eitaa logo
مهدویت_بصیرت
9.1هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
3.6هزار ویدیو
29 فایل
سلام،به‌کانال مهدویت_بصیرت‌ خوش‌آمدید💕 ✨️نوربصیرت‌جان زندگی است وایمان،سودی نمی بخشد،مگربابصیرت،   💟منتظربرای پیمودن راه‌انتظارتاظهورنیازمند#بصیرت است.اللهم إنّی‌أسْألك قوّة فی‌عِبادتك وتَبصُّرا فی‌كتابك‌وفَهمافی‌حكمك. ارتباط باما👇 @YaHoseyneshahid50
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 سی روز سی آیه (16) 💠 روش های شیاطین (3) به آرزو کشاندن يَعِدُهُمْ وَ يُمَنِّيهِمْ وَ ما يَعِدُهُمُ الشَّيْطانُ إِلاَّ غُرُوراً (نساء: 120) ✍ ترجمه: شيطان به آنان وعده [دروغ‏] مى‏دهد، و در آرزوها [ى سراب‏وار] مى‏اندازد، و جز وعده فريبنده به آنان نمى‏دهد. نکات: 🔹 1- یکی دیگر از روش های شیطان برای ایجاد غفلت و گمراهی این است که انسان را از زندگی واقعی جدا می سازد و او را سرگرم آرزوها می کند. در این آیه شریفه لفظ «یمنیهم» به همین معنا اشاره دارد. در سوره نساء آیه 119 نیز از قول شیطان آمده است: « وَ لَأُضِلَّنَّهُمْ وَ لَأُمَنِّيَنَّهُم‏» یعنی: یقیناً آنان را گمراه می کنم و به آرزوها می کشانم. به زعم حقیر آرزو داشتن اگر با تکیه بر قالب امید آن هم متاثر از ذات حق باشد چون منطبق بر واقعیات و خدا باوری است با آنچه بر دلبستگی شیاطین باشد تفاوت دارد، چون وقتی پای شبطان وسط بیاید صرفا خیالی بیش نیست. 🔹 2- در سوره مبارکه محمد آیه 25 آمده است: « الشَّيْطانُ سَوَّلَ لَهُمْ وَ أَمْلى‏ لَهُمْ». "املی لهم" را چنین معنا کرده اند که شیطان انسان را به آرزوهای دور و دراز می افکند، چه اینکه بعید نیست این لفظ از أمل گرفته شده است به معنای آرزو و امید. 🔹 3- در روایات اهل بیت علیهم السلام نیز «طول الأمل» یکی از اموری است که از آن بسیار پرهیز داده اند و یکی از اسباب سقوط انسان را همین دانسته اند. در روایت معروفی از امیرالمؤمنین علیه السلام آمده است: «أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّ أَخْوَفَ مَا أَخَافُ عَلَيْكُمُ اثْنَانِ اتِّبَاعُ الْهَوَى وَ طُولُ الْأَمَلِ فَأَمَّا اتِّبَاعُ الْهَوَى فَيَصُدُّ عَنِ الْحَقِّ وَ أَمَّا طُولُ الْأَمَلِ‏ فَيُنْسِي الْآخِرَة» (ای مردم بیشترین چیزی که از آن بر شما می ترسم دو چیز است: تبعیت از هوای نفس و آرزوهای دور و دراز، چه اینکه تبعیت از هوا و هوس مانع از پذیرش حق می شود و آرزوی های دور و دراز موجب فراموش کردن آخرت می شود.) از این روایت معلوم می شود که چرا شیطان در صدد این است که انسان را به آرزوها سرگرم کند، نکته اش همین است که سرگرم شدن به آرزوها سبب فراموشی از آخرت می شود و زمانی که آخرت به عنوان مسیر اصلی زندگی بشر فراموش شد تمام دستگاه محاسباتی و نظام ارزشی انسان دگرگون خواهد شد و این یعنی سقوط و انحراف. در آرزوی ظهور آقا و سرورمان امام زمان(عج) چون بر پایه نص قرآن و روایات ائمه منطبق بوده و نگاه امید محور و ضد شیطانی تجلی می کند با وهم و خیال های باطل تفاوت مثبت بی نهایت و منفی بی نهایت است. برادر کوچک شما التماس دعا https://eitaa.com/joinchat/4197974043Cc847276a8b
مهدویت_بصیرت
آیا تا کنون پیش آمده که دست شما با مغز شما به نزاع برخیزد که چرا من دست شده‌ام و تو مغز، در حالی ک
آن «من» واحد چیست؟ چگونه به وجود می‌آید؟ یک اجتماع چگونه جامعه می‌شود؟ و اساسا تفاوت اجتماع و جامعه چیست؟ تفاوت جامعه و اجتماع، در تفاوت اتفاق و اتحاد است. وقتی گروهی با هم توافق می‌کنند، یک جمع تشکیل می‌دهند. این جمع ساختگی است. حیثیتی بیرونی دارد. توافقات بین اجزاء این جمع بر اساس منافع شخصی است. هیچ ریشه مشترکی وجود ندارد. آنها در شاخه‌های زندگی خویش با هم به یک همکاری و همراهی رسیده‌اند. مادام که مانعی ذاتی و درونی و منافع معارض شخصی وجود نداشته باشد، این جمع باقی می‌ماند. جامعه محصول اتحاد است. اتحاد یک امر بیرونی نیست. یک خواستگاه درونی دارد. یک منبع روحانی و معنوی دارد. اساسا اتحاد مربوط به موضوع زندگی و حیات است. یعنی تا وقتی زندگی و حیات و منطق آن در جمعی وجود نداشته باشد، اتحاد معنی پیدا نمی‌کند. البته اتفاق از پایه و اساس منفی نیست. بلکه یک امکان ارزشمند است که اندیشندان و عاقلان از آن بسیار و به جا استفاده می‌کنند. اما اگر اتفاقی در برابر اتحاد قرار گرفت، آنگاه بایستی نسبت به آن تردید داشت. فهم درست و دقیق اتحاد به فهم درست دقیق از خودی و غیر خودی بازمی‌گردد. یعنی ما باید فهم خود از «خود» را تقویت کنیم تا مفهوم اتحاد را به درستی بفهمیم. «خود» دوایر و لایه‌های مختلفی دارد. برخی از این دوایر و سطوح عمیق‌تر، اصیل‌تر، جامع‌تر و کلی‌ترند. هر دایره و لایه از «خود» به میزان عمق و اصالت و جمعیت و کلیتش جدی‌تر و مهم‌تر است و مرجعیت تعیین و تصویب قواعد و چارچوب‌ها بر عهده اوست. چرا که حقیقت ناب‌تری از حیات و زندگی با آن به ما تعلق خواهد گرفت. در مورد لایه‌ها و دوایر «خود» پیش از این گفتگو کرده‌ایم. در اینجا قصد ما این است که بر آن اساس عرض کنیم که اگر بخواهیم اتحاد به معنی واقعی کلمه و به صورت پایدار و پدیدار وجود داشته باشد، باید متوجه عالی‌ترین و عمیق‌ترین و اصیل‌ترین و ذاتی‌ترین و جامع‌ترین و کلی‌ترین دایره و لایه از خود مراجعه کنیم و آن «بندگی خدا»ست. بندگی خدا ما را در یک حیثیت متحد و مشترک با تمام عالم وجود می‌برد. با پذیرفتن توحید و لوازم و امتدادهای آن، ما حیات طیبه‌ای را تجربه می‌کنیم که بر هر تعریفی از زندگی تقدم و تفوق دارد. ناگفته پیداست که حفظ تمام دوایر و سطوح «خود» تا جایی که آسیبی به این «خود» متعالی و متکامل و تام و تمام نرساند، لازم و ضروری است و حفظ آن واجب و قطعی. لذا می‌بینیم که شهید، «خود» فردی را فدای «خود» جامعه و «خود» ایمانی می‌کند و هیچ ابایی ندارد. نه تردیدی دارد، نه طلبی. نه ادعایی دارد، نه دعوایی. نه منتظر می‌ماند و نه منصرف می‌شود. شهیدانه زندگی کردن یعنی همین. زیست شهیدانه همان واکنش دست است، هنگامی که شیء سخت به سمت صورت حرکت می‌کند. همان واکنش پلک است. همان خم شدن تن است، هنگام نزدیک شدن خطر ضربه به بدن. شهیدانه زیستن یعنی فانی شدن در «خود» برتر و عالی‌تر. شهیدانه زیستن مراتبی دارد. بسته به مراتب کشف و شهود «خود» و استغراق و فنا در «خود» اصیل‌تر و کلی‌تر، انسان شهیدتر است. کشور عزیز ما ایران دارای لایه‌های هویتی و دوایر ماهیتی متعدد است. این از برجستگی‌ها و امتیازات ایران اسلامی است. تمام آنچه که برای منافق فرصت است تا ایجاد شکاف و گسست و شکست و بحران به وجود آورد، برای مؤمن فرصت است تا خودی‌ها و خودمانی‌ها را تحکیم و تقویت نماید. در نظر دوست، این تفاوت‌ها امکانات افزوده‌اند، نه تهدید برای تقسیم امکانات موجود. مردم در حکومت‌های مادی تهدید به شمار می‌آیند، زیرا رقیب حکومتند. زیرا زندگی در آنجا اجتماعی و توافقی است و نه جمعی و توحیدی. جامعه را اجتماعی می‌فهمد که به توحید دست یافته باشد. روح توحید وقتی بر جامعه‌ای نازل شد، یعنی وقتی دست خدا بر جامعه‌ای سایه انداخت و یعنی وقتی یاری و حمایت خداوند شامل جامعه‌ای شد، آنگاه حیات اجتماعی و زندگی جمعی معنی و حقیقت پیدا می‌کند و از سطح لفظ به واقعیت می‌رسد و آثار حیاتی خود را آشکار می‌سازد. زیست ولایی در فضای جمع توحیدی معنی پیدا می‌کند. ایرانیان از تاریخ باستان داستان توحید را باور داشته به آن ملتزم بودند. هزینه‌های زیادی نیز در این راه دادند؛ اما از آن دست برنداشتند. توحید در میان ایرانیان یک تجربه زیسته مضاعف و مداوم است. هر چه پیش‌تر رفته این اندیشه و ایمان و باور و امید تقویت شده و امتدادهای خود را پیدا کرده است. با ظهور اسلام و حضور آن در ایران، مردم ایران به صورت وجدانی آن را یافتند. با وجود عواملی که می‌توانست آتش عناد و لجاج را برانگیزد ایرانیان که «خود» توحیدی خویش را در آینه اسلام می‌دیدند، به سرعت با آن به یکپارچگی و یکدلی و یکدستی و یگانگی رسیدند.
14.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📚خاطرات شنیدنی و بانمک حامد عسکری و ناصر فیض از دیدار شاعران با امام خامنه‌ای/ برنامه نَقل و نُقل 🌤 🆔 @mah_davit313
32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴بیشترین آمار سرطان مال کجای دنیاست؟؟ اکثراً اشتباه گفتن؟؟😳😳 دارویی که سرطان را بدون جراحی نابود میکند!! 🏝تلاش در راه تبیین‌وبصیرت‌افزایی | جایی برای نـزدیک‌شدن بـه آفـتـاب‌ولایـت🌤 🆔 @mah_davit313
16.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸قضيه‌ی فلسطین آن یک قضیه است / آن هم یک قضیه است... ❣ کلیپی زیبا و جانسوز از مظلومیت مردم غزه توسط خواننده مصری. این کلیپ رانگاه کنید ،اشک بریزید که این قوم هیچ پناهی جزخدای مهربان نداردواشکهای شمارافقط خدامیخرد درشبهای قدرپایان صبرخدارابخواهیم 🌤 🆔 @mah_davit313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آرزوی بانوی شاعر هندوستانی که برآورده شد 🔹 خانم آذرمی‌دخت صفوی از شعرای هندوستان: با چشم خودم دیدم که رهبر معظم چقدر نسبت به شعر و ادب ذوق دارند و واقعا یک شخصیت منفرد هستند. سیاستمداران و کشورداران مختلف به امور ادبی و شعری اینقدر توجه ندارند. 🌤 🆔 @mah_davit313
6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
باز آخوندا توی استادیوم شاه مراسم گرفتن😢 تا آخر ببینید😂🤣
8.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️عوامل بیحیایی استاد دانشمند @mah_davit313
؛🍃 وَلاَ تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْؤُولًا و از آنچه به آن علم ندارى پيروى مكن، چون گوش و چشم و دل، همه ى اينها مورد بازخواست قرار خواهد گرفت. سوره مبارکه اسراء آیه 36