4_5938301588236929858.mp3
28.91M
🏴
#اربعین چیست؟
از صفر تا صد، همهی آنچه که باید دربارهی اربعین بدانیم؛
ـ بررسی بُعد تاریخی اربعین!
ـ بررسی بُعد بینالمللی اربعین!
ـ بررسی بُعد سیاسی و اجتماعی اربعین!
ـ بررسی بُعد آخرالزمانی و معنوی اربعین!
🥀#امام_حسین علیه السلام🖤
#کانالمهدویت_بصیرت
@mah_daviat313
6.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌حواست به اشارهها هست؟
🔻در مورد اربعین چی فکر میکنی؟ به نظرت واجبه؟
#اربعین #تصویری
#کانالمهدویت_بصیرت
@mah_daviat313
33.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️ خوش آمدید....
#کانالمهدویت_بصیرت
@mah_daviat313
📢 شاخصهای اقتصاد کلان تغییرات مثبت را نشان میدهد
✏️ رهبر انقلاب: در بخش اقتصاد کارهای خوبی در دولت انجام گرفته... آنچه که من میخواهم تکیه کنم این است که تعداد قابل توجهی از شاخصهای اقتصاد کلان رشد را نشان میدهد، پیشرفت را نشان میدهد، تغییرات مثبت را نشان میدهد.
✏️ البته اینها، مسائل مربوط به اقتصاد کلان، تا برسد به معیشت مردم و زندگی مردم یک مقداری فاصله وجود دارد؛ یعنی زمان باید بگذرد. بعضی از دولتها طبیعتشان این است که فردا را قربان امروز میکنند، این دولت نکرده این کار را. کارهای بزرگ و زیربنایی را انجام داده که اثرش ممکن است امروز ظاهر نشود به طور کامل اما بالاخره ظاهر خواهد شد.
✏️ بخشی از بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار رئیسجمهور و اعضای هیئت دولت ۱۴۰۲/۶/۸
#کانالمهدویت_بصیرت
@mah_daviat313
11.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨ویژه
📢 ببینید | بررسی دلایل اهمیت افتتاح فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی بعد از بیست سال که رهبر انقلاب روز گذشته در دیدار رئیسجمهور و هیئت دولت از آن یاد کردند.
#کانالمهدویت_بصیرت
@mah_daviat313
❤️ دعا در کنار قبر حسینبنعلی(علیهالسلام) مستجاب است
✏️ رهبر انقلاب: در کنار قبر حسینبنعلی (علیهالسّلام) شما دعا کنید، دعایتان مستجاب است. واقعاً دعا کنید؛ لقلقهی لسان نباشد؛ بخوانید و بخواهید خدا را، خدای متعال وعده کرده است که اجابت خواهد کرد. اینهایی که میروند این راه را پیاده طی میکنند و میرسانند خودشان را به آنجا در این پیاده روی اربعین -این حادثه عجیبی که این سالها پدید آمده است- واقعاً یک موهبت بزرگ الهی را خدای متعال در اختیار اینها گذاشته.
🖼 #اربعین۱۴۴۵ | #از_تبیین_تا_قیام
#کانالمهدویت_بصیرت
@mah_daviat313
❤️ رهبر انقلاب: کسانی که معرفت به اهلبیت دارند، عشق و شور به کربلا همیشه در دلشان زنده است.
🖼 #اربعین۱۴۴۵ | #از_تبیین_تا_قیام
#کانالمهدویت_بصیرت
@mah_daviat313
🎙#کلیپ_صوتی | شکرانه اربعین
🖼 #اربعین۱۴۴۵ | #از_تبیین_تا_قیام
🎧 بشنوید👇
#کانالمهدویت_بصیرت
@mah_daviat313
من و خداوند هر روز نادیده میگیریم،
او خطاهای مرا و من الطاف او را
@mah_daviat313
🔻ناروایی حکومت سکولار در دورۀ غیبت
🖊 مهدی جمشیدی
۱. خوشبختانه پس از مدتی که در انتظار ارائۀ دلایل مهدی نصیری دربارۀ دفاعش از «حکومت سکولار» بودیم، این انتظار به بار نشست و او فهرست دلایلش را عرضه نمود. نخستین دلیل وی این است که نظر مشهور و اکثریت قاطع فقهای شیعه این است که برقراری حکومت دینی از شئون و اختیارات امام معصوم است و در عصر غیبت، چنین وظیفه یا حقی برای دیگران از جمله فقها وجود ندارد. این برداشت، باطل است؛ چون او «امکان عملیِ» برپاییِ حکومت اسلامی در دورۀ غیبت را به «امتناع نظری» نسبت داده است، حالآنکه فقهای شیعه در طول دورههای تاریخی گذشته، با وجود اینکه معتقد بودند که باید در دورۀ غیبت، حکومت در اختیار نائب امام غایب باشد، اما تحقق این امر را بر اساس تنگناهای عینی و بیرونی، ناممکن یا دشوار قلمداد میکردند. آنها باور داشتند که حکومتهای موجود، غاصب هستند و اگر «امام معصوم» حضور ندارد، دستکم باید زمام حکومت در اختیار کسی باشد که از سوی ایشان معرفی شده باشد - و این شخص نیز کسی نیست جز «فقیه عادل» - اما مسأله این است که «امکانهای حداقلی» و «انقباضهای عینی»، زمینه را برای تحقق این اندیشه ربوده بودند. ازاینرو، فقهای شیعه یا به طور کلی از قدرت سیاسی برکنار بودند و یا میکوشیدند از طریق همراهی با برخی حکومتها که تمایل دینی داشتند، از رنجهای مردم بکاهند و در حد امکان، قدرت سیاسی را به خدمت بسط دین بگمارند. این امر از شکاف میان «ذهنیّت آرمانی» و «عینیّت حداقلی» حکایت میکند، نه اینکه فقهای شیعه به دلیل عدماعتقاد به تشکیل حکومت در دورۀ غیبت، اقدام نمیکردند. نصیری با حذف این «توضیح تاریخی»، عمل عینی را ملاک قضاوت قرار داده، بلکه حتی مدعی شده که فقها در قلمرو نظر نیز در دورۀ غیبت، سکولاریسم را تجویز میکردند.
۲. فارغ از منطق نظری و عملی فقهای شیعه، از دو منظر دیگر نیز میتوان به حکومت در دورۀ غیبت نگریست. نخست اینکه باید با «روایتها»یی که در این باره وارد شده است و آشکارا از آنها، حکومت ولیّفقیه نتیجه گرفته میشود چه کرد؟ این روایتها میگویند که باید در دورۀ غیبت، حکومت را به حال خویش رها نکرد، بلکه مردم باید به سراغ فقها بروند و آنها را «نایبان امام معصوم» قلمداد نمایند. در حقیقت، خودِ امام معصوم، تکلیف سیاسی مردم را در دورۀ غیبت مشخص کرده و مردم را به هواداری از فقهای عادل برای برپایی حکومت اسلامی فراخوانده است. فقهای شیعه نیز به همین روایتها استناد کردهاند و از آنها برداشت یکسان داشتهاند؛ چنانکه امام خمینی هم در کتاب «کشف اسرار» و هم در کتاب «ولایت فقیه»، به گردآوری و شرح این روایتها پرداخته و با یک مطالعۀ منطقی نشان داده است که ولایت فقیه و برپایی حکومت در دورۀ غیبت، ریشۀ موجّه نَقلی و روایی نیز دارد. نفی ولایت فقیه و حکومت اسلامی در دورۀ غیبت، بهناچار باید از طریق ابطال این روایتها و یا ساختهوپرداختهکردن تفسیرهای دیگری از آن صورت بپذیرد؛ کاری که نصیری از آن گریخته و به جایش، نسبت ناصواب به فقهای شیعه داده است.
۳. دیگر اینکه «دلایل عقلانی» نیز در میان هستند که حکومت ولیفقیه را در دورۀ غیبت توضیح میدهند. از جمله اینکه هر چند صورت مطلوب و حداکثریِ حکومت، این است که امام معصوم حضور داشته باشد، اما اگر دسترسی به ایشان ممکن نبود، نباید بهطور کلی، از حکومت صرفنظر کرد بلکه باید در حد امکان، به سراغی کسی رفت که «شبیهترین افراد» به ایشان باشد و به او برای در اختیار گرفتن قدرت سیاسی کمک کرد. حکم عقل این نیست که «اجرای احکام اجتماعیِ شریعت» در دورۀ غیبت، تعطیل شود، بلکه این است که باید هر اندازه میتوان و میسّر است در جهت اقامۀ دین در جامعه کوشید. عاقلانه و منطقی نیست که دین در تمام دورۀ غیبت، معطّل و معوّق بماند و جامعه، گرفتار ساختارها و سیاستهای طاغوتی شود، درحالیکه امکان بسیج اجتماعی در راستای برپایی حکومت حقّ و عدل وجود دارد. اگر تحقق دین در جامعه، مصلحت است، و اگر تمامیّت این مصلحت، وابسته به حضور امام معصوم است، نباید تصوّر کرد که یا باید همۀ مصلحت را تحقق بخشید و یا باید همۀ آن را وانهاد. تحقق مصلحت و خیر و کمال، بسته به امکانهای تاریخی و شرایط اجتماعی است و از این جهت، نسبی و زمینی است.
@mah_daviat313
سلام بر آنهایی که رفتند و مثل ارباب بی کفن جان دادند
من خاک پای شهدا هستم
شهدایی که برای دفاع از اسلام رفتند
و جان عزیز خود را بر طبق اخلاص نهادند...
#شهید_حسینمعزغلامی🕊🌹