eitaa logo
پایگاه خبری مفاز
2.5هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
2.4هزار ویدیو
258 فایل
﷽ پایگاه خبری مفاز؛ منبع اخبار فرق‌‌ضاله و ادیان انحرافی t.me/mafaz_news شامد: 1-2-757841-65-0-1 ارتباط با ما👇 @Pasokhgoo_mafaz سایت👇 www.mafaz.ir اینستاگرام👇 www.instagram.com/mafaz.ir سروش👇 sapp.ir/mafaz_news ایتا 👇 eitaa.com/mafaz_news
مشاهده در ایتا
دانلود
آیا داستان پیامبر اسلام از حکایت معراج زرتشتی اقتباس شده است؟! : یکی از باورهای مسلمین، پیغمبر است. معراج از ریشه عروج، به معنی بالا رفتن و متعالی شدن است که در آیات مختلفی از قرآن به آن تصریح شده است. از جمله آیات مختلف سوره اسراء و نیز آیات سوره نجم... به هر حال حکایت از این قرار بود که نبیّ اعظم، به امر الهی شبانه از در مکه به در بیت المقدس (اورشلیم) راهی شدند. از کنار به قُدس وارد شده و از آن جا به معراج رفته و از احوال اهل آسمان خبر یافتند و آن شب بود که بسیاری از ارکان شریعت اسلام برقرار شد. لیکن چند سالی است که گروهی از باستانگرایان و آتئیست‌ها مدعی هستند که معراج محمد (صلی الله علیه و آله) کپی برداری از معراج شخصی زرتشتی به نام بود. در پاسخ به این جماعت باید بگوییم که برخی از باستانگرایان و تقریباً همه مُلحِدین عادت کرده‌اند هر احتمال ضعیف و هر امر نامربوطی را به عنوان یک امر حتمی و قطعی ارائه کنند. معراج پیغمبر ربطی به داستان‌ ارداویراف ندارد. به چند دلیل: ماجرای معراج در بیان شده و ساخته مسلمانان نیست که بگوییم از کپی کرده‌اند. اردوایراف اصلاً به معراج نرفت. اجازه دهید داستان ارداویراف را بازگو کنم. پس از حمله اسکندر، ایمان مردم به دین و آیین زرتشتی ضعیف شد. پس موبدان زرتشتی گرد آمدند و از میان خود، یکی را که ویراز (ارتاک‌ویراز، یا همان ارداوبراف) نام داشت، برگزیدند و به او سه جام منگ یا همان و خوراندند. پس او به خوابی عمیق فرو رفت، و در عالم خواب، بهشت و جهنم را دید و از این طریق، پس از مصرف بنگ، حقانیت دین زرتشتی را دریافت. ؛ ارداویرافنامه، ترجمه رشید یاسمی، بند ۲، همچنین: فیلیپ ژینو، ارداویرافنامه، ترجمه و تحقیق ژاله آموزگار، تهران: انتشارات معین، انجمن ایران شناسی فرانسه در ایران، ۱۳۸۲. و نیز بنگرید به: The book of ArdaViraf, Chapter 2, Translated by Prof. Martin Haug, of the University of Munich, revised from the MS. of a Parsi priest Hoshangji. From The Sacred Books and Early Literature of the East, Volume VII: Ancient Persia, ed. Charles F. Horne, Ph.D, copyright 1917. وی پس از چند شبانه روز به هوش آمد و آنچه را که دیده بود، بازگو کرد و ‌‌گفته‌های او در کتابی به نام ثبت و ضبط شده است. این در حالی است که در شریعت اسلام، استعمال است. پس چگونه ممکن است که پیغمبر از توهّم ارداویراف اقتباس شده باشد؟ بسیاری از تعالیمی که در آمده دقیقاً خلاف تعالیم اسلام است. مثلاً در ارداویراف‌نامه می‌خوانیم که وی به رسم دیانت زرتشتی با 7 خواهر خود داشت (سند: همان). و نیز آمده کسانی که با مادر و خواهر خود رابطه جنسی داشته باشند، در بهشت وارد خواهند شد. همچنین در این کتاب آمده که کشتن خرَفستَران (مورچه‌ها، قورباغه‌‌ها و لاک‌پشت‌ها و...) باعث آمرزش گناهان می‌شود. در حالیکه جمیع این آموزه‌ها در تضاد با تعالیم اسلام است. پس چگونه ممکن است که پیامبر از داستان ارداویراف اخذ شده باشد؟ @ferghenews @mafaz_news
پرونده محمدعلی سرکرده فرقه انحرافی که در دادگاه بدوی به ۵ سال حبس محکوم شده، برای رسیدگی در مرحله تجدیدنظر به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی زرگر ارجاع شد. سیدمحمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع محمدعلی با اعلام این خبر گفت که پرونده به شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر ارجاع شده اما هنوز تعیین وقت نشده است. محمد‌علی طاهری سرکرده فرقه یا حلقه در ایران است که 14 اردیبهشت سال 90 بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به‌اتهام توهین به ، مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع، استفاده غیرمجاز از عناوین علمی (دکتر و مهندس)، ضالّه بودن کتب و آثار، به 5 سال حبس، پرداخت 900میلیون تومان جزای نقدی و 74 ضربه شلاق محکوم شد. افساد فی‌الارض از طریق منحرف کردن افراد، دیگر اتهام طاهری بود که در مرتبه نخست، شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ، سرکرده گروه موسوم به عرفان حلقه را شناخت و به اعدام محکوم کرد که این حکم در دیوان عالی کشور نقض شد. سپس پرونده به شعبه 26 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده به عنوان شعبه هم عرض ارجاع شد که این شعبه نیز طاهری را به محکوم کرد اما دیوان عالی کشور، بار دیگر حکم صادره را نقض کرد تا پرونده مجدداً در دادگاه هم‌عرض بررسی شود. پرونده برای مرتبه سوم در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مورد بررسی قرار گرفت که این بار دادگاه متهم را به 5 سال حبس محکوم کرده است. علیزاده طباطبایی معتقد است این بار نیز دادگاه در صدور حکم به تبصره ماده 286 قانون مجازات اسلامی استناد کرده در حالی که در دو مرتبه قبلی، دیوان عالی کشور صراحتاً اعلام کرده که مشمول ماده 286 نمی‌شود. @ferghenews @mafaz_news
برخی از آئین‌ها برای خود، منش و روش سلوک خاص دارند، که مسیحیت نیز مستثنی از آن نیست. عرفان مسیحیت، عرفان ، ولی تصوری که از خدا دارد، تصوری است. اگر به خدایی قائل باشید که هم خداست و هم می‌تواند تجسّد پیدا کند و به کشیده شود، این شرک‌آمیز و تنزل دادن خدا است. همچنین ناسازگاری عقل با عرفان مسیحی بسیار پررنگ است. برای نمونه این تناقضات در رمان‌های « » نیز بروز می‌کند، درجایی که تنها راه وصول به حقیقت شریعت است، وی بریا این راه مقام منزلتی قایل نیست. : عرفان و تصوف، ص101. @ferghenews @mafaz_news
عالم برزخ در دیدگاه بهائیت! دنیای بین دنیای مادی حاضر و است که از زمان مردن شروع می‌شود و تا زمان برپایی قیامت ادامه خواهد یافت. و روایات معصومین (علیهم السلام)، پیرامون این موضوع سخن گفته و از اموری که در آن‌جا برای انسان اتفاق می افتد خبر داده‌اند. همچنان که قرآن کریم، عالم برزخ را عالمی پیش از قیامت موعود دانسته است: «... وَمِنْ وَرَائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلَىٰ يَوْمِ يُبْعَثُونَ [مؤمنون/100]؛ و در برابر آن‌ها عالم برزخ است تا روزی که برانگیخته شوند». از این‌رو معصومین (علیهم السلام) نیز عالم برزخ را جهان حد فاصل میان زندگی دنیا و آخرت معرفی نموده‌اند.[1] این در حالیست که به عنوان پیشوای فرقه‌ی و ، بر خلاف تصریح آیات و روایات اسلامی، به تحریف ماهیت عالم برزخ پرداخته و معتقد است: منظور از ، همان فاصله‌ی میان دو ظهور (پیامبران) است، نه آن‌چه که درباره‌ی زندگی بعد از مرگ در بین مردم معروف است».[2] آری؛ ملاحظه نمودیم که چگونه ، در راستای توجیه خود، متوسل به تحریف نصّ و تصریح آیات و روایات می‌شود تا غیرالهی بودن ریشه‌ی خود را به نمایش بگذارد! همچنین باید در نظر داشت که در مرام ظاهری ، اساساً تأویل نصوص جایز نیست، تا چه رسد به تحریف آن‌ها. : [1]. ابن جریر الطبری، تفسیر الطبری، کتابخانه‌ی الکترونیکی فقاهت، ج 19، صص 71-70. [2]. علی‌محمد شیرازی، بیان فارسی، بی‌جا: بی‌نا، نسخه‌ی 1330، باب 8، ص 34. @ferghenews @mafaz_news
سه ادعای پوچ ! 1. من می‌کنم؛ مولایم گفته، امضا کرده‌ام که قبل از ظهور بروی، نمانی؛ ولی باز قبل از ظهور قرار داده است که دوباره در دنیا بیایم. 2. هنگام مرا خواهید دید!؟؛ وی به مخاطبینش می‌گوید قبل از احتضار او را خواهند دید. 3. من در سری سوم یا چهارم از جنگ با کشته خواهم شد. ؛ چهل شب با کاروان حسینی، ص500 @ferghenews @mafaz_news
صراط مستقیم از نگاه در جمع‌بندی نهایی خود می‌نویسد: «بلند خواندن «بسم الله الرحمن الرحیم» توسط حضرت علی (علیه‌السلام) به تواتر به ما رسیده است و کسانی‌که در دین خود به علی بن ابی‌طالب (علیه‌السلام) اقتدا کنند، راه راست را انتخاب کرده‌اند و هدایت شده‌اند؛ زیرا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) درباره (علیه‌السلام) فرمود: «اللهم ادر الحق مع علی حیث دار؛ یعنی خدایا! حق را همیشه بر مدار او بگردان.»[1] : [1]. فخر رازی، التفسیر الکبیر، مکتب الاعلام الاسلامی، ج1، ص204 @ferghenews @mafaz_news
هدایت شده از کتابخانه مفاز
hokomate modara.pdf
1.98M
#کتاب #حکومت_مدارا تبیین معنا و لوازم وحدت اسلامی #نویسنده #مهدی_مسائلی #شیعه_شناسی #اسلام #شیعه #لعن #تبری @m_mafaz_lib @mafaz_news mafaz.ir
: آیا در ایران باستان پسرها را می‌کردند؟ : خیر. ایران پسران خود را ختنه نمی‌کردند. اصولاً جزو سنت ادیان ابراهیمی (یعنی یهودیت و مسیحیت و اسلام) است. پس از اینکه ایرانیان مسلمان شدند، این سنت هم منتشر شد و بین ایرانی‌ها جا افتاد. نکته اینکه امروزه بسیاری از هموطنان زرتشتی، با تبعیت از سنت عامه مسلمان، فرزندان خود را ختنه می‌کنند اما پیش از اسلام چنین رسمی نداشتند. @ferghenews @mafaz_news
حلول خداوند در ! در پیام تصویری که در کانال‌های وابسته به به انتشار درآمد؛ مبلّغ بهائی در پاسخ به اسلام با ادعای پیامبری حسینعلی نوری، پا را از ادعای پیامبری وی فراتر نهاده و از حسینعلی نوری به ظهور خداوند تعبیر نمود؛ همچنان که می‌خوانیم: «حضرت محمّد (صلّی الله علیه و آله) آخرین منذر و آخرین خبرآور راجع به روز ظهور خدا بودند! : تشبیه تکلم خداوند با حضرت موسی (علیه السلام) به ظهور خدا در کالبد حسینعلی نوری (فرزند میرزاعباس)، کاملاً خطا و قیاس باطلی است. چرا که نحوه‌ی تکلم خداوند با حضرت موسی (علیه السلام)، به وسیله‌ی ایجاد صدا در میان درخت بود، نه اینکه خداوند در درخت تجلی کند: «فَلَمَّا أَتَاهَا نُودِي مِن شَاطِئِ الْوَادِي الْأَيْمَنِ فِي الْبُقْعَةِ الْمُبَارَكَةِ مِنَ الشَّجَرَةِ أَن يَا مُوسَى إِنِّي أَنَا اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ [قصص/30]؛ هنگامی که به سراغ آتش آمد، از کرانه راست درّه، در آن سرزمین پر برکت، از میان یک درخت ندا داده شد که: ای موسی! منم خداوند، پروردگار جهانیان». لذا این نوع از ارتباط، یکی از راه‌های انزال وحی است که در قرآن به آن اشاره شده است.[2] : حلول به معناى قيام موجودى به موجود ديگر در اصل وجود (همانند قيام اثر به مؤثر) براى ذات پروردگار محال است؛ چون مستلزم آن است كه ذات حق تعالی، معلول شيئى ديگر باشد (یعنی ذات پرودرگار معلول و محدود بشری قرار گیرد) و حال آن‌كه واجب الوجود، مؤثر حقیقی است و نه متأثر و نه معلول. لذاست که شیعیان معتقدند چنین پنداری از اساس محال است و امکان وقوع ندارد.[3] : [1]. به نقل از کانال‌های تلگرامی وابسته به تشکیلات بهائیت. [2]. «وَمَا كَانَ لِبَشَرٍ أَنْ يُكَلِّمَهُ اللَّهُ إِلَّا وَحْيًا أَوْ مِنْ وَرَاءِ حِجَابٍ أَوْ يُرْسِلَ رَسُولًا... [شوری/51]؛ و [3]. دانشنامه‌ی جهان اسلام، بنیاد دائرهًْ المعارف اسلامی، شماره 6472. 🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷 📡 eitaa: @m_mafaz_lib 📺web: www.mafaz.ir 🎥Instagram: @mafaz_pic 🆔Admin: @mafaz1
: وهابیت طبق ظاهر این آیه که می‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ يُسْمِعُ مَنْ يَشاءُ وَ ما أَنْتَ بِمُسْمِعٍ مَنْ فِي الْقُبُورِ.[فاطر/22] خداوند پيام خود را به گوش هر كس بخواهد می‌رساند، و تو نمى‌توانى سخن خود را به گوش آنان كه در گور خفته‌اند، برسانى.» می‌گویند: اموات چیزی را نمی‌شنوند، وقتی چیزی را نمی‌شنوند، پس هیچ فایده‌ای ندارند، که به زیارت آن‌ها برویم و این نوعی مرده پرستی است، که همان شرک و بدعت است. از علمای اهل سنت، هم‌چون «محمد بن جریر طبری» در جواب وهابیت می‌گوید: آیه‌ای که استدلال کرده‌اند، با روایات سماع «شنیدن اموات» مانند «خَفقَ نِعال»، «مرده زمانی که در قبر قرار می‌گیرد، صدای کفش تشییع کنندگان را در هنگام بازگشت می‌شنود.»[1] در تعارض می‌باشد. چون مراد از آیه شریفه، عدم توانایی پیامبر بر شنواندن مردگان است، زیرا تنها خداوند است، که قادر بر این امر است، و مراد از عدم سماع موتی «اموات صدایی نمی‌شنوند» در آیه شریفه، صرف شنیدن نیست، بلکه مراد سماعی «شنیدنی» است، که برای آن‌ها مفید واقع گردد. زیرا آنان از دار دنیا و اعمال دنیا به سرای آخرت، منتقل شده‌اند، و دیگر مجالی برای بهره‌مندی از هدایت ندارند، و طبق روایات، اموات صدای زنده‌ها را می‌شنوند، و هر باوری غیر از این، ظن نادرست می‌باشد.[2] پس در واقع، منظور آیه این نیست که اموات، صدایی نمی‌شنوند، بلکه منظور خداوند این است که ای پیامبر، زمانی که زنده بودند و شنیدن صدای تو و عمل به آن، فایده داشت، گوش نکردند، الان که دیگر شنیدن صدای تو، فایده‌ای برای آن‌ها ندارد، فرياد تو هر قدر رسا، و سخنانت هر اندازه دلنشين، مردگان از آن چيزى درك نمى‌كنند، همان‌گونه که هرگز نمی‌توانی حیات و روح را به اموات در قبور باز‌گردانی، هم‌چنین هرگز نمی‌توانی، حیات ایمان را به افراد کافر که قلب آنان مرده و به ضلالت و عناد دچار گشته، باز گردانی. چون دیگر آمادگی پذیرش دعوت تو را ندارند. در واقع آیه، مشرک را به مرده تشبیه کرده، که هر دو فاقد حس شنوایی هستند. پس قابل توجه وهابیت، که این‌قدر راحت به ظاهر آیه استدلال می‌کنند، و حکم شرک و بدعت و کفر صادر می‌کنند. : [1]. مسلم بن حجاج نیشابوری, صحیح مسلم, دارالفکر بیروت لبنان، ج8،ص162 «قال رسول الله صلى الله عليه وسلم ان الميت إذا وضع في قبره انه ليسمع خفق نعالهم إذا انصرفوا»الحاكم النيشابوري، المستدرک، تحقيق : يوسف عبد الرحمن المرعشلي، ج1، ص379«عن أبي هريرة عن النبي صلى الله عليه وآله قال إن الميت يسمع خفق نعالهم إذا ولوا مدبرين فإن كان مؤمنا كانت الصلاة عند رأسه...» [2]. أبو جعفر محمد بن جرير بن يزيد بن كثير الطبري، تهذيب الآثاروتفصيل الثابت عن رسول الله صلى الله عليه وسلم من الأخبار، بتحقيق العلامة محمود محمد شاكر، وصدر عن مكتبة الخانجي – القاهرة، ج2، ص238، حدیث195، استخراج از نرم افزار مکتبة الشامله «أن يكون معناه : فإنك لا تسمع الموتى إسماعا ينتفعون به ؛ لأنهم قد انقطعت عنهم الأعمال ، وخرجوا من دار الأعمال إلى دار الجزاء ، فلا ينفعهم دعاؤك إياهم إلى الإيمان بالله والعمل بطاعته ، فكذلك هؤلاء الذين كتب ربك عليهم أنهم لا يؤمنون ، لا يسمعهم دعاؤك إلى الحق إسماعا ينتفعون به»«أنهم يسمعون كلام الأحياء ، على ما وردت به عنه الآثار . فإن ظن ظان أن قول الله تعالى ذكره لنبيه صلى الله عليه وسلم : وما أنت بمسمع من في القبور ، وقوله له : إنك لا تسمع الموتى ، لما كان عاما ظاهره في كل من في القبور ، وفي جميع الموتى» @ferghenews @mafaz_news
ترویج ، خواسته یا ناخواسته؟ یکی از ابزارهای بسیار قوی است که می‌تواند به‌راحتی، باورها و اعتقادات مخاطبینش را دگرگون کند. در همین راستا، باید به‌قدری هوشیارانه عمل کند تا در دام این آسیب‌ها نیفتد؛ ولی گاهی مشاهده می‌کنیم که توسط این رسانه، و توسط فیلمها و انیمیشن‌هایی ترویج داده می‌شود. برای نمونه انیمیشن است که مروج است که از زیر شاخه‌های است، که به اصالت حیات مادی و بحث می‌پردازد @ferghenews @mafaz_news
ویژگی‌ عرفان‌های كاذب فاقد نظام منسجم و عمیق‌اند. به عبارتى از منظر و نظرى بسيارى از آن‌ها، اصول جهان شناختى و فلسفى مشخص و قابل ارائه‌ای ندارند. آن‌ها هم كه چيزى مطرح نموده‌اند مبناى قابل دفاعى در مواجهه با ديگر ندارند و جهان‌بینی محكمى براى آن‌ها تصور ندارد. در اين مكاتب لااقل در بسيارى از آن‌ها و كشف آن و وصول به آن حتى در حد ادعا هم مطرح نيست. به عنوان مثال در تعاليم آمده است: حقيقت سرزمينى است بدون . راهى به‌سوی آن نيست....[1] : [1] . جیدو کریشنا مورتی، تعالیم کریشنا مورتی‌، تهران: نشر قطره، ۱۳۹۳، ص ۱۴. 🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷 📡 eitaa: @m_mafaz_lib 📺web: www.mafaz.ir 🎥Instagram: @mafaz_pic 🆔Admin: @mafaz1
، خلیفه ارامنه تهران به مناسبت اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه از جانب خود، مجمع نمایندگان ، شورای خلیفه گری ارامنه تهران و جامعه ارامنه، پیامهای تبریکی به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر به محضر عالی قدر ، ای، ریاست جمهوری اسلامی، جناب آقای دکتر حسن روحانی، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر لاریجانی و ریاست محترم قوه قضاییه، جناب آقای آملی لاریجانی و دیگر خادمین نظام مقدس جمهوری اسلامی ارسال فرمودند. متن پیام اسقف اعظم به مقام معظم رهبری بدین شرح است: «حضرت آيت الله العظمی سيد علی خامنه ای مقام معظم رهبری با عرض سلام و احترام و با آرزوي قبولي طاعات و عبادات از سوي حق تعالي، تبريکات خالصانه و صميمانه اينجانب و شوراي خليفه گري و را به مناسبت عيد سعيد فطر، پذيرا باشيد. به درگاه ايزد توانا دست دعا مي افرازيم، تا به جنابعالي سلامتي، حکمت بيکران الهي و توفيق روز افزون و طول عمر عطا فرمايد. باشد که با هدايت حضرت حق، ملت شريف ايران را چون هميشه به سوي صلح و آرامش، رشد و توسعه و عدالت رهبري نمائيد. دعاگـــو اسقف اعظم سيبوه سركيسيان خليفــه ارامنــه تهــران» @ferghenews @mafaz_news
مقبره‌ خدای جهان زیرین در نزدیک هرم (khafra) در گیزا، دخمه‌ای باستانی وجود دارد که به مقبره‌ی اُزیریس، یا چاهِ اُزیریس مشهور است. این دخمه، که توسط سه دهلیز به صورت عمودی تا سه طبقه زیرِ زمین (حدود ده متر) حفر شده است، تا سال 1999 به صورت رسمی مورد کاوش قرار نگرفته بود؛ گرچه پیش از آن نیز به وجودش آگاه بوده‌اند. پژوهش‌ها بر روی تنها ظرف سفالین یافت شده در این مکان، نشان می‌دهد عمر این ، به تقریبا 2300 سال پیش از میلاد و اواخر دوران پادشاهی کهن مصر باز می‌گردد. در پایین‌ترین طبقه‌ی این چاه، آرام‌گاه اصلی قرار دارد. در میانه‌ی این آرام‌گاه، حفره‌ای است که یک تابوت سنگی از جنس بازالت درون آن در آب غوطه‌ور است. در‌پوشِ این تابوت اکنون بر فراز آن مستقر شده است. خود تابوت سنگی، سه برابر در‌پوش خود وزن دارد. در چهار طرف این آرام‌گاه، چهار ستونِ تراشیده شدۀ سنگی نیز وجود داشته‌اند که اکنون به طور کامل تخریب شده‌اند. پرسش اصلی این است که چگونه باستان، توانسته‌اند با ابزار برنزی متعلق به 4600 سال پیش، در سلسلۀ ششم پادشاهی مصر، چنین دهلیز‌ها و دخمه‌هایی را در سنگ‌های سخت محوطۀ گیزا حفر کنند؟ چگونه تابوت اصلی سنگ خارا و تابوت‌های بازالتی در دخمه‌های دیگر این چاه، تراشیده شده و حدود ده متر به زیر زمین منتقل شده‌اند؟ و آیا بقایای استخوان‌ها در تابوت اصلی، از آنِ اُزیریس، خدای جهان زیرین بوده است؟ @ferghenews @mafaz_news
شباهت و با بررسی فرقه های مختلف صوفیه به این نتیجه خواهیم رسید که همه فرقه های صوفیه وجود یا همان را امری لازم و غیر قابل انکار در مسیر سیر و سلوک می‌دانند. فرقه اویسیه برای فرار از به قطب یا همان پیر، وجود وی را لازمه درویشی نمی‌داند و خود را از اقطاب و مشایخ صوفیه آزاد می کند. در این رابطه می‌نویسد: اویسیان را به پیر ظاهر احتیاج نیست! ؛ دکتر محمد منیر عالم، تذکره بغراخانی (تذکره مشایخ اویسیه)، نشر مرکز تحقیقات فارسی ایران و پاکستان، اسلام‌آباد 1418 ه ق، ص 12. باتوجه به بی سابقه حمید رضا مرادی به بزرگان سلسله و گروهک مجذوبان به بیانیه ها و سخنان بزرگان صوفیه گنابادیه، میتوان به راحتی ادعا کرد همانند فرقه وجود قطب را لازمه درویشی نمیدانند. برای اثبات این موضوع کافی است رویکرد گروهک مجذوبان با سخنان بزرگان صوفیه گنابادیه مورد بررسی قرار گیرد تا مهرتاییدی باشد بر این ادعا. @ferghenews @mafaz_news
: بعضی از دشمن‌هایی که ما داریم، دیده نمی‌شوند؛ آن‌ها هستند که در بعضی از خانواده‌ها تردد دارند. باید انسان زندگی خود را با و (علیهم‌السلام) مصون کند؛ مخصوصاً دختر بچه‌های کوچک را که بخاطر لطافت زیاد، لطمه‌ی زیادی می‌خورند و گاهی در طول زندگی‌شان مشکلاتی پیدا می‌شود. گاهی اولاد‌ دار نشدن و مشکلاتی که در ازدواج پیش می‌آید، از عوارض ورود است. با خواندن ادعیه و حرزهای منتصب به اهل‌بیت‌ (علیهم‌ السلام) یک نوع در زندگی و کار انسان ایجاد می‌شود. @ferghenews @mafaz_news
خواستگاه آئین شینتو کشور است. این آئین بیشتر تحت تأثیر مکاتب « » و « » قرار گرفته است. این آئین هیچ تفسیر عقلی برای توضیح مبداء علم و انسان و همچنین عاقبت و ندارد و همه چیز را با افسانه‌های اساطیری پاسخ می‌دهد. در شینتو به حدی است که می‌توان آن را نامید. ؛ دین در سینمای غرب و شرق، ص644 @ferghenews @mafaz_news
و علیه السلام ما اهل روايتي داريم که پيامبر فرمودند: "علي مع الحق و الحق مع علي". شما نيز اين موضوع را قبول داريد؟ عالم سنی بله؛ اعتقاد دارند در تمام مشاجراتي که ميان حضرت علي و صحابه اتفاق افتاد حق با حضرت علي بود؛ مانند اختلاف ميان حضرت علي و معاويه و اختلاف ايشان با حضرت عايشه. : خبرگزاری اهل بیت، ابنا، کد مطلب : 512 @ferghenews @mafaz_news
هدایت شده از کتابخانه مفاز
The_Holocaust.pdf
1.7M
#کتاب #هولوکاست_دروغ_بزرگ 63 پرسش و پاسخ درباره هولوکاست #نویسنده #حمید_رضا_نیک_بخش #شناخت_ادیان_الهی #یهود #تاریخچه @m_mafaz_lib @mafaz_news mafaz.ir
نقدهای بر ابوعلی حسین بن عبدالله بن سینا مشهور به «شیخ الرئیس بوعلی سینا» از دانشمندان نامدار ایرانی در جهان است که در قرن 4-5 هجری می‌زیست و هنوز بسیاری از آثار او مورد توجه جهانیان است. از نکات جالب در آثار او یکی این است که وی در دفاع از اسلام و رد زرتشتی‌گری، مقالات و مباحثی دارد که به آن اشاره کرده است. ؛ رسائل ابن سينا، استانبول: دانشكده ادبيات استانبول، 1953، ج 2، ص 42. همچنین او در یکی از آثار خود به صراحت، شریعت را "حاوی " می‌نامد و آن را «خالی از تأییدات آسمانی» می‌خواند (فسادها و خلوّها عن التأييد السماوی). ؛ ابن سینا، الأضحوية في المعاد، تهران: انتشارات شمس تبریزی، 1382، ص 106. ابن سینا در "طبيعيات شفا" زرتشتیان را می‌نامد و می‌گويد: «آنان در تمجيد و تعظيم آتش راه مبالغه پيش گرفتند و آتش را شايسته تقديس و تسبيح (پرستش) دانستند، بدين جهت كه آتش عنصر نورانی است». ؛ ابن سينا، الشفاء( الطبيعيات)، قم: مکتبة علامه مرعشی، 1404 هـجری قمری، ص 53. جالب است بدانیم اسکندر مقدونی، به ادعای منابع زرتشتی موجب تضعیف دین زرتشتی شد. از همین روی تقریباً هیچ شخصیت زرتشتی وجود ندارد که از اسکندر به نیکی یاد کند. اما می‌بینیم که ابوعلی سینا از اسکندر به نیکی یاد می‌کند و او را می‌خواند. ؛ ابوعلی سینا، القصیدة المزدوجة فی علم المنطق، قم: انتشارات کتابخانه آیت الله مرعشی، 1405 ه ق، ص 3. ابوعلی سینا بود و در مسلمانی او شک و تردیدی نیست. این را از آثار او می‌توان به روشنی دریافت. حتی کتابی دارد با عنوان " " در شرح و تبیین معراج پیامبر اسلام که علاقه مندان می‌توانند آن را مطالعه کنند. @ferghenews @mafaz_news
فتوای در خصوص ؛ تماس بهائیان با اشیائی که در معرض استفاده‌ی ما هم قرار دارند: ؛ در صورت تماس آن‌ها با چيزى، مراعات مسائل طهارت در رابطه‌ی با آن‌ها، نسبت به امورى که مشروط به طهارت هستند، واجب است. ؛ اگر شخصی ورزشکار باشد و در باشگاه او شخص بهائی هم مشغول ورزش است، چنانچه لباسی را که شخص بهائی پوشیده و در آن عرق کرده و رطوبت بدن او به آن لباس رسیده است، به مسلمان بدهد، بدن شخص مسلمان هم به واسطه‌ی آن رطوبت، نجس می‌شود و باید برای اموری که مشروط به طهارت هستند (مثل نماز و...) بدن خود را با آب بشوید. همچنین اگر دست آنها به شیر آب، صابون و... که عمومی هستند، برخورد کند و رطوبت دست آنها به این اشیاء برسد، باید ابتدا آن اشیاء را تطهیر کرد و سپس از آنها استفاده کرد تا نجاست آنها به دست ما منتقل نشود. همچنین نسبت به ظرف‌هایی🍽 که بهائیان از آن غذا می‌خورند یا هرگونه ارتباط دیگری که موجب انتقال رطوبت بدن آنها به انسان شود، شخص مسلمان باید مراعات مسأله‌ی طهارت را داشته باشد. @ferghenews @mafaz_news
و اگر احساس می‌کنید اجنه و شیاطین هستید، صوت تلاوت را در خانه پخش کنید. نکته‌ای که ، این است اگر چنانچه این دستور را شروع کردید، تا 45 روز باید این کار را تکرار کنید. نکته‌ی دیگر اینکه، از صوت قاری استفاده کنید. (اثرگذاری ) (صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمودند: هرکس سوره‌ی بقره را در خود قرائت کند سه روز آن خانه از گزند و آسیب شیطان در امان خواهد بود، و شیطان داخل آن خانه نمی‌گردد. ؛ البرهان فی تفسیر @ferghenews @mafaz_news
شواهدی که نشان می دهد با ارتباط دارد؛ 1- حمایت فراوان ها (نو انجیلی ها) از کشور ماسونی اسرائیل. 2- علاقه ی فراوان ها به یهود. تا آنجا که به مسیحیان یهودگرا معروفند. 3- اعتقاد به لزوم ساخت به عنوان زمینه ساز بازگشت حضرت مسیح (ع). این اعتقاد در اکثر گروه های مسیحی دیگر دیده نمی شود. در واقع این مسأله بسیار عجیب است که یک گروه مسیحی (اوانجلیکال ها)، به ساخت اعتقاد دارند و آن را به ظهور حضرت مسیح (ع) ارتباط می دهند! 4- وجود ستاره ی شش گوش در بعضی از کتب اوانجلیکال ها به عنوان یک علامت کلیدی. وجود این علامت در کتب نوانجیلی، تأییدی بر ارتباط این فرقه با ماسون ها و یهودیان است. اعتقاد آن ها به این علامت به قدری زیاد است که حتی از آن در کنار صلیب استفاده می کنند! @ferghenews @mafaz_news
دانشمندان مسیحی و بیری، یکی از بزرگان می گوید: عیسی شخصی بود و تا زنده بود چنین بود، ولی پولس مسیحیت را به حساب عیسی تأسیس نمود، و لذا او در حقیقت مسیحیت به شمار می آید. پولس به جهت جذب عوام یهود، برخی از تعلیمات یهود را وارد در مسیحیت کرد؛ همان گونه که صورت هایی از اغریق را داخل آن نمود تا پیروانی نیز از یونان به این دین جذب نماید. او به مردم چنین وانمود کرد که عیسی نجات دهنده و خلاصی دهنده و آقایی است که جنس بشر می تواند به واسطه او به نجات نایل شود. وی این کار را برای خشنودی دانشمندان انجام داد. لذا از فلسفه یونان و علی الخصوص "فیلو" استفاده کرد. او معتقد به ارتباط خدا با زمین از طریق کلمه "اللوغوس" یا ابن اله یا روح القدس بود. ؛ ( الدیات فی العالم ص 70به نقل از احمد شبلی در کتاب "المسیحیه" ص .76 @ferghenews @mafaz_news
‌ توهین به پیامبران در ️ طبق آموزه های مسیحیت، همه انسانهایِ قبل از مسیح حتی انسانهای عادل و انبیاء پیشین، بعد از مرگشان به خاطر حضرت آدم در جهنم به سر می برند و برای نجات باید منتظر مصلوب شدن عیسی مسیح باشند. ؛ کتاب تعالیم کلیسای کاتولیک بند 632: عیسی به جهنم نزول کرد تا عادلانی را که پیش از او رفته اند را نجات دهد.) فرض کنیم که بعد از مصلوب شدن عیسی همه ایمان بیاورند و اهل نجات شوند... اما چرا در فاصله زمانی بین و ، تمام انسان های عادل و انبیاء با اینکه به تمام دستورات الهی پایبند بوده اند، اهل نجات نباشند و در جهنم به سر ببرند؛ چرا؟!!! @ferghenews @mafaz_news