #تبری @m_mafaz_lib @mafaz_news mafaz.ir
: آیا در ایران باستان پسرها را می‌کردند؟ : خیر. ایران پسران خود را ختنه نمی‌کردند. اصولاً جزو سنت ادیان ابراهیمی (یعنی یهودیت و مسیحیت و اسلام) است. پس از اینکه ایرانیان مسلمان شدند، این سنت هم منتشر شد و بین ایرانی‌ها جا افتاد. نکته اینکه امروزه بسیاری از هموطنان زرتشتی، با تبعیت از سنت عامه مسلمان، فرزندان خود را ختنه می‌کنند اما پیش از اسلام چنین رسمی نداشتند. @ferghenews @mafaz_news
حلول خداوند در ! در پیام تصویری که در کانال‌های وابسته به به انتشار درآمد؛ مبلّغ بهائی در پاسخ به اسلام با ادعای پیامبری حسینعلی نوری، پا را از ادعای پیامبری وی فراتر نهاده و از حسینعلی نوری به ظهور خداوند تعبیر نمود؛ همچنان که می‌خوانیم: «حضرت محمّد (صلّی الله علیه و آله) آخرین منذر و آخرین خبرآور راجع به روز ظهور خدا بودند! : تشبیه تکلم خداوند با حضرت موسی (علیه السلام) به ظهور خدا در کالبد حسینعلی نوری (فرزند میرزاعباس)، کاملاً خطا و قیاس باطلی است. چرا که نحوه‌ی تکلم خداوند با حضرت موسی (علیه السلام)، به وسیله‌ی ایجاد صدا در میان درخت بود، نه اینکه خداوند در درخت تجلی کند: «فَلَمَّا أَتَاهَا نُودِي مِن شَاطِئِ الْوَادِي الْأَيْمَنِ فِي الْبُقْعَةِ الْمُبَارَكَةِ مِنَ الشَّجَرَةِ أَن يَا مُوسَى إِنِّي أَنَا اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ [قصص/30]؛ هنگامی که به سراغ آتش آمد، از کرانه راست درّه، در آن سرزمین پر برکت، از میان یک درخت ندا داده شد که: ای موسی! منم خداوند، پروردگار جهانیان». لذا این نوع از ارتباط، یکی از راه‌های انزال وحی است که در قرآن به آن اشاره شده است.[2] : حلول به معناى قيام موجودى به موجود ديگر در اصل وجود (همانند قيام اثر به مؤثر) براى ذات پروردگار محال است؛ چون مستلزم آن است كه ذات حق تعالی، معلول شيئى ديگر باشد (یعنی ذات پرودرگار معلول و محدود بشری قرار گیرد) و حال آن‌كه واجب الوجود، مؤثر حقیقی است و نه متأثر و نه معلول. لذاست که شیعیان معتقدند چنین پنداری از اساس محال است و امکان وقوع ندارد.[3] : [1]. به نقل از کانال‌های تلگرامی وابسته به تشکیلات بهائیت. [2]. «وَمَا كَانَ لِبَشَرٍ أَنْ يُكَلِّمَهُ اللَّهُ إِلَّا وَحْيًا أَوْ مِنْ وَرَاءِ حِجَابٍ أَوْ يُرْسِلَ رَسُولًا... [شوری/51]؛ و [3]. دانشنامه‌ی جهان اسلام، بنیاد دائرهًْ المعارف اسلامی، شماره 6472. 🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷 📡 eitaa: @m_mafaz_lib 📺web: www.mafaz.ir 🎥Instagram: @mafaz_pic 🆔Admin: @mafaz1
: وهابیت طبق ظاهر این آیه که می‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ يُسْمِعُ مَنْ يَشاءُ وَ ما أَنْتَ بِمُسْمِعٍ مَنْ فِي الْقُبُورِ.[فاطر/22] خداوند پيام خود را به گوش هر كس بخواهد می‌رساند، و تو نمى‌توانى سخن خود را به گوش آنان كه در گور خفته‌اند، برسانى.» می‌گویند: اموات چیزی را نمی‌شنوند، وقتی چیزی را نمی‌شنوند، پس هیچ فایده‌ای ندارند، که به زیارت آن‌ها برویم و این نوعی مرده پرستی است، که همان شرک و بدعت است. از علمای اهل سنت، هم‌چون «محمد بن جریر طبری» در جواب وهابیت می‌گوید: آیه‌ای که استدلال کرده‌اند، با روایات سماع «شنیدن اموات» مانند «خَفقَ نِعال»، «مرده زمانی که در قبر قرار می‌گیرد، صدای کفش تشییع کنندگان را در هنگام بازگشت می‌شنود.»[1] در تعارض می‌باشد. چون مراد از آیه شریفه، عدم توانایی پیامبر بر شنواندن مردگان است، زیرا تنها خداوند است، که قادر بر این امر است، و مراد از عدم سماع موتی «اموات صدایی نمی‌شنوند» در آیه شریفه، صرف شنیدن نیست، بلکه مراد سماعی «شنیدنی» است، که برای آن‌ها مفید واقع گردد. زیرا آنان از دار دنیا و اعمال دنیا به سرای آخرت، منتقل شده‌اند، و دیگر مجالی برای بهره‌مندی از هدایت ندارند، و طبق روایات، اموات صدای زنده‌ها را می‌شنوند، و هر باوری غیر از این، ظن نادرست می‌باشد.[2] پس در واقع، منظور آیه این نیست که اموات، صدایی نمی‌شنوند، بلکه منظور خداوند این است که ای پیامبر، زمانی که زنده بودند و شنیدن صدای تو و عمل به آن، فایده داشت، گوش نکردند، الان که دیگر شنیدن صدای تو، فایده‌ای برای آن‌ها ندارد، فرياد تو هر قدر رسا، و سخنانت هر اندازه دلنشين، مردگان از آن چيزى درك نمى‌كنند، همان‌گونه که هرگز نمی‌توانی حیات و روح را به اموات در قبور باز‌گردانی، هم‌چنین هرگز نمی‌توانی، حیات ایمان را به افراد کافر که قلب آنان مرده و به ضلالت و عناد دچار گشته، باز گردانی. چون دیگر آمادگی پذیرش دعوت تو را ندارند. در واقع آیه، مشرک را به مرده تشبیه کرده، که هر دو فاقد حس شنوایی هستند. پس قابل توجه وهابیت، که این‌قدر راحت به ظاهر آیه استدلال می‌کنند، و حکم شرک و بدعت و کفر صادر می‌کنند. : [1]. مسلم بن حجاج نیشابوری, صحیح مسلم, دارالفکر بیروت لبنان، ج8،ص162 «قال رسول الله صلى الله عليه وسلم ان الميت إذا وضع في قبره انه ليسمع خفق نعالهم إذا انصرفوا»الحاكم النيشابوري، المستدرک، تحقيق : يوسف عبد الرحمن المرعشلي، ج1، ص379«عن أبي هريرة عن النبي صلى الله عليه وآله قال إن الميت يسمع خفق نعالهم إذا ولوا مدبرين فإن كان مؤمنا كانت الصلاة عند رأسه...» [2]. أبو جعفر محمد بن جرير بن يزيد بن كثير الطبري، تهذيب الآثاروتفصيل الثابت عن رسول الله صلى الله عليه وسلم من الأخبار، بتحقيق العلامة محمود محمد شاكر، وصدر عن مكتبة الخانجي – القاهرة، ج2، ص238، حدیث195، استخراج از نرم افزار مکتبة الشامله «أن يكون معناه : فإنك لا تسمع الموتى إسماعا ينتفعون به ؛ لأنهم قد انقطعت عنهم الأعمال ، وخرجوا من دار الأعمال إلى دار الجزاء ، فلا ينفعهم دعاؤك إياهم إلى الإيمان بالله والعمل بطاعته ، فكذلك هؤلاء الذين كتب ربك عليهم أنهم لا يؤمنون ، لا يسمعهم دعاؤك إلى الحق إسماعا ينتفعون به»«أنهم يسمعون كلام الأحياء ، على ما وردت به عنه الآثار . فإن ظن ظان أن قول الله تعالى ذكره لنبيه صلى الله عليه وسلم : وما أنت بمسمع من في القبور ، وقوله له : إنك لا تسمع الموتى ، لما كان عاما ظاهره في كل من في القبور ، وفي جميع الموتى» @ferghenews @mafaz_news
ترویج ، خواسته یا ناخواسته؟ یکی از ابزارهای بسیار قوی است که می‌تواند به‌راحتی، باورها و اعتقادات مخاطبینش را دگرگون کند. در همین راستا، باید به‌قدری هوشیارانه عمل کند تا در دام این آسیب‌ها نیفتد؛ ولی گاهی مشاهده می‌کنیم که توسط این رسانه، و توسط فیلمها و انیمیشن‌هایی ترویج داده می‌شود. برای نمونه انیمیشن است که مروج است که از زیر شاخه‌های است، که به اصالت حیات مادی و بحث می‌پردازد @ferghenews @mafaz_news
ویژگی‌ عرفان‌های كاذب فاقد نظام منسجم و عمیق‌اند. به عبارتى از منظر و نظرى بسيارى از آن‌ها، اصول جهان شناختى و فلسفى مشخص و قابل ارائه‌ای ندارند. آن‌ها هم كه چيزى مطرح نموده‌اند مبناى قابل دفاعى در مواجهه با ديگر ندارند و جهان‌بینی محكمى براى آن‌ها تصور ندارد. در اين مكاتب لااقل در بسيارى از آن‌ها و كشف آن و وصول به آن حتى در حد ادعا هم مطرح نيست. به عنوان مثال در تعاليم آمده است: حقيقت سرزمينى است بدون . راهى به‌سوی آن نيست....[1] : [1] . جیدو کریشنا مورتی، تعالیم کریشنا مورتی‌، تهران: نشر قطره، ۱۳۹۳، ص ۱۴. 🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷 📡 eitaa: @m_mafaz_lib 📺web: www.mafaz.ir 🎥Instagram: @mafaz_pic 🆔Admin: @mafaz1
، خلیفه ارامنه تهران به مناسبت اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه از جانب خود، مجمع نمایندگان ، شورای خلیفه گری ارامنه تهران و جامعه ارامنه، پیامهای تبریکی به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر به محضر عالی قدر ، ای، ریاست جمهوری اسلامی، جناب آقای دکتر حسن روحانی، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر لاریجانی و ریاست محترم قوه قضاییه، جناب آقای آملی لاریجانی و دیگر خادمین نظام مقدس جمهوری اسلامی ارسال فرمودند. متن پیام اسقف اعظم به مقام معظم رهبری بدین شرح است: «حضرت آيت الله العظمی سيد علی خامنه ای مقام معظم رهبری با عرض سلام و احترام و با آرزوي قبولي طاعات و عبادات از سوي حق تعالي، تبريکات خالصانه و صميمانه اينجانب و شوراي خليفه گري و را به مناسبت عيد سعيد فطر، پذيرا باشيد. به درگاه ايزد توانا دست دعا مي افرازيم، تا به جنابعالي سلامتي، حکمت بيکران الهي و توفيق روز افزون و طول عمر عطا فرمايد. باشد که با هدايت حضرت حق، ملت شريف ايران را چون هميشه به سوي صلح و آرامش، رشد و توسعه و عدالت رهبري نمائيد. دعاگـــو اسقف اعظم سيبوه سركيسيان خليفــه ارامنــه تهــران» @ferghenews @mafaz_news
مقبره‌ خدای جهان زیرین در نزدیک هرم (khafra) در گیزا، دخمه‌ای باستانی وجود دارد که به مقبره‌ی اُزیریس، یا چاهِ اُزیریس مشهور است. این دخمه، که توسط سه دهلیز به صورت عمودی تا سه طبقه زیرِ زمین (حدود ده متر) حفر شده است، تا سال 1999 به صورت رسمی مورد کاوش قرار نگرفته بود؛ گرچه پیش از آن نیز به وجودش آگاه بوده‌اند. پژوهش‌ها بر روی تنها ظرف سفالین یافت شده در این مکان، نشان می‌دهد عمر این ، به تقریبا 2300 سال پیش از میلاد و اواخر دوران پادشاهی کهن مصر باز می‌گردد. در پایین‌ترین طبقه‌ی این چاه، آرام‌گاه اصلی قرار دارد. در میانه‌ی این آرام‌گاه، حفره‌ای است که یک تابوت سنگی از جنس بازالت درون آن در آب غوطه‌ور است. در‌پوشِ این تابوت اکنون بر فراز آن مستقر شده است. خود تابوت سنگی، سه برابر در‌پوش خود وزن دارد. در چهار طرف این آرام‌گاه، چهار ستونِ تراشیده شدۀ سنگی نیز وجود داشته‌اند که اکنون به طور کامل تخریب شده‌اند. پرسش اصلی این است که چگونه باستان، توانسته‌اند با ابزار برنزی متعلق به 4600 سال پیش، در سلسلۀ ششم پادشاهی مصر، چنین دهلیز‌ها و دخمه‌هایی را در سنگ‌های سخت محوطۀ گیزا حفر کنند؟ چگونه تابوت اصلی سنگ خارا و تابوت‌های بازالتی در دخمه‌های دیگر این چاه، تراشیده شده و حدود ده متر به زیر زمین منتقل شده‌اند؟ و آیا بقایای استخوان‌ها در تابوت اصلی، از آنِ اُزیریس، خدای جهان زیرین بوده است؟ @ferghenews @mafaz_news
شباهت و با بررسی فرقه های مختلف صوفیه به این نتیجه خواهیم رسید که همه فرقه های صوفیه وجود یا همان را امری لازم و غیر قابل انکار در مسیر سیر و سلوک می‌دانند. فرقه اویسیه برای فرار از به قطب یا همان پیر، وجود وی را لازمه درویشی نمی‌داند و خود را از اقطاب و مشایخ صوفیه آزاد می کند. در این رابطه می‌نویسد: اویسیان را به پیر ظاهر احتیاج نیست! ؛ دکتر محمد منیر عالم، تذکره بغراخانی (تذکره مشایخ اویسیه)، نشر مرکز تحقیقات فارسی ایران و پاکستان، اسلام‌آباد 1418 ه ق، ص 12. باتوجه به بی سابقه حمید رضا مرادی به بزرگان سلسله و گروهک مجذوبان به بیانیه ها و سخنان بزرگان صوفیه گنابادیه، میتوان به راحتی ادعا کرد همانند فرقه وجود قطب را لازمه درویشی نمیدانند. برای اثبات این موضوع کافی است رویکرد گروهک مجذوبان با سخنان بزرگان صوفیه گنابادیه مورد بررسی قرار گیرد تا مهرتاییدی باشد بر این ادعا. @ferghenews @mafaz_news
: بعضی از دشمن‌هایی که ما داریم، دیده نمی‌شوند؛ آن‌ها هستند که در بعضی از خانواده‌ها تردد دارند. باید انسان زندگی خود را با و (علیهم‌السلام) مصون کند؛ مخصوصاً دختر بچه‌های کوچک را که بخاطر لطافت زیاد، لطمه‌ی زیادی می‌خورند و گاهی در طول زندگی‌شان مشکلاتی پیدا می‌شود. گاهی اولاد‌ دار نشدن و مشکلاتی که در ازدواج پیش می‌آید، از عوارض ورود است. با خواندن ادعیه و حرزهای منتصب به اهل‌بیت‌ (علیهم‌ السلام) یک نوع در زندگی و کار انسان ایجاد می‌شود. @ferghenews @mafaz_news
خواستگاه آئین شینتو کشور است. این آئین بیشتر تحت تأثیر مکاتب « » و « » قرار گرفته است. این آئین هیچ تفسیر عقلی برای توضیح مبداء علم و انسان و همچنین عاقبت و ندارد و همه چیز را با افسانه‌های اساطیری پاسخ می‌دهد. در شینتو به حدی است که می‌توان آن را نامید. ؛ دین در سینمای غرب و شرق، ص644 @ferghenews @mafaz_news