6.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماهنگ آرزوی اول از لحظه بازگشایی #مسجد_مقدس _جمکران
🌹اللﮩـمـ عجـل لولیـڪ الفـرجــــ🌹
@mahdaviatvaramin
🔆 متن #شبهه :
🚫چرا امام زمان (عج) مشکلات را بر طرف نمی کند؟
🔆 پاسخ شبهه :
1️⃣ این قبیل سوالات بیشتر زمانی گسترش پیدا میکند که رویداد مهمی رخ می دهد. مثلاً در سده هفتم، بخصوص با تهاجم مغولان⚔️ به ایران و انقراض خلافت عباسی در بغداد(۶۵۶ق)، این گونه پرسش ها رواج بیشتری یافت.
عالمان شیعه که با این شبهات مواجه بودند، در صدد پاسخگوئی برآمدند.
2️⃣ در دوران معاصر نیز جهانیان و بخصوص شیعیان وقتی با مشکلات و رویدادهایی همچون کرونا مواجه می شوند، این پرسش برای آنها زنده می شود.
3️⃣ سید بن طاووس در پاسخ به پرسش یاد شده می نویسد:
یکی از معتقدان به امامت آن بزرگوار گفت: برای من در غیبت امام زمان (ع) شبهه حاصل شده است.
گفتم: چه شبهه ای؟
گفت: آیا برای آن حضرت امکان ندارد که یکی از شیعیان خود را ملاقات کند و اختلاف هایی را که در دین جدّش روی داده است، از میان ببرد؟
(او از من خواست که پاسخ آن را بدهم. امّا نه آنسان که در کتابها نوشته اند؛ چه از آنها و از آنچه شنیده است ، رفع شبهه او نشده است.)
گفتم:
آیا قدرت آن حضرت در رفع اختلاف ها بیشتر است یا توانایی خدای متعال؟
آیا رحمت و فضل حق تعالی بیشتر است یا رحمت و فضل و عدل آن بزرگوار؟
گفت:
البته قدرت و رحمت و عدل الهی.
گفتم:
چرا خدای ارحم الراحمین و اکرم الاکرمین این اختلاف ها را رفع نمی فرماید؟
و می دانیم که خدای تعالی برای این کار، راه ها و اسبابی در حیطه قدرت دارد که بنی آدم را آن امکان نیست.
آیا در این کار حکمت و مصلحت و عدل و فضیلت نیست که او جلّ جلاله مقتضی دانسته است؟
گفت: آری
گفتم: پس عذر خلیفه و جانشین او نیز همان اقتضای کار است؛
آنچه را امام ع انجام دهد که امر و رضای الهی است.
💎آنگاه سخن مرا پذیرفت و شبهه اش برطرف گردید و دانست که این سخن حقّ را که پروردگار جلّ جلاله بر زبان من جاری ساخته است، صحیح و درست است.
(سید بن طاووس، کشف المحجه لثمره المهجه یا فانوس، ترجمه اسد الله مبشری، ص ۲۲۸- ۲۲۹)
🖋علی غلامی
@mahdaviatvaramin
4_721038705925555055.mp3
2.3M
🌹 با آمدن امام زمان(عج)تازه حیات انسانی شروع میشه...
♦️ استاد عالی
@mahdaviatvaramin
#انتظار_ظهور
🔔 انتظار یعنی دائم در حال «آمادهباش» باشید.
مقام معظم رهبری:
🔸ما مأمور به انتظاریم؛ انتظار یعنی چه؟ انتظار به معنای مترصّد بودن است. در ادبیّات نظامی یک چیزی داریم به نام «آمادهباش»؛ انتظار یعنی «آمادهباش»! باید «آمادهباش» باشیم.
🔹انسان مؤمن و منتظر، آنکسی است که در حال «آمادهباش» است. اگر امام شما که مأمورِ به ایجاد عدالت و استقرار عدالت در کلّ جهان است، امروز ظهور بکند، باید من و شما آماده باشیم. این «آمادهباش» خیلی مهم است؛ انتظار به این معنا است.
✅ انتظار به معنای بیصبری کردن و پا به زمین کوبیدن و چرا دیر شد و چرا نشد و مانند اینها نیست، انتظار یعنی باید دائم در حال «آمادهباش» باشید.
🎤 بیانات در دانشگاه امام حسین (علیهالسلام)
🗓۱۳۹۶/۰۲/۲۰
@mahdaviatvaramin
⬅️سلسله مباحث حدیث شناسی
#قسمت_سی_و_چهارم
📝بررسی روایات سفیانی
⁉️سیر قیام سفیانی چگونه است،
یعنی از کجا شروع شده و به کجا ختم میشود؟
💠سفیانی مخالفانی دارد، در روایت معتبری که عرض کردیم گفتیم اول سفیانی شام را می گیرد، سفیانی پس از سرکوب مخالفان خودش پنج منطقه را تصرف می کند؛ دمشق، حمص، فلسطین، اردن و قنسرین که این پنج منطقه طبق نقشه الان چهار کشور سوریه، فلسطین، اردن و لبنان می شود.
💭یکبار دیگر عرض می کنم؛
👌سفیانی در عرض 6 ماه چهار کشور سوریه، فلسطین، اردن و لبنان را می گیرد، پس داعش صد درصد سفیانی نیست. چون داعش در عرض چهار سال کل یک کشور را هم نتوانسته بگیرد، ولی سفیانی 6 ماهه چهار کشور را می گیرد که اولینش شام است، پس داعش سفیانی نیست.
بعد از 6 ماهی که گرفت، امام زمان ظهور می کند☀️ و سفیانی 9 ماه بر این مناطق حکومت می کند. (9+6=15) پس از اول خروج سفیانی تا مرگ سفیانی 15 ماه بیشتر طول نمی کشد.
♻️وقتی سفیانی این چهار کشور را تصرف کرد، مرحله ی بعدی به عراق می آید داعش بعد از سوریه بلافاصله به عراق آمد، ولی سفیانی چهار کشور سوریه، فلسطین و لبنان و اردن را گرفت به عراق می آید. بین راه عراق در یک شهری در سوریه در محل اتصال رود خابور و فرات یک نبرد هولناکی به نام نبرد ″قرقیسیا″ ایجاد میشود.
📑احادیث معتبری در این زمینه هستند امام صادق (ع) در ″الغیبة نعمانی، ص287″ می فرمایند: برای خداوند در قرقیسیا سفره ای است، از آسمان ندا دهنده ای آشکار می شود و آواز می دهد ای پرندگان آسمان و ای درندگان زمین بشتابید برای سیر شدن از گوشت ستمگران. یعنی از باقیمانده لاشه های اجساد.
📜روایاتی دو گروه درگیر یعنی دو طرف جنگ را فرزندان بنی عباس و فرزندان مروان می خوانند.
👈از بین این روایات فقط یک روایت معتبر است که یک طرف قضیه را سفیانی می دانند. در ″الغیبة نعمانی، ص288″ می گوید سپاه سفیانی به قرقیسیا می رسد، در آنجا نبردی در می گیرد و از ستمگران صد هزار نفر کشته می شوند. این صد هزار نفر، عدد منظور کثرت است، نه اینکه دقیقا صد هزارتا، یعنی خیلی زیاد کشته می شوند.
⚠️در رابطه با قرقیسیا ما به پنج موضوع جمع بندی می رسیم👇
1⃣ نبرد قرقیسیا صد در صد واقع خواهد شد و نبرد هولناکی است.
2⃣ یکی از دو طرف جنگ سفیانی است.
3⃣ هر دو طرف جنگ، باطل هستند.
4⃣ این نبرد تلفات انسانی فراوانی بر جای خواهد گذاشت.
5⃣ علی رغم این تلفات سنگین، سپاه سفیانی هست که پیروز می شود. یعنی سفیانی وقتی این چهار کشور را گرفت، می آید به سمت قرقیسیا، جنگ بزرگی راه می اندازد و بر دشمنش پیروز می شود و سپس به عراق می آید.
🔸اینکه چرا نبرد قرقیسیا رخ می دهد ، روایات خیلی اشاره به انگیزه ی این نبرد نکرده است.
✍ادامه دارد…
💬 لینک قسمت سی و سوم👇
https://eitaa.com/gharargahshayeat/34761
✍ استاد #احسان_عبادی مدرس مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث
👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
📡 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
@GhararGahShayeat
@mahdaviatvaramin
◀️شبهه #شماره_2378
⛔️ شبهه: ⛔️
@Wiki_Shobhe
موجودی خیالی به نام مهدی در توهمات شیعیان خرافه پرست.
همان مهدی که در چاه های جمکران مخفی شده است .
آیا براستی این موجود خیالی می تواند ناجی آخرالزمان
باشد؟
دکتر لطف الله روزبهانی در کتاب “مهدی بیا” با استناد به متون قوی و اساسی اسلامی ثابت می کند که موجودی به نام “امام زمان” وجود خارجی نداشته و آمدن این شخص از آسمان ها برای برقراری عدالت اسلامی در جهان و ساقط کردن ریشه ظلم و استکبار غربی، به دلیل اینکه این شخص زاییده افکار پلید آخوندهاست و هیچگاه در این عالم نزیسته است، ممکن نیست.
در کتاب “مهدی بیا” که ۵۲ صفحه نیز می باشد، خواهید خواند که امام یازدهم شیعیان اصلآ فرزندی نداشته است و در تمام کتب مذهبی و تاریخی وقتی به شکل و شمایلش اشاره می شود؛ قد بلند بوده و ریش و سبیل نداشته، رشد سینه هایش غیر طبیعی بوده و قیافه خواجه گونه داشته و بخاطر ظاهرش خود را از انظار و دید مردم مخفی می کرده است.(خلاصه شده)
#مذهبی #حضرت_مهدی
✅◀️ پاسخ شبهه: ▶️✅
@Wiki_Shobhe
🔹در کتب روائی شیعه روایات بسیار زیادی وجود دارد که دلالت دارند امام حسن عسکری (ع) دارای فرزند بوده اند و تعداد این روایات به قدری است که به حد تواتر رسیده است. برای مطالعه و آگاهی کامل از این روایات می توانید به کتب روایی نظیر کافی (کتاب الحجه ، باب الاشارة و النص الی صاحب الدار(ع) و باب فی تسمیة من رءاه و هم چنین ابواب التاریخ ، باب مولد الصاحب (ع) ) و بحارالانوار (کتاب الغیبة) مراجعه فرمائید.
🔸برای نمونه به یکی از روایات کافی که از نظر سند کاملا معتبر است و محتوای آن نیز بسیار واضح و روشن است، اشاره می کنیم:
✔️محمد بن یحیی از احمد بن اسحاق و او از ابی هاشم جعفری نقل کرده است که گفت من به امام حسن عسکری (ع) عرض کردم: جلالت شما مانع سؤال من می شود پس اجازه بفرمایید از شما سؤال بپرسم. حضرت فرمود: بپرس. عرض کردم: آقای من آیا شما فرزندی دارید؟ فرمود: بلی ... [1].
🔹در سند این حدیث 3 نفر قرار گرفته اند. اکنون تک تک آنان را از نظر علم رجال مورد بررسی قرار می دهیم.
1- محمد بن یحیى العطار.
او کسی است که نجاشی (از بزرگان علم رجال) و هم چنین علامه حلی در مورد او گفته اند: او شیخ اصحاب ما در زمان خودش بوده و مورد وثوق و اطمینان است.[2]
2- أحمد بن إسحاق بن عبد الله بن سعد الأشعری .
او دومین کسی است که در سند حدیث قرار دارد و کشی (از بزرگان علم رجال ) و شیخ طوسی و علامه حلی او را از نظر وثاقت تایید کرده اند[3] و شیخ طوسی در مورد او گفته است: جایگاه بزرگی دارد و از اصحاب خاص امام حسن عسکری (ع) است و حضرت صاحب الزمان (ع) را دیده و او شیخ قمیین است.[4]
3- داود بن القاسم الجعفری.
مرحوم نجاشی ، شیخ طوسی و علامه حلی علاوه بر توثیق در مورد او گفته اند نزد ائمه (ع) جلیل القدر بوده و از جایگاه والایی برخوردار است.[5]
🔸همان طور که ملاحظه فرمودید افرادی که در سند حدیث قرار دارند از نظر علم رجال کاملا موثق هستند و حدیث را بدون واسطه هر یک از دیگری اخذ کرده اند. اصطلاحاً به چنین حدیثی #مسند و #صحیح گفته می شود که هیچ خدشه ای به سند حدیث نمی توان وارد کرد و چون مفهوم آن هم واضح است فقها و بزرگان این چنین حدیثی را معتبر دانسته و در مواردی که دلالت بر حکمی داشته باشد بر طبق محتوای آن فتوا می دهند.
علاوه بر روایت مذکور مرحوم کلینی (ره) (که او هم عصر با نواب اربعه در غیبت صغری است و علمای شیعه نه تنها در وثاقت او بلکه بر جلالت قدر و عظمت شان او هیچ شک و اختلافی ندارند) در مورد ولادت حضرت صاحب الامر (عج) در ابتدای باب مولد الصاحب (ع) کتاب شریف کافی فرموده است: حضرت ولی عصر (عج) در نیمه شعبان سال 255 دیده به جهان گشود.[6]
🔹اگر هیچ روایتی دال بر تولد امام زمان (ع) نداشتیم همین گواهی مرحوم کلینی برای ما حجت بود؛ چون او در زمان حضرت می زیسته و گواهی چه کسی معتبرتر از او برای ما می تواند باشد؟
@mahdaviatvaramin
هدایت شده از کهریزک پلاس+
43.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️مجموعه کلیپ قیام خرداد/شماره 1
🔵 روایت حاج حسین خلیلی شاهد عینی قیام 15 خرداد ورامین از حرکت کفن پوشان دشت ورامین در سال 1342
@kahrizac_plus
22.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☀️ #بشارت و اشارت
⁉️آنچه شیخ عباس قوچانی راجع به امام خمینی و امام خامنهای و #ظهور به آیت الله ناصری فرمودند چه بود؟؟
☝️حتما تا آخر ببینید
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
@kahrizac_plus
وظایفمنتظران۶.mp3
2.43M
♦️(وظایف منتظران)♦️
📌استادجعفری
6⃣ قسمت ششم
#وظایف_منتظران
#مهدویت
#استاد_جعفری
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈
@mahdaviatvaramin
وظایفمنتظران۵.mp3
2.34M
♦️(وظایف منتظران)♦️
📌استادجعفری
5⃣ قسمت پنجم
#وظایف_منتظران
#مهدویت
#استاد_جعفری
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈
@mahdaviatvaramin
🍃🌺🍃🌺🍃🌺
🍃🌺🍃🌺
🍃🌺🍃
🍃🌺
🍃
🔶دنیا و مردم چه شرایطی باید داشته باشند تا امام زمان(عجلالله) ظهورکند؟
🔷شاید بتوان در یک جمله گفت که مردم باید با همه وجود خواستار و پذیرای منجی باشند. توضیح آنکه:
1⃣ مردم باید بفهمند، برپایی عدالت واقعی و امنیت و آرامش برای همگان و ایجاد سعادت برای جامعه انسانی و نجات بشریت از تباهی و نابودی، از عهدهٔ مکاتب و ایسمهای بشری و حکومتهای غیرالهی خارج است و فقط در سایه دین و رهبری آسمانی، میتوان صبح روشنی را برای بشریت به انتظار نشست.
2⃣ علاوه بر معرفت، مردم واقعاً باید خواستار عدالت باشند و حاضر باشندبرای برپایی عدالت تلاش و کوشش کنند. آنان باید بدانند که خداوند سرنوشت انسانها را به نوع اختیارشان مرتبط کرده و فرمودهاست:
« إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ يُغَيِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ ؛
به درستی که خداوند، آنچه را برای قومی است تغییر نمی دهد مگر آنکه آنان خودشان را تغییردهند. (رعد؛۱۱)»
بنابراین، مردم دنیا باید خواستار واقعی حضرت و عدالتگستری او باشند و حق و عدالت و بهرهوری از منافع و مواهب دنیا را برای همه بخواهند و در راه مبارزه با ظلم و پیاده کردن عدالت، تا آخر بایستند. در این صورت است که امام زمان(عجلالله) ظهور میکند.
#موعود
#تفکر
#منتظران
@mahdaviatvaramin
🍃🌺🍃🌺🍃🌺
🍃🌺🍃🌺
🍃🌺🍃
🍃🌺
🍃
اگر کسی مدعی شود که من #یمانی هستم با چه دلایلی دیدگاه وی را نقد کنیم؟
ـــ در دوره معاصر افرادی وجود دارند که تبلیغات زیادی می کنند و می گویند که من همان یمانی ام. «احمد اسماعیل بصری» معروف به احمد الحسن، یکی از این افراد است یا «حیدر مشتت» که کشته شد، همین ادعا را داشت.
ادعای اینها این است که ما یمانی هستیم، پرچم ما هم پرچم هدایت است و برای ظهور زمینه سازی می کنیم.
ما با اینها دو بحث داریم:
♦️ اول اینکه همان گونه که گفته شد کلیتی در مورد یمانی داریم اما روایات یمانی گویا نیست و اهل بیت(ع) در شناخت یمانی به ما معیاری نداده اند که مشخصات یمانی چیست و ما باید از او تبعیت کنیم. ما امروز چنین دلیلی نداریم و خداوند هم تکلیف بمالایطاق نمی کند.
مشکل ما با این #مدعیان این است که شما چه دلیلی بر اثبات یمانی دارید؟
فردی ادعا کرده من یمانی ام، می گوییم دلیل بر عهده مُدعی است. شما مدعی هستید، دلیلت چیست؟
می گوید ما روایات یمانی را داریم. دقیقاً احمد الحسن این گونه می گوید، مگر ما روایات یمانی نداریم؟
بله، روایات یمانی داریم اما چه کسی گفته تو همان یمانی هستی؟
تو باید دلیل بیاوری. در روایت آمده است که ♧یمانی من الیمن♧ این روایت صریحاً می گوید: خروج یمانی از یمن خواهد بود؛ #احمد_الحسن که متولد عراق و بصره است، پس یمانی نیست.
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈
@mahdaviatvaramin