eitaa logo
مرکز تخصصی مهدویت قم
1.6هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
514 ویدیو
115 فایل
کانال رسمی مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم https://eitaa.com/mahdaviat313ir https://rubika.ir/mahdaviat313ir https://twitter.com/mahdaviat313ir شماره تماس مرکز 02537833771 #تبلیغ_و_ارتباطات . شماره تماس واحد آموزش (پذیرش طلاب) : 02537737160
مشاهده در ایتا
دانلود
✅1. ايمان و خدامحوري 🔶ايمان، تنها گفتنِ «شهادتين» و اقرار زباني نيست. هم اعتقاد قلبي است، هم اقرار زباني، هم عمل با اعضا و جوارج. 🔵از رسول خدا (ص) روايت است: لا يُقْبَلُ ايمانٌ بِلا عَمَلٍ و لا عَمَلٌ بلا ايمانٍ؛ ايمان بدون عمل و عمل بدون ايمان پذيرفته نيست. 🍀برگرفته از کتاب زندگی مهدوی استاد جواد محدثی🍀 https://eitaa.com/mahdaviat313ir 🌺مرکز تخصصی مهدویت🌺
سروران عزیز و گرامی ان شاءالله از اول ماه ولایت مطالبی تحت عنوان (معرفت و بیعت با موعود از غدیر تا ظهور) تقدیم می شود...امید است با انتشار مطالب در گروه ها و به دوستانتان قدمی در راه انجام عمل واجب یعنی تبلیغ غدیر برداشته باشیم....
(معرفت و بیعت با موعود از غدیر تاظهور)1 سلام بر محبان و شیعیان مولا امیرالمومنین علیه سلام در آستانه ی عیدالله اکبر اکمال دین و اتمام نعمت قرار داریم... با خود بیندیشیم.... به راستی چند بار خطبه ی غدیر را خوانده ایم؟؟؟ آیا می دانیم چقدر از این خطبه ی عظیم و راه گشاه بشریت تا قیام قیامت در باره ی امام زمان ارواحنافداه است؟؟؟ (در این روز عظیم بعد از معرفی حضرت علی علیه سلام به معرفی خاص امام زمان ارواحنافداه پرداخته است و فقط دو نور مبارک را اولین و آخرین امام را بصورت خاص معرفی کردند ).. اولین قدم برای بزرگداشت و تعظیم بزرگترین عید آسمانی خواندن و به دیگران هدیه دادن خطبه ی غدیر است.....
(معرفت و بیعت با موعود از غدیر تا ظهور)2 بالاترین و بزرگترین هدیه ی امام هادی علیه سلام به همه ی شیعیان در روز عید غدیر زیارت غدیریه است در روز عید غدیر خم امام هادی علیه سلام این زیارت را کنار قبر جدشان در نجف اشرف بیان فرموده اند اگر این زیارت بالاتر از زیارت جامعه ی کبیره نباشد کمتر از آن نخواهد بود ای کاش می شد فرازهای از آن را بیان کرد سروران گرامی حتما مراجعه کنید... حداقل ترجمه فارسی اش رو بخوانیم و هر کس را که دوستش دارید این گنج عظیم را هدیه کنید از امروز به عنایت امام هادی علیه سلام شروع کنیم روزی چند صفحه از این زیارت را تا روز عیدالله اکبر بخوانیم باشد که به برکت وجود کلمات نورانی امام هادی علیه سلام معرفتمان را به این انوار نورانی و آثار برکت محبتشان ذره ای آشنا شویم.. جالب است بدانید در سند ذکر شده از این روایت دو وجود مبارک از نایبان خاص امام زمان ارواحنافداه وجود دارد.. مفاتیح الجنان زیارت حضرت علی علیه سلام در عید غدیر مرحوم شیخ عباس قمی درباره زمان خواندن این زیارت با استناد به کلام عثمان بن سعید(نایب اول امام زمان ارواحنافداه که اعتقاد و باور ما این است که نواب اربعه هیچ سخنی از خودشان نمی گویند الا کلام و سخن امام زمان ارواحنافداه) می‌نویسد: «این زیارت را در هر روز از نزدیک و دور می‌شود خواند و این فایده جلیله‌ای است که البته راغبین در عبادت و شایقین زیارت حضرت امیر المومنین علیه سلام آن را غنیمت خواهند شمرد...
(معرفت و بیعت با موعود از غدیر تا ظهور) 3 در خطبه ی غدیر به همان اندازه که از امیرالمومنین علی علیه سلام سخن گفته اند از امام مهدی ارواحنافداه سخن گفته اند کی؟؟؟؟؟ سال ده هجری ،،،دویست و چهل سال قبل از تولد امام عصر ارواحنافداه... اکنون مهمترین سوال پیش روی ما این است... اگر ما در غدیر بودیم پای بیعتمان می ماندیم ؟؟؟؟ با تمام وجود از خانه نشینی و غربت و ظلم به حجت خدا دفاع می کردیم؟؟؟؟؟ پایبندی به بیعت یعنی چه؟؟؟؟ تا به حال به این نکته فکر کرده ایم که غدیر یک پیام کلی و فراگیر دارد و یک پیام فردی و شخصی برای تک تک افراد از بنی آدم ... خطاب پیام غدیر را نسبت به خودم درک کرده ام ؟؟؟؟؟ راه های درک پیام فردی غدیر نسبت به خودم را شناخته ام؟؟ تا عوامل غفلت و موانع حرکت در مسیر پیام غدیر را برطرف کنم؟؟؟ یک ساعت تفکر برابر است با هفتاد سال عبادت و چه تفکری بالاتر و ارزشمندتر از پیام غدیر؟؟
✅(معرفت و بیعت با موعود از غدیر تا ظهور)4 📡تبلیغ غدیر، امر پیامبر (صلی الله علیه وآله)، به همه پدران و مادران مسلمان است تا روز قیامت .. 🖍فلْیُبَلِّغِ الْحاضِرُ الْغائِبَ وَ الْوالِدُ الْوَلَدَ اِلى یَوْمِ الْقِیامَةِ..... ‼️تبلیغ که نکردیم بماند.... اگر فرزندانمان از ما سوال کنند مهمترین عید کدام است⁉️ رفتار و عمل ما چه می گوید⁉️ 🌷ایام سال نو که می شود از یک ماه قبل خانه تکانی می کنند، 🏫دکوراسیون عوض می کنند، عده ای به شستشو فرش و مبل مشغول می شوند، 🍰بعد که کارهای خانه تمام شد، می روند آجیل و شیرینی و گوشت و مرغ می خرند، 🥼حالا نوبت اعضای خانواده است که بروند و لباس های نو بخرند! 💶پول های نو میگیرند و عیدی می دهند! اقوام و دوستان را به شام دعوت می کنند، صله رحم به جا می آورند!!! به راستی مهمترین عید،، غدیر است⁉️ چرا عید غدیر این کارها را نمی کنیم⁉️ عیدی بزرگتر از غدیر هم مگر داریم⁉️ 🔺اگر می خواهیم به فرزندانمان صادقانه جواب دهیم، برای غدیر بیش از دیگر اعیاد، مایه بگذاریم! 🔺غدیر ریشه ماست، اساس ماست، 🔺غدیر نباشد، هیچکدام از مناسبت های ما معنا پیدا نمی کند، ایام عزاداری رنگ می بازد، محرم و صفر بی معنی می شود و ... 🔺از رسول الله (صلی الله علیه و آله) تا امام عسکری (علیه السلام) را به شهادت رساندند، فقط بخاطر اینکه می فرمودند: غدیر! 🔺این همه شیعه از صدر اسلام تا امروز کشته می شود بخاطر غدیر! ❌ریشه ات را در خاک نگذاری طوفانی نهالت را می برد! ✅اولین علامت انتظار باور به غدیر است... ❌فرزندانمان نه آنطور که می خواهیم و می گوییم تربیت و بزرگ می شوند...بلکه آنگونه که هستیم و عمل می کنیم شخصیتشان شکل می گیرد... ❇️انتظار وارث غدیر را در عمل به فرزندانمان هدیه دهیم.... https://eitaa.com/mahdaviat313ir 🌺مرکز تخصصی مهدویت🌺
📡مهارت‌های موردنیاز برای حرکت به‌سوی ظهور 🔺حجت‌الاسلام اسحاقیان🔺 با بیان‌اینکه منتظران با توانایی‌های‌شان می‌توانند زمینه‌ساز ظهور شوند، گفت: ✅فردی که فعال نباشد و دست روی دست بگذارد، نمی‌تواند یک مرتبه توانمندی و مهارت لازم را برای تاثیرگذاری در حکومت مهدوی کسب کند. 🔴به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، ✅قرار گرفتن در زمره یاران امام زمان(عج) آرزوی همه شیعیان و منتظران حضرت حجت(عج) است اما عملی شدن این آرزو الزاماتی دارد ✅مثل مهارت هایی که باید کسب شود، از این رو درباره مهارت های موردنیاز منتظران حضرت بقیه الله الاعظم(عج) با حجت الاسلام «جواد اسحاقیان»، کارشناس مرکز تخصصی مهدویت گفت وگویی داشته ایم که در ادامه می آید: ❓حرکت در مسیر زمینه سازی ظهور نیازمند برخورداری از چه مهارت ها و توانایی هایی است؟ ✳️در مسیر زمینه سازی ظهور دو دسته توانمندی شامل فردی و اجتماعی و کلان نیاز است که یک منتظر باید از آنها برخوردار باشد. مهارت های فردی شامل مهارت های معرفتی، رفتاری و کاملاً انفرادی است. ادامه در لینک زیر🔻🔻🔻 http://www.shabestan.ir/detail/News/816809 https://eitaa.com/mahdaviat313ir 🌺مرکز تخصصی مهدویت🌺
✅(معرفت و بیعت با موعود از تا ظهور )5 🔵پیام غدیر ترسیم کننده ی دو حکومت علوى و مهدوى تا قیام قیامت است... 🔵پس در غدیر تصویر دو حکومت با یک محور طراحى شده است. 🔺گویى رسول عالیقدر از نیت منافقان و کافران خبر داشت که چه توطئه‌اى در سر دارند و نخواهند گذاشت سنت نبوى به امامت علوى اتصال یابد. 🔺گویى مى‌بیند که چگونه سنتش به بدعت تبدیل شده و ظلم و ستم جایگزین عدل و قسط خواهد شد و چه ستم و ظلمى که شعله آتش آن تا ظهور زبانه خواهد کشید و کسى جز حضرت مهدى(ارواحنافداه) نخواهد توانست این آتش شعله گرفته از سقیفه را، با آب عدالت مهدوى خاموش کند، ✳️چرا که «اِذا قامَ الحُجَّةُ سارَ بِسیرَةِ اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلِىٍ(علیه سلام)»؛ هنگامى که حضرت مهدى(ارواحنافداه) ظهور کند به مانند سیره امام على(علیه سلام) رفتار مى‌کند. در حقیقت یک هماهنگى و وحدت روش بین این دو امام همام برقرار است.... ❇️تمام پیام غدیر و ثمره ی رسالت جمیع انبیاء زمینه سازی برای ایجاد حکومت عدل الهی و جهانی برای تمام بشریت است. https://eitaa.com/mahdaviat313ir 🌺مرکز تخصصی مهدویت🌺
(معرفت و بیعت با موعود از غدیر تا ظهور) 6 خطبه ی شریف غدیر به امام زمان (ارواحنافداه) توجه خاصی شده است و سه فراز خطابه، پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) به وجود مبارک آن حضرت اشاره فرموده اند. در فراز اول می فرمایند: « مَعَاشِرَ النَّاسِ آمَنُوا بِاللهِ وَ رَسُولِهِ وَ النُّورِ الَّذِی اُنزِلَ مَعَهُ مِن قَبلِ أن نَطمِسَ وُجُوهاً فَنَّرُدُّها عَلی أدبارِها ... مَعاشِرَ النّاسِ، النُّورُ مِنَ اللهِ عَزَّوَجَلَّ مَسلوکٌ فِی ثُمَّ فی عَلیِّ بنِ أبی طالِبٍ، ثُمَّ فِی النَّسلِ مِنهُ إِلَی القائِمِ المَهدِیِّ، الَّذِی یَأخُذُ بِحَقِّ اللهِ وَ بَکُلِّ حَقِّ هُوَ لَنَا.» در این قسمت، پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) به صراحت جریان نور را علاوه بر خود، در امیرالمؤمنین (علیه السّلام) و امامان از نسل ایشان تا مهدی موعود (ارواحنافداه) جاری و ساری می دانند و آن بزرگوار را گیرنده ی تمام حق الله و حق اهل بیت (علیهم السّلام) معرفی می کنند. فراز دوم از گفتار پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)- که اصل و مهمترین پیام برای همه ی منتظران و شیعیان آخر الزمان است به صورت مستقل به امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) و بیان ویژگی های آن حضرت اختصاص دارد. حساسیت این قسمت از سخن را از آن جا می توان دریافت که حضرتش هجده بار مردم را با تکرار لفظ هشدار دهنده «ألا» (= هان، آگاه باشید!) به دقت در کلام خود فرا می خواند. بیست و یک ویژگی اساسی و مهم امام زمان ارواحنافداه را ترسیم می نمایند که از فردا ان شاءالله به آن ها خواهیم پرداخت. سومین فراز، اواخر خطابه و هنگام بیعت گرفتن از مردم است و کلام بسیار عظیم و تکلیف بسیار سنگین بر عهده ی همه منتظران را بیان می کند
در شب شهادت شکافنده ی علوم روایاتی ناب از وجود نورانی حضرت در باره ی بقیه الله اعظم ارواحنافده باشد که خداوند متعال چشمان همه ی ما را به جمال نورانیش منور بگرداند بحق امام باقر علیه سلام بزرگترین خطاب الهی بر منتظران ظهور و دعاگویان فرج جابر جعفی از امام باقر علیه السلام نقل نموده که فرمود: «زمانی بر مردم خواهد آمد که در آن زمان، امامشان غایب خواهد شد؛ پس خوشا به حال کسانی که بر امر ما ثابت باشند؛ همانا کم ترین پاداش ایشان، آن است که خداوند خطاب به آنان می فرماید: بندگان من! به سرّ من ایمان آوردید و غیبت حجت مرا تصدیق نمودید؛ پس به بهترین پاداش از سوی من بر شما بشارت باد! بندگان به حق من شمایید از شما می پذیرم و شما را عفو می نمایم و شفاعت شما را در حق دیگران می پذیرم و به وسیلة شما، رحمت و باران را بر بندگانم نازل می کنم و برای شما است که از بندگان بلا و عذاب را دور می کنم…. » کمال الدین و تمام النعمه شیخ صدوق سفارش های امام باقر علیه السلام به منتظران ظهور 1. شناخت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف امام باقر علیه السلام می فرماید: «هر کس با شناخت امامش بمیرد، پیش افتادن این امر (ظهور) یا به عقب افتادن آن به او ضرری نرساند؛ کسی که به معرفت امامش بمیرد مانند کسی است که با حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه الشریف در خیمه اش باشد.» 2. صبر در دوران غیبت امام باقر علیه السلام می فرماید: «ای مؤمنان! در به جا آوردن امور واجب خود، تحمل داشته باشید و در برابر دشمنانتان پایداری ورزید، هم دیگر را به شکیبایی سفارش نماید و با امام منتظر خود، پیوند و رابطة ناگسستنی داشته باشید.» مراد از ارتباط ارتباط روحی و علمی که می تواند دائمی و بسیار راه گشا برای هر شیعه باشد بشارتی بزرگ برای تمام زنان منتظر جابر بن یزید جعفی از یاران نزدیك امام محمد باقر علیه السلام به نقل از آن حضرت فرمود: «وَیجِی ءُ وَاللّهِ ثَلاثُ مِائَةٍ وَبِضْعَةَ عَشَرَ رَجُلاً فیهِمْ خَمْسُونَ امْرَأَةً یجْتَمِعُونَ بِمَكَّةَ عَلی غَیرِ میعادٍ؛ به خدا سوگند! 313 نفر یاران مهدی علیه السلام می‌آیند كه پنجاه نفر از آنان زن می‌باشند و بدون هیچ گونه وعده قبلی در شهر مكه گرد هم جمع می‌شوند.»
📺 #برنامه_تلویزیونی_قرار 🌹 🔸 #سبک_زندگی_مهدوی....فصل دوم👈 سبک عبادی منتظران ✅ با حضور حجت‌الاسلام #ملایی از اساتید #مرکز_تخصصی_مهدویت_قم 🗓 جمعه ها ⏰ ساعت 12/15 🔘شبکه چهار سیما 📲 @hasanmollaey
(معرفت و بیعت با موعود از غدیر تا ظهور) 7 نقطه اوج خطبه ی غدیر- که از افتخارات شیعه به شمار می آید- این است که پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) آینده ی جهان را با بیان ویژگی ها و صفات ثمره تمام رسالت ها یعنی آخرین حجت الهی به صورت تابلوی بسیار دقیق و زیبایی طراحی کرده اند... و اگر جملات در مورد حضرت کنار هم چیده شود، حکومت، شخصیت، علم، عصمت و ولایت تکوینی امام زمان (ارواحنافداه) روشن می شود... عبارت اول: «أَلَا إِنَّ خَاتَمَ الأَئِمَةِ مِنِّا القَائِمُ المَهدِی» « آگاه باشید که آخرین امامان.. القائم المهدی از ماست.» پیامبر (صلی الله علیه وآله) در این عبارت، امام زمان (ارواحنافداه) را با القاب «القائم» و «المهدی» خطاب کرده و ایشان و مشخصاتش را با این القاب برای مردم معرفی نموده است. این در حالی است که اسم و کنیه حضرت (علیه السّلام) همان اسم و کنیه ی پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) است. در روایتی آمده است که پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: « المَهدیُّ مِن وُلدِی اسمُهُ اسمِی وَ کُنیَتُهُ کُنیَتِی» « اسمش اسم من است (یعنی همان اسم خاص) و کنیه اش هم، کنیه من است (یعنی ابوالقاسم).» اولین نکته اینکه حضرت با لفظ (منا) می خواهد فخر و مباهات کند که آن وجود مبارک از خاندان ایشان است. تمام اهل بیت علیهم سلام با افتخار حضرت مهدی ارواحنافداه را یاد و ارزوی دیدار دوران حکومت و امامتش را داشتند... ای کاش ذره ای درک می کردیم در دوران چه امامی زندگی می کنیم و ارزش معرفتش را می دانستیم... اولین کلام نام قام را بیان می کند... پیامبر رحمت (صلی الله علیه و آله) گویا عهد شکنی مسلمانان ..خانه نشینی و مظلومیت یازده وصی بعد از خویش را می بیند.که اسلام حقیقی ناب محمدی از دست رسی مردم خارج و اسلام بر خواسته از هوای نفس و شهوات غاصبین دین به عالم معرفی می شود.. در این خطاب قیام و زنده کردن دین از یاد رفته ی اسلام- پس از غیبت طولانی- به ذهن متبادر می شود؛ قیامی که در آن از قاتلین کربلا و از همه ظالمان به دین و دنیای مردم عالم انتقام خواهد گرفت... و لفظ مهدی هدایت جهانی را تجلی می کند. هدف تمام انبیاء و اوصیاء که همان هدایت بشریت بود به دست مبارک امام زمان ماست..
(معرفت و بیعت با موعود از غدیر تا ظهور)8 عبارت دوم در معرفی امام زمان ارواحنافداه در خطبه ی غدیر خم «أَلَا إِنَّهُ الظَّاهِرُ عَلَی الدِّین» در تشریح این جمله باید نکاتی را در ابتدا بیان کنیم؛ اولاً فرق است بین دین و دینداری؛ دین یک ارزش است و دینداری ارزشمند. مانند رابطه ی بین ایمان و مؤمن که ایمان ارزش است و مؤمن ارزشمند. در مورد ائمه (علیه السّلام) بحثی وجود دارد که ائمه (علیه السّلام) ارزش هستند یا ارزشمند؟ ایمان هستند یا مؤمن؟ عدل اند یا عادل؟ علم اند یا عالم؟ رأفت اند یا رءوف در زیارت آل یاسین می خوانیم: « السلام علیک ایها العلم المنصوب و العلم المصبوب» پس اطلاق علم،(حقیقت علم نه عالم) بر امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) شده است.. همچنین می گوییم: «اللَّهُمَ وَ صَلِّ عَلَی وَلِیِّ أَمرِکَ القَائِمِ المُؤَمِّلِ وَ العَدلِ المُنتَظَرِ احفُفهُ بِمَلَائِکَتِکَ المُقَرَّبِینَ وَ أَیَدَهُ بِرُوحِ القُدُسِ یَا رَبَّ العَالَمِینَ.. پس به امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) گفته می شود عدل... باورمان این است که امام اصل دین ،ایمان ، عدل و تمام ارزش ها هستند.. لذا در این جا که گفته «انه الظاهر علی الدین»؛ یعنی خودِ امام زمان (ارواحنافداه) بر ادیان چیره است وقتی هم خودِ امام زمان ارواحنافداه دین باشد پس جدّ ایشان- یعنی حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) نیز دین خواهد بود. لذا در این جا پیامبر (صلی الله علیه و آله)می خواهد بگوید: آگاه باشید که خود امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دین و آیین من است و شخصِ اوست که غالب بر ادیان است و یا این که می خواهد بگوید که دین امام زمان (ارواحنافداه) بر همه ادیات غالب است. پس آگاه باشید که اگر از راه ولایت اهل بیت (علیهم السّلام) بیرون رفتید در نهایت او خواهد آمد، مؤاخذه خواهید شد و به ناچار باید به دین او بگروید. معنای دیگری که می توان برای این عبارت در نظر گرفت، این است که بگوییم « الدین» یعنی دین اسلام. «أَلَا إِنَّهُ الظِاهِرُ عَلَی الدِّین» یعنی او راهنمای دین است. همانطور که در جنگ خندق هنگامی حضرت علی علیه سلام به میدان رفتند پیامبر رحمت (صلی الله علیه و آله )فرمودند : «بَرَزَ الإِسلامُ کُلُّهُ اِلى الشِّرکِ کُلِّهِ»؛ (تمام اسلام در برابر تمام کفر قرار گرفته . و تعبیر دیگر «برزَ الإیمانُ کلُّه إلی الشِّرکِ کلِّه» تمام ایمان در برابر تمام شرک قرار گرفته   امام زمان ارواحنافداه راهنمای کلِ دینِ اسلام و غالب بر دین هستند. اگر بخواهیم دین را تعریف کنیم باید بگوییم که دین چتری دارد که بالای آن وجود مقدس امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قرار دارد. یعنی دین در اینجا به معنای ادیان نبوده و به معنای دین اسلام است. یعنی او غالب و حاکم و چیره بر کل دین اسلام است. این که می گوییم دین اسلام نقطه بلندش وجود مقدس امام زمان (ارواحنافداه) است، یعنی او ولی الله است و اتصال و پیوند بلاواسطه با الله دارد. چون معنای ولی و ولایت، قرب بدون حجاب است. حجاب ممکن است گناه، غفلت و یا حتی نور باشد که بین انبیا و خداوند حجب نوری نیز وجود دارد. در نتیجه « أَلَا إِنَّهُ الظَّاهِرُ عَلَی الدِّینِ» یعنی کل دین، امام زمان (ارواحنافداه) است و در رأس تمامِ دین قرار دارد و اگر او را نگاه کنیم، همه دین را داریم، لذا در روایات وارد شده است که اگر کسی ولایت امیرالمؤمنین (علیه السّلام) را قبول کند و بپذیرد، همه چیز را قبول کرده، و وقتی امیرالمؤمنین (علیه السّلام) را قبول نکند، همه چیز را منکر شده است. این امر بدان سبب است که کل دین عبارتست از وجود مقدس ائمه طاهرین (علیهم السّلام).
با توجه به اینکه اسم عرفه به معنای شناختن است و هیچ شناختی فراتر از معرفت به امام زمان ارواحنافداه نیست باید بیشتر از آنکه توجهات تنها به سوی مناجات جلب شود، به سوی کسب معرفت جلب شود اگر مناجاتی هم صورت میگیرد، در همین راستا باشد.(امروز بسیار دعای اللهم عرفنی نفسک...اللهم عرفنی حجتک...را زمزمه کنیم و با اشک و ناله از خداوند معرفت به حجتش را طلب کنیم) بنابراین میتوان عرفه را فرصتی جهت کسب معرفت به امام زمان(ارواحنافداه) دانست و با خود محاسبه کنیم که از عرفه گذشته تاکنون چه مقدار معرفت ما نسبت به امام حیَمان بیشتر شده است، زیرا این معرفت همان چیزی است که در احادیث فرمودهاند: «هر کس بمیرد و به امام زمانش معرفت نداشته باشد، با مرگ جاهلیت از دنیا رفته است؛ مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ ماتَ مَیْتَةً جاهِلِیَّةً». و اصلا خداوند متعال امروز اول به زوار قبر امام حسین علیه سلام نظر می کند بعد به حاجیان عرفات و پیامش برای منتظران این است که معبر ظهور و یار امام زمان شدن از کربلا و درسنامه ی عاشوراست و الا در کنار خانه ی خدا بدون معرفت و اطاعت از حجت خدا ثمره ای بجز آتش جهنم نیست...
روز عید قربان است ندبه می کنیم؟؟؟؟ کلام امام باقر علیه السّلام : هیچ عیدى براى مسلمین نمی آید چه قربان و چه فطر مگر آنکه براى آل محمّد علیهم السّلام حزن و اندوه تجدید می شود. عبد اللَّه می گوید: عرضه داشتم براى چه؟ فرمودند: چون می بینند که حقّشان در دست دیگرى است. الکافی، ج۴، ص ۱۶۹ امروز در کنار خانه ی خدا امام جماعت تمام حاجیان کیست ؟؟قلب جهان اسلام که باید منشا هدایت تمام بشریت باشد به دست خبیثترین انسانهاست که خود منشاء ضلالت جهان اسلام و تمام بشریتند... آیا دیدن کعبه بدون امام زمان ارواحنا فداه در این روز اشک دیدگان منتظران را جاری نمی کند؟؟ گویا از آن روزی که مردم غدیر را رها کردند و امام حسین از کنار کعبه عازم کربلا شد کعبه نیز یتیم مانده است....... وقتی به این نکته دقت نظر داشته باشیم که بهترین زمان تقرب به خداوندمتعال، زمان ظهور است و واژه «قربان» نیز از همین «تقرّب و قرب» گرفته شده در می بابیم که در اصل، زمان قربان (قرب واقعی) و رسیدن به محبوب و مطلوب، در روزگار ظهور است. بنابراین، اکنون که در روز عید قربان هستیم و اقتضای این روز آن است که در خدمت امام زمان ارواحنافداه به آن تکامل عالی و قرب الهی برسیم، اما دستمان از آن کوتاه است، به دلیل وجود این فاصله میان ما و امام و در دسترس نبودن ایشان، در این روزی که «اوج نزدیکی و قرب به خداست» امام زمانمان غایب است و ما ندبه کنان فریاد می زنیم (این بقیه الله)..
(معرفت و بیعت با موعود از غدیر تا ظهور)9 عبارت سوم و چهارم ،معرفی امام زمان ارواحنافداه در خطبه ی غدیر خم «ألَا إِنَّهُ المُنتَقِمُ مِنَ الظَّالِمِینَ» « آگاه باشید که امام زمان انتقام گیرنده از ستمکاران است». «ألَا إِنَّهُ فَاتِحُ الحُصُونِ وَ هَادِمُهَا» «آگاه باشید که او فاتح دژها و منهدم کننده ی آنهاست.» در حالی که پیامبر دست اول مظلوم در عالم را بالا برده است این کلام را در مقابل پست ترین ظالمین در عالم هستی بیان می کند. این فراز از ویژگی های آن حضرت، نشان دهنده ی آن است که غفلت از پیام غدیر دنیای تا قبل از ظهور را، جولانگاه ظالمان معرفی می کند که سبب شده است تا پیامبر (صلی الله علیه و آله ) امام زمان را این گونه و با این صفاتِ با اقتدار و هول انگیز برای ظالمان معرفی نمایند. البته همه این ها درست است؛ زیرا اخبار فراوانی از عامه و خاصه به ما رسیده است که نمایانگر این است که دنیای قبل از ظهور ایشان، جولانگاه ظالمان، مشرکین و بی دینان است؛ کسانی که با در دست داشتن قدرت، پیوسته در حال ظلم و خیره سری در دنیا هستند. از طرف دیگر، خود، دلگرمی است به شیعیان و مردم مظلومی که مورد ظلم و ستم واقع شده اند و به آن ها روح امید و زندگی را تزریق می کند؛ لذا اعتقاد به چنین منجی ای، سرآغاز حیاتی امیدبخش در جامعه اسلامی و حتی سایر جوامع است که این روند رو به افزایش ظلم و ستم در جهان، بالاخره در نقطه ای متوقف خواهد شد و آن منجی با در هم کوفتن صلابت ظالمین و مشرکین و بی دینان، آرامش و عدل و داد جهانی را به ارمغان خواهد آورد... کسی که این صفت را برای حجت خدا باور کند یقینا هرگز ظلم نخواهد کرد.نه به همسر نه همسایه و نه هیچ انسان دیگر...
(معرفت و بیعت با موعود از غدیر تا ظهور)10 عبارت پنجم ،معرفی امام زمان ارواحنافداه در خطبه ی غدیر خم « أَلَا إِنَّهُ غالب کُلِّ قَبِیلَةٍ مِن أَهلِ الشِّرک و هادیها» « آگاه باشید که او غلبه کننده بر تمامی قبیله های اهل شرک و هدایت کننده ی آنهاست.» در این عبارت دو نکته، مهم و قابل توجه به نظر می رسند: یکی این که در این عبارت دو ویژگی را در امام زمان (ارواحنافداه) معرفی می کند که یکی از آن غالب بودن و دیگری هادی بودن برای دسته مغلوب است. باید توجه داشت که بسیاری از افراد غالب و پیروز، ویژگی هادی بودن را ندارند؛ یعنی خیلی از افراد نمی توانند همه صفات متضاد و متناقض را با هم و در آنِ واحد در وجودشان داشته باشند، ولی ائمه (علیهم السّلام) دارای این نوع ویژگی ها هستند. مثلاً امام علی (علیه السّلام) هم یک جنگ جوی شجاعِ به تمام معناست و هم وقتی بچه یتیمی را می بیند، تمام پشتش به لرزه درمی آید و گریه می کند. امام زمان (ارواحنافداه) هم جامع این دو صفت متضاد است؛ یکی «غالب کَلِّ قَبِیلَة»، و دیگری «هادیها» است. یعنی ضمن این که غلبه دارد، ولی با قهر و غلبه آن ها را از بین نمی برد؛ بلکه هدایت می کند. از همین جمله فهمیده می شود که وقتی امام زمان ارواحنافداه ظهور می کند، تمام وجودش زور و غضب نیست. باید امام را اینگونه به عالم معرفی کنیم نه یک فرد خون ریز که بیاید کشت و کشتار می شود.. حضرت ابتدا اتمام حجت می کنند؛ مثل آن روایاتی که می گویند در لحظه ی آغازین ظهور از جانب کعبه ندا می دهد که مردم به سوی حق بیایند که بیان کننده ی هدف حضرت که همان هدایت است می باشد.. در زیارت آل یاسین می خوانیم: « السلام علیک ایها العلم المنصوب و العلم المصبوب و الغوث و الرحمة الواسعه» که صفت « واسعه» در مورد امام زمان (ارواحنافداه) به کار رفته است و این یعنی رحمتشان فراگیر است و معلوم می شود چیزی که غلبه دارد، رحمت امام زمان است تا انتقام و از بین بردن مشرکان. چون ائمه مُظِهر و مَظهَر تمام نمای صفات جمال و جلال خداوند هستند و یکی از صفات جمال خداوند این است: « یا من سبقت رحمتُه غضبَه»؛ یعنی ای کسی که رحمتش بر غضبش پیشی گرفته است. با این بیان که در مورد خداوند اصل بر این است که رحمت کند ولی به خاطر دوام امواج خروشان رحمت، غضب نیز می کند. غضب خداوند به خاطر این است که مزاحمین رحمت را کنار بزند، تا رحمت ادامه پیدا کند. لذا امام زمان ارواحنافداه هم می آید تا موانع انتشار رحمتش را برچیند و این موانع چیزی جز مشرکان و ملحدان نیستند. پس غضب برطرف کننده و بستر ساز رحمت واسعه و فراگیر حضرت است... این کلام پیامبر رحمت صلی الله علیه و آله در مقابل مسلمان است و نتیجه ی کلامش این است ،اگر وصی پیامبر و غدیر را فراموش کنید اهل شرک خواهید بود ولو تمام عمر در نماز و حج باشید.... و پیام دیگر این کلام این است که ، تنها راه بر چیده شدن شرک و الحاد در عالم هستی و هدایت تمام مشرکین به توحید...صلح و دوستی در طریق ظهور وارث غدیر است..
(معرفت و بیعت با موعود از غدیر تا ظهور)11 عبارت ششم، معرفی امام زمان ارواحنافداه در خطبه ی غدیر خم « ألَا إِنَّهُ مُدرِکٌ بِکُلِّ ثَارٍ لِأَولِیَاءِ الله» « آگاه باشید او، به دست آورنده خون همه ی دوستان خداست.» این عبارت از پیام غدیر ، تسلای دل داغ دیدگان کربلا از تمامی انبیاء و اوصیاء وهمه محبان سید الشهداء علیه سلام است.. «مدرک» در لغت به معنای درک کننده است؛ ولی در این عبارت بهتر است به معنای «خون خواه» بگیریم و خون خواه یعنی «ولی دم»؛ این عبارت امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) را ولی دم اولیای الاهی معرفی می کند. در عبارت « ألَا إِنَّهُ مُدرِکٌ بِکُلِّ ثَارٍ لِأَولِیَاءِ الله»، ثار به معنای خون است نه خون خواه؛ چون قبل از ثار «کُل» آمده است؛ یعنی او ولی دم همه ی خون های اولیا و دوستان خداست. از طرفی به کار رفتن کلمه «کل» نشان دهنده ی این است که ایشان خون خواه خون های تمام اولیای الاهی از ابتدای تاریخ تا انتهای آن است. اما در این جا این سؤال مطرح است که ایشان از چه کسی می خواهد خون خواهی کند؟ مگر نه این است که تمام آن قاتلان از دنیا رفته اند؟ در پاسخ به این سؤال می گوییم که در برخی از روایات داریم که ایشان وقتی ظهور می کنند بعضی از قاتلان انبیاء و ائمه (علیهم السّلام) را زنده می کنند و انتقام خون آنها را خواهدگرفت..... از طرف دیگر در قرآن آیه ای وجود دارد که نشان می دهد خداوند به ولی دم و خون خواه، قدرت و اختیاراتی را داده است: ( وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیهِ سُلْطَانًا فَلَا یسْرِفْ فِی الْقَتْلِ إِنَّهُ کَانَ مَنْصُورًا) در روایت داریم که «انه کان منصورا» امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) است و یکی از القاب آن حضرت است. منصور به این دلیل از القاب آن حضرت است که در خون خواهی از قاتلان اولیاء الله،از طرف فرشتگان یاری شده و تایید می شود.... درس این کلام از پیام برای منتظران این است که مراقب آبروی دیگران باشیم که( عرض المومن دم المومن) .آبروی مومن خون مومن است و اگر آبروی کسی را ببریم مدافع آبروی مظلوم امام زمان ارواحنافداه خواهد بود..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥غدیر مظلوم ترین عید 🎥کلیپ غدیر مظلوم ترین عید از استاد قرائتی
(معرفت و بیعت با موعود از غدیر تا ظهور)12 عبارت هفتم ، معرفی امام زمان ارواحنافداه در خطبه غدیر خم «أَلَا إِنَّهُ النَّاصِرُ لِدِینِ اللهِ» «آگاه باشید که او یاور دین خداست.» این عبارت در واقع تکمیل کننده ی عبارت «أَلَا إِنَّهُ الظِاهِرُ عَلَی الدِّین» است. در این عبارت مراد از دین خدا «اسلام» است که پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) در همین خطبه غدیر به این موضوع اشاره کرده است: ( إِنَّ الدِّینَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ) ما می دانیم که تمام انبیاء و ائمه (علیهم السّلام)، یار دین خدا و یاری دهنده آن هستند ولی معلوم می شود ذکر این خصوصیت برای امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) به گونه ای است که با دیگران فرق دارد. اول اینکه تنها حجت الهی که در سراسر کره ی خاکی مردم بدون هیچ اختلاف و با یک عقیده و باور واحد در صلح و آرامش زندگی می کنند فرق دیگر این است که نصرت واقعی دین خدا وقتی است که کلیه آثار شرک از دنیا برداشته شده و دین خدا بر تمامی زمین گسترده شود و آیات خدا تحقق یابد: ( هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَ دِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ ) و روایات متعددی داریم که مصداق این آیات، قائم آل محمد، امام زمان (ارواحنافداه) است. با توجه به عبارت «أَلَا إِنَّهُ الظِاهِرُ عَلَی الدِّین»، عبارت «أَلَا إِنَّهُ النَّاصِرُ لِدِینِ اللهِ» به این معناست که امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) تمام اسلام را در جهان پیاده می کند و دین خدا را در تمامی گستره ی زمین با ابلاغ و اجرا یاری می کند؛ لذا امام زمان (ارواحنافداه) هم وظیفه ی ابلاغ و هم وظیفه ی اجرا دارند. یکی از ویژگی های قابل ذکر یاران امام زمان (ارواحنافداه) این است که آنان باید در دوران غیبت، دین خدا را هم قولاً و هم عملاً یاری کنند و تمام تلاش خود را به کار بندند تا با یاری دین خدا زمینه ظهور آن حضرت را فراهم آورند... پیام این کلام برای منتظران این است که هر قدمی در راه تبلیغ و ترویج نام حجت زمان مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه )بزرگترین نصرت و یاری دین خداوند متعال و بزرگترین خدمت به تمام بشریت است
(معرفت و بیعت با موعود از غدیر تا ظهور)13 عبارت هشتم، معرفی امام زمان ارواحنافداهدر خطبه غدیر خم «أَلَا إِنَّهُ الغَرَّافُ من بَحرٍ عَمِیق» « بدانید او از دریایی عمیق بهره می گیرد.» «بحر عمیق» یعنی دریای ژرف . «غراف» صیغه مبالغه است؛ یعنی بسیار پیمانه بر می دارد؛ به این معنا که متصل به دریای ژرف است. در اصطلاح روایات و ادبیات عرب و غیر عرب، دریا به معنی دانش است. البته دریا را بعد از دانش به رحمت و عطوفت نیز تشبیه می کنند؛ مثلاً می گویند: دریای عطوفت، دریای رحمت، دریا فضل، دریای جود، دریای عدل و ... . ولی اصل دریا که آب زلال است به معنای علم و دانش به کار رفته است. در قرآن هم به این معنا اشاره شده است. لذا «أَلَا إِنَّهُ الغَرَّافُ من بَحرٍ عَمِیق» یعنی امام زمان (ارواحنافداه) در کنار دریای رحمت، دریای دانش و دریای رأفت و عطوفت الهی قرار گرفته است و همه ی این ها پایان ناپذیر است؛ زیرا به دریای لایزال الهی متصل است. مهمترین پیام این کلام برای منتظران این است که به آن دریا و سرچشمه متصل باشیم. در قرآن کریم خداوند می فرماید: ( یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صَابِرُوا وَ رَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ) امام باقر (علیه السّلام) در ذیل این آیه می فرمایند: « و رابطوا إمامکم المنتظر». این یعنی ارتباط ما با امام زمان ارواحنافداه باید یک ارتباط دوطرفه باشد و از خداوند بخواهیم که رفاقت و ارتباط ما را با آن حضرت از طریق معرفت به حضرت و ترک گناهان بیشتر نماید و در ارتباط بیشتر با ایشان است که انسان مسلمان زندگی می کند، می میرد و محشور می شود. این که گفته اند روح همه ی عبادات و شرط قبولی اعمال، وجود امام زمان ارواحنافداست « بالإمام تمام الصلاة و الزکاة و الصیام و الحج و الجهاد و توفیر الفیء و الصدقات و إمضاء الحدود و الأحکام ...»، به خاطر این است که اگر این ارتباط نباشد روح عبادت در انسان از بین می رود... مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه )دریای دارایی و سرمایه وسیع دنیوی و اخروی را در اختیار دارد.و تمام بشریت را از فقر مادی و معنوی نجات خواهد داد.. امام صادق (علیه السّلام) وجود دارد که می فرمایند: « العِلمُ سَبعَةٌ وَ عِشرُونَ حَرفاً فَجَمِیعُ مَا جَاءَت بِهِ الرُّسُلُ حَرفَانِ فَلَم یَعرِفِ النَّاسُ حَتَّی الیَومِ غَیرَ الحَرفَینِ فَإِذَا قَامَ قَائِمُنَا أخرِجَ الخَمسَةَ وَ العِشرِینَ حَرفاً فَبَثَّهَا فِی النَّاسِ وَ ضَمَّ إلَیهَا الحَرفَینِ حَتَّی یَبُثَّهَا سَبعَهً وَ عِشرِینَ حَرفاً» « همه علم و دانش بیست و هفت حرف (باب) است پس همه آن هایی که از آدم تا خاتم و از خاتم، تا امام زمان آورده اند دو حرف است که وقتی امام زمان (ارواحنافداه) ظهور می کند، آن بیست و پنج حرف دیگر را خارج می کند و با ضمیمه کردن آن دو حرف- که تا قبل از ظهور خارج شده بود- آن بیست و هفت حرف از را در بین مردم منتشر می کند.» و به گونه ای مردم از علم بهرمند می شوند که هیچ جهلی برای بشر باقی نخواهد ماند...
♦️نسخه امام هادی(ع) برای تحمل درد غیبت و ارتباط با ولی عصر(عج) 👈حجت الاسلام ناصر شهیدی، مدرس حوزه و کارشناس مهدوی درباره اشارات و پرداخت «زیارت جامعه کبیره» امام هادی(ع) درباره مهدویت و امام عصر(عج)، به خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، گفت: ✅انشای زیارت جامعه کبیره در حقیقت یکی از اقدامات مهم امام هادی(ع) در جریان پررنگ کردن ولایت ائمه علیهم السلام در دوران قبل از غیبت امام عصر(عج) است؛ به عبارت دیگر، زیارت غدیریه (زیارت امیرالمومنین(ع) در عید غدیر) و نیز جامعه کبیره که یک دوره معرفت شناسی است، هر دو چنین کارکردی دارند. ✅ در عصر غیبت که مردم به ظاهر از دیدن امام(ع) محروم اند، زیارت جامعه بهترین و پُرمحتواترین زیارت برای برقراری ارتباط با امام مهدی(عج) است و اساساً به تعبیر برخی از استادان گویی امام هادی(ع) این زیارت را برای عصر غیبت انشاء کرده اند. ✅حجت الاسلام شهیدی تصریح کرد: هر چند با مرور بر زندگانی ائمه علیهم السلام درمی یابیم که همگی تلاش کرده اند که مردم برای تحمل دوران غیبت آماده شوند اما این تلاش در دوران زندگانی بابرکت امام هادی(ع) و امام عسکری(ع) پررنگ تر بوده است، تا مردم هم آماده ورود به عصر غیبت و تحمل آن شوند و هم در آن دوران از امام(عج) جدا نشوند. 🎤متن مصاحبه با حجت الاسلام شهیدی را در لینک زیر مطالعه فرمایید👇👇👇 http://shabestan.ir/detail/News/723996 مرکز تخصصی مهدویت قم🔻🔻🔻 ✅ @mahdaviat313ir
(معرفت و بیعت با موعود از غدیر تا ظهور)14 عبارت نهم ، معرفی امام زمان ارواحنافداه در خطبه ی غدیر خم «أَلَا إِنَّهُ یَسِمُ کَلَّ ذی فَضلٍ بِفَضلِهِ وَ کُلَّ ذی جَهلٍ بِجَهلِهِ» «آگاه باشید! که او به هر ارزشمندی به اندازه ی ارزش او و به هر نادان و بی ارزشی به اندازه ی نادانی اش نیکی کند.» امام زمان (ارواحنافداه) در زمان ظهور خود، به انسان های فاضل، به اندازه ارزش آن ها و به انسان های جاهل به قدر خود آن ها اعطاء می کند. با غفلت از پیام غدیر ، جاهلان و انسان های که بوی از ارزش و فضل ندارند مدعیان فضل و علم شده اند... به گونه ای جهل بر جهان حاکم شده است که مظهر تمام کمالات و خورشید علوم در عالم هستی هنوز بر عالم نتابیده است.. و با تابش نور ظهور حجت خدا تاریکی دوران غیبت برطرف و سنگ سیاه و طلایی ناب مشخص خواهد شد... در بیان عبارت «یَسِمُ کُلَّ ذی فَضلٍ بفَضلِهِ»؛ باید گفت که این عبارت بیانگر این آیه از قرآن است که می فرماید: ( وَیؤْتِ کُلَّ ذِی فَضْلٍ فَضْلَهُ به هر صاحب فضلیتی، به مقدار فضیلتش ببخشد.) پیام این کلام برای منتظران این است ..که با تمام وجود تلاش خود را در راه کسب فضایل و کرامت های انسانی قرار دهند که دست عنایت منجی عالم هستی به اندازه ی ارزش و لیاقت هر صاحب فضلی خواهد بود.