eitaa logo
ماه‌نشان / تربیت اسلامی
4.7هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
415 ویدیو
109 فایل
💫 ماه‌نشان؛ تربیت اسلامی کودک و نوجوان * اینجا باهم درباره تربیت اسلامی گفتگو می‌کنیم... تو سرشلوغی‌های دنیا، مهمترین مسئله من تربیت است! #علی_فاطمی_پور ⚘ جهت گفتگوی بیشتر👇 @mah_neshann_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
☑️هر چقدر جامعه را به سمت مدرنیته پیش ببریم، نابودی جامعه و افرادش بیشتر می‌شود. وقتی تحصیلات در مدارس، تخصصی نشود؛ برنامه‌ای برای شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان نداشته باشیم؛ رشته‌ها متناسب با نیاز جامعه تعریف نگردد و دانش‌آموزان بر اساس نیاز شغلی آینده‌شان تحصیل نکنند؛ افراد جامعه‌مان و بزرگ‌ترین سرمایۀ کشور را بعد از سال‌های زیادِ تحصیل، بی‌کار کرده‌ایم. 🔻 https://eitaa.com/ali_fatemipour
تغییر وتحولجدّی در ساختار وسیاست‌گذاران نظام تعلیم وتربیت رسمی کشور لازم است؛ و این محقق نمی‌شودمگر با روی کار آمدن‌افرادی‌ که: 🔹تغییر و تحول با نگاه مکتبی و اسلامی را باور داشته باشند. 🔹مصمّم در پیاده‌سازی الگوی بومی تعلیم‌ و تربیت باشند. 🔻 https://eitaa.com/ali_fatemipour
●•••چگونه می‌توانی خودت را از مهم‌ترین اتفاق این روزها، یعنی انتخاب رئیس جمهور آیندۀ مملکت امام زمان(عج) کنار بکشی و اظهار نظری نداشته باشی؟•••● حضرت أمیر مومنان می‌فرمایند: «مَنْ تَرَک إِنْکارَ الْمُنْکرِ بِقَلْبِهِ وَ یدِهِ وَ لِسَانِهِ فَهُوَ مَیتٌ بَینَ الْأَحْیاءِ فِی کلَامٍ هَذَا خِتَامُهُ»؛ کسی که عکس‌‌العملی در برابر بدی‌ها ندارد، مرده‌‌ای است که بین زنده‌ها زندگی می‌کند. 🔻 https://eitaa.com/ali_fatemipour
یا امام رضا سلاام.mp3
2.67M
🎧 بشنوید و لذت ببرید هر قدر لذت بردید، برای نتیجه خوب انتخابات دعا کنید... 🔸 https://eitaa.com/ali_fatemipour
⚠️علم در خدمت اصلاح یا فساد⚠️ در احادیث و ادعیه ما از علم نافع و علم غیرنافع سخن گفته شده است. برای مثال، هر روز در تعقیبات نماز عصر از مشغول شدن به علم لاینفع -علمی که نفعی ندارد- به خدا پناه می بریم. (مفاتیح الجنان) می توان به وسیله علم به درجات بالا رسید، می‌توان هم بر ضلالت و گمراهی خود افزود. تمدن غرب و غرب گرایان علم را برای خواسته های دنیایی خود به خدمت گرفته‌اند وافزایش علم شان چیزی جز ضلالت و سقوط برایشان نیست. بالاترین علم، یعنی قرآن نیز برای اهل کفر، خسارت محض است که فرمود: لا یَزیدُ الظالِمینَ اِلّا خَساراً. سخن حکیمانه رهبر انقلاب زاویه زیبایی از این موضوع را نشان می دهد، که گفتند:مشكل اصلى دنياى دوران علم، دنياى متجدد و مدرن، اين بود كه علم در اين دنيا در خدمت فساد،در خدمت طغيان،در خدمت تجاوز قرار گرفت. دانش يك موهبت خدائى است.(۱۳۸۸/۰۱/۲۶) ⚠️ https://eitaa.com/ali_fatemipour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••》محیط، نقش مهمی در آمادگی و پذیرش ذهنی مطالب برای انسان‌ها دارد. تأثیر حرف‌ها در محیط مناسب چند برابر می‌شود تا جایی که می‌توان گفت تأثیر یک کلام در اماکنی‌ مانند حرم ائمه و مسجد با محیط‌های دیگر قابل مقایسه نیست.《••• 🔰 https://eitaa.com/ali_fatemipour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏پروفسور مسعود درخشان، استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی: آقای ‎ از نظر شجاعت و قاطعیت در برخورد با مفسدان و ظالمان، و از نظر عطوفت و حمایت از مظلومان، در تاریخ معاصر کشور ما ‎ است. اگر قبول ندارید، فقط یک نمونه مشابه بیارید. 🆔️ @m_rajaaei
ماه‌نشان / تربیت اسلامی
‏پروفسور مسعود درخشان، استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی: آقای ‎#رئیسی از نظر شجاعت و قاطعیت در بر
سلام علیکم و رحمه الله به دلیل سوال مکرر بزرگواران از بنده، بعد از بررسی و گفتگو با صاحب‌نظران و کارشناسان و همچنین بررسی برنامه‌ها و کارنامۀ کاندیداهای دیگر، نظر نهایی بنده رأی دادن به آیت‌الله سید ابراهیم است. ان شاالله که خداوند از ما بپذیرد. یاعلی
ماه‌نشان / تربیت اسلامی
📌 مقدم بر فهم 📚 این تصور اشتباه است که برای تولید علمی اسلامی در قدم اول باید سراغ آیات و روایات رفت. فهم آیات و روایات متوقف بر اموری است و بدون طی صحیح مراحل به درک دقیق و مناسبی از گزاره های دین نخواهیم رسید. بر این اساس، درک حضوری مقدم بر درک از آیات و روایات است. زیرا آیات و روایات بر پایه قوای درونی انسان استوار است و فهم عمیق آن ها متوقف بر درک حضوری است. آیات و روایات بر پایه قوای درونی انسان بنا شده اند. خداوند در آیه ٣۰ سوره روم می فرماید: "فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفًا ۚفِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْهَا ۚ لَا تَبْدِيلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ۚ ذَٰلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ". طبق این آیه، انسان ها دارای فطرتی هستند که تغییرپذیر نیست و مایه استواری و قوام دین آن ها می شود. فهم و درک آیات الهی به واسطه فطرت و قوایی است که خداوند در انسان ها قرار داده است و بدون آن ها فهم نمی شود. دومین دلیل بر مقدم بودن شناخت حضوری نسبت به فهم آیات و روایات، توقف فهم عمیق آن ها بر درک حضوری است. آیات و روایات به مثابه داروخانه ای است که ابتدا باید درد شناخته شود و یا مسئله روشن گردد و برای درمان آن یا رسیدن به پاسخ مسئله، سراغ آن ها برویم. بدون مسئله و درک حضوری، نمی توان فهم عمیقی از آیات و روایات به دست آورد. زیرا آن ها پاسخ مسئله ها و دغدغه های ما هستند. قرآن و کتب روایی جنبه های مختلفی دارند و با هر دغدغه ای که به آن ها رجوع شود؛ پاسخ متناسب و متفاوتی ارائه میدهند. از این رو اگر سوالی نداشته باشیم و به دریافتی حضوری نرسیده باش. 🔰 https://eitaa.com/ali_fatemipour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا