✒️📃
👌یک تلنگر
داشتم جدول حل می کردم، یکجا گیر کردم: "حَلّٰال مشکلات است؛ سه حرفی"
👨💼پدرم گفت: معلومه، «پول»
گفتم: نه، جور در نمیاد
مادرم گفت: پس بنویس «طلا»
گفتم: نه، بازم نمیشه.
♀تازه عروس مجلس گفت: «عشق»، گفتم : اینم نمیشه.
💁♂دامادمان گفت: «وام»، گفتم: نه.
👮♂داداشم که تازه از سربازی آمده گفت: «کار»، گفتم: نُچ.
👵مادربزرگم گفت: ننه، بنویس «عُمْر»، گفتم: نه، نمیخوره
هر کسی درمانِ دردِ خودش را میگفت، یقین داشتم در جواب این سؤال،
▪️پابرهنه میگوید «کفش»
▪️نابینا می گوید «نور»
▪️ناشنوا میگوید «صدا»
▪️لال میگوید «حرف»
و...
♦️اما هیچ کدام جواب کاملی نبود
💐 جواب«فَرَج» بود و ما هنوز باورمان نشده: تا نیایی گِره از کارِ بشر وا نشود...
اللهم عجل لولیک الفرج...
🔹یک_تلنگر
ا___________________
🌿🔔🔸🔸🔶🔸🔸🔔🌿
🆔 @bonyademahdi
مهدویت فارس
🆔 @bonyademahdi 🔶 #خانواده_مهدوی 🔸قسمت یازدهم - خانواده (5) 👇👇👇👇
🔶 #خانواده_مهدوی
🔸قسمت یازدهم - خانواده (5)
💢 خانوادهمحوری، راهکار ایمنی از فتنههای آخرالزمانی
«ای کسانی که ایمان آوردهاید، خود و خانوادهی خویش را از آتشی که آتشافروز آن مردمان و سنگهای خاراست، دور نگه دارید». (سوره تحریم، آیه 6)
علامه طباطبایی در تفسیر این آیه میفرماید: خود و خانواده و فرزندانتان را تعلیم خیر دهید و آنان را تربیت کنید تا از آتش جهنم دور شوید.
اهلبیت علیهمالسلام در سخنان شفابخش خویش بیش از هر چیز، بر حفظ نظام خانواده و رعایت اخلاق و تقوای خانوادگی و مراقبتهای ویژه در فرآیند تربیت خانوادگی در چنین دوران پرمخاطرهای تأکید میورزند. تأکید و اصرار اهلبیت علیهمالسلام بر خانوادهمحوری و ملازم خانه و خانواده بودن، حاکی از توجه داشتن به اهمیت این نهاد بنیادین اجتماعی و تشکیل هستههای صالح و سالم برای تأسیس و تشکیل جامعهی مهدوی است.
شیعیان، محبّ اهلبیت علیهمالسلام و معتقد به امامت و ولایت پیشوایان معصوماند، رهبری آنان را پذیرفتهاند، در غم و شادی اهلبیت علیهمالسلام غمگین و شاد میشوند، مقام و فضیلت آنان را قبول دارند، به امام زمان (عج) معتقد و نسبت به ظهورش منتظرند. مجموعهی اینها یعنی «ولایت».
برای اینکه این باورها و گرایشها در نسلهای بعدی هم وجود داشته باشد، پدران و مادران باید فرزندان خود را با همین اعتقادات و محبتها بار آورند. این یعنی «تربیت ولایی». عشق به اهلبیت علیهمالسلام و انتظار فرج و زندگی همراه با فرهنگ ولایی، افراد را از پلیدیها و مفاسد دور میکند و آنان را همسو و همراه با اولیای خدا قرار میدهد.
رسول خدا (ص) نیز از امّت خویش انتظار دارد که فرزندان خود را با عشق قرآن و عترت تربیت کنند و فرموده است: «فرزندان خود را با محبت من و محبت اهلبیت من و قرآن تربیت کنید». (1)
از جلوههای روشن اینگونه تربیت در عصر غیبت، آن است که در خانوادهها یاد حضرت مهدی (عج) و توجه به وجود مقدس ایشان و شوق دیدار و انتظار آمدن و آمادگی برای ظهورشان وجود داشته باشد.
امام علی (ع) میفرماید: «بر عقیده به امامت آن حضرت، جز کسی که یقین او قوی و شناخت او درست باشد، ثابت و استوار نمیماند». (2)
این مهر و محبت و این شعلهی مقدس در درون سینهها باید نسل در نسل روشن بماند و زندگی را در خط صحیح و مسیر خداپسندانه قرار دهد.
🔺پینوشتها:
(1). احقاقالحق، ج18، ص 498
(2). منتخبالأثر، ص 251
📚فصلنامه منجی/ شماره 30/ پاییز 1395
🆔 @bonyademahdi
25.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🆔 @bonyademahdi
🎥 #ڪلیپ_تصویرۍ
❌ مدعیان دروغین
👇👇👇👇
🌐 http://yon.ir/udBZz
مهدویت فارس
🆔 @bonyademahdi 🔴 #جنگ_نرم 🔹قسمت اول 👇👇👇👇
🔴#جنگ_نرم
🔹قسمت اول
پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، دشمنان به این امید بودند که این انقلاب چند صباحی بیشتر نمیتواند دوام داشته باشد، ولی پس از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و اهداف آن در راستای رقم زدن تمدن بزرگ اسلامی و زمینهسازی حاکمیت جهانی اسلام به فرماندهی حضرت حجت ارواحنافداه به شدت احساس خطر میکردند، به فکر نابودی این نظام از راههای مختلف برآمدند.
در همین راستا، دشمنان به سرکردگی آمریکا، تمامی اَشکال براندازی نظامی اعم از کودتا، ترور، جنگ نامنظم و تجزیهطلبانه اعم از شورش و تحریکات قومی و محلی، جنگ تحمیلی و ... را درحالی به ایران تحمیل کردند که پایههای نظام جمهوری اسلامی هنوز شکل نگرفته بود. اما با رهبری هوشمندانهی حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری مدظلهالعالی و تدبیر مسئولان و همت مردم، این فعالیتها حاصلی جز شکست و تحقیر دربرنداشت.
بنابراین آنها درصدد شیوهی دیگری از براندازی که آمیزهای از به خدمت گرفتن عوامل تبلیغاتی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بود و در اصطلاح جنگ نرم نامیده میشد، برآمدند که شناخت آن میتواند ما را در ادامهی مسیر حرکت و تلاش خستگیناپذیر خود در تحقق آن هدف بلند و متعالی و کسب رضایت حضرت ولیعصر (عج) و کمک در زمینهسازی دولت کریمهی آن حضرت یاری رساند.
✅ جنگ نرم چیست؟
مجموعه اقدامات غیرنظامی که دشمن با هدف تغییر ارزشها و باورها و افکار جامعهی هدف، در جهت تصرف عقل و قلب مردم آن جامعه انجام میدهد تا به آنها القاء کند که: چگونه فکر کنند، چگونه باور داشته باشند و چگونه طبق این رفتار زندگی کنند.
✅ هدف جنگ نرم
مهمترین هدف جنگ نرم، تغییر باور و فکر افراد جامعه است. دشمنان قصد دارند اسلامیّت، ملیّت و ارزشهای دفاع مقدس را در نسل جوان از بین ببرند و این ارزشها را کمرنگ یا به نفرت تبدیل کنند.
امروز دشمن قسمخوردهی انقلاب اسلامی در میدان جنگ نرم قصد تحمیل شکستی شبیه شکست آندلس را بر اسلام و ایران دارد. اگر غفلت کنیم، خون شهداء پایمال شده و شرمندهی آن ارواح مطهر خواهیم بود.
آخرین حربهی دشمنان برای متوقف کردن انقلاب اسلامی، بهرهگیری از اهرم تهاجم فرهنگی است. آمریکاییها سالانه، میلیونها دلار برای تغییر افکار و باور ملتهای مسلمان در جنگ «قلب و ذهن» هزینه میکنند.
ادامه دارد...
📚 فصلنامه منجی/ شماره 24/ شهریور و مهر 1394
🆔 @bonyademahdi
مهدویت فارس
🆔 @bonyademahdi 🔰 تشکیل جلسه شورای مدیران در تاریخ ۱۵ مهرماه ۱۳۹۷ 👇👇👇
🆔 @bonyademahdi
🔰 تشکیل جلسه شورای مدیران در تاریخ ۱۵ مهرماه ۱۳۹۷
✅ موضوع جلسه : اعزام مبلغان خواهر به مشهد مقدس و بررسی آئین نامه طرح و برنامه
🔸در این جلسه نحوه اعزام خواهران مبلغ به تعداد ۱۵ نفر با رویکرد کودک و نوجوان بررسی شد و مقرر گردید خواهران فردا مورخه ۱۶ مهرماه ۱۳۹۷ به مشهد مقدس جهت اردوی آموزشی مهارتی مربیان مهدویت اعزام گردند.
هم چنین در این جلسه در مورد آئین نامه مدیریت طرح و برنامه تصمیماتی اتخاذ شد.
👇👇👇👇
🌐 http://yon.ir/Q7qrH
مهدویت فارس
🆔 @bonyademahdi 🔰 #حکومت_جهانی_امام_عصر(عج) 🔸قسمت یازدهم - 👇👇👇👇
🔰 #حکومت_جهانی_امام_عصر(عج)
🔸قسمت یازدهم -
💢 دین عصر ظهور
یکی از ویژگیهای جهان در آستانهی ظهور حضرت مهدی (عج)، طبق روایات، کمرنگ شدن دین در بین مردم و جایگزینی خرافهها و کژیهای گوناگون که گریبانگیر آنها میشود، است.
امیرمؤمنان علی (ع) حقیقت یاد شده را اینگونه بیان فرمودند:
«اَیُّهَا النّاسُ! سَیَأْتی عَلَیْکُمْ زَمانٌ یُکْفَأُ فیهِ الاِسْلامُ، کَما یَکْفَأُ الاِناءُ بِما فیهِ(1)؛ مردم! به زودی زمانی بر شما میرسد که اسلام چونان ظرف واژگون شده، آنچه در آن است، ریخته میشود.
تا آنکه حضرت مهدی (ع) به پا میخیزد و غبار شرک از چهرهی گوهر دین برمیگیرد، آنگونه که بسیاری میپندارند این دین نویی است که آن حضرت آورده است!»
بیگمان حضرت مهدی (عج) میآید تا با بیدار کردن سرشتهای خفته، زمینه را برای یکتاپرستی همگان، که همانا هدف آفرینش است، فراهم کند. او هرگز برای پذیرش باور یکتاپرستی، کسی را زیر فشار و ناگزیری قرار نخواهد داد؛ بلکه با فراهم کردن بسترهای بایسته برای پذیرش این امانت الهی، شهد شیرین خداپرستی را میان همهی انسانها آنسان که شایستهاند، قسمت خواهد کرد. وی با فراهم کردن شرایط مناسب و از بین بردن موانع، همگان را به اندیشیدن در نشانههای پروردگار فرامیخواند. و برآیند این اندیشیدن، به آغاز و انجام، ارمغانی جز پرستش حقیقی خداوند نخواهد بود.
روشن است که با فراهم شدن همهی شرایط و کنار رفتن همهی موانع، آن کسی که سر فرمانبرداری در برابر حقیقت فرود نیاورد، کسی نیست مگر انسانی گستاخ و طغیانگر که با همهی هستی، برابر حق ایستاده است و بدون شک در چنان شرایطی، نه فقط آن امام همام، او را برنخواهد تافت، بلکه همهی مردم که زخم ستم بر پیکرشان است، او را طرد خواهند کرد. از اینرو است که روایات فراوانی، یگانه دین مورد پذیرش در عصر ظهور را، همانا دین اسلام دانسته، میگویند: در عصر ظهور، ندای یکتاپرستی در سراسر گیتی حکمفرما خواهد شد. امام حسین (ع) در وصف حضرت مهدی (عج) میفرمایند: «وَ يُظْهِرُ بِهِ دِيْنَ الْحَقِّ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ(2)؛ خداوند به دست او، دین حق را بر همهی ادیان چیرگی میبخشد؛ اگرچه مشرکان آن را نپسندند».
امام صادق (ع) نیز فرمودند: «إذا قامَ القائمُ لايبقي اَرضٌ اِلاّ نُودِيَ فيها شَهادَةُ اَن لااله اِلاّ اللهُ و أَنّ مُحمداً رسولُ الله؛(3)در آن هنگام که قائم (ع) قیام کند، هیچ سرزمینی باقی نخواهد ماند مگر اینکه، شهادت به یکتاپرستی و نبوّت در آن ندا داده خواهد شد».
و نخستین گام در این راه، آموزش همگانی آموزههای وحی و قرآن است. روایات فراوانی در دست است که نشان میدهد یکی از کارهای اساسی در عصر ظهور، اهتمام به آموزش قرآن به شکل درست آن است و افراد فراوانی در این راه پیشگام خواهند شد.
امیرمؤمنان علی (ع) در اینباره میفرمایند: «کأنّی انظر إلی شیعتنا بمسجدالکوفة و قد ضربوا الفساطیط یعلّمون الناس القرآن کما أنزل(4)؛ گویا میبینم شیعیان ما در مسجد کوفه خیمه زدهاند و قرآن را همانگونه که نازل شده، به مردم میآموزند».
و نیز فرمودند: «کأنّی بالعجم فساطیطهم فی مسجدالکوفة یعلّمون الناس القرآن کما أنزل؛ گویی غیرعربها را میبینم که خیمههایشان در مسجد کوفه است و قرآن را همانگونه که نازل شده به مردم میآموزند».
امام صادق (ع) فرمودند: «کأنّی بشیعة علی فی أیدیهم المثانی یعلّمون الناس المستأنف؛ (5)شیعیان علی (ع) را میبینم که مثانی (قرآن) را به دست گرفته و آن را به مردم میآموزند».
با این سخنان و چندین برابر آن، تردیدی نمیماند که پایهی دین در آن دوران، بر رفتار به آموزههای قرآن استوار خواهد بود.
ادامه دارد...
🔺پی نوشت ها:
(1). محمدبنعلیبنحسینبن بابویه، کمالالدین و تمامالنعمه، ج1، ص317، ح3.
(2). شیخ صدوق، کمالالدین و تمامالنعمة، ج1، ص254، ح4.
(3). محمدبن ابراهیم نعمانی، الغیبة، ص317، ح3.
(4). همان، ص 318، ح5.
(5). همان، ح4.
📚 فصلنامه منجی، شماره 34/ پاییز 1396
🆔 @bonyademahdi