خطبه ۱۷۸.mp3
6.19M
#نهج_البلاغه_بخوانیم🌱
ای مردم؛
#دنیا آرزومندان و خواهان خود را #فریب میدهد و برای شیفتگان خود ارزشی قائل نیست و...
@mah_daviat313
#قرآن_بخوانیم 🍃
قَدْ نَرَىٰ تَقَلُّبَ وَجْهِكَ فِي السَّمَاءِ
البقره/۱۴۴
نگاه های انتظارآمیز تو را به سوی آسمان می بینیم.
خدایا دست من که به آسمون نمیرسه
ولی تو دستت به هر جایی که من باشم میرسه، دست منو ول نکن 🥀
@mah_daviat313
7.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انگار نه انگار که ازت دو تا
دنده شکسته بین در و دیوار💔
#فاطمیه🏴
@mah_daviat313
#داستان
مردی در کنار رودخانهای ایستاده بود، ناگهان صدای فریادی را شنید و متوجه شد که کسی در حال غرق شدن است.
فوراً به آب پرید و او را نجات داد، اما پیش از آن که نفسی تازه کند، فریادهای دیگری را شنید و باز به آب پرید و دو نفر دیگر را نجات داد!
اما پیش از این که حالش جا بیاید، صدای چهار نفر دیگر را که کمک میخواستند، شنید.
او تمام روز را صرف نجات افرادی کرد که در چنگال امواج خروشان گرفتار شده بودند، غافل از این که، چند قدمی بالاتر، دیوانهای مردم را یکی یکی به رودخانه میانداخت...!
🔘 ابتدا ریشهٔ مشکل را برطرف کنیم.
🗯 اهل فکر شدن کمک میکند
تا ریشه مشکلات را کشف کنیم و آنها
را به صورت ریشهای درمان کنیم.
@mah_daviat313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥واکنش هنرمند گیلانی به توهین برزو ارجمند و حمید فرخنژاد علیه مرحومه پروانه معصومی در مراسم وداع با این بازیگر سینمای ایران در مجتمع خاتم الانبیای رشت
💥اگر تکه نانی داشته باشیم به سگ ولگرد میدهیم ولی از شما دریغ میکنیم چون لیاقت این کشور را ندارید
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
https://eitaa.com/mah_daviat313
#مرکزهدایتفضایمجازیبصیر
ایتا؛
https://eitaa.com/joinchat/4197974043Cc847276a8b
7.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم مستند «تهران پایتخت ایران است»
محصول سال ۱۳۴۵ به کارگردانی کامران شیردل.
روستاها که جای خود دارد این تهران هم در روایت سلطنت طلبانی که تاریخ را با چند استاتوس و کلیپ شبکه «من و تو» می شناسند، به کلی هاشور خورده است.
البته بسیاری از این مشکلات تاریخی بوده و طبیعتا حکومت پهلوی هم مقصر آن نیست.
منظور این است که آن «ایران شبیه بهشت از دست رفته، نمایش داده شده توسط سلطنتطلبان» هیچگاه واقعیت خارجی نداشته است. این روایت مخدوش وقتی به وفور در جامعه تکرار شده و ملت در تصور «بهشت از دست رفته» زندگی کنند، دو آسیب اجتماعی بزرگ دارد. اول آنکه جامعه در نوستالژی گذشته آرمانی، دچار یاس و استیصال روزافزون میشود و دیگر آنکه در جهان کاملا خیالی سیر کرده و توان شناخت درست واقعیت را از دست میدهد.
#ثوابنشرمطالبهدیهبهحضرتحجتعج🌤
#ممنونکهبانشرلینکماراحمایتمیکنید
#مهدویت_بصیرت
🆔 @mah_daviat313
مهدویت_بصیرت
فیلم مستند «تهران پایتخت ایران است» محصول سال ۱۳۴۵ به کارگردانی کامران شیردل. روستاها که جای خود د
🔰رُمان و داستان خوب بهتر از هر کتاب تاریخی روایتگر برههای از تاریخ و شرایط اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی حاکم بر آن دوره آن سرزمین است.
متاسفانه در حوزه داستان و رمان فاصله بسیار زیادی با جهان داریم اما با این حال باز داستان و رمانها میتوانند بهترین ابزار شناخت ما از دوره پهلوی در ایران باشد.
برای بهتر فهمیدن عصر پهلوی بیشتر از مستندهای شبکه «من و تو» سراغ بزرگعلوی برویم و ورقپارههای زندان و میرزا و گیله مرد و در به در و خائن و چشمهایش و دیگر آثار او را بخوانیم. سراغ احمد محمود برویم و همسایهها و مدار صفر درجه را بخوانیم، سراغ صادق چوبک برویم و تنگسیر و سنگ صبور را بخوانیم، سراغ سیمین دانشور برویم و سووشون و سایر داستانهای ایشان را بخوانیم و در نهایت سراغ دولتآبادی رفته و جای خالی سلوچ و به ویژه کلیدر را بخوانیم.
🆔 @mah_daviat313
#داستان بسیار زیبا
نواختن برای خدا
در زمانهاى قديم، مردی ساز-زن و خوانندهای بود؛ بنام"برديا" که با مهارت تمام، همیشه در مجالس شادی و محافل عروسی مینواخت و وقتی برای رزرو نداشت.
بردیا چون به سن شصت سال رسید، روزی در دربار شاه مینواخت که خودش احساس کرد دستانش دیگر میلرزند و توان ادای نتها را به طور کامل ندارد و صدایش بدتر از دستانش، میلرزید و کم کم صدای ساز و صداى گلویش، ناهنجار میشود.
عذر او را خواستند و گفتند دیگر در مجالس نیاید. بردیا به خانه آمد، همسر و فرزندانش از این که دیگر نمیتوانست کار کند و برایژشان خرجی بیاورد، بسیار آشفته شدند.
بردیا سازش را که همدم لحظههای تنهاییش بود، برداشت و به کنار قبرستان شهر آمد. در دل شب، در پشت دیوار مخروبه قبرستان نشست و سازش را به دستان لرزانش گرفت و در حالی که در کل عمرش آهنگ غمی ننواخته بود، سازش را برای اولین بار، بر نت غم کوک کرد و این بار برای خدایش در تاریکی شب، فقط نواخت.
بردیا مینواخت و خدا خدا میگفت و گریه میکرد و بر گذر عمرش و بر بیوفایی دنیا اشک میریخت و از خدا طلب مرگ میکرد.
در دل شب، به ناگاه دست گرمی را بر شانههای خود حس کرد، سر برداشت تا ببیند کیست. شیخ سعید ابو الخیر را دید، در حالی که کیسهای پر از زر، در دستان شیخ بود. شیخ گفت: این کیسه زر را بگیر و ببر در بازار شهر، دکّانی بخر و کارى را شروع کن.
بردیا شوکه شد و گریه کرد و پرسید: ای شیخ! آیا صدای ناله من تا شهر میرسید که تو خود را به من رساندی؟ شیخ گفت هرگز؛ بلکه صدای ناله مخلوق را قبل از این که کسی بشنود، خالقش میشنود و خالقت مرا که در خواب بودم، بیدار کرد و امر فرمود کیسه زری برای تو در پشت قبرستان شهر بیاورم که مخلوقی مرا میخواند، برو و خواسته او را اجابت کن.
بردیا صورت در خاک مالید و گفت: خدایا عمری در جوانی و در شادابیام با دستان توانا سازهایی زدم براى مردم این شهر، اما چون دستانم لرزید، مرا از خود راندند و فقط یک بار برای تو زدم و خواندم؛ اما تو با دستان لرزان و صدای ناهنجار من، مرا خریدی و رهایم نکردی و مشتری صدای ناهنجار ساز و گلویم شدی و بالاترین دستمزد را پرداختی. تو تنها پشتیبان ما در این روزگار غریب و بیوفا هستی. به رحمت و بزرگیت سوگندت میدهیم که ما را هیچ وقت تنها نگذار و زیر بار منت ناکسان قرار نده.
#خدایا❣
#توبه
@mah_daviat313
مقام عرشی حضرت زهرا_4.mp3
13.27M
#مقام_عرشی_حضرت_زهرا "س" ۴
✨ حضرت زهرا سلاماللهعلیها ؛
محبت به ما و دوستان ما،
و دشمنی با دشمنان ما، شما را در زمرهی شیعیان ما قرار نمیدهد!
بلکه شیعیان ما کسانیاند که؛
در #بایدها و #نبایدها ی زندگی، دنبالهرو ما هستند!
✦ چگونه میتوان در عصر امروز
سبک زندگی مان را، و بایدها و نبایدهایش را با سبک زندگی حضرت زهرا "س" در چهارده قرن گذشته تطبیق دهیم ؟
#استاد_شجاعی 🎤
#ثوابنشرمطالبهدیهبهحضرتحجتعج🌤
#ممنونکهبانشرلینکماراحمایتمیکنید
#مهدویت_بصیرت
🆔 @mah_daviat313
فرهاد قنبری
آموزش بیتربیتی!
🔴تربیت شهروندان خوب از دنیای باستان مورد توجه نخبگان و نویسندگان بزرگ بودهاست و فیلسوفان بزرگی چون افلاطون و ارسطو مهمترین وظیفهٔ نظام سیاسی را تربیت شهروندان خوب و اخلاقمدار میدانستند. در یونان باستان «پایدیا» به نظام آموزشی اطلاق میشد که بر اساس آن دانشآموزان در معرض نوعی تربیت فرهنگی کامل قرار میگرفتند و مسیر تربیت انسانها به سمت کمال و ماهیت اصیل و حقیقی انسان بود.
در اندیشهٔ و فلسفه اسلامی و از فارابی و غزالی تا بسیاری از متفکران ایرانی نیز تربیت انسانهای فضیلتمند از مهمترین وظایف جامعه و نظام سیاسی به شمار میرفتهاست و فردوسی در شاهنامه بارها و بارها به مقولهٔ تربیت خوب اشاره کردهاست.
با دقت در رمانها و داستانهای مربوط به قرن نوزده یا قبل آن، متوجهٔ یک نکته مهم میشویم و آن اصرار نویسندگان بزرگ بر مقوله «تربیت» است. در اکثر این داستانها انسانها به دو گروه تربیتشدگان و تربیتنشدگان تقسیم میشوند و تربیت از چنان اهمیتی برخوردار است که گاهی اصلیترین وجه جدایی میان انسان خوب و انسان وحشی را تعریف میکند. آنها وقتی میخواهند از کسی تعریف نمایند میگویند که «انسانی است که خوب تربیت شدهاست»
تربیت خوب تا قبل همهگیری نظام آموزشی و گسترش رسانههای جمعی، برای قشر محدود و خاصی از جامعه بود. در جوامع غربی اشرافزادگان و نجیبزادگان بودند که با دسترسی به امکانات آموزشی و تربیتی، از کودکی در محیط متفاوتی رشد میکردند. آنها با شیوههای سختگیرانهٔ تربیتی، هم ملزم به یادگیری قواعد و اصول زندگی اجتماعی بودند و هم فنون و هنرها و علوم مختلف را با کیفیت مناسبی میآموختند. این شیوهٔ تربیتی چنان تاثیرگذار بوده و شهروند متفاوتی را پرورش میداده که، یک فرد به اصطلاح «تربیتشده»، از شیوهٔ لباس پوشیدن، راه رفتن، سخن گفتن، برخورد با جنس مخالف و آشنایی با هنرهای مختلف و امثالهم کاملاً قابل شناسایی بودهاست.
در این شیوهٔ زیست "اصالت" نقش بسیار بارز و مهمی داشته و تکیهگاه اصلی تمایز میان انسانها به شمار میرفتهاست. در اینگونه زیست، شرف و آبرو گاهی برای افراد از چنان جایگاه والایی برخوردار بودهاست که برای دفاع از آن و اعادهٔ حیثیت بهراحتی اقدام به دوئل یا خودکشی میکردهاند.
اما امروزه مقوله "تربیت" از انحصار قشر و طبقات خاص خارج شد و با گسترش حوزههای آموزش عمومی به کالایی در دسترس همگان بدل گشت. طی این روند با گذر زمان از نقش تربیتی خانواده کاسته شده و این وظیفه به نهاد آموزشی و مدرسه واگذار شد.
در دو دهه اخیر هم کمکم وجه تربیتی و آموزشی از انحصار خانواده و نهاد آموزشی و مدارس هم خارج شد و رسانههای ارتباط جمعی به ویژه تلویزیون و اینترنت جای آنها را اشغال کردند. امروزه دیگر نسل کودک و نوجوان نه در خانواده و نه در مدرسه بلکه پای تلویزیون یا شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرم تربیت [یا بهتر بگوییم بیتربیت] میشوند. اغلب کودکان و نوجوانان رها شده در بلاهت شبکههای تلویزیونی و اجتماعی همچون علف هرز، باری به هرجهت بار میآیند و گستاخی و وقاحت را به باحال (cool) و امروزی بودن، و رکیکگویی و دریدگی را به نام آزادیهای فردی فرا میگیرند. کودکان و نوجوانانی که در پای لایوهای اینستاگرامی و کلیپها و سریالها و فیلمهای سینمایی سخیف رشد مییابند، نه شناختی از قواعد اجتماعی پیدا میکنند و نه فهم درستی از قواعد و آداب و رسوم اجتماعی دارند.
در جهان امروز مقولهٔ تربیت که زمانی در اختیار عدهٔ قلیلی از جامعه بود، از این وضعیت کاملاً خارج شد و در اختیار همگان قرار گرفت اما نتیجهای که از خود نشان داد بیشتر از آنکه موجب تربیت همگان باشد، رها کردن همگان به حال خود بود.
امروزه این نسلهای [تربیت نشده] فارغ از سطح و طبقهٔ اقتصادی و مدرک تحصیلی، در همه جا هستند. از مجریهای تلویزیون تا سلبریتیها و فعالان توییتر و اینستاگرام و نوجوانان و جوانان در کوچه و خیابان و خوابگاه دانشجویی و... افرادی که رکیکگویی و بددهنی و پررویی و وقاحت وجه غالبشان است، در مترو و اتوبوس و خیابان و لایو اینستاگرام و توییت و... بیهیچ شرمی هرچه دلشان میخواهد میگویند، خود را مرکز عالم میدانند، خانودهٔ کارگر و رفتگر و راننده تاکسی را مسخره میکنند، نه شعور چندانی برای زندگی در شهر و آپارتمان دارند و نه از فضیلتِ شرم و سکوت، اندک بهرهای بردهاند.
@mah_daviat313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رحیمپور ازغدی: عدهای خائن و نامرد پس از آنکه نان انقلاب را خوردند و فربه و مشهور شدند برای پول و جوائز خارجی علیه شهید، خانواده و انقلاب فیلم میسازند
https://eitaa.com/mah_daviat313
#مرکزهدایتفضایمجازیبصیر
ایتا؛
https://eitaa.com/joinchat/4197974043Cc847276a8b