eitaa logo
مهدویت_بصیرت
9.4هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
3.5هزار ویدیو
27 فایل
سلام،به‌کانال مهدویت_بصیرت‌ خوش‌آمدید💕 ✨️نوربصیرت‌جان زندگی است وایمان،سودی نمی بخشد،مگربابصیرت،   💟منتظربرای پیمودن راه‌انتظارتاظهورنیازمند#بصیرت است.اللهم إنّی‌أسْألك قوّة فی‌عِبادتك وتَبصُّرا فی‌كتابك‌وفَهمافی‌حكمك.
مشاهده در ایتا
دانلود
40.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴روایت تجربه گر مرگ موقت 🔺از بیماری شک و تردید بین همه انسان‌ها 🔺"مادرم درحالی که دعا میکرد از دهانش مثل نور اما از قلبش بخاطر ناامیدی سیاهی بیرون می‌آمد" 🌤 🆔 @mah_davit313
؛🍃 فَاسْتَجَبْنَا لَهُ وَنَجَّيْنَاهُ مِنَ الْغَمِّ الانبیا/۸۸ پس ندایش را اجابت کردیم و از اندوه نجاتش دادیم. تو اجابت شده‌ای ،دقیقا همونی که فکر میکردی عمرا نمیشه‌، همونو برات رقم‌ زدم...!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ از دو تار مو شروع میشه و به ازدواج سفید و ازدواج با حیوانات ختم میشه..! ‏ 🏝تلاش در راه تبیین‌وبصیرت‌افزایی | جایی برای نـزدیک‌شدن بـه آفـتـاب‌ولایـت🌤 🆔 @mah_davit313
✨﷽✨ ✍🏻پادشاهی دید که خدمتکاری بسیار شاد است! از او علت شاد بودنش را پرسید. خدمتکار گفت: قربان همسر و فرزندی دارم، غذایی برای خوردن و لباسی برای پوشیدن، بدین سبب من راضی و شادم. پادشاه موضوع را به وزیر گفت. وزیر گفت: قربان چون او عضو گروه ۹۹ نیست بدان جهت شاد است. پادشاه پرسید: گروه ۹۹ دیگر چیست؟ وزیر گفت: قربان یک کیسه برنج را با ۹۹ سکه طلا جلوی خانه وی قرار دهید. و چنین هم شد. خدمتکار وقتی به خانه برگشت با دیدن کیسه و سکه‌ها بسیار شاد شد و شروع به شمردن کرد، ۹۹ سکه؟ و بارها شمرد و تعجب کرد که چرا ۱۰۰ سکه نیست، همه جا را زیر و رو کرد ولی اثری از یک سکه نبود. او ناراحت شد و تصمیم گرفت از فردا بیشتر کار کند تا یک سکه طلای دیگر پس‌انداز کند. او از صبح تا شب سخت کار می‌کرد و دیگر خوشحال نبود. وزیر که با پادشاه او را زیر نظر داشتند، گفت: قربان او اکنون عضو گروه ۹۹ است و اعضای این گروه کسانی هستند که زیاد دارند اما شاد و راضی نیستند! 🔰 خوشبختی در سه جمله است: 🌿 تجربه از دیروز، 🌿استفاده از امروز، 🌿 امید به فردا. 🔰ولی ما با سه جمله دیگر زندگی را تباه می‌کنیم: 🔻حسرت دیروز، 🔻اتلاف امروز، 🔻ترس از فردا! زنده یاد پروین: ای دل عبث مخور غم دنیارا فکرت مکن نیامده فردارا
جرعه هایی از دعای ابوحمزه هشت سپاس در فرازی از دعای ابوحمزه هشت ستایش و سپاس برای خداوند آمده و به دنبال هر ستایش یکی از خصلت های خدا آمده است که منحصرا مخصوص اوست. این هشت ستایش را مهمان اندیشه هایتان می کنیم تا ان شاءالله در نوشتارهای آتی پیرامون آن سخن کنیم: 1.الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی أَدْعُوهُ فَیُجِیبُنِی وَ إِنْ کُنْتُ بَطِیئاً حِینَ یَدْعُونِی 1.سپاس خدایی را سزاست که تا صدایش می‌کنم پاسخم میگوید اگرچه وقتی او مرا صدا می‌کند، من کاهلی می‌کنم 2. الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی أَسْأَلُهُ فَیُعْطِینِی وَ إِنْ کُنْتُ بَخِیلاً حِینَ یَسْتَقْرِضُنِی 2.سپاس خدایی را سزاست که هرچه ازاو می‌طلبم عطا می‌کند اگرچه وقتی او درخواستی می‌کند من بخل می‌ورزم. 3. الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی أُنَادِیهِ کُلَّمَا شِئْتُ لِحَاجَتِی وَ أَخْلُو بِهِ حَیْثُ شِئْتُ لِسِرِّی بِغَیْرِ شَفِیعٍ فَیَقْضِی لِی حَاجَتِی. 3.سپاس خدایی را سزاست که هروقت بخواهم می توانم صدایش کنم و هرگاه در پی حاجتی خواهان خلوت با او باشم بی هیچ واسطه ای می توانم او را داشته باشم سپس او همواره خواسته های مرا برآورده می کند. 4.الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی لا أَدْعُو غَیْرَهُ وَ لَوْ دَعَوْتُ غَیْرَهُ لَمْ یَسْتَجِبْ لِی دُعَائِی 4.سپاس خدایی را سزاست که غیر از او را نمی خوانم و اگر بخوانم هم پاسخی نمی شنوم 5.الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی لا أَرْجُو غَیْرَهُ وَ لَوْ رَجَوْتُ غَیْرَهُ لَأَخْلَفَ رَجَائِی. 5.سپاس خدایی را سزاست که به غیر از او امید نمی بندم و اگر ببندم هم امیدم را به جائی نمی رساند. 6.الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی وَکَلَنِی إِلَیْهِ فَأَکْرَمَنِی وَ لَمْ یَکِلْنِی إِلَى النَّاسِ فَیُهِینُونِی. 6.سپاس خدایی را سزاست که به او تکیه می کنم و آنگاه او مرا گرامی می دارد و به مردم تکیه نمی کنم که اگر تکیه نمایم خوارم می کنند و تنهایم می گذارند. 7. الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی تَحَبَّبَ إِلَیَّ وَ هُوَ غَنِیٌّ عَنِّی. 7.سپاس خدایی را سزاست که به من محبت می کند در حالی که او از من بی نیاز است. 8.الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی یَحْلُمُ عَنِّی حَتَّى کَأَنِّی لا ذَنْبَ لِی. 8.سپاس خدایی را سزاست که با من با بردباری  رفتار می کند انگار که من هیچ لغزشی نکرده ام.
؛🍃 اللَّهُمَّ اهْدِنِي مِنْ عِنْدِكَ وَ أَفِضْ عَلَيَّ مِنْ فَضْلِكَ وَ انْشُرْ عَلَيَّ مِنْ رَحْمَتِكَ‏ اى خدا مرا از نزد خود به خود راهنمايى فرما و بر من از فضل و احسانت افاضه كن و رحمتت را بر من منبسط گردان
؛🍃 امام‌حسن مجتبی عليه السلام  فرمودند: ♨️هلاكت و نابودي دين و ايمان هر شخص در سه چيز است: ▪️تكبّر ▪️حرص ▪️حسد ♨️تكبّر سبب نابودی دين و ايمان شخص ميباشد و به وسيله ی تكبّر شيطان با آن همه عبادت ملعون گرديد. ♨️حرص و طمع دشمن شخصيّت انسان است، همان طوری كه حضرت آدم عليه السلام به وسيله ی آن از بهشت خارج شد. ♨️حسد سبب همه خلاف‌ها و زشتيهاست و به همان جهت قابيل برادر خود هابيل را به قتل رساند. 📚اعيان الشّيعة، ج ۱، ص ۵۷ @mah_davit313
سال ها بعد از عملیات «والفجر مقدماتی»، از دل خاک فکه، پیکر مطهر شهید گمنامی پیدا شد. در جیب لباس خاکی‌اش برگه‌ای بود که نوشته‌هایش را با کمی دقت می‌شد خواند: «بسمه تعالی. جنگ بالا گرفته است. مجالی برای هیچ وصیتی نیست... تا هنوز چند قطره خونی در بدن دارم، حدیثی از امام پنجم برای شما می‌نویسم: «به تو خیانت می‌کنند، تو مکن. تو را تکذیب می‌کنند، آرام باش .تو را می‌ستایند، فریب مخور .تو را نکوهش می‌کنند، شکوه مکن. مردم شهر از تو بد می‌گویند، اندوهگین مشو. همه‌ی مردم تو را نیک می‌خوانند، مسرور مباش... آن‌گاه از ما خواهی بود.» دیگر نایی در بدن ندارم؛ خداحافظ دنیا...❣
؛ مهم‌ترین معنی حق‌الناس حقوق مردم بر یکدیگر است. حقوقی که شامل حفظ جان و مال و آبروی افراد می‌شود. حالا اینکه حق‌الله به عنوان حقوق خداوند بر بندگان خود تعریف می‌شود. در عمل بخش قابل توجهی از تکالیف لازم دینی از جنبه‌ی حق الله برخوردارند. البته برخی از آنها از جنبه‌های مرتبط با حق‌ الناس نیز برخوردار هستند... برخی از این حقوق واجب بوده و برخی دیگر از آنها نیز مستحب هستند. به این ترتیب در صورت ضایع کردن حقوق واجب، در بسیاری از موارد علاوه بر توبه، جبران و ادای این حقوق نیز لازم است. به عنوان مثال می‌تونیم به قضای نمازهای واجب یا بازگرداندن اموال تصاحب شده‌ی مردم به آنها اشاره کرد... برخلاف حق الله که در بسیاری از موارد توبه کردن موجب بخشودگی فعل ضایع شدن آن می‌شود، حق ‌الناس با توبه بخشیده نمی‌شود. بنابراین باید علاوه بر طلب بخشش حقوق افراد را نیز به طور کامل جبران یا پرداخت نمود. همچنین اگر صاحب حق ضایع شده فرد خاطی را حلال کند، حق الناس ادا خواهد گردید. اگر بخواهیم بدانیم که اهمیت حق الناس چیست و چه ارزشی نزد خداوند داردکافیه به این موضوع اشاره کنیم : طولانی‌ترین آیه قرآن یعنی آیه ۲۸۲ سوره بقره به مطرح کردن حق‌ الناس اختصاص دارد...
♨️انواع حق الناس چیست...؟ انواع بسیاری درمورد حق الناس بیان شده است و محدود به مال و ثروت نیست. انواعی مانند احترام به جان و مال مردم به این معنا که به جان و مال مردم ضرر نرسانیم و کاری نکنیم که ضرری به جان مردم وارد شود یا دیگران از رفتار ما آسیب ببینند به طور مثال سیگار کشیدن در مکان های عمومی که باعث اذیت شدن و سخت نفس کشیدن مردم عادی خواهد شد. رعایت احترام و حفظ آبروی مردم نیز یکی دیگر از انواع حق‌ الناس است. رفتار و اعمال انسان باید به گونه ایی باشد که آبروی دیگران از دست و زبان انسان محفوظ بماند، هر کاری که باعث شود حرمت دیگران شکسته شود و آبروی آنها نزد بقیه مردم از بین برود نوعی رعایت نکردن حق الناس است..رعایت کردن حجاب هم نوعی حق الناس..که باید بهش خیلی توجه بشه... آثار و مضرات رعایت نکردن حق الناس چیست... با توجه به این که این عمل یکی از واجبات دین محسوب میشود قطعا رعایت نکردن آن تبعاتی در پی خواهد داشت. در احادیث و روایات گفته شده است که تمام گناهان انسان با توبه کردن بخشیده میشود به جز رعایت نکردن حق الناس. کسانی که حقی از دیگران بر گردن آنها مانده است گناهشان بخشیده نمیشود مگر با پرداخت آن و یا جلب رضایت آن طرف، حتی اگر تمام روزه ها و نمازش را به درستی ادا کرده باشد و در پرداخت خمس و زکات کم کاری نکرده باشد. ظلم کردن به دیگران یکی از گناهانی است که در همین دنیا آثار شوم و مخرب آنها را در قالب بلاها و حوادث غیرطبیعی دیده خواهد شد و در واقع با ظلم به دیگران و رعایت نکردن حقوق مردم، هم بلا و گرفتاری در این دنیا و هم عذاب در آخرت را نصیب خود خواهیم کرد...
((حق الناس)) خدا از هیچ چیزی به اندازه ی حق الناس و زرنگ بازی بدش نمیاد! (توی زندگیتون فقط سعی کنید حسابتون با بنده های خدا درست باشه چون بعد مرگ حق الناس سخت ترین عذاب ها و درد هارو داره.) موید و مستدام باشید.
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم [بازار یعنی کل سیستم اقتصادی] ☀️سلام‌ بر شما که صبور و مقاومید، صبحتان‌بخیر🌷 🌤اللّهم‌صل‌علی‌محمد‌وآل‌محمد‌وعجل‌فرجهم ذکرروزچهارشنبه :یا حی یا قیّوم 🌅 وَ تَمَّتْ کَلِمَتُ رَبِّکَ صِدْقاً وَ عَدْلاً لَا مُبَدِّلَ لِکَلِمَتِهِ وَ هُوَ الْسَّمِیعُ الْعَلِیم/انعام۱۱۵ و کلام پروردگارت، در صداقت و عدالت به حدّ کمال و تمام رسید. هیچ تغییردهنده‏ اى براى کلمات او نیست و او شنواى داناست به نقل از نعمان بن سعد، از امام على‌ع: كَانَ‏ يَخْرُجُ‏ إِلَى‏ السُّوقِ‏ وَ مَعَهُ الدِّرَّةُ فَيَقُولُ: إِنِّی أَعُوذُ بِكَ مِنَ الْفُسُوقِ وَ مِنْ شَرِّ هَذِهِ‏ السُّوقِ او تازيانه به دست، به بازار مى‌رفت و مى‌فرمود :بار خدايااز بدى‌ها و از شرّ بازار، به تو پناه مى‌برم. بحار، ج ‏۱۰۰، ص ۱۰۲ 🍃 مبناى قوانین و سنّت‏ هاى خداوند در نظام هستى، صدق و عدل است. : دعوت اسلام را باید با صراحت،با شجاعت،با صداقت،همراه باركن اصلی دعوت اسلام یعنی عدالت در دنیا منتشر كرد. فرمود:و تمّت كلمة ربّك صدقا و عدلا،این دوتاخصوصیات دعوت الهی است،خصوصیات كلمه‌ی ربوبی است: صدق و عدل؛صداقت و عدالت. مسلمانها این را باید در دنیا از خودشان نشان دهند. 🆔 @mah_davit313
4_6021840862512680781.mp3
8.53M
✨بسم‌الله‌الرحمن‌اارحیم✨ ☘ محمدرضا رنجبر /تفسیرگزیده 📚 🎧سروران عزیز و ارجمندمهدوی، سعی کنید وقت بگذاریدبشنوید 👌🏻 [روزتان را بدون قرآن سپری نکنید، اما با توجه و حضور قلب❤️ ] ❤️ثواب نشرش هم هدیه کنید محضر قرآن کریم ،کلام الله جل وعلا ، امیداست در زمره ی ذاکرین و صالحین محشور شویم ،ان‌شاءالله‌تعالی... 🌤 🌴 🆔 @mah_davit313 ➕صوت تحدیر،جزء۱۶استادآقایی ➕صوت تحدیر،جزء۱۶شاکرنژاد ➕صوت تحدیر،جزء۱۶سعدالغامدی ➕صوت دعای‌عهد ➕زیارت‌آل‌یاسین التماس دعا.
✍🏻رمضان، به پیچ نهایی اش، نزدیک می شود.... و لحظه های قدر از راه می رسند... شب های قدر، فرصت میوه چینی اند... و ما... برداشت می کنیم، همه آنچه را که یکسال در زمین قلبمان، کاشته ايم، ... ❄️عمر یکساله ام را که برانداز میکنم، هیییچ نقطه ی روشنی، برای دریافت کرامتت نمی بینم... اما... مهربانی یکساله تو را، که مرور می کنم..؛ دلم به لیلةالقدر این رمضان نیز، قرص می شود... ❣️سالهاست که رسم میان من و تو، همین بوده است... ؛ من... یکسال...را خراب کرده ام... و تو....سال بعد... را به نیکوترین تقدیر، نوشته ای... چه رازی است میان تو وُ "رحمانیّتت".. که از هر چه بگذری، مهر پاشیدن بر بندگانت را، رها نمی کنی...؟ ❄️سیاه دل تر از همیشه... و شکسته تر از هر سال... چشم براه لیلةالقدرت نشسته ام.... اما...یقین دارم... ؛ که سهم عظیمی از "ع ش ق" را برایم، کنار گذاشته ای... ❄️من، بی تو، تمام می شوم...؛ دلبرم.... دفتر تقدیرم را، از هر چه خالی می کنی، خیالی نیست.... اما.... تقدیر مرا، از لمس وجودت...خالی مکن... من...بدون تو.... یعنی...؛ تماااام تو..تنها ثروت قابل شمارش منی...خدا و من... به انتظار سهم بیشتری از تو، گوشه سفره رمضانت را، رها نکرده ام.... ❣️رحمان...مگر جز مهر ... می داند...؟ لیلةالقدر مرا، به طوفانی از مهرت...تکان بده.... یا رحمان....یا رحمان... یا رحمان واینک در شبهای قدر رحمت رحیمانه ات را نیزخواهانم امید که پروردگار متعال آنچنان که مقصود و مطلوب خودش هست درک رمضان و شبهای قدر را نصیب ما بگرداند ان‌شاءالله🌤 🆔 @mah_davit313
مهدویت_بصیرت
نشانه‌های آشکار این همدلی ایمانی را می‌توان در بحران‌هایی مانند جنگ و سیل و زلزله و کرونا و یا شب‌ها
مردم با رهبری امام خمینی رحمت الله علیه، مقام جمع خود را باز یافتند و به اتحاد کلمه رسیدند. یکدلی و یک‌پارچگی امام و امت تهدید را برطرف کرد و پیروزی را نصیب ملت ایران کرد. مشارکت عمومی و ائتلاف قلوب چنان قوت و قدرتی به مردم داد که توانستند تمام ساختارهای غلط و نظامات باطل را زیر و رو کنند و با مبارزه راه‌های نو را پیش روی کشور و مردم باز کنند. احیاء رابطه جانانه مؤمنانه معجزه آفرید و در طول بیش از ۶ دهه انقلاب به تدریج استکبار و استعمار و استبداد داخلی و خارجی را عقب راند. البته فراز و فرودها و پیچ و تاب‌ها و ناهمواری‌ها و دست‌اندازهایی نیز در مسیر داشتیم؛ اما هر کجا از هسته مرکزی ایمان فاصله گرفتیم و انگیزه‌های فردی و دنیایی، بر انگیزه‌های جمعی و ایمانی غلبه پیدا کرد، شاهد تلخی‌های بیشتر و آسیب‌های دردناک‌تر و هزینه‌های گزاف‌تر بودیم. منافقین همواره تلاش کرده‌اند با رواج دنیازدگی و توسعه خودخواهی‌ها و استبدادهای خورد و ایجاد ترس و تردید و خشم و اندوه و شیوع شبهات و همه‌گیری ناامیدی و سستی و بی‌قیدی و لاابالی‌گری، جمعیت مؤمنانه را متفرق کنند. آنها مأمور تفرقه‌اند. آنها در تلاشند با سست کردن روابط مردم با یکدیگر، راه را برای دشمن خارجی باز کنند تا با کوچک‌ترین فشار بیرونی، جماعت از هم بپاشد. نقطه کانونی این هجمه‌ها و حملات نیز شخص و شخصیت ولیّ فقیه است. آنان می‌دانند که نمی‌توانند آن حکیم متأله را از مقام توحید و خاطر جمعی که دارد تنازل دهند؛ لذا راهبرد اساسی خود را بر روی ایجاد بدبینی و شبهه و شک نسبت به او و جایگاهش قرار داده‌اند. بی‌گمان شاهد عملیات‌های سنگین ضدانقلاب و افراد و عناصر و گروه‌های غیرانقلابی بوده‌اید که از پس رفتار و گفتار و بروز و ظهور آثار ولیّ فقیه و ولایت فقیه، تلاش کرده‌اند تأثیر مثبت اتحادبخش و قدرت اجماع آن را با بدگویی و توهین و تمسخر و القاء تردید و ترس، خنثی کنند. از نظر آنان مردم نباید به امامشان اطمینان داشته باشند. آنگاه به سادگی می‌توان بر آنان چیره شد. این درست همان راهی است که منافقین در تمام طول تاریخ بارها و بارها آزموده‌اند. از قوم موسی گرفته تا امت رسول الله، زخم خورده نفاق و نفرت منافق و جهل و ضعف عده‌ای بوده‌ایم.
مهدویت_بصیرت
مردم با رهبری امام خمینی رحمت الله علیه، مقام جمع خود را باز یافتند و به اتحاد کلمه رسیدند. یکدلی و
آیا تا کنون پیش آمده که دست شما با مغز شما به نزاع برخیزد که چرا من دست شده‌ام و تو مغز، در حالی که همه از سلول واحد پدید آمده‌ایم؟! انتظار دارم پاسخ شما منفی باشد. بلکه بفرمایید اساسا چنین حسی هیچ گاه به ذهن ما خطور هم نکرده. آیا این می‌تواند کنجکاوی شما را برانگیزد که چرا؟! احتمالا پاسخ شما به این سؤال نیز منفی است. زیرا چنان یکتایی بین دست و گوش و چشم و زبان و قلب و مغز و همه اجزاء و اعضاء بدن وجود دارد که اساسا غیر آن فرض هم نمی‌شود. اما گاهی بیماری‌هایی بدن را تهدید می‌کند که انسان دچار چالش با خود می‌شود. این چالش‌ها و تنش‌ها و تردیدها و توهین‌ها بین و در جان و ذهن و تن رخ می‌دهد و بیماری‌های روحی و روانی و جسمی متعددی را باعث می‌گردد. این یعنی آغاز فساد انسان. در چنین وضعی انسان شروع به پراکندگی و از هم‌پاشیدگی می‌کند و گاهی روند پوچی و فروپاشی تقویت و دنبال می‌گردد. همین خطر برای جامعه نیز وجود دارد. چرا اعضای بدن هیچ گاه نگران برتری و فروتری و پست‌تری خود نیستند؟! زیرا آنان خود را نه با یکدیگر که با «من» می‌سنجند. برای آنان مهم «من» است و هیچ دوگانگی و تفرقه و تردید بین خود و «من» قائل نیستند. برای آنان آنچه اهمیت دارد حفظ سلامت، آرامش و امنیت و سعادت «من» است نه خود. اساسا هیچ گاه به این فکر نمی‌کنند که یک خودی هست و یک من، که از هم جدا هستند. هر گاه بدن دچار این سؤال شود، آثار بیماری ظاهر می‌گردد. وقتی اجزاء و اعضاء یک مجموعه نسبت به کلیت آن مجموعه گرفتار دوگانگی شدند، آنگاه آن مجموعه بیمار است و خطر فساد و مرگ آن را تهدید می‌کند.