eitaa logo
مهدویت_بصیرت
9.3هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
3.4هزار ویدیو
27 فایل
سلام،به‌کانال مهدویت_بصیرت‌ خوش‌آمدید💕 ✨️نوربصیرت‌جان زندگی است وایمان،سودی نمی بخشد،مگربابصیرت،   💟منتظربرای پیمودن راه‌انتظارتاظهورنیازمند#بصیرت است.اللهم إنّی‌أسْألك قوّة فی‌عِبادتك وتَبصُّرا فی‌كتابك‌وفَهمافی‌حكمك. #ادمین‌تبلیغات👇 @Mesbah_mhdaviat
مشاهده در ایتا
دانلود
✍🏻و هیچ بنده ی سالک را قویتر از حب جاه و قبول خلق نیست و چون سالک از این ورطه عبور کند دیدۀ دل به نور عقل منور گردد، از آن سبب که عقل در حجاب نفس است و نفس در بند هوی و چون حجاب مرتفع شود آنگاه در هر چه نظر کند در آن آیتی از آیات حق مشاهده نماید. امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمود که «مانظرت فی شیء الا و رأیت اللّه فیه». و به زبان حال از جمیع ذرات کاینات به گوش هوش آن رسد که «انا للّه و انّا الیه راجعون». آنگاه مقام عبودیت است و چون سالک به قدم عبودیت بر قانون طریقت ملازمت نماید، اسماء را در افعال مشاهده فرماید و حقیقت «سنریهم آیاتنا فی الآفاق و فی انفسهم حتی یتبین لهم انّه الحق» بداند. ای درویش ترکیب قالب انسانی خلاصه و۵ زبدهٔ حقیقت عالم کبیر است و درعالم صغیر که وجود انسانی است به ازاء هر جزوی و حالی از عالم کبیر رقمی است. و چون سالک را طلب این شناخت پیدا شود چهار حجاب از پیش دیدهٔ روح بر باید داشت تا روح به دیدهٔ اِلهی مشاهدهٔ وجود خود کند: محبت مال و محبت جاه و تقلید و معصیت. و عوض این چهار چهار مقام اختیار باید کرد: توبه و تجرد و یقین و اخلاص. آنگاه تجلی الوهیت بر آینهٔ احکامی و افعالی و اسمائی جلوه کند، عاشق از تاب سبحات جلال احدیت من غیر اشاره محو شود و از کثرت موهوم خلاص یابد، موجود حقیقی بجز از ذات خدا نیست مائیم صفات و صفت از ذات جدانیست هر جا که تو انگشت نهی آیت حق است زان نیست معین که کجا هست و کجا نیست.
🔰 سی روز سی آیه (شماره20) 💠 روش های شیاطین (7) القاء سخنان باطل آراسته شده وَ كَذلِكَ جَعَلْنا لِكُلِّ نَبِيٍّ عَدُوًّا شَياطينَ الْإِنْسِ وَ الْجِنِّ يُوحي‏ بَعْضُهُمْ إِلى‏ بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُوراً وَ لَوْ شاءَ رَبُّكَ ما فَعَلُوهُ فَذَرْهُمْ وَ ما يَفْتَرُونَ (انعام:112) ✍ ترجمه: و اين گونه براى هر پيامبرى دشمنانى از شياطين انس و جن قرار داديم، كه براى فريب مردم همواره گفتارى باطل ولى به ظاهر آراسته و دلپسند به يكديگر القاء مى‏كنند، و اگر پروردگارت مى‏خواست چنين نمى‏كردند، پس آنان و آنچه را به دروغ به هم مى‏بافند واگذار. نکات: 🔹 1- زخرف به معنای طلا یا زیبایی آن و یا هر چیزی که به وسیله آن چیزی را تزیین می کنند آمده است. زخرف القول به معنای سخنان باطلی است که تزیین شده است و ظاهری موجه و حق به آن داده شده است. شیاطین برای اینکه سخنان باطلشان مورد پذیرش انسانها قرار بگیرد از این روش استفاده می کنند که کلام باطل را با کلام حق می آرایند تا قابل پذیرش شود. دوستان عزیز: در این مبحث نکات دقیقی است که اهل دل آن را خوب دریافت می کنند. 🔹 2- شیاطین با استفاده از همین روش به دشمنی با انبیاء پرداخته اند و طبیعتاً یکی از اقدامات انبیاء علیهم السلام نشان دادن کنه و مغز باطل سخنان و تفکراتی است که شیاطین به جامعه القاء می کنند. از جمله مهمترین وظائف کسانی که در مسیر انبیاء علیهم السلام قدم گذاشته اند همین جدا سازی حق و باطل و نشان دادن وجوه باطل در تفکرات شیطانی است. 🔹 3- طبق کلام امیر المؤمنین علیه السلام همین ممزوج کردن حق و باطل و آراستن باطل بوسیله حق منشاء تحقق فتنه است و در فتنه افرادی که اهل معرفت و بصیرت نباشند گمراه خواهند شد. در نهج البلاغه خطبه 50 می فرماید: « إِنَّمَا بَدْءُ وُقُوعِ الْفِتَنِ أَهْوَاءٌ تُتَّبَعُ وَ أَحْكَامٌ تُبْتَدَعُ يُخَالَفُ فِيهَا كِتَابُ اللَّهِ وَ يَتَوَلَّى عَلَيْهَا رِجَالٌ رِجَالًا عَلَى غَيْرِ دِينِ اللَّهِ فَلَوْ أَنَّ الْبَاطِلَ خَلَصَ مِنْ مِزَاجِ الْحَقِّ لَمْ يَخْفَ عَلَى الْمُرْتَادِينَ وَ لَوْ أَنَّ الْحَقَّ خَلَصَ مِنْ لَبْسِ الْبَاطِلِ انْقَطَعَتْ عَنْهُ أَلْسُنُ الْمُعَانِدِينَ وَ لَكِنْ يُؤْخَذُ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ وَ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ فَيُمْزَجَانِ فَهُنَالِكَ يَسْتَوْلِي الشَّيْطَانُ عَلَى أَوْلِيَائِهِ وَ يَنْجُو الَّذِينَ سَبَقَتْ لَهُمْ مِنَ اللَّهِ الْحُسْنى‏» (ابتداى ظهور فتنه‏ها، هواهايى است كه پيروى مى‏شود، و احكامى كه در چهره بدعت خودنمايى مى‏كند، در اين فتنه‏ها و احكام آلوده به بدعت، با كتاب خدا مخالفت مى‏شود، و مردانى مردان ديگر را بر غير دين خدا يارى و پيروى مى‏نمايند. اگر باطل از آميزش با حق خالص مى‏شد، راه بر حق جويان پوشيده نمى‏ماند. و اگر حق در پوشش باطل پنهان نمى‏گشت زبان دشمنان ياوه‏گو از آن قطع مى‏گشت. ولى پاره‏اى از حق و پاره‏اى از باطل فراهم شده و در هم آميخته مى‏شود، در اين وقت شيطان بر دوستانش مسلط مى‏شود، و آنان كه لطف حق شاملشان شده نجات مى‏يابند.) ✅ در لیالی برحق قدر قدر شیعه علی بودنمان بدانیم و متعهد بشویم علی وار و در مسیر تعالیم گهربارش گام برداریم. 👈سروران عزیز: به جمع دوستان خود در قرارگاه رسانه ای بصیر(قرب) و مراکز تحت امر آن بپیوندید و با اطمینان خاطر و به دور از غلو و تبلیغات از مطالب آن بهره ببرید. در جهاد تبیین یاریگر همرزمان خود باشید: ابرگروه مرکز هدایت فضای مجازی بصیر
💥ابهامات پرونده حاج آقا صدیقی و شبهات مرتبط- قسمت اول ♻️پرداختن به موضوع حاج آقا صدیقی و ابعاد شبهه افکنی های بعضا هدایت شده در باب ایشان در چند باب می توان مورد مداقه قرار داد که در مجال خود به ریشه یابی آن خواهیم پرداختن، لیکن به رسم شیوه های رسانه ای مرسوم قصد داریم شفاف و به قولی لخت حرف و حدیث ها را مورد کنکاش قرار دهیم: ◀️ طرف درباره شایعات پیرامون زمین خواری آیت الله صدیقی، کامنت گذاشته که ای کاش منم جای صدیقی بودم و امضا من را هم جعل می کردند و هزاران میلیارد زمین به نامم می زدند! ◀️ پاسخ) شبهه افکنی یا شبهه زدایی؟ شیوه ها و اقسام ترور شخصیت و خراب کردن افراد متفاوت است. برای مثال اگر در شایعه مطرح شده در خصوص آیت الله صدیقی گفته می شد، فلان شخص کلاه ایشان را برداشته و فلان قدر مال و اموال ایشان را سرقت کرده است چندان برای جامعه اهمیت پیدا نمی کرد. اما مطرح شدن شایعه زمین خواری و به نام زدن هزاران متر زمین به نام ایشان به راحتی مورد پذیرش و توجه جامعه قرار می گیرد. در نتیجه برای جامعه مهم خواهد بود که فردی که امام جمعه موقت تهران است و مشهور به ساده زیستی و اخلاق است چگونه زمین خوار شده است؟! لذا این شایعه ، ابهام جامعه را باور پذیر تر می کند. جعل امضای هرکسی جرم است و در صورت اثبات فرد جاعل به سزای عمل خود خواهد رسید. در این بین اگر کسی سودی برده باشد باید اموال کسب کرده را باز پس دهد و اگر هم کسی ضرر کرده باشد باید ضرر او جبران شود. در نتیجه فرقی نمی کند که به حساب من و شما با جعل امضا، زمینی داده شود یا آقای صدیقی. مهم این است که بایستی این اموال بازگردانده شود. در شبهه مطرح شده بگونه ای بیان شده که گویا آقای صدیقی با اطلاع قبلی زمین را به نام خود زده و الان هم بنای بازگرداندن زمین را ندارد! در حالی که اتفاقاً ایشان به محض اطلاع از جعل امضا و سواستفاده فرد مورد اعتماد قبلی، مسئولان نظارتی و قوه قضاییه را برای پیگیری مطلع کرده اند که بعید است افرادی که این شبهه را مطرح می کنند قدرت گذشت از این همه اموال را داشته باشند.لذا آرزو می کنند که جای ایشان بودند و همه آن زمین را بالا می کشیدند. در فضای غبارآلود فتنه گونه تا روشن شدن ابعاد گوناگون ماجرا باید صبور بود و از قضاوت عجولانه پرهیز کرد تا خدای نکرده دین و دنیای خود را به تاراج نگذاریم و خود را آلوده به تهمت و غیبت نکنیم.چرا که از یک طرف بازی با آبروی یک مومن آن هم یک عالم دینی، تبعات نه تنها بسیار منفی در جامعه، بلکه موجب عقوبت الهی و از بین رفتن فضیلت ماه مبارک رمضان خواهد بود.لذا باید هوشیار بود که چرا این ماجرا که چند ماه پیش رخ داده در روزهای پایانی سال و ایام نوروز داغ شده است!؟ این نکته را هم نباید فراموش کرد که راه مبارزه با فساد، افشاگری در فضای مجازی نیست. هرکسی که اسنادی درباره فساد دارد بایستی از راه قانونی خود یعنی مراجعه به قوه قضاییه اقدام کند نه اینکه با آبروی افراد بازی و فضای جامعه ملتهب شود. ضمن اینکه اینگونه به اصطلاح افشاگری ها، نه تنها کمکی به مبارزه با فساد نمی کند، بلکه موجب بدبینی جامعه و تعلل در روند مبارزه با فساد و انحراف رفتن اصل ماجرا خواهد شد. از قوه قضاییه انتظار می رود در موارد این چنینی که واکنش جامعه را به دنبال دارد، با فوریت به موضوع ورود کرده و با هرکس و در هر مقامی چه جاعلان و چه منتشر کنندگان اخبار تقطیع شده و حتی قصورهای احتمالی تا روشن شدن حقیقت ماجرا برخورد نموده و مردم را در جریان امور قرار دهد.هرچند آن کسانی که روایت اول را کردند و این ماجرا را ناقص به قول خودشان افشا کرده اند و به خورد جامعه دادند، برنده این داستان هستند و ارائه هر سند و مدرک مبنی بر عدم دخالت آقای صدیقی در این ماجرا صرفاً ماله کشی حساب خواهد شد، اما یک بار هم که شده با بررسی دقیق این پرونده اجازه ندهند با فضای روانی جامعه بازی شود. 🌍سروران عزیز: به جمع دوستان خود در قرارگاه رسانه ای بصیر(قرب) و مراکز تحت امر آن بپیوندید و با اطمینان خاطر و به دور از غلو و تبلیغات از مطالب آن بهره ببرید. در جهاد تبیین یاریگر همرزمان خود باشید: کلیک کنید👇🏻 ابرگروه مرکز هدایت فضای مجازی بصیر
**/وال استریت ژورنال-آیا نفرت سیاسی میان بایدن و ترامپ، آمریکا را شبیه آلمان دوران هیتلر خواهد کرد؟ ◀️"لانس مارو" در یادداشتی در روزنامه "وال استریت ژورنال" نوشت: فضای حاکم بر رقابت بایدن و ترامپ در آمریکا رنگ و بوی وایمار آلمان یا شیکاگوی سال ۱۹۶۸ را دارد. ◀️ در ادامه این مطلب آمده است: مادرم از ریچارد نیکسون متنفر بود. او نیکسون را از زمانی که هر دو در دهه ۱۹۴۰ میلادی در واشنگتن مشغول فعالیت سیاسی بودند می‌شناخت. وی یک نماینده جاه طلب کنگره از کالیفرنیا بود و مادرم ستون نویس نشریه نایت سیندیکت. او گاهی هم مقالاتی برای ستردی ایوینینگ پست می‌نوشت. آن‌ها گاهی در ضیافت‌های سیاسی به هم بر می‌خوردند. رفتار و منش شخصی نیکسون موجب شده بود تا مادرم تا دم مرگ در سال ۲۰۰۸ از نیکسون متنفر باشد.همیشه از دیدن این حجم از تنفری که سیاستمداران قادر به ایجاد آن هستند شگفت زده می‌شوم. این بخش منفی کاریزمای شخصی است. فرانکلین روزولت این نوع از تنفر را به ویژه در وال استریت ایجاد کرد. آن دسته از ما که در دهه ۱۹۶۰ زندگی می‌کردیم، نفرت درونی و غیرقابل رفعی را به یاد داریم که بسیاری از شهروندان آمریکایی به ویژه مردان جوان در برابر لیندون جانسون احساس می‌کردند. «آهای لیندون جانسون، امروز چند تا بچه کشتی؟» خشم و نفرت در سال ۱۹۶۸ در جریان کنگره ملی حزب دموکرات در شیکاگو به خیابان‌ها سرریز شد. در خیابان میشیگان بیرون هتل هیلتون  بود که من شاهد خشن‌ترین و ناب‌ترین نمونه نفرت سیاسی ممکن بودم. افراد گارد ملی در یک سمت سیم خاردار، ییپی‌ها و هیپی‌ها و دیگر گروه‌های جوانان در سمت دیگر. اکثرشان کلاه‌های فوتبال امریکایی پوشیده بودند تا از جمجمه شان در برابر آنچه در پیش است محافظت کنند.   ◀️دوست داشتنی و نفرت انگیز؛ نسخه‌ای سیاسی از داستان رایج پلیس خوب، پلیس بد است که همواره کم و بیش در تاریخ آمریکا در حال تکرار است. هیچ رئیس جمهوری صرف نظر از خط مشی سیاسی خود به اندازه دوایت آیزنهاور و رونالد ریگان محبوب نبوده اند. هر دوی این‌ها توانستند این کاریزمای شخصی را به یک مزیت قابل توجه و حتی تاریخی تبدیل کنند.متاسفانه مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۲۴ در آمریکا مرا به یاد خاطرات اتفاقات سال ۱۹۶۸ می‌اندازد. این احتمال وجود دارد که خوی انسانی و دینامیسم سیاسی بین مقطع فعلی و ۵۶ سال قبل تفاوت زیادی نکرده باشد. اگر هم تغییری کرده باشد هر دوی این عوامل وضعیت وخیم تری پیدا کرده اند. تابستان امسال دموکرات‌ها مجددا در شیکاگو دور هم جمع خواهند شد.اگر کسی باشد که بتواند آن نوع از نفرت درونی‌ای را که مادر من نسبت به نیکسون احساس می‌کرد مجددا القا کند، آن فرد دونالد ترامپ است. امسال الفاظ و عبارات تند و توهین آمیز خطاب به ترامپ و به همان نسبت از سمت مقابل تا آستانه تبدیل شدن به اقدامات خشونت بار پیش رفته است. متاسفانه به نظر می‌رسد که اتفاقات پس از مرگ جورج فلوید پیش قراول رویداد‌هایی باشد که قرار است اتفاق بیافتد. ◀️مقایسه ترامپ با هیتلر، شیطان مجسم قرن بیستم به یک امر کلیشه‌ای تبدیل شده است. عباراتی که زمانی توهین تلقی می‌شدند اکنون آنچنان آشنا و تکراری شده اند که دیگر قدرت و مخرب بودن خود را در چشم افکار عمومی از دست داده اند.   ◀️شاید همه چیز ختم به خیر شود، اما این مقایسه‌ای با وایمار است، نه بخش مربوط به هیتلر آن، بلکه بخش مربوط به فروپاشی کلی نظام سیاسی. دیالوگ سیاسی در آلمان آن سال‌ها به خیابان‌ها کشیده شد و جهان به مکانی بی نهایت زشت‌تر تبدیل شد.** 👈سروران عزیز: به جمع دوستان خود در قرارگاه رسانه ای بصیر(قرب) و مراکز تحت امر آن بپیوندید و با اطمینان خاطر و به دور از غلو و تبلیغات از مطالب آن بهره ببرید. در جهاد تبیین یاریگر همرزمان خود باشید: کلیک کنید👇🏻 ابرگروه مرکز هدایت فضای مجازی بصیر
چرا در تحقق شعار سال مشارکت کنیم؟ ✍ جعفرعلیان‌نژادی 🔸جهش تولید با مشارکت مردم ممکن می‌شود.‌ اما مشارکت مردم به خودی خود حاصل نمی‌شود. باید دانست، در کنار مشوق‌های دستگاه‌های دولتی -نظیر ایجاد ظرفیت‌های لازم و رفع موانع مشارکت-، بوجود آمدن میل مشارکت در مردم، داستان جداگانه‌ای دارد که نیاز به واکاوی و‌ توضیح بیشتر دارد. به عبارت دیگر در کنار وجود مشوق‌های بیرونی برای مشارکت، وجود انگیزه‌های درونی مشارکت، نیز حایز اهمیت وافر بوده و بدون توجه به آن، اساسا امکان جهش تولید میسر نخواهد بود. 🔸وجود انگیزه درونی مشارکت، به این معنا است که هر فرد با خود کنار بیاید یا به این نتیجه برسد که نقشی ولو اندک در چرخه تولید کشور بازی کند. رسیدن به این انگیزه، در گرو دست‌یابی به آگاهی‌های لازم و کافی است. اگر مسأله دانایی هر فرد نسبت به این موضوع حل شود، خروجی آن ایجاد حس فایده‌مندی و تاثیرگذاری در افراد است. اینکه آنها حس کنند، می‌توانند به طور مستقیم و به نوبه خود نقشی جدی در چرخه تولید کشور و سرعت بخشی به آن داشته باشند. 🔸دستگاه دولتی تنها می‌تواند بخش کوچکی از این آگاهی را در اختیار مردم قرار دهد. واقعیت آن است که دانش لازم در این خصوص بیش از آنکه در اختیار نهادهای حاکمیتی و دولتی باشد، در میان مردم پخش و منتشر است. آنها بجای آنکه منتظر باشند برایشان فکر شود، ترجیح می‌دهند خودشان فکر کنند و بگویند چه کاری از دستشان بر می‌آید. بنابراین مشارکت در جهش تولید قبل از آنکه به یک عمل جمعی از سوی مردم تبدیل شود، نیازمند یک فکر جمعی است. فکری که به این سوالات پاسخ دهد. 🔸کدام عمل علاوه بر انتفاع فردی، خیر بیشتری به هم‌وطنان و کشورم می‌رساند؟ در چه جاهایی حاضر هستیم، بجای یک نفع موقت و فردی، نفع پایدار و جمعی را در نظر بگیریم؟ چگونه می‌توانیم با در نظر داشتن چشم‌انداز ملی، به کسب و کار خود معنای جدید بخشیده و تغییراتی مثبت ایجاد کنیم؟ چگونه می‌توانیم، هرجایی که هستیم را نزد خود تبدیل به مرکز عالم کرده و سرشار از انگیزه کار کنیم؟ چه جواب جدیدتر و بهتری برای پرسش فایده‌داری و سودمندی خود برای جامعه و کشور داریم؟ 🔸پاسخ به این سوالات و حتی فکر کردن به آن توسط آحاد مردم کشورمان و طرح و بحث آن نزد یکدیگر، می‌تواند تا حد زیادی انگیزه‌های درونی چنین مشارکتی را تقویت کند. نگارنده نیز به عنوان یکی از آحاد مردم کشورمان، پاسخی به این سوالات داده است که به قضاوت و طرح و بحث عمومی می‌گذارد. از نظر نگارنده، طرح شعار سال توسط ولی فقیه به عنوان یک رهبری دینی و سیاسی، علاوه بر آنکه ناشی از نیازسنجی مادی کشور است، معطوف به نوعی هدایت معنوی جمعی است که در صورت فهم آن، به سوالات طرح شده پاسخ بهتری خواهیم داد. 🔸اگر ما بدانیم، مشارکت فکری و سپس عملی‌مان در تحقق شعار سال، یکی از بزرگترین مصادیق تقوای جمعی در سال جدید است، معنایی والا یافته‌ایم که انگیزه‌های درونی و بیرونی‌مان را صدچندان می‌کند. فهم نگارنده آن است که ولی فقیه در موضوع‌شناسی اجتهادی خویش، مشارکت مردم در جهش تولید را مصداق تقوای جمعی در سال پیش‌رو دانسته است. مصداقی که تحقق آن به سه مقوله حفظ وحدت، ایمان افزایی و امیدآفرینی، بستگی دارد که در سخنرانی نوروزی خود بار دیگر به آن تاکید و سفارش کردند. 🔸درک اهمیت و شناخت تفصیلی این موضوع (جهش تولید) با مقدمات پیش‌گفته توسط مردم می‌تواند، به انگیزه‌های درونی آنها شدت بخشیده و ایمان به این مسیر را در آنان ایجاد کند. این تحول می‌تواند منجر به تغییر روش کاری و منش شغلی مردم شود. حفظ چنین انگیزه‌ها و اقدام متناسب با آن، نیاز به مراقبت عمومی دارد. داوم مشارکت مردم در جهش تولید و تبدیل آن از شعار به کار، عمل به همان تقوای جمعی است. در پایان می توان توصیه کرد، جریان نویسندگان و تبیین‌گران، با چرخاندن این آگاهی‌ها و توسعه آن در مردم، وظیفه خود را در عمل به این تقوای جمعی و جبران نارسایی تبلیغاتی، به نحو احسن بازی کنند.
💢 ✍خاطراتی از آخرین روز و لحظه شهادت فرمانده دلاور لشگر۳۱ عاشورا 💠 قسمت سوم _ آنسوی دجله 🖌...محور عملیاتی درست منطقه ای بود که شب دوم عملیات گردان حر قرار بود آنجا عمل کند که بصورت ناگهانی ماموریت گردان تغییر کرد و برای همین هم شناخت خوبی از موانع طبیعی و مصنوعی و مواضع دفاعی عراقیها داشتم . رزمندگان خط شکن بامدادان با عبور از رودخانه ، منطقه نعل اسبی (کسیه ای) را تصرف و به سمت روستای حریبه در کنار اتوبان بصره به العماره پیشروی کرده بودند. محل استقرارمان بسیار ناامن و شلوغ بود و هواپیماها و هلیکوپترهای عراقی بصورت یکسره رودخانه و اطراف پل شناور را بمباران و موشک باران می کردند‌. به دلایل نامعلومی توقف گردان به درازا کشید . یواشکی از جمع یاران خارج و مشغول گشت و گذار در اطراف شدم. عده زیادی از برادران تدارکاتچی با جان و دل مشغول کار و تلاش بودند و عرق ریزان و نفس زنان جعبه ها و گونی های مهمات و آب و آذوقه را از پشت تویوتاها پیاده و کنار دیواره رودخانه میچیدند. دهها دستگاه آمبولانس کاملاً نو و تمیز هم کنار هم به صف شده و منتظر مسافر بودند. مهندسی لشگر طبق طرح قبلی با قطعات کوچک یونولیت معروف به پل خیبری ، پل شناوری سبک بر روی رودخانه دجله زده بودند که فقط نفرات قادر به رفت و آمد بر روی آن بودند. دوتا قبضه پدافند هوائی چهار لول هم برای حفاظت از پل در چپ و راست ورودی پل مستقر کرده بودند که یکسره در حال تیراندازی بودند و با رگبارهای متوالی از نزدیک شدن هواپیماها و هلیکوپترها به پل جلوگیری میکردند. مشغول وارسی نخلستان آنطرف رودخانه بودم که یکدفعه صدای شورانگیز و روحیه بخش مارش عملیات در فضای منطقه پیچیده و چنان شور و حالی به رزمندگان بخشید که صدای فریادهای تکبیر و صلوات منطقه را برداشت . طولی هم نکشید که ماشین تبلیغات گرد و خاک کنان و مارش زنان به همراه دهها دستگاه تویوتا پر از نیرو به کنار رودخانه رسیده و رزمندگان با تکبیر و صلوات پیاده و با روحیه بسیار بالا به نیروهای گردان ملحق شدند. آن دلاوران پاکباز و عاشق ، همگی از رزمندگان قدیمی جبهه ها بودند که با شنیدن خبر آغاز عملیات ، تاب ماندن در شهرها را نیاورده و سراسیمه خود را به منطقه رسانیده و اکنون هم تازه نفس و نیرومند و شادمان روانه میدان نبرد بودند. با الحاق نیروهای تازه وارد ، نفرات گردان به حدود ۱۲۰ نفری افزایش یافته و بلافاصله هم دستور حرکت صادر و هر کدام با برداشتن چندگونی موشک آرپی جی و گلوله کلاش و تیربار شروع به عبور از روی پل کردیم.  روی پل بسیار شلوغ و پر رفت و آمد بود و برادران‌ حمل مجروح مدام در حال انتقال پیکر پاک شهدا و مجروحین به اینطرف رودخانه بودند. شتابان از روی پل عبور کرده و وارد نخلستان آنسوی رودخانه معروف به نعل اسبی (کسیه ای) شدیم. هنوز چند قدمی در داخل نخلستان راه نرفته بودیم که ناگهان آتش‌باری دشمن آغاز و از زمین و آسمان آتش بر سرمان باریدن گرفت. آتشباران بقدری شدید و پرحجم گردید که دیگر ادامه مسیر امکان پذیر نشده و بنا به دستور وارد کانالی کم عرض و کم عمق شده و همه بصورت کاملاً فشرده کنار هم نشستیم. ادوات سبک و سنگین دشمن انگار گرای دقیق نخلستان را داشتند و بصورت دقیق و میلیمتری وجب به وجب آن را میزدند و آتش و انفجارات نقطه به نقطه به محل استقرارمان نزدیک و نزدیکتر می شدند. نگران انبوه گلوله های توپ و خمپاره بودیم که ناگهان هواپیمایی بسیار بزرگ و غول آسا در روبروی نخلستان ظاهر شد که شباهت عجیبی به هواپیماهای مسافربری داشت. واقعاً چیز عجیب و غریبی بود و اندازه و هیکل رعب آوری داشت. داشتیم با تعجب و شگفتی قد و قواره بزرگ هواپیما را تماشا می کردیم که نم نم به بالای نخلستان رسیده و دوتا بمب سیاه رنگ و بسیار بزرگ بر روی نخلستان انداخت که اندازه شأن در فراز آسمان به اندازه بشکه دویست و بیست لیتری بود. خلاصه در میان دیدگان حیران مان ، بمب ها یکی پس از دیگری در داخل نخلستان فرود آمده و با صدای بسیار گوش خراش و وحشتناکی منفجر شدند. یکدفعه قیامتی برپا شده و همه جا تیره و تاریک شد. نخل ها دسته دسته از ریشه کنده و به این طرف و آن طرف پرتاب شدند و زمین همچون پارچه ای نازک جر خورد و شکاف های طویل و عمق کف نخلستان را فرا گرفت. کانال دیگر محل امنی برای ماندن نبود و برای همین هم سریع فرمان حرکت صادر و زیر بارانی از آتش و گلوله و ترکش از کانال خارج و سراسیمه به سمت روستای حریبه راه افتادیم . آتشباران و بمباران بقدری پرحجم و وحشتناک بود که بعضی‌ها از همراهی گردان منصرف و از همانجا عقب گرد کرده و شتابان به آنسوی رودخانه بازگشتند.. 🌀 🖍 خاطره از بسیجی جانباز @mah_davit313
درباره ی رائفی پور: 1؛ تمام انتقادها به ایشان این است که بفهمد ایشان صلاحیت علمی در حوزه دین را ندارد. دو راه بیشتر ندارد: ادامه تحصیل دهد یا در موضوعات تخصصی دین نظر ندهد. 2؛ رائفی پور شخصیتی است که نمی خواهد قبول کند اشتباهات فراوان داشته این از همه خطرها بزرگتر است.ایشان بابت این همه اشتباهاتی که گفته حتی یک نمونه عذرخواهی نکرد. لذا این فرد که مصر در اشتباهات خود است، نمی تواند جوان امروزی او را الگو در معارف دینی قرار دهد. 3؛ رائفی پور نه استاد است و نه انسان ناصالح، ما او را دوست داریم اما نسبت به فعل ها و سخنان ایشان انتقاد جدی داریم. 4؛ هر روز رائفی پور در ژست جدیدی ظاهر می شود. اوایل با یهودیت و فراماسونی و سپس روایات ضعیف السند و جعلی مهدویت سپس در عالم سیاست و امروزه تدریس کتب تخصصی اخلاق و مدعی جریان عدالت خواهی است. او ثبات پذیر نیست و اینکه در آینده در کدام ژست هست هم معلوم نیست. 5؛ من بهترین راهکار را برای ایشان مناظره و گفتگو می دانم.اگر خود را مبرا از عیب و نظر می داند و به نظرات خود اطمینان دارد پس این همه اهل فن ایشان را دعوت به گفتگو کردند، اما نیامده است. اگر نظرات خود را معیوب می دانند بابت آنها عذرخواهی کنند. 6؛ جریان نقد رائفی پور بیش از یک دهه است که توسط اهل دین صورت گرفته و واکنش های عجیب و غریب ایشان در "موضوع امامت" باعث شد این انتقادها علنی تر شود. لذا این جریان نه با آقای اسدی شروع شده و نه باآن تمام می شود. 7؛ رائفی پور مدعی است که در عرصه تبلیغ دین موفق ترین است اما برادر عزیز تبلیغ شما دعوت به خود است و اساسا شما نمی توانید دین را تبلیغ کنید. چون اساس تبلیغ بر معیار سواد دینی است. دینی که درست منتقل نشده عامل انحراف در جامعه خواهد شد و نسل جوان تحلیل و تبیین درستی از دین نخواهد گرفت. رائفی پور باید بماند که این مدل تبلیغ که با هر چیزی مخاطب را جذب کنی، آن مخاطب با هر چیزی جذب دین و آیین دیگر خواهد شد،چونکه پایه و مایه استدلالی او ضعیف است. بماند اینکه اگر پی به اشتباهات تبلیغی شما ببرد، منکر کل مجموعه دین هم خواهد شد و او را من درآوردی می خواند. 8؛ اما موافق عزیز؛ دوران فحاشی گری و پشت رسانه قایم شدن گذشته نه ما آدمی هستیم که بترسیم و نه شما افرادی هستید که بر پایه استدلال و منطق گفتگو کنید. رائفی پور هم باید بماند جریانی که ایشان درست کرده دوام ندارد و بوی زوالش می آید، چون این جریان فاقد تئوری صحیح می باشد. یوسف فشکی 🌤 🆔 @mah_davit313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما همانند بنی اسرائیل نخواهیم بود... ما هارون زمان را تنها نخواهیم گذاشت... ما همراه تو با دشمن خواهیم جنگید تا تمامی مظلومین عالم را نجات دهیم.... 🌤 🆔 @mah_davit313
❣ﻋﻠﯽ از ﭘﺎ اﻓﺘﺎد ﺧﺒﺮ زﺧﻢ ﺳﺮش ورد زﺑﺎن ﻫﺎ اﻓﺘﺎد آﺳﻤﺎن ﻫﺎ ﻟﺮزﯾﺪ ﻧﺎﮔﻬﺎن وﻟﻮﻟﻪ در ﻋﺮش ﻣﻌﻠﯽ اﻓﺘﺎد روﺿﻪ‌ای ﺑﺮﭘﺎ ﺷﺪ مصطفی در وسط ﺻﺤﻦ ﻣﺼﻠﯽ اﻓﺘﺎد ﺗﺎ زﻣﯿﻦ ﺧﻮرد ﻋﻠﯽ ﮐﻨﺞ ﻣﺤﺮاب دﮔﺮ ﺣﻀﺮت زﻫﺮا اﻓﺘﺎد ﯾﺎدی از فاطمه ﮐﺮد غرق خون ﺑﺮ روی ﺳﺠﺎده ﺳﺮش ﺗﺎ اﻓﺘﺎد ﺑﻪ در ﺧﺎﻧﻪ رﺳﯿﺪ ﭘﯿﺶ ﭼﺸﻤﺎن ﺗﺮ زﯾﻨﺐ ﮐﺒﺮی اﻓﺘﺎد ﺑﺎز ﻫﻢ زﺧﻢ زﺑﺎن ﺑﺎر دﯾﮕﺮ ﺷﺮری در دل آﻗﺎ اﻓﺘﺎد ﻫﻤﮕﯽ دﻟﮕﯿﺮﻧﺪ ﻣﺤﻨﯽ در دل ﻣﺮﻏﺎﺑﯽ درﯾﺎ اﻓﺘﺎد ﺑﺴﺘﺮی ﭘﻬﻦ ﮐﻪ ﺷﺪ ﯾﺎد ﺑﺎغ ﮔﻞ انسیه حورا اﻓﺘﺎد ﻧﻪ ﻓﻘﻂ در ﮐﻮﻓﻪ ﮐﺮﺑﻼ ﻫﻢ ﻋﻠﯽِ دﯾﮕﺮی از ﭘﺎ اﻓﺘﺎد إﺑﻦ ﻣﻠﺠﻢ آﻣﺪ ﺣﯿﺪری در دل دشمن تک و تنها اﻓﺘﺎد ﺑﺎز ﻫﻢ ﺿﺮب ﻋﻤﻮد اِرﺑﺎ اِرﺑﺎ ﭘﺴﺮی در دل ﺻﺤﺮا اﻓﺘﺎد ﺑﺎز ﻫﻢ ﻓﺮق دو ﻧﯿﻢ از سر زﯾﻦ ﺑﻪ زﻣﯿﻦ اﮐﺒﺮ ﻟﯿﻼ اﻓﺘﺎد پدر از راه رسید ﺗﺎ ﺑﻪ زاﻧﻮ ﺑﮕﺬارد ﺳﺮش اﻣﺎ افتاد ساعتی بعد از آن سر طفلی به روی شانه ی بابا افتاد روضه در لفافه ست سیب سرخی بغل حضرت مولا افتاد ﻋﺎﺷﻘﯽ دردﺳﺮ اﺳﺖ ﻫﺮ ﮐﻪ ﻫﻢ ﻧﺎم ﻋﻠﯽ ﺷﺪ ﺑﻪ ﺧﻄﺮﻫﺎ اﻓﺘﺎد صل الله علیک یا اول مظلوم❣ 🌤 🆔 @mah_davit313
با دقت به نکاتی که میگم توجه بفرمایید مسئولین خیلی کارها میتونن انجام بدن. میتونن مسلح باشن. میتونن در سازمان ملل صحبت کنند ، اختیارات بسیار بالایی دارند. من شهروند ساده نمیتونم برای مسئولین تعیین تکلیف کنم کجا باشن و نباشن.اونا باید خودشون به درستی تشخیص بدن. نکته دوم:حضور مسئول در یک پلتفرم صهیونی دلیل نمیشه که صهیونیست‌ها از اجرای اهداف شومشون کوتاه بیان و یا این همه دشمن نخواد کاری بکنه. پس فاسد فاسد هست کما اینکه میبینید حتی صفحه آقا رو بستن پس خود مسئولین در این فضا هم امنیت ندارند و اگر بخوان پروتکل‌های صهیونیستی رو رعایت نکنند حذف میشن چون میدان متعلق به دشمن است.. نکته سوم، حقوق شهروندی من هست. من میتونم از حاکمیت مطالبه کنم و بخوام جلوی نرم افزاری که باعث کشف حجاب گسترده، تجمل، آسیب نوجوانان ، هرزگی و هزار تا آسیب در محیط زندگی من شده ممانعت کنه. من که اینجوری به قضیه نگاه میکنم. 🌤 🆔 @mah_davit313
🔴آیا قوامیت مرد برای اعضای خانه در اسلام تحقیر زن است؟ ◾️چندی است با فعالیت‌های اسلام ستیز عده‌ای فمنیست، گاها برای خود بانوان این شبهات ایجاد می‌شود که چرا مردان ما باید اجازه خروج از کشور را بدهد و این را نوعی ستم به زن قلمداد می‌کنند که در این یادداشت سعی می‌کنیم مواردی را متذکر شویم. 💢اسلام دین عدالت است نه تساوی . تساوی لزوما همیشه عدالت نمی‌اورد، اما عدالت سلامتی می‌آورد. 💢خانواده در اسلام یک سازمان و نهاد موثر است که عمده هدف‌گذاری های اسلام برای حفظ جامعه دینی در نهاد خانواده انجام می‌شود. هر سازمانی دارای چارت و رده است. مسئولیت‌های مختلف با حقوق و مزایای مختلف نسبت به روان و جسم و توانایی انسانها در آن تعریف شده است. 💢انتخاب یک رئیس و یک معاون در سازمان به معنای بی عدالتی و ستم به کارمندان سازمان نیست بلکه مانع از هرج و مرج و بی نظمی و زمین‌گیر شدن یک سازمان در احقاق وظایفش می‌شود. کما اینکه نه رئیس بودن فی نفسه امتیاز است و نه مرئوس بودن. چون هر دو برای هدف کلی سازمان خدمت می‌کنند. 💢طبق حدیث نبوی مرد رئیس افراد خانه و زن مدیر خانه است. مرد وظیفه تامین خانه، اقتصاد، معیشت و قوام خانه را بر عهده دارد و زن مدیریت امور داخلی خانه، آرامش، سکینه، تربیت فرزند و ..را بر عهده دارد که متناسب با توانایی آنهاست. مرد قیوم و زن لعبت خانه است. حال در این خانه وضع قوانین مثل اذن خروج زن از خانه در موارد خاص در راستای ایجاد نظم و جلوگیری از هرج و مرج در خانه و تربیت فرزندان ولایت پذیر وضع می‌شود. از طرفی تامین گری مرد، رسیدگی به نیازهای زن در جهت حفظ و ماندگاری لعبت خانه است. 💢نکته بسیار مهم‌تر اسلام دینی نیست که یک هدف گذاری و یک خانواده متعالی را تعریف کند اما الگوی آن را فراهم نکند. الگوی حقیقی و کامل زوجیت در اسلام در زندگی ائمه و بالاخص در زندگی امیرالمونین و حضرت زهرا سلام‌الله علیها است. آیا شما در زندگی ائمه و حضرت زهرا اثری از مرد سالاری، زن سالاری، برابری، جنگ بر سر حقوق، تحقیر و یا نارضایتی طرفین می‌بینید؟ حقیقتا هر دو طرف از نظم و حرمت و عطوفتی که در این زندگی ایجاد شده در نهایت رضایت و خرسندی هستند . 💢حال سوال اساسی این است. این تفاهم و ولایت‌مداری حضرت زهرا چه فضای تربیتی را در خانه حاکم کرد؟ آری این زندگی مشترک منجر به رشد انسان‌هایی مثل امام حسن و حسین و حضرت زینب سلام الله علیها شد . 💢آنچه که برخی بانوان را دچار شبهه می‌کند نگاه فردی آنها به زندگی مشترک و غفلت از اهداف سازمانی است. 💢اما نکته بسیار مهم‌تر چرا ما در احکام اسلام خروج زن از خانه را می‌بینیم اما هزاران حدیث و تاکیدات ائمه برای حفظ حرمت، شخصیت ، حقوق انسانی زن در خانه را نمی‌بینیم.اسلامی که اجازه هیچ ستمی را به مرد نداده. حتی اگر آن حق ممانعت مرد از خانه توام با ظلم باشد، همان را هم اسلام مانع شده است. اسلامی که مرد را تشویق به پرداخت حق شیر، کمک به کار خانه، دعوت فرزندان به عطوفت با والدین کرده را نمی‌بینیم و صرفا آن اجازه خروج برایمان نکته مهمی می‌شود؟ ◀️در نتیجه اگر ما میخواهیم دچار خطا در تحلیل قوانین اسلام نشویم باید بتوانیم مسائل را در راستای تحقق حقوق تمام حقوق اعضای خانه ببینیم و به اوامر خداوندی که حکیم و عالم است ایمان داشته باشیم که دستوراتش حکیمانه و عالمانه است. 🌤 🆔 @mah_davit313
زمانیکه قاتل شهید عجمیان‌ها راست راست در این شهر می‌چرخند زمانیکه هزار هزار اغتشاشگر عفو می‌شود زمانیکه آنهایی که چادر و عمامه از سر ما کشیدند شامل عفو اسلامی می‌شوند زمانیکه که عدم اجرای قوانین عفاف و حجاب قلب میلیون‌ها مردم حزب‌اللهی را مکدر کرده است. زمانیکه در میانه‌ی جنگی شناختی امنیتی هستیم زمانیکه مقتول کسی بود که حال براندازی نظام و همه ما بود زمانیکه مقتول اراده نابودی همه ما را کرده بود باور کنید در این میان اگر سرباز کشور اعدام شود خبرش اول همه ما را دق مرگ می‌کند بعد دشمنان را شاد و جری برای توطئه‌های بیشتر می‌کند. 🌤 🆔 @mah_davit313
یادداشت به مناسبت روز جمهوری اسلامی 🔰جمهوری اسلامی همان اسلام است (۱) 🔸حضرت امام «نظام جمهوری اسلامی» را همان اسلام می دانند و از این روی حفظ آن را  اوجب واجبات ــ واجب ترین واجب ها ــ دانسته اند . چرا ؟  🔸از حضرت امام(ره) است که: «آن‌قدر آیه و روایت که در سیاست وارد شده است، در عبادات وارد نشده است. شما پنجاه و چند کتاب فقه را ملاحظه مى‌کنید، هفت- هشت تا کتابى است که مربوط به عبادات است، باقى‌‏اش مربوط به سیاسیات و اجتماعیات و معاشرات و این‌طور چیزهاست » و جای دیگر تاکید می فرمایند که «نسبت اجتماعیات قرآن با آیات عبادی آن از نسبت صد به یک هم بیشتر است» 🔸نسبت «یک به صد» یعنی احکام و آیات مربوط به اجتماعیات و سیاسیات صد برابر آیات مربوط به احوال فردی و شخصی است. بنابراین کسانی که دین را جدای از سیاست می‌دانند و این عقیده انحرافی را ترویج می‌کنند، بخش اعظم و گسترده‌ای از دستورات اسلامی را قابل اجرا نمی‌دانند (!) و این، نمی‌تواند مفهومی غیر از کنار گذاشتن اسلام داشته باشد! 🔸این جماعت در مقابل این پرسش که آیا دیدگاه شما به معنای نادیده گرفتن بیشترین احکام و دستورات اسلامی نیست؟! و هنگامی که از آنها سئوال می شود که؛ آیا این دیدگاه مصداق آیه ۱۵۰ سوره نساء درباره کفار نیست که به برخی از دستورات اسلام ایمان آورده و به برخی دیگر کفر می‌ورزیدند؟! 🔸پاسخ می‌دهند که ضرورت اجرای دستورات سیاسی و اجتماعی اسلام را انکار نمی‌کنند ولی معتقد به اجرای آن در دوران غیبت نیستند! و مفهوم این سخن آن است که امامت در دوران غیبت تعطیل شده است، و امام زمان - ارواحنا لتراب مقدمه الفداء - در دوران غیبت کبری منشأ اثر نیستند! و عجیب آن که  شماری از این جماعت , سنگ پیروی از امام زمان علیه‌السلام را هم به سینه می‌زنند! 🔸حضرت امام رضوان الله تعالی علیه در این باره می فرمایند : «یک دسته دیگر هم تزشان این است که بگذارید معصیت زیاد شود تا حضرت صاحب بیاید. حضرت صاحب مگر برای چی می آید؟ حضرت صاحب می آید معصیت را بردارد؛ معصیت کنیم که او بیاید »؟! 🔸دو سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در آمریکا کتابی با عنوان «دین و سیاست» چاپ و منتشر شده بود که یکی از برادران دانشجو نسخه‌ای از آن را برای سپاه ارسال کرده بود. در این کتاب که امروزه در آرشیو دفتر سیاسی سپاه موجود است، آمده بود «هنگامی که گفته می‌شود دین باید از سیاست جدا باشد، تصور عمومی و حتی بسیاری از عالمان دینی آن است که هر یک از دو مقوله دین و سیاست به طور جداگانه در بستر مخصوص به خود حضور داشته و فعالیت کنند. 🔸اما این برداشت اگر در حوزه مسیحیت امکان‌پذیر باشد، در اسلام ناممکن است زیرا، اسلام در امور سیاسی نیز مانند امور فردی و شخصی افراد دارای نظر و دستورالعمل است و دستورالعمل‌های سیاسی اسلام برای مسلمانان دقیقا مثل دستوراتی که در زندگی فردی و اخلاقی ارائه کرده است، لازم‌الاجرا بوده و بخش جدانشدنی از دین تلقی می‌شود». 🔸نویسنده در ادامه به موفقیت غرب و جریان مدرنیته در جداسازی دین و سیاست و به حاشیه بردن دین در کشورهای اسلامی اشاره کرده و ابراز نگرانی می‌کند که با انقلاب اسلامی در ایران، این روند ناپایدار و شکننده خواهد بود و می‌نویسد «با توجه به آمیختگی دین و سیاست در اسلام، وقتی می‌گوئیم دین از سیاست جداست، مقصود ما آن است که دین به نفع سیاست خودکشی کند»! و با تأسف! می‌گوید؛ «این نکته‌ای است که فقط [امام]  خمینی به آن پی برده و انقلاب اسلامی را برپایه آن پدیده آورده است». 🔸بازهم از امام راحلمان است که : «چپاول‌گران حیله‌گر کوشش کردند به دست عمال به اصطلاح روشن فکر خود اسلام را، هم چون مسیحیت منحرف و به انزوا  کشانند و علما را در چارچوب مسائل عبادی محبوس کنند و… در این امر توفیق به سزایی پیدا کردند و از این جهالت و غفلت ما سوء استفاده نمودند و بلاد مسلمین را یا مستعمره خویش نمودند و یا به استثمار کشیدند و بسیاری از سلاطین و حکام مسلمین را استخدام نموده و با دست آنان ملت ها را به استضعاف و استثمار کشاندند و وابستگی و فقر و فاقه و پیامدهای آن ها گریبان گیر توده های در بند گردید». 🔸رهبر معظم انقلاب ضمن تاکید بر ضرورت تشکیل حکومت اسلامی، این ضرورت را نه با شعارهای متداول، بلکه با تکیه بر مبانی و اصولی بیان داشته اند که با هیچ نگاه منطقی و «دو، دوتا، چهارتای» علمی قابل تردید نیست. حضرت ایشان ابتدا با استناد به کلام خدا، هدف از بعثت انبیاء علیهم‌السلام را ایجاد «حیات طیبه» دانسته و در توصیف حیات طیبه می فرمایند : « این حیات طیّبه یعنی چه؟ حیات طیّبه به معنای رشد و شکوفایی عقل بشر و علم بشر از سویی و آرامش روحی بشر، آسایش مادی بشر، امنیت محیط زندگی بشر و رفاه بشر و شادکامی بشر و بالاتر از همه‌ اینها تکامل معنوی و عروج روحی انسان است». 🆔 @mah_davit313
یادداشت به مناسبت روز جمهوری اسلامی 🔰جمهوری اسلامی همان اسلام است (۲) 🔸حضرت آقا در ادامه با اشاره به این که؛ « این هدف‌ها، هدف‌های بسیار بزرگی است» درباره تحقق آن می‌فرمایند؛ «اگر چنانچه نبی اسلام، نبی حق، فرستاده‌ الهی در هر دوره‌ای بخواهد این اهداف را تحقق ببخشد، ناچار بایستی به تناسبِ این اهداف، مناسبات اجتماعی ایجاد بکند. مطلب دوّم هم قدرت سیاسی است، یعنی این مناسبات اجتماعی را یک انسان منزوی یا یک نصیحت‌کننده که فقط مردم را نصیحت می‌کند نمی‌تواند به وجود بیاورد، قدرت لازم است، قدرت سیاسی لازم است». 🔸این سخن حکیمانه نیز از حضرت روح‌الله است: «خدای تبارک و تعالی می فرماید که انبیا رافرستادیم بینات به آن ها داریم. آیات به آن ها دادیم.میزان بر ایشان فرستادیم«لیقوم الناس بالقسط» غایت این است که مردم قیام به قسط کنند؛ عدالت اجتماعی در بین مردم باشد؛ ظلم ها از بین رود؛ ستمگری ها از بین رود؛ ضعفا به آن ها رسیدگی شودو قیام به قسط شود. 🔸دنبالش هم می‌فرماید: «و انزلنا الحدید» تناسب این چیست؟ تناسب این است که با حدید باید این ها انجام بگیرد، با بینات، با میزان و با حدید «فیه بأس شدید» یعنی اگر چنان چه شخصی یا گروهی بخواهند یک جامعه را تباه کنند؛ یک حکومتی را که حکومت عدل است تباه کنند با بینات با آن ها باید صحبت کرد، نشنیدند با موازین، موازین عقلی، نشنیدند با حدید» . اشاره حضرت امام به آیه   از سوره حدید است «لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَيِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الكِتابَ وَالميزانَ لِيَقومَ النّاسُ بِالقِسط » . 🔸بدیهی است که اجرای احکام حیاتبخش اسلام، مخصوصاً سیاسیات و اجتماعیات آن اولاً به قدرت، ثانیاً به تشکیل حکومت و ثالثاً به زمامداری فقیه عادل و آگاه به قوانین الهی نیاز دارد. و این نیاز مبرم که در فاصله کوتاهی بعد از رحلت رسول خدا‌(ص) ترک شده و به انحراف کشیده شده بود، در انقلاب اسلامی تحقق یافته است. به بیان دیگر، انقلاب اسلامی احیای بعثت و ادامه راه به فراموشی سپرده شده رسول گرانقدر اسلام‌(ص) است. 🔸حالا به وضوح می‌توان دید که چرا قدرت‌های استکباری بلافاصله بعد از تولد جمهوری اسلامی ایران، از همه سو و با همه توان به مقابله با آن برخاستند و چرا اصرار دارند که اسلام غیرسیاسی را ترویج کنند و فقهی که با مسائل سیاسی و اجتماعی فاصله دارد را به عنوان شیعه اصیل معرفی کنند؟! ایران عزیز ما از نخستین روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با انواع توطئه‌ها و کینه‌توزی‌های قدرت‌های ریز و درشت رو‌به‌رو بوده و هنوز هم هست … نتیجه اما , تبدیل جمهوری اسلامی به یک قطب قدرتمند و …  به گفته جیمز ولسلی( رئیس اسبق سازمان سیا ) : « باید بپذیریم , این قطب قدرتمند اسلام است که با پرچمداری خمینی و خامنه‌ای، ساختار کدگذاری شده جهان را به چالش کشیده است » و … 🆔 @mah_davit313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این ویدئو خیلی چیزا رو مشخص میکنه! نیروهای داعش یکی از اعضای خودش را بخاطر اینکه به گردان قسام حماس سلاح رسانده، به جرم خیانت اعدام کردن! هنوز کسی هست که نخواهد بداند داعش برای دفاع از اسرائیل و تحقق اهداف و آرمان شیطان بزرگ، استکبار جهانی و ایادی اش تشکیل شد؟! 🌤 🆔https://eitaa.com/mah_davit313 ؛ https://rubika.ir/joing/FIFFDCJH0PEHXWGGQFFZEAQHIVFFMZKQ
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلام ماندگار مالک اشتر نخعی / بر مدار علی و‌ فاطمه بچرخید و‌ نپرسید کی و کجا! 🕍 مزار ، مصر قاهره ، روستای قلج