eitaa logo
مهدویت_بصیرت
9.4هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
3.4هزار ویدیو
27 فایل
سلام،به‌کانال مهدویت_بصیرت‌ خوش‌آمدید💕 ✨️نوربصیرت‌جان زندگی است وایمان،سودی نمی بخشد،مگربابصیرت،   💟منتظربرای پیمودن راه‌انتظارتاظهورنیازمند#بصیرت است.اللهم إنّی‌أسْألك قوّة فی‌عِبادتك وتَبصُّرا فی‌كتابك‌وفَهمافی‌حكمك. #ادمین‌تبلیغات👇 @Mesbah_mhdaviat
مشاهده در ایتا
دانلود
☀️همیشه خودتان را مهمان خدای ‌تعالی بدانید، این فقط محدود به ماه مبارک رمضان نیست. ما همه‌ی ساعات و لحظات عمرمان، چه در این دنیا و چه ان‌شاءاللّه در بهشت، مهمان خدای ‌تعالی هستیم. و اگر همین حالت را حفظ کنید، خواب شما در همه‌ی طول سال عبادت می‌شود، شما را رشد می‌دهد و پیشرفت معنوی می‌کنید. @mah_davit313 💐استاد اخلاق حاج آقا زعفری زاده
﷽ 🏞دنیای فریبنده! 🖌 این جملات را با دقت بخوانیم، چون جملاتیست که هر بند آن هزار معنا در خود نهفته دارد و برای آدم شدن ما کافیست؛ حضرت علی (علیه‌السلام) فرمودند: بر شما باد به سعى و کوشش برای آخرت،آمادگی و آماده شدن برای مرگ؛و فراهم کردن زاد و توشه در دنیایی که زاد و توشه فراهم است.(چون بعد از مرگ دیگر زاد و توشه‌ای نمی‌توان جمع کرد) دنیا شما را نفریبد چنانکه پیشینیان شما و امتهاى گذشته و مردمان درگذشته را فریفت، آنان که از دنیا شیر فراوان دوشیدند و دچار غفلت و فریب آن شدند، زمان را بیهوده سپرى کردند، عمر تازه را کهنه نمودند، سرانجام خانه ‏هایشان گورستان، و سرمایه‏ هایشان ارث این و آن گردید، (زمانی برای آنان می‌رسد که) کسانی که بر سر قبرشان می‌آیند را نمی‌شناسند، و به گریه کسانی که بر آنان بگریند، توجهی ندارند، و به ندای کسی که آنان را صدا بزند، جواب نمیدهند. نهج‌البلاغه خطبه 221 خدا نکند روزی فرا برسد که آنقدر درگیر و دار دنیا گرفتار شویم که این کلمات بلند امیرالمومنین (علیه‌السلام) در مذمت دنیا ، تأثیری ولو اندک در ما نگذارد و چون مردم زمانش نسبت به بیانش بی‌تفاوت شویم؛ خدا نکند به جایی برسیم که مسکن لذات دنیا، ما را در برابر این جملات و مفاهیم بی‌تفاوت کند، خدا نکند...! @mah_davit313
... ❣ اوایل که ورود به فضای مجازی کراهت شدیدداشت دل زدم به دریا و تلگرام و واتساپ را نصب کردم و زندگیم به کل تغییر کرد، یه قیافه برا مجازی ها میگرفتم که من عالم همه چیز دانم یه قیافه برای اطرافیان که من به روزم و متمدن تا این که دیدم دیگه نه تو مجازی حال خوبی دارم نه تو دنیای حقیقی متوسل شدم که چه کنم، این مطلب شهید آوینی برام آمد و قشنگترین چراغی بود که دستم دادند . مناسب دیدم همزمان با سالگرد شهادتشون این هدیه را با شما به اشتراک بگذارم ، شهید مرتضی آوینی: «تصور نکنید که من با زندگی به سبک و سیاق متظاهران به روشنفکری نا آشنا هستم، خیر من از یک راه طی شده با شما حرف میزنم. من هم سال‌های سال در یکی از دانشکده‌های هنری درس خوانده‌ام، به شب‌های شعر و گالری‌های نقاشی رفته ام. موسیقی کلاسیک گوش داده‌ام. ساعت‌ها از وقتم را به مباحثات بیهوده درباره چیز‌هایی که نمی‌دانستم گذرانده‌ام. من هم سال‌ها با جلوه فروشی و تظاهر به دانایی بسیار زیسته‌ام. ریش پروفسوری و سبیل نیچه‌ای گذاشته‌ام و کتاب «انسان تک ساختی» هربرت مارکوزه را - بی آنکه آن زمان خوانده باشمش- طوری دست گرفته‌ام که دیگران جلد آن را ببینند و پیش خودشان بگویند عجب، فلانی چه کتاب‌هایی می‌خواند، معلوم است که خیلی می‌فهمد. اما خوشبختانه زندگی مرا به راهی کشانده که ناچارشده‌ام رودربایستی را نخست با خودم و سپس با دیگران کنار بگذارم و عمیقا بپذیرم که «تظاهر به دانایی» هرگز جایگزین «دانایی» نمی‌شود، و حتی از این بالاتر دانایی نیز با تحصیل فلسفه حاصل نمی‌آید. باید در جست‌وجوی حقیقت بود و این متاعی است که هرکس براستی طالبش باشد، آن را خواهد یافت، و در نزد خویش نیز خواهد یافت.» محتاج دعای ویژه ی شما خوبان🌷
آخر من کجا و شهدا کجا! خجالت میکشم بخواهم‌مثل شهدا وصیت کنم ،من ریزه خوار سفره ی آنان هم نیستم. شهید شهادت را به چنگ می آورد ؛راه درازی را طی میکند تا به آن مقام‌میرسد؛ اما من چه؟! سیاهیِ گناه چهره ام را پوشانده و تنم را لَخت و کِسِل کرده،حرکت ،جوهره ی اصلی انسان است و گناه،زنجیر. من سکون را دوست ندارم. عادت به سکون بلای بزرگ پیروان حق است. قسمتی از وصیت نامه ی شهید عباس دانشگر ❣🌷 ازهمه سروران گرامی در این واپسین لحظات ضیافت اللهی طلب حلالیت و التماس دعای شهادت عاقبت بخیری و عافیت در امور دارم خاکسارِ خادمان شهدا ،امین!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺‏هر سخنرانی رهبر معظم انقلاب نکاتی برای جناب رائفی پور و هواداران گرامی اش دارد. حالا ممکن است بیایند و بگویند ما مشمول بیانات حضرت آقا نیستیم و شما مصادره به مطلوب میکنید، ولی پرسش بنده این است که مطابق این فرمایشات ایشان، آیا شما در ایام انتخابات با بعضی ها اختلاف داشتید یا نه؟ بابت آن اختلافات دعوا کردید یا نه؟ یقه گیری کردید یا نه؟ عدالت در مسائل آبرویی، حیثیتی و شغلی را برای افراد رعایت کردید یا نه؟ تمسخر کردید یا نه؟ کاریکاتور منتشر کردید و طعنه زدید یا نه؟ با کسانی که به هر دلیلی با شما درگیر نشدند، پاسخ ندادند و به تنش ها در آستانه یک رویداد مهم ملی دامن نزدند [آنطور که امام خامنه ای میگویند] آیا برخوردتان عادلانه بود؟ آیا انصاف رعایت شد؟! Ansari_rahim 🆔 @mah_davit313
مداح_جواد‌مقدم_۲۰۲۲_۰۵_۰۱_۲۰_۰۵_۵۴_۳۶۹.mp3
6.17M
خداحافظ ای سفره‌ی سبز افطار دعای سحر با چشای گوهر بار...💔 @mah_davit313
💢 ✍خاطراتی از آخرین روز و لحظه شهادت فرمانده دلاور لشگر۳۱ عاشورا 💠 قسمت پنجم _ روستای حریبه 🖌... با شهادت مظلومانه پیک دلاور گردان و مجروحیت تعدادی دیگر از رزمندگان ، دوباره دیوار عزم و اراده بعضی ها ترک خورده و در کمال سکوت از همانجا به عقب بازگشتند،نفرات گردان مدام در حال کاهش بود و هر چه هم جلوتر می رفتیم بر حجم گلوله باران و آتش بی امان عراقیها افزوده می شد. اما با این وجود به راه خود ادامه داده و پشت سر گام های بلند و سریع فرمانده غیور تیپ اول لشگر سردار دلاور حاج میرزاعلی رستمخانی به سمت روستای حریبه می رفتیم. نیم خیز و شتابان در حال عبور از پشت سیل بند کوتاه رودخانه بودیم و گلوله های توپ و خمپاره و کاتیوشا گروه گروه در اطراف مان فرود آمده و بصورت پی در پی منفجر می شدند. در هرچند قدم مجبور به خیز زدن می شدیم و ترکش های ریز و درشت زوزه کشان از بالای سرمان رد می شدند. به دشت صافی رسیدیم که اتوبان العماره به بصره قشنگ دیده می شد. باور کردنی نبود! دشمن زبون بقدری تانک و نیرو وارد منطقه کرده بود که روی آسفالت اتوبان واقعاً ترافیک در ترافیک بود و انگاری مراسم جشن بود و قصد برپایی کارناوال شادی و راهپیمایی داشتند. کم کم منازل روستای حریبه دیده شده و خبر از رسیدن به منطقه درگیری می دهد. آتشباران هوایی و زمینی دشمن بقدری پرحجم و گسترده شده که مدام از نیروهای گردان کاسته می شد. تعدادی زخمی و شهید می شدند و عده ای هم پیکر زخم خورده آنان را به عقب منتقل میکردند. تعدادی هم با عقب ماندن عمدی از ستون ، یواشکی دور زده و عزم عقبه می کردند. گردان دواطلبان حالا تبدیل به گروهان شده و فقط پنجاه یا شصت نفری پشت سر سردار رستم خانی راه می رفتیم. خلاصه زیر بارانی از آتش و گلوله و ترکش به ورودی روستای حریبه رسیده و سردار رستم خانی سریع ماموریت گردان را تشریح و از رزمندگان خواستند که با احتیاط و هوشیاری وارد روستا شده و ضمن انهدام سنگرهای کمین و تیربار دشمن ، یک به یک خانه ها را پاکسازی و خود را به بچه های درگیر در کنار اتوبان برسانند. ماموريت اصلی گردان،کمک به نیروهای درگير در کنار اتوبان بصره به العماره و حفاظت و پاسداری از خط پدافندی و مقابله با حملات تانک ها و نيروهای عراقی بود. دو گردان خط شکن از لشگرهای ۳۱ عاشورا و ۸ نجف اشرف اصفهان ، مرحله سوم عمليات را حوالی سحر، آغاز و پيروزمردانه تا اتوبان بصره به العماره پيشروی و درست کنار اتوبان پدافند کرده و به اميد رسيدن نيروهای کمکی مشغول نبرد با قشون عظیم تانکها و نیروهای پیاده و کماندوهای دشمن بودند. با برادران دلاور محرمعلی الماسی و مهدی حیدری و اصغر کاظمی و پیرمحمدی و تنی چند از رزمندگان باغیرت اردبیل و تبریز بعنوان سرستون نیروهای گردان ، وارد روستا شده و بلافاصله هم با سنگرهای کمین دشمن درگیر و نبردی بسیار نزدیک و خانه به خانه با عراقیها آغاز شد. اولین سنگر تیربار با نارنجک و شجاعت مثال زدنی برادر اصغر کاظمی منهدم و با شتاب به راه خود ادامه دادیم. به یک سه راهی رسیده و از پنجره خانه ایی به سمت مان تیراندازی گردید. رگبار متوالی تیربار و کلاش اجازه جابجایی به کسی نداده و به ناچار هر کدام در شکاف دری پناه گرفته و مشغول تبادل آتش شدیم. برادر الماسی از شلوغی درگیریها استفاده کرده و تند و سریع خود را به زیر پنجره رسانیده و با پرتاب نارنجک سنگر را خاموش کرد. دوباره شروع به حرکت کرده و در پناه دیوارها و درب خانه ها به سمت پایین روستا رفتیم. هنوز چند قدمی از محل درگیری دور نشده ‌بودیم که دوباره آماج گلوله و موشک آرپی جی قرار گرفته و چند نفری از همقطاران بشدت زخمی شدند. چندتا عراقی از پشت بام خانه ای در روبرو به سمت مان شلیک میکردند. زخمی ها را به جایی امن کشیده و در پناه تیراندازی هم‌رزمان به همراه برادر الماسی خود را به محل استقرار نیروهای عراقی رسانیده و با پرتاب چند نارنجک به پشت بام خانه ، باعث ترس و فرار عراقیها شدیم. با پایان درگیری و تیراندازی‌ها رزمندگان زخمی ، توسط تعدادی از دوستان شان به عقب منتقل شده و ما هم بدون توقف به راه خود ادامه دادیم. حالا فقط ما بچه های زنجان مانده بودیم و یک روستای غریب و ناشناس با انبوهی از نیروهای پیاده و کماندو دشمن ، همگی چشم انتظار رسیدن بقیه نفرات گردان بودیم و با هر قدمی که به جلو بر می‌داشتیم بر نگرانی و اضطراب مان افزوده می شد. به میانه های روستا رسیده و متاسفانه باز هم خبری از بقیه نیروهای گردان نشد . بیشتر نگران شده و از ادامه مسیر منصرف و همانجا در شکاف درب ها سنگر گرفته و منتظر رسیدن بقیه یاران شدیم ... 🌀 🖍 خاطره از بسیجی جانباز @mah_davit313
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 🚩از زیربار مسئولیت،شانه خالی نکنید🚩 ☀️سلام‌ بر شما که صبور و مقاومید، صبحتان‌بخیر🌷 🌤اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ذکرروزسه شنبه : یا أَرحَمَ الرَّاحِمِین رسول خدا(ص): «من أصبح لا یهتم باُمور المسلمین فلیس بمسلم» مسلمانی غیر از خدمت به برادران مسلم و اهتمام در رفع مشکلات آنان نیست بحارالانوار، ج 71، ص 337، ح 116 ، که خود اسوه ایمان به خدا و خدمت به خلق بود، در دستورالعملی به فرزندشان، چنین می نگارند: پسرم !... آن چه گفتم بدان معنی نیست که خود را از خدمت به جامعه کنار کشی و گوشه گیر و کَلّ بر خلق الله باشی که این از صفات جاهلان متنسک است، یا درویشان دکان دار... پسرم! از زیر بار مسئولیت انسانی که خدمت به حق در صورت خدمت به خلق است، شانه خالی مکن که تاخت و تاز شیطان در این میدان، کمتر از میدان تاخت و تاز در بین مسئولین و دست اندرکاران نیست. (صحیفه امام، ج 18، ص 511 ـ 512) پیشاپیش عید سعید فطر را به همه عزیزان تبریک عرض می کنم 🆔 @mah_davit313
🔰 سی روز سی آیه (29) 💠 نکات تکمیلی(2) رابطه شیطان و طاغوت أَ لَمْ تَرَ إِلَى الَّذينَ يَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ آمَنُوا بِما أُنْزِلَ إِلَيْكَ وَ ما أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ يُريدُونَ أَنْ يَتَحاكَمُوا إِلَى الطَّاغُوتِ وَ قَدْ أُمِرُوا أَنْ يَكْفُرُوا بِهِ وَ يُريدُ الشَّيْطانُ أَنْ يُضِلَّهُمْ ضَلالاً بَعيداً (النساء:60) ✍ ترجمه: آيا به كسانى كه گمان مى‏كنند به آنچه بر تو و پيش از تو نازل شده ايمان آورده‏اند، ننگريستى، كه مى‏خواهند [در موارد نزاع و اختلافشان‏] داورى و محاكمه نزد طاغوت برند؟ در حالى كه فرمان يافته‏اند به طاغوت كفر ورزند، و شيطان [با سوق دادنشان به طاغوت‏] مى‏خواهد آنان را به گمراهى دورى دچار كند. نکات: 🔹 1- عنوان «طاغوت» از طغیان گرفته شده است و به معنای رئیس و کسی که سلطه ای دارد ولی از ناحیه‌ی خداوند متعال به اجازه داده نشده است. در این آیه شریفه به صراحت بیان می کند که به مؤمنان فرمان داده شده است که به طاغوت کفر بورزند ولی از آنجا که شیطان به دنبال گسترش نافرمانی از خداوند متعال در عالم است انسان ها را به سمت طاغوت سوق می دهد. 🔹 2- بعید نیست از این آیه شریفه و برخی آیات دیگر چنین استفاده شود که ایجاد گمراهی توسط شیطان دو گونه است: یکی گمراهی هایی که بازگشت از آن و جبران آن راحت است مانند گناهانی که توسط یک مؤمن انجام می شود ولی برخی گمراهی ها عمیق است و فاصله ای که از حق ایجاد می کند بسیار زیاد است که خلاص شدن از آن چندان آسان نیست؛ این گمراهی عمیق همین اطاعت از طاغوت و پذیرش حکم اوست. 🔹 3- طبق آنچه که در آیه 76 سوره نساء آمده است کافرانی که در برابر مؤمنان برای دفاع و اعتلای طاغوت تلاش می کنند اولیاء شیطان هستند: «وَ الَّذينَ كَفَرُوا يُقاتِلُونَ في‏ سَبيلِ الطَّاغُوتِ فَقاتِلُوا أَوْلِياءَ الشَّيْطانِ» و این نشان دهنده این است که طواغیت و شیاطین یک جریان هستند و یک هدف را دنبال می کنند و آن حذف عبودیت خداوند متعال از عالم است. همانگونه که شیطان ولی کسانی است که ایمان نمی آورند: «إِنَّا جَعَلْنَا الشَّياطينَ أَوْلِياءَ لِلَّذينَ لا يُؤْمِنُونَ»(الاعراف:27) طاغوت نیز ولی کافران است: «وَ الَّذينَ كَفَرُوا أَوْلِياؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُماتِ أُولئِكَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فيها خالِدُونَ» (البقرة:257) 🕸التماس دعای عاقبت بخیری قرارگاه‌رسانه‌ای‌بصیر_قرب
4_5771528115507434621.mp3
13.64M
✨بسم‌الله‌الرحمن‌اارحیم✨ ☘ محمدرضا رنجبر /تفسیرگزیده 📚 🎧سروران عزیز و ارجمندمهدوی، سعی کنید وقت بگذاریدبشنوید 👌🏻 [روزتان را بدون قرآن سپری نکنید، اما با توجه و حضور قلب❤️ ] ❤️ثواب نشرش هم هدیه کنید محضر قرآن کریم ،کلام الله جل وعلا ، امیداست در زمره ی ذاکرین و صالحین محشور شویم ،ان‌شاءالله‌تعالی... 🌤 🌴 🆔 @mah_davit313 ➕صوت تحدیر،جزء۲۹و۳۰استادآقایی ➕صوت تحدیر،جزء۲۹شاکرنژاد ➕صوت تحدیر،جزء۳۰سعدالغامدی ➕دعای وداع ➕صوت دعای‌عهد التماس دعا.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نیایش 😭 بر درگهت آمدم دوباره با جرم و خطای بی شماره گویم به دو چشم پُر ستاره تو لطف نموده ای مرتب ما را به علی ببخش یا رب❣ 🌤 🆔 @mah_davit313
🔰 سی روز سی آیه (30) 💠 نکات تکمیلی (3) مکر جریان باطل و مکر الهی وَ قَدْ مَكَرُوا مَكْرَهُمْ وَ عِنْدَ اللَّهِ مَكْرُهُمْ وَ إِنْ كانَ مَكْرُهُمْ لِتَزُولَ مِنْهُ الْجِبالُ (ابراهیم:46) ✍ ترجمه: و آنان [نهايت‏] نيرنگشان را [بر ضدِّ خدا و پيامبران‏] به كار گرفتند، و [كيفر عقوبت دنيايى و آخرتى‏] نيرنگشان نزد خداست و هر چند كه از نيرنگشان كوه‏ها از جا كنده شود. نکات: 🔹 1- پس از آنکه با توجه به مباحث پیشین روشن شد که جریان شیاطین اعم از شیاطین جن و انس هستند و این جریان همان خط طواغیت عالم هستند و به نوعی جریان شیاطین همان سردمداران و طراحان جبهه کفر و باطل هستند با مراجعه به آیات می بینیم که خداوند متعال به صورت متعدد به طراحی ها و برنامه ریزی های جریان باطل اشاره می کند و خصوصیاتی را برای این طراحی برمی شمارد و همچنین برتری و پیروزی طراحی خود را در مقابل این طراحی ها بیان می کند. 🔹 2- در این آیه شریفه به قدرت ظاهری مکر و طراحی جبهه باطل اشاره می کند و آن اینکه این مکر می تواند کوه را از جا بکند و یا در سوره نوح آیه 22 مکر اهل باطل را مکر بزرگ و گسترده ای بیان می کند: «وَ مَكَرُوا مَكْراً كُبَّاراً». 🔹 3- طراحی ها و برنامه ریزی های جبهه باطل بر اساس و محور بدی ها و زشتی ها بنیان گذاشته می شود: « وَ الَّذينَ يَمْكُرُونَ السَّيِّئاتِ لَهُمْ عَذابٌ شَديدٌ»(فاطر:10) « اسْتِكْباراً فِي الْأَرْضِ وَ مَكْرَ السَّيِّئ‏»(فاطر:43) 🔹 4- هجمه های مکارانه ی جبهه باطل نسبت به مردم عادی یکبار و دوبار نیست بلکه امری مستمر و شبانه روزی است: « وَ قالَ الَّذينَ اسْتُضْعِفُوا لِلَّذينَ اسْتَكْبَرُوا بَلْ مَكْرُ اللَّيْلِ وَ النَّهارِ»(سباء: 33) 🔹 5- اما در مقابل طراحی شیاطین و طواغیت، طراحی خداوند متعال نیز به گونه ای است که همه برنامه ریزی های شیاطین بی نتیجه خواهد ماند و پیروزی نصیب جبهه حق خواهد شد و اینگونه نیست که به قول عامیانه کار از دست خداوند خارج شود: «وَ مَكْرُ أُولئِكَ هُوَ يَبُورُ»(فاطر:10) در واقع همه طرح ها و برنامه هایی که شیاطین به دنبال تحقق آن هستند بخشی از برنامه جامع خداوند متعال برای این عالم است و چیزی از اراده او خارج نیست، در سوره رعد آیه 42 چنین تعبیر می کند که «همه مکر برای خداوند است» و بعید نیست که به همین مطلب اشاره دارد: وَ قَدْ مَكَرَ الَّذينَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَلِلَّهِ الْمَكْرُ جَميعاً يَعْلَمُ ما تَكْسِبُ كُلُّ نَفْسٍ وَ سَيَعْلَمُ الْكُفَّارُ لِمَنْ عُقْبَى الدَّارِ. 🔹 6- طراحی و نقشه خداوند در جدال بین حق و باطل بهترین نقشه است: «وَ مَكَرُوا وَ مَكَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَيْرُ الْماكِرينَ»(آل عمران:54). یکی از وجود بهتر بودن طراحی خداوند این است که موجب می شود تا مکر اهل باطل به خودشان برگردد: « وَ ما يَمْكُرُونَ إِلاَّ بِأَنْفُسِهِمْ وَ ما يَشْعُرُونَ»(الانعام:123). 🌷التماس دعا_پیشاپیش عید بندگی بر شما عزیزان مبارک باد. قرارگاه‌رسانه‌ای‌بصیر_قرب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اطمینان دل ایمان را افزايش می‌دهد ✏️ رهبر انقلاب: اگر مبانی معرفتی یک جوان، بخصوص جوان دانشجو مستحکم باشد، دل او قرص میشود، گام او استوار میشود،‌ حرکت او استمرار پیدا میکند، دیگر خستگی وجود ندارد. اطمینان دل موجب میشود که ایمان هم افزایش پیدا کند، خود ایمان اطمینان می‌آورد؛ اطمینان دل و سکینه‌ی قلب هم ایمان را افزایش میدهد. هُوَ الَّذی اَنزَلَ السَّکینَةَ فی‌ قُلوبِ المُؤمِنینَ لِیَزدادوا ایماناً مَعَ ایمانِهِم. 🌤 🆔 @mah_davit313
😭وداع با ماه مبارک رمضان هرکس دلش به مهرتو تسخیر می شود درچشمه سار عفو تو تطهیر می شود هرجا بشر ز رحمت تو فیض می برد لاتقنطوی توست که تفسیر می شود درآسمان هفتم تو خانه می کند وقتی که آه، صاحب تأثیر می شود خوشبخت بنده ای که به فصل جوانیش در راه بندگی خدا پیر می شود مهمانی صیام به آخر رسیده است دارد فضا دوباره چه دلگیر می شود درعید فطر رحمت تو برسرهمه مثل زلال نور سرازیر می شود اعمال بندگان بهشتی و دوزخی در زندگانی همه تکثیر می شود یارب به آن امام که در راه بندگی کُل وجود او سپر تیر می شود یارب به آن تنی که به گودال قتلگاه خونین وپاره پاره زشمشیر می شود درخواب دیده ام که سواری رسد ز راه کی خواب ما بفضل تو تعبیر می شود؟ @mah_davit313
⁉️آیا نیاز است که فطریه را بر مبنای قیمت برنج پرداخت کنیم؟ @mah_davit313
این دعای هر روزه ماه رمضان پس از نمازها مرا در خود می‌پیچید و می‌برد به وادی حیرت تا اینکه شنیدم حضرت آیت الله مظاهری ظرف تحقق آن را در زمان ظهور دانسته‌اند. الحق نظر صائبی است. انگار گره از ذهنم باز شد و پاسخ را یافتم. این دعای اللهم ادخل علی اهل القبور السرور.... گویا صورت مفصل اللهم عجل لولیک الفرج است. اما چرا... باید این تفصیل در نصوص ما آمده باشد و قصد امام معصوم از آموختن این دعا چیست؟! گویا یکی از فلسفه‌های دعا تولید خواسته و مطالبه و سؤال و مسئله فردی و اجتماعی است. آدم‌ها با سؤال‌ها و میل‌ها و خواسته‌هایشان جهانشان را می‌سازند و فهم می‌کنند. وقتی سؤالی در ذهن شکل می‌گیرد، همه معلومات برای یافتن پاسخ به صف می‌شوند. اگر سؤال جدی باشد، حتی جسم نیز در خدمت سؤال درخواهد آمد. آب کم جو تشنگی آور به دست تا بجوشد آبت از بالا و پست. تولید مطالبه یکی از راهبردهای راهبری جامعه است. اینجا نقش سؤال خوب و سؤال بد در هدایت و ضلالت فرد و جامعه معلوم می‌شود. سؤال هر چقدر قدرتمندتر و هوشمندانه‌تر نتیجه عالی‌تر. فرموده‌اند سؤال خوب نیمی از علم است و این سخن گزاف نیست. جامعه ایمانی نیز نیازمند سؤال است. انسان بدون سؤال از حرکت می‌افتد و می‌گندد. یکی از راه‌های نابود کردن ملت‌ها از بین بردن سؤال بین آنان است. اگر انسان بی‌سؤال شد، بی‌تفاوت می‌شود. بی‌تفاوت یعنی تغییرات نزد او بی‌معنی خواهد بود. عدم تعلق به جامعه و رها شدگی آن زمینه را برای واگذاری زمین فراهم می‌کند. خداوند متعال خود ما را به دعا می‌خواند و به ما دعا می‌آموزد. امام نیز به عنوان راهنمای امت، اهل دعاست و به امت می‌آموزد که چه بخواهند و از که بخواهند و چگونه بخواهند. مدیریت خواستن‌ها، مقدمه ساختن جامعه‌هاست. انسان بدون سؤال نمی‌ماند. خلأ وجود ندارد. ناگزیر از سؤالیم.نمی‌توانیم از سؤال اعلان انصراف کنیم. نمی‌توانیم با شعار آزادی از سؤال بگریزیم. هیچ فضایی بدون سؤال نیست. فضای بی‌سؤال، فضای بی‌ساختار است. فضای رها و درهم‌ریخته است. فضای بی‌شخصیت و ناشناخته است. فضای بلانسبت و بی‌مسیر است.نمی‌تواند با اعضاءش رابطه برقرار کند. فضای مرده است. مثل رحم مرده‌ای که حملش را سقط می‌کند، جامعه‌اش را می‌میراند. برخی دم از بی‌سؤالی می‌زنند. در غفلت غرق شده‌اند و نمی‌بینند که دارند با قایق سؤال دیگری منتقل می‌شوند به مقصد دیگری. مردم بی‌سؤال برده می‌شوند. فریز می‌شوند و می‌شوند آذوقه دیگران تا به موقع مصرف شوند. امام به ما دعا می‌آموزد. دعا به ما حرکت می‌دهد. حرکت، ما را در دوگانه یافتن مسیر و ساختن مسیر قرار می‌دهد. تعامل با مسیر شروع می‌کند به ساختن متقابل ما. یکی از راه‌های خودسازی دعاست. ما با دعا خودسازی فردی و اجتماعی و جهانی و تمدنی می‌کنیم. دعا سازنده است. دعای مبارکی که پای سفره خیر و برکتش نشسته‌ایم به ما عبرت دیگری نیز می‌دهد. اگر می‌خواهیم از وضع غیبت به وضع ظهور برسیم و از وضع حجاب به وضع حضور درآییم باید در این مسیر حرکت کنیم. اتفاقات اجتماعی و بالاتر از آن اتفاقات تمدنی ناگهانی و دفعی نیست. فرایندی است. اینگونه نیست که منتظر معجزه‌های دفعی و لحظه‌ای باشیم. لااقل برای امت آخر این مسئله به ندرت اتفاق می‌افتد. معجزه پیامبر ما ثقلین است. این یعنی فرایندسازی. معجزه نگاه فرایندی به عالم. معجزه پیامبر خاتم با مردم شکل می‌گیرد. یا همه وارد گردونه می‌شوند و یا نه. اگر وارد شدند معجزه را خواهند دید و ایمان متناسب به آن را خواهند یافت و اگر نه، نه. معجزه پیامبر خاتم جامعه‌سازی است. قاعده‌چینی برای تولید جامعه. ظهور امام زمان امری دفعی نیست. امری فرایندی است. جهان باید به وضع ظهور نزدیک شود. البته و صد البته ظهور زمانی خواهد بود که جهان از فساد پر شود و مردم تمام سؤال‌ها و جواب‌ها را آزموده باشند و به سؤال درست برسند. سؤال درست کدام است؟؛ سؤال از امام. مردم امام را مسئلت خواهند کرد و جامعه به سمت ایشان حرکت خواهد کرد تا پاسخش را بیابد. این حرکت در کدام مسیر صورت خواهد پذیرفت. مسیر را در قرآن و سنت باید جستجو کرد. اطلاعاتی که در اختیار می‌گذارد و سؤالاتی که مطرح می‌کند و مطالباتی که به وجود می‌آورد، مسیر را ترسیم می‌کند. لذا اصرار اهل بیت برای آموزش دعا و کثرت دعاها و تنوع آنها به هر مناستی بیهوده نیست. دعاها قبله‌نمای جان‌ها به سوی ولیّ الله الأعظم است. پاسخ تمام نیازها و جامع تمام تمناها. حضرت سجاد اینگونه جامعه را با دعا حرکت داد، زمانی که نمی‌توانست به گونه دیگری سخن بگوید. صلوات الله و سلامه علیهم اجمعین. الغرض این دعا می‌فرماید مسیر ظهور از فرایندسازی فقرات این دعا می‌گذرد. وارد جامعه شو و موانع ظهور را کنار بزن. اگر با این نگاه و از این منظر وارد جامعه شدی تو در سپاه مهدی موعود سربازی می‌کنی... حالا باید یک بار دیگر این دعا را با تأمل بیشتر مرور کنیم و حقایق آن را بجوییم.
فقط گفت «پشیمانتان می کنیم» ۲۸ سفارتخانه اسراییل تعطیل شد فروشگاههاشون خالی شد پناهگاه‌هاشون پر شد و همه دنیا مات و منتظر اشاره‌ی فرزند حیدر شدن