eitaa logo
مهدویت_بصیرت
9.4هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
3.4هزار ویدیو
27 فایل
سلام،به‌کانال مهدویت_بصیرت‌ خوش‌آمدید💕 ✨️نوربصیرت‌جان زندگی است وایمان،سودی نمی بخشد،مگربابصیرت،   💟منتظربرای پیمودن راه‌انتظارتاظهورنیازمند#بصیرت است.اللهم إنّی‌أسْألك قوّة فی‌عِبادتك وتَبصُّرا فی‌كتابك‌وفَهمافی‌حكمك. #ادمین‌تبلیغات👇 @Mesbah_mhdaviat
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 سی روز سی آیه (29) 💠 نکات تکمیلی(2) رابطه شیطان و طاغوت أَ لَمْ تَرَ إِلَى الَّذينَ يَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ آمَنُوا بِما أُنْزِلَ إِلَيْكَ وَ ما أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ يُريدُونَ أَنْ يَتَحاكَمُوا إِلَى الطَّاغُوتِ وَ قَدْ أُمِرُوا أَنْ يَكْفُرُوا بِهِ وَ يُريدُ الشَّيْطانُ أَنْ يُضِلَّهُمْ ضَلالاً بَعيداً (النساء:60) ✍ ترجمه: آيا به كسانى كه گمان مى‏كنند به آنچه بر تو و پيش از تو نازل شده ايمان آورده‏اند، ننگريستى، كه مى‏خواهند [در موارد نزاع و اختلافشان‏] داورى و محاكمه نزد طاغوت برند؟ در حالى كه فرمان يافته‏اند به طاغوت كفر ورزند، و شيطان [با سوق دادنشان به طاغوت‏] مى‏خواهد آنان را به گمراهى دورى دچار كند. نکات: 🔹 1- عنوان «طاغوت» از طغیان گرفته شده است و به معنای رئیس و کسی که سلطه ای دارد ولی از ناحیه‌ی خداوند متعال به اجازه داده نشده است. در این آیه شریفه به صراحت بیان می کند که به مؤمنان فرمان داده شده است که به طاغوت کفر بورزند ولی از آنجا که شیطان به دنبال گسترش نافرمانی از خداوند متعال در عالم است انسان ها را به سمت طاغوت سوق می دهد. 🔹 2- بعید نیست از این آیه شریفه و برخی آیات دیگر چنین استفاده شود که ایجاد گمراهی توسط شیطان دو گونه است: یکی گمراهی هایی که بازگشت از آن و جبران آن راحت است مانند گناهانی که توسط یک مؤمن انجام می شود ولی برخی گمراهی ها عمیق است و فاصله ای که از حق ایجاد می کند بسیار زیاد است که خلاص شدن از آن چندان آسان نیست؛ این گمراهی عمیق همین اطاعت از طاغوت و پذیرش حکم اوست. 🔹 3- طبق آنچه که در آیه 76 سوره نساء آمده است کافرانی که در برابر مؤمنان برای دفاع و اعتلای طاغوت تلاش می کنند اولیاء شیطان هستند: «وَ الَّذينَ كَفَرُوا يُقاتِلُونَ في‏ سَبيلِ الطَّاغُوتِ فَقاتِلُوا أَوْلِياءَ الشَّيْطانِ» و این نشان دهنده این است که طواغیت و شیاطین یک جریان هستند و یک هدف را دنبال می کنند و آن حذف عبودیت خداوند متعال از عالم است. همانگونه که شیطان ولی کسانی است که ایمان نمی آورند: «إِنَّا جَعَلْنَا الشَّياطينَ أَوْلِياءَ لِلَّذينَ لا يُؤْمِنُونَ»(الاعراف:27) طاغوت نیز ولی کافران است: «وَ الَّذينَ كَفَرُوا أَوْلِياؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُماتِ أُولئِكَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فيها خالِدُونَ» (البقرة:257) 🕸التماس دعای عاقبت بخیری قرارگاه‌رسانه‌ای‌بصیر_قرب
4_5771528115507434621.mp3
13.64M
✨بسم‌الله‌الرحمن‌اارحیم✨ ☘ محمدرضا رنجبر /تفسیرگزیده 📚 🎧سروران عزیز و ارجمندمهدوی، سعی کنید وقت بگذاریدبشنوید 👌🏻 [روزتان را بدون قرآن سپری نکنید، اما با توجه و حضور قلب❤️ ] ❤️ثواب نشرش هم هدیه کنید محضر قرآن کریم ،کلام الله جل وعلا ، امیداست در زمره ی ذاکرین و صالحین محشور شویم ،ان‌شاءالله‌تعالی... 🌤 🌴 🆔 @mah_davit313 ➕صوت تحدیر،جزء۲۹و۳۰استادآقایی ➕صوت تحدیر،جزء۲۹شاکرنژاد ➕صوت تحدیر،جزء۳۰سعدالغامدی ➕دعای وداع ➕صوت دعای‌عهد التماس دعا.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نیایش 😭 بر درگهت آمدم دوباره با جرم و خطای بی شماره گویم به دو چشم پُر ستاره تو لطف نموده ای مرتب ما را به علی ببخش یا رب❣ 🌤 🆔 @mah_davit313
🔰 سی روز سی آیه (30) 💠 نکات تکمیلی (3) مکر جریان باطل و مکر الهی وَ قَدْ مَكَرُوا مَكْرَهُمْ وَ عِنْدَ اللَّهِ مَكْرُهُمْ وَ إِنْ كانَ مَكْرُهُمْ لِتَزُولَ مِنْهُ الْجِبالُ (ابراهیم:46) ✍ ترجمه: و آنان [نهايت‏] نيرنگشان را [بر ضدِّ خدا و پيامبران‏] به كار گرفتند، و [كيفر عقوبت دنيايى و آخرتى‏] نيرنگشان نزد خداست و هر چند كه از نيرنگشان كوه‏ها از جا كنده شود. نکات: 🔹 1- پس از آنکه با توجه به مباحث پیشین روشن شد که جریان شیاطین اعم از شیاطین جن و انس هستند و این جریان همان خط طواغیت عالم هستند و به نوعی جریان شیاطین همان سردمداران و طراحان جبهه کفر و باطل هستند با مراجعه به آیات می بینیم که خداوند متعال به صورت متعدد به طراحی ها و برنامه ریزی های جریان باطل اشاره می کند و خصوصیاتی را برای این طراحی برمی شمارد و همچنین برتری و پیروزی طراحی خود را در مقابل این طراحی ها بیان می کند. 🔹 2- در این آیه شریفه به قدرت ظاهری مکر و طراحی جبهه باطل اشاره می کند و آن اینکه این مکر می تواند کوه را از جا بکند و یا در سوره نوح آیه 22 مکر اهل باطل را مکر بزرگ و گسترده ای بیان می کند: «وَ مَكَرُوا مَكْراً كُبَّاراً». 🔹 3- طراحی ها و برنامه ریزی های جبهه باطل بر اساس و محور بدی ها و زشتی ها بنیان گذاشته می شود: « وَ الَّذينَ يَمْكُرُونَ السَّيِّئاتِ لَهُمْ عَذابٌ شَديدٌ»(فاطر:10) « اسْتِكْباراً فِي الْأَرْضِ وَ مَكْرَ السَّيِّئ‏»(فاطر:43) 🔹 4- هجمه های مکارانه ی جبهه باطل نسبت به مردم عادی یکبار و دوبار نیست بلکه امری مستمر و شبانه روزی است: « وَ قالَ الَّذينَ اسْتُضْعِفُوا لِلَّذينَ اسْتَكْبَرُوا بَلْ مَكْرُ اللَّيْلِ وَ النَّهارِ»(سباء: 33) 🔹 5- اما در مقابل طراحی شیاطین و طواغیت، طراحی خداوند متعال نیز به گونه ای است که همه برنامه ریزی های شیاطین بی نتیجه خواهد ماند و پیروزی نصیب جبهه حق خواهد شد و اینگونه نیست که به قول عامیانه کار از دست خداوند خارج شود: «وَ مَكْرُ أُولئِكَ هُوَ يَبُورُ»(فاطر:10) در واقع همه طرح ها و برنامه هایی که شیاطین به دنبال تحقق آن هستند بخشی از برنامه جامع خداوند متعال برای این عالم است و چیزی از اراده او خارج نیست، در سوره رعد آیه 42 چنین تعبیر می کند که «همه مکر برای خداوند است» و بعید نیست که به همین مطلب اشاره دارد: وَ قَدْ مَكَرَ الَّذينَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَلِلَّهِ الْمَكْرُ جَميعاً يَعْلَمُ ما تَكْسِبُ كُلُّ نَفْسٍ وَ سَيَعْلَمُ الْكُفَّارُ لِمَنْ عُقْبَى الدَّارِ. 🔹 6- طراحی و نقشه خداوند در جدال بین حق و باطل بهترین نقشه است: «وَ مَكَرُوا وَ مَكَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَيْرُ الْماكِرينَ»(آل عمران:54). یکی از وجود بهتر بودن طراحی خداوند این است که موجب می شود تا مکر اهل باطل به خودشان برگردد: « وَ ما يَمْكُرُونَ إِلاَّ بِأَنْفُسِهِمْ وَ ما يَشْعُرُونَ»(الانعام:123). 🌷التماس دعا_پیشاپیش عید بندگی بر شما عزیزان مبارک باد. قرارگاه‌رسانه‌ای‌بصیر_قرب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اطمینان دل ایمان را افزايش می‌دهد ✏️ رهبر انقلاب: اگر مبانی معرفتی یک جوان، بخصوص جوان دانشجو مستحکم باشد، دل او قرص میشود، گام او استوار میشود،‌ حرکت او استمرار پیدا میکند، دیگر خستگی وجود ندارد. اطمینان دل موجب میشود که ایمان هم افزایش پیدا کند، خود ایمان اطمینان می‌آورد؛ اطمینان دل و سکینه‌ی قلب هم ایمان را افزایش میدهد. هُوَ الَّذی اَنزَلَ السَّکینَةَ فی‌ قُلوبِ المُؤمِنینَ لِیَزدادوا ایماناً مَعَ ایمانِهِم. 🌤 🆔 @mah_davit313
😭وداع با ماه مبارک رمضان هرکس دلش به مهرتو تسخیر می شود درچشمه سار عفو تو تطهیر می شود هرجا بشر ز رحمت تو فیض می برد لاتقنطوی توست که تفسیر می شود درآسمان هفتم تو خانه می کند وقتی که آه، صاحب تأثیر می شود خوشبخت بنده ای که به فصل جوانیش در راه بندگی خدا پیر می شود مهمانی صیام به آخر رسیده است دارد فضا دوباره چه دلگیر می شود درعید فطر رحمت تو برسرهمه مثل زلال نور سرازیر می شود اعمال بندگان بهشتی و دوزخی در زندگانی همه تکثیر می شود یارب به آن امام که در راه بندگی کُل وجود او سپر تیر می شود یارب به آن تنی که به گودال قتلگاه خونین وپاره پاره زشمشیر می شود درخواب دیده ام که سواری رسد ز راه کی خواب ما بفضل تو تعبیر می شود؟ @mah_davit313
⁉️آیا نیاز است که فطریه را بر مبنای قیمت برنج پرداخت کنیم؟ @mah_davit313
این دعای هر روزه ماه رمضان پس از نمازها مرا در خود می‌پیچید و می‌برد به وادی حیرت تا اینکه شنیدم حضرت آیت الله مظاهری ظرف تحقق آن را در زمان ظهور دانسته‌اند. الحق نظر صائبی است. انگار گره از ذهنم باز شد و پاسخ را یافتم. این دعای اللهم ادخل علی اهل القبور السرور.... گویا صورت مفصل اللهم عجل لولیک الفرج است. اما چرا... باید این تفصیل در نصوص ما آمده باشد و قصد امام معصوم از آموختن این دعا چیست؟! گویا یکی از فلسفه‌های دعا تولید خواسته و مطالبه و سؤال و مسئله فردی و اجتماعی است. آدم‌ها با سؤال‌ها و میل‌ها و خواسته‌هایشان جهانشان را می‌سازند و فهم می‌کنند. وقتی سؤالی در ذهن شکل می‌گیرد، همه معلومات برای یافتن پاسخ به صف می‌شوند. اگر سؤال جدی باشد، حتی جسم نیز در خدمت سؤال درخواهد آمد. آب کم جو تشنگی آور به دست تا بجوشد آبت از بالا و پست. تولید مطالبه یکی از راهبردهای راهبری جامعه است. اینجا نقش سؤال خوب و سؤال بد در هدایت و ضلالت فرد و جامعه معلوم می‌شود. سؤال هر چقدر قدرتمندتر و هوشمندانه‌تر نتیجه عالی‌تر. فرموده‌اند سؤال خوب نیمی از علم است و این سخن گزاف نیست. جامعه ایمانی نیز نیازمند سؤال است. انسان بدون سؤال از حرکت می‌افتد و می‌گندد. یکی از راه‌های نابود کردن ملت‌ها از بین بردن سؤال بین آنان است. اگر انسان بی‌سؤال شد، بی‌تفاوت می‌شود. بی‌تفاوت یعنی تغییرات نزد او بی‌معنی خواهد بود. عدم تعلق به جامعه و رها شدگی آن زمینه را برای واگذاری زمین فراهم می‌کند. خداوند متعال خود ما را به دعا می‌خواند و به ما دعا می‌آموزد. امام نیز به عنوان راهنمای امت، اهل دعاست و به امت می‌آموزد که چه بخواهند و از که بخواهند و چگونه بخواهند. مدیریت خواستن‌ها، مقدمه ساختن جامعه‌هاست. انسان بدون سؤال نمی‌ماند. خلأ وجود ندارد. ناگزیر از سؤالیم.نمی‌توانیم از سؤال اعلان انصراف کنیم. نمی‌توانیم با شعار آزادی از سؤال بگریزیم. هیچ فضایی بدون سؤال نیست. فضای بی‌سؤال، فضای بی‌ساختار است. فضای رها و درهم‌ریخته است. فضای بی‌شخصیت و ناشناخته است. فضای بلانسبت و بی‌مسیر است.نمی‌تواند با اعضاءش رابطه برقرار کند. فضای مرده است. مثل رحم مرده‌ای که حملش را سقط می‌کند، جامعه‌اش را می‌میراند. برخی دم از بی‌سؤالی می‌زنند. در غفلت غرق شده‌اند و نمی‌بینند که دارند با قایق سؤال دیگری منتقل می‌شوند به مقصد دیگری. مردم بی‌سؤال برده می‌شوند. فریز می‌شوند و می‌شوند آذوقه دیگران تا به موقع مصرف شوند. امام به ما دعا می‌آموزد. دعا به ما حرکت می‌دهد. حرکت، ما را در دوگانه یافتن مسیر و ساختن مسیر قرار می‌دهد. تعامل با مسیر شروع می‌کند به ساختن متقابل ما. یکی از راه‌های خودسازی دعاست. ما با دعا خودسازی فردی و اجتماعی و جهانی و تمدنی می‌کنیم. دعا سازنده است. دعای مبارکی که پای سفره خیر و برکتش نشسته‌ایم به ما عبرت دیگری نیز می‌دهد. اگر می‌خواهیم از وضع غیبت به وضع ظهور برسیم و از وضع حجاب به وضع حضور درآییم باید در این مسیر حرکت کنیم. اتفاقات اجتماعی و بالاتر از آن اتفاقات تمدنی ناگهانی و دفعی نیست. فرایندی است. اینگونه نیست که منتظر معجزه‌های دفعی و لحظه‌ای باشیم. لااقل برای امت آخر این مسئله به ندرت اتفاق می‌افتد. معجزه پیامبر ما ثقلین است. این یعنی فرایندسازی. معجزه نگاه فرایندی به عالم. معجزه پیامبر خاتم با مردم شکل می‌گیرد. یا همه وارد گردونه می‌شوند و یا نه. اگر وارد شدند معجزه را خواهند دید و ایمان متناسب به آن را خواهند یافت و اگر نه، نه. معجزه پیامبر خاتم جامعه‌سازی است. قاعده‌چینی برای تولید جامعه. ظهور امام زمان امری دفعی نیست. امری فرایندی است. جهان باید به وضع ظهور نزدیک شود. البته و صد البته ظهور زمانی خواهد بود که جهان از فساد پر شود و مردم تمام سؤال‌ها و جواب‌ها را آزموده باشند و به سؤال درست برسند. سؤال درست کدام است؟؛ سؤال از امام. مردم امام را مسئلت خواهند کرد و جامعه به سمت ایشان حرکت خواهد کرد تا پاسخش را بیابد. این حرکت در کدام مسیر صورت خواهد پذیرفت. مسیر را در قرآن و سنت باید جستجو کرد. اطلاعاتی که در اختیار می‌گذارد و سؤالاتی که مطرح می‌کند و مطالباتی که به وجود می‌آورد، مسیر را ترسیم می‌کند. لذا اصرار اهل بیت برای آموزش دعا و کثرت دعاها و تنوع آنها به هر مناستی بیهوده نیست. دعاها قبله‌نمای جان‌ها به سوی ولیّ الله الأعظم است. پاسخ تمام نیازها و جامع تمام تمناها. حضرت سجاد اینگونه جامعه را با دعا حرکت داد، زمانی که نمی‌توانست به گونه دیگری سخن بگوید. صلوات الله و سلامه علیهم اجمعین. الغرض این دعا می‌فرماید مسیر ظهور از فرایندسازی فقرات این دعا می‌گذرد. وارد جامعه شو و موانع ظهور را کنار بزن. اگر با این نگاه و از این منظر وارد جامعه شدی تو در سپاه مهدی موعود سربازی می‌کنی... حالا باید یک بار دیگر این دعا را با تأمل بیشتر مرور کنیم و حقایق آن را بجوییم.
فقط گفت «پشیمانتان می کنیم» ۲۸ سفارتخانه اسراییل تعطیل شد فروشگاههاشون خالی شد پناهگاه‌هاشون پر شد و همه دنیا مات و منتظر اشاره‌ی فرزند حیدر شدن
چند عمل از خود گناه بدتر است: ۱. استخفاف گناه ۲. اصرار بر گناه ۳. تأخیر در توبه
. ♨️ | العربیه: ایران در حال فعال کردن لانچرهای موشکی است. . سنُصلّی الفطر فی القُدس ان شاءالله...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 عید فطر، عید زیبایی‌های معنوی، عبودیت و بندگی است، عیدی که زمین و زمان غرق در شادی و سور است. 📆 چهارشنبه ۸ صبح مصلی تهران 🔸اقامه نماز به امامت مقام معظم رهبری ◽️برنامه‌های روز عید فطر از ساعت ۷ صبح آغاز می‌شود و نماز رأس ساعت ۸ صبح به امامت مقام معظم رهبری در مصلای امام خمینی(ره) اقامه خواهد شد. از ۶ صبح در‌های مصلی باز خواهد شد. ۱۳ درب از ۴ ضلع مصلی امکان حضور نمازگزاران عید سعید فطر در مصلی امام خمینی (ره) را رقم خواهد زد. 🌤 🆔 @mah_davit313
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸توصیۀ قرآن: با دشمنان باشید🔸 دشمنان می‌توانند با مدیریت لبخندشان از شما سوء استفاده کنند. وظیفۀ شما اینست که: «وَلْيَجِدُوا فِيكُمْ غِلْظَةً»: یک کمی با آنها باشید! خیلی «شیرین‌گوشت» نباشید، وگرنه آنها شما را می‌دهند. این صدف‌ها را دیده‌اید که بعضی خار دارند؟ این همان «وَلْيَجِدُوا فِيكُمْ غِلْظَةً» است. نرم‌تَن نباشید که آنها احساس کنند شما لقمۀ گوارایی برای آنها هستید. زیاد خودتان را با آنها صمیمی نگیرید، ضرر خواهید کرد. (ره) با مردم چقدر متواضع بود؟ چقدر شیرین بود؟ چقدر با خنده، مسائل را با مردم حل می‌کرد؟ می‌گفت: من دست مردم را می‌بوسم، پای مردم را می‌بوسم، با تواضع، مسائل را حل می‌کرد. اما عباراتش را نسبت به دشمنان نگاه کنید! در طول دورۀ رهبری، هرچه حرف تند بود به ابرقدرت‌ها می‌گفت: «خونخوار»، «جهانخوار» و ... . حتی در قبول قطعنامه هم روشش با آنها همین بود. چرا؟ چون می‌خواست آنها فکر کنند که نمی‌شود با ایشان مذاکره کرد و ایشان اهل معامله نیست. این است که گفته‌اند نسبت به مؤمنین «وَاخْفِضْ جَنَاحَكَ لِمَنِ اتَبَعَكَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ» باشید. یعنی این مؤمنینی که تو هستند با آنها «خفض جناح» کن. باز هم گفته «لِمَنِ اتَبَعَكَ»! یعنی اگر خواست سرکشی کند به او باج نده؛ اینکه عنوان دارد. مدیر گاهی باید از موضع قدرت برخورد کند. هرکسی خواست از مدیر باج بگیرد، مدیر باید امتیازاتی هم که دارد پس بگیرد! وگرنه این راه به بن‌بست می‌رسد. اما کسی که وظائفش را انجام داد و بعد از انجام وظائفش می‌گوید برای من یک ارفاقی بکن، اینجا ارفاق جا دارد. «وَاخْفِضْ جَنَاحَكَ لِمَنِ اتَبَعَكَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ» برای همۀ مؤمنین نیست بلکه فقط «مَنِ اتَبَعَكَ». هرکس در مدیریت چوب‌شکنی کرد، نباید امتیاز بگیرد؛ وگرنه دیگری هم می‌گوید: «خب، او چند تا فحش داد، چند تا امتیاز گرفت، من هم بلد هستم». 🌤 . 🆔@mah_davit313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 من چرا اشکم در اومد🥺⁦❤️ ؛🍃 خیرخواهی لازم، ضروری و عمومی است و شامل همه حالت‌ها و زمان‌ها می‌شود. خیرخواهی یکی از حقوق برادر نسبت به برادر دیگرش است و نباید این حق نادیده گرفته شود.  در روز قیامت وقتی آدمی ثواب کارهایش را می‌بیند، خیرخواهی درخشش و نوری دارد که هیچ چیزی جایگزین آن نیست. چو پرهیزگاری شود پیشه‌ات         بود خیرخواهی در اندیشه‌ات ؛ هر کار خوب و بدی که انسان آن را انجام می‌دهد، اولین نتیجه‌اش به خودش بر می‌گردد؛ چنانکه قرآن می‌فرماید: «إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِکمْ وَ إِنْ أَسَأْتُمْ فَلَها».  خیرخواهی نیز از این قانون کلی مستثنا نیست و نتیجه خیرخواهی و شرطلبی متوجه خود انسان است: «مَنْ عَمِلَ صَالِحاً فَلِنَفْسِهِ وَمَنْ أَسَاءَ فَعَلَیهَا». خویشتن را خیر خواهی، خیرخواه خلق باش. خیردنیا وآخرت نصیبتان 🌤 . 🆔@mah_davit313
جرعه‌ای از بی‌نهایت ۲۹ شرحی مختصر بر ادعیه روزانه ماه رمضان دعای روز بیست و نهم ماه مبارک رمضان 《اللهم غشنى فيه بالرحمة خدایا در این ماه مرا به مهر خویش در برگیر》 من طالب آغوشی هستم پر از آرامش... و خواهان مهر و محبتی هستم، بدون منت... و خواستار عشق و علاقه‌ای هستم، خالصانه... همه‌ای عالم را پی نیاز خویش گشتم و جز تو کسی را نیافتم که عاشقانه،خالصانه و بی‌منت ، مرا بخواهد و به من بیش از من به خودم مشتاق و دلسوز باشد... بارپروردگارا، جز تو ، بنده سر و جان را در هوای جمال و جلال کدام حقیقت باید سودا کند، تا محبت ابدی و عشق متعالی ثمر دهد، و لذت پایدار و خوشبختی ماندگار به بار آورد ؟ حکما معتقدند؛ حب خداوند به بندگان، ناشی از حب او به ذات خویش بوده و خداوند افعال خویش را دوست می‌دارد و چون مخلوقاتش، نتیجۀ فعل اویند، آن‌ها را نیز دوست دارد... پس من از تو هستم و تو جدای از من نیستی و شاید هم من جزئی محدود از تو هستم و تو قسمت بی‌نهایتی از من و نیز شاید به آرامی بتوان گفت؛ من تو هست و تو نیز من... و البته که در این مقوله بین فلاسفه و عرفا و فقها اختلافاتی فراوان وجود دارد و الله اعلم... در حدیثی قدسی به نقل از حضرات اهل‌بیت علیهم‌السلام آمده‌است که خداوندمتعال میفرماید: ای داود، به بندگان زمینی من بگو: من دوست کسی هستم که دوستم بدارد و هم‌نشین کسی هستم که با من هم‌نشینی کند و همدم کسی هستم که با یاد و نام من اُنس گیرد و همراه کسی هستم که با من همراه شود، کسی را برمی‌گزینم که مرا برگزیند و فرمان‌بردار کسی هستم که فرمان‌بردار من باشد. هر کس مرا قلباً دوست بدارد و من بدان یقین حاصل کنم او را با خود بپذیرم (و چنان دوستش بدارم) که هیچ‌یک از بندگانم بر او پیشی نگیرد. هر کس به راستی مرا بجوید، بیابد و هر کس جز مرا بجوید، مرا نیابد. پس‌ ای زمینیان! رها کنید آن فریب‌ها و اباطیل دنیا را به کرامت،مصاحبت،هم‌نشینی و همدمی با من بشتابید و به من خو گیرید تا به شما خو گیرم و به دوست داشتن شما بشتابم. مسکن الفوائد، شهید ثانی و صد البته که من لایق محبت تو نیستم، اما محبت به عباد سزاوار چون تو خدای است... هزار عیب‌ و دو‌صد نقص در وجودِ من است / تو با نگاهِ محبت مرا تماشاکن 《وارزقنى فيه التوفيق والعصمة و توفیق انجام کارهای خیر و عصمت از گناه را روزی‌ام فرما》 من توفیق طاعت و ترک معصیت را از تو مسئلت دارم که اگر تو نخواهی، بنده هرگز حال عبادت و اطاعت نخواهدیافت و اگر تو رهایم کنی و بین من و گناه حائل نشوی، بنده مدام در ورطه عصیان غوطه‌ور خواهد بود... امیرالمؤمنین علیه‌السلام میفرماید: هرگاه خداوند خوبى بنده‌اى را بخواهد به او توفيق مى‌دهد تا عمرش را در بهترين كارهايش سپرى كند و شتافتن در طاعت او، پيش از فرا رسيدن مرگ را روزيش میگرداند.میزان‌الحکمه یارب، آنان که در مسیر تو گام نهادند نه فقط به کوشش خود بوده که به توفیق تو بوده و آنان که دست از گناه شستن نه فقط به اراده خود بوده که تو دست‌گیری‌شان نمودی... و تو در کتاب شریفت فرمودی؛ که اگر یوسف‌نبی دامن خویش به گناه نیالود از آن جهت بود که تو با برهان برنده خویش او را استمداد فرمودی وَلقد هَمَّت به وَهَمَّ بها لولا أَن رأَى بُرهَانَ رَبِّهِ كذلكَ لِنَصرِفَ عنهُ السُّوءَ وَالْفَحشَاء إِنهُ مِن عِبادِنا الْمُخلَصِين.سوره یوسف و در حقيقت [آن زن‌] آهنگ وى كرد،و [يوسف نيز] اگر برهان پروردگارش را نديده بود،آهنگ او مى‌كرد.چنين[كرديم‌]تا بدى و زشتكارى را ازاو بازگردانيم، چرا كه اواز بندگان مخلص مابود. پس تو ای رب‌الارباب مرا نیز دریاب... 《وطهر قلبى من غياهب التهمة و قلب مرا پاک کن از زشتی‌های تهمت》 قلب مرا پاک کن از پلیدی‌های تهمت... و مرا دور کن از منفی‌نگری و بینش‌های ناصواب... پیامبر خدا فرمودند:هر کس به مرد یا زن باایمانی بهتان بزند یا درباره‌ی کسی چیزی بگوید که در او نیست خداوند در قیامت او را بر تلی از آتش قرار می‌دهد تااز آنچه گفته است خارج شود.و از عهده‌ی‌ گفته‌ی خود بیرون آید.وسائل الشیعه امروز شیطان برای رواج تهمت،غیبت و دروغ در جامعه اسلامی، ابزاری جدید به‌دست آورده‌است و به وسیله فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی این گناهان کبیره را به سادگی گسترش می‌دهد و آبروی بندگان خداوند که حرمتشان از خانه خدا هم افزون‌تر است را به راحتی می‌ریزد گویا مومنین فراموش کرده‌اند که تهمت، غیبت و دروغ از گناهان کبیره و حق‌الناسی جبران‌ناپذیر است چه در فضای مجازی باشد و چه حقیقی... و گویا ما سربازان بی‌مزد و مواجب شیطان شده‌ایم که اینچنین بی‌پروا دست به انتشار گسترده مطالبی میزنیم که از صحیح بودن آنها بی‌اطلاعیم... 《يا رحيما بعباده المومنين ای مهربان به بندگان با ایمان》 و من مومنم به وحدانیت تو و به نبوت محمد و به ولایت علی و آل علی، پس به من رحم کن ای ارحم‌الراحمین ✍محمدصادق‌ناطقی/خبرگزاری حوزه
🔹دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) مبلغ فطریه رمضان را براساس قیمت گندم برای هر نفر ۶۵ هزار تومان و قیمت برنج برای هر نفر ۱۸۰ هزار تومان، اعلام کرد. 🔸همچنین وجوهات شرعی اعلام‌شده از سوی دفتر معظم‌له بدین شرح است: یک سال نماز قضا: هشت میلیون تومان یک ماه روزه: چهار میلیون تومان کفاره یک روز روزه عمد: ۹۶۰ هزار تومان کفاره یک روز روزه عذر: ۱۶ هزار تومان کفاره عهد برای هر مورد (اطعام ۶٠ فقیر): ۹۶۰ هزار تومان کفاره قسم یا نذر برای هر مورد (اطعام ۱۰ فقیر): ۱۶۰ هزار تومان @mah_davit313
333(1).mp3
3.94M
منیت 🔺تمام نوشته های خویش را در چند گونی ریختم و سوزاندم