eitaa logo
شوق‌رویش🌱
880 دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
862 ویدیو
230 فایل
خوب بودن کافے‌نیست؛ بایدموثرباشیم🍃 سید جعفر حسینی - مطهری پژوه-درحال آموختن...
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻از دانشکده‌ی الهیات تا مجلس اهل‌بیت ✍مهدی جمشیدی 🔺قسمت‌اول ۱. این‌که دربارۀ حضور زنانی با ظاهر به‌شدت ناموجّه از قبیل «کشف حجاب» و «برهنگی» و ... در مجلس اهل بیت، گفته شود که چون این مجالس، برای خودِ اهل بیت هستند و در حکم خانه آنهایند، پس ما حق نداریم به چنین افرادی تذکر بدهیم و نهی‌ازمنکر کنیم، یک سخن، ذوقی و ناصواب است؛ چون به این معنی است که انسان فقط در «ملک خودش»، حق نهی ازمنکر دارد، درحالی که نهی ‌ازمنکر، «مکان‌مند» نیست. این حق از ولایت «ایمانی» –و نه ولایت مِلکی و مالکیّتی - مؤمنان نسبت به یکدیگر برآمده که خدای متعال آن را به صورت دوسویه و متقابل قرار داده است: «وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُ نْکَرِ». در اینجا هیچ سخنی از «شرط مالکیّت» به میان نیامده است؛ یعنی گفته نشده که نهی‌ازمنکر فقط در جایی که متعلّق به خود ماست، واجب است. خدای متعال برای مؤمنان، این حق و تکلیف متقابل را قرار داده است که امر و نهی کنند؛ «در هر جا». ۲. لازمه حضور در مکان و مراسم مقدس، «رعایت حداقل‌ها» است و از آن جمله، ملاحظه اندکی از «مقدمات ظاهری» است. در غیر این صورت، اولاً مجلس اهل بیت به «محل معصیت» تبدیل خواهد شد و ثانیاً «شأن» این مجلس نیز تنزّل خواهد یافت. نمی‌توان به «کمال فرد» نگریست اما هم «مصلحت جمع» را نادیده انگاشت و هم «منزلت مکان و مراسم» را. محاسبه باید برآیندی و مجموعی باشد، نه «فردگرایانه». نهی‌از منکر به صورت غیرمستقیم نیز در جایی موضوعیّت و مشروعیت دارد که مفاسد جمعی و عمومی بر آن مترتّب نشود و منکر، محدود به وضع شخصی خود فرد باشد، اما در اینجا، پای مصالح مؤمنین و حرمت اولیای الهی در میان است. ۳. رعایت حداقل‌های ظاهری، هیچ دشواری و مشقتی ندارد و محتاج سیر و سلوک نیست؛ آن هم برای ساعتی که فرد در مجلس اهل بیت، حاضر است. و تازه در اینجا سخن از حداقل‌های ظاهری و پوششی است نه چادر. کسی‌ که برای حضور در اینچنین مجلسی، حتی حاضر نباشد همین اندازه در وضع خود تجدیدنظر موقتی کند، باید در محبتش به اهل بیت تردید کند. حضور در مجلس اهل بیت، محتاج «ادب حضور» است و محبت بدون ادب، معنا ندارد. نمی‌توان پذیرفت که کسی حتی در مجلس اهل بیت نیز همچنان به انجامِ «حرام اجتماعی»، ادامه بدهد. دست‌کم در اینجا باید خویشتن‌داری کند و بکوشد از محرّمات فاصله بگیرد نه این‌که حتی در این مجلس نیز بر ارتکاب محرّمات، اصرار بورزد.
🔺قسمت‌دوم: ۴. تا گفته می‌شود که «نهی‌ازمنکر» کنیم، کسانی نتیجه می‌گیرند که قرار است «طرد» صورت بگیرد؛ درحالی‌که میان «نهی‌ازمنکر» و «طرد»، هیچ‌گونه تلازمی وجود ندارد. نباید تصور کنیم که «نهی‌ازمنکر»، به معنی «طرد» است. میتوان با بهترین روش‌ها و حکیمانه‌ترین سازوکارها، در همان محل ورود به مجلس اهل بیت، اقدام کرد و موجبات و بسترهای رعایت حداقل‌های ظاهری را فراهم نمود؛ بدون آن‌که کسی طرد و گریزان شود. اما از آنجا که ما دچار فقر طراحی‌های خلاقانه و هنرمندانه هستیم، صورت مسأله را پاک می‌کنیم و می‌گوییم در مجلس اهل بیت به روی همه و با هر ظاهر و رفتاری باز است. به بیان دیگر، به جای این‌که برای نهی‌ازمنکر، «شکل اثربخش» و «قالب کارآمد» بیافرینیم، اصل این واجب الهی را کنار می‌گذاریم. وظیفۀ مؤمنین این نیست که در انتظار تحقق‌یافتن شرایط تأثیر نهی‌ازمنکر بنشینند، بلکه باید فاعلانه و مسئولانه، این شرایط را پدید بیاورند و این از طریق « تجدیدنظر در روش‌ها » ممکن است نه « تعطیل‌کردن نهی‌ازمنکر». در زمان طاغوت که استاد مطهری در دانشکدۀ الهیات دانشگاه تهران تدریس می‌کرد، قرار شد آزمون وروی برای داوطلبان در خود دانشکده الهیات برگزار شود. استاد مطهری معتقد بود که چون این دانشکده، مقدس است باید داوطلبان خانم، باحجاب وارد شوند. ازاین‌رو، تعدادی روسری تهیه کرد و در جلوی در ورودی دانشکده، به دختران مکشفه داده شد تا حجاب را در این مکان رعایت کنند. از قضا، طرح استاد مطهری با استقبال داوطلبان نیز مواجه شد. او در زمانه طاغوت نسبت به دانشکده الهیات، این‌چنین حساسیت داشت و ما در زمانه حکومت اسلامی نسبت به مجالس اهل بیت، بی‌تفاوت هستیم. ۵. «جذب حداکثری» نیز به معنی نفی نهی‌ازمنکر نیست. قرار نیست فقط جذب کنیم، بلکه بناست به «ارزش‌ها» جذب کنیم. جذب، برای جذب نیست، بلکه وسیله است برای تحقق خیرات و برکات معنوی در فرد. در این صورت، تنها جذبی مطلوب است که حاصلش، «نزدیک‌شدن فرد به ارزش‌ها» باشد، نه جذبی که در اثر تساهل و مداهنه و مصانعه صورت می‌گیرد. جذب حداکثری، هم به معنی تنگ‌نظر و سخت‌گیر نبودن است و هم به معنی استفاده از روش‌ها و قالب‌های نو، اما هرگز به معنی عبور از ارزش‌ها برای پُر تعداد شدن نیست. کثرت مؤمنان باید بر مدار حقّ باشد، نه به واسطه تضییع ارزش‌ها.
👓 در جنگ ترکیبی باید مجازات هم ترکیبی باشه؛ یعنی خود ق.قضاییه اقلا با چهار یا پنج وکیل خبره مذاکره کنه و اونوقت نرم‌افزارهایی مثل طاقچه که بی‌قانونی می‌کنند و منجر به ضرر رسیدن به مشترکینشون می‌شوند محکوم به خسارت بشوند! اونوقت اگر به ده هزار نفر خسارت دهند یاد می‌گیرند به قانون کشور دهن کجی نکنند! بی‌قانونی چیزی است و دهن کجی چیز دیگر!
👓 اگر یه مدیرعاملی: 1⃣ قانون کشور را زیر پا بگذاره 2⃣ اون را با افتخار نشر بده یا اقلا با نشرش مخالف نباشه 3⃣ بعد نشر گسترده هم عذرخواهی نکنه 4⃣ ‌برای کسایی که با قانون شکنی مخالفت کردن هم خط و نشون بکشه و بگه با افتخار با رفتنتون موافقم... ❌ حالا به نظرتون نقش اصلی در بیکاری نیروها کسی جز این مدیر عامل هست؟! ❌ کسی در محیط فرهنگی اقلام غیرقانونی بیاره پخش کنه عذرخواهی نکنه و رجز هم بخونه اونوقت بگه نامردها نیروهای من را بیکار کردند! نیروهات را خودشون و شما با نفهمی بیکار کردید! ✍محمدخادمی
دهه دوم محرم هیئت دانشجویی دانشگاه تهران برنامه خیلی خوبی داره. سخنران این دو شب حاج اقای عابدینی بودند و از فردا شب حاج اقای قنبریان هستند. روضه و سینه زنی هم حاج مهدی رسولی. تهرانی هایی که میتونن حتما شرکت کنند. از غرفه های فرهنگی حاشیه هیئت هم میتونین دیدن کنین و البته فضای برای خانوادگی نشستن هم مهیاست.
یک غلط رایجی که مکرر هم دیده ام نوشتن کلمه "اللهم ارزقنا" ست که بسیاری از افراد آن را با " ال " مینویسند در حالیکه " ارزقنا" فعل است و فعل در زبان عربی " ال " نمی گیرد و " ال " نشانه ی اسم است. بنابراین نوشتن اللهم الرزقنا زیاره الحسین اللهم الرزقنا کربلا غلط است و صحیح آن "اللهم ارزقنا" است.
از شِش‌ماهه تا پیرمرد، همه جمع میشوند برای یاری امام آنوقت منِ جوان هنوز هم برای یاریِ امام شَک دارم؟! 🚩
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥روایت امام جمعه بروجرد از ماجرای زن هتاک به امام رضا علیه السلام در پارک فدک 🔻 میگم کاری نداره که ما هم روانی بشیم، اگر با روانی های جبهه انقلاب هم مثل اینا برخورد میشه خودمون وارد عمل بشیم، چون بحث فحاشی به اهلبیت (ع) است و گناه عادی نیست که بیخیال شویم، روانی جاش تیمارستان نه جامعه. ببرید ببندید به تخت بگید روانی هستی بمون اینجا خوب میشی.😏 🔻 درضمن احسنت به امام جمعه بروجرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا دو پیام زیر را ببینید و پیرامونش تامل کنید . خطاها رو در جمع بندی بررسی میکنیم.
🔻 خواهرم وقتی همه خوابند و هیچکس کاری نمیکند امربه معروف شما هیچ اثری جز کتک خوردن ندارد، شما کتک میخورید به ولله ما در خلوت خودمون به غیرتمان شک میکنیم، به نظر من وظیفه ای ندارید، هر وقت قانون به صورت جدی وارد شد شما هم نقش مکمل را بازی کنید وگرنه الان در نوع موارد امر به معروف به همین صحنه ختم میشود و هیچ تاثیری جز جری شدن اینا ندارد، نه کسی از شما حمایت میکند نه اینا ادب میشوند.
کمپین برخورد با ضارب آمربه‌معروف در شیراز طی یک روز ۲۰ هزار امضا گرفت 🔹روز گذشته پویشی از سوی مردم در فارس‌من ثبت شد که در آن خواستار برخورد قاطع با ضارب یک مادر در شیراز به‌خاطر امر‌به‌معروف شده بود. این پویش در کمتر از ۲۴ ساعت بیش از ۲۰ هزار امضا گرفته است. شما هم می‌توانید کمپین را اینجا امضا کنید @Farsna
شوق‌رویش🌱
من خیلی وقته با پیمان رفیقم و بقیه ماجرا😭
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خداخیربده حاج مهدی رسولی رو. امشب با همین تک بیت مجلس رو کربلا کرد. بمیرم‌برات‌رباب...
فرهنگ غرب ! و جایگاه زن در نظام سرمایه داری... مقام‌معظم‌رهبری: کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است. خیلی از کسانی که کشف حجاب می‌کنند اگر بدانند پشت کار آن‌ها چه سیاستی است قطعاً این کار را نمی‌کنند. @maharatha313
ما آریایی هستیم عرب نمی پرستیم ؟!!! بسم الله .... 👈شکی نیست که ما نباید عرب‌پرست باشیم، خود عرب‌ها هم نباید عرب‌پرست باشند، ایرانی‌پرست هم نباید باشیم، کوروش‌پرست هم نباید باشیم؛ آن‌چه برای ما قابل پرستش است، تنها و تنها حق است، حق‌پرستی ارزش‌مندترین گوهر انسان است و هر چه در مقابل #حق‌پرستی باشد، ارزش پرستش ندارد. @maharatha313
اگر داستان کربلا رو شنیدی نگو همه جا حـق با اکثریته. @maharatha313
ما در حادثه کربلا به جریان عجیبی برخورد می کنیم و آن اینکه می بینیم در این حادثه ✅ مرد نقش دارد ✅ زن نقش دارد ✅پیر و جوان وکودک نقش دارند ✅سفید و سیاه نقش دارند ✅عرب و غیر عرب نقش دارند. 👈اینکه عرض میشود زن نقش دارد منحصر به زینب کبری (س) نیست. ♦️ما در کربلا یک زن شهید داریم و آن ، زن جناب عبدلله بن عمیر است. 👈دو زن دیگر داریم که " رسما " وارد میدان جنگ شده اند ولی اباعبدلله (ع) مانع شدند و به آنها فرمودند که برگردید و آنها برگشتند. ♦️مادر همین عبدلله بن عمیر که ایشان هم در کربلا شجاعت حیرت انگیزی از خود نشان داده بعد از اینکه دشمن سر فرزندش را برید و به سمت خیام حرم انداخت خودش را نباخت ، تسلیم جنگ روانی دشمن نشد . چه کار کرد ؟ سر پسر را گرفت و به سینه خود چسباند . می بوسید و می گفت : پسرم حالا از تو راضی شدم که در راه دفاع از فرزندان فاطمه شهید شدی. ↩️ بعد می گوید : ما چیزی که در راه خدا دادیم پس نمی گیریم. همان سر را به سوی یکی از افراد دشمن پرتاب کرد و بعد عمود خیمه ای را برداشت و شروع کرد به حمله کردن. اینگونه رجز میخواند : انا عجوز سیدی ضعیفه ✅ من پیرزن ضعیفه ای هستم ، ناتوان ولی تا جان در بدن دارم از خاندان فاطمه (س) دفاع می کنم. ✨درود و رحمت خدا بر مدافعان حرم اهل بیت مخصوصا همسر و مادر با وفای عبدلله بن عمیر .✨
🏴 هیئت دانشجویی اصحاب الحسین؏ دانشگاه‌تهران - فردا شب آخرین شب مجلسه. از در ورودی خادمین بسیار محترم شما رو تا داخل مجلس راهنمایی و پذیرایی میکنند . تهران هستید فرداشب شب آخره تشریف بیارید.
توییت قابل تامل استاد عباسی ولدی اهالی جبهه انقلاب چه خبر است ؟ ملاک این برچسب ها چیست ؟ یکی از کسانی که از فتنه ســـــال گذشته هم در میـــــدان روشنگری شجاعانه وارد شد و هــم و شناخت صحنه را ازدست نداد استادعباسی‌ولدی بود . این روزها هر کس دو تا کتاب و چهارتا دوره برگزار کرده باشد و چهارنفر هـــم بهش گفته باشن استاد ، برش می داره واقعا ! مـــا که حقیقتا این سال ها هر چه استاد واقعی دیدیم از این عناوین و القاب فـــرار می کردند و می دانستند نباید در هـرزمینه‌ای ولو مطالعاتی داشته باشنـــــد خودشـــان را بدانند. باید یک فکر جدی برای این میدان کرد.