🔴 پیام خطرناک عملیات اربعین چه بود؟
💥 در کنار همه ویژگیها و دستاوردها ، عملیات اربعین در درون خود یک پیام داشت که میتواند بسیار خطرناک باشد و آن ارسال این پیام بود که " حزبالله جنگ گسترده نمیخواهد".
🔸 یک تحلیل مهم که از ابتدا در خصوص جنایات نتانیاهو علیالخصوص در دوره طوفانالاقصی وجود دارد، حساب کردن نتانیاهو بر عدم خواست جبهه مقاومت برای یک جنگ گسترده است تا با بالا بردن سطح ترور، نیروی انسانی مقاومت را در همه سطوح تضعیف کند.
🔸 البته که ذهن سرد تصمیمگیر مقاومت لبنان حاضر به ریسکپذیری در این زمینه نشد تا وارد جنگی که دشمن کیفیت آن را تعیین میکند نشویم.
🔸 همانطور که گفته شد، به نظر میرسد رهبری مقاومت لبنان تصمیم گرفت تا خلاءِ عملیات اربعین، یعنی پرهیز از جنگ گسترده، به وسیله پاسخهای سایر اعضای مقاومت + عملیاتهای جبهه اسناد پُر شده و البته با باز گذاشتن سقف هدف قرار دادن تلآویو در خودِ عملیات اربعین، چارهای برای این مسئله اندیشیده شود.
🔸 اکنون حزبالله به مرور و با سرعتی منطقی مطابق شرایط(بیش از سرعت ۸ اکتبر تا کنون) در حال توسعه کمی و کیفی هدفگیری شمال اراضی اشغالی است.
🔸 الزام اجرای این اقدامات در شرایطی است که صهیونیستها تهدیدات جدیدی را بر علیه دفتر سیاسی حماس در بیروت مطرح ساختهاند.
🔹 سردار محسن چیذری؛ معاون عملیات نیروی قدس:
● کمتر از یک ساعت از عملیات اربعین، رژیم صهیونیستی اقدام به بمباران برخی از مواضع و اهداف موجود در بانک اطلاعاتی خود کرد و میخواست یک اقدام پیشدستانه انجام دهد و عملیات حزبالله لبنان را که اطلاعاتش برایش آشکار شده بود، در نطفه خفه کند و اجازه ندهد که موشکهای حزبالله بر سرزمینهای اشغالی فرو بریزد.
● رژیم صهیونیستی این عملیات پیشدستانه را انجام داد، اما خوشبختانه از آنجایی که حزب الله بسیار باهوش و زرنگ است همه جابجاییها را از قبل انجام داده بود و صهیونیستها اهدافی را مورد اصابت قرار دادند که جزو بانک اطلاعات قدیمی و سوخته شده بود و حزبالله آنجا را از قبل تخلیه کرده بود؛ این نشان میدهد که حزبالله عملیات خود را با موفقیتِ تمام و حتی با موشکهای بیشتری اجرا و عملیاتی کرد.
● قطعاً واکنش ایران متفاوت خواهد بود و نباید چگونگی این واکنش مشخص شود.
● کیفیت و چگونگی واکنش جمهوری اسلامی ایران بستگی به شرایط و موقعیتی دارد که بتواند اهداف ما را نسبت به جنایت صهیونیستها محقق کند. تا زمانی که اهداف جمهوری اسلامی ایران به وقت خود و با غافلگیری لازم محقق نشود، ممکن است این تأمل و خویشتنداری انجام شود تا شرایط، فضا و موقعیت آن فرا برسد تا پاسخ کوبنده ما در خورِ خونخواهی شهید هنیه باشد.
این روزها و در زیر پوست منطقه، تحولات دیپلماتیک مهمی جریان دارد. فقط یک مورد آن، عزم کشورها برای تعیین تکلیف پرونده ریاست جمهوری لبنان است. به نظر میرسد تهران نیز علاقه دارد تا پیش از ۱۵ آبان(انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) تکلیف کاخ بعبدا روشن شود. در این پرونده، توافق چهار کشور ایران - آمریکا - فرانسه و عربستان + مصر و قطر بسیار مهم است. در این راستا اسامی جدیدی مطرح و به نظر نام جوزف عون و سلیمان فرنجیه نیز فعلا کنار رفته است. تهران تجربه سال ۹۵ را دارد وقتی در مهر آن سال میشل عون به قدرت رسید، اندکی بعد ترامپ وارد کاخ سفید شد و جنگ نابودی اقتصادی، سیاسی و اجتماعی لبنان را آغاز کرد.
دوقطبی چیست؟
اختلاف دو جور است: یک وقت دو نفر با هم اختلاف سلیقه دارند، در فلان مسئلهی سیاسی، در فلان حُب و بغض؛ با همدیگر هم دوستند، رفیقند، با هم چایی میخورند، با هم سر سفره مینشینند، اختلاف نظر هم دارند؛ یک وقت هم هست اختلاف نظر جوری است که هر چیزی از یک طرف صادر بشود ــ هرچه میخواهد باشد: فکر، عمل، خوب، بد ــ از سوی این طرف دیگر محکوم است، از این هم هرچه صادر میشود از طرف او محکوم است؛ اسم این «دوقطبی» است. دوقطبی در جامعه ایجاد میکنند. هر کاری طرف مقابل بکند، این طرف او را محکوم میکند، ولو خوب باشد. اینها از کارهایی است که امروز مخالفین ملّت ایران و دشمنان ملّت ایران مشغولند.۱۴۰۲/۱۰/۱۹
بیانات در دیدار مردم قم
اینکه میگویند دوقطبی دوقطبی، معنای دوقطبی اختلاف سلیقه نیست؛ خب اختلاف سلیقه همیشه هست، همیشه بوده. معنای دوقطبی این است که وقتی این اختلاف سلیقه به وجود آمد در هر تصمیمی به جای اینکه به حق و مصلحت فکر کنیم، به جایگاه این دستهبندی فکر میکنیم؛ دستۀ ما اینجوری میخواهد، پس باید این بشود؛ حالا حق هست یا نیست، مصلحت هست یا نیست فرقی نمیکند؛ معنای دوقطبی این است.۱۴۰۲/۰۳/۰۳
بیانات در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی
#مهدویت_بصیرت
@mah_daviat313
#قرارگاهبصیر
@ghararemaa
[پرهیز از قطببندیهای کاذب در مسئلهی هستهای]
✍🏻در مسائل جاری داخلی نیز مسئلهی هستهای را باید از این منظر مورد توجه قرار داد.
از یکسو دشمنان کشور و جبههی مستکبران غربی در میز مذاکرات، فشارهای گوناگونی برای تحمیل خواستههای افزونطلبانهی خود اعمال میکنند و از سویی دیگر نیز از همین موضوع استفادهی حداکثری میکنند تا کشور را به #دودستگی و #چنددستگی بکشانند و از داخل #تضعیف کنند.
✔️ باید توجه داشت در رابطه با موضوع مذاکرات هستهای، از ایجاد «قطببندی» پرهیز شود.
رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانیهای خود، عملاً دوگانهی «موافق مذاکرات» و «مخالف مذاکرات» را رد کردند و فرمودند:
«در ایران هیچکس نیست که نخواهد مسئلهی هستهای حل بشود و با مذاکرات حل بشود.» یا در دیدار کارگزاران و مسئولان نظام فرمودند: «ما دنبال توافقیم. اگر کسی بگوید که در مسئولین جمهوری اسلامی کسی هست که توافق را نمیخواهد، خلاف گفته. این را همه بدانند.
[مسئولین جمهوری اسلامی (بنده، دولت، مجلس، قوهی قضائیه، دستگاههای گوناگون امنیتی، نظامی، غیره) همه در این جهت متفقیم و موافقیم که توافق باید انجام بگیرد. در این جهت هم باز همه متفقاند که این توافق باید عزتمندانه باشد، مصالح جمهوری اسلامی بهدقت و باوسواس باید در آن رعایت بشود. در این هم هیچ اختلافی نیست.»]
✔️مشی رهبری در هدایت مسیر مذاکرات نیز دوگانهی «حامی مذاکرات» و «منتقد مذاکرات» را عملاً نفی کرده است.
ایشان در بیانات خود، همراه با حمایت از تیم مذاکرهکننده، انتقادات خود را نیز طرح کردهاند که میتواند الگویی برای سایر منتقدین باشد.✔️بنابراین طرح انتقادات نباید به ایجاد دستهبندی در کشور و نزاع منجر شود. 💥
البته در رابطه با این موضوع،علاوه بر منتقدان، مسئولان نیز توجه ویژهای باید داشته باشند که «شنیدن سخن منتقدان» و «پرهیز از سخنان حاشیهساز» و «پیروی از منویات رهبری و خطوط قرمز تعیینشده» عامل مهمی در ایجاد «همدلی و همزبانی» طیفها و گروههای مختلف کشور خواهد بود. #مهدویت_بصیرت @mah_daviat313 #قرارگاهبصیر @ghararemaa
شنیدی میگن....
به هر چی علاقه داشته باشی و
#عاشقش باشی...
ارزشت همونقدره؟
حالا فکر کن...
اگه عاشق #یوسفزهرا بشی
چی میشه..!💚
اسمی نه ها
واقعی..
به احترامش دیگه گناه نکن...💔
📍 مگر آقای پناهیان چه گفت که اینقدر مورد حمله قرار گرفت؟
🔹۱. اگر ویدئوی کامل صحبتهای آقای پناهیان را گوش دهید، درمییابید اشارۀ ایشان به روزنامۀ کیهان در کنار دیگر روزنامهها صرفاً از باب مثال بوده و هیچگونه تعریض به روزنامۀ کیهان نزدهاند و منظور ایشان قاعدهای بوده که ممکن است بر هر روزنامهای که دچار خطا شود صدق کند. ایشان میگویند: «من از رئیس مجلس میخواهم قانونی تصویب شود تا جلوی هر روزنامهای که از منابع دولتی استفاده میکند و دوقطبیسازی میکند، گرفته شود؛ فرقی نمیکند؛ از کیهان گرفته تا اطلاعات تا جمهوری اسلامی و هر روزنامۀ دیگری». بنابراین، آقای پناهیان روزنامۀ کیهان را از باب مثال در کنار روزنامههای اطلاعات و جمهوری اسلامی و دیگر مثالها ذکر کردند. وگرنه در غیر این صورت علاوهبر کیهان، روزنامۀ جمهوری اسلامی و اطلاعات که ایشان اسم بردند جزو روزنامههای دوقطبیساز محسوب میشدند که خب این برداشت از صحبتهای ایشان نارواست.
🔹۲. مقابله با دوقطبیسازی جعلی صرفاً نظر آقای پناهیان نیست، بلکه فرمایش مؤکد حضرت آقاست. آقای پناهیان این بیانات را صرفاً تبیین کردهاند. اینکه دوقطبیسازی باعث میشود شما نتوانید از خوبیهای جریان رقیب تعریف کنید و مجبور شوید از نقاط ضعف جریان خودی دفاع کنید، آیا چیزی جز حرف صحیح و حق است؟ طبق نگاه دوقطبیسازان، یک نفر یا خائن است یا انقلابی. اگر کسی در قطب ایشان نباشد، انقلابی نیست و اگر کسی در سمت آنها بازی کند، دیگر نباید او را نقد کرد، حتی اگر مقابل فرمایش رهبری عمل کند یا حرف بزند. دوقطبیسازی نیاز حیاتیِ کسانی است که حیات سیاسیشان در برچسبزنیهایی ازقبیل «وسطبازی یا صورتیبازی» است. پایان دوقطبیسازی پایان این قبیل برچسبزنها خواهد بود. البته نقد هر کس ازجمله آقای پناهیان طبیعی است و اشکالی ندارد، اما اگر معتقد باشیم هر کسی که خلاف منافع حزب و دستۀ ما حرف بزند او را انقلابی ندانیم، عیناً در تضاد با انقلابیگری است.
🔹۳. رهبر انقلاب، بهصورت جدی، با ایجاد دوقطبیهای جعلی در کشور مخالفاند. رهبر انقلاب میفرمایند: «یک وقت [هم] هست اختلاف نظر جوری است که هر چیزی از یک طرف صادر بشود ــهرچه میخواهد باشد: فکر، عمل، خوب، بدــ از سوی این طرف دیگر محکوم است، از این هم هرچه صادر میشود از طرف او محکوم است؛ اسم این دوقطبی است. [...] اینها از کارهایی است که امروز مخالفین ملّت ایران و دشمنان ملّت ایران مشغولند». آیا آقای پناهیان چیزی جز این بیان رهبر انقلاب را گفته است؟ اینجماعت چرا مستقیماً به رهبری حمله نمیکنند، اما به تبیینکنندگان حرف ایشان هجوم میبرند؟ زیرا مخالفت با سخن صریح رهبری هزینه دارد و عدهای چون تمام اعتبار ظاهریشان از رهبری است، نمیتوانند مخالفت خود را با آقا علنی کنند، لذا سخنان رهبری از هر زبان دیگری خارج شود، این افراد سریعاً موضع میگیرند. نمونه دیگرش هم بحث حمایت از دولت پزشکیان و کمک به موفقیت پزشکیان است که رهبری بارها تکرار کردند، اما این جماعت باز هم به قالیباف حمله میکنند، زیرا قالیباف هم از بُن دندان باور دارد که موفقیت دولت موفقیت اسلام و ایران است.
🔹۴. مجدداً اشاره کنم نطق دکتر قالیباف نزد حضرت آقا نظر جریان انقلابی دربارۀ وفاق را مشخص کرد که با تأییدات رهبری همراه شد. همانطور که آقای قالیباف در آن نطق گفت، ما با دولت در یک جبهۀ سیاسی نیستیم، اما با حفظ اختلاف سلیقهها خود را کنار دولت میدانیم . رهنمودهای رهبر انقلاب تنها معیار مواجهۀ ما با دولت چهاردهم است. هرجا دولت ذیل تأییدات و تأکیدات حضرت آقا باشد، حمایت خواهیم کرد و هر زمان هم از رهنمودها و سیاستهای رهبر معظم انقلاب عدول کند، محکم مقابل دولت خواهیم ایستاد و رفتار آن را اصلاح خواهیم کرد. بنابراین تأکید حضرت آقا بر کمک به دولت را تشریفاتی و تصنعی و از روی تعارف و رفع تکلیف نمیدانیم. وقتی آقا میگویند باید به دولت کمک کرد، یعنی باید به دولت کمک کرد و نباید در کمین شکست دولت نشست تا بعد از شکست، ما جای او را پر کنیم. حال سؤال این است: کسانی که رودربایستی را کنار گذاشتند و مترصد پایان ناتمام دولت چهاردهم نشستهاند، توصیههای رهبر انقلاب را چگونه توجیه میکنند؟ آیا این توصیهها را هم تفسیر به رأی میکنند یا تصمیم گرفتهاند رودربایستی را کنار بگذارند و، با نظریههایی ازجمله «رأی تقلیدی نیست»، باورشان را نسبت به پذیرش رهنمودهای رهبری شفاف کنند؟
🏝تلاش در راه تبیینوبصیرتافزایی
| جایی برای نـزدیکشدن بـه آفـتـابولایـت🌤
#مهدویت_بصیرت
🆔 @mah_daviat313
#قرارگاهبصیر
🆔 @ghararemaa
⚡️درباره ماجرای پناهیان...
✍🏻1. پناهیان چه گفت؟ یکبار مرور کنیم، گفت:
دوقطبی سازی بد است.
هرکسی دوقطبی ایجاد کرد با او برخورد کنید.
چه کیهان باشد چه جمهوری اسلامی.
کجا نسبت ناروایی به کیهان داد؟
گویی کسی بگوید:
آقای رئیس قوه قضائیه هرکسی دزدی کرد و به بیتالمال تعدی کرد با او برخورد کنید.
چه پسر رهبری باشد
چه پسر خاتمی باشد...
بعد یک عده فریاد واسلاماه بلند کنند که تو به پسر رهبری نسبت دزدی دادی!
اسلوب این نوع سخن اقتضا میکند هردو سر طیف را بیان کند، در وزان جمله شرطیه که تعلیق در آن جریان دارد نه اسناد.
2. اما درباره پناهیان، او کیست؟
وقتی به #روند_دینداری نگاه میکنم میبینم حلقه وصل مردم و دیانت منبری های اثرگذار هستند:
طیفی دین خود را از مرحوم کافی گرفتند و طیفی از مرحوم فلسفی.
طیفی پای منبر شیخ حسین انصاریان بزرگ شدند و طیفی پای منبر مرحوم فاطمی نیا.
اما طی دو دهه گذشته طیف بسیار زیادی از #بچههای_انقلاب پای منبر پناهیان بزرگ شدند و قد کشیدند.
پناهیان برای شان از اسلام گفت، هم از جمال اسلام و هم از جلال اسلام. پناهیان از نماز خوب گفت، از تشکیلات گفت، از تقوا گفت، از اعتکاف گفت، از تربیت دینی گفت و همه با خوانشی جدید و معمولاً رو به جلو... و شد مایه رشد و ارتقاء طیفی از انقلابیها.
آغاز ماجرای #پیادهروی_اربعین را شاید خیلی ها به یاد نداشته باشند. چه کسی بیشترین محتوا را درباره این مناسک اجتماعی تولید کرد، بيشترين تبلیغ را کرد، سالهای سال رفت و آمد، جماعتی از جوانان را #اربعین با خود برد تا کمکم طعم آن را فراگیر کند.
همین پناهیان سالهای سال #اسلام_سیاسی گفت. از #دوقطبی واقعی گفت، وسط دهها #فتنه از اولین کسانی بود که سینه سپر کرد، فریاد زد، راه تحلیل را باز کرد. همان موقع هایی که بسیاری از منبری های انقلابی در تقیه یا سکوت یا تردید بودند. چقدر مثال یادمان میآید اینجا.
3. همه اینها یعنی پناهیان بی عیب و ایراد است؟ یعنی همه حرف های او درست است؟ یعنی هیچ نقدی به او وارد نیست؟ خیلی روشن است پاسخ منفی است. مسئله در نقد نیست، مسئله سطح واکنش و جنس واکنش است. بدانیم کسی را نقد میکنیم که حداقل دو دهه خطیب و منبری جبهه انقلاب بوده و چند نسل را برای انقلاب رشد داده. حالا نقد کنیم، جدی هم نقد کنیم اما با لحاظ همین نکته.
4. مسئله این است: نقد کنیم هرجا اشکالی بود اما بدانیم چگونه! زدن امثال پناهیان از بیخ و بن، مصداقی از #قدرنشناسی است. خدا از انسانهای #ناسپاس خوشش نمیآید، عقوبت میکند. آخرین مورد پیش روی مان #رئیسی است. همانهایی که امروز علم زدن پناهیان را در دست دارند، چند صباح قبل با همین سبک و سیاق رئیسی را میزدند جماعت #ناسپاسها و اینجا چقدر جای پای #جریان_خاص پررنگ است.
5. این حجم از حمله به پناهیان برای چیست؟ برخی واقعاً دلسوزانه از سر درد نقد میکنند، میدانم #قاطبه بچههای انقلابی اینگونه اند. اما #برخی را میشناسم دردشان چیز دیگری است. نقدشان از روی #احقاد_بدریه است.
نقد کنیم، اما منصفانه و بدون ناسپاسی، همین!
#مهدویت_بصیرت
🆔 @mah_daviat313
#قرارگاهبصیر
🆔 @ghararemaa
9.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥قیاس زمان امام خامنه ای و زمان امام رضوان الله تعالی علیه در بیان حجت الاسلام سید علی خمینی؛
#مظلومیتمقاممعظمرهبری❗️😔
⚡️در زمان ده ساله امام راحل، افراد سخنور و اندیشمند و با ریشه، که بین مردم محبوبیت داشتند، در واقع سخنان امام جامعه را به خوبی تبیین می کردند و امام کمتر مورد سیبل دشمنان بود.
💥ولی در زمان جانشینش امام خامنه ای، حتی خواص جامعه که زمانی در خط مقدم نظام و مسئول بودند، خلاف مسیر رهبری گام بر داشتند و امام جامعه یک تنه، بار فرهنگی تبیین در امور مختلف را بعهده دارد
⚡️(خدا را شکر متدینین، که غالبا مسئولیت رده بالایی هم در نظام ندارند، پشت آقا بوده و هستند).
❗️لاجرم این امام جامعه است، که مورد سیبل بیشتر دشمنان قرارگرفته.
#قرارگاهرسانهایبصیر_کانالمهدویتبصیرت 👇🏻
🆔 @ghararemaa