eitaa logo
مهدویت_بصیرت
9.4هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
3.5هزار ویدیو
27 فایل
سلام،به‌کانال مهدویت_بصیرت‌ خوش‌آمدید💕 ✨️نوربصیرت‌جان زندگی است وایمان،سودی نمی بخشد،مگربابصیرت،   💟منتظربرای پیمودن راه‌انتظارتاظهورنیازمند#بصیرت است.اللهم إنّی‌أسْألك قوّة فی‌عِبادتك وتَبصُّرا فی‌كتابك‌وفَهمافی‌حكمك.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مهدویت_بصیرت
مهدویت_بصیرت: ✨بسم‌الله‌الرحمن‌اارحیم✨ ☘ محمدرضا رنجبر /تفسیرگزیده #قسمت_صدودهم #بقره #صفحه_۱۱۰قرآن‌
4_5859248617755251204.mp3
6.45M
مهدویت_بصیرت: ✨بسم‌الله‌الرحمن‌اارحیم✨ ☘ محمدرضا رنجبر /تفسیرگزیده 📚 🎧سروران عزیز و ارجمندمهدوی، سعی کنید وقت بگذاریدبشنوید 👌🏻 [روزتان را بدون قرآن سپری نکنید، اما با توجه و حضور قلب❤️ ] ❤️ثواب نشررا هدیه کنید محضر قرآن کریم ،کلام الله جل وعلا ، امیدکه در زمره ذاکران و صالحان محشور شویم ،ان‌شاءالله‌... 🌤 مروج‌کلام‌الله‌ باشید🌴 🆔 @mah_davit313 ➕دعای عهد وعافیت
🍃🌸میلادنورانی بزرگ بانوی مطهره ،کریمه ی اهل بیت، حضرت فاطمه ی معصومه سلام‌الله علیها مبارکباد🌸🍃💌 ✍🏻ویژگیهای های دختران؛ دختران در تبیین و تحلیل آموزه های قرآنی، موجوداتی هستند که به طور ذاتی دارای حیا و عفت هستند و از این روست که حیا و عفت در ایشان، به عنوان یک ارزش اهمیت می یابد؛ زیرا بیانگر حفظ طبیعت و سلامت روح و روان ایشان است و کسانی که بی عفتی و بی حیایی را در پیش می گیرند در حقیقت گرفتارشده و از فطرت سالم و طبیعت خدادادی خویش دور شده اند.(قصص آیه ۵۲) دشمنان دین و بشریت می کوشند تا برای افزایش فساد و تباهی در زمین، دختران را از فطرت سالم خویش دور سازند و به بی حیایی بکشانند. از این روست که فرعون که شخصی فاسد و مستکبر بوده و خداوند وی را متهم به فساد در زمین می کند، در این اندیشه باطل، دختران بنی اسرائیل را زنده می داشت و آنان را به بی حیایی سوق می داد (بقره آیه ۹۴ و اعراف آیه ۷۲۱ و ۱۴۱ و قصص آیه ۴ و غافر آیه ۵۲) قرآن کار بیرونی زنان و دختران را نادرست بر نمی شمارد ولی شرط حیا و عفت را همواره مورد تاکید قرار می دهد. به این معنا که اگر دختری برای کار در بیرون می رود می بایست حیا و عفت را رعایت کند. البته کار کردن می تواند مقطعی باشد و یا دایمی. یعنی می تواند به شکل اشتغال نیز باشد چنان که دختران شعیب به شغل چوپانی و گله داری و آب دهی به گوسفندان مشغول بودند. اما در همان زمان اشتغال به گونه ای رفتار می کردند که از اختلاط با مردان دور باشند. در حقیقت شرط اشتغال دختران و زنان برای تامین زندگی این است که با مردان اختلاط نداشته باشند هر چند که در محیطی آزاد و عمومی باشد. از این رو سخن از دور بودن ایشان از مردان به میان می آید. بنابراین اختلاط با مردان در مجامع عمومی و یا خلوت کردن با ایشان در مجامع خصوصی جواز مشروعیت کار و اشتغال را بر می دارد و جایز نیست که دختران و زنان در این دو حالت به کاری اشتغال داشته باشند.(قصص آیه ۳۲) از دیگر شروط اشتغال و کارکردن دختران حیا و آزرم داشتن و گفتگو با مردان است. به این معنا که اگر نیازی به گفتگو با مردان نامحرم پیش آمد می بایست دختران با رعایت حیا در رفتار و گفتار و حرکات از هر گونه گمان و ظن سوئی جلوگیری کنند.(قصص آیه ۵۲) ویژگی دیگر دختران آن است که نیازمند کسی هستند که ایشان را ولایت و سرپرستی کند. از این روست که پدر و پدربزرگ پدری بر دختر در امر ازدواج نخست وی ولایت دارد.(بقره آیه ۷۳۲ و قصص آیه ۷۲) همان گونه که مادر نیز در برخی از امور خاص بر دختران ولایت دارد که در آیه ۵۳ سوره آل عمران به مساله ولایت همسر عمران بر دخترخویش برای خدمت برای خانه خدا اشاره شده است. البته به نظر می رسد که این ولایت کامل مادر بر دختر نیازمند اذن پدر و ولی می باشد. اما در برخی از موارد ولایت داشته و این ولایت قابل اثبات است. از دیگر مسایلی که درباره دختران مطرح است، حجاب ایشان است. از این رو در آیه ۹۵ سوره احزاب بر لزوم رعایت حجاب و پوشش دختران برای مصون ماندن از هر گونه آزار و اذیت و تعرضی اشاره شده است؛ زیرا کسانی که حجاب را مراعات نمی کنند، از سوی مردان شناخته و ویژگی های ظاهری آنان دانسته و مورد طمع قرار می گیرند و این گونه است که از سوی مردان، آزار و اذیت می بینند. برای رهایی از شناخته شدن و دوری از اذیت و آزار لازم است تا دختران نیز مانند زنان، حجاب و پوشش را به گونه ای مراعات کنند که ویژگی های آنان دانسته و شناخته نشود. آیات قرآنی با بیان این مطالب و ناگفته های دیگر، می کوشد تا جایگاه حقیقی زن و دختر را معرفی کند و آنان را به مقام و منزلتی برساند که لایق و شایسته آن هستند. این نگرش و بینش، بر خلاف نگرش و بینشی است که برخی از جوامع آن را ترویج می کنند. در نگرش برخی از جوامع، ارزش زن و دختر در جلوه های ظاهری است تا برای بهره کشی جنسی از آنان استفاده شود. در کتب جامعه شناسی اقتصاد به این مساله اشاره شده است که علت خروج زنان از خانه و اشتغال در بیرون، نیاز کارخانه های ماشینی پس از عصر صنعت بوده است که کارگران مرد، هم گران و هم کم بودند و نیازهای کارخانه های ماشینی را برآورده نمی ساخت. از این رو، کار در بیرون از خانه، تبلیغ شد و در حال حاضر نیز برای بهره کشی ها دیگر، روی این مساله تبلیغ می شود. زنان و دختران، از جهاتی کم توقع و پرکار هستند و انتظارات کارفرمایان را برآورده می سازند و حقوق کم و دستمزدهای کم را می پذیرند. بنابراین سخن گفتن از حقوق برابر و عدم تبعیض در برخی از جوامع، تنها برای ایجاد بستر و زمینه هایی است که بتوانند به گونه ای بهتر و آسانتر به بهره کشی از دختران و زنان بپردازند. این در حالی است که زن و دختر در اسلام از مقام واقعی برخوردار می باشد و هر گونه بهره کشی و استثمار از آنان نهی شده است. @mah_davit313 منبع: پایگاه آفتاب؛ نویسنده: بشرى بهشتى (باکمی‌ویرایش)
💥بدن انسان یک لباس فاخر حداکثری است که برای نزول اجلال روح اقدس حضرت نور محمدیه بر عالم ماده دوخته و پرداخته شده است. بقیه ی مردم به مناسبت همراهی و همزیستی با ایشان و شرکت در ضیافت الهی به تشرف این لباس نائل آمده‌اند. اگر نه، غالب نزدیک به تمام افراد بایستی لباس‌هایی دیگر بر روحشان پوشانده می‌شد. خداوند به سایرین منت نهاد و ظاهر آنها را به ظاهر پیامبر خداص نزدیک کرد تا آنان بتوانند با آن عالیجناب توفیق همزیستی و همراهی و هم‌سفرگی پیدا کنند. مراقبت از این لباس فاخر و امانت عظیم آدابی دارد که احکام ظاهری دین متکفل بیان آن هستند. ما موظفیم حرمت این لباس را نگه داریم و آن را اسراف و تبذیر نکنیم و تحقیر و تضعیف نکنیم و به هر آلودگی آن را نیالاییم و به زجر و درد نامربوطی دچار نکنیم. این تن برای آن نیست که با آن بر دیگران فخر بفروشیم و بر سایر موجودات سلطه بجوییم و به آنان ستم کنیم. احکام ظاهری دین آداب نگهداری از این تن است. چقدر مراقب این بدن بوده‌ایم. چقدر زشتی‌های خود را بر او حمل کرده‌ایم و چقدر آن را آزرده‌ایم؟. این لباس فرم حضور در عالم انسان را چقدر سالم و کامل نگه‌داشته‌ایم؟. او را به چه واداشته‌ایم؟ یک روز این لباس را از ما خواهند گرفت و لباس مناسب خود را خواهند پوشاند. ار شکرگزار این امانت زیبا بودم، لباسی زیباتر و شبیه‌تر به لباس رسول خواهند داد و اگر کفران و ناسپاسی نمودم، آن را خواهند گرفت و لباسی متناسب خواهند داد. لباسی که اگر ببینیم، شاید از ترس و ناراحتی قالب تهی کنیم. تن انسان داشتن فرصتی گرانبهاست برای رساندن روح به نقطه ملاقات با روح نبی اکرم. این آشتی و آشنایی و تقرب و همسازی فرصتی یگانه است. امیدوارم به زودی روحم پاک گردد و مشرف شوم به محضر رسول خدا صلی الله علیه و آله. آنان که تن را به انواع روش‌ها می‌آزارند و از آن کاری می‌کشند که در شأن او نیست، به زودی پاسخ خواهند داد. این تن حق ما نیست، لطف اوست. مال ما نیست. امانتی اوست. به افتخار ما نیست، به مناسبت فرستاده اوست. بسیاری از ما این لباس را غارت می‌کنیم.
رهبر معظّم انقلاب پس ازحضوردر دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی: انتخابات نشانه‌ی اراده و تصمیم‌گیری مردم است‌هر چه مجلس قوی‌تر باشد امکان کار در کشور بیشتر است 💥اهمیت مرحله‌ی دوم انتخابات کمتر از مرحله‌ی اول نیست خبرنگار: حضرتعالی در هنگام رأی‌سپاری در دور اول انتخابات به نیکی خطاب به ملت شریف فرمودید که فاستبقوا الخیرات و اینکه در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست. اما احتمالاً برای برخی از هم‌وطنان‌مان، دور دوم انتخابات از اهمیت کمتری برخوردار باشدویاعزیزانی که در دور اول مشارکت فرمودند تصور کنند که به تکلیف عمل شده و دور دوم را چندان جدی تلقی نکنند! : انتخابات فی نفسه یک کار اساسی و مهمی برای کشور و برای مردم است. انتخابات نشانه‌ی حضور مردم است، نشانه‌ی اراده و تصمیم گیری مردم است. بنابراین وظیفه‌ی ملّی هر انسانی که مایل است کشور پیشرفت داشته باشد، کار بکند و به مقاصد بزرگ نزدیک بشود، این است که در انتخابات شرکت کنند. 🌱همان اهمیتی که مرحله‌ی اول دارد مرحله‌ی دوم هم دارد. شما در مرحله‌ی اول، تعدادی را انتخاب کردید و فرستادید به‌مجلس؛ لکن ظرفیت همچنان تمام نشده است. در مرحله‌ی دوم، ظرفیت را تکمیل میکنید. اگر چنانچه ما آنجا شرکت کردیم -فرض کنید در تهران- تعدادی را انتخاب کردیم و و بقیه ماندند و شرکت نکردیم، درواقع کار را کأنه نیمه تمام رها کردیم. بنابراین اهمیت مرحله‌ی دوم کمتر از مرحله‌ی اول نیست. ان‌شاءالله که مردم عزیزمان همه شرکت کنند و رأی بدهند و مجلس را تکمیل کنند. هر چه رأی بیشتر باشد مجلس قوی‌تر است. هر چه مجلس قوی‌تر باشد امکان کار در کشور بیشتر است. @mah_davit313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
38.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اجرای سرود در مراسم عروسی !!😍 ماجرای از این قرار بود که به جز مجری و آقا داماد ، هیچ کسی خبر نداشت 🤔 قرار بود خیلی یهویی وسط مراسم، بچه ها از صندلی های مختلف توی سالن بلند بشن و شروع کنن به سرود خوندن 😉😁 بچه ها با لباس های شخصی خودشون اومده بودن تا همه چی کاملاً عاددددی باشه😘😍🌷 @mah_davit313
❌ شبهه _ رهبر که معصوم نیست، شاید اشتباه کنه _ من با این حرف‌های رهبری قانع نشدم _ آدم‌ها رو نباید بت کنیم و.... شاید شماهم این جملات را شنیده باشید و یا برای خودتان سوال و شبه باشد پاسخ به این سوالات رو از زبان آیت الله حائری شیرازی بشنوید، چقدر زیبا توضیح دادن آیت الله حائری شیرازی: ⛔️ درست است علماء معصوم نیستند اما حجت هستند. امام هم معصوم نبود، اما حجت بود. فرق است بین و . وقتی گفته می‌شود «من قانع نشدم»، نفی عصمت نیست [که بدون اشکال باشد، بلکه] نفی حجیت است. ⛔️ اجانب دوست دارند این اتحادی که مردم با رهبر دارند شکسته شود. یکی بگوید رهبر این را گفت و من .* وقتی این کلیت شکسته شود، اجانب پیروز میدان خواهند شد. [در جنگ تحمیلی]، مردم صدها هزار شهید دادند. با شعار جنگ جنگ تا پیروزی [سال‌ها جنگیدند]. بلافاصله یک روز امام گفت صلح می‌کنم و این صلح من تاکتیکی نیست. مردم تردید نکردند و به نفع امام در غدیر راهپیمایی کردند. مردم ما تربیت شدۀ هزار سال انتظارند. ⛔️ مردم عاشق چشم و ابروی بزرگان دینی نیستند. مردم امام غائبشان را در عالِم وارسته خود می‌بینند و برای حفظ ارتباط خود [با او]، سر و جان می‌دهند. ⛔️ امام فرمود وقتی مردم به خبرگان رأی دهند و خبرگان مجتهد عادلی را انتخاب کنند او ولیّ منتخب مردم است و حکمش نافذ است. «من قانع نشدم»، نفی نافذ الحکم بودن است نه نفی عصمت. نافذ الحکم بودن پرچم ماست، سرود ملی ماست. هرکس پرچم نافذ الحکم بودن را سست کند، پرچم جایگزین بدون هیچ تردید پرچم استکبار است. ⛔️ اشعث ابن قیس برای رسیدن خدمت حضرت علی (علیه السلام) از قنبر اجازه گرفت. قنبر به دستور حضرت آن زمان راهش نداد. اشعث مشت به بینی قنبر کوبید و خون جاری شد. قنبر خدمت حضرت علی (علیه السلام) با صورت خون آلود رسید. حضرت چه کند با رئیس بزرگترین قبیله؟! تنها این جمله را به اشعث گفت: «ما لی و لک یا أشعث أما و اللّه لو لعبد ثقیف تمرست لا قشعرت شعیراتک» یعنی اگر آن بردۀ ثقفی را ببینی موهای اندامت به لزره در می‌آید. آن‌ها که برای امیر المؤمنین می‌کردند، در مقابل حجاج ابن یوسف تسلیم صددرصد بودند. عبدالله بن عمر که با امیرالمؤمنین بیعت نکرد وقتی خشونت حجاج بن یوسف ثقفی را دید شبانه برای بیعت به‌سوی او شتافت و با انگشت پای او بیعت کرد. وقتی نافذالحکم بودن امیرالمؤمنین را گرفتی، تسلیم استکباری مانند حجاج می‌شوی ⛔️ ، غیر از قانع نشدن است. قانع نشدن اختیاری نیست، اما ابراز آن، انتخابِ حجیت خود بر حجیت نظام و نافذ الحکم بودن خود بر نافذ الحکم بودنِ نظام است. ما هزار سال صبر کرده‌ایم تا «اسلام امامت» را در جهان جا بیاندازیم. این حجیتِ زمامدار، جانشین امامت است. این حجیت، شیشۀ عمر مردم ماست. مردم تحمل نمی‌کنند کسی به شیشۀ عمرشان سنگ بزند. وقتی امام گفت «جنگ»، مردم تردید نکردند و وقتی امام گفت صلح، مردم تردید نکردند؛ چون می‌خواستند در آخرِ شبِ غیبت، را ببینند. —————————— *اشاره به صحبت‌های یکی از نمایندگان سابق مجلس، در مورد گفتگویش با رهبر معظم انقلاب. ایشان اظهار کرده بود که از صحبت رهبری در مورد حصر سران فتنه، «قانع نشدم»! @mah_davit313
🌸اینم حضور گرم عروس و داماد ولایی،انقلابی تو شعبه ی ما😍 ،هیییچ بهانه ای برای عدم شرکت در انتخابات پذیرفته نیست. نسبت به سرنوشت کشور عزیزمان بی تفاوت نباشیم🌸
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 مقام معظم رهبری مدظله‌العالی دختران عزیزم! مطالعه، تحقیق، ورود به مسائل روز و اهتمام به کارهای دینی، جزو وظایف مسلمی است که زنان بایدخود را موظف به انجام آنها بدانند. ولادت کریمه اهل بیت ، حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و روز دختر بر تمامی دختران این سرزمین مبارک باد. @mah_davit313 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 🔆روز دختر بر همان دختر مبارك باد که بعد از او ضرب المثل شد دختران بابایی‌اند خانم‌سه‌ساله❤️‍🩹 @mah_davit313 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
هدایت شده از اخبار برگزيده
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 🚩اسلام دین تفکر ، تدبر و مطالعه است، کتاب را از شما نگیرند🚩 ☀️سلام‌ بر شما که صبور و مقاومید، صبحتان‌بخیر🌷 🌤اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ 📿ذکر روز شنبه :یا رَبِّ الْعالَمِین هفته ای پر از اتفاقات خوب برایتان آرزومندم آیه 29 سوره ص كِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ إِلَيْكَ مُبَارَكٌ لِيَدَّبَّرُوا آيَاتِهِ وَلِيَتَذَكَّرَ أُولُو الْأَلْبَابِ (اين) كتاب مباركى است كه به سوى تو فرو فرستاديم تا در آيات آن تدبّر كنند و خردمندان پند گيرند : کسی‌ که‌ با کتاب‌ انس‌ گرفته‌ باشد بطور طبیعی‌ از معرفت‌ و پایه‌ فکری‌ والاتری‌ نیز برخوردار است‌ و با او بهتر می‌توان‌ با زبان‌ قانون‌، علم‌، ادب‌ و انضباط اجتماعی‌ سخن‌ گفت‌ و بر این‌ اساس‌ در جامعه‌ اسلامی‌ پذیرفتنی‌ نیست‌ که‌ اکثریت‌ مردم‌ با کتاب‌ سروکار چندانی‌ نداشته‌ باشند لذا باید تلاش‌ کنیم‌ تا توجه‌ به‌ کتاب‌ و کتابخوانی‌ در میان‌ مردم‌ فراگیر شود. 🆔 @mah_davit313
مهدویت_بصیرت
مهدویت_بصیرت: ✨بسم‌الله‌الرحمن‌اارحیم✨ ☘ محمدرضا رنجبر /تفسیرگزیده #قسمت_صدوسیزدهم #بقره #صفحه_۱۱۳قر
4_5861724936984334654.mp3
4.78M
مهدویت_بصیرت: ✨بسم‌الله‌الرحمن‌اارحیم✨ ☘ محمدرضا رنجبر /تفسیرگزیده 📚 🎧سروران عزیز و ارجمندمهدوی، سعی کنید وقت بگذاریدبشنوید 👌🏻 [روزتان را بدون قرآن سپری نکنید، اما با توجه و حضور قلب❤️ ] ❤️ثواب نشررا هدیه کنید محضر قرآن کریم ،کلام الله جل وعلا ، امیدکه در زمره ذاکران و صالحان محشور شویم ،ان‌شاءالله‌... 🌤 مروج‌کلام‌الله‌ باشید🌴 🆔 @mah_davit313 ➕دعای عهد وعافیت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷 لکه ننگی که تا قیامت بر پیشانی مدعیان آزادی خواهد ماند! 🔸جمله معروف «قلمت بشکند ای تاریخ اگر ننویسی که...» را بابت خیلی از مسائل بی ارزش شنیده ایم اما به جرأت باید گفت «قلمت بشکند ای تاریخ اگر ننویسی که چه کسانی به اسم دین به دین و ماحصل انبیا ضربه زدند!» 🔸عکس فوق مربوط به یک جوان مسلمان بوسنیایی در خلال جنگ کشور بوسنی و هرزگوین با صربستان است که شهید آوینی آن را بر پشت مجله سوره چاپ نمود. این جوان به تقلید از رزمندگان ایرانی یک سربند الله اکبر بر سر بسته اما سید محمد خاتمی وزیر ارشاد اسلامی دولت هاشمی که بعداً با شعار آزادی رئیس جمهور ایران شد، شهید آوینی را به علت اینکه صاحب این عکس دارای عینک دودی و موهای فشن و نتیجتاً تصویرش «خلاف شئونات اسلامی» است، توبیخ و‌ نشریه ایشان را توقیف کرد (تو رو خدا باور کنید)! ♦️شهید آوینی: «عادت، گورستان فرهنگ و ادب است و من در سفر حج به حق‌الیقین آزموده‌ام که چگونه عشقِ دیوارهایی سنگی جایگزین عشقِ خدا می‌شود و دینداران، حراست از ظواهر و عادات را با حراست از اصل دین اشتباه می‌گیرند. من در آن سفر دیده‌ام زاهدانی که قُرب را با میزان طول سجود می‌سنجیدند. دیده‌ام که چگونه ظاهر نماز هرچند در برابر رکن‌ بمانی، می‌تواند انسان را فرسنگ‌ها از باطن حقیقت دور کند. و در سفر حج حسرت کربلای ۵ را خورده‌ام تا سجاده بر آتش بگسترم و گردن به شمشیر پرده‌دار بسپارم و اگرنه، آنجا که پرده‌دار حرم، حرامیان آل سعودند، دست ما کی به حجر الاسود می‌رسد؟ 🔸منبع: آینه‌ جادو، ج دوم «نامه‌ای به دوست زمان جنگ» 🌤 🆔 @mah_davit313
🍃سعی کنید همیشه خود را در محضر امام زمان ببینید تا اعمال و رفتار و حتی افکارتان شایسته شود. ✨نعمت محبت به امام زمان را قدر بدانید، آن را در مسیر بیاندازید و جلو بروید، وقتی انسان محبت شدیدی به کسی داشته باشد، تمام نیرو، انرژی و فکرش کسب رضایت اوست و بر این اساس اعمالش را تنظیم می کند. 🍃شرح حال اولیاء خدا، کتاب ملاقات با امام زمان و قرآن زیاد بخوانید. ✨دنبال کسب خوبیها باشید، در عملتان، در فکرتان، در کلامتان هر چیز بدی است، بیرون بریزید. 🍃 از مکانهای گناه آلود فرار کنید. گناه برای سالک الی الله کوچک و بزرگ ندارد. حتی انجام مکروهات، انسان را خواب می کند، نورانیت را از انسان می گیرد. 🔸استاد اخلاق  حاج آقا زعفری‌زاده حفظه الله تعالی 🏝تلاش در راه تبیین‌وبصیرت‌افزایی | جایی برای نـزدیک‌شدن بـه آفـتـاب‌ولایـت🌤 🆔 @mah_davit313
جامعه مال ما نیست. نمی‌توانیم با جامعه شخصی برخورد کنیم. این همان استبداد است. پس تعامل با جامعه ناگزیر شخصیت‌پایه است. شخصیت، وجه رایج قابل مبادله در جامعه است. اما این شخصیت از کجا به دست می‌آید؟! برای کسی که همه چیز را شخصی می‌فهمد، کشف و شناسایی شخصیت جامعه بسیار دشوار است. در واقع در مورد هر چیزی که با او سخن بگویی خود را معیار و محور قرار خواهد داد و همه چیز را بر اساس آن تعیین خواهد کرد. او استقلال خودش را می‌فهمد؛ اما استقلال جامعه را نه. او آزادی خودش را می‌فهمد؛ اما آزادی جامعه را نه. همه چیز برای او خصوصی است. حتی تعمیم شخصی‌هایش. افرادی که شخصی می‌فهمند. یعنی افراد مستبد، سعی می‌کنند با تکثیر تصاویر شخصی از خود به جامعه شکل دهند. یعنی شخصیت جامعه را بر اساس خود نقاشی کنند. معنی واقعی و پدیدارشناسانه آن می‌شود مصرف کردن جامعه برای خویشتن. آنچه که من با جامعه به اشتراک می‌گذارم، دیگر مال شخصی من نیست. شما نمی‌توانی در مورد آنچه از خود می‌پراکنی ادعای مالکیت داشته باشی. تو نمی‌توانی به خاطر نمایش‌هایت تمنای سهمی از جامعه کنی. به این می‌ماند که مغازه‌ها به خاطر دیده شدن ویترین‌هایشان از مردم پول طلب کنند. جامعه اما خصوصی و عمومی دارد. خصوصی بودن و عمومی بودن هم تدریجی و دارای مراتب است. نمی‌توانی خصوصی‌هایت را عمومی کنی، مادام که خصوصی‌اند. همانطور که نمی‌توانی شخصی‌هایت را منتشر کنی مادام که شخصی هستند. موضوع این روزهای ما البته حجاب است. حجاب تنانگی‌ها را امری خصوصی و شخصی می‌داند. بی‌حجاب اما به آن تن نمی‌دهد. همه بی‌حجاب‌ها به دنبال نمایش تنانه‌های خود ندارند. برخی واقعا شخصیت اجتماعی پیدا نکرده‌اند و شخصی فهم می‌کنند. آنها از استبداد رنج می‌برند. البته که مدعی آن نیستند. بسیار پیش از حجاب، موضوعات دیگری نیز در جامعه مطرح شده بود که آیا شایسته است، مثلا افراد قدرت و شهرت و ثروت شخصی خود را تبدیل به کالای عمومی کنند و شخصیت جامعه را با آن به فضای شخصی خود بکشانند؟ از آنجایی که تکلیف این مسئله پیش از بحرانی شدن موضوع حجاب جدی قلمداد نشد؛ بلکه به آن دامن زده شد، در مورد حجاب نیز بسیاری از توافق‌ها به صورت پیشینی از بین رفته بود. البته موضوع شهوت نسبت به ثروت و شهرت و قدرت کمی متفاوت است. شهوت به واسطه ماهیتی که دارد به شدت شخصی است. به سختی می‌توان شهوت را از تن کند و در ظرف دیگری به خواهان آن تقدیم کرد. اما کالای شهرت و ثروت و قدرت به ترتیب وابستگی‌های کمتری به اشخاص دارند و جنبه نرم آنها اجازه می‌دهد در فضای شخصیت‌پایه نیز نقد شوند. لذا مقاومت جامعه به صورت طبیعی در مورد عمومی شدن حریم خصوصی شهوت، بیشتر از دیگر عرصه‌هاست. در عوض اگر جامعه‌ای به عمومی شدن شهوت تن در داد، دیگر در برابر غیر آن مقاومتی نخواهد داشت. نظم اجتماعی در این صورت به سمت نظم استبدادی پیش خواهد رفت. استبدادی که در بین مردم منتشر شده و همه شریک آن به شمار می‌آیند. نتیجه تولید یک سیستم استبدادی و حکومت استبدادی است که بیشتر مردم به واسطه سهمی که از آن گرفته‌اند با آن به توافق رسیده‌اند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«مومن، بدن امام است!» ♦️نوع خاصی از مراقبه در ارتباط با خلق 🔸 گزیده ای از کلام استاد محمدرضا عابدینی 💥روزی یکی از بزرگواران مسئله‌ای مطرح فرمود که آیا احترام مؤمن بالاتر است یا کعبه؟ آن روز پاسخ روشنی نداشتم. اما بر اساس این روایت به نظر پاسخ روشن خواهد بود. 🌤 🆔 @mah_davit313