هدایت شده از بازخورد دورههای ماهنشان
حل بحرانهای زندگی فرزندان به واسطه روش هایی که در دوره تربیت دینی کودک و نوجوان مطرح شد 👌🌹
1655748875252.mp3
5.66M
⭕️ صوت تربیتی
#رایگان
با موضوع؛
📲 آزادی از تله انحرافات
↩️ "چهکنیم تا فرزندانمان گرفتار انحرافات اخلاقی و جنسی نشن؟!"
🎙حجتالاسلام علی فاطمیپور
کارشناس تربیتی رادیو معارف
💝 این صوت را برای همه والدین دغدغهمند ارسال کنید🔰
https://eitaa.com/joinchat/1722679342Cb46645e389
:: ماهنشان؛ تربیت اسلامی ::
⭕️ صوت تربیتی #رایگان با موضوع؛ 📲 آزادی از تله انحرافات ↩️ "چهکنیم تا فرزندانمان گرفتار انحرافات
🔰👆صوت این لایو رو اگه گوش ندادی حتما تا غروب وقتت رو خالی کن و بشنو🎧
❤️ ساعت دوازده امشب مهلت تخفیف فوقالعاده دوره روش تربیت دینی کودک و نوجوان تموم میشه🥁
وقتی این صوت رو گوش بدی تازه میفهمی چی رو داری از دست میدی...🌹
❌کمتر از دو ساعت تا پایان تخفیف دوره روش تربیت دینی فرصت باقیست.❌
امکان خرید قسطی هم فراهم شد.
❤️
اگه دوست داری به صورت قسطی در این دوره شرکت کنی، همین الان تا فرصت هست به ادمین پیام بده🔰
📍
@mah_neshann_admin
📮مثلاً شما همین چندتا تصویر رو نگاه کنید، چقدر حالتون خوب میشه؟!
📍دنیای معماری سنتی ما با دنیای معماری مدرنیته فرق میکنه!
ترکیب رنگی
اشکال هندسی به کار رفته
نوع طاق و دیوارها
طرحهای اسلیمی و کاشیها
همه آرامشدهندهاند!
حتما یه زمانی در مورد نقش و تأثیرات معماری در تربیت فرزندان مطالعه کنید، اگه دوست داشتید منم کتاب بهتون معرفی میکنم...
🌹
╰┈➤❀●•۰ @mah_neshann
◾️اون چيزی که غرب با عنوان مدرنیته برای ما هدیه آورده با جنس انسان و ماهیت او سازگار نیست و به همین دلیل هم میبینید روز به روز انسانها سرگشتهتر و گیجتر میشن.
اگه خودت، خانوادهات و بچههات برات مهمه بیخیال شو طرحهای مدرن نمای رومی و...! بگرد دنبال طرحهای سنتی اصیل...
یادش بخیر خانههای پدری ما❤️
╰┈➤❀●•۰ @mah_neshann
✨سه دعای فرزندخواهی مناسب برای فرزندآوری
1️⃣📕من لا يحضره الفقيه , جلد۳، صفحه۴۷۴:
قَالَ عَلِيُّ بْنُ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِمَا اَلسَّلاَمُ لِبَعْضِ أَصْحَابِهِ:
«قُلْ فِي طَلَبِ اَلْوَلَدِ «رَبِّ لاٰ تَذَرْنِي فَرْداً وَ أَنْتَ خَيْرُ اَلْوٰارِثِينَ» وَ اِجْعَلْ «لِي مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا يَرِثُنِي» فِي حَيَاتِي وَ يَسْتَغْفِرُ لِي بَعْدَ مَوْتِي وَ اِجْعَلْهُ لِي خَلْقاً سَوِيّاً وَ لاَ تَجْعَلْ لِلشَّيْطَانِ فِيهِ نَصِيباً اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْتَغْفِرُكَ وَ أَتُوبُ إِلَيْكَ إِنَّكَ أَنْتَ اَلْغَفُورُ اَلرَّحِيمُ سَبْعِينَ مَرَّةً فَإِنَّهُ مَنْ أَكْثَرَ مِنْ هَذَا اَلْقَوْلِ رَزَقَهُ اَللَّهُ تَعَالَى مَا تَمَنَّى مِنْ مَالٍ وَ وَلَدٍ وَ مِنْ خَيْرِ اَلدُّنْيَا وَ اَلْآخِرَةِ»
امام چهارم على بن الحسين عليهما السّلام به يكتن از ياران خود فرمود
براى درخواست فرزند از خداوند اين دعا را بخوان (و با اين كلمات از خدا فرزند بخواه): «ربّ لا تذرني فردا و أنت خير الوارثين، و اجعل لي من لدنك وليا يرثني في حياتي و يستغفر لي بعد موتي و اجعله لي خلقا سويّا، و لا تجعل للشّيطان فيه نصيبا، اللّهمّ إنّي أستغفرك و اتوب إليك إنّك أنت الغفور الرّحيم» هفتاد بار اين دعا را تكرار كن زيرا هر كس آن را بسيار بخواند هر چه از مال و فرزند و خير دنيا و آخرت از خداوند طلب كند خداى تعالى وى را نصيب گرداند،
2️⃣📕مکارم الأخلاق صفحه: ۳۳۹:
عَنْ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: «إِذَا أَرَدْتَ اَلْوَلَدَ فَتَوَضَّأْ وُضُوءاً سَابِغاً وَ صَلِّ رَكْعَتَيْنِ وَ حَسِّنْهُمَا وَ اُسْجُدْ بَعْدَهُمَا سَجْدَةً وَ قُلْ أَسْتَغْفِرُ اَللَّهَ إِحْدَى وَ سَبْعِينَ مَرَّةً ثُمَّ تَغَشَّ اِمْرَأَتَكَ وَ قُلِ اَللَّهُمَّ اُرْزُقْنِي وَلَداً لِأُسَمِّيَهُ بِاسْمِ نَبِيِّكَ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ»
اميرالمؤمنين عليه السّلام: هرگاه بچه خواستى،وضوى كاملى بگير و دو ركعت نماز را نيكو بجا بياور. سپس به سجده برو و هفتاد و يك بار بگو: «استغفر اللّه»، آنگاه با همسرت آميزش كن و بگو: «خداوندا به من فرزندى عطا كن تا آن را به نام پيامبرت[محمد]نامگذارى كنم.
3️⃣📕الکافي, جلد۶, صفحه: ۸:
عَنِ اَلْحَارِثِ اَلنَّصْرِيِّ قَالَ: «قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ إِنِّي مِنْ أَهْلِ بَيْتٍ قَدِ اِنقَرَضُوا وَ لَيْسَ لِي وَلَدٌ قَالَ اُدْعُ وَ أَنْتَ سَاجِدٌ رَبِّ هَبْ «لِي مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا يَرِثُنِي» «رَبِّ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ ذُرِّيَّةً طَيِّبَةً إِنَّكَ سَمِيعُ اَلدُّعٰاءِ» «رَبِّ لاٰ تَذَرْنِي فَرْداً وَ أَنْتَ خَيْرُ اَلْوٰارِثِينَ» قَالَ فَفَعَلْتُ فَوُلِدَ لِي عَلِيٌّ وَ اَلْحُسَيْنُ.»
حارث نصرى گويد: به امام صادق عليه السّلام عرض كردم: من از خاندانى هستم كه منقرض شدهاند و من نيز فرزندى ندارم.
فرمود: در سجده چنين دعا كن:«ربّ هب لي من لدنك وليّا يرثني ربّ هب لي من لدنك ذرّيّة طيّبة إنّك سميع الدّعاء، ربّ لا تذرني فردا و أنت خير الوارثين».
حارث گويد: طبق دستور امام عليه السّلام عمل كردم، دو فرزند به نام على و حسين برايم متولّد شدند.
https://lib.eshia.ir/11005/6/7
در این لینک دعاهای دیگری هم امده است.
╰┈➤❀●•۰ @mah_neshann
45.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️کار استعمار دروغ است!
اصلاً اگر دروغ نگوید که دستش رو میشود و دیگر کسی از او تبعیت نمیکند!
قدرتهای استعماری برای تسخیر دنیا و چاپیدن مردم، مجبورند که فکر انسانها را تسخیر کنند و طمعشان را به جای آخرت، متوجه دنیا کنند.
♻️ به ما دروغ گفتند ...
⭕️ مواظب باشید شما در تربیت فرزندتان آنقدر دنیا را برایشان بزرگ نکنید که همه عشق و آرزویشان به جای خدا و اهلبیت، دنیای پوچ و خیالی بشود...
🌹
╰┈➤❀●•۰ @mah_neshann
حاج آقای واسطی (1).mp3
30.26M
💡نیازهای تعلیم و تربیت، در ده سال آینده
🎙 حجت الاسلام والمسلمین #واسطی
سخنرانی در بیستمین اجلاس سالانه مدیران مدارس صدرا کشور
۱۳ مرداد ۱۴۰۲
🌹
╰┈➤❀●•۰ @mah_neshann
⭕️ جهل و تعصب؛ دو آفت بزرگ تربیت انسان است!
🪧 امروز مرد میانسالی رو به حرم و پشت به قبله نماز میخواند. خادم مهربانی کنارش ایستاد و تذکر داد که نماز پشت به قبله، باطل است اما آن آقا نمازش را ادامه داد.
نمازش که تمام شد، با لحن خوبی توضیح داد که شما پشت به قبله ایستاده بودید و نمازتان باطل است. اما او سرش رو بالا آورد و گفت بگذار نماز باطل بخوانم!😳 خادم مؤدبانه پاسخ داد ما وظیفه داریم بگوییم.
💡وقتی تعصّب بیاید، بدعت میگذاری و در حرم امام معصوم کار حرام انجام میدهی و عین خیالت هم نیست...
🖇یکی از محورهای مهم در روش تربیت دینی، ایجاد حرّیت و آزادمنشی است. اگر این خصلت نیاید، یک شبه عبادت هفتاد ساله آدمی بر باد میرود.
ایجاد این خصلت باید از کودکی و قبل از بلوغ شروع شود...
توضیحات تکمیلی
🌹
╰┈➤❀●•۰ @mah_neshann
📮چقدر صبوری لازم دارد!
کنجکاوی بچهها عجیب است.
گوش به حرف ندادنهاشون زیاد است.
خودسریهاشون بسیار است.
🖇هر چقدر سن بچهها بالاتر میرود، اینها بیشتر هم میشود.
حرفهای ما را نشنیده میگیرد و کار خودش را میکند.
🗳چقدر همراهی، فهم و کمک به آنها نیاز به صبوری، تحمل بالا و فهم دقیق تربیت دارد. ظرفیت بالا مبتنی بر فهم این مسئله است که اصلاً از همان ابتدا هم قرار نیست بچهها برای ما باشند و هر چه ما گفتیم عمل کنند و هر جور ما خواستیم بشوند.
💟خدا رحمت کند استاد صفایی حائری را. جوانی در خانه ایشان آمد و گفت تو چرا آن دختر را از من گرفتی؟ [در مواجهه با این مسئله که دختری ارتباط دوستی با آن پسر را رها کرده، به قم آمده، تغییر مسیر داده و تحولی در او شکل گرفته بود]
ایشان در خانه را باز کرده و جواب داده بود که تو خودت هم برای خودت نیستی!!! همه ما برای خدائیم.
⭕️ اگر با این دید به فرزندانمون نگاه کنیم که او برای خداست و ما تنها وظیفهمون زمینهسازی رشد و حرکت او در مسیر الهی شدن و عبودیت است، دیگر از کارهایش رنجیده نمیشویم و احساس یأس نمیکنیم.
حرکت فرزندان ما در مسیر عبودیت نیاز به زمینهسازی تربیت دینی دارد.
🌹
╰┈➤❀●•۰ @mah_neshann
:: ماهنشان؛ تربیت اسلامی ::
📬 بعد از این پست چند نفر پیام دادن که کتاب معرفی کنید.
📚 یکی از کتابهایی که به نظرم در این زمینه خوبه ببینید و نکات جالبی داره، کتابی که در پست بعدی معرفی میکنم 👇
💡ساخت مسکن در آموزههای دینی
اگه سایت کتاب فردا تموم نکرده باشه احتمالا میتونید با قیمتی کمتر از ۱۶ هزار تومان خرید بزنید.😳
من این کتاب رو چندین سال پیش خوندم و نگاهمو نسبت به خونه و نوع ساخت و معماری عوض کرد.
حتماً معماری منزل در تربیت فرزند هم تاثیرگذاره...
🌹
╰┈➤❀●•۰ @mah_neshann
☯ گاهی جوانان و نوجوانان در ایام امتحانات برای درس خواندن به مسجد میآمدند؛ البته به مقتضای شور جوانی سر و صدا میکردند و این بر برخی نمازگزاران گران میآمد؛ لذا نامهای به آیت الله صدوقی نوشتند که «مسجد خانه خداست نه جای بیادبی، فکری به حال اینها کنید که به مسجد نیایند.»
آیت الله صدوقی رحمه الله بهشدت از این طرز تفکر ناراحت شد و گفت: «بگذارید جوانها با مسجد انس بگیرند و آشنا شوند. مسجد که فقط برای کهنسالان و بازنشستگان نیست. اینها امید کشورند. روزی میآید که اینها، چرخ عظیم اجتماع را به حرکت در میآورند.»
به نقل از مهد و پیش دبستان ایثار
🌹
╰┈➤❀●•۰ @mah_neshann
هدایت شده از بازخورد دورههای ماهنشان
بعد از جلسه اول دوره مبنا تازه فهمیدم چقدر مسیر رو اشتباه رفته بودم...🌹
🔰 از انسانشناسی کربلا تا انسانشناسی روانشناسی
🔸 به سلیگمن در روانشناسی مثبتگرا بگویید زنی میشناسم که در معرکۀ عشق شاهد ذبح 18 نفر از بستگان درجه یک بود و گفت: جز زیبایی ندیدم! و قاسمی که گفت: مرگ برایم از عسل شیرینتر است!
🔸 به واتسون در رفتارگرائی بگویید حسینی میشناسم که نه با «مُلکِ ری» فریفته شد و نه از «غلاف شمشیر» هراسناک! تا تردید حاصل کند که مبنای رفتارِ آدمی «پاداش» است یا «تهدید؟»!
🔸 به گلاسر در تئوری انتخاب بگویید سراغ دارم 72 نفر با اختیار خویش «انتخاب» کردند تا پای در «قتلگاه» بگذارند!
🔸 به مازلو در روانشناسی انسانگرایانه بگویید ابوالفضلی میشناسم که پا بر نیازهای زیستی گذاشت و «جرعهای آب ننوشید» و نیاز به امنیت خود را نادیده گرفت و «اماننامه» را پس زد تا مصداقی شود برای «افرادِ خودشکوفا»!
🔸 اگر از « مهارت_نه_گفتن» گفتید، یاد کنید از آقایی که زیرِ سُم اسبان رفت اما بر بیعتِ با ظالم «نه» گفت!
🔸 اگر از «خانواده مطلوب» گفتید، نام ببرید از «انسجام خانوداگیِ» یک ابرمرد که خانوادهاش از مدینه تا کربلا از شیرخواره تا بزرگسال و از عروس و داماد تا پدربزرگ و مادربزرگ پابهپا تا جولانگاه همراه او پیش آمدند!
✅ آری انسانشناسی کربلا رنگو بویش متفاوت است؛ انسانم آرزوست...
بهقلم دکتر روحاللهکریمیخویگانی
🌹
╰┈➤❀●•۰ @mah_neshann
نشست فعالین تعلیم و تربیت با رهبر معظم انقلاب.m4a
7.69M
گزارش اولیه از #نشست_صمیمانه امروز #فعالین_تعلیم_و_تربیت با #رهبر_معظم_انقلاب
⏰ ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
اهم نکات در این نشست:
1️⃣ دیدگاه معظم له در خصوص تشکیل یک نهاد فراقوه ای در امر تربیت
2️⃣ دیدگاه ایشان در نسبت ساختار رسمی آموزش و پرورش و ناکارآمدی آن
3️⃣ ماموریت آقا به فعالین مردمی تعلیم و تربیت در خصوص طراحی نقشه راه تحول
🎙محمد رحمانی
🌹
╰┈➤❀●•۰ @mah_neshann
1
عشق نگاری دیدار حضرت آقا با فعالان تعلیم و تربیت
رَواقِ منظرِ چشمِ من آشیانهٔ توست
کَرَم نما و فرود آ که خانه خانهٔ توست
به لطفِ خال و خط از عارفان ربودی دل
لطیفههای عجب زیرِ دام و دانهٔ توست
دلت به وصلِ گل ای بلبل صبا خوش باد
که در چمن همه گلبانگ عاشقانهٔ توست
وقتی دل به زیارت عشق گره زدی، دیگر همه وجودت لحظه شماری وصال می کند. تقصیر ماست که به دلمان صبر نیاموختیم و تقصیر دلمان است که کرونا را نمی فهمد و در این چند سال وعده ی دیدار عقب مانده ، خون ها خورد.
.
ته دل بی قرار مان نگران تأخیر در وعده دیدار بودیم اما این بار خبر ها از زیارت آقای عشق حکایت می کرد.
ساعت ده و نیم بود که دور هم در محدوده دفتر رهبری جمع شدیم. کمی حرف زدیم و هماهنگی کردیم و برای نماز به سمت اتاق محل قرار حرکت کردیم. درب ها را یکی یکی سپری کردیم. در هر بازرسی رفقای تعلیم و تربیتی داشتند از هم خبر می گرفتند و حال و احوال می کردند. گاهی رفیقی را جلو می انداختم تا عزیز دیگری را هم ببینم و از فرصت بهره ببرم.
.
وارد حیاط آخر بیت شدیم. همان حیاطی که با عکس حاج قاسم برای ما ماندگار شد. همان حیاطی که من با دستان آقایم ملبس به لباس پیامبر شدم.
.
صف های نماز شکل گرفته است. صدای اذان بلند می شود. کمی بعد حضرت آقا وارد میشوند و یکی یکی با همه سلام می کنند. جمعیت هنوز در شوک دیدار است. حضرت آقا از میان همه عبور می کنند و در صف اول می ایستند و صف ها کامل میشود.
۲
نماز که تمام میشود همه جای خود را در اتاق پیدا می کنند. من کنار آقای آزین سمت راست آقا مینشینم.
حضرت آقا شروع میکنند و دوباره با مهربانی با همه سلام و علیک می کنند. بعد خطاب به جمع می گویند وقت برای شماست بفرمایید. آقای حسین محمدی می فرمایند آقای آزین مجری جلسه هستند. آقا می فرمایند چقدر وقت جلسه است؟ آقای محمدی می گویند یک ساعت. آقا می فرمایند زیاد است لکن وقت برای شماست بفرمایید.
آقای آزین جمع را معرفی می کنند و چند نکته پیشنهاد می دهند از جمله برپایی یک نمایشگاه از فعالیت های فعالان تعلیم و تربیت که حضرت آقا بازدید کنند. آقا می فرمایند بسیار کار خوبی است. هم من شرکت می کنم و هم مسئولین و مردم هم شرکت کنند که از تلاش ها مطلع شوند.
.
آقای آزین توضیح می دهند که پنج نفر بر اساس آرا دوستان صحبت می کنند. آقای اردوان مجیدی، خانم صدر ، آقای اسدی، آقای قربانی و حجت الاسلام محسن خاکی صحبت هاشون رو بیان می کنند.
آقا بعد از هر صحبت نکته ای را می فرمایند.
مثلا بعد از صحبت آقای مجیدی می فرمایند: «نکات خوبی است اما بررسی کنید ببینید چطور می توانید با نظام تعلیم و تربیت در طراحی معماری ارتباط پیدا کنید. »
در پاسخ خانم صدر فرمودند : « فلسفه برای کودکان را آن موقع که صحبت کردم ، یادم هست. همان موقع گفتم آمریکایی ها هم کار کردند. ما نباید آن سمت برویم. ما باید فلسفه خودمان را دنبال کنیم. تربیت هم فقط تربیت فکری نیست. تربیت اخلاقی، سیاسی و.. هم دیگر ابعاد تربیت است باید به همه آنها پرداخت»
پس از صحبت دوستان آقا می فرمایند وقت خیلی گذشت. لکن من هم چون تعلیم و تربیت مهم است چند دقیقه نکاتی را عرض میکنم.
.
حضرت در صحبت هایشان فرمودند: « شما اغلب حرف های ما را زدید. حرف هایی که می زنید دلسوزانه و اندیشیده است.
در صحبت ها در مورد ایجاد یک مرکز مدیریت عالی و به تعبیر ایشان(یکی دوستانی که صحبت کردند) فراقوه ای برای تعلیم و تربیت ، معلوم نیست به صلاح کشور باشد چون نظام موجود قانون اساسی را به هم می زند. ما جایی به نام وزارت آموزش و پرورش داریم که باید آن را اصلاح کنیم. این (ایجاد مرکز فراقوه ای تعلیم و تربیت) چیزی نیست که بشه از نظر قانونی و حقوقی از آن دفاع کرد و عمل کرد.
اینکه فرمودید نمایشگاهی تشکیل بشود را ما هم گفتیم که حرفی نداریم و در نگاه مردم و مسئولین اثر می گذارد. اما در مورد عدالت آموزشی، از عدالت کوتاه نیایید. مسئله ی عدالت آموزشی مسئله ی مهمی است که خیلی در این موضوع نقص داریم.
آدم نگاه می کند بین مراکز شهرهای بزرگ و دور دست و بین مدارس دولتی و غیر دولتی تفاوت واضح است. راهش چیست ؟
من از اینکه این دغدغه ها بین شما وجود دارد و این طور حرف دارید ، خرسندم. ما به این چیزها نیاز داریم. ممکن است فکر ها و دغدغه های شما در کوتاه مدت محقق نشود اما شما ناامید نشوید و این مسیر را دنبال کنید.
یک نکته که در صحبت یکی از عزیزان بود باید عرض کنم در این مسئله خیلی آتش به اختیار نمی شود عمل کرد. حساس است. اگر باب مدارس موازی آموزش و پرورش باز شود فقط شما وارد نمی شوید. ما باید تشکیلات رسمی را کمک کنیم تا اصلاح شود. اگر در محتوا ،در اجرا ، در نیروی انسانی نیاز به کمک هست باید به آموزش و پرورش کمک کرد.
سعی کنیم ساختار قانونی را اصلاح کنیم نه اینکه ساختار جدید قانونی درست کنیم.
حالا ما اگر بخواهیم پیش برویم باید چه کنیم؟
مطالب تحولی تان را تبدیل به متن واحد کنید. شما یک متن تحولی ارائه بدهید که این شرایط را داشته باشد :
۱. قابل عمل باشد. با وضع اقتصادی کشور، با تنوع جمعیتی کشور و.. مطابق باشد.
۲.پر هزینه نباشد. منظورم فقط هزینه مالی نیست. بلکه طرحی نباشد که جنجال درست کند.
۳. بر اساس بررسی های خودتان، مفید باشد .
اگر چنین طرحی با نظر اکثریت شما آماده شد من حاضرم دنبال کنم. من نسبت به آموزش و پرورش حساسم. ما خیلی عقبیم. البته واقعا آموزش و پرورش با شرایط قبل از انقلاب خیلی فرق کرده اما آن چیزی نیست که دلمان می خواسته است.
.
یک مسئله ، مسئله تبعیض است ، یک مسئله ی دیگر عقب ماندگی علمی است. گزارشاتی رسیده است که ما سواد مدرسه ای مان کم شده است. قدرت تفکر ، سواد، خط و ... بچه هایمان ضعیف شده است.
این را باید تقویت کرد.
۴. نکته بعدی که در هر طرحی باید مورد توجه قرار گیرد این است که : باید با نوجوانان و بچه هایمان تفهیم شود که حضور او در مدرسه بخشی از پیشرفت کشور است. او وارد مدرسه میشود که کشور را به نقطه ای برساند. این مسئله، هم جهت گیری ها را اصلاح می کند و هم خود آن نوجوان عامل اصلاح آموزش و پرورش می شود.
۳.
درباره مدارس غیر انتفاعی عرض میکنم که شما بدانید. آن موقع که این بحث مطرح شد من رییس جمهور بودم. ایجاد این مدارس را در اوایل انقلاب چپ های آن روز دنبال می کردند. ما این تناقض ها را در جریان های سیاسی داشتیم و می بینیم. نظر آقایان را هم جلب کردند و رأی آورد.
البته این را به شما بگویم مدارس غیر انتفاعی در شروع برای دغدغه دین بچه ها شکل گرفت. چون می خواستند بچه ها را مواظبت کنند. اگر ما این دغدغه را درست کنیم خیلی چیز ها حل میشود.
در مورد سند تحول هم عرض می کنم هر کاری بی انضباطی در آن خوب نیست. اینکه سند تحول را به روز کنیم، کامل کنیم کار خوب و لازمی است. اما اینکه یک جریان دیگر درست کنیم بی انضباطی است و مناسب نیست.»
.
بعد از صحبت های حضرت آقا چند نفری تلاش کردند حرف هایشان را بزنند. عمدتا آقا فرمودند حرف های خوبی است اما چطور اینها را محقق کنیم ؟ چه کسی این کارها را بکند ؟ و گاهی پاسخ هایی فرمودند.
.
جلسه که تمام شد دیدم یک ساعت و نیم خدمت حضرت آقا بودیم. یکی گفت آقا عکس یادگاری بگیریم. آقا فرمودند بگیرید. آقا هادی زینعلی با یک مشت انگشتر آمد و گفت آقا برای بچه های پایه دوازدهمی مان است متبرک کنید. آقا به انگشتر ها دعا خواندند. محافظ ها مانده بودند آن هم انگشتر چطور وارد شده، بنده های خدا خبر نداشتند این آقا هادی دست هر کدام مان چند تا انگشتر کرده بود که بتواند آنها را متبرک کند.
.
جلسه تمام شد. اما همه مان پر از شور شدیم. پر از دغدغه شدیم. حالا ماییم و این همه فرمان. حالا می دانیم باید همه توان مان را برای رشد و تعالی #آموزش_وپرورش صرف کنیم.
خدا قوت به همه رفقای تعلیم و تربیت و سلام آقا به عزیزانی که در جلسه نبودند و آقا فرمودند سلام من را به آنها برسانید.
✍ حامد تقدیری
🌹
╰┈➤❀●•۰ @mah_neshann
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مادر رهبر انقلاب:
📮 به بچههایتان ظلم نکنید تا بچههایتان ظالم نشوند؛ به بچههایتان رحم کنید تا بچههایتان رحم دل شوند؛ به بچههایتان دروغ نگویید تا بچههایتان دروغ نگویند.
• مال حرام به بچههایتان ندهید؛
شیر ناپاک به بچههایتان ندهید؛
غذای ناپاک به بچههایتان ندهید؛
📮 بچههایتان را فقط تشویق به درس [خواندن] نکنید، تشویق به امور دینی هم بکنید. بچههایم وقتی قصه میخواستند، قصههای قرآن را میگفتم؛ قصه انبیاء و قصههای قرآنی. مواظب بودم که تغییر و تبدیل ندهم. واقع آن را میگفتم. مادر در [تربیت] اولاد خیلی تأثیر دارد... من بچههایم را اینطور بزرگ کردهام.»
منبع: کتاب شرح اسم
🌹
╰┈➤❀●•۰ @mah_neshann