eitaa logo
ماه‌نشان / تربیت اسلامی
4.7هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
415 ویدیو
109 فایل
💫 ماه‌نشان؛ تربیت اسلامی کودک و نوجوان * اینجا باهم درباره تربیت اسلامی گفتگو می‌کنیم... تو سرشلوغی‌های دنیا، مهمترین مسئله من تربیت است! #علی_فاطمی_پور ⚘ جهت گفتگوی بیشتر👇 @mah_neshann_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
. دیروز یه بازی رو دیدیم و انجام دادیم به نام «جفت پوچ» داستان این بازی برگرفته از پانزده جلد کتاب سرگذشت استعمار نوشته آقای میرکیانی بود که کتاب خوب و مناسبی برای نوجوان هاست. بازی یه سری جزائر داشت که یک تیم باید از این جزائر حفاظت می کرد و یک تیم دیگه که استعمارگر بودن باید جزیره رو تصاحب میکردن و به مستعمره خودشون در میاوردن. متاسفانه من توی تیم استعمارگر افتادم 🤦🏻 ولی در آخر بازی با تصاحب سه جزیره با اقتدار برنده تیمی شدیم که من بیشترین جزیره رو تصاحب کردم. حس کردم چقدر من استعمارگر بدی هستم 😭
🚗 امروز به امید خدا میخوام این رویداد رو شرکت کنم مسئله من در حضور، پیدا کردن مکانیزم رسیدن از نظر به عمل است 🧩
شرح طرح نسل تغییر.pdf
340.8K
طرح برنامه تربیتی نسل تغییر
شرح طرح نسل تغییر.mp3
29.5M
🔺توضیح برنامه تربیتی موقعیت‌آفرین نسل تغییر
🌱 اگه دوست دارید در مورد برنامه نسل تغییر که در این رویداد ارائه داره بیشتر بدونید، این دو تا فایل رو ببینید 👆
گام یکم: شرکت کنندگان رویداد به سه گروه تقسیم شدند. گروه اول به بازدید برنامه نسل تغییر رفتند و گروه های دیگر برنامه های متفاوت دیگر. گروه ما برنامه آشنایی با رویداد سنگ روی سنگ را داشت. 👇🏻
... چکیده آنچه از توضیح رویداد سنگ روی سنگ نوشته ام را تقدیم میکنم 🔰
دغدغه این رویداد، ایجاد ارتباط و انس نوجوانان متوسطه اول و دوم با قرآن است. نقطه شروع، از قرآن نیست بلکه ابتدا ایجاد نیاز می شود و سپس بچه ها سراغ قرآن می روند.
:: یک مسئله اجتماعی برای بچه ها ایجاد می کنیم و بر اساس آن باید به قرآن مراجعه کرده و پاسخ مسئله خود را کشف کنند. سنگ روی سنگ نسخه عمومی برنامه کنگره قرآنی مدارس سمپاد کشور است. این برنامه پیش رویداد دارد. آن پیش رویداد مربی محور است. آورده این رویداد برای مدرسه چیست؟ ساماندهی کانون ها و مدارس یک شهر و ایجاد رقابت مدرسه ای در قالب یک مسابقه ساختارمند 🌹 ╰┈➤❀●•۰@mah_neshann گام های اجرای رویداد: گام اول: مواجه شدن با مسئله و مشکل که مثلا بچه های دوازدهمی به یازدهمی زور میگن و یازدهمی ها میخوان این مشکل را حل کنن یک ظلمی در مدرسه دارد اتفاق می افتد و به زودی نصیب گروه دیگری نیز می شود. اگر واکنش نشان ندهند به زودی نصیب خودشان نیز می شود. گام دوم: مواجهه افراد مختلف با این مسئله بعضی منفعل و می گویند به ما ربطی نداره بعضی خودباخته و می گویند مشکل حل شدنی نیست بعضی هم فعال و می خواهند مشکل را حل کنند. گام سوم: کدام مشکل را حل کنیم؟ گام چهارم: اینجا مناظره می کنند. بر اساس مناظره بقیه گام ها به صورت فردی می شود. مثلا یک گروه انتخاب می کند که روی خودباختگی کار کند و گروه دیگر روی موضوعات دیگر.
بخش دوم رویداد سنگ روی سنگ؛ امتیازها در بازی واره ما سنگ هستند. هر چقدر امتیاز بگیرند، سنگ بیشتری دریافت می کنند. خودباختگی، انفعال و ناامیدی سه محور اصلی در این رویداد است. دانش آموزان باید مشکل ریشه ای تر و فراگیرتر را انتخاب کرده و با نگاه به قرآن تلاش کنند آن را حل کنند. از اینجا به بعد داستان ها و موقعیت های قرآنی را در اختیار آن ها می گذاریم. برای هر چالش دو موقعیت یا داستان را مانند داستان حضرت موسی در اختیار بچه ها می گذاریم. سامانه مجازی رویداد که حتی دانش آموزان به صورت بدون مربی نیز می توانند آن را بگذارنند🔰👇🏻 www.sangroosang.ir 🌹 ╰┈➤❀●•۰@mah_neshann